Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Hei Anneli24 !

Lærte på GR kurs at inntaket av mat / kalorier skulle være så konstant som mulig. Trimpoengene er iberegnet i hva man skal ta inn,- så klarer man fler trimpoeng enn det som ligge i tabellen, vil man gå raskere ned,- eller man kan unne seg et knekkebrød ekstra.(ikke sjokolade eller is)

Er enig i at helgene blir litt rare, men det er viktig å holde på alle måltider. Middagen blir jo ofte senere - alt forskyves fra formiddagen av.

 

Moro med noen nye som kan være med på å holde stemningen oppe her.

Det er flott at flere har utblåsninger, tror det var meg forrige uke,??- det er fint å ha et hemmelig rom å kunne blåse ut i !! Vi tar imot alt som kommer. Og etter en utblåsning får man roet seg ned og ser litt lysere på livet.

I morgen er det atter en veiing.......

God kveld til dere jenter !

Chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Må innrømme at de oppskriftene på Smoothie virket helt utrolig gode, jeg fikk virkelig lyst på det nå..hehe..min svake side er is, kunne spist is hele dagen, får lissom aldri nok. Og siden is og smoothie kan ligne veldig, bortsett fra at Smoothie er sunnere, burde jeg jo kaste meg over det istede..må innrømme at jeg spiste resten av isen som lå i fryseren, burde jo ha kasta den ut istede, men men gjort er gjort og spist er spist (har egentlig veldig dårlig samvittighet)..

 

Jeg er fortsatt kjempe motivert jeg, merkelig nok liker jeg tanken på å spise mye mat som jeg veit er sunn..eller hvertfall sunnere enn hva jeg pleide å spise. Det å se forskjell på kalorier i mat jeg spiste før, og mat jeg spiser nå er i seg selv nok motivasjon for meg.

 

Jeg har ikke fått skaffa meg noe vekt enda, så får ikke deltatt på veiinga i morra, men vil jo se resultatene etterhvert forde..

 

Dere får ha lykke til med veiinga i morra jenter. Har gjort jobben, vil det vise seg på vekta!!!

 

Mari :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

November er en skikkelig bursdagsmånde i min familie, så etter en god del forberdelser og feiring, er jeg tilbake igjen.

 

Ser at det mange som gruer seg litt for jula med tanke på kosthold. Jeg har bestemt meg for å ikke bake! Skal jeg bake, blir det grove rundstykker og brød. Om jeg finner noen lettvarianter, kan det muligens bli en kakeboks med det.

 

En annen mulighet er å bake de sortene som jeg ikke liker så godt selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke forlatt dere!! Innleggene dine er motivasjon nok til å fortsette her. Må tilstå at jeg gruer meg litt til i morgen, har neppe gått ned noe, heller andre veien. Men med så mange feiringer, er det vel ikke å vente noe annet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene går jo bare fortere og fortere etter hvert som en har holdt på en stund.

Jeg er veldig spent på vekten i morgen....Lurer på om jeg får en liten smell av julebordet i helgen. Ikke har det blitt mye trening denne uken eller....uff og uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Så mange flotte innlegg! Takk for oppskrifter. Dersom flere andre har andre oppskrifter å dele så legg dem gjerne inn her.

 

Jeg ønsker meg en restaurant-kjede hvor man fikk oppgitt kcal pr måltid. Eller hva med en lunsjbar som selger ferdige lunsjretter også med oppgitt kcal. Det må da være et marked for noe sånt???

 

Jeg er litt avventende til veiingen etter den pyton-uka jeg har hatt (jfr tidligere innlegg), men er absolutt motivert for fortsettelsen.

 

Skal nok sørge for å ha oppkuttede grønnsaker og tilgang på gode alternativer når julematen gjør sitt inntog! Sansynligvis er det flere som vil smake når den tunge maten ligger og skvulper i magen :-)

Snacks-gulerøtter, snack-agurker, snack-paprika!, nyvaskede druer og tomater! Det blir mye god samvittighet og flotte farger av dette.

Og iskaldt vann med sitron, agurk, epler eller appelsin flytende i.

 

Nei, nå er det opp i køya. Lykke til i morgen alle sammen.

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg til forslaget om kafe/restaurant hvor man fikk oppgitt kalorier i maten! Der hadde jeg gått ofte, det er sikkert. Kanskje vi skulle starte en, vi? he he

 

Til Enne, så hyggelig å lese det du skrev altså! :) Så bra du setter pris på det jeg skriver. Jeg lever og ånder nærmest for denne gjengen her for tiden. Hvis dere visste hvor ofte jeg sjekker tråden for nye innlegg, ville dere tro jeg hadde fritidsproblemer. :) Mannen min sier jeg er avhengig, og jeg tror jammen han har rett. he he. Men det er veldig inspirerende å være med her, både å skrive og lese. Hadde nok gitt opp for lengst hvis det ikke var for dere, ja.

 

Gode forslag du hadde om julebaking, nettopp det å bake kakeslag som ikke er ens egen favoritt. Jeg skal heller ikke bake 7 slag i år, bare noen få. Det blir altfor mye kake hvis jeg skal ha 7 slag...

 

 

Mari85, du har rett i at smoothie er mye sunnere enn is! Og det er (nesten) bare å kaste seg over det, for det metter godt og har få kalorier. Hvertfall hvis man bruker lettyoghurt og ikke tilsetter sukker, men bruker melon eller banan som søtning. Her hjemme har smoothie blitt et fast mellommåltid, og vi lager det flere ganger i uka! Det blir kjøpt noen kilo frosne bær hver gang vi handler. :)

 

Forresten, du sier du ikke har vekt, men du kan merke resultatene hvis du måler deg med målebånd rundt magen eller der du vil merke fremgang. Du sier at hvis vi har gjort jobben, syns det på vekta, men av og til er det ikke sånn faktisk... :-/ Noen ganger kan man ha vært kjempeflink men man har av en eller annen grunn ikke gått ned (feks hvis man har mensen...eller andre ting) Så jeg ville bare si det sånn på slutten av dagen for å oppmuntre de som evt. har ikke gått ned i morgen. :-> det kan være veldig mange grunner til at vekta viser det den viser akkurat den gangen du veier deg. Men på sikt vil man gå ned, dersom man gjør jobben, det har du selvsagt helt rett i!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Sa var det veiedag igjen:) Har denne gangen gatt ned 0.5 kg fra 64 til 63.5kg. Har i tilegg mitt manedlige besok sa kanskje er det mer neste uker:) Far hape det ellers har jeg bare gatt ned 0.2 kg de siste ukene (tilsammen) Men alt som er minus er jo den rette veien. Og 200 gram fett er faktisk ganske masse!! Prover a tenke pa smor sann at man kan se for seg hvor masse fett som am ha ligget smurt pa rundt omkring pa kroppen!:)

 

Har ikke skrevet her pa en stund, men er innom hver dag og leser de nye innleggene. Har vart litt travel i det siste med mye jobbing. Far prove a vare litt flinkere na..

 

Det var noen pa et annet forum som spurte nar jula begynner?? Hva synes dere? Jeg tror jula mi skal begynne pa lillejulaften og vare til 1 nyttarsdag.. Men selvfolgelig skal jeg prove a ikke spise sa alt for masse.. Har jo jobbet en liten stund for a ga ned disse 3 kg sa det ville jo vare utrolig kjipt a legge de pa seg igjen bare pa noen uker.. Vet jo hvordan ting har en tendens til a skli ut, men synes det gar bedre etter jeg har begynt her inne. Har jo hatt endel sprekker, men klarer a ta meg inn igjen..

 

Lykke til med veing i dag da dere!!

 

Og i morgen kommer advents kalenderen opp!! Noen gode forslag til sunne sma pakker og henge pa den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så var det veiing igjen da!

 

Jeg meldte ikke inn noe forrige uke da det den siste tiden har vært mye jobb, så jeg fikk ikke tid:-(

 

Var veldig spent da jeg gikk på vekten i dag- masse julebord og reising og to uker siden forrige veiing. Iaiks - forventet det verste! Men, alt tatt i betraktining var det ikke så ille. Opp 200 g fra 62.1 til 62.3 - og med tanke på all alkoholen jeg har konsumert, samt usunn mat er jeg egentlig litt fornøyd. Har prøvd å spise lite og ofte innimellom alle gildene, og det ser ut til å hvertfall forhindre den voldsomme vektøkningen!

 

Men det er lenge igjen til jul og maaaange julebord igjen - så det er bare å keep up the good work....sukk....

 

Heia alle dere som er så flinke til å gå ned! Det er veldig motiverende, og gjør at man ikke faller helt av lasset i disse julebordstider (selvom det er veldig fristende til tider)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har overnattet hos min tante i natt, må jeg bare stole på at vekta hennes er rett. Å da har jeg gått opp.. Den stoppet på 66kg! (etter all bursdagsfeirnigen stemmer nok det)

 

Til Anneli24: Så flink du har vært!! Tror du og jeg, begynte her samme dag, og jeg har gått ned 900gr.... Jeg lurer på om jeg ligger på litt for lite kalorier pr. dag, holder meg på ca 1300. (har som mål, er vel mer korrekt) Ser at det er lett å sprekke, når jeg er småsulten. Trimmer jo en del, men veldig varierende fra uke til uke pga. jobb. Når jeg har en uke med mye trim, er vel 1300 kalorier lite, men hva med de ukene jeg ikke har mulighet til så mye trim??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hard uke - masse festligheter i helgen (prøvde så godt jeg kunne - men dere vet...) - og derfor knall hard kaloritelling søndag-mandag-tirsdag-onsdag og en times tur hver kveld, var det en skuffelse å gå på vekten. NULL bevegelse på pilen. :-(

MEN jeg kjenner jo på olabuksa at den ikke strammer som den gjorde før

OG jeg har jo gått ned 2 kilo de siste 2 ukene (etter to-tre uker uten resultat)

SÅ det betyr sikkert at neste ukes veiing gir resulteter. - Og så får jeg prøve å la være å gå på vekten hver dag for å kontrollere... Tror en veiedag i uken er best!

 

Takk til alle som skriver på denne lenken. Det er en utrolig hjelp å lese. Når jeg holder på å sprekke logger jeg meg inn her og finner trøst. Takk!

 

Min vekt er altså fremdeles 68,3

men jeg gir ikke opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned igjen den halv-kiloen jeg gikk opp forrige uke fra 64 kg til 63.5.

(Jeg har sånn gammeldags Ikea-vekt med snurreskive, så får ikke de helt eksakte grammene, men det får stå sin prøve. Poenget er jo at skiva stopper tidligere for hver uke jeg krabber oppå vekta)

 

Tips til adventskalender: premièr deg selv! En halv-time for seg selv, små reklame-prøver med parfyme eller krem, en god lypsyl i vintermørke. På lørdag må man finne noe ekstra. Et glass vin?

 

Jeg har kjøpt inn ting og tang for å lage julepynt og kort sammen med ungene. Da kombinerer jeg kvalitetstid og hygge samtidig som tiden går uten at jeg rekker å tenke på mat :-)

 

Ha en fortsatt strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI ! I dag stanset vekten på 83,8 kg, det vil si ned 1 hel kg !!Jeg svever. Første gang jeg har sett 3 tallet på mange måneder. Trodde det var helt umulig en periode.

Og jeg ser at så mange andre også har fine resultater, dette er moro, jenter. Nå må vi ikke feire med mye mat i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på stedet hvil 72,5.

-Litt lite motiverende, men jeg får holde ut en uke til.....og håpe det går bedre da. MErker det er mye vanskeligere å motivere seg når en ikke har hatt vektnedgang.

 

 

For en kjempegod ide Gledermeg. Det tipset skal jeg følge opp. Trenger noe for å motivere meg selv nå.

 

Til alle dere som har gått ned. Gratulerer med vektnedgang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektoppsummering uke 48

 

Anneli24: Start 72,2, ned 0,3 denne uke til 68,2, totalt 4,0 kg, delmål 65 kg, inn 2,2 cm rundt magen

 

Chria27: Start 62,4, opp 0,2 denne uke til 62,3, totalt 0,1 kg, mål 59-60 kg

 

Chrise: Start 85,2, ned 1,0 denne uke til 83,8, totalt 1,4 kg, mål 80-81 kg

 

Enne: Start 67,5, opp 0,6 denne uke til 66,0, totalt 1,5 kg, mål 60 kg

 

Gledermeg: Start 64,5, ned 0,5 denne uke til 63,5, totalt 1,0 kg, mål 59 kg

 

LindaR: Start 73,4, stillstand denne uke (72,5), totalt 0,9 kg, mål 65 kg

 

Mari85: Start 57, mål 50, inn 1 cm rundt magen

 

Marikken: Start 67,6, opp 0,6 denne uke til 65, totalt 2,6 kg, mål 60 kg

 

Massepusskalblilillepus: Start 66,5, ned 0,5 denne uke til 63,5, totalt 3,0 kg, mål 55 kg (60 til jul)

 

Mjaurtiz - Start 72,2, ned 1,7 denne uke til 66,8, totalt 5,4 kg, delmål 65 kg

 

Siris - Start 70,3, stillstand denne uke (68,3), totalt 2,0 kg, mål 64

 

---

 

Gi beskjed hvis det er noen feil, eller hvis jeg har glemt noen.

Alle andre kommer med på lista så fort dere sier fra. Det er ikke meningen å utelate noen fra lista, men jeg syns den blir mest oversiktlig hvis ikke det står alle navn på dem som ikke har rapportert ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tipset med målebåndet. Heldigvis målte jeg meg på mandag nåt jeg starta og da målte jeg 90 cm rundt livet ved navlen. Og idag målte livet mitt bare 89 cm, noe jeg er veldig fornøyd med. Det vil si - 1 cm på bare fire dager, og det værste er at jeg egentlig ikke føler at jeg har måttet gi opp så mye. Syntes lissom jeg spiser mer eller mindre det samme til middag, men mindre, også spiser jeg oftere..er en helt utrolig følelse å kjenne at det egentlig ikke trenger å være sååå hardt å gå ned.

 

Dette var hvertfall en kjempefin førstegangsmåling for meg og jeg kjenner jeg er kjempemotivert til å fortsette dette bra arbeidet jeg syntes jeg gjør.

 

Det må dere åsså gjøre jenter, er kjempe stolt av dere alle sammen

 

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Jeg gir opp - opp 600 gram til 65.

 

M :)

 

Marikken ikke fol deg trist og lei! Du har jo gatt ned 2.6 kg (i folge oppsumeringen var!) Og det er jo kjempe bra!! Tenk hvor mye smor det er!! Det hadde du pa kroppen for, og na er det borte:) Det er jo kjempe bra!

Foler meg litt lei jeg og nar ting ikke gar helt som planlagt, men sa tenker jeg pa det jeg har oppnadd og da blir jeg litt mer fornoyd:)

 

Uansett, sta pa!! Du er jo en liten trenings maskin sa det ma jo ga rette veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gledermeg

Heia.

 

Mitt første av 3 kommende julebord starter i kveld. Noen som har gode tips til hvordan jeg best mulig kommer meg gjennom dette?

 

Jeg skal i allefall ha et vannglass i nærheten "hele kvelden" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er kjedelig å ha gått opp når man så gjerne vil ned i vekt.

Men denne gangen vet du jo hva som er årsaken, det er sannsynligvis pga. de "sprekkene" du har hatt. Så da vet du jo hva du må ta tak i for å forandre trenden. Hadde du ikke forstått hva som gjorde at du bare gikk opp i vekt, da hadde det vært mer forståelig å gi opp nå.

 

Vi trenger deg her på tråden, så du må fortsette for vår skyld i det minste ;) Du gir masse farge og inspirasjon til oss alle, og jeg kommer til å savne deg her hvis du gir deg nå.

 

Husk at hvis du gir deg nå, så når du jo hvertfall ikke målene dine.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første av 3 kommende julebord starter i kveld. Noen som har gode tips til hvordan jeg best mulig kommer meg gjennom dette?

 

Jeg skal i allefall ha et vannglass i nærheten "hele kvelden" :-)

Hei Gledermeg!!! Ja' date=' jeg har tips til deg, kan bl.a. sitere noe du selv skrev pluss det noen andre skrev angående julebord/store middager:
Var på stor, offisiell middag i går kveld. I motsetning til tidligere når jeg har latt være å spise først, for å ha noen kalorier å gå på, så spiste jeg meg et par skiver før jeg dro. Dermed var jeg ikke så sulten, og et par skiver gir færre kalorier enn et sultent svalestup i storslagne matfat.

Og så drakk jeg mye vann! Når jeg spiser sakte, er det heller ingen som får anledning til å oppmuntre til å ta en runde til.

Lykke til marikken. Det kan gå greit med jentemiddag' date=' så lenge man er oppmerksom på hva man dytter i seg. Jeg har en policy på at jeg kan spise alt på slike tilstelninger, men det stopper etter en porsjon. ER det noe jeg har fått trening i etter å ha begynt å slanke meg så er det å spise sakte. Ofte tyller man innpå lenge etter at man faktisk er mett.[/quote']
Pass på i diverse selskaper og julebord som best du kan. De tingene du er nødt til å spise' date=' må du jo spise, men visse ting kan man jo alltids velge bort. Og får du en tallerken ferdig servert, så har du faktisk ikke plikt til å spise det opp heller.[/quote'] Og jeg er sikker på at jeg har lest mer ang. dette temaet i denne tråden, men klarte ikke å finne det i farta. Ja, ha et vannglass i nærheten hele tiden. Begrens alkoholinntaket, prøv å drikke og spise sakte og nyt maten istedenfor å hive innpå. :) Velg sunne grønnsaker og matvarer istedenfor mat med mye fett eller sukker. Grønnsaker kan du jo spise alt du vil av! Pass på å ikke være skrubbsulten når julebordet begynner, da klarer du lettere å stå imot.

 

LYKKE TIL! Og ha det koselig på julebord! Fokuser på det sosiale, ikke på maten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...