Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Kikkelione:Så flink du er som avverget et større måltid da! Ikke verst! Ja, jeg også merker det var lettere å gå ned i vekt for noen år siden, men sånn er det bare.... Gjør man sitt beste og lever generelt sunt så må en jo bare etterhvert prøve å være fornøyd med det.

 

Jeg har desverre ikke klart å spise så veldig sunt i dag, pizza grandiosa til middag, sjokolade (igjen!!) nå på kvelden (men klarte heldigvis å begrense meg LITT;))

Jeg får desverre ikke tid til å trene i morgen, men på søndag skal jeg trene på Elixia igjen. Jeg er så glad jeg har meldt meg inn der, for jeg merker det er mye lettere å komme meg på trening enn før... Været spiller ikke så stor rolle lengre.

 

Moving:så artig med en dansefest da! Det kan jeg tenke meg var gøy, ja!

Jeg gikk selv for en stund tilbake på salsa, og ble drivende svett etter en time. Det er noe jeg har lyst til å gjenoppta, men må vente litt til min lille snuppe blir litt større og ikke trenger melk på kvelden.

 

Godte sugen: Lurt av deg å tenke alternativt godt! Lapper av cottage chees med lettsyltetøy høres kjempe godt ut! Fant du oppskriften på en av disse sidene? Kunne gjerne tenkt meg oppskriften....

 

~ugnip~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kikkelione
Var litt stolt av meg selv igår' date=' fant litt "gummi" godt i en skål, la 2 på vekta, for jeg noterer hva jeg spiser, men klarte å putte de tilbake i skåla og ikke i munnen. Tenkte på dere. Det hadde blitt for flaut å gå på en smell første uka, for de 2 hadde fort blitt til 10.[/quote']

 

Dette lukter det selvdisiplin av! Den er bra herlig, den følelsen når du har stått i mot noe! Og så er det virkelig bra at du er så målbevisst at du veier alt Jeg er ikke så flink selv. Jeg tar hovedmåltidene på vekta, og legger til ekstra i hodet, men det kan være "farlig" hvis du ikke vet hvor mye det er i det du spiser. Nå vet du nøyaktig. Det lover godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hei Ugnip!

 

100 g. cottage che.

1 1/2 ss. mel

1 egg

1 ts. flytende søtstoff

Kardemomme

1/4 ts. salt

 

Det skal bli 8 lapper, 2 stk. m/1 ts. lettsyltetøy er 70 kcal

 

Det var jo bra at du klarte å begrense inntaket av sjokolade. Foreløpig har jeg klart meg uten noe godt/snacks, men vi får se hvordan det går ikveld.

 

Kikkelione: Så flink du var som klarte å avverge et større måltid. Det er jo nettopp det som er kluet, og ikke spise seg stapp mett.

 

Ha en fortsatt fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ugnip!

 

100 g. cottage che.

1 1/2 ss. mel

1 egg

1 ts. flytende søtstoff

Kardemomme

1/4 ts. salt

 

Det skal bli 8 lapper' date=' 2 stk. m/1 ts. lettsyltetøy er 70 kcal

[/quote']

 

 

 

Takk for oppskrift! Da håper jeg jeg klarer å lage noen lapper i løpet av helgen! Jeg må bare spørre; Tror du jeg kan bruke natreen søtningmiddel (strø) istedenfor flytende søtstoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. kjempesprekk mht mat i går kveld... Masse godt, is og usunn mat! Var skikkelig deppa og langet inn på med mat. Ikke bra.

 

Er heldigvis bedre humør idag, tror jeg bare må tilgi meg selv og gå videre. Er mer bekymret over humøret og at resultatet ble en sprekk, enn det faktum at jeg spiste mye. Kan ikke ha det slik at jeg spiser når jeg blir deppa!

 

Får gruble litt på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Ungip:Ja, det går sikkert bra, lykke til!

 

Moving:Jeg kjenner meg igjen med det å være deppa eller rastløs/kjeder meg, da tyr jeg også til godt eller alt for mange knekkebrød på kveldstid. Vi får bare trå til neste dag og ikke henge oss opp i at vi hadde en sprekk. Får prøve å finne/tenke på noe annet når disse "kikkene" kommer. Og førtst og fremst tenke på konsekvensene av at vi putter innpå med for mye av det ene eller det andre. Dersom vi virkelig vil ned må vi da klare å holde unna. Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Forrige veiing 61,0

I dag: 59,8

Livvidde sist: 70

Livvidde nå: 69,5

Trimpoeng mål: 12

Trimpoeng: 12

 

Dere, jeg er kommet meg under 60-tallet! Jeg har gått ned totalt 2,4 kg og 2,5 cm. Det merkes. Tenk, det lille der merkes.

 

Utfordringen nå blir de neste to ukene, der jeg skal fyke rundt i store byer og på strender i en annen tidssone. (Litt hemmelighetsfull, ja!) Jeg har ikke tilgang på badevekt, og kan ikke veie maten. Mitt lille triks blir å bruke kunnskapen jeg har, gleden over delmålet mitt, og så tar jeg med målbåndet! Det tar ikke plass, men kan være min lille varsellampe underveis! Var ikke DET lurt?

 

Så til dere som "sprekker". Det gjør vi alle i blant. Jeg har den pussige tanken at hvis jeg først har sprukket en kveld, så kan jeg liksom bare fortsette å dytte i meg, siden kvelden allerede er ødelagt! Akkurat dét går det an å jobbe med, men sprekk i ny og ne tror jeg hører livet til. Sorry. Hvor flinke er dere til å spare kosemerker? Gjør dere forskjell på hverdag og helg? Hvis vi skal klare oss etter vi har forlatt disse sidene, så må vi ha innarbeidet noen prinsipper. Vi skal spise mer da, men hver dag er ikke en fest. Det betyr også at av og til ER det faktisk en fest, eller la oss kalle det en kosekveld, der mat og knask inngår! Så det vi kaller en "sprekk" er kanskje bare den kvelden vi virkelig tar av i matfatet.

 

Jeg mangler 0,6 kilo før jeg er i mål med de 3 jeg ønsket. Målet for de neste to ukene er å holde meg der jeg er i dag. Det er et nok tøft mål. Jeg skal tross alt ha ferie, og utfordringene er mange. Dermed trenger jeg hjelp fra dere også når jeg er tilbake. Reisen starter i kveld, så jeg skal være flink og skrive i dagsrapporten i dag også.

 

Vi høres!

 

Kikkelione

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine
Dere' date=' jeg er kommet meg under 60-tallet! Jeg har gått ned totalt 2,4 kg og 2,5 cm. Det merkes. Tenk, det lille der merkes. [/quote']Jeg må bare blande meg inn og si Gratulerer!!! Jeg har akkurat kommet under 60-tallet selv, selv om jeg føk litt opp igjen med en gang...! Spennende å se hva neste veiing viser...

 

Utfordringen nå blir de neste to ukene' date=' der jeg skal fyke rundt i store byer og på strender i en annen tidssone. (Litt hemmelighetsfull, ja!) Jeg har ikke tilgang på badevekt, og kan ikke veie maten. Mitt lille triks blir å bruke kunnskapen jeg har, gleden over delmålet mitt, og så tar jeg med målbåndet! Det tar ikke plass, men kan være min lille varsellampe underveis! Var ikke DET lurt?[/quote'] Selv får jeg ikke noe greie på målbåndet, men det er så sant som du sier - vi har alle mye kunnskap om mat og hva vi trenger, så hvis vi bare bruker det vi kan og virkelig kjenner etter når vi blir mette, så går det gjerne bra!

 

Så til dere som "sprekker". Det gjør vi alle i blant. Jeg har den pussige tanken at hvis jeg først har sprukket en kveld' date=' så kan jeg liksom bare fortsette å dytte i meg, siden kvelden allerede er ødelagt! Akkurat dét går det an å jobbe med, men sprekk i ny og ne tror jeg hører livet til. Sorry. Hvor flinke er dere til å spare kosemerker? Gjør dere forskjell på hverdag og helg? Hvis vi skal klare oss etter vi har forlatt disse sidene, så må vi ha innarbeidet noen prinsipper. Vi skal spise mer da, men hver dag er ikke en fest. Det betyr også at av og til ER det faktisk en fest, eller la oss kalle det en kosekveld, der mat og knask inngår! Så det vi kaller en "sprekk" er kanskje bare den kvelden vi virkelig tar av i matfatet. [/quote']Veldig kloke ord, Kikkelione, som jeg har tatt til meg. Grunnen til at jeg gikk opp var selvfølgelig ingen annen enn en "sprekk". Kjøpte sjokoladecookies og spiste opp hele pakka på to dager. Urk! Kombinert med en hel dags inaktivitet var det ikke bra! Når jeg først setter igang, er det vanskelig å stoppe. Litt PMS (Poor Me Syndrome) tror jeg også det er. Så hvis jeg legger inn litt usunn kosemat en gang i uka, vil det bli lettere å styre unna de andre dagene. 34 sunne og ett usunt måltid i uka må da være bra! Før jeg begynte å legge om livsstilen, var virkelig hver dag en fest, ihvertfall hvis man skulle dømme utfra hva jeg spiste. Jeg har ikke vokst opp med lørdagsgodt, så det er noe fremmed for meg å skulle spise noe ekstra en gang i uka. Det blir liksom enten aldri, eller hver dag! Og hva med søndag, det er også helg, tenker jeg, men det er faktisk bare lørdag som er snopedagen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Kikkelione: Så flinke du har vært, tenker det var en god følelse når du nådde delmålet ditt. Ha en god ferie!

 

Veldig enig med "kikkelione" om at vi må kose oss litt innimellom ellers tror jeg vi fortere går på en kjempe smell. Jeg får min del skal ha lørdagen som en kosedag, uten at det skal ta av helt. Akkurat nå prøver jeg å holde meg helt unna alt godt og snacks i håp om at søtsuget skal avta. Har gjort det siden tirsdagen, men til lørdagen er det bursdagsfeiring, så da skal jeg unne meg litt, og deretter som sagt kun lørdager.

 

Ha en flott uke og lykke til med veiingen utover i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere! Da var det søndag, og veiedag for meg igjen.

 

Men først: Gratulerer, Kikkelione! Bra jobbet! Kos deg på ferie. Smart å ta med målebåndet, men bare husk, du som veier deg så ofte, å ikke måle hele tiden! I hvert fall jeg opplever at centimetermålet kan variere ganske mye, så man må ikke bli alt for opphengt i det! ;)

 

Og så over til meg:

Vekt forrige uke: 61,6

Vekt idag: 60,0 :)

 

Jeg har gått ned igjen! Jippi! Det er så herlig!

 

Men det er et skår i gleden; jeg går opp i cm rundt magen... En cm opp siden forrige uke, og da var det to-tre opp siden uken før der igjen... Hmm... Hva skal jeg gjøre med det? Det er jo derfor jeg slanker meg, for å bli kvitt de fire ekstra kiloene som sitter rundt magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige veiing: 63.7

I dag: 64.4 (opp igjen! Jojo dette her..)

Livvidde sist: 78,0 (forrige uke)

Livvidde nå: 77,0 (her går det heldigvis rett vei)

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 24,3

 

Her går det opp og ned. Hadde som dere vet en solid sprekk på fredag og en minisprekk i går. Ikke bra, håpløst at humøret skal slå så veldig ut på vekten. Var på`n igjen med trening idag.

 

Når jeg ser tilbake erfarer at hverdagene er supertravle, og så detter jeg litt sammen i helgene og blir sittende og spise. Aner ikke når jeg når målet mitt om å komme ned på 62-63 kg, men vi får se.

 

Klikkoline: til deg kan jeg bare bøye meg i støvet! Så målbevisst og bra jobba. Har tro på deg og ferien din! Uansett- kos deg!

 

Lupi: stå på, gratulerer med nedgangen i vekt! Cm kommer, det kan være mange årsaker. Feks vann i kroppen. Husk også at det er høst og kroppen omstiller seg til kjøligere vær! Kroppen lever sitt eget liv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på tråden vår idag, og ooopsann, der har jeg visst gjort en liten glipp!

 

Vekt forrige uke: 61' date='6

Vekt idag: 60,0 ;)

 

Jeg har gått ned igjen! Jippi! Det er så herlig!

[/quote']

 

Jeg har ikke gått ned 1,6 kg, altså... Riktig vekt skulle være 61,0! Men det er jeg altså strålende fornøyd med. Det var det jeg tenkte da jeg skrev det.

 

Moving, synd du gikk litt opp igjen. Men sånn er det. Jeg kjenner meg hvert fall utrolig igjen. Før jeg plutselig begynte å gå litt ned nå den siste tiden, drev jeg og gikk opp og litt ned og opp i flere måneder. Men plutselig virker det som om det har løsnet litt for meg. Så hold ut! Jeg er fremdeles imponert over treningsmengden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare bøye meg i støvet! Dere er jammen meg så flinke alle sammen! Gratulerer til dere som har gått ned i vekt og gratulerer til dere som har klart å trene så mye som dere satte dere i mål!

 

Jeg har desverre ikke fått trent så mye denne uken, men planer om å få trent litt styrke i morgen. Jeg har også spist så utrolig feil her i helgen, uff...at jeg ikke klarer å være sterkere! Mannen min er nå på arbeid igjen (dvs ikke hjemme nå på en uke), og da blir det spesielt vanskelig å unngå snop-spising på kveldene.... Det er så typisk meg å snoke igjennom alle skap på kvelden på jakt etter et eller annet godt.... Har kjøpt inn noen yoplait yoghurt 0,1% for å døyve søt-suget og litt frukt. Må bare ikke overspise det heller på kvelden. Jeg skal iallefall ikke kjøpe inn noe usunt denne uken, bare for å "ha" i huset! Da blir det nemlig borte på null komma niks!

 

Snakkes!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sier du selv, Ugnip! Du MÅ IKKE HA NOE USUNT I HUSET!!!!

Det er i hvert fall trikset for min del. Skal jeg ha gjester eller noe, kjøper jeg inn det jeg trenger rett før. Jeg kan heller ikke ha NOE i huset, ikke engang i fryseren... Det forsvinner nemlig på mystisk vis... ned i magen min... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stooort problem jeg.

 

En kiosk på hjørnet med en fantastisk isdisk. Det burde vært forbudt, hva skal man gjøre når man kan kjøpe is og godteri i tøflene???

 

Slå den dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stooort problem jeg.

 

En kiosk på hjørnet med en fantastisk isdisk. Det burde vært forbudt' date=' hva skal man gjøre når man kan kjøpe is og godteri i tøflene???

 

Slå den dere!![/quote']

 

Ja, vi har en 7-elleven rett ved inngangen her! Jeg er helt enig med deg; det burde vært forbudt! Fort gjort å løpe ned bare for å kjøpe seg en liten sjokolade (eller is for din del:D)

 

I dag har jeg vært og trent! Step-intervall. Knall hardt, og kjempe gøy! Spist sunt hittil (bortsett fra drukket litt mozell light som vi hadde igjen fra helgen....)

I morgen er det veie dag,håper jeg ikke har gått opp!

 

;) ugnip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke: 59,4 kg NÅ; 59,3 kg

Forrige uke livviddje: 73 cm 72 cm

 

 

Ja, veiedag igjen, og et resultat som ikke er så mye å skryte over....Men, jeg gikk jo en cm ned i livviddjen, og det er jeg fornøyd med:) Jeg har vel ikke gitt så veldig stor innsats denne uken, får se hvordan det går neste uke.

 

I dag blir det ingen trening på Elixia, men jeg skal gå en laaaaaaang tur med snuppa i vogn. Skal lage kylling salat til middag i dag, det er godt! Jeg er ganske stolt av meg selv, for på kveldene nå når jeg sitter alene- har jeg bare så lyst på godterier og søtsaker, men har klart å holde meg unna:) Det er godt å våkne opp om morningene å vite at jeg var sunn dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke: 59' date='4 kg NÅ; 59,3 kg

Forrige uke livviddje: 73 cm 72 cm

 

 

Ja, veiedag igjen, og et resultat som ikke er så mye å skryte over....Men, jeg gikk jo en cm ned i livviddjen, og det er jeg fornøyd med:) Jeg har vel ikke gitt så veldig stor innsats denne uken, får se hvordan det går neste uke.

 

I dag blir det ingen trening på Elixia, men jeg skal gå en laaaaaaang tur med snuppa i vogn. Skal lage kylling salat til middag i dag, det er godt! Jeg er ganske stolt av meg selv, for på kveldene nå når jeg sitter alene- har jeg bare så lyst på godterier og søtsaker, men har klart å holde meg unna:) Det er godt å våkne opp om morningene å vite at jeg var sunn dagen før.[/quote']

 

Synes du skal være fornøyd jeg, du sier jo selv at du ikke har hatt enorm insats. At du da går ned og at du har gått ned en cm er jo veldig bra!!

 

Du er flink! Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo. Har vært en hektisk dag, men jeg husket å veie meg idag tidlig og da var det -1,4 kg (67,8). Strålende fornøyd. Får bare håpe at jeg ikke surrer det til igjen, så det blir nok en tur med jo-jo.

Ugnip: Jeg kjenner meg igjen med det å gå på jakt i huset etter noe å putte i munnen. Prøver å tenke på om jeg virkelig er sulten eller om jeg hadde orket så "mye" mat dersom jeg regner om sjokoladen/snacks i kcal. Jeg klarer nemmelig ikke bare ta en fylt sjokolade (9 g.) det blir ofte 5-10 stk. og vips så datt det inn 215-430 kcal. 50 g. potetgull = 260 kcal = 41 min. rask gange. Dersom vi klarer å tenke på om det "unødvendige" vi putter i oss virkelig er vært de ekstra kaloriene tror jeg mye er gjort. Jeg merker veldig stor forskjell om morgene dersom jeg har hatt noen dager på rad med ALT for mye snop, da er jeg skikkelig trøtt når klokka ringer, men de dagene jeg bare har spist det jeg skal er det ingen sak å stå opp. Det er jo et lite tegn fra kroppen om at den ikke syns noe om alt det "unødvendige".

 

Ha en fin uke alle sammen! Og husk å være fornøyde selvom det står stille, - 100 g eller + 100 g. Det er ikke lett, men jeg tror det hjelper dersom man skal nå målet. Det får heller ta litt lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 1,4 kg, godte sugen! Skulle nesten ikke tro det var mulig på en uke! Jeg bøyer meg i støvet. Pass på å nyte det, og husk på følelsen, så du kan ta den fram som motivasjon senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et strålende resultat, godte sugen! Virkelig bra jobbet!

 

Ja, det er som du sier, man bør virkelig tenke etter før man putter i seg sjokolade og annet snop; hvorfor spiser jeg dette! Og som du sier, tenk på all jobben for å kvitte seg med de ekstra kcaloriene da. Ja, en tankevekker det ja.

 

Jeg klarte å unngå snop i går også! Hurra, satser på å være helt snopfri til lørdagen!;) Nå skal jeg snart på trening:)

 

Ha en fortsatt fin da,alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe der vd hvordan man skal tenke. Jeg har snart vært på vektklubben i 1 år og for meg hjalp det veldig å skrive ned alt jeg spiste i begynnelsen. Det var veldig disiplinerende.

 

Nå er jeg blitt så vant til å skrive ned alt at det ikke har den samme effekten. Merker at jeg sprekker mye og storspiser (særlig is, hmm...) for så og stortrene etterpå for å forbruke det jeg har spist.

 

Dette er ikke bra, jeg trenger et nytt triks som kan bistå meg i disiplineringen av meg selv! Vanligvis har jeg momset frukt og grønt, men synes det er en litt vrien sesong. Er ikke veldig glad i epler og sitter litt med følelsen av at det er det eneste man får tak i for tiden!

 

Vrient dette, noen som har noen gode råd? orker ikke flere sprekk nå. Det tærer så veldig på humør og selvfølelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Takk for de positive tilbakemeldingen vedr. vekttapet denne uken. Det motiverer ihvertfall til at jeg ikke skal ha noe jo-jo effekt denne gangen.

 

Moving: Jeg kjenner meg vel igjen i det du skriver. Har selv vært i vektklubben 1 år. Står nå på akkurat samme vekt som da jeg beg., så på dette året har jeg gått ned til 63,8 kg for så å havne på 69,2 kg. Snakk om tull. Jeg sliter også med denne selvdisiplinen, som jeg egentlig vet at jeg har. Noen ganger tenker jeg at disse ekstra kg ikke bry meg så mye, men samtidig har jeg ikke lyst til å gå opp en str. i bukser. Nå har jeg den "ekle" bilringen over buksekanten. De gangene jeg har kjempe sprekker tenker jeg på alle de som virkelig er store, for det er jeg ikke (176 cm og akkurat nå 67,8 kg). men samtidig er det det med denne trivselsvekten. Det blir jo bare dumt å surre sån som jeg har gjort dette året, så nå har jeg bestemt meg en gang for alle enten skal jeg nå målet mitt god tid før jul ellers så får jeg bite i det sure eplet å kjøpe en str. større i bukser. Det går jo sån utover humøret og holde på på denne måten.

 

Sammen skal vi nok klare dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...