Gå til innhold

6 kg denne gang?-før 31.12.


Gjest kokko

Anbefalte innlegg

hei alle jenter (kanskje også hankjønn?) fra K*L*A*R's gamle lenke - og hei til nye medlemmer!!

 

Nå starter vi på ny frisk!

Ta med deg tidligere vektnedgang og prøv sammen med meg å komme ned 6 kg før nyttårsaften.

Vi må gi hverandre positive tanker og mot på at vi skal klare dette!!!

Jeg veier meg onsdag. Det gjør mange andre. men dagen er ikke viktig, bare at vi tar et tak for oss selv!! :)

 

Min vekt da jeg startet i Vektklubben: 76,6kg

Mål: 68kg

4.10. 73,4kg

18.10.: 73,2kg Ikke det helt store, men alt gleder!! :)

25.10.: 72,6kg Ja, ja, ja! Enda et :)

1.11.:72,6kg Se det, stillstand! Ikkeså veldig hyggelig ;)

8.11.:73,2kg Ikke stillstand en gang....

15.11.:71,8kg Ned 1,4kg. Veldig bra. Lurer på om det holder....

23.11.: 72,2kg. Det holdt ikke

29.11.: 72,8kg. Det holder fortsatt ikke

5.12.: 72,8kg. Ikke nedgang, men heller ikke oppgang

13.12.:72,8kg

20.12.:73.0kg. Dette lover ikke godt for juledagene.........

27.12.:73,8kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Jeg slenger meg med igjen :) Er 166 cm høy, og vil ned til 60 - kanskje...

 

Min samboer er utrolig flink til å lage mat, og siden vi ble sammen (pluss at jeg sluttet å røyke, hurra, hurra!), har jeg gått opp 7 kg. Jeg vil ikke ned så mye igjen, for jeg har jo fått en del finere former ;), men det meste har lagt seg rundt magen. Og det er jo ikke bra. Jeg har dessuten V-fasong, og midja forsvinner helt nå, synes jeg. Fram med den igjen! :)

 

Mine veiedager:

04.10: 64,7 kg, midje 80 cm

11.10: 64,9 kg, midje 81 cm

18.10: 64,6 kg, midje 80,5 cm

27.10: 65,5 kg!!

01.11: 64,7 kg, midje 79,5 cm (puh, på vei ned (?) etter forrige ukers utskeielser)

08.11: 64,2 kg, midje 79 cm!

15.11: 63,9 kg, midje 79 cm (lettet nå)

23.11: 65,4 kg!! (uæh!)

29.11: 64,4 kg, midje 79,5 cm

06.12: 64,3 kg (på tide å kaste inn håndkleet, tror jeg)

11.12: 64,1 kg, midje 79,5 cm (jeg er en stabeis)

19.12: 63,6 kg, midje 78,5 cm (juleshopping tar på)

27.12: 64,0 kg, midje 78,5 cm (ikke verst :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Heisann.

 

Og jeg er også med videre. Minus 4,6 kg på forrige tråd. Har 3,1 kg igjen før jeg har nådd 60 kg som jeg tror er min idealvekt... ;)

 

Lykke til videre alle sammen. Min veiedag blir onsdag fortsatt. Kommer til å innrapportere veiing på dette innlegget videre.

 

04.10.06 : 63,1 kg

11.10.06 : 63,7 kg (opp 0,6 kg. Pyton!! Visste det kom til å skje. Har ikke vært

flink denne uken, pluss at jeg har uken... Får stå på:)

18.10.06 : 63,2 kg på vei ned igjen... det er positivt!!

25.10.06 : 63,0 kg ... Ikke det helt store, men rette veien...

01.11.06 : 62,7 kg Jippi, er glad jeg ser et nytt tall!!

08.11.06 : 62,7 kg Stillstans denne uken...

15.11.06 : 63,2 kg Æsj, opp igjen, men har uken igjen. Trøster meg med det!

22.11.06 : 62,4 kg Jippi, kjekt å se at jeg kunne skylde på uken forrige gang :)

Var også minus 2 cm på midjen da! Det teller mest!!

29.11.06 : 62,3 kg

Så var jeg borte 2 uker i syden....

20.12.06 : 63,8 kg Huff for en vektoppgang!! Syden og starten på julen har gjort sitt for meg ser jeg... Men jeg starter med friskt mot videre i januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen i vektklubben. Veies onsdager. idag 65,6 kg. Vil ned i 60.

SKal i tenerife i januar så planen er å føle seg vel. Ferdig med å føde barn og vil ha kroppen tilbake. Må jo gjøre det beste ut av det man har. Strekkmerker og alt.... Vekten kan jegn i hvertfall kontrollere selv! :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~

Hallo!!

 

Åh, så deilig med ny tråd. Får en skikkelig ny fresh start følelse :) Supert at du tok initiativet Kokko!!

 

Jeg startet i fjor sommer på 70,5 kg. Gikk en god del ned, for så å gå en goood del opp igjen :) . Er nå nede på ca. 66. Jeg gikk ned ca. 2,5 kilo på forrige tråd. Jeg skal dermed gå ned 3,5 kilo på denne. Har fått målt at idealvekten min er 60 kg, men synes egentlig dette er litt snaut og innbiller meg at jeg blir litt skranglete da (er forholdvis høy) - så i første omgang: 3,5 kilo ;) Ellers er jeg 33 år med en sønn på 3,5 år.

 

Begynner på en skikkelig fresh start i morgen og prøver å få litt fart i sakene her *streng*. Gleder meg til å være sammen med gamle og nye videre!!

 

Søndag 08.10.06: Jf. innleggene nedover er det mange forskjellig veiedager, så da velger jeg faktisk søndag som veiedag. Det passer meg aller, aller best :)

 

08.10.06: 65,5 kg

15.10.06: 64,7 kg

22.10.06: 65,7 kg

29.10.06: 65,3 kg

05.11.06: 64,7 kg

12.11.06: 63,8 kg

19.11.06: 64,3 kg

26.11.06: Gravid. Takker for turen og hopper av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med videre.Jeg klarte mine 6 kg på den gamle linken, men vil ned 3-4 kg til.Jeg er 166 høy og veier nå 60,2.(trebarnsmor på snart 31 år)

 

KJempeflott at det ble en ny link,supert!!!

 

Onsdag er min veiedag.

 

4.10:60,2 kg

11.10:60,2

18.10:61,1

25.10:59,5

01.11:60,4

08.11:60,2

15.11:61,4 fryktelig nedtur,men som forventet

22.11:62

29.11:62(nå må jeg ta meg i sammen!!!!!!!!!!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Så møttes vi igjen her.Det er så mange tynne folk her,håper at noen nye kommer til,hvis de som er her er råflinke,blir jeg og "henge i en tynntråd" .Håper derfor flere som har delmål melder seg på her.

 

Sammendrag:Jeg er 40 år.Har 4 barn,tidligere vært aktiv,men etter hver graviditet har kiloene festet seg og tatt knekken på kondisen.Klarte endelig å endre kostvaner i juni,etter og ha meldt meg inn i vektklubben har jeg gått ned 7 kg.Ca 4 etter at vi startet forige tråd

 

Vekt nå 76.6,håper på å være nærmere 70 til jul.Er bare 162 høy så 1.hovedmål er 65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med...

Veier meg på tirsdager, men det spiller jo ingen rolle sikkert.

Ellers mamma til tre nydelige skatter.

 

Startvekt 31.juli: 75.8 kg *shock*

 

Kursstart: 29.august

29.august: 70.8 kg

05.september:69.2 kg

12.september: 68.6 kg

19.september: 67.3 kg

26.september: 66.6 kg

03.oktober: 65.4 kg

10.oktober: 64.4 kg

17.oktober: 63.6 kg

24.oktober: 63.0 kg

31.oktober: 61.7 kg

07.november: 61.1 kg

14.november: 60.7 kg

21.november: 59.8 kg

05.desember: 59.8 kg :)

12.desember: 58.9 ;)

19.desember: 57.9

26.desember: 57.2

 

Mål: Holde vekta, helst ikke over 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Så møttes vi igjen her.Det er så mange tynne folk her' date='håper at noen nye kommer til,hvis de som er her er råflinke,blir jeg og "henge i en tynntråd" .Håper derfor flere som har delmål melder seg på her.

 

Sammendrag:Jeg er 40 år.Har 4 barn,tidligere vært aktiv,men etter hver graviditet har kiloene festet seg og tatt knekken på kondisen.Klarte endelig å endre kostvaner i juni,etter og ha meldt meg inn i vektklubben har jeg gått ned 7 kg.Ca 4 etter at vi startet forige tråd

 

Vekt nå 76.6,håper på å være nærmere 70 til jul.Er bare 162 høy så 1.hovedmål er 65.[/quote']

 

Hei nikkoline

Jeg startet på 79,5 for "lenge" siden. Har gått saaaakte ned i 1 år og er nå på 73,6. Vi er flere som ikke ønsker å se 50-tallet.

Bare stå på, det er EGEN trivselsvekt som teller, og EGEN vektnedgang.

Klem fra Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har aldri vært med på noen tråd før, så håper jeg kan slenge meg på her.

 

Jeg er en jente på 31 år (ingen barn) som har gått ned 3 kg fra begynnelsen av august.

 

Vekt nå: 62,7

Mål: 57

Veiedag: lørdag (bremser snopehungeren i helgen......).

 

Lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Blir med videre jeg også. Trodde egentlig at jeg skulle klart litt mer enn det jeg har gjort siden starten i august, men det å følge med inne her har vist meg at mange går litt opp og ned, og mange bruker litt tid på nedgangen. Greit å vite når motivasjonen svikter!

 

For å ta en kjapp gjennomgang av meg: 33 år, 2 barn, 163cm og 64 kg. Var med på forige tråd - starta der på 65,3kg og endte opp på 64. Var veldig mye fram og tilbake - det ble visst bare forbigående med 63-tallet... Men som flere sier: dette blir liksom litt ny, fresh start :-) Målet er 60 kg, og forhåpentligvis noen cm rundt midja.

 

Mine tall:

14.08: 65,3, 88 cm

11.09: 64,7, 87 cm

18.09: 64,6

25.09: 63,9

02.10: 63,7

09.10: 64,0, 84 cm

11.10: 64,2 kg, ?? cm

19.10: 64,6 kg

22.11: 64,7 kg

29.11: 64,6

06.12: 64,4. Tør ikke måle midja... Får se neste uke!?

13.12: 63,8 kg, 84 cm :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt jeg henger med videre. Hyggelig med alle dere "gamle travere" og noen nye også tror jeg?

Litt om meg selv: 54år, tre "barn" som er temmelig voksne nå. Høyde 1,70. Startet på 67,4 i forrige tråd og gikk ned til 63,8 på den. Målet er å gå ned 2,3 kg til.

Slapp av nikkoline, jeg startet på 80kilo da jeg begynte på GR, dette er bare høvling av nytt belegg siden jeg nådde trivselsvekta for to år siden. "Belegget snek seg på fra sist jul, via påske og ikke minst SOMMEREN. I motsetning til de de flest her i landet syns jeg det er vanskelig å holde seg i aktivitet om sommeren, men desto bedre med god mat og godt drikke.. Spent på sydenferien min nå i slutten av oktober - målet er å holde vekta. Holder meg til veiedag onsdager - det må da være helt greit at vi har ulike veidager?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også med fra den forrige tråden - så artig at vi er mange som er med videre:-) Og selvsagt fint å få med noen nye! Jeg er 37 år, mamma til 2 barn.

 

Jeg gikk ned 2.5 kilo på forrige tråd, og ønsker å gå ned 1-2 kilo til. Det er jo ikke så mye, men jeg tror de sitter sabla godt de siste kiloene... Derfor tror jeg det er lurt med litt felleskaps-hjelp her!

 

Mitt mål: 53-54 kg

Vekt 4.oktober: 55 kg

veiedag: onsdag

 

P.S til Nikkoline - jeg skjønner veldig at det sikkert ikke er så artig når så mange av oss snakker om mål på 50-og 60-tallet, og jeg har selv følt meg litt dum som "gnåler" om vekt som sikkert virker veldig lav for andre... Men det handler om å kunne føle seg vel uansett hvor liten eller stor man er. Og ikke minst: husk at høyden er forskjellig, tror det bare er meg som er under 160 cm her. Vi er jo også mange her som har vært gjennom slankekurer tidligere, og veid mye mer enn vi gjør i dag. Jeg har f eks gått på GR-kurs tidligere, fordi jeg nærmet meg 70 kg. Da trivdes jeg ikke med selv - jeg er jo bare 158 cm høy! Fordi jeg har kjent på hvor pyton det var å veie alt for mye, og kjent på hvor tungt det var å få kiloene av - så betyr det mye for meg å klare å holde på trivselsvekta, og ta kiloene før de blir for mange. Så poenget er: Vi skal jo hjelpe hverandre alle uansett hva utgangspunktet og målet er. Og kanskje kan det hjelpe på inspirasjonen at det er mange her som har fått til å slanke seg både nå og tidligere!

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertoy

Jeg blir gjerne også med. Vekt 4.10 var 66,8kg høyde 170cm

Har et mål på 62kg. Har prøvd på dette mange ganger, men det blir et par kg ned ,- og så opp igjen. Hvordan skal man klare det tro?. Det er helgene som ødelegger alt. Men... nå skal det gå bra. Nå er vi jo flere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidlig våken i dag.En av podene har skitrenersamling,De får opplæring i å bli gode treningsinstruktører.

 

Hun sa før hun dro at de har fått en veldig inspirerende trener,han har fått alle til å prestere mer.Han sier at alt er mulig her i verden.

 

jeg tar det med meg inn i hverdagen.Jeg har for første gang siden jeg startet med vektomleggingen,gitt mye blaffen i helga.Lurer på om det kommer litt av en ubeviss tanke som vil snike seg inn.Jeg har ligget på 74-76 kg i mange år,og tror ubevisst kanskje at jeg ikke greier å gå vidre ned.

 

Tro hvordan det slår ut på veiedagen.Har kun gått opp 200 gr.en gang,har ikke lyst til å gå opp masse fordi jeg går sakte nok ned i vekt.Ikke følg mitt dårlige eksempel.

 

Altså er det viktig å tro på at det er mulig,hvis ikke blir ikke jeg tynnere.

 

Jeg forsøker og starte en tråd hvor vi veier oss i helgene,under ned 10-20 kg.Trenger litt ekstra dytt i mørketiden.Hvis noen her ønsker å forsøke så vet dere hvor det er.

Her inne har jeg torsdag som veiedag.

Takk for oppmuntringene tidligere oppover i tråden.Dere er unike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle jenter (kanskje også hankjønn?) fra K*L*A*R's gamle lenke - og hei til nye medlemmer!!

 

Nå starter vi på ny frisk!

Ta med deg tidligere vektnedgang og prøv sammen med meg å komme ned 6 kg før nyttårsaften.

Vi må gi hverandre positive tanker og mot på at vi skal klare dette!!!

Jeg veier meg onsdag. Det gjør mange andre. men dagen er ikke viktig' date=' bare at vi tar et tak for oss selv!! ;)

 

 

Min vekt: Mål: 68kg

4.10. 73,4kg[/quote']

Ja eg henger meg på. Går på kurs no, og er snart ferdig, men har ikkje nådd målet. Eg tek sikte på 6 kg til nyttår i lag med deg. Er 72,5 no, og har eit mål om 67 kg. Her er det berre å stå på. Eg veg meg torsdagar.

Hei igjen. I og med at eg går på kurs, har eg gløymt å registrere her. Men vog meg torsdag 19.10, og då viste vekta 71,6. Så det går nedover, med nokre krumspring opp inni mellom. Skal bli flinkare med registrering.

26.10.06

69,8kg

Hei igjen.

Her er den stadig forvirra Brita. Men det gjer ingenting at eg dett ut av og til. berre ein kjem innom igjen.

Eg har vege meg i kveld, og er veldig godt fornøgd må eg sei. Vekta stoppa på 67,5 kg, det vil seie at eg er eit halvt kilo frå målet mitt i første omgang.

Synst det er veldig kekt å lese innlegg frå dokke andre her. Vi er i same båt, og det er litt godt å vite.

 

god helg

 

7.12.06

67,9kg, dvs. 400g opp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Heisann alle sammen.

 

Dette er jo noe litt utenom selve slankingen da, men jeg ville bare skrive litt om det likevel. Som dere sikkert har sett når dere har logget dere på Grete Roede sidene, så kommer det opp en banner ang brystkreft og innsamlingsaksjon Rosa sløyfe.

 

Jeg har i den anledning startet en innlamlingslink på

 

http://www.kreftforeningen.no/nettboesse/innsamling?collectionId=822'>http://www.kreftforeningen.no/nettboesse/innsamling?collectionId=822[/url]

 

Om noen av dere vil være med og støtte den gode saken, håper jeg dere vil benytte den linken. Og husk: alle monner drar. Om det er 10 kr eller 100 kr, så hjelper alt.

 

Denne linken kan dere merke av her, kopiere og lime inn i adresse feltet. Dere kan også gå inn på http://www.kreftforeningen.no/nettboesse Der kan dere klikke på innsamlingene, og se på den som er startet av Linn Schrøder. (det er altså meg)

Dere må selvsagt støtte en av de andre isteden om dere vil det, pengene går til det samme. Men jeg håper at jeg kan bidra til å samle inn en god slant for saken.

 

Ikke meningen å prøve å presse noen, men om noen har lyst så setter jeg og mange andre stor pris på det.

 

Takk ;) Ps. ser bort fra de (/url) som kommer i adressene, aner ikke hva de gjøre der jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei igjen!

 

Da skal det handle om slanking igjen... Ser alle har skrevet litt kort om seg selv. Jeg er 30 år, gift og har 2 barn (4 år og snart 2 år) Jeg er 171 cm høy, og veide 67,7 kg ved oppstart her i vektklubben 01 august.

 

Ved nye linken 04.10 var vekten 63,1 kg. Målet mitt er 60 kg før jul.

 

Merker det går tyngre nå, og jeg klarer ikke å være like standhaftig!! Har fallt litt tilbake til de slappe sofa dagene, men går fortsatt gode turer et par ganger i uken. Håper på motivasjon fra dere til å komme tilbake for fullt!!

 

Kjekt at så mange er med videre.

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, beklager sen innmelding, dagen har vært travel! Men jeg er et eneste stooort smil, for nå har jeg sett 62-tallet nærmere bestemt 62,8 kilo og 74,5 rundt livet. Det blir minus 0,8 i kilo og minus 3cm rundt livet.

Føler at det er ganske fortjent, har trimmet mye denne uken og ikke gått på en smell hele to helger på rad. Det ser jo ut til å være en fordel sånn vektmessig, men jeg får vanvittig lyst til å skeie ut. Tanken på å skulle rapportere her har hjulpet godt(!) for å holde seg på den magre sti. Men ukene som kommer blir utfordrende. Nå som målet og ferien nærmer seg er det verre med motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slutta å bruke sidene her for å registrere mat - ikke lurt.... Har sklidd ut ang usunne matvarer og snop - heller ikke lurt... Følgene ble at vekta gikk opp 0,2 denne uka, og midja har jeg ikke turt å måle... Men kan jo ikke påstå at jeg er så veldig forundra! Jeg har altså ikke vært så veldig flink med maten, og det har vel egentlig vært litt halvdårlig med trening også. Og jeg vet jo egentlig hva som skal til! Så nå er det på'n igjen med utregning av kalorier og registrering av mat, og nulltoleranse på usunne matvarer! Og igjen: hadde det ikke vært for at dere "holder meg i ørene" så hadde jeg vel kanskje gidd opp nå. Så ikke forsvinn dere andre! Fortsett å melde inn her sånn at vi kan få motivasjon av noen sine oppturer og trøst av de som strever litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare oppdaget det,men nå vil jeg høre om det er flere som har fått det.Huden i fjeset er blitt så glatt og myk,alle små urenheter i panna er borte,en positiv bivirkning av kostomlegging.

 

Har ikke vært på vekta,min vekt har streiket så nå har jeg slått meg sammen med ei venninne,hennes og min vekt veier likt,var på hennes vekt forige torsdag og.

 

Hun hadde jobb kl 0700 ble ikke å veie oss før i morgen.

 

800 gr ned unco er fantastisk,det lønner seg å innse at man legger på seg i helgene og.Opp 200,nei det er ikke gøy selv om det ikke er noen katastrofe.

Jeg er spent ang.vekta,har mye veske i kroppen etter siste kortisonsprøyte,måtte ta av ringene.

 

Velkommen til nye medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Var bortreist denne helgen, så jeg tror jeg henger meg på veiing om onsdager istdf lørdager som jeg har gjort til nå.

 

Jeg har også sluttet å skrive inn hva jeg spiser, jeg har skeiet ut med kaker, chips og sjokolade i helgen, så resultatet ble deretter.

 

Resultat:

uke 40: 62,7

Uke 41: 63,3

 

Jeg bøyer meg i skam og trenger kjeft!

 

Har skjerpet meg med snopspising, men tror jeg spiser for mye. Målet er å begynne å fylle inn hva jeg spiser fra neste uke. Det positive er at jeg trener 3 ganger i uken, det er da noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriving av hva man faktisk får i seg er det eneste som hjelper!! I alle fall meg..

Med en gang jeg slutter å registrere hva jeg spiser og trimmer- så sklir det ut og jeg får nytt "belegg". Det er trasig , arbeidsomt og kjedelig - som min vennninde sa: " Det er mye jobb å slanke seg". Men ikke mer enn at det er veldig!!! ok at kiloene forsvinner. Og tilsvarende dritt når man vet man har fortjent en vektøkning... (Kjære dere- "hevnen" er søt ... Vent til jeg kommer tilbake fra ferie første uka i november.) Gruer meg, men lover å være helt ærlig.. I mellomtiden- stå på det dere orker. (Gjør som jeg sier men ALDRI klarer, spis saaaaakte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...