Gå til innhold

6 kg denne gang?-før 31.12.


Gjest kokko

Anbefalte innlegg

Jeg blir bare så utrolig glad når jeg ser innlegg i denne tråden - så her gjør jeg iallefall mitt til å blåse mer liv i den...!

 

Hei jenter - hvordan har dere det idag?

Jeg er stiv og støl. Fordi i går hadde vi innebandykamp på jobb (bedriftsidretten), og innebandy = løping løping løping

Og et par knallharde baller. Har et nydelig ballmerke på låret, etter at en fra Brannvakta (motlaget) smelte en ball som istedenfor å treffe mål gikk rett i låret. "Unnskyld!", hørte jeg han rope fra andre enden av banen. Det var altså sinnsykt vondt...!

 

Nå har jeg dagens første kaffekopp her. Begge de minste er hjemme i dag, så det blir nok en deilig travel dag som jeg sier. Er helt tom for yndlingsyoghurten, så jeg må på Lidl en tur og kjøpe nytt brett....!

 

Med ønske om en nydelig dag til dere alle!

 

*gruppeklem* fra sør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Gøy når flere skriver, ikke bare veiedagen, men sånn litt fra hverdagen.

KLAR, du er flink til å oppmuntre hver eneste av oss. Tusen!!!!

Mar77: Hvilken yoghurt spiser du?

Haarek og Brita: Håper dagen deres er flott!

 

jeg elsker yoghurt, men liker å prøve nye smaker.

Nå er faktisk jeg tom for Biola-bringebær, drikke-yoghurt.

Holder på med rengjøring, har alltid lett for å finne andre ting som ABSOLUTT må gjøres da, f.eks.skrive litt her!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger noen brett på Lidl på 12 youghurter. Banan, jordbær og aprikos. Sistnevnte er ingen favoritt, men de to andre er nydelige.

Små beger på 60 gram, tilsvarer rundt 70 kalorier. Så det er ingen mageryoghurt, men på Grete Roede lærte vi at så lenge man holder seg innenfor 200 kcal på melkekvoten, så kan man spise det man selv vil av melkeprodukter. Så da spiser jeg ofte 3 slike små til dagen. Virkelig NYTER dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle dere flinke tråd-medlemmer! Akkja, om oppgangen var ufortjent liten ved siste rapport, var denn ufortjent stooor idag. Opp 0,9 kilo, matchvekten er 64 kilo- AAARGHH (for å si det med skurkene når Fantomet "setter dem på plass". ..) Nåja, det har vært en helg med mye feiring imellom. Prøvde å være flink i en 50-års dag med urtolig mye og god mat. Søndagsmiddagen var heller ikke av de små.. Sett i forhold til gamle dager var jeg sikkert måteholden, men i forhold til å gå ned etter to uker med utskeielser.. Og så har jeg slurvet med skrivingen. Dumme meg!

 

Nå skal jeg igjen skrive opp ALT jeg spiser. Dagens middag -pannekaker- ligger som en klump i magen. Treningsstudio - here I come - Ja der ER tungt å komme avgårde, men ok når man er i siget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unco: Synes du er FLINK jeg, som tross alt rapporterer her inne - og ikke bare dekker over og lar være å skrive noe i det hele tatt.

Så STÅ på, og tenk at det enda er maaaange uker til jul. Og at maten som er vel fortært og spist, smakte godt når den smakte...! Intet tapt - iallefall ikke som er av vesentlig betydning.

 

Stå på videre - du klarer å hente fram igjen all motivasjon skal du se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg henger meg på. Går på kurs no' date=' og er snart ferdig, men har ikkje nådd målet. Eg tek sikte på 6 kg til nyttår i lag med deg. Er 72,5 no, og har eit mål om 67 kg. Her er det berre å stå på. Eg veg meg torsdagar.

Hei igjen. I og med at eg går på kurs, har eg gløymt å registrere her. Men vog meg torsdag 19.10, og då viste vekta 71,6. Så det går nedover, med nokre krumspring opp inni mellom. Skal bli flinkare med registrering.

26.10.06

69,8kg[/quote']

Forstår ikkje heilt kva som har skjedd her, men mine vektregistreringar er vekk!

Vel, vel, har vegd meg i dag, og den stoppa på 68.7kg. Kjempefint synst eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Cmona: Gratulerer' date=' der fikk du se 63-tallet!! Føles bra tipper jeg? Du kan være fornøyd med deg selv!

 

[/quote']

 

 

Takk skal du ha! Snikveide meg i morges også, har gått ned enda mer. Men jeg er sulten! Og jeg blir utrivelig når jeg er sulten :)

 

*Mumser klementiner og Knäckis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brita.

Så god du er!

Synd med den registreringa, men forskjellen på i dag og den vekta som står oppført fra før, er jo god,da.

Bare fortsett.

Av og til er datamaskinen som en "sokkespisende" vaskemaskin. Hvor blir det av ???????

 

Skal reise og besøke Mor, kan bli en tøff opplevelse vektmessig.......

jeg lover å være forsiktig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Må innrømme at jeg er litt skamfull akkurat nå for at det er så lenge siden jeg har vært her... Men jeg klarte ikke å hente meg inn igjen da motivasjonen forsvant, og har hatt nesten tre uker uten rapportering men med masse snop og god mat... Hadde kanskje behov for å slippe å holde på med det her ei stund? Jeg har heller ikke vært på vekta på tre uker. Men nå har jeg bestemt meg for å trø til igjen, og denne gangen skal jeg klare det! Det hjelper jo at jeg har vært etterlyst inne her også ;-) Så i dag har jeg registrert alt jeg har spist, tatt meg en halvtime med Pilates-dvd i tillegg til en tur, og lest gjennom alt som har skjedd her siden jeg var inne i slutten av oktober. Dere har jo virkelig vært kjempeflinke! Ser jo at noen sliter også, men det er visst normal.. Leste nettopp gjennom nettmøtet med psykologen her inne, og det viste jo at vektnedgang ikke alltid er like enkelt.

 

To ting jeg kom på når jeg leste innleggene over her: for et par år siden var det en undersøkelse (fra usa, tror jeg?) som viste at slankende som spiste yoghurt hver dag viste bedre resultat enn de som ikke gjorde det. Så herved slår vi et slag for yoghurten :-)

 

Og så: Både forige gang jeg gikk ned noen kilo og denne gangen her har jeg opplevd en "forsinkelse" både av vektoppgang og -nedgang. Det virker som om de resultatene jeg forventer å få ofte er ei uke forsinka. Så viss jeg har vært veldig flink ei uke er det typisk at det ikke gir utslag, men så ei uke etterpå kan plutselig vekta ha minka. Og det samme med oppgang. Ei dårlig uke vises ofte ikke på første veiing men på den i uka etterpå.. Så i forhold til meg nå, som har skeia ut i tre uker, kan jeg antakelig ikke vente noen nedgang den første uka med full skjerpings.. Og det er jo greit å være klar over, så slipper jeg å bli så skuffa...

 

Dette ble langt, men som sagt: jeg er tilbake, og skal prøve alt jeg kan å holde ut til jeg har oppnådd resultatene jeg ønsker. Dere er en stor inspirasjonskilde - pluss at det forplikter litt å være her inne! Snakkes på onsdag - da må jeg rapportere hva tre uker med utskeielser har gjort med vekta mi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se deg igjen.

Og jeg må si at jeg er imponert når folk er ærlige og sier det som det er... Og så får vi håpe onsdagen ikke blir altfor ille, og at raske kilo på er raske kilo av...!

Jeg er spent på hvordan helga slår ut for mitt vedkommende. Ble litt vin, altfor mye snop og altfor mye chips. Men kan en dag være farlig om resten av uka er bra? To be continued... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;):D:)

Hvem hadde trodd jeg skulle nå målet mitt? Iallefall ikke jeg, da jeg bestemte meg i sommer for at nok var nok.

Jeg husker jeg var på ferie i Danmark, og på dagtid handlet jeg inn en masse sunne light-kose-produkter til meg selv, og så skulle mannen spise sjokolade/drikke vin/chips.

Det som skjedde var at jeg spiste tomt alt av lightprodukter først på kvelden, og så gjøv jeg løs på mannen sitt... Og dette gjentok seg hver kveld. Og vekta bare steg og steg...

Og så fikk jeg sett bilde av meg selv på intranettet på jobb, og kjente meg overhode ikke igjen. Var jeg så stor blitt? Og dermed var jeg bestemt - nok skulle være nok...!

 

Så her er jeg da. 16 kg lettere enn før start, og nå begynner neste epoke. Å holde meg der jeg er.

Er spent, gleder meg og håper jeg klarer å holde et like godt fokus.

Kommer til å rappportere stillstand (forhåpenligvis), så lenge det er liv i denne tråden...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Helt fantastisk Mar 77!! 16 kg er jo bare helt supert! Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Skikkelig kjekt å høre at noen får det til også :D

 

Jeg har slitt veldig med motivasjonen i det siste. Har liksom ca 2,5-3 kg igjen før målet er nådd. Og det er noen tøffe kg. Jeg er til dels tilfreds der jeg har kommet nå, men samtidig ikke helt. Derfor sliter jeg med å få igjen motivasjonen!

 

Satser på at den ikke er så veldig langt unna. Ville jo være synn om jeg fikk på igjen de 5 kg jeg har mistet nå i julen... Jeg vet jo hvor pinnekjøttet legger seg :)

 

Lykke til med stabiliseringen da, og kjekt om du fortsetter å rapportere til oss.

 

Mvh meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skynder meg inn og skriver et innlegg om vektøkningen min ved veiing på søndag før jeg mister motet. Grunnen til at jeg ikke var så hissig på rapportering var selvfølgelig fordi jeg hadde gått opp til 64,3 - snuuuuuufs!! Det var forventet da jeg skeiet ut 3 kvelder (ja for tenk), men det var ikke mindre ekkelt fordet :)

 

Imorgen drar jeg på 2 dagers seminar med jobben og er vettskremt (i hvert fall tankefull) angående vektoppgang. Skal prøve å begrense meg litt. Så gjenstår det å se *grøss*.

 

Ellers så var jeg i klesbutikker på mandag og ser at jeg lett kan gå ned til 60 kg uten å se skranglete ut akkurat :D , så da blir jeg visst her en stund til, ja...

 

Lykke til med veiingene deres i morgen.

 

Jeg sjekker inn til helgen igjen!

 

Er jammen glad for at jeg har dere altså ;) Føler meg litt bedre allerede når jeg liksom har fått skriftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

 

Det ble en oppgang ja, men kanskje ikke så ille som jeg var redd for. Vekta stoppa på 64,7... Siden det gikk litt dårlig med meg før jeg "droppa ut" hadde jeg allerede tatt en del av oppgangen da. Siden jeg starta i august på 65,3 har jeg ikke akkurat kommet langt - det har vært litt opp og ned underveis. Men jeg tror jeg er i gang igjen nå. Det værste er i grunnen midja - den var på 88 i starten, 84 på det beste, tilbake på 88 nå. Det er nedtur, det! Men hadde ny Pilates-runde i kveld, får satse på at det gjør susen på livvidden :-)

 

Snakkes om ei uke, uansett opp eller ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til startvekt, faktisk. Har vært på reise, og det har blitt for mange croissanter og utskeielser. Følte meg blytung i kroppen i morges, og torte knapt gå på vekta. Huffameg, men det er bare å sette igang igjen. Forhåpentligvis var det midlertidig ;) Det er så snodig hvor lett det er å gå opp ved å skeie ut, mens det er sååå vanskelig å gå ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må iallefall skjerpe inn de neste dagene, for det er altfor mye som skjer. Ut og spise middag med jobb ikveld, julebord med jobben til mannen i morgen, husmorferie de neste par dagene og gjensyn med gode venninner. Så følger nytt julebord helga etter, før det blir en liten pause, og så julebord igjen. Og så er det plutselig juleaften... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER Mar77.

Dette er inspirerende for alle, i hvert fall for meg!!

jeg gikk opp 4oog denne uka. men vet jo at det ville bli slik etter alt jeg mistet for 2 uker siden.

Viv, gøy å se deg igjen.

 

Til dere andre: Det er veldig kjekt å høre hvordan det går. Vi er vel alle nokså like med at det er vanskelig å reise bort, da er det ikke så lett å følge helt med.

Jeg synes det vanskeligste er at måltidene blir så uregelmessige, og også for få.

Håper på en god uke for oss alle!!!

;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg henger meg på. Går på kurs no' date=' og er snart ferdig, men har ikkje nådd målet. Eg tek sikte på 6 kg til nyttår i lag med deg. Er 72,5 no, og har eit mål om 67 kg. Her er det berre å stå på. Eg veg meg torsdagar.

Hei igjen. I og med at eg går på kurs, har eg gløymt å registrere her. Men vog meg torsdag 19.10, og då viste vekta 71,6. Så det går nedover, med nokre krumspring opp inni mellom. Skal bli flinkare med registrering.

26.10.06

69,8kg[/quote']

Hei igjen.

Eg har ikkje opplevd maken til mysterie. For andre gang er mine vektregistreringar blåst vekk... Kva er det eg gjer gale? Ellers går det kjempefint med vekta. Sist eg vog meg, den 17. 11 stod den på 68,7. I dag, den 26.11 står den på 67,2. Så eg er nær og ganske nær målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig Brita. Men det viktige er at du snart er ved målet!!!

Gid jeg kunne si det samme for meg selv. Her svinger det, men ikke på den positive måten :)

1 julebord og 1 selskap denne helga er ikke av det gode.

Jeg HÅPER noe av det er vann etter mye salt i maten.....

Heldigvis enda noen dager før jeg skal veie meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det har vært så trevelt i det siste, men jeg har skrevet opp matinntaket på lapper - nå er det ført inn, ligger på rundt 1500 kcal om dagen. Det kan da ikke være gæli? En liten nedgang til 63,8 kg -200 gram bare. Akkja. Trøster meg med det Viv skriver at det tar litt tid før ting slår ut, både opp og ned. Men det holder hardt med motivasjonen, de siste 2 kiloene er jammen tøffe.

Mar 77 og Brita har jo hatt en flott vektnedgang. Grattis! Andre husker jeg ikke i farta (korttidshukommelsen er veldig KORT..) Men alle dere som også sliter med motivasjonen på reiser og julebord - dere er veldig tøffe som rapporterer om små og store nedelag.

 

Stå på alle sammen. Triks som kan hjelpe: Spis ofte og regelmessig (men ikke for mye), drikk masse vann. Før julebordet, spis noe før du går hjemmefra. Kokt blomkål eller noe annet som metter, men uten for mye kalorier. Da er det lettere å ikke overspise på julebordet. Under måltidet: Legg ned bestikket mellom hver bit, og ta en slurk med vann eller tre før neste bit. Da spiser du langsommere og blir mett før du har stappet i deg for mye. Mellom slurker av alkoholholdig drikke - også vann eller farris. Og trim dagen etter!

 

Leste dessuten at for lite søvn over tid var koblet til vektøkning, så sov godt og mye...! -Dermed god natt og, og drøm søte drømmer (de er ihverfall helt uten kalorier..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort min plikt.Falt litt av da jeg begynte å jobbe av mangel på energi.Jeg vil ikke gå opp masse kilo før jul. På søndag går jeg på vekta og starter friskt opp.

 

Nå er jeg klar med hundelenka i hånda,skal gå tur med hunden.Har savnet dere,men gruer meg for å rapportere på søndag.Jeg er i allfall tilbake på rett vei,så får de kiloene som nok har sneket seg på få større konkurranse med trimmen etterhvert.Vet dere nå kjenner jeg meg så utrolig lettet.

 

Det føltes ikke beroligende å vandre mer og mer over mot gamle synder.Så fint at det fortsatt er så mange her,jeg føler at jeg er heldig som har dere som støttespillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Unco og Nikkoline. Gøy å høre fra dere igjen, begge med friskt mot.

Ja, jeg trenger å rapportere også når det går den gale veien. Hvis ikke - da gir jeg opp.

Nå har jeg akkurat regnet sammen hva jeg har spist så langt i dag. Er allerede oppe i 1550, og jeg venter besøk.

Ugh....

Ikke veldig godt jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk kokko, og ikke minst velkommen tilbake nikkoline! Hyggelig å høre fra deg igjen, trodde du hadde slått deg på en annen råd - ellers hadde jeg etterlyst deg før. Friskt mot! Ikke gråt over spilt melk, husk at det knne vært verre - f.eks at du hadde fortsatt å gi opp i mange flere uker..

 

Jeg har vært flinkt idag, helt til jeg kom hjem til pannekakemiddag og var avsindig sulten. Det gikk som det måtte gå.. Nå ligger kladden der tungt nedi magen. Jeg har mest lyst til å stikke fingern i halsen, det er bare det at jeg aldri har fått til akkurat dét, dessutenn er det en farlig galei å gi seg ut på. Det får være med den dårlige magefølelsen, og trøsten av at jeg har logget nesten 3 trimpoeng idag.

 

Sist skev jeg om sammenhengen mellom søvn og vektøkning. Sjekket nyheten igjen: Det var mange poeng, men rotteforsøk viser at dyr med søvnmangel får økt appetitt og blir glupske. De har målt at søvnmangelen fører til at produksjonen avdet hormonet som signalisererer at man er mett (ca. samme hos oss og rotter) avtar, men det hormonet som gir sultfølelse øker ved søvnmangel. Det var litt mere til og fra, men jeg skal i hvertfall prøve å få sovet nok i ukene fremover. Det kan jo ha sine andre fordeler også, f.eks. at jeg blir mer pigg og opplagt. He, he. Flott slankekur hva? "Sov og bli slank!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her også... ! :)

 

Vekta viste det samme i dag som sist tirsdag; 59.8

Så jeg holder meg - til tross for en særdeles usunn uke. Begynte med 15-retters tapasmeny + dessert med jobb på torsdag. Julebord og alkohol på fredag, tur til trønderstaden for å besøke venninner lørdag-mandag = mye mat, drikke, snop, vin... osv. Og ingenting trim. Men kroppen har altså ikke reagert på det. FANTASTISK! Nå er det bare å komme inn i rytmen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...