Gå til innhold

6 kg denne gang?-før 31.12.


Gjest kokko

Anbefalte innlegg

Akk og ve, jeg har bange anelser for morgendagen. Helga ble en eneste stor matorgie, og ikke har jeg sovet godt heller :)

 

Jeg forventer ingen framgang i morgen, så nå skal jeg snart hjem og spise suppe og sove på sofaen. Huff, har så lyst til å gi opp, men er jo så sta også. Problemet er at jeg har prøvd i flere måneder uten å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

første tegn på"nå er du snart ute av kontroll" er:1 Jeg går ikke på vekta men rundt den.2 Jeg har da lov til å kose meg litt,og kosematen blir ikke så mager.3 Jeg kun tenker på å trimme,tror jeg har vært flink nok da.4 Jeg er så trett i dag.5 På handlerunden havner kiloene jeg har mistet oppi handlekurven,ja det er jo av denne maten jeg la på meg.6 Vannflaska blir glemt og erstattet av småspising.7Jeg må tenke mye hardere på" livsstilsendring"ja hva var nå det igjen da?

 

Hvem er det som da må gå en ny sommer i møte med den samme store t skjorta på seg som i fjor tro? Går det ikke å prøve og lure go sakene inn i munnen uten at det synes på kroppen allikevel?

 

Prøver nå å gripe fatt i den negative trenden og gjøre noe med det før det glir mer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline: Bra innlegg.

Håper du finner "given" igjen. Jeg kjøpte meg klær i helga jeg, og snakk om utrolig deilig å se at klær jeg bare tidligere kunne drømme om ville passe, nå satt som støpt... (på en fin måte! :) )

Så det ble iallefall min motivasjon videre. Skal få mannen til å ta bilde av meg i finstasen på lørdag, og så skal jeg henge det opp vedsiden av bildet fra i sommer i bikini. Og når søtsuget blir for stort eller man ikke "orker mer", så blir det fram med bildet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, både Mar77 med bildene i bikini og i finstasen og "pepp-talk" fra Nikoline.

 

jeg har veid meg og ført inn vekta på første innlegg!! Ikke akkurat noe å rope hurra for. men vannet etter rekene sist helg begynner å forsvinne. Synd at noe så godt, og ikke fetende, skal gi så mye vann!

 

Skal ta med meg de gode innleggene fra dere videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Det slår meg at jeg burde egentlig vært her inne og lest innleggene hver dag slik at jeg blir motivert og ikke spiser så mye chips og sjokolade! Jeg spiser nokså riktig i ukedagene selv om jeg fremdeles spiser nokså utsabilt, dvs. noen dager har jeg 1300 kcal, andre 1900, skal ha 1600.

 

Jeg fikk desverre ikke registrert noe forrige uke, men jeg veide meg. Resultat:

 

Uke 46:62,3

Uke 47: 62,0

Uke 48: 62,7

 

Irriterende å gå opp igjen, men jeg klarer ikke å la være å spise sjokolade i helgene. For noen uker siden spiste jeg bare veldig, veldig mørk sjokolade som man får i delikatesseforretninger og da klarte jeg ikke spise annet snop. Derfor er målet mitt å begynne på den sjokoladen igjen og unne meg noen ruter i helgene. Jeg husker ikke navnet, men kan finne det ut. Den sjokoladen er så ekte og "tung" at man ikke orker å spise mye av den og søthungeren forsvinner helt.

 

Både denne og neste helg er det julebord, så da er det om å gjøre å klare å bare spise litt av all den bra maten....

 

Lykke til videre, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå. Omsider slår forsinkelses-teorien til Viv til: Det kom en brukbar nedgang 63,2 dvs ned 0,6 kilo siden sist onsdag. Om jeg holder meg til margarinpakkene mine, så da blir det minus 1,5 beger med Bremykt. Jeg er fornøyd med det, stillstanden og oppgangen de siste ukene tatt i betraktning.

 

Hm, ja nikkoline jeg kjenner igjen den der, stor bue rund vekta, og alt det andre. Savnet "min variant" med å bikkke litt frem og tilbake på vekta for at den skal vise noe litt mer oppmuntrende. Men, det går som regel mer opp enn ned ;(

Mørk sjokolade syns også jeg er et godt middel til å stoppe godtesuget. Holder meg til den med 70% kakao eller mer som finnes på super'n. Jeg både liker det og får nok etter 10-20 gram. Nå har jeg holdt på så lenge at jeg syns melkesjokolade er noe fælt søtt kliss. Faktisk, blir like skuffet hver gang jeg prøver meg.

 

Ellers går det dårlig med sovingen min. Kveldene er så hyggelige, mens vekkerklokka er nådeløs sånn litt etter kl 6 om morgenen. Men det er da jeg er motivert for å sove :)

 

Men først er det trening, har heldigvis venner som holder meg i ørene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst gravid jeg da... :)

 

Så da blir det vel ikke akkurat snakk om noe mere vektnedgang for min del :)

Skal så godt jeg kan konsentrere meg om å spise sunt og riktig. Det fine er at jeg i hvert fall kom ned på 64-tallet og begynner derfra i stedet for fra 71-tallet. Så vektnedgangen var til nytte tross alt :)

 

Ønsker dere alle sammen LYKKE TIL VIDERE PÅ VEIEN TIL MÅLET, og takker herved for meg og for støtten dere har gitt meg underveis.

 

God klem fra KLAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER,så koselig!Ja da kan du bare nyte at magen vokser.Jeg selv sliter med motivasjonen og har spist meg opp 2 kg.Men jeg skal tilbake til 60 og gjerne ned litt til,men det blir nok ikke før etter jul at jeg forhåpentligvis er på matchvekta.Ønsker deg lykke til!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så hyggelig med barn i magen:) Men du kan jo være med oss fortsatt, og rapportere om du klarer å spise sundt og nok mat så både du og småtassen har det bra. Noe slanking skal det jo ikke være snakk om, men spør på kontroll om hva som er ca ok vektøkning i de forskjellige delen av svangerskapet. Vedlikeholdsspising er jo også en kunst som mange av oss bittert har fått erfare. Og når du er gravid er det jo ekstra viktig å spise riktig.

Lykke med graviditeten og fortsettelsen uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god lørdagskveld.

Sit her for å klare å halde meg unna godteskålene til dottera mi. Har vanlegvis ikkje problem med det, men i kveld slit eg jammen.

Ellers merker eg at eg snart er i mål, buksene er flotte på meg no......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei K*L*A*R

Gratulerer!! Du som dro oss alle i gang. Nå er vektøkningen riktig og viktig. Ønsker deg og resten av familien lykke til. Har forstått du har barn fra før også.

jeg skal IKKE ha barn, men skal bli bestemor. Så DET må i hvert fall ikke vise på vekta mi!

 

Hei CMona Flott, nå er du på riktig vei igjen!!

 

Har vært på hytta noen dager, var fryktelig peanøtt/sjokoladesugen i går. Sto jeg imot? NEIDA ;)

Men jeg drakk mye vann og spiste yoghurt.

Spennende å se til onsdag (i morgen tidlig??)

Ha en god uke, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokko: Bestemor?

Er ikke du i slutten av 20-åra? Iallefall er du det i hodet mitt.. *ler*

 

Og KLAR: Kjempehyggelige nyheter!! Blir spennende å få følge deg!

 

Jeg var på julebord i går. Mye drikke, mye mat... Need I say more. Spent på veiing på tirsdag...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle kilojegerar. Må sei at det kjennest ut som eg jaktar på kilo av og til. Var veldig redd ein sprekk denne helga, men det gjekk bra. Gjekk ein kjempelag tur i stadenfor å gumle chips i lag med dattera mi.

Eg har snart nådd målet om 6 kg før nyttårsafta, men vil prøve eitt kg til, altså 7kg.

Godt å ha noke å strekke seg etter. Men noke eg gruar til, er det å klare å halde denne vekta, det vert tøft. Noken som har gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~K*L*A*R~
Gratulerer! Så hyggelig med barn i magen:) Men du kan jo være med oss fortsatt' date=' og rapportere om du klarer å spise sundt og nok mat så både du og småtassen har det bra. Noe slanking skal det jo ikke være snakk om, men spør på kontroll om hva som er ca ok vektøkning i de forskjellige delen av svangerskapet. Vedlikeholdsspising er jo også en kunst som mange av oss bittert har fått erfare. Og når du er gravid er det jo ekstra viktig å spise riktig.

Lykke med graviditeten og fortsettelsen uansett ;-)[/quote']

 

Hmmm... Kanskje jeg skal ta utfordringen? Jeg har jo bare skeiet ut fullstendig allerede - vet ikke helt hva jeg innbiller meg ;) Men, jeg tror jammen ikke at jeg klarer meg på egen hånd uten dere - så hvis jeg får privilegiet å være her, selv om jeg har mitt eget type opplegg, tror jeg jammen at jeg takker ja :)

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg enda, så jeg kommer tilbake igjen. Skal til legen i morgen første gang etter at jeg testet positivt. Har blitt litt borte i kålen :) - ikke det samme å være andregangsgravid som førstegangs gitt.

 

Takk for alle lykkeønskninger! Er veldig spent selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle kilojegerar. Må sei at det kjennest ut som eg jaktar på kilo av og til. Var veldig redd ein sprekk denne helga' date=' men det gjekk bra. Gjekk ein kjempelag tur i stadenfor å gumle chips i lag med dattera mi.

Eg har snart nådd målet om 6 kg før nyttårsafta, men vil prøve eitt kg til, altså 7kg.

Godt å ha noke å strekke seg etter. Men noke eg gruar til, er det å klare å halde denne vekta, det vert tøft. Noken som har gode tips?[/quote']

 

Jeg fikk sms fra kursleder i går om at det ville starte et Hold vekten kurs 17.januar, så jeg kommer nok til å gå på det. Jeg føler jeg spiser OK nå, men er samtidig redd for å øke inntaket. Og øker man ikke inntaket, så vil man etterhvert gradvis legge på seg sa kursleder, for kroppen må få mer å jobbe med når vi er ferdig å slanke oss. Som et ekstratilbud skulle vi få komme og veie oss 2 ganger før jul og 1 gang på nyåret. Så i morgen skal jeg på veiedag igjen...! ;) Rapport følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Mar77, jeg er nok godt og vel passert slutten av 20-årene!

Min datter, som skal gjøre meg til bestemor, er 25 år.

Sukk og akk!

Men alderen kan man ikke gjøre noe med, bare ta mot etter som den kommer dag for dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kokko - det må da være sinntilstanden som avgjør hvor ung man er? Heia kokko -stå på! Noen femtidsforskere har funnet ut at vi alle kan ligge an til å leve til vi er 120! Da er det viktig å beholde sitt ungdommelige sinn. Men, jeg er ikke så helt sikker på at dette med 120 års levetid høres ut som den optimale lykken, gå av med pensjon når man runder ca 65 (pluss/minus noen år) og så ha næremer 60 år med lediggang? Men vi prøver jo alle å leve sundt og aktivt så faren kan være overhengende ;)

 

Hyggelig at du tar utfordringen *K*L*A*R - bare vær nøye med å "ha med deg" lege og jordmor på opplegget - her skal du ikke ta noen sjanser!

 

Interessant det du skriver mar77 at man kan gå OPP i vekt om man holder på for lenge på slanke-meny. Hm, men jeg er nok ikke der riktig enda., nei. Ny veiing på onsdag jeg rapporterer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm standing taaaaall. ;)

 

59.8 også i dag. Så julebord med all verdens utskeielser, og litt for mye dumme kalorivalg har ikke gjort noen stor ødeleggelse.

Ikveld skal jeg veie meg hos kursleder, slik at jeg får den nødvendige puffen til å stå jula gjennom.

Mitt langsiktige delmål er å komme meg ned til 58 kg til 17.januar. Det skal jo egentlig gå. Hadde det ikke vært for at det er jul, pepperkaker, marsipan, juilebrus, julegløgg, småkaker... *sukk*

Men jeg er motivert...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for glede over at jeg skal bli bestemor- - og litt "trøst" over at jeg har passert 29 for en stund siden.

jeg forholder meg godt til egen alder, det er riktig at det er innsiden og innstillingen som teller!!! men 120 blir nok i meste laget, Unco

 

Dessuten løper jeg i skogen og jeg løper ofte med kart.

i morgen tidlig er det veiing!!??

 

Tenk at du står på din lave vekt, Mar77. GRATTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59.9 på vekta hos kursleder ikveld. ;)

Så da holder jeg meg veldig bra. Har gått ned 3.6 kg siden kursslutt i forhold til kursleder sin vekt, så jeg er utrolig glad.

 

Ny rapport kommer neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja! Jeg trodde egentlig jeg hadde gått litt ned. men det ble stillstand.

men denne uka er "normal", i hvert fall 2 dager til. Så nå gjelder det (igjen!)

 

Det skal holde hardt med 6 kg før 31.12.........

 

Men noe er mer enn ingenting!

(Prøver å motivere meg selv!!!)

 

Håper dere har det litt bedre enn meg akkurat nå! Jeg ble litt mismodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K*L*A*R: Gratulerer med de lykkelige omstendighetene!

 

Mar77: Så deilig det må føles å holde kiloene nede :)

 

kokko: Jeg forstår deg så godt. Det slo meg plutselig i morges at nyttårsaften bare er 3,5 uke unna, og med mitt tempo så blir det litt vanskelig å komme ned til idealvekt - for å si det mildt. Men kanskje vi greier 1 kg?

 

Nå har jeg vært med i to tråder, med særdeles lite varierende resultater, og det er jo en fordel, at jeg ikke har gått opp mer. Men huff, det blir jo rett og slett pinlig å fortsette å rapportere. Slanking er vanskelig, og hva så om jeg greier å gå ned 5 kg? Kjenner jeg meg rett, så vil kroppen min fortsette å strebe etter å komme opp på 64 kg igjen ;)

 

Håper det går bedre med resten av dere! Ønsker dere alle sammen ei riktig fin førjulstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tror kanskje jeg er mer i "hold vekta-modus" enn "ned i vekt-modus"... Strever fremdeles med motivasjonen. Det var derfor jeg ikke skrev inn forrige uke. Men ser jo igjen at det uansett hjelper å stikke innom her en tur - satt i går kveld og leste alle innleggene, og klarte å bli litt motivert igjen :-) Men har nok ingen ambisjoner om å nå målet til 31.12, men skal prøve å få til litt vektnedgang i alle fall, og så klare meg uten oppgang i jula. Jeg syns egentlig at det vil være en kjempeprestasjon! Jula er jo en eneste smørje av god mat, god drikke, kaker og snop... Men kanskje en treningstur og et par skiturer kan hjelpe!?

 

Resultatet mitt ble forresten ned 100g forrige uke og 200g ned denne uka. Jeg er kjempefornøyd med det - trodde egentlig jeg skulle gå opp siden jeg ikke har vært så flink. Men når jeg tenker meg om så er jeg nok et godt stykke unna kostholdet jeg hadde før jeg begynte her, så selv om jeg ikke har vært så veldig flink, så er det nok store endringer fra tidligere. Så det hjelper nok litt det også :-)

 

Vi snakkes neste uke! Og gratulerer til KLAR :-) Fristes litt av et barn til jeg også, men prøver å holde igjen ei stund til... Har to jenter på 3 og 6 fra før, og de begynner å mase litt om en lillebror. Men det kan jeg jo ikke love ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

veldig raskt fra en som har gått ned litt ivekt. I bordpakning med smør ned, dvs -400g vekten stopper m.a.o på 62,8. Målebåndet er litt mer oppmuntrende: - 3 cm rundt midjen sånn plutselig. Det må være alle trimpoengene mine. Stegteller er veldig motiverende! Men ikveld er det julekonsert i stedet for trim. Jeg hadde egentlig tenkt å trene igår i stedet. Så nå lover jeg trening imorgen.. Rapport følger..

 

"Come on" Cmona - ikke gi deg- men det er nok lurt å ta en pause rundt jule- dvs en "hold vekten"- pause.

 

Det var en jul jeg fulgte en morsom slankekur: Kalorier som ingen ser du spiser gjelder ikke, sjokolade er brunt (så hvit sjokalade har ingen kalorier). Kalorier er varme, så mat som har vært frosset er minus-kalorier -- i den duren. Og den hjalp! Tror det var det psykologiske at jeg ikke lurte meg selv med alt som egentlig var forbudt. Kiloene sitter som kjent i hodet! ;)

 

Lett å si, men hver gang jeg prøver å følge GR-meny uten å skrive så går det galt. Men skriver jeg går det saaakte nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...