Gå til innhold

6 kg denne gang?-før 31.12.


Gjest kokko

Anbefalte innlegg

kokko og unco, takk for oppmuntring! Jeg får holde ut i alle fall én uke til, og da kan det jo hende at motivasjonen er tilbake igjen ;)

 

Lite trening for tida, jeg hangler rundt med en halsbetennelse, men sover veldig godt og er særdeles avslappet. Og det tror jeg har mye å si for vekta, for stress har en tendens til å sette seg rundt midjen.

 

Gleder meg til jul, jeg da. Lukten av pepperkaker, granbar og kongerøkelse. Nå mangler bare snøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar
Ja eg henger meg på. Går på kurs no' date=' og er snart ferdig, men har ikkje nådd målet. Eg tek sikte på 6 kg til nyttår i lag med deg. Er 72,5 no, og har eit mål om 67 kg. Her er det berre å stå på. Eg veg meg torsdagar.

Hei igjen. I og med at eg går på kurs, har eg gløymt å registrere her. Men vog meg torsdag 19.10, og då viste vekta 71,6. Så det går nedover, med nokre krumspring opp inni mellom. Skal bli flinkare med registrering.

26.10.06

69,8kg

Hei igjen.

Her er den stadig forvirra Brita. Men det gjer ingenting at eg dett ut av og til. berre ein kjem innom igjen.

Eg har vege meg i kveld, og er veldig godt fornøgd må eg sei. Vekta stoppa på 67,5 kg, det vil seie at eg er eit halvt kilo frå målet mitt i første omgang.

Synst det er veldig kekt å lese innlegg frå dokke andre her. Vi er i same båt, og det er litt godt å vite.

 

god helg[/quote']

7.12.06: 67.9kg ( opp 400g...uff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim, vektnedgang og oppgang.

Slik er livet.

 

Nå har jeg levd lenge nok på illusjonen om at jeg trimmer. Begynte nemlig å skulle skrive inn trimpoeng:

FIKK SJOKK!

jeg hadde ikke noe å skrive, hadde heller ikke hatt noe på flere uker.

 

Så da så!!

 

Nå SKAL jeg ut, nå SKAL jeg ha noe å skrive inn.

 

Hadde vært gøy om vi kunne skryte litt av oss selv, og dermed gi inspirasjon til hverandre. jeg antar at dere som har gått så mye ned har vært flinke til å trimme!?

 

Så fra nå får dere vite hvordan det går med meg og trimmen. Da er jeg nødt til å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden ligget på 14-20 trimpoeng i uka. Etterhvert som jeg har gått ned i vekt, må jeg også jobbe mer for trimpoengene. Bruker pulsklokke, så jeg til enhver tid vet hvor mange kalorier jeg sånn ca. har forbrent. Nå når jeg er på målstreken, har jeg bestemt meg for å ligge på rundt 14 poeng i uka. Det er realistisk for meg iallefall....

Tror helt klart at bevegelse har vært avgjørende for min nedgang. Ut på tur, aldri sur...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kokko.

 

Klart at det å trimme har vore med på å få fart på vektnedgangen. Eg har gått mykje turar i raskt tempo, ca ein time dagleg. Synst det er ok for meg, vert så godt humør av å komme meg ut å gå . Bruker skritt- teljar, og er ikkje fornøgd med meg sjølv om eg ligg under 10 000 skritt dagleg. Men har planer om å komme i gang med litt styrke- trening, ein vert littslapp i fisken etter kvart.

Det hjelp godt på å skrive ned kva ein trimmar og kor lenge. det vert eit rekneskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet fram til en erkjennelse... Jeg tror ikke det er teoretisk mulig å gå ned i jula.... Jeg har iallefall slått det fra meg. Fra nå skal jeg ha fullt fokus på å holde vekta jula gjennom, og ikke tenke på å gå ned. For da klarer jeg ikke å kose meg i forhold til alt godt som er å velge.

 

Så i går testet jeg ut noe. Jeg hadde en slektning på besøk som bakte verdens beste chocolate-chip-cookies. 500 gram meierismør, 4 dl brunt sukker, 4 dl hvitt sukker, 1 stor pose nonstop, 200 gram mørk kokesjokolade, 2 ts natron, 2 ts vaniljesukker, 1/2 ts salt, 12 dl hvetemel... Need I say more...? ;)

 

Så jeg tenkte at jeg bare skulle spise en. Eller kanskje to. Isteden ble det kanskje....20? I tillegg hadde jeg litt vin og mye chips på kvelden. Jeg bestemte meg for at jeg ville spise akkurat det jeg ville. Og kjeksen gjorde meg kjempekvalm - for jeg spiste aaaaltfor mye. Samtidig var det godt å bare gi litt f... for første gang på altfor lang tid.

 

Idag er jeg topp-motivert igjen. Til å holde vekta. Ikke noe mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, nå er jeg i gang.

1 times rask gange/lett jogging i skogen: 2,3 trimpoeng

;):):)

 

Søndag: 2 1/2t rask skogtur resulterte i 5,9 trimpoeng. Jippi!!!

Tirsdag: 3,6trimpoeng, etter klissblaut tur i skogen nå i kveld

torsdag: 1 trimpoeng tidlig på morgenen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo Kokko!

Selv har jeg fått trilla tur idag + jogget på kvelden, noe som resulterte i 3.7 poeng totalt. Dermed kan jeg trygt mumse litt ekstra til kvelden. ;)

 

14 poeng så langt denne uka. Kanskje jeg får et par til i morgen. Vi får se...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Klar: gratulerer så mye! Og selvfølgelig kan du være med på tråden på ditt eget opplegg. Motivasjon er viktig og det får vi jo her!

 

Kokko: Gratulerer med at du har kommer i gang med treningen, stå på!

 

Mar77: Det er utrolig bra at du klarer å holde vekten!

 

Resultat denne uken: Onsdagens veiing viste 61,7, ett kilo mindre enn uken før.. Jeg er veldig fornøyd, men har hatt en tendens til å gå litt opp og ned de to siste månedene. (Jeg går heldigvis bare litt opp, for så å gå litt ned igjen. Så det er heldigvis ikke slik at jeg er tilbake der jeg begynte.)

 

I dag har jeg bakt julekaker med familien og det er helt umulig å holde seg unna. I går spiste jeg mye sjokolade og chips, så jeg gruer meg litt til onsdag. Jeg har igjen sluttet å skrive ned hvor mye jeg spiser, så jeg får ta en uke med full skjerpings!

 

Nå før jul har jeg det utrolig travelt på jobben og får trent altfor lite. Det er jo nå jeg virkelig hadde trengt å trene, men jeg har prioritert tiden min til jobb. Skal prøve å gjøre noe med det neste uke også.

 

Så mer trening og mindre snop nå før jul bør vel la seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Kokko,

joda trim er tingen! Sånn til hverdags ligger jeg på 2,5 trimpoeng pluss/minus. Men trener 2 ganger i uken hvis det ikke kommer noe i veien. Det gir enda noen poeng, så de dagene blir det 4,5 til 5,5. Idag ingen trim men heftig husarbeid, der syns jeg "Valg av aktiviteter" kunne gi et stikkord "heftig støvsuging" eller noe - det nærmeste jeg kom var bilvask. ;)

Det var sånn litt julerent, barneværelser som har stått tomme og støvet ned, og som skal bli beboelig til Jul. Men ellers konsentrer jeg meg om kakebakst og annen mat som juleforberedelser. Julevasken er bedre å ta på nyåret, når pynten er pakket bort og familien er ferdig med å "søle" nesten på heltid..

 

Mye fint å si om trimming, man sover bedre og får fastere muskler. Det siste gir nedgang i cm! Og det er viktig - for det er centimetrene og ikke kiloene som avgjør hvordan man føler seg. For ikke snakke om kondis, overskudd og alt det medisinske.

 

Mar 77 det var noen heftige sjoko-cookies, og så 20 stk da.. Du overdriver vel LITT??? Men, erfaringen er nyttig den; Jeg har også hatt glipper som jeg bare føler meg uvel av-det blir lettere å holde måten neste gang:) Men enig; Klarer jeg å holde vekta i julen skal jeg være mer enn godt fornøyd!

 

Haarek: Da jeg gikk på kurs læret jeg at det er et slingringsmonn på pluss minus to kilo på "idealvekten". Regner med at det har å gjøre med hvor mye vann kroppen holder på, hvor lenge siden det er magen virket og slikt. Poenget er vel at det ikke skal bikke bare oppover (eller nedover for den sakens skyld).

 

Enig med Brita ja, steg-teller er god motivasjon, er ikke fornøyd før jeg kommer over 10 000 en dag. Jevnt over går det greit, men slett ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, 20 var altfor mange.

Til mitt forsvar var de også veldig gode... ALTFOR gode.

Men jeg tror jeg bare hadde godt av det. Siden slutten av juli var dette altså min første sprekk, så det var gjerne på tide...?

Og jeg trodde jeg aldri ville få lyst på kakene igjen, men jeg har veldig lyst på flere altså.... ;) Men igår spiste jeg 1, og bare 1. :) Og så minnet jeg meg på hvor grusomt det var å være kvalmende mett...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åppdatert...!

Nedgang på 0.9 denne uka. Så det gikk faktisk veldig greit med en dag hvor jeg egentlig spiste det jeg hadde lyst på. ;)

I helga blir det julebord med masse god mat, og jeg skal KOSE meg.

 

Har holdt vekta stabil noen uker, så jeg slapper nok mer av i forhold til å unne meg mer. Kompenserer gjerne med litt ekstra trim. Sist uke endte jeg på 16 trimpoeng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, det går både ned og opp denne uken. Har ikke trimmet ikveld. Men det skyldes hjemkommet datter som har vært ute i verden ett år. Det må være OK;) Trodde ellers det var stillstand på vekta, men nei nok en bordpakning med smør dvs 400 g har gått dit peppern gror. Der gjør den sikkkert mer nytte for seg. Vekta viser 62,4 kilo, men målebåndet derimot +0,5cm:( Ja,ja det er nånokså unøyaktige greier.

Nå tar jeg kvelden: Sov og bli slank er et akk så flott råd som det er veeeeeeldig vrient å leve opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Opp 0,6 og jeg har gumlet julekaker hele uken og bare vært på trening en gang. Har som mål å skjerpe meg frem til neste veiing, etter det er det jo en viss fare for mye god mat, kaker og snop. Noen som har noen gode råd for å ikke legge på seg i jula? Hadde vært fint å holde vekten sånn noelunde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skjønner i grunnen lite jeg nå. Jeg rekker bare ei eller to treninger i løpet av uka (1t hard aerobic), og er ikke spesielt flink med maten. Likevel har jeg gått ned to uker på rad? Ikke så mye da, men jeg ser 63-tallet igjen, og det syns jeg er en seier i seg sjøl :-) Men det spørs om det handler om at jeg ikke skeier ut? Jeg har ikke spist hauger med snop i helgene, og spiser 4-5 måltider pr dag. Jeg er ikke veldig nøye på hva jeg spiser, men det spørs om det har sneket seg inn noen gode vaner underveis?? Det jeg har gjort av utskeielser er et par sjokoladebiter til te-koppen et par-tre kvelder. Nei, nå lyver jeg visst litt... Kom på at det ble litt mer snoping lørdag kveld... Men, men. Jeg lovte meg sjøl å ikke gå opp nå før jul, og prøve å holde vekta sånn noenlunde gjennom jula, så jeg tror jeg må si meg ganske fornøyd denne gangen :-)

 

Det står to julebord for tur i løpet av den kommende uka. Jeg håper jeg kommer inn i kjolen jeg kjøpte meg da optimismen var størst... Men hvis den strammmer litt minner den meg kanskje på at jeg ikke trenger å hive i meg så alt for mye av all den fristende julebordsmaten?? ;-)

 

Ha ei fin førjulstid alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Opp 0' date='6 og jeg har gumlet julekaker hele uken og bare vært på trening en gang. Har som mål å skjerpe meg frem til neste veiing, etter det er det jo en viss fare for mye god mat, kaker og snop. Noen som har noen gode råd for å ikke legge på seg i jula? Hadde vært fint å holde vekten sånn noelunde....[/quote']

 

Prøv å tenk at de dagene du vet du skal noe spesielt; f.eks julebord eller selskap, så spis samme antall måltider men velg noe magrere pålegg. Det gjør iallefall jeg. I tillegg reduserer jeg frukt- og melkerasjonene mine de dagene, slik at jeg har litt ekstra kalorier å gå på. Og er jeg riktig fornuftig, legger jeg inn ekstra trim de dagene det er selskapeligheter på gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på julebord i kveld. vet at det blir mye julemat og øl til. Det smaker så utrolig godt, så jeg vet det blir litt mye mat.

Når så vekta ikke har smilt så veldig i det siste tross mer trim, så blir jeg litt deppa i utgangspunktet.

Skal prøve å huske alle de tingene dere skriver om, ta mer grønnsaker, mindre porsjoner, ikke så mye drikke...... Spiste omelett i ettermiddag istedet for annen mat. Sikkert riktig!!!

Alt vel og bra. Men jeg kvir meg til vekta neste gang!!! ;) selv om jeg gleder meg til festen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 7,9 trimpoeng denne uka. Slett ikke verst!!!

Hvordan har det gått med dere andre?

festen på fredag ble akkurat så festlig som jeg trodde:)

God mat også.

Spennende å se på onsdag, hvordan det har gått.

 

Savner innimellom-rapporter fra dere andre. Hvordan er dagene, med trim og humør?

jeg trenger oppmuntring. Det gjør vel dere også, tror jeg??!!

Hilsen Kokko, en søndagskveld før siste adventsuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg endte på litt over 10 poeng sist uke. Har ligget syk noen dager, og da blir det lite bevegelse... ;)

Veiedag i morgen. Ganske spent, for jeg merker jeg er mer "slepphendt" nå som jeg er ferdig. Aner ikke hva jeg ligger på kalorimessig nå, men i dag har jeg bestemt meg for å føre opp alt - bare for å ta en liten sjekk på hvordan jeg ligger an.

Har ikke startet noen bevisst økning av kalorier enda, men tror nok det sniker seg på noen ekstra i forhold til at det er mye kaker og snop i hver en krok omtrent om dagen....

 

Rapport følger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke no...

Ned 1 kg denne uka. Men jeg har en teori, og det er at jeg spiser mer - og da opplever mange at de faktisk går ned i vekt, før de går oppover sakte men sikkert. Jeg er jo litt i hold-vekten modus. I går tok jeg en "stikkprøve", og førte opp alle kalorier. Endte på rundt 1800.

 

Nå har jeg overhode ikke noe ønske om mer nedgang, men jeg vil holde meg under 60 - that's it...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd noe mystisk. Da jeg bestemte meg for å ikke fokusere så mye på vekten, så endte jeg med å gå ned. I alle fall foreløpig ;)

 

Jeg har ikke trent på flere uker, men har gått en del turer, samt sørget for å spise mindre porsjoner. Og da går det jo heldigvis rette veien. Jeg greier fortsatt ikke å la være å spise godterier, men det blir ikke samme mengdene som før. Selv om jeg ikke tenker slanking hele tiden lenger (heldigvis), så er jeg bevisst på mengdene jeg putter i meg.

 

Mar77, så rart at vekten din fortsatt går nedover! Vet du hvorfor? Kroppens metabolisme er en merkelig mekanisme, gitt. Man vil jo ikke bli for tynn heller, men jeg regner med at vekten stabiliserer seg selv igjen.

 

Kokko, jeg tror vi er den harde kjerne som henger igjen. De fleste av oss har vel innsett at vi ikke når målene før nyttår, men jeg synes det er fint å følge med på tråden likevel :)

 

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mar77' date=' så rart at vekten din fortsatt går nedover! Vet du hvorfor? Kroppens metabolisme er en merkelig mekanisme, gitt. Man vil jo ikke bli for tynn heller, men jeg regner med at vekten stabiliserer seg selv igjen.

 

 

[/quote']

 

Ikke noe annet enn at ut fra hva jeg har lest på de som skriver inne på Hold vekten, så er det ikke helt uvanlig at man går ned i vekt før kroppen øker igjen. Kanskje noen andre kloke hoder som vet hvorfor kroppen reagerer sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo, Cmona!

jeg har gått opp litt igjen, bare 200g, men det er nok alle de småtingene som skal smakes på underveis. jeg er så uendelig glad i det søte.

jeg trodde noe av søthungeren var vekk etter GR-kurset, men jamen sitter det fast (som fettet)

kanskje har det en sammenheng........................

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...