Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall

Synes du har all grunn til å sveve :-) Utrolig dyktig.

 

Jeg har gått på kurs før. Jeg jobber skift og det er litt vanskelig å følge opp, så jeg fører dagbok på nettet for meg selv. Derfor tenkte jeg skulle prøve å være med på tråder her og få litt følelse av oppfølgingen man har på kurs.

 

Ser frem til å høre hvordan det går med alle. Stå på videre alle sammen :-)

 

klem

mai2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Synes du har all grunn til å sveve :-) Utrolig dyktig.

 

Jeg har gått på kurs før. Jeg jobber skift og det er litt vanskelig å følge opp' date=' så jeg fører dagbok på nettet for meg selv. Derfor tenkte jeg skulle prøve å være med på tråder her og få litt følelse av oppfølgingen man har på kurs.

 

Ser frem til å høre hvordan det går med alle. Stå på videre alle sammen :-)

 

klem

mai2006[/quote']

 

Jeg går internettkurs, og det er fint.

Vet at Grethe40 går internettkurs hos samme kursleder som meg.

Kanskje det kunne være en ide for deg også, hvis det butter imot.

Det hjelper å ha noen til å holde seg i ørene, samt gi ros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hei igjen Sizzi

 

Har prøvd internettkurs... Synes ikke det var så veldig motiverende. Jeg blir faktisk mer motivert sammen med dere - og det er jo fint :-)

 

Høres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

I dag, 6. januar, er det nøyaktig en måned siden jeg begynte på Grete Roedes nettkurs. Det er ikke veiedag i dag, men jeg tar allikevel en liten oppsummering av måneden som gikk.

 

Vekt 6 desember: 75, 1 kg

Vekt 6 januar: 70,8 kg

Resultat: 4,3 kilo ned totalt.

 

Vekttapet har kommet i rykk og napp. Jeg gikk ned 3 kilo første uka (til 72,1), deretter svingte vekta mellom 71,6 og 73,1 fram til ca 3. januar, da vekta ble stabilisert på 72,2. Fra onsdag til i dag har jeg gått ned 1,4 kg og veier nå 70,8.

 

Jeg har gått inn 16 cm. Av disse er 5 cm i livet, 3,5 cm rundt ryggen og 3 cm rundt baken. Mistet flest cm første uka, men cm i livet har gått sakte men sikkert inn hver uke. Det er i livet og rundt ryggen jeg merker best at jeg har mistet noen kilo og cm.

 

Totalt har jeg oppnådd 43 trimpoeng denne måneden. Det er litt under 1,5 poeng om dagen. Jeg har trimmet nesten hver dag, ikke lenge, men jevnt. Vanligvis har jeg i løpet av en uke rodd noen ganger på romaskin (30-40 minutter hver gang), gjennomført relativ hard styrketrening (20 minutter hver gang), gått på ellipsemaskinen (30 min, fantastisk kaloriforbrenner - jeg tar 342 kcal på en halvtime!), og gått raske turer (hjem fra jobb eller kveldstur, ca 4-6 km/t, 40 min).

 

Jeg prøver å følge meny 1, 1300 kcal. Jeg startet på meny 2, 1600 kcal, men klarte aldri å spise så mye som jeg skulle. Med meny 1 har det gått relativt greit. Har vel flere dager på 1200-og noe enn på 1300-og noe, men alt i alt går det greit. Noen juledager var jeg godt over 1300 kcal - ca 2500 tenker jeg :-)

 

Vanligvis spiser jeg slik:

Frokost kl 07: 60 gram AXA frokostgryn med havre og rug, 1.5 dl ekstra lett melk

Lunsj kl 11: 1 polarbrød eller 2 skiver grovbrød, kalkunpålegg eller skinkepålegg

Mellommål: frukt, vanligvis eple

Ettermiddagsmat kl 16:30: 1 skive grovbrød eller 1 grovt rundstykke med pålegg fra kalkun eller skinke/to kokte egg og en frukt/1 kyllinglår/eller noe liknende. 2 dl ekstra lett melk.

Middag kl 19: 150 gr kyllingfilet/renskåret kjøtt/karbonadedeig/fisk med 100-150 gr potet/fullkornspasta/fullkornsris og mye grønnsaker.

TV-mat: frukt eller grønnsaker

 

Jeg prøver å spise mest mulig sunne varianter. Jeg er ikke noe glad i dressinger, majones, saus eller smør, så her velger jeg sjysaus på pose/Vita hjertego olje/olivenolje/tomater på boks som jeg knuser og bruker som saus. Jeg rører nesten ikke alkohol. Jeg prøver å spise et minimum av snop, siden sjokolade er min største last. Klarer ikke å spise "bare litt", så jeg har forsøkt å kutte det ut helt. Jeg velger fullkornsvarianter av pasta, ris og brød og forsøker å ikke spise for mye av dette.

 

Jeg drikker en del sukkerfri brus, ca 0,5 dl om dagen. Jeg drikker også mye svart te uten melk og sukker. Drikker nå mer melk enn jeg noensinne har gjort.

 

Heldigvis liker jeg veldig godt fisk og skalldyr. Jeg spiser røkt kolje/lettsaltet torsk/laks/ørret/blåskjell/reker/scampi minst en gang i uka. Jeg velger karbonadedeig framfor kjøtt/familiedeig og spiser dette maks 1 gang i uka.

 

Det som jeg har problemer med er følgende:

1. Drikker ikke nok vann. Drikker vann til trening og etterpå, og kanskje et glass eller to til i løpet av dagen. Får i meg maks 1 liter om dagen. Men drikker mye annet da :-)

2. Oppnår ikke nok hjertepoeng unntatt de dagene jeg spiser fet fisk.

3. Spiser litt lite frukt til å oppnå 200 kcal om dagen.

4. Veksler ikke noe særlig mellom påleggsgruppe 1 og 2. Er ikke noe særlig glad i pålegg fra gruppe 2.

5. Drikker mer melk enn noensinne, ca 3 dl om dagen, men klarer ikke å nå kravet til GR.

 

 

Jeg har lært følgende om meg selv og mat og trening denne måneden:

1. Jeg har selvdisiplin når jeg først er motivert!!!!

2. Å skrive ned hva jeg spiser gjør at jeg bevisst unngår fet mat/snop/alkohol/overspising fordi det ser så stygt ut på skjemaet.

3. Jeg er egentlig ganske glad i å trene og bevege meg.

4. Vekt og målebånd er gode retningslinjer i løpet av uka, mellom veiedagene.

5. Det finnes en god del mennesker som blir sure når jeg spiser lite og sier nei til alkohol og dessert. Gjelder heldigvis ikke nære venner og familie :-)

6. Det lønner seg for meg å fortsette å bruke dagsrapportene, veiedagene og denne tråden her :-)

 

OK. Det var månedsrapporten. Jeg er fornøyd med vektnedgangen, spesielt med tanke på at det har vært jul og veldig mye selskapelighet de siste ukene. Jeg er også fornøyd med at jeg har kommet inn i gode spise- og trenevaner. Og jeg er fornøyd med at jeg har klart å motivere samboeren min til å gjøre det samme!

 

Ellers må jeg si at det er kjempehyggelig at Sizzi og mai2007 er kommet med på laget! Og veldig artig å høre at du mai 2007 blir motivert av å lese tråden. Sizzi: ta imot ros, det er motiverende!!! Du har vært kjempeflink.

 

Ha en flott lørdag. Nå er det litt ski på TV og så skal jeg trene en times tid.

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjempeflink du har vært.

 

Jeg har ikke vært på vekta siden onsdag, men kan på langt nær måle meg med deg. Skulle gjerne vært på samme nivået. (uhu)

Blir spennende å se fortsettelsen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Tusen takk, Sizzi! Synes det er lettere å være flink når det ikke er så mange fristelser, så gudskjelov er jula over ;-)

 

I går ble samboeren snopsugen og jeg ble dessverre med på galeien, så jeg spiste opp alle kosemerkene mine (gulp). Totalt ca 1000 kalorier inn som egentlig ikke skulle vært med på turen. Men men. Tok ikke helt av og i dag er det tilbake til basics.

 

I dag skal jeg ro intervall 4 min hardt/3 min rolig x 4 ganger + oppvarming og nedkjøring. Det er god trening. Skal ta en runde med styrketrening etter det. Så er det hjem til montering av IKEA-hylle - blir vel noen kalorier lost der også? ;-) Deretter nedmontering av juletre og julepynt. Blir en aktiv dag.

 

Middag i kveld blir hjemmelaget pølselapskaus slik mamma pleide å lage den - den er god som "comfort food", som amerikanerne kaller det. Her er oppskriften hvis dere vil prøve:

 

Til 2-3 personer

 

3-4 poteter i terninger

1 kålrot i terninger

1 purre i ringer

 

kokes mørt i lite vann. Tilsett litt buljongpulver for å få god smak.

 

Tilsett 1-2 eller 3 (kommer an på hvor godt dere liker pølse) Go' og mager røkt kjøttpølse (eller kyllingkjøttpølser) og varm opp. Krydre med svart pepper.

 

Hvis dere har hatt i for mye vann eller potetene ikke er av typen som blir litt mosete, pleide moren min å ha oppi mel/smør-jevning for å få lapskausen tykkere. Tror ikke det er slankevennlig :-)

 

Kaloriinnholdet kommer hovedsakelig fra pølsene, som har 150 kcal pr 100 gram (eller ca 130 kcal pr pølse).

 

Ha en god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Veiedag i dag: 71,0 kilo og ned 1,2 kilo denne uka. Veldig fornøyd.

 

Har vært flink til å både spise og trene denne uka. Testet makspuls og den er ca 182. Fulgt opp roprogrammet OK. Hadde en sjokoladesprekk på lørdag dessverre, men tok den inn igjen dagen etter. Kryss i taket :-)

 

Denne uka blir litt krøkkete matmessig; skal på jentekveld torsdag kveld og der blir det mye mat og vin. Fredag skal jeg på konferanse og er borte fra frokost til kvelds. Håper på frukt i pausene og sunn lunsj.

 

Gått inn til 80,5 cm i livet (var 86 for en måned siden). Snart innenfor anbefalt omkrets!!! :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink som vanlig du ser jeg- KJEMPEFLINK!

Skjønner ikke hva jeg gjør galt, men ned 0,4 kg denne uke. Dvs ned 0,2 kg siste 2 uker, og det med over 40 trimpoeng på disse ukene tilsammen.

Ikke en sprekk av noe slag heller. Ettersom vekta ikke var medgjørlig, så håpte jeg kanskje på skikkelig drahjelp på målene, men dengang ei - ikke så mye som en mm.

Har lysst til å gi opp, men gjør det ikke.

Får håpe kurslederen har gode råd, og oppmuntrende ord til meg i ukebrevet.

Synes det butter litt vel mye imot for tida, men det er jo som sagt:"Det er i motbakke det går oppover"

Lykke til videre.

 

deppa Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Grethe40; Så utrolig flink du er.. Kjempeimponert!! :) Jeg begynte i slutte av nov, ligger på rundt 1600kcal, litt mindre, har dessverre nesten ikke hatt vektnedgang i det hele tatt. Men, men.. Har nok gått en del inn i cm, men har ikke fått målt.(merker det på klærne mine)

 

Et lite tips i forhold til å drikke vann; drikk det av flaske med tut, olden imsdal osv. Føler at det er litt som å drikke av sugerør. Ha vannflaska ved siden av deg når du ser på tv eller lignende, da kan man ta små slurker hele tiden. Og vannflase i veska til enhver tid.

 

Ja, var ikke stort jeg hadde og bidra med, men en liten klapp på skulderen siden du er så flink!!

 

lille(store)venn (76,7kg, 163høy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Sizzi! Du må ikke gi opp! Du trimmer jo som en idrettsstjerne. Kan det være at kroppen din holder på å gjøre om fettet til muskler? Og ned 400 gram denne uka er da ganske normalt? Det tar ofte litt tid før det løsner, sier mange. Kroppen tviholder vel på det den har klart å spare opp... :-)

 

Lillevenn: takk for ros og for rådet med vannflaske. Det kan hende det er en god idé ja.

 

I dag har jeg spist sjokolade og ikke trimmet. Slett ikke bra. Tror jeg ble litt for høy i morges siden jeg hadde gått ned. Merkelig hvor lett det er å kose seg med snop selv om hjernen er helt klar på at dette er noe jeg ikke burde spise.

 

Vi får fortsette å skrive ned kaloriene og trimme det vi kan - og krysse fingrene for færre hekto neste onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da har jeg hatt min veiedag (veier meg hver 9. dag). Det ble hyggelig

- 4 kg og - 20 cm (måler meg på 7 steder).

 

Det var pangåpning, men det er vel bonus etter "overspising" i jula :-)

 

Ellers synes jeg dere alle er veldig dyktige. Det som imponerer meg er hvor flinke dere er til å trimme !!!!! Jeg får prøve å henge meg på etterhvert. Jeg kan ikke klage på at jeg ikke har tid en gang. Er rett og slett daff. Tiltak å begynne. Der har jeg litt å hente. MEN nå er jeg fornøyd med at jeg er i gang med slanking og er motivert.... Får vel la være å gape over alt på en gang, men ta ting etterhvert som motivasjonen melder seg. Det ene fører ofte med seg det andre :-)

 

Klem

mai2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Gulp... var på tapaskveld med en gjeng gamle kollegaer i går og det ble forferdelig hyggelig og forferdelig masse prat og forferdelig mange kalorier...

 

Fikk vel i meg nesten 3 x 1300 kcal, så jeg burde vel strengt tatt ikke spise noe før mandag... ;-)

 

Jaja. Sånn er det bare. Er heldigvis motivert for å fortsette i dag åkke som. Det er en stor forskjell fra tidligere slankeperioder - da var en sånn kveld nok til at jeg fortsatte å spise dagen etter, og dagen etter, og dagen etter. Men ikke denne gangen! This time is for real! Så nå har jeg spist min vanlige sukkerfrie grove frokostblanding og etterpå skal jeg ro intervall med kjæresten.

 

Mai2007: resultatet ditt er helt fantastisk bra! Minus fire kilo på 9 dager! Er veldig misunnelig her jeg sitter og sikkert gikk opp en kilo i går...

 

Når det gjelder tid til trim, så vet jeg det er vanskelig. Eller - TID er egentlig ikke problemet, men riktig prioritering! Blir litt skeptisk til særlig småbarnsmødre som klager over manglende tid til trening når det viser seg at de får med seg alt av såpeserier og sitcoms på TV. :-)

 

Jeg har en jobb der jeg styrer mye av arbeidstiden selv, så et par ganger i uka tar jeg en treningslunsj - er borte en time fra jobb fra 11 til 12 og da rekker jeg akkurat å kjøre til treningssentret, trene 30 min, lyndusje og være tilbake på jobb. Spiser brødskivene foran PCen og er opplagt resten av arbeidsdagen.

 

Ellers synes jeg det ofte er best å spise noe lett når jeg kommer hjem fra jobb, f eks kl 16:30-17:00, deretter slappe av litt, dra på trening og så spise middag når jeg kommer hjem fra trening ca 19-19:30. Å trene etter middag synes jeg er vanskelig, da blir det i høyden en rask kveldstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Til Grethe40:

 

Har lært på kurs at får man en sprekk kan man like godt på en skikkelig sprekk og spise ALT man orker - det merkes ikke på vekta !!! Dvs om du gjør det max 1 gang pr måned. Har prøvd, og det funker..... :-) Ikke noe å anbefale selvfølgelig, men det er kanskje greit å vite. Så slipper man dårlig samvittighet.

 

Er du flink i helga, skal vel dette gå bra !!! Som du så riktig gjør, dagen etter er det tilbake til "slanking" igjen istedenfor å bare fortsette spisingen. Vi er alle mennesker som faller for fristelser !!! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av kurslederen min at vi skulle prøve med 1600 - 1700 kal. denne uka for å se om vi kunne "lure"kroppen til å gi litt slipp. Egentlig skal jeg ligge på meny 3, som vi begge mener er riktig (1900 kal.)

Skal bli spennende å se på vekta onsdag.

Har ikke gitt opp riktig enda nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Sliter fremdeles med kiloen jeg la på meg fra tapaskvelden - blir heldigvis ikke motløs, bare inspirert til å trene mer og prøve å spise bedre :-) men surt er det allikevel. Tror jeg bare må innfinne meg med at rødvin ødelegger forbrenningen min i flere dager, dessverre.

 

Sizzi: kan vel ikke skade å bytte meny hvis kroppen reagerer positivt på det? Jeg spiser 1300 kcal og er aldri sulten, men det krever jo at jeg velger rett - ellers er det forferdelig lite mat ;-)

 

mai2007: takk for oppmuntringen! Jeg er helt enig med deg. Og det blir feil å fokusere på litt opp og ned når prosessen egentlig bare går en vei - mot færre kilo.

 

I dag vet jeg ikke om jeg får trent på helsestudioet. Det blåser skikkelig her i Sandefjord og politiet advarer mot å være ute! Domkirken i Tønsberg regner takstein og E18 gjennom Vestfold er stengt på fem steder av fallende trær! Toget står også. Så kanskje det blir litt innetrening i dag i stedet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du ikke gir opp Grethe. Her er været mye bedre enn hos deg skjønner jeg.

Har sett på nyhetene at det er forferdelig. Her har det kommet snø nå, og jeg har vært ute på årets første skitur. Det var kjempeherlig. Har forresten kommet til 1. eplet på mitt 2. trimpoengtre. Kjempestolt av det da selvfølgelig.

 

Både gruer og gleder meg til onsdag og ny veiedag.

Håper uværet gir seg litt hos deg snart.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Været har gitt seg, og nå er det 7.7 grader og bare litt mer vind enn vanlig. Litt av et ruskevær! Det løyet utpå ettermiddagen i går, så jeg fikk dratt ut og rodd en intervall på romaskinen, heldigvis.

 

Gått ned bittelittegrann siden i går, så jeg krysser fingrene for at jeg ikke er så altfor mye i pluss på onsdag.

 

I dag har jeg bilen og skal trene rett etter jobb. Skal prøve meg på en 5000-meter, eller en 5k som det heter på stammespråket :-)

 

Dere er flinke, mai2007 og Sizzi! Flott at dere henger med på laget. Jeg gleder meg til jeg får opp tre nr 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var det min tur til å juble.

Trodde ikke mine egne øyne da jeg gikk på vekta i morges - NED 2,1 kg!!!

Måtte veie 2 ganger for å være sikker, men det viste det samme hver gang.

Dessuten var det krympet 5,5 cm - 2 av disse i midja.

I tillegg så jeg plutselig 8 tallet først også.

Føler meg minst 10 kg lettere idag.

Dere får bare bære over med at jeg jubler i dag.

 

Spent på dere også.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Sizzi - gratulerer!!!!!!!!! Du har vært kjempeflink og nå ser du resultatene! Kos deg i dag, det har du fortjent!

 

Jeg hadde ikke en fullt så glad morgen på vekta. Har spist for mye hele uka og fikk i tillegg mensen i morges, så her er det opp 1,4 kilo. Surt, men fortjent ;-)

 

Har trent godt denne uka, så på den fronten er jeg fornøyd, heldigvis.

 

Har også gått inn et par cm denne uka, måler nå 80 cm rundt livet - ned 6 cm totalt siden 6 desember. Det merker jeg godt på alle skjørt og bukser!

 

Jaja. Spiser man med begge henda så blir resultatene deretter. Denne uka skal bli annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Neida, har asolutt ikke gitt opp :-)

 

Har hatt litt problemer med nett-tilgang de siste dagene, så jeg har ikke fått skrevet inn så ofte som før.

 

Som sagt ble det for mye mat forrige uke, men nå har det vært tre dager med riktig mat, og jeg er tilbake på riktig spor :-) Skal trene i dag og i morgen, heldigvis. Har mensen denne uka og det synes på vekta... men det går vel vekk igjen om et par dager.

 

Nettkurset er ferdig snart, og jeg vet ikke om jeg skal fortsette på et nytt kurs. Føler vel ikke at jeg har fått noe særlig utbytte av å ha en levende kursleder - kunne likegjerne hatt en maskin som jeg skulle rapportere til og som kunne gi tilbakemelding basert på opplysningene jeg la inn hver onsdag.

 

Så det er godt mulig jeg bare fortsetter i vektklubben uten kurs, men fortsetter med veiing hver onsdag og fortsetter å skrive inn maten og trimmen. Hva har du tenkt, Sizzi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da er jeg her igjen. Veiedag i dag og vekta stoppet på 77,2 - dvs minus 1 kg :-) Er fornøyd med det. Har også gått ned 7 cm totalt (7 målesteder). Er litt stolt av meg selv - kan man si det? :-)

 

Synes dere holder koken fint og er flinke.....!!!! Veldig flinke. Minus 2,1 kg, Sizzi. Det er jo bare helt utrolig godt. Gratulerer..... Er sikker på at det slipper snart, Grethe. Det går opp og ned, sånn er det bare.

 

Jeg har også gått på nettkurs før og følte faktisk som deg Grethe. Jeg bruker bare Vektklubben nå (gratis). Veier maten hver dag, er inne her sammen med dere og finner motivasjon og glede med det. Man vet hva man skal gjøre og hva man skal spise. Det man trenger mest er å hente motivasjon og få litt råd og støtte underveis. Det greier dere fint, og det holder for meg.

 

Om du/dere fortsetter uten kurs håper jeg at vi kan fortsette tråden sammen. Det er vel stort sett oss tre her og det er ganske passe :-)

 

Lykke til - også på veiedag onsdag. Min neste veiedag er 30.januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se dere igjen :)

Er heller ikke sikker på om jeg skal fortsette på internettkurs.

Da skal jeg i tilfelle prøve en annen kursleder - er helt enig med deg Grethe, lite oppmuntrende fra den kanten. Minner nærmest om en maskin, lite personlig, mye "oppgulp" Glad for at det går bra med dere også. Jeg kommer helt sikkert til å fortsette her inne sammen med dere - kurs eller ikke. Synes det er kjempegreit med bare oss tre her inne jeg. Blir liksom litt bedre kjent, og ikke så mange å forholde seg til.

 

God helg til dere begge.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Hei jenter,

 

da har vi en avtale! Vi fortsetter å melde vekt og fremskritt og tilbakeganger her inne. Jeg dropper nytt kurs og ser an hvordan det går.

 

Enig at tre stykker er kjempefint, men hvis det er noen "lurkere" der ute som følger denne tråden er det veldig hyggelig hvis dere blir med! :-)

 

I går trente jeg intervall og styrketrening og i dag skal jeg ro 40 min. Det er god trening. Merker jeg blir fastere i beina og armene. Vektutslagene får jeg visst vente lenger med ;-)

 

Ellers lagde jeg god, gammeldags middag i går: bankekjøtt med kål m/hvit saus. Skikkelig 70-tallsklassiker! Ble skikkelig godt. Bankekjøtt er magert, men brun saus og hvit saus gjør jo litt utslag på kaloriinntaket. Men utrolig mettende da.

 

Ha en god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

OK, da har vi en avtale :-) Skal prøve å være flinkere å skrive inn her, siden vi er så få, istendenfor bare å kose meg med å lese hva dere skriver.... Krever mer av oss, men det er bra.

 

Jeg er forholdsvis flink med maten, men ikke trimmen. Det får komme etterhvert. Får håpe jeg kommer i gang om ikke for lenge. Blir litt imponert og motivert av dere.

 

Mener at man i utgangspunktet kan spise ALT, bare mindre. Det flere kcal desto mindre mat i løpet av dagen, men da har jeg valget selv. På fredag f.eks hadde jeg ikke så lyst på middag, så jeg spiste sjokolade :-) Det går jo av og til, men ikke så ofte. Det skal sies at alt ble veid og jeg hadde ca 1300 kcal på alt tilsammen (med sjokolade) den dagen. Prøver å spise vanlig, variert mat. Bankekjøtt hørtes godt ut. Er romsdaling i utgangspunktet (bor i Oslo) så det er ukjent for meg.

 

Min utfordring er restaurant-besøk, som jeg har 2-4 ganger i uken. Dette må jeg gjennom, siden det er på jobb dette skjer (flyvertinne). Derfor er jeg også borte fra tråden i perioder (jobber 5 dager - 4 dager fri) og veier meg hver 9 dag.

 

Ønsker deg lykke til uten kurs....... Jeg tror du greier det like bra uten, Grethe - bare DU bestemmer deg. Er DU motivert til å komme ned i vekt greier du det, for det er DIN motivasjon som avgjør alt - med eller uten kurs. Jeg og Sizzi skal passe på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...