Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

God morgen' date='

 

Her er det overskyet i dag, så håper solen er hos deg Fjellgeita. Du sover kanskje ennå etter en jobbenatt?

 

Ellers er jeg klar for trening snart.

 

Hvordan går det hos deg, Sizzi?[/quote']

 

får vel kanskje seie God Morgen, stod ikkje opp før klokka var nesten 13.30, hovudverken har gjort sitt inntog. :) (går nok over om ei stund, får finne meg litt vatn tenkjer eg)

 

Vind og blest her hos oss, så det finveret du skulle sende Mai det tok sikkert vendereis;)

 

Eg og er spent korleis det er med Sizzi.

Er du på din daglige skitur eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest sizzi65

Solen har vært her den :) :)

Dermed ble det skitur i dag også. Ikke noe jeg gjør daglig, viss dere tror det, men med jevne mellomrom.

Det ble en arbeidssom tur i dag. Masse nysnø. Så det var tungt å vasse i litt tung halvkram snø til midt på leggen. Er jo født litt egen da, så jeg satte meg et mål, og gjennomførte det. Nå sitter jeg her og koser meg. Er nydusjet, og har akkurat fått litt mat i skrotten. Det gjorde godt, for det kjennes ut som om jeg brukte litt energi i dag.

Startet dagen litt dårlig - med vafler til frokost :) Ellers har dagen vært grei.

Må vel snart til å tenke på kveldens mat tenker jeg. Vi pleier alltid å ha bare brødskive på lørdagene, med varmrett til kvelds. Hørtes ut som om det var stort ønske om pizza i dag gitt :)

 

Fjellgeita: er hodepinen litt bedre nå? Hodepine unner jeg ingen, for jeg har vært plaget av migrene i mange år. Etter at jeg har gått hos kiropraktor for ryggen, har jeg nesten ikke hatt anfall - HERLIG.

 

Hva har dere ellers drevet med da?

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre av hodepinen ja, trur nok at inntaket av litt lite vatn ha skylda. Er ikkje spesielt glad i hodepinetabeletter så eg prøver meg uten lengst mulig. (berre til å helle innpå meir vatn trur eg)

 

Har sydd litt idag, måtte prøve å få unna litt. Ellers trur eg det blir ein rolig kveld.

 

De har vore begge to, trena og gått på ski.

 

Snakkes

 

Klem

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Her blir det pannekaker i dag igjen :) Er ikke så flink å lage små porsjoner, så når jeg lager litt "vanlig" mat blir det ofte at det spises et par dager i strekk. Kan jo fryse ned ettc, men det blir kastet om det ikke spises opp. Slik er det her.

 

Pizza er veldig godt. Hjemmelaget, vel og merke. Greier ikke kjøpepizza fra butikk. Peppes, Dolly Dimple etc er ok, men aller best er hjemmelaget.

 

Tror jeg er litt sulten :-) Ble litt matprat her.

 

Godt at hodepine er borte, Fjellgeitsa. Er imponert over positiv staheten din er, Sizzi.... Ut på skitur, slanking etc. Den hadde jeg ikke villet ha bort på noen måte. Tror jeg trenger litt stahet på enkelte ting her òg.

 

Ha en fin, fin kveld !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen tikka pizza bestillingen inn her og. Har laga til deig no, er spent på kva gjengen seier. Har putta oppi byggmel, grov rug, fin kveite og kveitemjøl. Smaken på deigen var fortreffelig vertfall. Men eg syns no det er godt når det er grovt eg.

 

Enig med deg ang. kjøpepizza Mai, tek meg heller ei skive då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Jammen tikka pizza bestillingen inn her og. Har laga til deig no' date=' er spent på kva gjengen seier. Har putta oppi byggmel, grov rug, fin kveite og kveitemjøl. Smaken på deigen var fortreffelig vertfall. Men eg syns no det er godt når det er grovt eg.

 

Enig med deg ang. kjøpepizza Mai, tek meg heller ei skive då.[/quote']

 

Jeg er helt enig med dere jeg også :)

Har hatt i både kli og havregryn i deigen jeg.

På toppen er det mager kjøttdeig, løk og ananas.

og så må det være salat til.

 

Godt at det er noen som synes det er positivt med staheten min. Tror forresten guttene har arvet litt også :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Salat hadde vore godt til mmmm. Skal huske på det til neste gang.

 

No er pizzaen komt i ovnen og dei ventar på at Farmen skal begynne.

 

 

snakkes jenter

 

Klem

 

Dritkjærring som vant tvekampen i kveld.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

He he... Bruker ikke se på Farmen, men måtte se på siden dere "reklamerte" for programmet. Synes ikke det var så mange som virket sympatisk jeg da :-)

Mange drittkjerringer å ta av, virket det som. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna altfor tidlig idag, så eg må nok ta meg ein strekk på sofaen iløpet av ettermiddagen.

 

Sette på svinekammen då eg kom heim frå jobb (langtidssteiking), den var ferdig då eg stod opp. Eg og jentene har nett ete og gutta er til fjells.

 

Skal de trene eller gå på ski så ta ein runde ekstra for meg då vel;)

 

Ha ein kjempefin søndag jenter.

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Sola tilbake her, så har vært ute på lang gåtur. Blir ikke noe treningssal på meg i dag. I morgen er det tidlig opp og endelig jobb :-) Har vært hjemme ganske lenge nå og føler meg veldig klar til jobb, selv om det bare er 3 dager på div. kurs først. Føler meg frisk og rask, og aldri så lite rastløs.

 

Ha en super dag.

 

Klem

Mai

 

PS: Skulle gjerne ha vært på middag hos deg, Fjellgeita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

lå utpå litt i dag. Etterpå ble det skitur - været var ganske bra.

Deretter kjørte jeg ut litt "reklame", og etterpå var jeg hos ei anna dame, og reviderte et regnskap sammen med henne. Gikk heim derifra, og nå har vi hatt besøk. Endelig kan jeg ta meg litt middag. :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Du fikk jammen brukt dagen godt, selv om du låg litt utpå.

 

Jeg har gjort ingenting i dag - etter turen. Har pratet med en venninne i timesvis, men det var koselig da :)

 

Ha en fin kveld - og til deg på jobb, spesielt.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk jammen brukt dagen godt' date=' selv om du låg litt utpå.

 

Jeg har gjort ingenting i dag - etter turen. Har pratet med en venninne i timesvis, men det var koselig da :)

 

Ha en fin kveld - og til deg på jobb, spesielt.

 

Klem

Mai[/quote']

 

 

Har ikkje gjort stort eg heller utenom middagslaging. Forresten, jentene ville ha lappar (sveler), sa at då fekk no dei berre ta fram oppskrifta og lage sjølv. Eg henta takka og steikte, det blei litt lappar på meg. Jammen var det godt og, lenge sidan sist vi har hatt det.

Har prøvd å sy litt ikveld, skulle kvile meg men trur du at eg fekk det til. Nei.

Skal bli ei lang natt tippar eg, skal ha Aromaterapi i morgon. (så det blir minimalt med soving, men må jo snu døgnet att og.)

 

Ellers har eg fri i nesten 14 dagar, godt er det (vel, fri og fri. Omtrent som det er ferie å vere heime. ) :)

 

No set eg meg i stresslessen og syr litt.

 

Snakkes jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nett att kommen frå Aromaterapi, jammen godt å bli skikkelig "knadd" ein gong iblant. Sa at du Mai hadde sagt at eg måtte spørje om ho hadde Steinmassasje, og jammen hadde ho det. Så kanskje eg prøver det neste gang, aldri godt å vite.

Litt sliten no, har ikkje sove idag då veit de. Skulle vore til fjells å henta skia ,mine og då. Det er visst meldt mykje snø så eg skulle ha henta dei. Held finveret seg til i morgon uten større snømengder så utset eg det kanskje til då.

 

Snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Anbefaler steinmassasje på det aller varmeste, Fjellgeita :) Tror ikke du kommer til å angre på det iallfall. Så flott at du spanderer på deg massasjer og koser deg. Har du kommet deg i seng i løpet av dagen? Skiene?

 

Jeg har hatt en fin dag på kurs. Deilig å "være i gang igjen".

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skia står trygt på fjellet enno. Visst det ikkje er komt så mykje snø i morgon så kjem eg kanskje til å hente dei. Eg må nett sjå an formen, er litt utlada etter helga+ at eg ikkje har sove idag. Har vore på øving med ungane, hadde med meg hunden så vi tok oss ein tur på vel 1 time.

 

Men no er det loppekassen som ventar.

 

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Det går opp og ned her i livet. I dag ble det 400 gram opp igjen, men jeg kjenner at det gjør meg ikke så mye. Jeg er under 80 enda, så da så. Kjenner at jeg har mye vatn i kroppen . Fingrene er litt hovne, og jeg føler meg tung (skal snart ha mensen) Regner med at jeg vil se forskjell neste uke igjen.

 

IKKE deppa Sizzi, selvom vekta viste litt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna til eit lett "melisdryss" utenfor vindua idag.

Og som er egentlig hadde tenkt så var ikkje vekta eg hadde forrige tirsdag noke å rette seg etter. Den viste heile 71,1 kg idag tidlig, så det er vel egentlig å berre halde stø kurs framover. Det er jo egentlig merkelig at eg aldri skal komme meg under dei 70, skal tenke på dei orda du Sizzi skreiv. " Om eg registrere alt som glei ned". Har egentlig aldri vore særlig flink å notere frukta. spiste 3 appelsiner i går /2 av dei var faktisk kveldsen). Hadde ny fiska torsk og rogn til middag (rogna steikte eg ). Idag blir det fiskegrateng av fiskerestane, hm har meir rogn på kjølen. (veldig fristande å ete den då, kune eg som er glad i det)

 

No er eg spent på deg Sizzi, får virkelig håpe at det klaffar. Må ha noken som held meg i øra;)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp og ned her i livet. I dag ble det 400 gram opp igjen' date=' men jeg kjenner at det gjør meg ikke så mye. Jeg er under 80 enda, så da så. Kjenner at jeg har mye vatn i kroppen . Fingrene er litt hovne, og jeg føler meg tung (skal snart ha mensen) Regner med at jeg vil se forskjell neste uke igjen.

 

IKKE deppa Sizzi, selvom vekta viste litt opp :)[/quote']

 

Flott at den ikkje var over Sizzi. Du skal sjå at den går meir ned til neste veke.

 

Skiføre idag??

 

Eg må ta meg eit skippertak i huset, får sjå om eg tek meg ein tur og hentar skia viss ikkje vinden blir for galen)

 

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Flott at den ikkje var over Sizzi. Du skal sjå at den går meir ned til neste veke.

 

Skiføre idag??

 

Eg må ta meg eit skippertak i huset' date=' får sjå om eg tek meg ein tur og hentar skia viss ikkje vinden blir for galen)

 

 

Klem Fjellgeita[/quote']

 

Her er det mere enn bare et lite melisdryss ja. Har nok kommet en halvmeter siden fredag, så du kan godt få litt. Nå er det så mye, at jeg ser mørkt på å gå på spor. Dessuten laver det ned i mengder enda. Får se om det blir en gåtur etter vegen i kveld istedet. Kallen skal bort, så da passer det bra. (viss jeg orker da)

Har sittet med litt regnskap i dag igjen.

 

Har du fått hentet skiene, eller holder du på å blåse vekk?

 

Hva med deg Mai, hva holder du på med? Oj, glemte det helt, men du er jo ute og flyr nå du. Kanskje du kan se ned på oss andre. :)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mere enn bare et lite melisdryss ja. Har nok kommet en halvmeter siden fredag' date=' så du kan godt få litt. Nå er det så mye, at jeg ser mørkt på å gå på spor. Dessuten laver det ned i mengder enda. Får se om det blir en gåtur etter vegen i kveld istedet. Kallen skal bort, så da passer det bra. (viss jeg orker da)

Har sittet med litt regnskap i dag igjen.

 

Har du fått hentet skiene, eller holder du på å blåse vekk?

 

Hva med deg Mai, hva holder du på med? Oj, glemte det helt, men du er jo ute og flyr nå du. Kanskje du kan se ned på oss andre. :)

 

Sizzi[/quote']

 

Mai flyr lavt no Sizzi, ho er på møte.

 

Skia, det er der dei var igår. Hadde tenkt meg oppover, men det bles så "grådigt" innimellom.(fyk mykje og)Nei fjellturen får vere til veret roa seg, skulle bli regn i morgon igjen. Skulle opp og mate merra i stad og plystra på ho. ikkje svar å få. Plustelig så hørte eg ho vrinska kjempehøgt (sikkert redd eg skulle snu og ta med meg maten heimatt). Ho er ikkje så veldig begeistra for vinden akkurat.

 

Sizzi, har du spark?? Då du skreiv om å gå langs veien, så tenkte eg på spark. Det måtte vere kjempegøy, huskar då vi var ungar kor kjekt vi hadde det når vi sparka avgårde. Her er det kun spark med hjul under som duger no.

 

Har nett ete middag med dei minste, tenkte meg bort å sy litt igjen. Jentungen ville at eg skulle lage til strikketøy til ho, ho ville strikke ei hue som ho skulle tove etterpå. Måtte ha ei slik med seg til fjells i påska.

 

Ellers har eg holdt på med litt organisasjonsarbeid idag, er visst for lite flink til å deligere arbeid. Men har tenkt at til våren så skal dei andre og få ta sin del av arbeidet. (Nye kostar kan få sleppe til.)

 

 

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Beklager at det har vært litt stille fra denne kanten, men det har skjedd litt her da. Skulle også ha kurs i dag, men det ble kansellert. Så nå sitter jeg "vakt" for å høre om de trenger meg på vingene isedenfor. Dere vet jo at det er det verste jeg vet, så her sitter jeg og blomstrer da.

 

Bra at dere ikke er knust av resultatene :) Jeg veier meg på søndag dene uken uten at jeg forventer det store..... nå heller. Uff, de siste 5 kg kommer jo ikke til å gå av uten at jeg går litt mer inn for det, så jeg bør snart ta meg et krafttak.

 

Har vært nydelig, men kaldt de siste dagene. I dag er det overskyet her.

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...