Gå til innhold

Dagbok for et lettere liv... dagen før dagen


Gjest Grethe42

Anbefalte innlegg

Gjest sizzi65

Har vært ute og rakt det siste, og diverse annet hagearbeid i kveld. Var litt kaldt, men det var da iallefall opphaldsvær. :D

Var inne på yr og så at det er meldt brukbart i morgen. Skal bli spennende å se om det holder mål. Har ikke helt bestemt hvordan vi skal feire dagen enda. Ungdommene har ikke noe lyst til å feire noe særlig. De er mest interessert i maten :)

 

Har spist 1729 kal i dag

Trimmet 6,5 poeng

Har gått snart 20 000 skritt, men dere skal få det eksakte tallet i morgen.

 

Sizzi

 

Det eksakte tallet ble 20 251 skritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4,8k
  • Created
  • Siste svar
Har vært ute og rakt det siste' date=' og diverse annet hagearbeid i kveld. Var litt kaldt, men det var da iallefall opphaldsvær. :D

Var inne på yr og så at det er meldt brukbart i morgen. Skal bli spennende å se om det holder mål. Har ikke helt bestemt hvordan vi skal feire dagen enda. Ungdommene har ikke noe lyst til å feire noe særlig. De er mest interessert i maten :)

 

Har spist 1729 kal i dag

Trimmet 6,5 poeng

Har gått snart 20 000 skritt, men dere skal få det eksakte tallet i morgen.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Har laga til ullstrømpebukse til i morgon, det er bikkjekaldt ute. Nordavind.

 

Held på med innspurten på min bunad, måtte ordne nokre hekter som eg ikkje var heilt fornøgd med.

 

Har bestemt meg for å ikkje gå ut om kvelden i morgon, blir slik stress. Kjekkare å vere heime og kose oss ilag.

 

Ha ei riktig fin syttandemai feiring alle som er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

....som snart er over.

Vi har hatt et nydelig vær her i Trøndelag i dag. 10 grader og sol - kanskje finest i hele landet :)

Jeg har hatt det fint, men det har blitt litt i overkant kalorimessig. Har prøvd å kompensere med ekstra trim.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Hm, ble litt i overkant kalorimessig. Endte opp på 2 160 kal til slutt :)

Dette inkluderte også overskridelse av kosemerkene, emn jeg hadde gjemt alle til i går.

Synes jeg var flink til å trimme, for jeg klarte hele 6,4 poeng :D

Skritt: 21 199

 

Alt i alt er jeg fornøyd med dagen.

 

Må bare si til deg Fjellgeita, at jeg sendte nedover godværet igjen. Har iallefall forlatt meg - snøskur i dag igjen.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Var ute på tur i dag, men det var ikke spesielt koselig. Det slatret, snødde og haglet på nesten hele turen.

Det var godt å komme hjem til varme i ovnen. Men kan jo ikke skulke gåinga mi nå. Tar ikke sjansen på å ikke klare målet mitt. :) Kjenner at disse målene virkelig skjerper meg. Blir som en liten konkurranse. Dessuten hjelper det meg veldig å rapportere inn til dere hver dag. Har ikke så mye å si om dere ikke leser det, for det vet jo ikke jeg :D

Det er med på å holde meg i ørene.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på tur i dag' date=' men det var ikke spesielt koselig. Det slatret, snødde og haglet på nesten hele turen.

Det var godt å komme hjem til varme i ovnen. Men kan jo ikke skulke gåinga mi nå. Tar ikke sjansen på å ikke klare målet mitt. :) Kjenner at disse målene virkelig skjerper meg. Blir som en liten konkurranse. Dessuten hjelper det meg veldig å rapportere inn til dere hver dag. Har ikke så mye å si om dere ikke leser det, for det vet jo ikke jeg :D

Det er med på å holde meg i ørene.

 

Sizzi[/quote']

 

Visst les vi, her går ikkje eit ord forbi uten å bli lest;)

 

Flink du Sizzi, skal prøve å bli flinkare med trimminga mi no framover. skal på jobb i morgonkveld , skal jobbe 2 netter pluss natt i helga som kjem.

 

Har ikkje dei store forhåpningane til vekta på tirsdag men det får stå sin prøve. Frå no av er det stramline her i gården.

 

Snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall
God vèret kom att no ikveld det' date=' men såg på yr.no at vèret for morgondagen blir fint hos deg og, :) men hørte på radioen at Mai fekk "pissevèr og kulde". Vel, det er vel ikkje lenge til det snur tenkjer eg.

 

Snakkes[/quote']

Å, nei du :-) Mai var i Paris og hadde 20 grader og sol på sin 17.mai :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Beklager at jeg bare har vært "gjesteleser" her i det siste. Blir så imponert over dere. Og Sizzi; Du er bare rå til å gå og trimme. Det er også en fantastisk idè med å rapportere hver dag. Har lest ALT.... Det var en god idè. Skal prøve å gjøre det samme. Skal ha, etter planen, bare to dager her de neste 2 ukene. Men fortsetter Avinor å streike, så blir jeg kanskje her endel lenger. Skal ta opp din idè med rapportering når ferien er over.

 

Ellers må jeg uansett skjerpe meg i ferien. Har blitt for mange kcal og for lite trening i det siste. Det har vært litt (for) mye som har skjedd. Har nesten ikke vært hjemme, eller hjemme sammen med noen og masse mat og kos. IKKE BRA.. Er nok oppe i 75 kg, så her kreves det en innsats. Må starte litt på nytt.

 

Bare noen ord fra meg. Har ikke glemt dere (hvem kan glemme to skjønne, motiverende venner). Dessverre bare vært litt hektisk.

 

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

En sur og kald dag med snø-og haglbyger. Var ute og gikk likevel.

Klarer liksom ikke å sitte stille lenger. Fikk med mannen i dag også.

 

Endte opp på 1757 kalorier, 23 425 skritt og 6,2 trimpoeng.

Maten gikk greit.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Spenningen stiger - i morgen er det veiedag.

Det går fremdeles bra her.

Ble kiropraktor, shopping og gåtur etter jobb i dag.

 

1729 kalorier

21 163 skritt

1,2 trimpoeng (litt lite, men jeg rakk ikke mere, fikk da noen skritt likevel da)

 

Fornøyd, ettersom jeg hadde med matpakke etter jobb også.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Så har dagen opprunnet - gikk på vekta, og den var meget samarbeidsvillig.

Ned 1.2 kg, så jeg veier nå 76,9 kg !!!!!!!! Absolutt minste i år.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supert Sizzi, du er virkelig til inspirasjon. Men må berre beklaga men eg greier ikkje henge meg på når det gjeld å gå så mykje som du gjere.

 

Vekta viste idag 70,5 kilo ein nedgang på 1 kilo. (og eg som trudde den ikkje ville samarbeide) Endte på 1434 kcal igår, litt i overkant av kva eg skal ha. Det blir kanskje vanskeligare å få i seg kalorimengden eg skal ha i dag men eg får spe på med litt valnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Så supert Sizzi' date=' du er virkelig til inspirasjon. Men må berre beklaga men eg greier ikkje henge meg på når det gjeld å gå så mykje som du gjere.

 

Vekta viste idag 70,5 kilo ein nedgang på 1 kilo. (og eg som trudde den ikkje ville samarbeide) Endte på 1434 kcal igår, litt i overkant av kva eg skal ha. Det blir kanskje vanskeligare å få i seg kalorimengden eg skal ha i dag men eg får spe på med litt valnøtter.[/quote']

 

Du er utrolig. Her går du rundt og forteller at det har blitt for mye både av det ene og det andre i det siste, også går du NED 1 kg!!!! Det er jo omtrent like mye som meg det, og jeg har vært nøye. Hva når du virkelig begynner å være nøye :)

 

Neida, unner deg virkelig dette jeg - GRATULERER.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig. Her går du rundt og forteller at det har blitt for mye både av det ene og det andre i det siste' date=' også går du NED 1 kg!!!! Det er jo omtrent like mye som meg det, og jeg har vært nøye. Hva når du virkelig begynner å være nøye :)

 

Neida, unner deg virkelig dette jeg - GRATULERER.

 

Sizzi[/quote']

 

Veit ikkje kva som gjere denne nedgangen, men kanskje eg trengte litt meir mat. Har lagt på rundt 1200 kcal.(utrekna etter trimmen min). Men det gjenstår å sjå om det held til neste veke, det gjere vertfall inspirasjon til å prøve vertfall. Har blitt litt lite mat idag då, frukost då eg stod opp klokka 12 (2 skiver med makrell og ett glas juice og 24 gram valnøtter)

 

Vi har nydelig ver men det er litt kjøligt egentlig, set her og spekulerer på kva eg og minstemann skal finne på til middag idag. Tenkte at mannfolka skulle få resten av laksen etter igår. Vel, tida får vise kva eg knekker til med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Veit ikkje kva som gjere denne nedgangen' date=' men kanskje eg trengte litt meir mat. Har lagt på rundt 1200 kcal.(utrekna etter trimmen min). Men det gjenstår å sjå om det held til neste veke, det gjere vertfall inspirasjon til å prøve vertfall. Har blitt litt lite mat idag då, frukost då eg stod opp klokka 12 (2 skiver med makrell og ett glas juice og 24 gram valnøtter)

 

Vi har nydelig ver men det er litt kjøligt egentlig, set her og spekulerer på kva eg og minstemann skal finne på til middag idag. Tenkte at mannfolka skulle få resten av laksen etter igår. Vel, tida får vise kva eg knekker til med.[/quote']

 

Jeg har akkurat spist koteletter med potetbåter og blomkålstuing til. Det var godt det :)

Har også rukket en liten trimtur i dag. Tror nok jeg skal prøve å få med mannen min på en i kveld også. (men han er da så opptatt med jobben ) ;)

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat spist koteletter med potetbåter og blomkålstuing til. Det var godt det :)

Har også rukket en liten trimtur i dag. Tror nok jeg skal prøve å få med mannen min på en i kveld også. (men han er da så opptatt med jobben ) ;)

 

Sizzi

 

Den som hadde hatt ei som deg i nærheten. Eg er veldig glad i å gå både langs veien og til fjells/skogen men det er jo tusen andre ting som skal gjerast og. Håpar at det blir litt lettare seinare. Skal på natt i natt igjen og har då fri til fredagskvelden, skal komme meg ut dei 3 neste dagane. Må bake brød i morgon såg eg, blei litt seint no fann eg ut. Det er nok den samme låta her og Sizzi, han har mykje å gjere og likar å ta seg ein dupp på sofaen etter middag. Han for og skulle sjekke litt gjerder no.

 

Det blei havregraut på meg til middag, er egentlig ikkje så veldig avhengig av middag.

 

Blomkålstuing korleis lagar du det? Akkurat som kålstuingen?

 

Har studert bunadskjorta mi idag, lurer på om eg skal sy meg ei ny ei. Får sjå kva det blir til.

 

Snakkes jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

 

Det blei havregraut på meg til middag' date=' er egentlig ikkje så veldig avhengig av middag.

 

Blomkålstuing korleis lagar du det? Akkurat som kålstuingen?

 

Snakkes jenter.[/quote']

 

Lager blomkålstuing akkurat som kålstuingen. Kjempegodt til stekt fisk også :)

 

Må legge til at det ble 32,9 trimpoeng tilsammen siste uka.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager blomkålstuing akkurat som kålstuingen. Kjempegodt til stekt fisk også :)

 

Må legge til at det ble 32' date='9 trimpoeng tilsammen siste uka.

 

Sizzi[/quote']

 

Sikker på at det er godt, det skal prøvast ein gong.

 

Fekk faktisk veldg lyst på blomkålsuppe her eg set.

 

Vov, det var jammen flott, du kjem til å fylle opp treet på eit blunk du:D

Hadde det ikkje vore for at eg er på natt så skulle eg ha vore med minste jenta på fjellet i morgon. (klassen skal på dagstur)

 

Landa tilslutt på 1406 kcal idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Fremdeles går det bra, og jeg storkoser meg.

Ble ikke så mange skritt som jeg tenkte (og ønsket)

 

Matinntak 1766 kalorier

Skritt 17 553

Trim 3,9 poeng

 

Unnet meg selv en liten sjokoladebit, men førte den sirlig inn i skjemaet.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles går det bra' date=' og jeg storkoser meg.

Ble ikke så mange skritt som jeg tenkte (og ønsket)

 

Matinntak 1766 kalorier

Skritt 17 553

Trim 3,9 poeng

 

Unnet meg selv en liten sjokoladebit, men førte den sirlig inn i skjemaet.

 

Sizzi[/quote']

 

Går bra her og, eg og kosa meg med ein sjokolade bit til kaffien igår,sjølv om ikkje det blei med berre EIN bit :).

Matinntak litt over det tillatte.

 

Satser på at dagen idag skal gå bra og uten utskeielser:)

Rapport kjem seinare ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65

Hadde en skikkelig fin tur i gårkveld. Det var ikke så varmt, men opphalds og vindstille. Gikk i skogen i fuglesang og bekkebrus. Så alle plantene som våkner fra vinterdvalen, og strekker seg mot "sommeren" Det er så herlig. Fikk tømt hodet og fylt på med masse fine inntrykk.

 

Matinntak 1819 kalorier

Trim 5,3 poeng

Skritt 31 778 !!!! (kjempestolt av meg selv)

 

Spiste forresten kylling til middag.

 

Dette skal vi klare jenter.

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig fin tur i gårkveld. Det var ikke så varmt' date=' men opphalds og vindstille. Gikk i skogen i fuglesang og bekkebrus. Så alle plantene som våkner fra vinterdvalen, og strekker seg mot "sommeren" Det er så herlig. Fikk tømt hodet og fylt på med masse fine inntrykk.

 

Matinntak 1819 kalorier

Trim 5,3 poeng

Skritt 31 778 !!!! (kjempestolt av meg selv)

 

Spiste forresten kylling til middag.

 

Dette skal vi klare jenter.

 

Sizzi[/quote']

 

 

Gratulerer! Der bikka du over 30 000 skritt, ikkje dårlig det skal eg seie deg. Er utrulig imponert over deg, du har ein gå vilje til tusan:)

 

Det er utrulig fint å gå i skog og mark, ja ein høyrer omtrent at det gror. Guttungen kom i nærkontakt med ein ugl- unge på jobben idag, han kvapp sa han. (ansikt til ansikt stod dei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...