Gå til innhold

Ned i vekt mot sol og sommer


Gjest Anneli82

Anbefalte innlegg

tjohei!

 

denne uka har det ikke blitt mange skritt...gjennomsnittlig 4000 om dagen, men 13800 tirsdag =)

 

jeg bruker iallefall skrittellern på trening, det er utrolig gøy å komme hjem og se at en har brukt 5000 skritt bare ved å trene og gå til og fra. så det anbefales =)

 

ellers er mitt nye mål å komme inn i buksa til påske, altså om 10 uker....fra 82 til 75. det skal bli ei utfordring, men dem liker vi jo =)

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 424
  • Created
  • Siste svar

hadde ikke nett igår, så fikk ikke lagt inn min nye vekt..Jeg ha gått opp 300g, men det var vel som forventa, ikke trent for mye også hadde jeg en stoooor utskeielse i helgen som var. Skal i bursdag i morra å, men får prøve å begrense potetgull og alkoholinntak..

 

jaja..får gå på med godt mot denne uken da, gratulerer til alle som har vært så flinke, ser dere med skrittellere gjør en skikkelig god jobb. jeg får min sendt oppover i posten etterhvert, blir spennende

 

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Da ville jeg bare melde fra om antall skritt jeg har gatt denne uken:)

 

Det ble tilsammen 107 100 skritt denne uken! Veldig fornoyd med det!

 

Mitt mal for neste uke er 112 000 skritt. Leste et sted at man bor ga 16 000 hver dag hvis man skal slanke seg. Sa da prover jeg det:) Hores jo litt mye ut da, men kan sikkert klare det hvis jeg ma!

 

Hvordan gikk det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke deg, massepuss.... =)

 

16000! Jøss. Det skal bli ei utfordring. Men det må jo prøves...må gå tur i to timer da kanskje, for å klare det? Hm....ny uke, vet at jeg har skeia ut de-luxe i helga, så jeg venter med veiinga til torsdag (fremfor i dag, som er min egentlige veiedag). Litt juks, men akk så mye bedre følelse :)

 

Jaja. Ha ei god uke alle sammen, og lykke til med labbinga til alle som går med telleverk i bukselinninga (lykke til til resten av dere også altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på fjellet i helgen. Veldig deilig og litt skummelt å leve uten vekt og nett. Har en tendens til å rote når jeg ikke skriver opp det jeg spiser - og bestemte meg egentlig for å ta "fri" lørdag. Tok ikke helt av, men koste meg nok litt mer enn jeg burde likevel (bekymringsrynkene er på plass). Søndag = laaaaaaaaang biltur = veldig kjedelig å sitte stille så lenge. Takeaway kinamat til middagskvelds. Er det farlig, tro? Er det noen som har erfaring med hva kaloriinnhold i retter som lam chop s... (vet ikke hvordan jeg skriver det andre ordet som begynner på s...) ? Uansett i dag er det mandag, det er snø ute og jeg er tilbake i hverdagen. Ønsker alle andre en riktig god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang skritt så har jeg klart å gå tilsammen 69000 skritt og det syntes jeg er kjempeflott.

Fra å bare gå ca. 1000 pr dag til 10000 pr dag er et kjempehopp for meg.

Jeg skal klare målet på 70000 skritt neste uke, men jeg må jobbe for hver meter med denne skrittelleren. utrolig nøyaktig sak..

 

lykke til dere andre som sliter sammen med meg..skrittene blir litt lettere å gå når vi tar dem sammen..

 

en annen viktig oppdagelse er at jeg nå fokuserer på skritt istedet for mat som av og til kan bli en stor byrde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare melde fra om en fantastisk ukestart. Tråkket til md 40 min. på 3-Dmølla i dag tidlig. Så ringte en venninne og mintemeg på det flotte påskeværet ute, - det bla en tur på 4 km i tillegg. Har altså gått 12500 skritt i dag før kveldstreningen med aerobic. Er litt redd for å ta helt av.... Men det er jo bare positivt.

Var på søndagsmiddag hos svigers i går og fikk ribbe. litt for heavy mat, men det er nok borte etter denne dagsinnsatsen.

Fin uke til dere alle, benytt vær og føre dere som kan det.

Klem Chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Heisann... jeg bare lurer på en teknisk sak.. jeg veide meg sist mandag' date=' så da tenkte jeg legge inn vekt i dag også, men da ble alt nullstilt? Er det slik at man tar uke for uke? For vektkurven er der enda.... Så nå har jeg 0 i resultat liksom ;)[/quote']

 

Hei minipia:)

 

Tror du ma ga inn og endre starts datoen din til den dagen du startet her. Hvis du ikke gjor det blir det ny starts dato hver uke. Hvis du ser der hvor startsdatoen din er sa er det en liten kalender pa hoyre side. Hvis du trykker pa den skal du kunne forandre startsdato og fikse problemet med nullstilt vekt hver uke.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
flinke deg' date=' massepuss.... =)

 

16000! Jøss. Det skal bli ei utfordring. Men det må jo prøves...må gå tur i to timer da kanskje, for å klare det? Hm....ny uke, vet at jeg har skeia ut de-luxe i helga, så jeg venter med veiinga til torsdag (fremfor i dag, som er min egentlige veiedag). Litt juks, men akk så mye bedre følelse ;)

 

Jaja. Ha ei god uke alle sammen, og lykke til med labbinga til alle som går med telleverk i bukselinninga (lykke til til resten av dere også altså)[/quote']

 

Takk for det Frk Snupp. Det er jo motiverende a se hvor mye man kan fa til a ga da. Sa skal bli spennende a se om jeg far til 16000. Blir nok litt vanskelig men skal prove og komme ganske narme i allefall:)

 

Kalle- Bra jobbet med antall skritt!! Hores ut som din skritteller er litt strengere enn min:) Men jeg gar i allefall mer enn jeg pleide, sa hvis den er litt for snill sa far det bare vare. Hehe

 

Chrise- Veldig bra jobbet med sa mange skritt da! Sta pa med den gode jobben:)

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så flinke dere har vært med skritt! Dere går virkelig mye. Det kommer sikkert til å vises på vekta! :)

 

Det er oppmuntrende å lese hvor flinke dere er som står på. Selv sliter jeg med motivasjonen. Er småsyk og slapp, så får ikke dratt og trent, og er lei av at vekta står stille, går og tenker på snop hele tiden. Prøver å ikke spise mer enn 1600 kcal, men blir jo ikke mett, og da er det kanskje ikke rart jeg bare tenker på mat... ;)

 

Har liksom mistet lysten.... :) Men jeg tvinger meg selv likevel. For jeg kan jo ikke gi opp når jeg er halvveis, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Så flinke dere har vært med skritt! Dere går virkelig mye. Det kommer sikkert til å vises på vekta! :)

 

Det er oppmuntrende å lese hvor flinke dere er som står på. Selv sliter jeg med motivasjonen. Er småsyk og slapp' date=' så får ikke dratt og trent, og er lei av at vekta står stille, går og tenker på snop hele tiden. Prøver å ikke spise mer enn 1600 kcal, men blir jo ikke mett, og da er det kanskje ikke rart jeg bare tenker på mat... ;)

 

Har liksom mistet lysten.... :) Men jeg tvinger meg selv likevel. For jeg kan jo ikke gi opp når jeg er halvveis, eller hva?[/quote']

 

 

Sa kjedelig a vare syk og ikke fatt trent da! Da er det liksom vanskeligere med maten ogsa..

 

Kanskje kroppen trenger litt mer naring i sykdoms perioden?

 

Jeg har funnet ut at de ukene jeg ikke har vart sa veldig flink (spist mer 1800 enn 1600 kcal) sa har jeg gjerne gatt ned ca 500 gram.. og det er jo i grunn nok pa en uke det.. kanskje du ma spise litt mer en periode for sa og kutte ned litt igjen?

 

Haper du foler deg bedre snart da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk for støtte og oppmuntring. Ja, kanskje jeg skal prøve å spise 1800 kcal i en periode. Det var et godt råd. 1800 kcal er jo også en del under hva jeg faktisk forbrenner. Kanskje det setter mer fart på forbrenningen min? Sånn som det er nå står jeg stille vektmessig, og det er ikke så motiverende. Skal prøve det hvertfall fram til veiedag i neste uke. Tusen takk igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg ut av mitt problem med at jeg ikke fikk riktige skritt, gikk 200 den noterte 45 osv.. danset en time og den viste 2500 skritt....

Hengte den rundt halsen istedet for fast i bukselomma og det gav de riktige resultatene..

så nå er jeg motivert igjen..

stå på jenter snart er det veiedag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk.... tenkte jeg skulle benytte sjansen og veie meg hos mor i dag, har nemlig ikke vekt hjemme. men! så var jeg gått opp 0,5 kg til 82, 5 =/

derfor skal jeg veie meg i morra på trening og håpe at vekta er stabilisert på 82 i stedet.... F*****. Men men- jeg hadde da gått ned 1,5 cm i midjen til 90, 5 ! Det er jo ikke verst =)

 

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff har vært endel denne uka, så har ikke vært så aktiv her. Er ganske sikker på at jeg får mensen i morra, og da har jeg det med å bli veldig oppblåst, så veia meg på morran idag istede, og da stod jeg på stedet hvil, noe jeg egentlig er fornøyd med. feira bursdag forrige helg, og ble en del alkohol og pottis, for ikke å snakke om ture påmc donalds på søndagen.

 

jada..stå på videre jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Sa var det vaiedag igjen da. I dag tidlig viste vekta 64.3kg. Altsa ned 0.8kg fra forrige torsdag. Veldig fornoyd med det da! Malet mitt er jo a ga ned 0.5kg i uken sa alt over det er en bonus!!

 

I dag skal jeg prove a ha to trenings okter. En lang ga tur na pa morningen og en arobic time pa kvelden. Det ma jo vare bra. Holde forbrenningen i gang liksom:)

 

Haper den nye kalori mengden funker for deg Anneli! Blir spennende a se neste veiedag:)

 

Frk Snupp, noen ganger synes jeg vekta star stille hele uken (ja jeg veier meg ganske ofte..) for sa a plutselig falle pa veiedagen.. Merkelige greier. Uansett har du jo gatt ned i cm! Det er jo kjempe bra.

 

Spent pa a se hvordan det har gatt med dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Sa var det vaiedag igjen da. I dag tidlig viste vekta 64.3kg. Altsa ned 0.8kg fra forrige torsdag. Veldig fornoyd med det da! Malet mitt er jo a ga ned 0.5kg i uken sa alt over det er en bonus!!

 

I dag skal jeg prove a ha to trenings okter. En lang ga tur na pa morningen og en arobic time pa kvelden. Det ma jo vare bra. Holde forbrenningen i gang liksom:)

He he' date=' jeg glemmer hele tiden at du bor i et annet land og derfor er det morgen for deg nå. ble litt forvirret et lite øyeblikk. ;) Så utrolig bra med vektnedgangen din! Gratulerer! Du er superflink til å trene også!

 

Haper den nye kalori mengden funker for deg Anneli! Blir spennende a se neste veiedag
Ja, det er merkelig, men jeg syns allerede den har fungert på en måte, for humøret mitt har vært mye bedre i dag, kanskje pga at jeg har fått "nok" mat? Pussig. Skal forsøke å spise litt mer nå i en uke og se om det har noen effekt neste uke. Morgendagens veiing har jeg ikke store forhåpninger, for jeg venter snart mensen og veier alltid et par hundre gram ekstra på denne tiden i måneden...

 

Krysser fingrene for alle på morgendagens veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Fikk en overraskelse på vekta idag...positiv heldigvis!!! Har gått ned 700 gram til 62 kilo ;) Trodde jeg skulle veie det samme som forrige uke, eller mer(!), siden jeg fikk mensen i går.

 

Har vært litt labert med motivasjonen i det siste..har bare følt meg sliten. Kanskje det hadde noe med stillstand forrige uke å gjøre...ikke så moro når man ikke får uttelling for hard arbeid! Men takk for alle de oppmuntrende ordene :) Stillstand er jo egentlig ikke så ille hvis man vet at man har gjort noe for å gjøre kroppen sin sunnere. Det er jo tross alt det viktigste! Men veldig lett å bare tenke på den derre vekta!

 

Håper det har gått bra for dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin31

Hei! Jeg har gått opp 0,5 kg denne uka, til 66,3. Det var som forventet (og fortjent...). Vært lite trening og mye selskapelgheter denne uka. Men så lenge jeg er flink igjen mot neste veiing skal dette går bra. Denne uka har det kun blitt en halvtimes gange hver dag og alt for mye spising...

Gratulerer til dere som har gått ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg uvenner med vekten min. I går viste den status quo - i dag hadde jeg liksom plutselig gått opp 1 kg! NEKTER å tro det. Bare registrer meg som på "på stedet hvil" Anneli. Veier meg i morgen igjen - så får jeg se. Alt er dumt ÆSJ! Skal på tur i helgen igjen - og får ikke veid maten uten at det blir en masse ståk og ståhei. Derfor får jeg prøve meg på hoderegning og sunn fornuft. Akkurat nå synes jeg det er godt at vinteren har festet grepet og at det virker som at det er leeeeeeeeeenge til sommer og sol. :-(

 

Gratulerer alle dere som har så fine resultater. Det er virkelig bra jobba! Dere trener mye, ser jeg - og det har nok masse masse masse å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siris ! Fikk nesten samme opplevelse som deg i dag. Veide meg i går, litt utenom og var veldig fornøyd, så i dag opp 500g. Trener som aldri før. Men det kommer nok plutselig et hakk ned igjen. Så jeg står på 86,6 i dag. Surt, men sånn er det.Ikke gi opp du heller !Ta det med et smil. Har lest at det skal være veldig virkningsfullt.

har gått denne uka:

mandag 17600 skritt

tirsdag 10230 skritt

onsdag 11600 skritt

torsdag så langt 5000 skritt + aerobic i kveld.

Har nok tillatt meg litt mer på matfronten denne uka. Blir sulten av å trene.

Full skjerpings.

Gratulerer til dere som går ned !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syndes dette virker som en bra tråd' date=' så henger meg på her jeg!

 

Litt om meg: Er 23 år, 165 cm høy og veide ca 61,5 kg før jul... Etter mye reising og kos i jula har jeg gått opp noen kilo igjen ;) Men nå skal jeg starte på ny frisk :) Målet er å nå trivselsvekta på 57 kilo før sommeren! Da har jeg gått ned 20 kg til sammen :) Satser nå på en sakte men sikker vektnedgang...som skal VARE!

 

Lykke til alle sammen![/quote']

 

 

Måtte bare skrive til deg, for jeg sitter i akkuratt samme båt.. er vel litt mer enn 61,5 kg nå, men skal ned til 57 og er 165 høy.. :D Hva har du gjort for å klare dette? Siden du sier at da har du gått ned 20 kg til sammen, dette er jo kjempemye....... All heder og ære til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det veiing. tidligere i uken viste vekten hyggelige 59,3 - en kilo ned!! Men idag viste den 60,3 - samme som forrige uke. Og i og med at torsdag er dagen må jeg vel falle til ro med det:-( Jaja, 60,3 på meg da (men er likevel glad for å ha vært under 60-tallet :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ
Måtte bare skrive til deg' date=' for jeg sitter i akkuratt samme båt.. er vel litt mer enn 61,5 kg nå, men skal ned til 57 og er 165 høy.. :) Hva har du gjort for å klare dette? Siden du sier at da har du gått ned 20 kg til sammen, dette er jo kjempemye....... All heder og ære til deg![/quote']

 

Takk! :D

 

Jeg har brukt ganske lang tid på vektnedgangen...ca 2 år. Har gått litt i rykk og napp! Det viktigste jeg har gjort er bare å tenke over hva jeg putter i meg og trene mer! Jeg har vært helt avhengig av å føre matdagbok(sånn som her i vektklubben) for å få oversikt over hvor mange kalorier som går inn og ut! Prøver å ligge på ca 1300 kcal de dagene jeg ikke trener og som regel litt mer de dagene jeg trener + i helga ;) Ikke alltid så lett å holde seg i skinnet! hehe

 

Har hele tiden hatt mindre delmål sånn at det ikke skal virke så uoppnåelig. Vi har jo samme mål om å komme ned til 57 kg (:)!!!!), så det er jo ca 5 kg for begge...og absolutt oppnåelig! Jeg har satt meg som mål å nå dette før påske, eller iallefall før sommeren! Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...