Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Superuka funka å jeg er så glad. ned 2' date='2 kilo på ei uke er jo kjempe bra. Å nå er det bare 3,8 kilo igjen så er jeg på tosiffret. Å det skal bli deilig den dagen jeg har kommet meg dit. Regner jo med at det kommer til å ta sin tid, men er jo på rett vei ihvertfall. Tenk -11,8 kilo siden 1 januar. Har jo masse bonus vekt nå, siden målet var -2 kilo i mnd. Men kan være godt å ha noe å gå på, når man stopper litt opp. Så nå er det bare å fortsette å være i aktivitet, for det har jeg fått dilla på. Ha en fin dag alle sammen:)[/quote']

 

 

Hei ;)

 

Supert og kjempe bra.

 

Gleder meg til å følge deg videre.

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest femalia

Så utrolig flink du har vært!! Gratulerer! Det var jammen vel fortjent, så mye som du har trimmet siste uka!

Og bare dét, starte med superuke midt i påska, det formelig OSER viljestyrke av stål.

 

Målet ditt er i hvertfall innen rekkevidde! Du har vært så utrolig flink med superuke, nesten så jeg får lyst til å prøve det, jeg og.

Men, nå fortsetter du vel med "vanlig" uke, eller skal du være like flink i uka som kommer?

 

Keep up the good work!!

 

2.påskedagsklemz fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan denne uka blir, men den har begynt bra ihvertfall. har vært å trent å fått 6,3 poeng. Å kan hende det blie en spasertur også. Er jo ett nydelig vær her idag:) Takk for koselig meld jenta og femilia. Blir ihvertfall vanskelig å fortsette dette aktivitetsnivået når jeg engang får meg en jobb. Men nå vil jeg bare trene og trene, å nyter den følelsen å håper den vedvarer etter som ting blir lettere å jeg blir lettere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja så var påska over for denne gangen. Jeg er kjempe fornøyd med meg selv ang spising og trim, men røykinga er jeg ikke glad for. Så det må bli neste prosjekt denne uka her. Jeg får vondt i hode, lukter vondt og piper i brystet. Er akkurat som om jeg ikke kan være flinke med alt, men må ha en last. Å jeg blir så lei meg, når jeg sprekker på røykinga. Vet at jeg bare må bestemme meg for å slutte, å være glad da jeg har røkt min siste sigarett. prøve å bruke en del av den gleden jeg har fordi jeg er flink med mat og trening. Så denne uka blir det røykeslutt uke. Så da jeg har klart det, så har jeg blitt reine skjære sunnhets ikonet:) Er en del som sier til meg at jeg skal vente med det til jeg har slanket meg feridg, men det har jeg ikke helse eller lyst til. Får heller gå litt saktere ned en uke eller to. hvis jeg slutter og røyke så blir det både veske og nye sko når jeg har gått ned 15 kilo. Å det er jo noe å se fram til. Det som er litt merkelig idag er at jeg føler meg ekstra feit på ett vis. Er akkurat som jeg får litt sjokk når jeg ser meg i speilet. Så tenker på gru hvordan det var når jeg var enda større.

Er litt rart at man føler det sånn noen ganger, er ikke førstre gangen det har vært sånn, så vet at det sikkert er over igjen imorgen. Har hivd meg på en annen tråd her inne som, sier ikke noe gotteri fram til 17 mai. Akkurat nå ser jeg ikke det som det store problemet, men vet jo at det kan snu fort. Eller kanskje det blir ett større problem enn jeg tror. Har jo spist litt gotteri i påska. Noen få biter uten at jeg tenkte så mye over det. Visste jo hva jeg hadde spist og førte det opp, så blir spennende å se om jeg klarer å la det være helt. Er sikkert værst den første uka til man har lært seg å la den ene lille biten være. Kjenner jeg blir skikkelig trøtt av denne treninga mi. Igår når vi kom hjem sovna jeg på sofaen, å det er ikke noe jeg har for vane å gjøre. Er trøtt idag også, men har ikke sovet på sofaen idag. Men blir nok ganske tidlig kveld. Hadde egentlig bestemt meg for å dra på en spinningstime i morra tidlig, men tror jeg dropper det. Har endelig fårr venninna mi til å ha en date med meg i nmooora ettermiddag på treninga, så det får nok holde. Gubben er redd jeg skla trene så hardt at jeg går meg tom og lei. Han syntes jeg er så posetiv og fornøyd, å sånn som dette har han aldri opplevd meg når jeg slanker meg. Han skjønner nesten ikke at det er meg:) Har tenkt å høre litt på han, så trening i morra ettetmiddag. Å på onsdag blir det kanskje treningfri. Har ikke helt bestemt meg, men blir vel ihvertfall en spasertur uansett. Men nå er det natten her. God natt og drøm søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg spist alt for lite og vært på serveringsjobbem min i 13 timer. Så er dødssliten, men får ikke til å sove. Fikk ikke trent idag som jeg skulle, men når man er arbeidsledig må man ta det som byr seg. Siden dette ikke er noe vanlig jobb for meg lenger har jeg satt to time gange på trim idag. Har jo gått mer enn det, men, men. Får kanskje en sånn dag imorgen også, men da skal jeg først på en stillestittende jobb, så da går vel deg greit:) At jeg har klart å stå imot, kaker , wienerbrød osv idag, ja det takker jeg superuka mi for. For det går an å la det være. takker vel også litt denne avtalen jeg inngikk med de andre, om ingen gotteri før 17 mai. Men er så stolt av meg selv. ;) Dette sleit jeg skikkelig med før, når jeg var på jobb der sprakk jeg alltid. Å da ikke med litt, men kjempe mye kaker og sånn. Men nå får eg prøve å komme meg i seng. Natti, natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt noen skikkelig møkkadager med denne hofta igjen:( Å jeg blir så skuffet for jeg trodde alt var blitt så mye bedre, men kjennes ikke sånn ut. Har vel egentlig ikke hofte til å jobbe i serveringsyrke, men nå som jeg ikke har noen fast jobb må jeg bare ta de timene jeg får. Lyspunktet må være at det går bra med maten og til dels trimmen. Den blir nok litt preget av hoftevondt, men kom meg av gårde idag på trening. Skal så klart ha mensen snart igjen også, så humøret er ikke helt på topp. Men det hjelper vel ikke å klage. Tok på meg en bukse igår, som var mektig trang sist jeg brukte den, nå kunne jeg ta den av og på uten å åpne den, så den detter nesten av meg, har flere sånne bukser nå, så må gjøre alvor av trusselen om å sy de inn:)

Men, nå er det kveld her. Orker ikke bare å klage, så skal heller skrive litt imorgen da jeg er sikker på at alt er mye bedre:) Ha ei god natt, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det sannelig helg igjen:) Ukene bare fær av gårde. Er mye bedre i hoftene igjen så guskjelov for det. Blir så plaga dagene før mensen, men blir bedre når jeg har fått den. Det som uroer meg litt er at jeg samler vann i kroppen, å de fleste kjærringråd har vært prøvd. Drikker ca 2-3 liter hverdag, men tisser veldig sjeldent. Så prøver meg med litt kinesisk balanse te for å se om det hjelper. Også får jeg bare drikke enda mer vann. Hadde meg en liten mens sprekk igår. Spiste potetgull og en kvikklunsj, å det var ikke bra. Men noen ganger blir det bare sånn. Skal på jobb ikveld så da blir det ikke noe ikveld ihvertfall. På ett vis så "ser" jeg at jeg har gått ned i vekt på den andre siden så føler jeg meg skikkelig fæl. Har jo denne magen som bare henger der som ett forkle å jeg hater det. Så den skal bort når jeg blir ferdig. Det ser jeg virkelig fram til. DE andre stedene på kroppen klarer jeg å stramme opp endel med trening men ikke den forhatte magen min, så det er bra man får dekt en operasjon.

Men nå får jeg fortsette litt i huset. Er lite jeg får gjort de dagene hoftene slår seg helt vrang, så bra sambo er flink til å ta i et tak. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir visst bare tull med meg denne helga her. Spiser ikke så mye snop, men klarer ikke å la det være, helt:( Å, jeg som ikke skulle spise noe snop før 17 mai. Men nå får det være nok. Skal ikke spise noe mere nå, så får jeg tro det ikke gir altfor stort utslag på vekta. Skal veie meg uansett på mandag. Er nok ganske spent ang sykehuset på mandag. Får da vite om de kan gjøre noe med hofta eller ikke. Håper jo virkelig at det er noe de kan gjøre. Ellers blir jeg gal. Har vært noen timer på serveringsjobben i kveld. Er kjipt å må ta smertestillende for å klare å være på jobb. Så når jeg har fått meg en jobb, må jeg nok kutte ut den jobben. Skal spørre etter en medisin jeg ikke har hørt om før på mandag, så kanskje den vil hjelpe en del mer enn det jeg bruker nå ihvertfall.

Fra mandag av så får jeg prøve meg halvvis på en ny superuke tror jeg. Skal nok jobbe litt, men skal prioritere litt trening da har jeg tenkt. Vil så gjerne ned på to-siffret tall på vekta:) Er visst litt utålmodig om dagen, så da må jeg ihvertfall slutte å spise snop og usunne ting. Fra imorgen er det full skjærping igjen. Eller fra nå mener jeg:) Men nå skal jeg komme meg i seng. Natti, natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt med munnen full av fox i går kveld, da jeg plutselig kom på at jeg for det første er på streng Noka-diett, og dernest at jeg ikke skal spise godis før konfirmasjonen 6 mai..! Men, men - det ble med et par, tre karameller og jeg håper de ikke gjør så voldsomt utslag på vekta.

Så, jeg skjønner godt hvordan du har det for dagen....

 

Hva er det egentlig som er feil med hoften din? Hvilken undersøkelse skal du på i morgen? Det mæ være utrolig plagsomt, spesielt når arbeidet ditt innebærer at du må stå og gå hele tiden. Etter at jeg begynte å trene fikk jeg etter en steppuls-time en forferdelig smerte utenpå høyre hofte, og det plager meg jaggu fortsatt. Verker hver gang jeg reiser meg opp eller går litt ekstra raskt, eller ikke. Sikkert en muskel som fikk seg en skikkelig strekk, så inntil videre er den er grei unnskyldning for å ikke trene så alltfor hardt, he-he..!

 

Men, si meg.. Du må ikke bli så skuffet over deg selv fordi om du har røyket litt innimellom. Du er jo på en ganske streng slankekur, og det å slutte med røyk OG slanke seg samtidig, det krevet litt av en wonderwoman. Altså må du ikke bli for sint på deg selv om du sprekker innimellom, du kompenserer jo veldig fint med mye trim og slik, så kroppen går nok i pluss, skal du se :-)

 

Stå på videre, frøken! Vi får holde hverandre med selskap i uka som kommer, jeg skal ta en "bare-spise-Noka-uke", ikke spise noe ekstra til middag og heller spise 4 måltider om dagen med kun Noka. Blir spennende å se om det gir noen resultater. Du som skal på nesten-super-uke får det nok tøft nok, så vi får motivere hverandre!!

 

Her er det strålende vær i dag og vegen roper mot meg om at vi må ut og trille tur snart :-) Ha en flott søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble migrene istede for trim idag:( Har hatt besøk av min far som jeg ikke har sett på nesten 6 år, å det setter meg helt ut. Men han hadde ikke forandret seg overhode, var kun interresert i seg selv. Han har jo da heller ikke sett sine barnebarn på disse åra, men ikke ETT spørsmål om hvordan de eller jeg hadde det. Heller ingen interesse om hva de drev med, eller noe annet ang de eller meg. Så fra å ikke klare å spise noenting fordi det knøyt seg imagen, til å spise alfor mye, å da selvfølgelig usunne saker. Så ikke noe god dag dette her. Men jeg skal ikke la han ødelegge mer for meg nå, så nå er det nok.(mener å tro jeg skrev det igår også men,men). Nå er det nok.

Skal veie meg imorgen, men har bare ett lite håp om at jeg har stått i ro og ikke gått opp. Imorgen er det trening igjen, så jeg kanskje når ukas mål på 21 poeng den uka. Denne uka ble det ca 19 poeng, ikke helt fornøyd med det. Er så spent på hva de sier på sykehuset imorgen at jeg lurer på om jeg får sove.

Men nå får jeg gjøre litt småting i huset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI. Jeg får operasjon på hofta:) Gjett om jeg er glad. Får hofteprotese, å forhåpentligvis er smertehelvete over, når jeg er ferdig rekonvalsert. Blir kanskje operert på denne siden av sommeren, så da har jeg sommeren til å kom meg på. Jeg er så glad at jeg nesten gråter. vet det er en stor operasjon, så nå er det bare å stå på å trene og gå ned mer i vekt så jeg kommer meg fortest mulig på bena igjen. Legen nevnte ikke ett ord om vekt eller noenting. Det var jeg jo forbredt på skulle komme, for det får jeg jo slengt i trynet så fort jeg er i kontakt med leger omtrent. Men ikke denne gangen. Han undersøkte meg så vidt det var også sa han at vi går for operasjon. Spurte om jeg kom til å kunne gå normalt igjen, å hvis alt går bra å de er flink som han sa, så kommer jeg til å gå normalt. Så her blir det nok sko med ligg hæler etterhvert. Har jo ikke kunne brukt det pga smerter pluss at det ser jo ikke mye grasiøst ut når man vagger som en gås. røde sko med litt hæler:) Stilig. Vet jo at noen ikke blir helt bra etter en sånn operasjon, men orker ikke å tenke på det nå. Det skal gå bra, å det kommer til å gå bra:) Så idag svever jeg. Har vært i byen sammen med ei venninne, å hun syntes jeg hadde gått ned så mye:) Er jo koselig å få høre sånn da. Får skriver mer siden har litt ting jeg må ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Rina!! Kan tenke meg du er glad og lettet. :) Sikkert bra å få unnagjort operasjonen så fort som mulig, flott hvis du blir operert før sommeren vil jeg tro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina!

No har eg lese gjennom heile dagboka di, og eg må seie eg er imponert. Skikkeleg bra innsats du har gjort! Du gir iallefall meg masse inspirasjon til å fortsette min innsats for å gå ned, det hjelper å sjå at andre klarer det!

Gratulerer med operasjon, det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger jenta og Turid.:)

Ja, tenk at nå kan jeg egentlig snart flytte opp på neste tråd. Ned mellom 30-40 kilo. Er jo kjempe bra det. Men kommer nok til å holde meg på denne tråden, var jo her jeg begynte. Skal en liten tur på jobb idag, men idag skal jeg også komme meg på trening. Er trøtt som en strømpe idag, men håper det går over utover dagen. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig vært å trent:) Har fått 5,9 trimpoeng idag, så det er jo kjempe bra. Hatt en skikkelig møkkadag med denne hofta, men får bare bite tenna sammen og trene. Blir definitivt ikke bedre av å sitte i ro. Jeg bare gleder meg til operasjonen jeg nå. tenker på alt jeg plutselig kan gjøre igjen. Føler jeg får en sjanse nr 2 til å få ett aktivt sundt liv. Jeg skal danse igjen, å det gleder jeg meg til for det har jeg ikke kunne gjort på en stund. :) Meg og sambo på dansekurs. Har så vidt begynt å tenke tanken på at jeg kanskje til og med kan jogge engang i framtiden, skummelt;) Nå skal vi ha jentekveld, jeg og eldste datterea mi, med litt hårfarging og fotbad og for ikke å glemme litt manikyr. Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å trent sammen med ei venninne, å det er jo nesten bortkasta for hun blir så fort sliten:( Blir litt sur for det, men vet det i ifra før at det er sånn. Fikk 2,9 poeng idag å føler meg overhode ikke sliten. Liker å føle meg litt sliten når jeg har trent. Så får heller ta på meg skoa og gå meg en tur så jeg kommer litt høyere opp på poeng treet. Ellers en bra dag idag. Greit med mat, lagde noe kjempe godt til middag. Brokkoli pai med skinke, det falt i smak hos liten og stor. Men nå skal jeg og den ene dattera mi gå en tur. Skriver mer siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,2 trimpoeng idag.Tror det må være rekord. Men sannelig ble jeg sliten idag. Å det er så godt. Har spist altfor lite idag, å vet ikke helt hvordan jeg skal få fylt opp. Føler meg ikke sulten, men må vel spise litt. Nå ser jeg på lårene mine at jeg må ha gått ned cm, så blir spennende 1 mai å måle.

imorgen har jeg ikke noe jobbing, så da får jeg vel vaske litt hus. tenkte meg en liten tur på trening igjen også, men får se. Får ikke trent på lørdag, men kanskje det er greit å ta en treningdfri dag etter økta i kveld. Får se imorgen.

Men nå er det litt mat som må til. Ha en fortsatt fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rina,

 

Hva meny holder du deg på når du trimmer så mye som du gjør? For det skal jo harmonere med inntaket.

6.2 trimpoeng på en dag - jammen ikke verst du :-)

 

Stå på - du e goe!

 

 

 

6' date='2 trimpoeng idag.Tror det må være rekord. Men sannelig ble jeg sliten idag. Å det er så godt. Har spist altfor lite idag, å vet ikke helt hvordan jeg skal få fylt opp. Føler meg ikke sulten, men må vel spise litt. Nå ser jeg på lårene mine at jeg må ha gått ned cm, så blir spennende 1 mai å måle.

imorgen har jeg ikke noe jobbing, så da får jeg vel vaske litt hus. tenkte meg en liten tur på trening igjen også, men får se. Får ikke trent på lørdag, men kanskje det er greit å ta en treningdfri dag etter økta i kveld. Får se imorgen.

Men nå er det litt mat som må til. Ha en fortsatt fin kveld.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, menyvalg. Skulle vel egentlig ligge på meny 3, men sliter med å få i meg alt jeg skal. Vet jo også at jeg burde spise mer når jeg trener så mye, så vet ikke helt hvordan dette kommer til å slå ut på sikt.

Idag har jeg på meg en bukse som har hengt på vent:) Den sitter som ett skudd. Litt stram i linningen men bedre det enn at buksa siger ned. Har ganske mye klær som begynner å bli for store, men har ikke råd til å kjøpe meg noe nytt nå. Så får nok gjøre alvor av mine trusler å begynne å sy inn litt klær. Er kjempe spent når jeg skal måle cm 1.mai tror nemelig jeg kan få meg en skikkelig a-ha opplevelse, for jeg ser jo at jeg har krympet. Å det er så morsomt:)

Nå har jeg vasket hus og tatt av sengene,kjedelig men godt å få det gjort. Er kjempe bra i musklaturen fra den vonde hofta idag, så ingen tvil om at trening hjelper. Så blir megabra når hofta også blir bra. Nå skal jeg spise lunsj også sykle en tur til byen. Tror jeg er såpass i hofta idag at jeg prøver meg på ett par litt høyhæla støvletter. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkes at jeg trente hardt og spiste for lite igår. Er kjempe sulten idag. Så idag får jeg sikkert i meg det jeg skal:) Pluss litt til kanskje. Tror ikke det blir trening idag heller. Føler meg litt lat idag. Men skal vel å gå en tur til byen ihvertfall. Hvis jeg ikke hiver meg rundt og trener litt hjemme senere. Ha en fin ettermiddag/kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, ja igår kom utskeielsene på rekke og rad. Sjokolade og potetgull;( Så dum man er. Men tro ikke jeg var over det jeg skulle hvis jeg regner med kosemerkene. Så det er kanskje lærepenge nr 1. Spis nok de dagene man trener.. Var skikkelig sulten igår å lurer på om det har sammenheng med 6,2 trimpoeng å for lite kalorier. Har vært å trent nå også 4,2 poeng så det er bra:) Skal på jobb ikveld så da blir det ikke noe snop ihvertfall. Lurer på om utskeielsen min kommer til å ødelegge mye for veiinga på mandag? Er spent på det. Å fytte rakkern hvor oppblåst og ekkel jeg følte meg igår kveld. Så nå blir det ongenting før 17 mai. Og etter 17 mai så er det bare å fortsette i en god stim så man har gått ned og bygd muskler til operasjon. Har vært på nett å kikket litt idag, å ca ventetid i Bodø er 8 uker fra utredning til man blir operert,så det høres bra ut. Snakket med ei venninne som er sykepleier om hvordan de gjorde operasjon. Hørtes litt tøft ut, men vi "står han av" Som vi sier her nord i landet. Men nå er det dusjing og middagslaging før jeg skal på jobb. Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,1 trimpoeng idag. Har vært ute å rakt i hagen og gått meg en tur. Når det endelig var tåelig vær, så orka jeg ikke å dra på treningssenteret idag. Ville heller være ute. 23,4 poeng på hele uka, så nådde ukasmål på 21 med litt bonus. Neste uke har jeg foreløpig bare jobbing torsdagskvelden så tror jeg legger lista enda litt høyere. Tror jeg sartser på 28 poeng, så får jeg heller justere det hvis det blir jobbing. Uka har vel egentlig vært grei, men atleter litt på utskeielsen fredag. Håper den ikke har for mye å si i forhold til vekta. Håper ikke jeg står i ro denne uka også, men ingen panikk, vet jo at man kan sto i ro noen uker. Det var der jeg droppa ut sist nemlig. Taklet ikke den perioden, men denne gangen skal ikke det få skje. Jeg skal fortsette som jeg gjør, så vil det jo gå nedover igjen en dag. Men skal ikke ta sorgene på forskudd, har jo veiedag imorgen. Nå skal jeg lage middag. Gratinerte poteter, salat og strimlet svinekjøtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...