Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Idag har jeg vasket kjøkkenskap før jeg gikk på jobb (begynte seint) - du inspirerer til husarbeide, nå vil også jeg ha rene skap til jul! Skal også ta ut av glass-skap og vaske glasshyllene der. Det er litt av en jobb, mye å ta ut og inn. Men det er jo veldig koselig når det blir pent, og det syns for det er lys i skapene!

u035.gif

Hørte en gang et forslag om at hvis man ryddet og vasket i et skap i uka hele året, så ville det alltid være nokså bra overalt. Har tenkt (!!!!) mye på det!

 

Ser det er mose på hyllene i skapene på badet, det må nok vaskes der også!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

får lyst til å hyre inn deg jeg da, til å hjelpe meg å vaske :) hadde vært kjekt med selskap vet du.

 

men jeg skal se til helgen. da har jeg liksom planlagt å gjøre noe her. det er ganske nyoppusset her, malte i våres. så det er egentlig bare kjøkkenet og vindusvask som må gjøres. så skal jeg henge opp adventstjerner etc. men som sagt; i mårå i mårå men ikkje i dag.... ;)

 

ha en fin kveld du rina. ta deg tid til å hvile kroppen din litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at jeg inspirerer til noe:)

Kjøkkenvasken er tatt, med hjelp fra gubben. Vært noen timer på jobb og sannelig rekket å kjøpe julegaver sammen med dattera mi, til venninnene hennes. Også kjøpte jeg til mine venninner. Er ikke så mange jeg kjøper til, men det holder. Har kjøpt nattpysj til hun ene. Det er egentlig bursdagsgave. Nattkjole til hun andre. Også ønsket hun tredje seg nye øser. Så det har jeg kjøpt.

På treninga imorges ble det 4,1 poeng også har det blitt en liten gåtur så totalen ble 4,9 det er helt greit.

Imorgen blir trimmen en ti timers økt på jobb. Får se hvor tidlig jeg kommer meg opp, kanskje litt mageøvelser hjemme. Vil gå ned cm i midjen. VIL;VIL;VIL.

Traff en som det er lenge siden jeg har sett idag. Han måtte se to ganger på meg, kjente meg nesten ikke igjen. Fordi jeg har gått ned så mye. Veldig morsomt:D

Ja, ja, skal inn og lese litt hos dere andre også.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og psyker meg opp til en laaaang arbidsdag, med mye gåing og lukter av mat... Skal kjøpe med meg en del frukt og ta med nistemat. Klok av skade.

Har ikke tid til å skrive så mye, men ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at jeg inspirerer til noe:)

Kjøkkenvasken er tatt' date=' med hjelp fra gubben. Vært noen timer på jobb og sannelig rekket å kjøpe julegaver sammen med dattera mi, til venninnene hennes. Også kjøpte jeg til mine venninner. Er ikke så mange jeg kjøper til, men det holder. Har kjøpt nattpysj til hun ene. Det er egentlig bursdagsgave. Nattkjole til hun andre. Også ønsket hun tredje seg nye øser. Så det har jeg kjøpt.

På treninga imorges ble det 4,1 poeng også har det blitt en liten gåtur så totalen ble 4,9 det er helt greit.

Imorgen blir trimmen en ti timers økt på jobb. Får se hvor tidlig jeg kommer meg opp, kanskje litt mageøvelser hjemme. Vil gå ned cm i midjen. VIL;VIL;VIL.

Traff en som det er lenge siden jeg har sett idag. Han måtte se to ganger på meg, kjente meg nesten ikke igjen. Fordi jeg har gått ned så mye. Veldig morsomt:D

Ja, ja, skal inn og lese litt hos dere andre også.

Ha en fin kveld alle sammen:)[/quote']

Det er evigheter siden sist, men nå var jeg nysgjerrig på hvordan det gikk med deg, Rina. Jeg har gått over til å jobbe på egenhånd med vektnedgangen. Tu-u-ungt, men ok. Har gått ned mange kilo totalt og ei klubbvenninne sa i går at "Nå ser du helt normal ut" altså ikke "kjempetykk" som jeg ellers har vært. Det var moro. Det gir en god følelse når folk ser hvor "flinke" vi har vært. Jeg kommer inn i siste paret med bukser som har hengt i skapet og ventet, så jeg tenker jeg snart skal kjøpe ei som er litt for liten å strekke meg etter istedenfor. og så har jeg tenkt å henge meg på tråden din igjen og bli inspirert og holde motet oppe. Du er så flink at. brithh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina. Du er jammen flink å står på masse. Det virker som du er ganske strukturert og det ønsker jeg også at jeg kunne blitt. Jeg er helt håpløs om dagen og alt blir bare rot.

Håpet at alt er bra med deg og du har jo en super nedgang også.

Ønsker deg en super uke

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er evigheter siden sist' date=' men nå var jeg nysgjerrig på hvordan det gikk med deg, Rina. Jeg har gått over til å jobbe på egenhånd med vektnedgangen. Tu-u-ungt, men ok. Har gått ned mange kilo totalt og ei klubbvenninne sa i går at "Nå ser du helt normal ut" altså ikke "kjempetykk" som jeg ellers har vært. Det var moro. Det gir en god følelse når folk ser hvor "flinke" vi har vært. Jeg kommer inn i siste paret med bukser som har hengt i skapet og ventet, så jeg tenker jeg snart skal kjøpe ei som er litt for liten å strekke meg etter istedenfor. og så har jeg tenkt å henge meg på tråden din igjen og bli inspirert og holde motet oppe. Du er så flink at. brithh[/quote']

 

Hei Brithh:)

Koselig å se deg igjen. Så bra at du har gått ned mange kilo. Hvor mange? Kan jeg spørre om det?

Det er sant at det gir en ekstra god følelse når folk ser og legger merke til til det:)

Håper å se deg masse her inne.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan har dagen din vært rina? Det er jammen lenge med 10 timer synes jeg. godt du tok med deg niste.

 

Dagen har vært lang 12 timer på jobb som man skal servere, smile og passe på at gjestene har det bra. Men sannelig er det morsomt også. ;) Liker veldig godt å jobbe med mennesker. Får alltid høre hvor blid og hjelpsom jeg er. Å, det er godt å høre.

Har gått bra med maten idag. Hadde med for lite mat på jobb, men spiste da heller mandariner. Så heiv meg over 3 knekkebrød når jeg kom hjem. Lurer egentlig på hvor mange kalorier jeg har forbrukt idag...Sikkert nok for å si det sånn.

Nei, skal lese litt hos dere andre før jeg legger meg.

God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina. Du er jammen flink å står på masse. Det virker som du er ganske strukturert og det ønsker jeg også at jeg kunne blitt. Jeg er helt håpløs om dagen og alt blir bare rot.

Håpet at alt er bra med deg og du har jo en super nedgang også.

Ønsker deg en super uke

Klem Lena

 

Hei Lena:)

Er nok ganske strukturert ja, men er spent på hvor sliten jeg er imorgen når husvasken skal taes. Har vært 12 timer på jobb og er ganske sliten. Så kanskje det bare blir kaos her også imorgen. Men har ihvertfall fri imorgen.

Ha en fin uke du også;)

Klem fra Rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne nok ikke hatt den jobben du har Rina,stresser for mye inni meg rett og slett.

Hadde ei venninne som var "husmor"på ett kurs og konferanse sted.Pleide å steppe inn av og til-

Var å serverte på ett bondelagsmøte,og knappene foran gikk opp da jeg skulle sette fra meg mat på bordet....gubben er flink å ta frem den senen i passelig anledninger,..jeg blir flau ;) og han blir blank i øyan. Trivelig..I dag er det bare artig å tenke på :) er så mange år siden at pytt

 

Ellers så hører jeg på den nedlastingen du anbefalte,har tatt den halvtimen hver morgen nå,før ungene våkner,..slapper av å hører.Om jeg blir hypnotisert eller ei....er greit å få med seg så mye positivt hver morgen,meditasjon vil jeg kalle det. Full avslapning,og fokus på allt det positive.

 

Ha en fin dag i dag,og husk å slapp av innimellom :) men jeg tror du er ei som liker å være aktiv å få ting unnagjort.Effektiv kalles det :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen:)

Kjenner jeg er sliten idag etter jobben igår, men det går seg vel til.

Stresser mest i kroppen når jeg har kommet hjem Janne. Store problemer med å roe med ned for å sove. Selv om jeg er trøtt og sliten. Men sovna til slutt i natt også, ca kl 3.

Har ikke hatt noen sånne flauser enda Janne, men det kan komme før man vet ordet av det.;)

 

Så hva skal man gjøre idag da? Har en haug med klær som skal ryddes bort. Også får jeg se om jeg får tatt denne seksjonen idag, kanskje.

Skulle vel vært over med støvsuger og gulvvask også, men får se hvor mye jeg gidder. Har jo formiddagen på meg imorgen også.

 

Hadde glemt å tatt opp brød igår, så måtte spise havreknekkebrød til frokost. Blir ikke like mett av det som Ingers rugbrød. Så får drikke mer vann, for det fyller godt opp.

Det evindelige spørsmålet, hva skal vi ha til middag? Fantasien begynner å skorte. Har lett for å bli sånn før jul. Men tror det blir omelett idag. Med masse grønnsaker og skinke.

På jobb igår måtte jeg prøve om buksa i str 46 også kunne taes av uten å åpnes, å det kunne den sannelig:) Så dette går rette veien, selv om jeg ikke gåt ned i midjen. Det har det satt seg dønn fast. Men det kommer vel etter.

Nei nå får jeg begynne med noe fornuftig.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fri for nett idag...Så panikken har vært stor. Men ringte til en datamann og vips var det iorden igjen:)

Til tross for det har jeg vært flink med mat og vann. Tenkte at selv om nettet har fri, så har ikke jeg det;)

Skal snart komme meg i seng. Skal på trening imorgen tidlig. idag var jeg for sliten. Men fikk vaska i seksjonen alikevel.

God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å trent i en time på morran og fikk 3,1 poeng idag:)

Skal sanrt til byen sammen med ei venninne, vi skal spise lunsj. Før jeg skal til legen. Skulle egentlig med dette kneet, men det har blitt mye bedre. Men skal høre om noe sovetabletter som funker. 4-5 timer pr natt er litt lite i lengden.

Men nå må jeg dra.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke godt ikke å få sove. er det sånn at du våkner midt på natta, eller ligger du lenge før du sovner? prøv å kartlegg, sånn at du ser om det er noe mønster. roer du ned før du legger deg eller skjer det noe rundt deg helt til du skal legge deg? for min del kan jeg ikke holde på med husvask, eller annen aktivitet for tett opp mot leggetid for da sovner jeg ikke. blir helt rastløs da, har jeg oppdaget. nå tar jeg 2-3 timer jeg gjør så lite som mulig før jeg skal legge meg. har også kjøpt godnatt-te som skal være avslappende. om du skal ha sovepiller, forsøk å få noen som ikke gir så mye hang-over. innsovningstabletter er lettere i så måte i forhold til tradisjonelle sovepiller. men alt dette vet du kanskje, jeg maser i vei her.

 

ha en fin kveld rina. om det er lite folk her så holder jeg i alle fall stand nå mot jul. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du holder stand hyfsan:)

Ligger lenge våken før jeg sovner og sover urolig, må også roe helt ned før jeg legger meg. Har fått innsovninstabletter, så skal prøve det å se om det funker.

Ellers skal jeg snart på jobb igjen. Mange som skal ha julebord i disse dager.

Skal på jobb imorgen også...Så her går det i ett.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg fra meg. håper alt er bra med deg. det er sikkert slitsomme dager for deg nå vil jeg tenke. mye å gjøre på ute og hjemme.

 

tror nok det blir en naturlig lavsesong her inne på forumet nå, bortsett fra de faste traverne. men jeg skal være her, åkke som! forumet er viktig for meg merker jeg.

 

lykke til med innsovningstablettene, håper de virker tilfredsstillende. ikke godt å ikke få sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen:)

Har sovet som en stein i to netter på rad og føler overskuddet kommer sigende.

Deilig å sove.

Har gått ned 1,1 kilo denne uka også, og 1 cm imidjen så her er det fryd og gammen om dagen:)

Vekta er nå 91,4 kilo, å jeg hadde aldri drømt om at jeg skulle komme med dit når jeg begynte på dette i Januar. Så føler jeg er veldig stolt av meg selv akkurat nå.

Begynner liksom å se at jeg mestrer dette, på en sunn og god måte.

Har vel skrevet det før, men så lenge jeg har holdt med på med dette har jeg aldri gjort før. Noen måneder også gadd jeg ikke mer, men ikke denne gangen.

Ha en fin dag alle sammen.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen:)

Har sovet som en stein i to netter på rad og føler overskuddet kommer sigende.

Deilig å sove.

Har gått ned 1' date='1 kilo denne uka også, og 1 cm imidjen så her er det fryd og gammen om dagen:)

Vekta er nå 91,4 kilo, å jeg hadde aldri drømt om at jeg skulle komme med dit når jeg begynte på dette i Januar. Så føler jeg er veldig stolt av meg selv akkurat nå.

Begynner liksom å se at jeg mestrer dette, på en sunn og god måte.

Har vel skrevet det før, men så lenge jeg har holdt med på med dette har jeg aldri gjort før. Noen måneder også gadd jeg ikke mer, men ikke denne gangen.

Ha en fin dag alle sammen.

Klem fra Rina:)[/quote']

 

Hei rina

 

Så flink du er. Nå ser du snart 8 tallet.....Grattis:-)

 

Klem Kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott resultat denne uken. Det ser ut som det har løsna skikkelig for deg igjen nå, og det har du virkelig fortjent ;)

 

Det er helt utrolig at du har holdt på nesten ett helt år. Når du har holdt på så lenge kan en virkelig begynne å kalle det livsstilsendring. For det er jo det vi ønsker alle sammen, ikke sant? Det vil si akkurat nå så ønsker vi å komme mest mulig ned i vekt, men den dagen vi når målet vårt så ønsker vi at vi er så innarbeidd at vi klarer å fortsette den gode livsstilen.

 

Er sikker på at du får mange positive kommentarer for den nye livsstilen din, og over at du har gått ned så mye i vekt :)

 

Håper du får en fantastisk flott uke Rina

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat..så vidt jeg kan huske må du nå ha gått ned nærmere 25 kg!!! Og det står det respekt av!

b038.gif

Har ikke så mye tid til å skrive rundt her for tiden, blir litt på egen tråd og matregistrering, men jeg er innom og leser hver dag!

 

Ha en super uke og lykke til!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart et år har gått og du er like flink. Jeg er mektig imponert. Som forbilde for oss andre er du uunnværlig. Mitt mål er at når jeg har holdt på et år så har jeg nådd mitt mål og jobber med å holde vekta. Har bestemt meg for å ikke melde meg på kurs, men kommer til å fortsette å registrere matinntaket hver dag, og først og fremst fortsette å bruke disse trådene til motivasjon og inspirasjon. Din er absolutt en av de jeg leser med stor glede, og du er min store rollemodell. Dersom jeg klarer å være like flink som deg over så lang tid er jeg sikker på at jeg når målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...