Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

Så bra du ligger greit an med hjemmeeksamen. Vet hvordan det er å ha hjemmeeksamen, enig med deg at det er vanskelig å vite hvordan man har gjort det. Man har det hele tiden over seg, mens med en skoleeksamen går man og gjør sitt beste, og ferdig med det. Skjønner at du er lei, ja! Jeg har levert bacheloroppgaven (får sensur på fredag, er kjempespent!) og holder nå på med et gruppearbeid som skal leveres i slutten av mai, og forbereder et fremlegg som vi skal ha i begynnelsen av juni. Så det er ikke så veldig hektisk akkurat nå, men merker at jeg er lei og ønsker meg sommerferie. :)

 

Lykke til med veiing i morgen, det er sikkert ned fra forrige mandag! :)

 

ps. Det gikk fint å betale regningen nå i kveld, så da antar jeg at det ikke blir noe problem med kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar
Gjest Spinny

...og det ble -900 gram! Så da veier jeg 67,9 kg! :) Nå mangler jeg bare 900 gram til, så har jeg gått ned 5 kg! Og mangler bare 1 cm til, så har jeg mistet 10 cm rundt midjen!! Samboeren sa her om dagen at jeg har fått skikkelig timeglass-figur.. :)

 

Så bra du fikk betalt kurset igår, Anneli!! Så spennende at du får resultatet av bachelor-oppgaven på fredag da!

 

Nei, da er det vel på tide å starte dagens skrive-økt.. Æsj, er så lei av den oppgaven nå!! Men om to dager er jeg kvitt den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Gratulerer med supert resultat! Ser ut til at kurset på en måte fortsetter å gi deg resultater etter at du egentlig er ferdig. Og ingenting er vel bedre enn det. :) Nesten 10 cm rundt midjen er også vanvittig bra. Du har all grunn til å være veldig stolt av deg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

hei...

 

GRATULERER så masse med nedgang -900 gram er kjempebra.

 

-1o cm rundt midjen er jo flotters;-)

 

gleder meg til å se 67 tallet jeg også,forhåpentligvis før sommerferien;-)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Takk for hyggelige meldinger fra dere! :) :)

 

Jeg reiser hjem til Oslo om 4 uker for sommeren, og den dagen jeg kommer hjem skal jeg være med i et bursdagsselskap med mange jeg ikke har sett siden jul. Så da hadde det vært gøy å kunne gå ned så mye som mulig før det. :) Men jeg er utrolig godtesyk idag, og det er helt sikkert pga hjemmeeksamen og at jeg holder på å kjede meg i hjel her og føler at jeg trenger litt trøst (dvs en haug med smågodt)... men jeg får heller late som om jeg heller har lyst på frukt.. jeg skal en tur i butikken nå, så får håpe viljestyrken holder. :)

 

Lykke til med internettkurset som startet idag, Minni! Har du gått på internettkurs før eller er det vanlige kurs du har gått tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Men jeg er utrolig godtesyk idag' date=' og det er helt sikkert pga hjemmeeksamen og at jeg holder på å kjede meg i hjel her og føler at jeg trenger litt trøst (dvs en haug med smågodt)... men jeg får heller late som om jeg heller har lyst på frukt.. jeg skal en tur i butikken nå, så får håpe viljestyrken holder. :) [/quote']

 

Jeg klarte å ligge unna smågodtet, men kjøpte en par pin-up-is for å ha liggende i fryseren som eksamenstrøst..det er ikke såå gærent da..under 130 kalorier pr stk.. Jeg stod og siklet over pizzadisken og andre usunne middager, men da sa samboeren (som egentlig ikke pleier å bry seg med hva vi spiser til middag) at han hadde så lyst på sånn skinke-og pastasalat til middag. Så da ble det det. :) Selv om det som frister aller mest er en stor, fet peppe's pizza med masse ost og rømmedressing..mmmm! Nei, skinke-og pastasalat er nesten like godt.. *host* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Ja, da var det en mindre bekymring..hjemmeeksamen er levert. :P Så da får vi håpe at den ikke ble altfor gæren.. får resultatet allerede på tirsdag, så det blir spennende. Nå gjenstår det to muntlig eksamner på to uker, og deretter FERIE! :)

 

Maten går det vel greit med, bortsett fra igår for da sprakk jeg... Jeg var helt crazy banana og skeiet ut med 3 lomper med prim + et par never lett-potetgull.. :) Ikke verdens største sprekk akkurat da, men selv om det har blitt litt is og kokosbolle idag, så har jeg da klart å holde meg til ca 1600 kalorier i motsetning fra igår. Treningen går det verre med..her i Bergen regner det som vanlig, så det er ikke så fristende å gå tur heller. Skulle virkelig ønske at jeg hadde en ellipsemaskin hjemme!! Jeg hadde jo selvsagt fått tid til å klemme inn en time på den om dagen til tross for eksamenslesing, men skal jeg på treningssenteret så bruker jeg så mye tid på å ta bussen dit osv. Får satse på litt bedre vær snart, eller så er det vel bare å ta på seg regntøy og komme seg ut.

 

Nei, nå får jeg vel vende tilbake til alle bøkene mine som venter på å bli lest..

(Såå fantastisk det var å skrive noe som ikke trenger å være akademisk akkurat nå!! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Gratulerer med vel overstått hjemmeeksamen. Det må være deilig å få ut av verden. :P Det ser ut til at vi får sommerferie omtrent samtidig. Jeg har siste obligatoriske dag den 6. juni. Gleder meg som bare det. Du fortsetter kanskje med 1600 kcal et par uker til du da, og så blir det sånn ca. vanvittige 26 trimpoeng per uke når ferien begynner? :)

 

Kjedelig med bare regnvær i Bergen, da. Det er vel typisk Bergen! Du får flytte til Oslo vet du..her er det bare fint vær hele tiden...:D nei da, he he. Skjønner at du ønsker deg innetrimapparat. Har trimsykkel, og den er god å ha på grå dager. :) Men du kan vel bare sette på litt musikk og ta deg en danseøkt på stuegulvet, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Ja, det var jammen godt å bli kvitt den. :) Ser ut som vi får sommerferie på likt, ja! :) Skal prøve å holde meg på 1600 kalorier frem til det, og den første helgen etter eksamen skal jeg til Danmark og der har jeg ikke planer om å telle kalorier i det hele tatt. :D (skal heldigvis bare være borte i noen få dager da)

Hehe, vi får se hvor mange trimpoeng det blir etter det, tviler på at jeg kommer opp i 26 poeng, men skal ihvertfall trene mer enn jeg gjør nå (og det skal vel ikke så mye til, hehe) :P

Jepp, jeg skal flytte til Oslo om ett år, så jeg får holde ut i regnværet det siste året her..dessuten skal jeg være i Oslo i hele sommer, så det gleder jeg meg veldig til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Jenta:)

Gratulere med 900 gram i minus, du har vel ny veiedag snart, så håper du blir like fornøyd med den. Noen dager blir bare sånn, med litt ekstra ting, å noen dager har man mere syst på usunne ting og vet du hva det er helt normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Og her viste vekten nesten det samme som sist, 67,8, har dermed gått ned bare 100 gram. Får håpe jeg er sterkere tilbake neste uke. :) Selv om jeg selvfølgelig gjerne skulle ha gått ned mer, så er jeg egentlig bare fornøyd med at jeg ikke går OPP i eksamensperioden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Jenta:)

Takk for koselig meld på tråden min.

Alle uker er jo ikke like, å som du sier at du klarer å gå ned i eksamens perioden er jo helt fantastisk. grattis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

I dag har jeg vært ute i Bergen og spist tapas og da tenkte jeg på deg, jente23! Lurte på om jeg var på samme restaurant som du var på når du skrev her at du var på tapas :) Det var i alle fall utrolig god mat! Jeg fikk lov å velge de rettene vi skulle ha og tror faktisk jeg klarte å styre unna det med mest olje og ost :) Men det ble veldig vellykket og passe sunt. Den store isen på zachariasbryggen etterpå derimot... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
I dag har jeg vært ute i Bergen og spist tapas og da tenkte jeg på deg' date=' jente23! Lurte på om jeg var på samme restaurant som du var på når du skrev her at du var på tapas. Det var i alle fall utrolig god mat! Jeg fikk lov å velge de rettene vi skulle ha og tror faktisk jeg klarte å styre unna det med mest olje og ost :) Men det ble veldig vellykket og passe sunt. Den store isen på zachariasbryggen etterpå derimot... [/quote']

 

Hehe, så gøy! :) Var du på Escalon? (Det er to sånne restauranter, en mellom kinoene og en rett ved Fløibanen. Jeg har vært på begge) Helt enig, veldig god mat! :) Det er kanskje ikke så ofte du spiser stor is, så det var sikkert fortjent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
...det gikk bra på muntlig i dag! :)

 

Det gjorde det!!! Det ble B tilsammen! :) Så nå kan jeg puste lettet ut! Det var faktisk en veldig koselig muntlig, hyggelige sensorer og jeg fikk jordbær. :)

Så nå har jeg feiret med litt shopping og har kjøpt meg en kjempefin, hvit sommerkjole i str 38 på Vero Moda!! Jeg har aldri hatt str 38 i kjole før, så det var virkelig gøy at den passet. :)

Nå skal jeg ta meg fri resten av dagen, før jeg begynner å lese til neste eksamen. Skal ut og spise ikveld, men tror det skal gå greit. Får velge det sunneste på menyen, droppe dessert og bare drikke 1 glass vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

gratulerer med nedgang..100 gram er flotters det også;-)

 

 

grattis med ny størrelse også...morro:o)

 

 

sliter litt med søtsug om dagen,sukk......:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
gratulerer med nedgang..100 gram er flotters det også;-)

 

 

grattis med ny størrelse også...morro:o)

 

 

sliter litt med søtsug om dagen' date='sukk......:-([/quote']

 

Tusen takk! Og gratulerer til deg og, -700 gram er helt supert!! :) Søtsug er ikke noe gøy...skjær opp litt god frukt som forskjellige melon-typer, fersk ananas og jordbær og legg på et fat, det er et bra alternativ til sjokolade. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Det gjorde det!!! Det ble B tilsammen! :) Så nå kan jeg puste lettet ut! Det var faktisk en veldig koselig muntlig' date=' hyggelige sensorer og jeg fikk jordbær. :)[/quote']Gratulerer med kjempebra resultat forresten! har du en muntlig igjen nå da? Det er vel en lettelse å bare ha en eksamen å konsentrere seg om fremover. Jeg syns du har hatt litt av et kjør, jeg! Godt gjort å være så flink med å telle kalorier og ikke sprekke! Du spiste 1800 kcal i dag, ser jeg, men det er jo ikke så ille når man tenker etter. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Gratulerer med kjempebra resultat forresten! har du en muntlig igjen nå da? Det er vel en lettelse å bare ha en eksamen å konsentrere seg om fremover. Jeg syns du har hatt litt av et kjør' date=' jeg! Godt gjort å være så flink med å telle kalorier og ikke sprekke! Du spiste 1800 kcal i dag, ser jeg, men det er jo ikke så ille når man tenker etter. :)[/quote']

 

Tusen takk! Er kjempefornøyd med eksamen! :) Ja, det er litt av et kjør jeg er midt i..neste muntlig er på tirsdag, og den teller 100%..skrekk og gru!!! Har ikke fått lest til den på noen uker pga hjemmeeksamen og den muntlige jeg hadde igår, så nå skal jeg liksom repetere ca 1000 sider på 5 dager... blir virkelig spennende å se hvordan det skal gå..

 

Nå har jeg fått en kick-start på dagen..med en gang jeg våknet dro jeg ut for å trene litt. :) Det ble litt over en halv times rask gange, og nå har jeg vært i dusjen og koser meg med sunn frokost. Har aldri vært så våken så tidlig på dagen før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Ny vekt idag var 67,4! Altså -400 gram siden forrige mandag. :) Veldig fornøyd med det for denne uken har vært alt annet enn sunn..is, smågodt, kokosboller, kanelboller.. men siden jeg har tellt kalorier likevel og spist mellom 1600-1800, så gikk det altså bra til tross for mange usunne kalorier. :) I morgen er siste eksamen, så da er det slutt på denne sukker- og koffeindietten min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Supert resultat! :) Gratulerer. Det er veldig bra med tanke på at du leser til eksamen og har unnet deg litt forskjellig "lese-til-eksamen-mat". Lykke til med muntlig i morgen! Tenk så deilig det blir etterpå! Snart sommerferie nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Supert resultat! Gratulerer. Det er veldig bra med tanke på at du leser til eksamen og har unnet deg litt forskjellig "lese-til-eksamen-mat". Lykke til med muntlig i morgen! Tenk så deilig det blir etterpå! Snart sommerferie nå!

 

Tusen takk! Ja, tenk imorgen ettermiddag er det sommerferie!!! :) I dag har det vært knallvær her i Bergen, og jeg har sittet ute i sola med noen venninner og pugget til muntlig. Fantastisk deilig å se mennesker igjen og få litt frisk luft... Men imorgen er "soningen" i lesefengselet over for denne gang, så det skal bli SÅ godt. :) Får passe meg så jeg ikke går fra sukker-og koffeindietten min til hvitvins-diett nå da... :)

Snart ferie på deg og? Kjempespent på veiingen din imorgen forresten, du er jo superflink, så kan tenke meg at det blir et veldig bra resultat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

hei...

 

gratulerer med nedgang,kjempebra:-)

 

lykke til på eksamen imorgen...

 

da kan du kose deg med god samvittighet imorgenkveld,med FRIIIII:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...