Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

Gratulerer med fantastisk vektnedgang denne uken! Tenker vel du er glad! :) Det var supre nyheter. Det er sikkert som du sier, at du har spist for lite tidligere, siden du trener og beveger deg så mye. Ønsker deg all mulig lykke til videre og håper det fortsetter sånn her (ja..altså..til du når drømmevekta, mener jeg :))

 

Glade hilsener fra Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk, Anneli!! :D Ja, er kjempeglad for det flotte resultatet! Så i dag har jeg feiret med et glass pepsi max + at jeg har unnet meg et abonnement på KK kropp med bodylotion som innmeldingsgave. :)

Nå har jeg ligget ute på verandaen og solt meg, men fordi solen ikke er så høyt på himmelen så sent på ettermiddagen så har jeg bare fått litt farge på øverste del av kinnene, nesa og pannen..hehe, lekkert! :) Takk og pris for at jeg ikke blir knallbrun med en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!!!!! Første kursrapportering og vekten viste -1' date='5 kg!! :) Helt utrolig fornøyd!! Midjen hadde krympet med 1,5 cm, i tillegg til bittelitt mindre armer, rompe og hals. Det er tydelig at jeg har spist altfor lite før, så nå regner jeg med at jeg får fortsette med meny 3! :) :)[/quote']

 

Hei :D

 

Hurra og gratulerer med fantastisk vekttap denne uken ,du er kjepmpe flink.

 

Stå på nå fremover dette skal du klare

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempehyggelig å høre fra deg Evelyn! Ja, er veldig fornøyd med resultatet! :)

 

Nå må jeg nesten skryte litt av meg selv..jeg har akkurat kommet hjem, har vært i byen med noen venninner for å ta en kaffe..trodde jeg! Det endte med at disse jentene ville på Egon for å kose seg, de bestilte pizza og en stor bakt potet med tacofyll og rødvin!! De ville ha meg med på å spleise på et par flasker vin, men jeg sa at jeg ikke hadde så lyst på vin..og dessuten hadde jeg akkurat spist stor middag, så jeg ville ikke ha pizza heller. Så da satt jeg der og drakk en kopp med grønn te istedet! :) Kjempestolt av meg selv! Men å sprekke/skeie ut er rett og slett ikke et alternativ når jeg går på kurs. Men det ble da en veldig hyggelig kveld selv med bare en kopp grønn te! Nå sitter jeg og koser meg med et par skiver med magerost, og drikker opp frukt-og melkerasjonen min, og er svært fornøyd med viljestyrken min!

 

Nå har jeg fått ukebrev fra kurslederen min med mye skryt! :) Føler meg nesten som en liten skolejente igjen som har vært flink og fått alt riktig på prøven.. Jeg fikk heldigvis beskjed om at meny 3 var definitivt den rette menyen for meg! Fikk også beskjed om at det ikke er noe rapportering neste mandag pga påsken, så nå gjelder det å være flink denne uken, selv om ingen "sjekker" hva jeg gjør. Men jeg er sikker på at det skal gå bra!

 

Nå er det vel på tide å få seg litt søvn. Natta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Bergen er det fortsatt kjempeflott vær, og jeg nyter det så godt jeg kan! Etter forelesning idag slappet jeg av i en park sammen med de venninnene jeg var ute med igår, og også idag måtte jeg komme med noen hvite løgner...De hadde lyst på is, men jeg sa at jeg ble så kvalm av å spise is rett før trening..:D Så mens de andre spiste store kule-is så drakk jeg farris og følte meg flink! :D Etter en deilig time i parken dro jeg faktisk inn på trening. Jeg burde jo ha trent ute når det første er så bra vær, men jeg følte at det var på tide med litt styrketrening. Så det ble det ca 20 minutter med styrketrening og 55 minutter på stepmaskinen. 805 kalorier forbrent! :)

 

Etter middag idag lagde jeg meg en veldig god og søt dessert. Jeg hadde en del igjen av frukt-og melkerasjonen, så det ble det eple og banan bakt i ovnen med kanel og sans vaniljeyoghurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

For noen matglade venninner du har. :D he he. Nei da, kjenner meg igjen. Det er fort gjort at noen finner på at man skal feire et eller annet, og så bærer det inn på kafé eller restaurant med pizza, kaker, god drikke etc. Det er så vanskelig å si nei. Du er kjempeflink som klarer å stå imot! :) Men det er vel som du sier at når du først har brukt penger på kurs så er det vel dumt å skeie ut så mye.

 

Omtrent ingen vet at jeg prøver å gå ned i vekt, bare mannen min. Lurer litt på hvorfor det er sånn at jeg syns det er flaut å si det. hm... Vil vel kanskje ikke avsløre at jeg ikke er fornøyd med vekta? Høres ut som du har det litt sånn også? Siden du kommer med "hvit løgn" til venninnene og sånn?

 

Men når folk kommenterer at jeg har gått ned, så sier jeg at det stemmer, og da får de jo på en måte vite det likevel. Det gjør på en måte ingenting at de vet at jeg HAR slanket meg så lenge de ikke vet at jeg slanker meg NÅ.. :D Nei, dette ble bare noen tanker her...bare surr. Vet ikke om du kjenner deg igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja de er veldig matglade!:D

Jeg har det akkurat på samme måte som deg. Det er også bare samboeren min som vet om slankingen, og jeg synes også det er flaut å si det til andre. Jeg tror det er fordi jeg er redd for at jeg ikke skal klare målet mitt, og at det da er teit at "alle" vet at jeg mislyktes. Men jeg tror også det er fordi at jeg egentlig ikke er overvektig, det er jo bare noen "jåle-kilo" som skal bort, og noen vil sikkert synes at jeg er hysterisk hvis jeg ikke unner meg en is eller et glass vin eller noe. Mange har også en oppfatning at når man slanker seg så skal man slutte å spise, mens jeg spiser jo hele tiden. Hvis noen vet at jeg slanker meg vil de sikkert kommentere det og komme med råd og tips som sannsynligvis ikke er så gode, og jeg orker ikke at folk skal blande seg borti hva jeg spiser/burde spise osv.

 

Men jeg også forteller gjerne hvor mange kg jeg har gått ned, hvis noen kommenterer det! Men sier aldri hvor mye jeg skal gå ned...rart det der. :D Men som du sier, så er det sikkert også fordi man ikke vil innrømme at man ikke er fornøyd med kroppen sin. Men det skal vi snart bli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sittet i hele kveld for å lese hele tråden din. Å, jeg vil bare få si;

 

For en fantastisk tråd! At jeg ikke har sett og lest denne før.... Jeg har jo sett at den er her, men har ikke hatt tid til å lese gjennom hele før nå.

 

Du er virkelig fantastisk flink til å variere hva du spiser og så mye spennende du spiser til middag. Her hos meg er det dagens mareritt omtrent. Jeg har 4 barn og du kan være helt sikker på at minst en av dem ikke har lyst på det jeg lager til middag. Kjempeirriterende! Ja, ja minstefrøken klager ikke så mye da; hun fyller 1 år til søndag så hun er ikke med på middagsdiskusjonen ennå:-)

 

Så deilig at du hadde så bra nedgang første uken på kurs. Det gir skikkelig inspirasjon til å fortsette på samme måte som en har begynt. Jeg håper du klarer deg fint gjennom påsken også, men det virker som om du har peiling på det du holder på med.

 

Den pulsklokken din: kostet den mye? Jeg har skritteller, og synes den er veldig motiverende for å få rørt på seg. Men den viser jo ikke rett kcal-tall da. Den viser alltid veldig mye mindre enn det jeg får på raporteringen. Kunne vært spennende å se hva en pulsklokke gir meg av trimpoeng egentlig.

 

Lykke til videre! Jeg kommer garantert til å følge deg videre.

Mvh

EliseV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elise! :D

 

Nå ble jeg skikkelig glad! Tusen takk for kjempehyggelig hilsen! :D

Ja, det var veldig deilig å få så bra nedgang første uken på kurs, får bare håpe det fortsetter like bra!

Pulsklokke ja..det er noe av det smarteste jeg har kjøpt! Utrolig motiverende! Jeg kjøpte min på bikeshop.no, det er den Sigma PC 15 og kostet bare 400 kroner. Synes det er veldig billig i forhold til de polar-klokkene som koster over 1000 kroner. Det er helt sikkert mye mer finesser på polar-klokkene, men for meg så holder det at den viser hvor mange kalorier jeg har forbrent.

 

Jeg har ikke barn enda, så det er sikkert derfor det er lettere for meg å variere middagene. Her er det bare samboeren og meg, og han er heldigvis ikke kresen. Jeg kan tenke meg at med fire små barn så blir det mange diskusjoner og det er mange forskjellige meninger å ta hensyn til når det gjelder hva man skal spise til middag. Men det blir kanskje litt annerledes etterhvert som de blir eldre og har lyst på andre ting enn typiske barnevennlige middagsretter?! :)

 

Gleder meg til å høre mer fra deg! Ha en fin dag! :)

 

 

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Jeg har nå sittet i hele kveld for å lese hele tråden din. Å' date=' jeg vil bare få si;

 

For en fantastisk tråd! At jeg ikke har sett og lest denne før.... Jeg har jo sett at den er her, men har ikke hatt tid til å lese gjennom hele før nå.[/quote']Enig med deg, EliseV, det er en fantastisk tråd! Skulle akkurat til å gå og rangere den med 5 stjerner, men det gikk visst ikke i dette forumet. :D Ja ja, 5 stjerner kommer herved fra meg: [highlight]* * * * *[/highlight] :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg' date=' EliseV, det er en fantastisk tråd! Skulle akkurat til å gå og rangere den med 5 stjerner, men det gikk visst ikke i dette forumet. :D Ja ja, 5 stjerner kommer herved fra meg: [highlight']* * * * *[/highlight] :)

 

Tuuusen takk, så søt du er! :D Men tråden hadde ikke vært den samme uten alle innspill og kommentarer fra dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg "heldigvis" ikke vært sammen med venninnene mine, så da har det ikke vært så mange fristelser å stå i mot. :D Jeg fikk derimot dratt med samboeren på en tur rundt en vann like ved her vi bor, før han måtte hjem til landskampen. Siden kurset begynte har jeg trent eller gått tur hver eneste dag, er veldig fornøyd med det! Merker det er mye lettere og morsommere å trene nå som det er så fint vær ute. Får nyte tiden fremover, før det blir for varmt til sommeren...jeg hadde veldig problemer med å trene i fjor sommer, orket ikke trene ute som regel, men dro da inn på treningssenter med aitcondition et par ganger i uka.

 

Nå sitter jeg og drikker noe som jeg ikke har smakt på mange, mange år. Faxe kondi! Noen som vet hva det er?! Jeg pleide alltid å drikke den brusen på ferie i Danmark da jeg var liten, men har aldri sett den i Norge før på Deli de luca istad. Denne varianten var til og med uten sukker og inneholder bare 8 kalorier. Minner meg veldig om morsomme sommerferier, men må innrømme at den ikke var såå god som jeg husket.. Noe annet som smakte bedre som jeg så i butikken istad var ny iste uten sukker! :) Jeg er veldig glad i iste, men drikker det sjelden pga sukker- og kaloriinnholdet. Så derfor var jeg veldig glad da jeg så at det hadde kommet to forskjellige varianter uten sukker. En med ananassmak og en med fersken. Har foreløpig bare smakt den med ananas, og den var god.

 

Hvordan går det forresten med valpen, Anneli? Den har vel vokst mye allerede vil jeg tro! :)

Nå er det vel snart klart for kveldsmat her. Tror det blir en blåbærsmoothie og grovbrød med avocado og kalkunpålegg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så flink du er som har trent eller gått tur hver dag siden du begynte på kurs. :D Ikke sant det er mindre tiltak å komme seg ut jo mer aktiv man er? Og omvendt. :D

 

Du spurte om valpen, og det skal ikke mye til før jeg snakker om den timesvis. Vel, skal prøve å begrense meg. :) Hun er nå 4 måneder og veier ca 10 kg, litt liten for alderen. Vi strever med å få henne til å spise noe særlig (omvendt av hennes "mor" ..he he), mistenker at hun kanskje ikke liker fôret sitt, så vi skal prøve med et annet fôr en periode. Hun er ellers veldig aktiv og leken, og lærer fort. Hun er ganske flink til å gå i bånd, og vi kan gå en halvtimes tur hver dag uten at hun blir altfor sliten. I tillegg blir det en del småturer ut, for hun klarer ikke holde seg så lenge av gangen. Dermed blir det jo noen trimpoeng på meg! :) Hun er ikke stueren ennå, men vi jobber *iherdig* med saken. Ellers går vi på valpekurs hvor hun (og for den saks skyld, vi) lærer enkle kommandoer som "på plass", "sitt", "bli", "dekk"...osv. Kjekt å treffe mennesker i samme situasjon, og jammen blir det trimpoeng av det også. Ikke så mye som ved ordentlig kondisjonstrening, men ved 1/2 times valpetrening fikk jeg ca 0,4 trimpoeng ifølge pulsklokka. Så det blir jo litt av det også.

 

Du snakket forresten om en ny iste uten sukker (blir så nysgjerrig på mange av matvarene du snakker om, jeg). Er det Tine som har den, eller noen andre?

 

I morgen har jeg veiedag...grøss og gru. Håper på nedgang! Kommer du fortsatt til å veie deg sjeldent, eller må du veie deg hver mandag pga. kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig koselig ut med valp, Anneli! :D Får håpe hun spiser litt mer etterhvert da, og at hun spiser mer av det nye foret! Det må jo være veldig kjekt å ha hund, da måå man jo ut på tur uansett vær. :) Kan tenke meg at dere har hatt mange på besøk som skal se på valpen etter dere fikk henne! Jeg var ihvertfall alltid en av de første som løp av gårde til venninner når de hadde fått seg valp. :D Selv kunne vi ikke få noen hund fordi faren min er allergisk. Så det var jo dumt.

 

Ja, den nye isteen er fra Tine. Kun 2 kalorier pr 100 gram, så det er jo ikke verst. :)

 

Lykke til med veiedagen idag, krysser fingrene for deg! Jeg kommer til å veie meg hver mandag fremover pga kurset, ja!

 

Oopps, nå må jeg straks løpe til bussen! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

flott å høre at det går bra med deg jente23...;-)

 

så flinke dere var som gikk tur igår,er jo kjempefint å gå tur nå som det er sol og varmt!!!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen, Minni! Gøy å høre at det går bra med deg om dagen og, du er veldig flink til å trimme om dagen! Mye lettere å komme seg ut på tur når været er så bra.

 

Gratulerer med kjempebra vektnedgang idag, Anneli! Jeg er stadig inne og "smugleser" på tråden din. Det må være deilig å være på 62-tallet!! Særlig siden du aldri har veid så lite før (regner ikke med at moren din fødte en baby på 62 kg da, men du skjønner...:D ) Du er jo kjempenærme målet ditt nå!!!! :)

 

Nå sitter jeg og drikker den andre varianten av iste uten sukker, den med ferskensmak. Kjempegod den og! Det blir nok en del av den i sommer.

I dag har det vært en lang dag på universitetet. Jeg har egentlig påskeferie (i tre uker!), så jeg skal ikke klage. I dag har jeg vært og jobbet sammen med kollokviegruppen om en stor oppgave som skal leveres i mai. Fikk ihvertfall gjort mye idag, så det var bra. Etter det dro jeg rett på trening og fikk forbrent nesten 600 kalorier! Så da jeg endelig kom meg hjem og fikk spist middag, så la jeg meg ut på verandaen (eller altanen, som de sier her i Bergen :D ) og sovnet! Det var utrolig deilig! Lå der med en dyne under meg og en over meg, og sov en halvtimes tid i frisk luft. :)

Så akkurat at det er meldt knallvær her i hele helgen og, så det blir en bra start på påsken! Jeg reiser på fjellet på skjærtorsdag, men forhåpentligvis blir det mange soldager her før det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Legger inn en påskehilsen her :D Godt å høre at det er meldt bra vær i Bergen, jeg reiser nemlig dit på søndag! (men da er jo helgen over? får håpe været holder seg resten av uka). Vi har hytte på Lindås, jeg regner med å gå masse turer i skog og mark med min superspreke fjellklatrer-bestemor på snart 86 år! :D GOD påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til deg og, Nedigjen! :D Kos deg på Lindås, får håpe været holder seg! Hehe, hun bestemoren din hørtes kul ut! Godt det finnes sånne eldre mennesker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og påskeferie! :) Jeg reiser på hytta på fjellet på torsdag, egentlig glad for at det bare blir 4 dager på ferie, for det er lettere å leve sunnere og trene når man er hjemme. Men det blir nok en del påskekos her og, og det vil ikke bare si god mat, men også gjøre hyggelige ting!

Påskeferien skulle egentlig begynne med en time spinning idag, men da jeg kom på treningssenteret så jeg at det var en instruktør som ikke akkurat er favoritten min som skulle ha timen (litt eldre dame som bare spiller ballader under hele spinningtimen...rolige sanger og spinning passer ikke så godt sammen akkurat..), så da ble det en time på ellipsemaskinen istedet! 810 kalorier forbrent! For å ligge på meny 3 må jeg ha minst 17 trimpoeng i uka, foreløpig har jeg 16,2 og imorgen skal vi på tur til Fløien, så det kommer til å gå bra.

 

Så kjempekoselig det hørtes ut med påskeeggene til deg og mannen din, Anneli! :D Det blir jo nesten enda mer koselig hvis man ikke bare har godteri oppi, sånn som kinobillett, massasje og romantisk middag som du nevnte. Du får fortelle hva som ligger oppi påskeegget ditt når du får det da! :)

 

Her blir det taco til middag idag, og jeg kan faktisk spise 4 tacoskjell når jeg følger meny 3!! Før har jeg pleid å spise bare 2 stk, så nå gleder jeg meg til å kunne spise litt mer!

"Deal, no deal" og taco...kommer til å bli en bra kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Gratulerer med kjempebra vektnedgang idag' date=' Anneli! Jeg er stadig inne og "smugleser" på tråden din. Det må være deilig å være på 62-tallet!! Særlig siden du aldri har veid så lite før (regner ikke med at moren din fødte en baby på 62 kg da, men du skjønner...:D ) Du er jo kjempenærme målet ditt nå!!!![/quote']Takk! :D Ja, jeg ble litt overrasket da jeg gikk på vekta i går og jeg hadde gått ned så mye. Sist uke hadde jeg gått opp litt, så det var vel litt derfor da. Mangler 2,9 kg på totalmålet, og 9,3 kg er tilbakelagt. :) Jeg kan vel "skylde på" at vi fikk oss hund, for siden vi fikk henne har jeg ikke sittet mange minuttene i ro av gangen. Må ut med henne hele tiden og sånn. Men det har blitt lite ordentlig trening, dessverre. Håper bare ikke vektnedgangen skyldes muskeltap, for styrke har det blitt veldig lite av i det siste! Planen er å trappe opp denne treningen etter at hunden har blitt så stor at hun kan være litt mer aleine. Foreløpig er det litt for mye tiltak å komme seg på trening, alt må planlegges NØYE.. nesten som å få en liten baby i hus .. he he. Men alt kan planlegges faktisk, så det er ingen unnskyldning. Trening bør - og skal heretter - prioriteres bedre! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en lang dag ute! :) Planen var at samboern og jeg skulle gå til Fløien, men vi gikk mye lengre og endte tilslutt oppe på et fjell! Skikkelig knallvær, vindstille og den vanvittige utsikten der oppe!!Så etter å ha gått oppover i et par timer, var det kjempedeilig å sette seg ned på toppen i sola og spise gode matpakker! Jeg unte meg en stripe kvikklunsj, men tror ikke det er så farlig ettersom pulsklokken viste utrolige 1630 kalorier forbrent! Over 8 trimpoeng bare i dag! :D Så da ble det totalt 23,6 trimpoeng denne uken. Tror ikke det blir noe trening imorgen siden jeg var så sprek idag. :D

 

Til middag idag blir det hjemmelaget pizza med grov bunn, tomatsaus med masse hvitløk og chili, og spekeskinke og ruccola på toppen! Skal bli godt med en avslappende kveld, for nå er jeg sliten etter dagens innsats! Lenge siden jeg har vært på fjelltur, kan man si. Jeg har spart alle kosemerkene til idag, så da blir det atkins-sjokolade og juicy exotic-vingummi. Ønsker alle en fin lørdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag igjen, og veiedag imorgen allerede. Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå, jeg har nemlig ikke snikveid meg denne uken. Jeg tviler på at jeg går ned noe siden jeg gikk ned så mye forrige uke, men vi får se. Har ihvertfall trent masse og spist det jeg skal og ikke spist noe jeg ikke skal (Bortsett fra 1 stripe kvikk-lunsj, men tror ikke det kommer til å ødelegge så mye)

 

I dag har jeg hatt treningsfri, og det tror jeg at jeg trengte. Er veldig støl i legger og rompe etter fjellturen igår. :D Så idag har jeg kost meg i byen med samboeren. Sittet ute i sola i en park og ellers ruslet litt rundt i byen. Idag er det 1.april, og jeg begynner å få bittelitt eksamensangst allerede...eksamen begynner i slutten av mai, og det kommer til å gå veldig fort til det. Nesten bra det er meldt gråvær her de nærmeste dagene, så kanskje jeg får lest litt..ikke så lett å jobbe med studiene når det er så fint vær. :D

 

Nå har vi spist deilig middelhavskylling med fersk pasta til middag, og til kvelds blir det kesamlapper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...