Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar
Hei :)

 

Her på har vi også hatt et kjempe fint vær i dag' date=' med sol og veldig varmt vær, har vært mye ute, har blandt annet vært på fjelltur.

 

Ville bare ønske deg lykke til i morgen med veie dagen, selv gleder jeg meg ikke til veie dag, men det er sikkert bra jeg kommer meg avgårde i morgen nå slik at jeg kan få starte på nytt igjen og få litt påfyll av motivasjon, gikk så bra første del av uka og deler av påska, men så sa det bare pang og det var det, vi får se hvordan det blir i morgen.

 

I alle fall skal bli spennede å se i morgen hvordan det har gått med deg, så flink som du er så tror jeg det går kjempe bra.

 

Lykke til

 

Klem fra evelyn[/quote']

 

Godt å høre at været er bra hos deg og! :) Alt blir så mye lettere når det er lysere og varmere ute. Så sprek du har vært som har vært på fjelltur idag! Jeg er jo fra Oslo, så jeg har ikke gått som mye på tur i fjellet før, men nå som jeg har flyttet til Bergen så har jeg blitt frelst av fjelltur-basillen. :) Vi var på en utrolig fin tur rett før påske, kjempeslitsomt, men det var virkelig verdt det når vi kom opp på toppen...nydelig utsikt og deilige matpakker var belønningen. Lykke til på veiing imorgen du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempe flink jenta:) Bøyer meg i støvet. Lykke til imorgen.

 

Thank you! :) Synd å høre at dagen din ikke har vært så bra idag. Masse lykke til på sykehuset imorgen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag viste vekten -0,6 kg! :) Dvs at jeg nå veier 69,7! Da var jeg på 60-tallet igjen. :) Jeg må innrømme at jeg hadde håpet på en litt større nedgang pga alle trimpoengene denne uka, men for all del..600 gram ned er jo "etter boka" og det må jeg være fornøyd med! Det merkelige er at jeg nesten ikke hadde gått inn i cm, det skjønner jeg faktisk ikke hvorfor..de ukene jeg trener mye vises det som regel mer på cm enn på vekta. Jaja, kroppen er merkelig..kanskje det vises neste uke.

 

Her er ihvertfall hva jeg har oppnådd totalt etter 4 uker på kurs:

 

Vekt: 69,7 (- 2,3 kg)

Midje: 79 (- 4 cm)

Totalmål: - 14 cm

Trimpoeng: 93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istad regnet jeg ut litt på formelen, og fant ut at jeg lå nesten 900 kalorier under behovet forrige uke pga alle 30 trimpoengene. Da var det litt rart at jeg ikke gikk ned mer, eller kanskje jeg burde ha spist bittelitt mer siden jeg trente så mye?! Ikke godt å vite...

 

Nå er jeg stappmett, vi hadde lette grillpølser med lompe til middag, og i følge menyen jeg ligger på skal jeg ha hele 4 pølser til middag!! Så nå er jeg utrolig mett. Så da blir det nok en skive med noe kaloririkt pålegg som avocado og kalkunpålegg + jordbærsmoothie til kvelds, har ikke sjans til å spise mer enn 1 skive så da er det greit å velge litt kaloririk avocado for å komme opp i riktig antall kalorier.

 

Idag ble jeg ferdig med en oppgave jeg driver og jobber med, så det var bra. Nå gjenstår "bare" eksamenslesingen + 2 forelesninger igjen før sommerferien starter 5.juni. Vi bestilte oss en liten Danmarkstur igår, som skal være premien vår når eksamen er ferdig. Kjekt å ha noe å se frem til. :) Jeg har jo veldig lyst til å reise til syden i juni, men det ble opp- og nedtur til Hirtshals istedet...hehe, ikke akkurat det samme. :) Men når man ikke får studielån på sommeren, så tror jeg vi utsetter den sydenturen litt. Skal uansett til Sør-Frankrike til høsten, så jeg kan ikke klage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med nedgangen jenta:)

At cm varierer har nok litt med å gjøre at muskal kanskje blir litt forstørret pga all treningen. Jeg hadde heller ikke gått noe særlig ned i cm i superuka mi. Nå har jeg ikke målt, da jeg måler meg ca 1 gang i mnd. Men vær flink å fortsett, så kommer både vekt og cm etter:) Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Rina! :) Det hørts fornuftig ut det med at musklene kan ha blitt litt forstørret av all treningen, så da håper jeg at det er det som er årsaken til at jeg ikke hadde gått inn noe særlig i cm.

 

Hurra, idag har jeg fyllt opp mitt 1.trimtre på kurset!! Synes ikke 1 helt trimtre på 4 uker er så verst. :) Hadde som mål å klare 1 trimtre på hele kurset, men nå kan jeg sannelig klare 2 stk! :)

 

I går kveld fikk jeg vite at min gamle bestefar har kommet på sykehus. Han hadde vist plutselig ikke klart å stå på bena, og dessuten høy feber og var slapp og trøtt. Selv om han nærmer seg 90 år, så likner ikke det han i det hele tatt...han er vanligvis kjempesprek, kjører bil og sender e-poster og sms til barnebarna, og er verdens mest positive og sosiale person.. så selv om han er veldig gammel, så var det veldig ekkelt at han plutselig har blitt dårlig. Legene har tatt masse prøver av han, så resultatene kommer nok snart. Det er skikkelig fælt å sitte her i Bergen, når han er dårlig i Oslo..også pga bestemoren min, som er veldig bekymret for han. Men hun bor hjemme hos foreldrene mine nå mens han er på sykehuset, så da er hun ikke alene ihvertfall. Nei, vi får håpe at han ikke er alvorlig syk og at det går bedre med han! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så heldig du er som har vært i London, Minni! :) Det er favoritt-storbyen min, håper du koste deg masse.

 

Takk for gratulasjonene, Rina og Minni! :)

 

Her går det fint! Jeg snakket med bestefaren min istad, og det går heldigvis bedre med han. Han kjedet seg på sykehuset, og det er jo et godt tegn på at han begynner å bli frisk. Men han kan fortsatt ikke gå, og det er veldig rart..beina er ikke lammet, men likevel må han ha hjelp av to stk for å kunne ta noen skritt. De har visst tatt alle mulige prøver av han, men ikke funnet noe..så vi får se om de finner ut noe mer etterhvert.

 

I helgen får jeg søsteren min på besøk! Så da skal jeg servere henne mange gode GR-middager! Jeg har kjøpt inn yoghurt-is og flere deilige eksotiske frukter som vi skal ha til dessert imorgen, så da blir det en ganske sunn dessert. Lørdagen tenkte jeg at vi skulle dra på kino, så da kan jo de som vil ha godteri kjøpe det selv, så slipper jeg ihvertfall å ha en skål stående rett foran nesa mi hele kvelden. :) Det blir sikkert noen lunsjer på kafe, og jeg skal selvfølgelig velge det sunneste alternativet, men det er litt irriterende å ikke vite kaloriinnholdet når man spiser ute. Men man kan ikke ha kontrollen hele tiden.. :)

 

Ønsker alle en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det går bedre med bestefaren din jenta:)

Kos deg sammen med søsteren din. Engang jeg tok med meg unga på kino kjøpte jeg meg sukkererter og knaskerøtter og en flaske farris. helt grei kino snacks. Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hatt en veldig koselig helg med søsteren min! Det har blitt mye gåing på shopping, så da ble det noen ekstra trimpoeng og. :) Det er lenge siden jeg har vært og shoppet, og så at det var kommet så mange fine sommerklær i butikkene...og skrekk og gru: bikinier! Uff, er ikke helt klar for det enda... men jeg prøvde en hvit sommerkjole på Vero Moda i str 40, og den satt som et skudd! :) Jeg har aldri følt meg komfortabel i lyse sommerkjoler før, men nå så jeg slett ikke verst ut.

 

Helgen har gått veldig bra mht mat. Jeg fikk litt den følelsen på fredag at når jeg har besøk kan jeg spise hva jeg vil, men etter en liten diskusjon med meg selv om jeg ville spise masse godterier eller bli slankere, så var det ikke så vanskelig likevel. I dag har vi vært en tur på akvariet her i Bergen. Vi var vel de eneste som ikke hadde med oss barn der, men vi koste oss likevel. :)

 

I morgen er det veiedag igjen, og jeg er veldig spent som vanlig. Målet er å ha gått ned minst en halv kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 400 gram på meg idag. Ikke helt fornøyd, særlig siden vekten viste mindre på fredag og at jeg har stått i mot mange fristelser i helgen. Synes jeg burde fått litt mer lønn for strevet. Men men...det er jo nesten en halv kg ned da. Jeg gikk heldigvis litt inn i cm, så det var hyggelig å se. :) Denne uken hadde jeg 19,6 trimpoeng, og det er jo en del færre enn det jeg pleier å få. Så kanskje det er derfor jeg ikke gikk ned mer. Neste uke har jeg såå lyst til å se 68-tallet! :)

 

 

Oppsummering etter 5 uker på kurs:

 

Vekt: 69,3 (-2,7 kg)

Midje: 78 cm (- 5 cm)

Totalmål: - 19 cm

Trimpoeng: 112,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg jenta, 400 gram er kjempe bra. Ikke bli utålmodig nå. Jeg sto i ro i forrige uke, å du vet jo hva jeg tok av denne gangen. Å uansett så kan du jo ikke forvente å gå ned like mye hvergang. Kan hende du har samlet mer vann, Å gå på shopping kan være en skikkelig vannsamler.

Lykke til denne uka. Klemz fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har nok helt rett, Rina, jeg er altfor utålmodig! :) Jeg får være fornøyd med at jeg har hatt nedgang hver uke på kurset så langt. :) Det ble både hjemmelaget pizza med spekeskinke, litt magert bacon og spekeskinke til frokost i helgen, så har nok fått i meg en del salt og.

Ønsker deg en kjempefin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Supert at du hadde gått ned 400 gram! (jeg syns det er bra, jeg! selv om du kanskje var litt misfornøyd), det er jo nesten en halv kilo. Spennende å følge med på bloggen din. Dette går jo virkelig riktig vei for deg, kan jo ikke si noe annet. Må være veldig deilig å se at det endelig går nedover etter at du sto så lenge i ro årets 2-3 første måneder. :) Lykke til videre, - jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen, Anneli!

Ja, det er utrolig deilig at jeg ENDELIG går ned i vekt etter noen måneder med stillstand. Hadde jeg bare visst at det var å spise mer som gjorde susen. :)

 

Jeg leste på tråden du er med på at du har vært hjemme hos foreldrene dine i helgen, og jeg er kjempeimponert over alt det gode du klarte å stå imot!!! :) Du skriver at du spiste litt som ikke er supersunt, men det synes jeg er helt greit i spesielle anledninger! :) Det kunne jo ha gått mye verre, det er ikke lett å stå imot når man får usunn mat servert og alle de andre spiser..du har all grunn til å være stolt av deg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Minni! :) Og gratulerer til deg med -700 gram, kjempebra!! :) Det virker som om Ingers rugbrød funker for deg! Hvordan opplegg er det i helgene? Jeg mener, er det noe liknende "kosemerker", eller er det totalavhold fra godteri?

 

Hehe, nytt trimtre ja...skal klare ett til før 17.mai! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...