Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Vekten viste idag -100 gram, så det var ikke så mye å skryte av. Men det går da ihvertfall den rette veien. Men det positive er at jeg har mistet hele 6 cm siden forrige mandag, det er dobbelt så mange cm som jeg hadde mistet på veiedagen for en uke siden, så det blir da ihvertfall mindre av meg! :D Også denne uken hadde jeg blitt 1,5 cm mindre rundt midjen. :D

 

Siden jeg var så dum å kjøpe meg ny vekt for et par uker siden, som viser 2 kg mer enn min gamle vekt, er vekten nå 70,4...hadde ikke den gamle vekten blitt ødelagt hadde jeg nå veid 68,4..irriterende!! Men alle vekter viser forskjellig, sånn er det bare.. da kan jeg snart glede meg over å være under 70 kg IGJEN.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anneli82

Så at du hadde gått ned 100 gram denne uken. Som du sier så er det ikke allverdens, men det går jo riktig vei! Det er jo fint å tenke på. :D Av en eller annen grunn så går vekta i rykk og napp, den ene uka går man ned mye, den neste omtrent ingenting. Det er vel bare noe man må leve med.

 

Men så mye du har gått ned i cm. da :) - kjempeflink! Det er jo der vi egentlig vil ha det bort, så det er herlig når man ser resultater rundt magen og sånn.

 

Skjønner at det må ha vært irriterende med den nye vekta som viste 2 kg mer. Lurer på hvorfor det alltid er sånn at nye vekter viser mer? ;) Kanskje en kilo ikke er hva den en gang var? Kanskje hvis vi hadde tatt en tidsmaskin til 1950 så hadde vi veid 40 kilo? he he. Bare litt surr fra meg nå, tror det er på tide å spise litt middag her...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten, Anneli! Vekten har en tendens til å gå i rykk og napp, ja, så får håpe den plutselig fyker nedover igjen.. ;)

 

Nå prøver jeg og late som det ikke er påske, for å ikke synes synd på meg selv fordi jeg ikke spiser påskegodt. Men jeg skal på hytta fra torsdag til søndag med familien, så da tror jeg det blir umulig å late som det ikke er påske..men hvis jeg er flink nå, så får vi håpe at 4 dager med påske ikke ødelegger for mye. Jeg regner med at det ikke blir så veldig mye trening på hytta, så derfor skal jeg trene masse før jeg tar ferie. Så idag har det blitt 4,3 trimpoeng.

I dag var det bare meg som skulle ha middag, så derfor tenkte jeg at jeg skulle teste ut Fjordlands tikka masala med ris og nanbrød. Jeg måtte le da jeg åpnet pakken og så nanbrødet, det så ut som en liten fiskekake!! Ikke akkurat på størrelse med de nanbrødene man får servert på indiske restautanter. ;) Men jeg kunne kanskje ikke forvente noe annet. Godt var det ihvertfall!

 

Idag fikk jeg selvangivelsen i posten, og jeg får heldigvis noen tusen tilbake på skatten! Det kommer godt med når man ikke får studielån om sommeren.. Apropo penger...på lørdag ble jeg neeeeesten lotto-millionær. Hadde 5 rette, men ble ikke rik av den grunn. Vant hele 190 kroner..lurer på hva jeg skal bruke gevinsten på?! :D Hadde jeg bare hatt et par rette til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det er godt påskevær i Bergen for tiden. Alt føles så mye bedre og lettere når solen skinner, synes jeg.

 

Jeg synes du har hatt en kjempestart på kurset ditt. Selv om det ble bare 1 hekto ned i vekt, så har du jo mistet mye i cm, og for å være helt ærlig så er det vel egentlig det som teller mest. At vi krymper i kroppen.... Det er jo det som synes best, både for deg selv og for alle andre. Hva vekta viser er det jo bare du som ser. Du skal se at det blir mere nedgang til neste veiing igjen, selv om det er påskeferie på hytta.

 

Jeg nevnte i mitt forrige innlegg at det er vanskelig å bestemme middag med 4 barn i huset, og du svarte at det sikkert blir bedre når de blir større. Jeg beklager å skuffe deg, men mine barn begynner nå å bli ganske store (17, 16 og 11 + attpåklatten på 1) og det var mye lettere da de var mindre. Da spiste de det de fikk servert til middag, eller i hvertfall stort sett da. Nei, middag er en stor utfordring. Men jeg blir veldig inspirert av matgleden din, så nå prøver jeg å eksperimentere litt mere selv. Prøvde lomper med pastrami til mellom-måltid i dag for første gang og det var utrolig godt. Jeg hadde ikke pastrami, så jeg brukte skinke så da regner jeg med at det er enda bedre med pastrami siden den har litt anderledes smak enn skinke. Nam nam.....

 

Takk for opplysningen om pulsklokken din. Tror jeg skal få kjøpt meg en sånn en snart.

 

Kos deg på ferie på hytta og lykke til med neste veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Hei...

gratulerer med nedgang,kjempebra!!!

 

flott å høre at det går bra på grete roede kurset....

ha en fortsatt fin påske,og kos deg masse!!

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige påskehilsener, Minni og Elise!

 

Helt enig med deg, Elise, alt blir lettere når været er bra! Her var det grått og litt regn igår, men idag er det heldigvis bedre.

Ja, jeg bør jo være fornøyd med det jeg har oppnådd på kurset så langt. -1,6 kg og -9,5 cm på 2 uker er jo ganske bra. Helt enig at det viktigste er at mange cm forsvinner, men jeg er nok altfor opphengt i hva vekten viser...

 

Håper dere hadde en koselig bursdagsfeiring for minstejenta på søndag! ;) Jeg trodde du bare hadde små barn jeg, misforsto deg litt. Men skjønner at det kan være vanskelig at alle skal få noe de liker til middag + at det skal være sunt + ofte raskt å lage.

Her er det jo bare 2 stk i husholdningen, så da er det ikke så mange som kan være uenige. Men jeg elsker å lage mat og prøve ut nye oppskrifter, gjerne med mye krydder og eksotiske smaker, men jeg regner med at det blir mer barnevennlig mat her i huset etterhvert og.. :D

 

Her forsetter jakten på så mange trimpoeng som mulig før jeg tar påskeferie. Idag klarte jeg 6,2 poeng! ;) Dagen startet med en times morgentur sammen med min kjære, før vi dro og handlet, og så hjem for å jobbe litt med studiene, og på ettermiddagen ble det en tur til treningssenteret. 30 min på ellipsemaskin + 30 min på stepmaskin. Jeg er livredd for at jeg plutselig skal bli svak og spise masse påskegodt når jeg kommer på hytta..laaangt fra pc, vekt, trening og gode vaner...men det blir egentlig bare 2 hele dager på hytta, fordi på torsdagen kommer jeg dit på formiddagen (dvs sunn frokost hjemme) og jeg reiser hjem igjen på søndag ettermiddag (dvs sunn middag og kveldsmat hjemme). Så hvis jeg ikke tar helt av, men koser meg litt de to dagene, så håper jeg ikke det ødelegger!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig klar for påskeferie! ;) Jeg har ikke sett foreldrene mine siden jul, så det skal bli kos! Det blir spennende å se hvordan det skal gå når det gjelder mat og påskegodt..."Heldigvis" skal ikke broren og søsteren min være med på hytta, de er nemlig noen skikkelige godtemomser, så da er sjansen litt mindre for at det ligger godterier overalt.

Vanligvis når jeg reiser på påskeferie (eller på andre lange togturer) pleier jeg å ha med sjokolade osv for å kose meg med på turen. Men ikke denne gangen, nei! Jeg skal ha med en stor og sunn matpakke + vann på flaske, knaskerøtter, cherrytomater og epler! :D Så det blir ihvertfall en sunn start på ferien. I kveld har jeg bakt Anneli's muffins (men tok epler og kanel istedet for blåbær) for å ha med meg. Litt mer kalorifattig kake enn det mamma sikkert har med! Så da kan jeg kose meg med det med god samvittighet. Regner også med at mamma blir glad for at jeg tar med litt bakst. Jeg har også skrevet en liste med de tingene foreldrene mine pleier å kjøpe inn til påske og kaloriinnholdet i de varene, så jeg kan telle kalorier litt i smug. ;)

 

Siden mandag har jeg fått 14,5 trimpoeng tilsammen, så da er jeg klar for en koselig påske med god mat og LITT påskegodt.

Ønsker alle en kjempefin påske!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

god påsketur...

 

kos deg masse på hytta;-)

Det blir nok koselig å se dine foreldre igjen kan jeg tenke meg,dere får nok MYE å snakke om.

De ser helt sikkert at du har gått ned i vekt;-)..

 

så flink du har vært til å trimme denne uken da,14.5 trimpoeng..flotters!!

 

har ikke fått trimmet noe denne uken dessverre,men gikk mye på mandag da vi var i KIEL;-)

god påskehelg;-)

 

klemmer...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen etter en hyggelig påskefeiring på fjellet! :D Hatt det veldig fint, selv om været ikke var spesielt bra...vind og ikke noe sol. Men har kost meg og slappet av. Og det ble dessverre en del påskegodt på meg...det er så vanskelig å ikke spise når alle rundt meg hiver innpå.. Selv om det ble en del påskegodt, så ble det ihvertfall mindre enn tidligere år og det er jo en liten forbedring ihvertfall. Selv om jeg snart blir 25 år, fikk både jeg og samboeren påskeegg av mamma..;) Jeg koste meg mye med det, men har da litt igjen som jeg allerede har kastet. For nå er det nok!! Fra jeg kom inn døra istad, var det tilbake til gode vaner. Det er så rart at det har så mye å si hvor man er..er jeg på hytta er jeg kjempesvak når det gjelder godteri og mat, men her hjemme er det ikke noe problem..samboeren spiste grandiosa til middag/kveldsmat da vi kom hjem, mens jeg spiste grove rundstykker med kalkunpålegg. Ikke noe problem å ligge unna det usunne her..hmm..merkelig..

Ja ja, nå er jeg da ihvertfall hjemme, så heretter skal det gå bra. :)

 

Kaloriinntak totalt i helgen har ikke blitt så ille..har ligget innenfor behovet mitt ihvertfall, så teoretisk så bør jeg ikke ha lagd på meg, men jeg har ikke vært noe flink til å drikke vann eller spise ofte og lite, så vi får se imorgen.. i tillegg har jeg mensen, så jeg har ikke akkurat store forhåpninger til veiedagen imorgen. Er fornøyd så lenge jeg ikke har gått opp ihvertfall! Det ble ikke mange trimpoengene på fjellet pga dårlig vær og glatt skiføre (+ at det var så deilig og slappe av på sofaen..;) ), men det ble 16,7 totalt denne uka.

 

Gleder meg til å komme i gang med ordentlige måltider med sunn mat og ikke noe påskegodt fra imorgen!

Håper dere andre også har hatt en bra påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg nesten tvinge meg på vekta, hadde ikke noe lyst til å se sannheten i øynene...men til min store overraskelse viste vekten faktisk -100 gram! ;) Ikke at det er så mye akkurat, men jeg var 100 % sikker på at jeg hadde gått OPP. Så da pustet jeg lettet ut. Kan ikke skjønne at jeg ikke gikk opp, så mye påskegodt som jeg har spist..men det er vel fordi jeg har ligget innenfor kaloribehovet og at jeg trente mye før ferien begynte.

 

Her er ihvertfall oppsummering etter 3 uker på kurs:

 

Vekt: 70,3 (-1,7 kg)

Midje: 79 (-4 cm)

Totalmål: - 13,5

Antall trimpoeng: 63,1

 

Nå skal jeg gå og lage meg en sunn GR-frokost igjen! Ikke noe bacon idag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg nesten tvinge meg på vekta' date=' hadde ikke noe lyst til å se sannheten i øynene...men til min store overraskelse viste vekten faktisk -100 gram! ;) Ikke at det er så mye akkurat, men jeg var 100 % sikker på at jeg hadde gått OPP. Så da pustet jeg lettet ut. Kan ikke skjønne at jeg ikke gikk opp, så mye påskegodt som jeg har spist..men det er vel fordi jeg har ligget innenfor kaloribehovet og at jeg trente mye før ferien begynte.

 

Her er ihvertfall oppsummering etter 3 uker på kurs:

 

Vekt: 70,3 (-1,7 kg)

Midje: 79 (-4 cm)

Totalmål: - 13,5

Antall trimpoeng: 63,1

 

Nå skal jeg gå og lage meg en sunn GR-frokost igjen! Ikke noe bacon idag... ;)[/quote']

 

Hei:):D

 

Så flink du har vært, og 100 gram er nå faktsik ned da. Jeg syns du er utrolig flink, teller kalorier og trimmer bare værrre, 63,1 trimpoeng på ei uke, det er mye det.

 

Det er kjempe kjekt å lese siden din, gleder meg til å følge deg videre.

 

Jeg heier på deg så stå på videre nå, dette klarer du

 

ja nå er påsken over, og det er jeg veldig glad for, har vært en inne påske for min sin del, helt til i går ( da følte jeg at det var kjekt å gå ut igjenn) har blåst og regna/ snødd hele tiden, så nå er det vinter igjen her, får håpe denne snøen forsvinner, har vært noen utskeileser her og der så det skal bli spennede å se hvordan det har gått.

 

Men nå skal jeg ut å gå tur, og i morgen er det jobb igjen.

 

Ha en flott dag

 

Klem fra evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen hjem jenta:) Så bra at du har kost deg og slappet av. Ja det er merkelig hvordan vi endrer vanene etter som de vi er sammen med. Å det er jo kjempe bra at du gikk ned og ikke opp:) gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Gratulerer med vektnedgangen! Tenk at du har gått NED i påska! Det er veldig, veldig bra! ;) Neste uke har det sikkert gått enda mer nedover. Bare fortsett slik, så flink som du er, så kommer dette til å gå veldig, veldig bra! :D

 

Du spurte for en stund siden hva jeg fikk i påskeegget av mannen min, kanskje du husker. Her er hva jeg fikk (i tillegg til litt vanlig godteri altså...;) ): Kjærlighetsdikt, Belvita-bar, 2 pakker Extra-pastiller, KK Kropp, Garnier Body Summer Lotion, Hvit topp og 4 poser med cappucino-pulver, sånn som man blander med vann. Kjempemorsomt! :) Så koselig at du og samboeren fikk påskeegg av moren din! Ja, det er kjekt å få påskeegg selv om man egentlig er blitt voksen. Det skaper jo en litt spesiell stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært' date=' og 100 gram er nå faktsik ned da. Jeg syns du er utrolig flink, teller kalorier og trimmer bare værrre, 63,1 trimpoeng på ei uke, det er mye det. [/quote']

 

Tusen takk for det! Men 63,1 trimpoeng var nok ikke på en uke, men på de tre ukene kurset har vart så langt. ;) Håper du har hatt en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å høre fra dere også, Rina og Anneli! :)

Rina: jeg er utrolig imponert over hva du har fått til i påsken!! ;)

 

Anneli: Så koselig med påskeegget fra mannen din! Der var det mye bra! Og kjærlighetsdikt da...imponerende! ;)

 

Nå har samboeren og jeg vært ute og gått en tur i det fine været, og nå spiser jeg grovbrød med makrell i tomat til litt sen lunsj...føles bra å spise sunt igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner sukkersuget så vidt å slippe taket igjen. Hadde veldig lyst på sjokolade igår, men stod i mot. Det er kanskje ikke så rart at jeg hadde veldig lyst på godterier i går, jeg spiste mye mer enn jeg pleier i påskehelgen. Men idag har jeg spist bare sunn mat og mange måltider, så da er jeg på rett spor igjen. ;)

Trening ble det og, 4,1 trimpoeng idag.

 

I dag har jeg drømt meg bort og sett på priser på forskjellige feriereiser til sommeren...det er så mange steder jeg har lyst til å dra! Drømmreisen tror jeg går til Mauritius, det ser såå deilig ut der. :) Men som student, så er det ikke det jeg har råd til med det første akkurat..men så at det var en del tilbud på turer til bl.a. Kreta. Her i huset er vi begge ferdige med eksamen i starten av juni, så er det jo mulighet til å ta seg en tur før sommerjobbene begynner.. men da skal jeg ihvertfall se bedre ut i bikini enn jeg gjorde da vi var i Hellas i september. Så det er bare å stå på videre. :)

 

Nå blir det blåbær-og vaniljesmoothie og Oprah! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er søtsuget helt borte, og godt er det. Det hjelper virkelig å komme i gang med trening, små måltider og riktig mat igjen! Selv om jeg ikke spiste påskegodt hele påsken, men bare 3 dager, så er det rart hvor fort kroppen blir vant til å få noe søtt. Bortsett fra de første dagene etter påsken, så har jeg ikke hatt noe som helst søtsug etter jeg begynte på GR-kurs. Viljestyrken min blir testet hver eneste dag, for her i huset ligger det åpnede kjekspakker og sjokolader på kjøkkenbenken. Det er samboeren sitt, men i motsetning til meg (når jeg ikke slanker meg), så kan han ha en åpnet kjekspakke liggende over en måned, uten at han bryr seg om den... jeg blir rastløs og føler at kjeksen eller sjokoladen roper på meg hvis jeg har det liggende vanligvis, men når jeg vet at jeg må føre det inn i dagsrapporten og kurslederen kommer til å se det, så er det ikke så fristende likevel.. :)

 

I dag rakk jeg ikke innom treningssenteret, men det ble da en rask tur ca 1 times tid ikveld, og 2,6 trimpoeng. Alle monner drar...:)

I stad snakket jeg med en kamerat i telefonen, og han inviterte meg og samboeren på hytta hans på Hvaler i sommer (litt tidlig ute..:) ) Da fikk jeg enda mer motivasjon til å fortsette med dette, sånn som jeg ser ut nå kommer jeg ikke til å ville ligge ved siden av mine veltrente og vakre venner på stranden i sommer. Jeg har kjent disse vennene siden jeg gikk på barneskolen, men jeg kan faktisk ikke huske å ha vært på stranden med de. De er sånne irriterende mennesker som blir kjempebrune bare de tenker på sola, og kan spise nesten hva de vil uten å legge på seg.. (men jeg er glad i dem for det! ;) ) Så da skal jeg ihvertfall gjøre alt jeg kan for å klare å kvitte meg med disse siste kg-ene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan...

 

Godt å høre at søtsuget er borte igjen..det er fælt å være søtsug...

Er alltid godt når det slipper taket!!

 

er min tredje snopfrie dag og jeg SKAL klare en fjerde også..ikke så søtsugen idag som igår!

 

så kos å dra på hyttetur i sommer da,ikke vært på hvaler før,men hørt det er fint der;-)

 

ha en fin kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan...

 

Godt å høre at søtsuget er borte igjen..det er fælt å være søtsug...

Er alltid godt når det slipper taket!!

 

er min tredje snopfrie dag og jeg SKAL klare en fjerde også..ikke så søtsugen idag som igår!

 

så kos å dra på hyttetur i sommer da' date='ikke vært på hvaler før,men hørt det er fint der;-)

 

ha en fin kveld...[/quote']

 

Hei! :) Ja, godt at søtsuget forsvant...nå har jeg akkurat luktet på en sjokoladekjeks og det var dagens sukker-dose på meg. ;) Men på vanlige dager rekker jeg ikke bli søtsugen siden jeg spiser så mye mat. Til middag idag ble det laksefilet med fullkornspasta og brokkoli. Jeg pleier å spise enten poteter eller ris til laksefilet, men pasta var kjempegodt til! :)

Og så har jeg fått helt dilla på smoothie..lager det nesten hver kveld. Passer på å spare litt frukt fra fruktrasjonen til kvelden (1 banan og enten frosne bringebær/jordbær/blåbær), i tillegg til at jeg har igjen plass til ca 1,5 dl sans vaniljeyoghurt på melkerasjonen. Nam nam! :)

I dag har jeg forbrent så vidt over 900 kalorier på treningssenteret, og nå håper jeg virkelig at jeg får litt bra nedgang på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det sannelig helg igjen, men jeg skal jobbe denne helgen så det blir ikke noe frihelg. Jeg jobber imorgen kveld, så derfor skal jeg kose meg med alle kosemerkene ikveld, det blir da 2 glass rødvin til biff-middagen, og litt toblerone. ;) Jeg synes det er best å spise alle kosemerkene på en gang, for man får jo en del for 350 kalorier. :)

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en kjempeslitsom spinningtime..så nå skal det bli godt å synke ned i sofaen med god middag og vin!

 

Ha en god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom en tur og skryte litt av alle kaloriene jeg har forbrent på jobb idag! 1277! :) Det er faktisk nesten like mye som jeg forbrente på en fjelltur for ikke så lenge siden... og jeg stopper selvfølgelig pulsklokken når jeg er inne hos de eldre jeg jobber for, bruker bare pulsklokken når jeg går frem og tilbake til de forskjellige leilighetene. Det blir en del tunge løft osv inne hos de eldre som jeg ikke tar med i tellingen, det får heller være en ekstra bonus. ;)

 

Her i Bergen er det virkelig knallvær idag, så da har det vært greit å jobbe siden jeg går så mye ute! Nei, nå får jeg legge meg..har akkurat kommet hjem fra jobb, og skal opp igjen om seks og en halv time igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en nydelig dag her i Bergen! :) Utrolig fint vær og kjempevarmt! Jeg har nå vært på jobb idag, men jeg går jo mye ute, så da fikk jeg nyte litt av det flotte været likevel. Denne uka ble det ny trimpoeng-rekord for meg, klarte å få 30 poeng!! :) I morgen er jeg kjempespent på veiedagen, jeg teller og veier all mat og drikker masse vann, så nå vil jeg ha et bra resultat imorgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en nydelig dag her i Bergen! :) Utrolig fint vær og kjempevarmt! Jeg har nå vært på jobb idag' date=' men jeg går jo mye ute, så da fikk jeg nyte litt av det flotte været likevel. Denne uka ble det ny trimpoeng-rekord for meg, klarte å få 30 poeng!! :) I morgen er jeg kjempespent på veiedagen, jeg teller og veier all mat og drikker masse vann, så nå vil jeg ha et bra resultat imorgen!![/quote']

 

Hei :)

 

Her på har vi også hatt et kjempe fint vær i dag, med sol og veldig varmt vær, har vært mye ute, har blandt annet vært på fjelltur.

 

Ville bare ønske deg lykke til i morgen med veie dagen, selv gleder jeg meg ikke til veie dag, men det er sikkert bra jeg kommer meg avgårde i morgen nå slik at jeg kan få starte på nytt igjen og få litt påfyll av motivasjon, gikk så bra første del av uka og deler av påska, men så sa det bare pang og det var det, vi får se hvordan det blir i morgen.

 

I alle fall skal bli spennede å se i morgen hvordan det har gått med deg, så flink som du er så tror jeg det går kjempe bra.

 

Lykke til

 

Klem fra evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...