Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat kommet inn fra en liten kveldstur. Jeg har vært inne og lest pensum i hele dag, og ikke vært utenfor døra en gang inntil nå ikveld. Planen var at jeg skulle ta meg en tur ut etter middag, men da fristet samboerens armkrok mye mer og jeg sovnet på sofaen.. men etter å ha blitt motivert av Slankekrigen på TV, så kom jeg meg sannelig ut en tur og fikk 2,1 trimpoeng! :) Godt det finnes sånne tv-program som er inspirerende! :) Her i Bergen er det hele 14 grader nå kl halv elleve, utrolig varmt! Så det var godt å komme seg ut en tur etter å ha sittet med nesa i bøkene i hele dag. Bare 3 uker til eksamen...shit!!! Må være kjempeeffektiv imorgen!

Nå får jeg komme meg i dusjen og så få lagt meg. Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar

Her er det veldig kjedelig og grått vær om dagen, og det merkes veldig på humøret og lysten til å trene. Idag måtte jeg omtrent tvinge meg selv til å dra på treningssenteret, det fristet mye mer å ligge på sofaen.. men da jeg omsider kom meg på trening ble det 3,4 trimpoeng og det hjalp veldig på humøret. Heldigvis er det visst meldt bedre vær til helgen, så da blir alt så mye lettere.

I dag hadde vi noe jeg ikke har spist på kjempelenge til middag: grønnsakssuppe og pannekaker! Jeg lagde grove pannekaker med havregryn i, smakte veldig godt. :) Tenker det blir en pannekake med blåbær til kvelds og. :)

I dag fant jeg ut at det faktisk bare er 6 uker til jeg får sommerferie!! (ihvertfall ferie fra studiene, men ikke fra jobb) Gleder meg villt, men samtidig er det MYE som må leses og skrives innen den tid..og kg som må vekk. :) Så det er bare å stå på videre på alle områder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg virkelig skjerpet meg når det gjelder vann-drikking! Jeg har vel drukket de ti glassene jeg skal under hele kurset så langt, men nå drikker jeg mye mer enn det. Godt jeg er hjemme og leser til eksamen om dagen, doen er aldri langt unna.. :)

Her er det fortsatt utrolig varmt. Jeg var ute og trente litt i stad, og ble ganske sjokkert over varmen da jeg kom ut..nå så seint er det fortsatt 15 grader!

 

Istad så jeg på noen bilder fra sommeren 2004, og da veide jeg ca det samme som nå. Det er helt sykt, for jeg ser STOR forskjell på hvordan jeg er nå og da. Jeg ser mye større ut, særlig rundt magen og lårene i 2004, men vekten er omtrent den samme. Jeg har jo trent uttallige timer på de årene, men likevel..skulle tro at når vekten viser det samme, så ser man ca lik ut.

På bildet har jeg på meg en lyseblå sommerbukse, og den har jeg fortsatt. På bildet ser det ut som jeg nesten sprenger buksen, mens da jeg prøvde den i går var den nesten for stor. :)

Der fikk jeg altså beviset på at cm faktisk teller mer enn hva vekten viser. Jeg er nok altfor opphengt i vekten, men det er jo faktisk cm-erne som synes..:)

 

Nå er det natten her, må tidlig opp å lese imorgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og sol, sol, sol!! :)

 

Anneli: Gratulerer så masse med virkelig bra vektnedgang i går!! Ikke dårlig å gå ned så mye mens du jobber med eksamensoppgave. :)

 

Her er det også eksamenslesing på gang. Jeg studerer jo kulturvitenskap, og igår leste jeg noen veldig interessante artikler om våre matvaner gjennom hundre år, og at mat ikke bare er noe vi spiser, men også alt det sosiale rundt mat og måltider, hvilke faktorer som vi spiser ut i fra, at vi kommuniserer gjennom mat, og hvordan vi bruker mat til å vise andre hvem vi er, mat som statussymbol osv. Det var spennende å lese i mht hvordan mange av oss her inne bruker mat på andre måter enn bare for å bli mett.

 

Nå er jeg veldig spent på veiedag på mandag, og ikke minst hvor mye jeg har gått inn i midjen. Jeg kjøpte meg nye jeans forrige uke, og de var ganske trange da jeg kjøpte dem, men nå er de faktisk nesten for store allerede!! Jeans blir jo som regel litt utvidet etter man har brukt dem noen dager, men ikke SÅ mye som mine har blitt. Så gleder meg til å veie og måle... :)

 

Nå får jeg gå, har en "lunsjdate" med Dr.Phil! :)

Ønsker alle en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og gliser i en altfor stor hvit capribukse fra i fjor sommer! :) Eller fra i september faktisk..kjøpte den rett før syden-turen i høst. Jeg vet blir litt vel mye snakk om klær som endelig har blitt for store her, men jeg synes det er SÅ gøy!! :) Jeg telte kalorier og trimmet for harde livet i høst og de første månedene dette året, men det skjedde nesten ingenting. At det ENDELIG har løsnet, føles fantastisk! Energien og humøret er rett og slett på topp om dagen. :) Det er bare 3 veiinger igjen på internettkurset, men jeg er 100% bestemt på å fortsette opplegget til punkt og prikke til jeg er helt i mål. For det er ingen tvil om at dette funker!

 

I kveld blir det greske wraps til middag her, det skal bli deilig. Jeg har egentlig spart alle kosemerkene til i kveld, jeg tenkte å bruke dem på sjokolade, men nå lurer jeg på om jeg skal droppe å bruke kosemerkene denne uken. Fordi at da går vekten kanskje enda fortere nedover, men på den annen side så er jo kosemerkene "lov" og det hjelper meg til å holde fokus de andre dagene i uka..hmm, får se hva jeg gjør.

 

I går var jeg på en utrolig hard spinningtime, og idag har samboeren og jeg gått tur rundt Tveitevannet, for dere som vet hvor det er. Vannet er ikke akkurat så langt, men har gått litt rundt i området og. Foreløpig 19,8 trimpoeng denne uken, men det blir nok en tur ut imorgen og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å holde fokus på dette jenta. Kjempebra:)

Selvfølgelig er det morsomt med klær som blir for store. Syntes det er kjempe morsomt jeg også. Jeg har syndet litt ikveld og spist sjokolade, men ikke så mye. Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan,god kveld;-)

 

morro å høre at internettkurset funker for deg,hva har det gått 5 uker siden du begynte kurset??!! tiden flyr!!:-)

 

Du har selvsagt lov å skryte at buksene passer,du har jo vært kjempeflink til å trimme idet siste så skulle bare mangle at den passa:-)

skal snart prøve bunaden min igjen og håper at den passer litt bedre nå enn ifjor..hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å holde fokus på dette jenta. Kjempebra:)

Selvfølgelig er det morsomt med klær som blir for store. Syntes det er kjempe morsomt jeg også. Jeg har syndet litt ikveld og spist sjokolade' date=' men ikke så mye. Ha en fin helg:)[/quote']

 

Takk det samme! :) Det ble nok litt sjokolade på meg idag og, men ikke på langt nær for alle de 350 kaloriene i kosemerkene. Laget meg en STOR kopp med kjempegod te (sommer-te i løsvekt, nam!) og det hjalp meg til å bare spise litt. Ha en fin helg videre du og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan' date='god kveld;-)

 

morro å høre at internettkurset funker for deg,hva har det gått 5 uker siden du begynte kurset??!! tiden flyr!!:-)

 

Du har selvsagt lov å skryte at buksene passer,du har jo vært kjempeflink til å trimme idet siste så skulle bare mangle at den passa:-)

skal snart prøve bunaden min igjen og håper at den passer litt bedre nå enn ifjor..hehe:-)[/quote']

 

 

Ja, tiden flyr, det er sikkert...jeg begynte på internettkurset 19.mars, og de ukene har bare rast avgårde. Gratulerer med nedgang her om dagen forresten, supert! Så spennende med bunadsprøving, du får fortelle hvordan det går. :) Bunaden min er hjemme hos foreldrene mine i Oslo, og jeg er i Bergen, så da blir det ikke bunad på meg på 17.mai i år. Blir spennende neste gang jeg skal prøve den.

Ha en fin helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat kommet inn etter en tur ute i det utrolig flotte været, og dermed ble det 22,1 trimpoeng denne uken. :)

Nå skal vi kose oss med skinkebiff, og til kvelds blir det en grov pannekake med litt sans yoghurt-is med blåbær og solsikkekjerner!

 

Og imorgen er det veiedag...spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg er på 68-tallet!!!! 68,6 for å være korrekt. :) Dvs ned 700 gram denne uken, strålende fornøyd! :)

 

Resultater etter 6 uker på kurs:

 

Vekt: 68,6 (- 3,4 kg)

Midje: 77 cm (-6 cm)

Totalmål: - 21 cm

Trimpoeng: 135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Gratulerer med den flotte nedgangen! Og du er jo bare kjempeflink på å samle trimpoeng! Alltid inspirerende å lese innleggene dine her, både om trening, vektnedgang, mat og klesstørrelser. :) Skulle ønske jeg var like flink som deg, spesielt det med trimpoengene. Hvordan klarer du det midt oppi eksamensperioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Minni og Anneli! :)

 

 

Skulle ønske jeg var like flink som deg' date=' spesielt det med trimpoengene. Hvordan klarer du det midt oppi eksamensperioden?[/quote']

 

Jeg er ferdig med alle forelesningene før sommeren, så da har jeg tid til å sette av ca 1 time om dagen til trening. :) Jeg sitter hjemme og leser hele dagen, så da er det deilig å ta seg en tur ut på trening om kvelden. Jeg orker ikke sitte inne og lese hele tiden. Men det blir nok travlere tider når jeg får utlevert hjemmeeksamen om 2 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse jenta. Det er jo kjempe bra:) Hvor mange kilo har du egentlig tenkt deg ned da? Skal du begynne på ett nytt kurs når du er ferdig?

Du er så flink atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse jenta. Det er jo kjempe bra:) Hvor mange kilo har du egentlig tenkt deg ned da? Skal du begynne på ett nytt kurs når du er ferdig?

Du er så flink atte:)

 

Jeg vet ikke helt hvor langt ned jeg har tenkt meg, får se etterhvert hvor jeg er fornøyd. Men jeg skal ihvertfall ned til 65 kg, og så tipper jeg at jeg blir fornøyd et sted mellom 62-65 kg. Jeg har veldig lyst til å begynne på et nytt internettkurs, men det koster så mye, så jeg tror jeg dropper det. Men jeg skal ihvertfall late som om jeg går på kurs, for å fortsette å være like flink. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så fantastisk med sommervær!! :) Bortsett fra at det er litt kjedelig å ikke få nytet det hele tiden pga eksamenslesing..men har akkurat vært ute og gått en tur til Natlandsfjellet, så da ble det noen trimpoeng. :)

Her om dagen registrerte jeg meg på "facebook" jeg og, hadde jeg bare visst at det var et litt dumt tidspunkt å gjøre det på..man blir jo helt hekta, og nå er det jo eksamenslesing og trening som bør være hovedprioriteringene. Har funnet igjen mange gamle venner, skolekamerater fra barne-og ungdomsskolen, så det er et morsomt tidsfordriv. :)

 

Nå står det en skinkepai i ovnen som er klar for å spises! Ha en fin kveld alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Ja, nå var det noen dager siden jeg har fått skrevet noe her.

Det er mye å tenke på om dagen..bestefaren min har blitt syk igjen, og hadde et kraftig hjerteinfarkt i starten av uken, i tillegg til at jeg prøver å konsentrere meg om eksamen. Men midt i alt dette, går slankingen likevel fint. Trener fortsatt mye og spiser sunt. Denne uken har jeg spist ca 1700 kalorier daglig, blir spennende å se om det har noen effekt siden jeg egentlig skal ha i meg 1900 kalorier. I dag har jeg gått og gått og gått på jobb, noe som førte til 10 trimpoeng bare idag!! :)

Jeg skal på jobb imorgen og, så det blir gøy å se hvor mange trimpoeng det blir tilsammen denne uken..ihvertfall 27,6 poeng så langt denne uken. :)

 

Nå tror jeg at jeg skal gå å legge meg allerede, det ble ikke mange timene med søvn i natt, lå våken og bekymret meg over bestefaren min, så det var ganske slitsomt å stå opp kl 6 for å dra på jobb idag. Får håpe det blir mer søvn i natt. :)

 

Ha en fin helg videre! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre at bestefaren din var blitt syk igjen, jenta. Håper det går bra. Så du er iherdig og leser til eksamen også, du er kjempe flink. Blir spsnnende å veie seg da. hvorfor har du gått ned til 1700 kalorier da? Er det fordi du sitter mye i ro?

Tenk over 10 poeng på gåing på jobb er jo helt fantastisk:)

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Takk for koselige ord, Rina. :)

Idag har det også blitt veldig mye gåing på jobb, og totalt denne uken har jeg klart å få 35,7 trimpoeng! :) Hadde jeg visst at jeg kom til å få så mange, så hadde jeg ikke gått ned til 1700 kalorier, men det gjorde jeg fordi jeg skulle se om jeg gikk ned litt fortere. Jeg vet man ikke skal gå ned fort, men 1700 kalorier er jo veldig mye mat det og, og jeg tror ikke at kroppen kommer i sparebluss med så mange kalorier akkurat. Men jeg tror jeg skal unne meg 1900 kalorier idag med god samvittighet..kroppen trenger nok litt mer mat etter at jeg har fått 17 trimpoeng i løpet av lørdag og søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

YES!!!! Idag veide jeg 67,9!!! dvs -700 gram. :) Jeg har aldri veid så lite så lenge jeg kan huske..og midjen hadde krympet 2 cm!! Nå har jeg gått ned såvidt over 4 kg i løpet av kurset, og det gjenstår en veiing.. :)

 

Resultater så langt:

 

Vekt: 67,9 (-4,1 kg)

Midje: 75 (-8 cm)

Totalmål: -26 cm

Trimpoeng: 170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er imponert over stå på motet ditt og pågangsmotet ditt, det er bare helt utrolig. I alle fall gratulerer med kjempe flott resultat.

 

Lykke til med den siste kursuken din:)

 

Er vell snart kommet i mål du nå kanskje?

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...