Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest cloetta

GRATULERER så masse med nedgang 700 gram er kjempebra..skjønner ikke åssen du får det til;-) grete roede ser ut til å funke for deg-.FLOTTERS!!

 

Grattis med nedgang i cm også,det må da synes godt!!! hva sa foreldrene dine da du var der?? de måtte da se noe??:-)

 

ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar
Gjest Spinny
Må si jeg er imponert over stå på motet ditt og pågangsmotet ditt' date=' det er bare helt utrolig. I alle fall gratulerer med kjempe flott resultat.

 

Lykke til med den siste kursuken din:)

 

Er vell snart kommet i mål du nå kanskje?

 

Klem fra Evelyn[/quote']

 

Tusen takk, Evelyn!! :) Ja, nå nærmer jeg meg målet, selv om jeg ikke er helt sikker på hvor mange kg som er drømmevekten...jeg får se når jeg kommer så langt, men det er nok ikke mer enn 5 kg igjen ihvertfall. Lykke til på ditt kurs som starter til uken!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
GRATULERER så masse med nedgang 700 gram er kjempebra..skjønner ikke åssen du får det til;-) grete roede ser ut til å funke for deg-.FLOTTERS!!

 

Grattis med nedgang i cm også' date='det må da synes godt!!! hva sa foreldrene dine da du var der?? de måtte da se noe??:-)

 

ha en fin dag!![/quote']

 

Hjertelig takk, Minni! Ja, Grete Roede funker supert for meg, men jeg skal spise 1900 kalorier daglig, så da er det lettere for meg enn sikkert for de som bare får spise 1300 kalorier.. hadde jeg måttet spise så lite, så vet jeg ikke om det hadde funket like bra...da hadde det nok blitt et par utskeielser ihvertfall.. :)

Ja, nå begynner det og synes...klærne mine blir bare større og større ihvertfall. Det er synd at bunaden min er hjemme hos foreldrene mine, for det hadde vært gøy og brukt den på 17.mai i år. Tror den hadde vært mer behagelig enn noen gang...

Jeg har ikke vært hjemme i Oslo siden jul, så jeg gleder meg veldig til å komme hjem uken før St.Hans og vise frem min sommerslanke kropp. :) Da jeg møtte foreldrene mine på hytta i påsken, hadde jeg nettopp begynt på kurs, så de så nok ingen forskjell da..men de gjør nok det i juni håper jeg!

Før sommeren i fjor hadde jeg gått ned ca 2-3 kg før jeg kom hjem, og faren min trodde at jeg hadde gått ned minst 8 kg..hehe...så da lurer på hvor mye han tror jeg har gått ned denne gangen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Imponerede den vektnedgangen din altså! Gratulerer med fantastisk resultat! Blir spennende å se hva du ender opp med neste mandag, som vel er siste gang på kurs. Men du fortsetter vel 'på egen hånd' en stund til kanskje, men med ditt tempo så er det ikke mange ukene før du er i mål. :)

 

Imponerende hvordan du klarer å holde motet oppe og ikke minst humøret (tilsynelatende her hvertfall :)) når det har skjedd et par mindre hyggelige ting i livet ditt som du fortalte om her, pluss eksamenslesing også! Det er veldig bra gjort, syns jeg. Ønsker deg lykke til med alt, håper det går bedre med bestefaren din, og ønsker deg en fin uke med mange trimpoeng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Imponerede den vektnedgangen din altså! Gratulerer med fantastisk resultat! Blir spennende å se hva du ender opp med neste mandag' date=' som vel er siste gang på kurs. Men du fortsetter vel 'på egen hånd' en stund til kanskje, men med ditt tempo så er det ikke mange ukene før du er i mål.

 

Imponerende hvordan du klarer å holde motet oppe og ikke minst humøret (tilsynelatende her hvertfall :)) når det har skjedd et par mindre hyggelige ting i livet ditt som du fortalte om her, pluss eksamenslesing også! Det er veldig bra gjort, syns jeg. Ønsker deg lykke til med alt, håper det går bedre med bestefaren din, og ønsker deg en fin uke med mange trimpoeng![/quote']

 

Hei Anneli! :o

 

Takk for koselig hilsen fra deg! Ja, det blir spennende å se neste mandag hva det endelige kurs-resultatet blir. Men jeg skal fortsette på egen hånd videre, kan ikke gi meg nå når jeg er så godt i gang. :)

Jeg leste på tråden din at motivasjonen din ikke var helt på topp om dagen, men jeg er sikker på at den kommer tilbake!! Tenk at du har gått ned 10 kg, det er fantastisk bra! Nå er det bare 2,5 kg igjen til du er ferdigslanket, og de kommer til å være borte om ikke lenge hvis du står på som du pleier videre! I belive in you! :)

Lykke til med eksamen du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Gratulere så masse jenta:) Må jo være kjempe morsomt. Regner med du fikk ett lite Kick på vekta i dag:)

 

Takk!! Hehe, ja det ble nok et lite kick idag! :)

Kjedelig at du hadde gått opp littegrann i dag, Rina, men jeg er sikker på at du er tilbake for fullt med super-nedgang neste uke!! Ikke fokuser på de usle 500 grammene opp, tenk på hva du har gått ned de siste ukene..det er ikke lite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Her er det PMS på gang, og jeg har SÅ lyst på sjokolade..så det er godt det ikke ligger noe i skapet her, for ellers hadde jeg nok sprukket. Det ble heller litt rugfras med syltetøy og skummet melk, ikke akkurat det samme som sjokolade kan man si, men det hjalp litt ihvertfall.

Nå er det bare 5 dager igjen av internettkurset, og det blir spennende å se hva det endelige kursresultatet blir..hittil har jeg gått ned 4,1 kg, og målet var å gå ned 5 kg på dette kurset. Så får håpe jeg kommer så nærme målet som mulig ihvertfall! Men da er det ihvertfall bare å ligge langt unna sjokkisen.. :)

 

Jeg skal fortsette med kursopplegget til jeg har nådd drømmevekten (om ca 3-5 kg), men på mandag skal jeg unne meg litt kos..da skal jeg ut og spise tapas og drikke vin!! :) Samboeren fyller 28 år den dagen kurset slutter faktisk, så da skal vi feire hans bursdag + min vektnedgang. :) MEN fra tirsdag er det fullt fokus igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart du skal unne deg litt, innimellom. Det er jo ikke det vi legger på oss av, men utskeielser i hytt og pine, det legger vi på oss av. Er kjempe viktig at du feirer litt innimellom, for dette er jo på en måte ditt nye liv:) Høres kjempe koselig ut med tapas.Håper du når målet ditt på 5 kilo. Men uansett så kan du jo ikke være langt unna så flink som du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Da var det den siste lørdagen på kurset, og jeg har tenkt til å droppe kosemerkene denne uken. Så det blir heller jordbær og melon til lørdagskos. Men jeg er fortsatt utrolig sulten, og har lyst på ALT pga mensen.. heldigvis er jeg ikke like ille hver gang jeg har mensen, men det virker som det er sånn annenhver måned..

Denne uken har jeg klart å unngå å snikveie meg (også pga mensen..gidder ikke veie meg når jeg vet jeg veier mer pga det), så det blir veldig spennende å se på mandag hva kursresultatet blir tilslutt. :)

Her i Bergen skinner solen, og jeg har fått tatt meg en times tur ut og forbrent nesten 500 kalorier. Godt å komme seg en tur ut og få litt frisk luft og pause fra alle stygge, fæle pensumbøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte at mensen går i ille modus annen hver måned, Helt normalt tror jeg:)

Men. man skulle jo ønske det ikke var sånn, men du er så flink og standhaftig at jeg blit helt imponert:) Lykke til på veiinga imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Æsj, siste kursveiedag og vekten viste OPP 900 gram.. :) :) Jeg som har trent hver dag og ikke spist kosemerkene mine engang for å få et bra resultat..men jeg har fortsatt mensen, så jeg håper virkelig at det er derfor.

 

Innsatsen min under kurset er jeg ihvertfall veldig fornøyd med, jeg har trent hver dag i disse 8 ukene (klarte nesten å fylle 2 trimtrær, manglet bare ett eple!!), ikke hatt noen utskeielser, holdt meg til de kaloriene jeg skal ha og drukket vann til den store gullmedaljen. Jeg har totalt mistet 27 cm, 8 cm rundt midjen og 3,2 kg. (jeg som hadde gått ned 4.1 forrige uke..grrr..:) ) Selv om 3,2 kg ikke høres så mye ut, så ser jeg faktisk ganske stor forskjell fra kurset startet.

 

Ikveld blir det tapas og vin og feiring av samboeren bursdag, og fra imorgen igjen er det fullt fokus igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipt når det blir sånn jenta. Men får håpe det er mensen. Ja, hva skulle det ellers være du som har vært så flink:) det er sikkert borte neste uke. Kos deg i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

jente23: det er nok mensen som har skylden i oppgangen,det er jeg sikker på;-)

 

har den selv nå og da går jeg alltid opp og blir sååå fysen..:-(....du går nok ned til neste veiedag;-)

klems..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Uff, så dumt med den vekta som alltid skal forstyrres av den tiden i måneden... Tilfeldig at siste kursdag for deg havna når du hadde mensen, så egentlig er nok sluttresultatet ditt mye bedre! Men jeg skjønner at det er ergerlig og ufortjent. Håper du har kost deg masse med tapas på bursdagen til samboeren. Jeg syns du virkelig fortjente å kose deg nå. Og du sier det nå syns at du har gått ned noen kilo, og det må jo være herlig :) Lykke til videre, jeg er imponert over alt du får til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Så hyggelig med oppmuntrende og trøstende ord fra dere! :) Det satte jeg pris på!

 

Jeg koste meg veldig med tapas og vin igår, og tenkte ikke på kaloriene.. men jeg tror jeg trengte en fri-kveld før jeg er i gang videre. :) I dag har jeg vært og hentet hjemmeeksamen, så da var eksamensperioden i full gang igjen. Det blir ikke så mye tid til trening når jeg skal skrive en 10-siders-oppgave på en uke, så derfor er planen å spise ca 1600-1700 kalorier daglig. Men litt trening må det bli, orker ikke sitte stille en hel uke, så jeg satser på ca 10 trimpoeng. :)

Nei, nå får jeg vel komme i gang og begynne å velge ut hvilke deler av pensum jeg skal bruke i oppgaven min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei! Jeg leker med tanken på å gå et internettkurs (minikurs) for å bli kvitt de siste få kiloene. Har hørt så mye forskjellig om disse kurslederne, så jeg lurte på navnet på hun du hadde. For du var vel godt fornøyd med henne du hadde som kursleder? Det står en lang liste over hvilke kursledere som er tilgjengelige for minikurs nå framover. Det var ganske mange. Noen her på Vektklubben har fortalt om kursledere som ikke gir spesielt personlig respons i det hele tatt, bare sender ut standardmailer - og det syns jeg det er litt mye å betale 1150 kr for.. (eller hva det nå var, noe deromkring). Men sånn som det har fungert for deg, så virker det jo som om du har fått mye ut av det, ikke minst motivasjon fordi man har betalt såpass mye for det, så skal man neimen kaste bort pengene på å være 'sløv' ..hvis du skjønner. :)

 

Så får vi se om jeg faktisk går det skrittet og melder meg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei Anneli! :)

Jeg synes absolutt du bør melde deg på et minikurs for å bli kvitt de siste kg-ene. Kurslederen min het Bente Lundal, og jeg var fornøyd med henne. Ukebrevene var både personlige og upersonlige. Dvs hver uke fikk jeg kommentarer på resultat/innsats/motivasjonen min + at det i tillegg var en del av brevet som tok for seg et tema hver uke, f.eks trim/kosemerker osv. Denne delen kunne man lese seg til fra kursboken, så synes ikke den delen var så nyttig eller interessant.

Men motivasjonen min kom automatisk når jeg begynte på kurs, det at jeg visste at en sjekket hva jeg spiste/trimmet var veldig viktig for meg. Det var også veldig fint å få personlig veiledning mht kaloriinntak. :)

Lykke til hvis du melder deg på! Jeg tror ikke du kommer til å angre på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Tusen takk for supert svar! Hun har kurs ser jeg, men det begynner ikke før midten av juni. Så da tenker jeg på en måte - hva gjør jeg da hvis jeg går ned alle kiloene før kursstart? :) Det var andre som hadde kurs som begynte tidligere, allerede 28. mai, så jeg får virkelig gå i tenkeboksen...

 

Du har hjemmeeksamen, så jeg vil nødig "plage" deg med masse spørsmål, du får bare svare hvis du eventuelt har tid. Men jeg så at hvis jeg skulle melde meg på så skulle jeg taste inn data om meg selv som jeg allerede har gjort tidligere, da jeg meldte meg inn i Vektklubben. Mistet du den gamle informasjonen (f.eks. startvekt, vektkurver, dagsrapporter osv.) da du registrerte deg på nytt? Eller beholder man dette ved eventuell påmelding på kurs? Regner med man beholder det altså, men tenkte å høre med deg siden du allerede har vært gjennom det.

 

Og - altså... ikke bruk tid på å svare hvis du ikke har tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Tro meg, det er bare hyggelig å gjøre noe annet enn å bare jobbe med hjemmeeksamen..jeg er nemlig mester i å finne på ALT mulig annet når jeg bør lese og skrive.. :) (denne gang er Facebook den store tidstyven..) Så synes det var koselig at du lurte på noe mer jeg. :)

 

Kurslederen min har ikke minikurs før midten av juni, nei..det var jo litt i det seneste laget. De andre kurslederne er sikkert flinke de og, så hadde det vært meg så hadde jeg meldt meg på det som starter 28.mai, da er du ihvertfall i mål til sommeren! :)

Du vet jo masse om kalorier, vektnedgang og sånt fra før av og har hatt kjempebra resultater, så da kan jeg tenke meg at for deg nå så hjelper det veldig bare det at du faktisk går på kurs og må "stå til ansvar" for det du spiser og trimmer?! At det gir deg et ekstra motivasjons-puff eller noe.. :)

 

Det som skjedde når jeg tastet inn vekt-informasjon og sånt om meg selv da jeg meldte meg på kurs, var at jeg fikk ny startdato da kurset begynte, så da forsvant jo trimtrær som var fulle og man begynner på nytt på en måte. Men vektkurver fra tidligere er der fortsatt. Og siden startdatoen blir endret til kursstart, så forsvinner dessverre der det står hvor mye du har gått ned og hva som var den første startvekten din. Litt dumt, men kanskje det er motivasjon i seg selv at du ikke "ser" daglig at du har gått ned 10 kg og ikke "hviler" deg på det resultatet og bruker det som unnskyldning for å kose deg siden du allerede har gått ned så mye og vært så flink?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenta:)

Ja, jeg gleder meg til operasjonen, men gleder meg ikke til å være borte i mange uker. Men det er jo verdt det, så det er det jeg prøver å tenke når de tankene kommer sigende. Så er det bare å håpe at dette blir vellykket. Håper det går bra med eksamene dine og at du når målet ditt innen rimelig tid:) Lykke til med begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Nå har jeg akkurat vært og meldt meg på internett-minikurset som begynner i uke 22 :) Er veldig spent og håper det gir resultater. Ikke minst for å holde vekten etterpå. Kommer vel til å lære mer om GR-kostholdet som jeg syns høres veldig fornuftig ut. Hittil har jeg bare prøvd å spise sånn ganske sunt innenfor kaloribudsjettet og har ikke vært så nøye med hva jeg fordeler kaloriene på.

 

Jeg fikk oppgitt at betalingsfristen var allerede i dag (!), og så er nettbanken min tydeligvis nede for øyeblikket. Har prøvd å registrere regningen 7 ganger, og det går ikke, kommer bare en feilmelding. Så jeg er kanskje litt stressa for at sjansen går fra meg nå, at kanskje noen andre får plassen min. Håper ikke det.

 

Kanskje jeg skulle prøve å maile kursleder? Hm...

 

Håper det går bra med deg og hjemmeeksamen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny
Nå har jeg akkurat vært og meldt meg på internett-minikurset som begynner i uke 22 :) Er veldig spent og håper det gir resultater. Ikke minst for å holde vekten etterpå. Kommer vel til å lære mer om GR-kostholdet som jeg syns høres veldig fornuftig ut. Hittil har jeg bare prøvd å spise sånn ganske sunt innenfor kaloribudsjettet og har ikke vært så nøye med hva jeg fordeler kaloriene på.

 

Jeg fikk oppgitt at betalingsfristen var allerede i dag (!)' date=' og så er nettbanken min tydeligvis nede for øyeblikket. Har prøvd å registrere regningen 7 ganger, og det går ikke, kommer bare en feilmelding. Så jeg er kanskje litt stressa for at sjansen går fra meg nå, at kanskje noen andre får plassen min. Håper ikke det.

 

Kanskje jeg skulle prøve å maile kursleder? Hm...

 

Håper det går bra med deg og hjemmeeksamen! :)[/quote']

 

Oj, så bra!! :) Jeg er sikker på at du får den hjelpen du trenger til å få bort de siste kiloene! Jeg har veldig lyst til å melde meg på et minikurs selv, men nå som det ikke kommer noe studielån før til høsten, så er jeg nødt til å droppe det. Får håpe nettbanken din funker igjen snart, så du får betalt. Ja, det er sikkert lurt å maile kursleder om nettbank-problemet, så hun skjønner at det ikke er deg det står på.

 

Hjemmeeksamen ja..huff, er sååå lei, har lyst til å hive hele pc-en ut av vinduet! Den skal leveres på onsdag og foreløpig har jeg skrevet ca 8 sider, og den skal være på ca 9-10 sider totalt, så jeg ligger ganske godt an når det gjelder sideantall ihvertfall. Men hvor bra det er, vet jeg ikke... Synes alltid det er så vanskelig å vite om den er bra eller ikke, mye lettere å gjette hvordan man har gjort det på skoleeksamen.. Om halvannen uke skal jeg forsvare denne oppgaven på muntlig og..æsj, gruer meg.

Har du mange eksamner dette semesteret eller? Eller du holder vel kanskje på med bachelor-oppgave du?

 

Nei, nå begynner jeg å bli middagssulten her, så da tror jeg at jeg tar meg en pause fra denne hersens oppgaven... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...