Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Da var det helg igjen!! I morgen tidlig reiser jeg og samboern på hotelltur! :) Det blir bare en overnatting, men det er så deilig å komme seg bort litt og bli skjemt bort på hotell, spise middag på restaurant og bare slappe av sammen. :) Hotelloppholdet var julegaven min fra min kjære, så nå gleder jeg meg veldig! Jeg skal bare kose meg og ikke tenke kalorier, før kursstart på mandag og fullt fokus frem til starten av mai. Helgen startet ihvertfall med en hard treningsøkt, og etter det dro jeg hjem (uten å drukne eller blåse bort faktisk..) lagde meg to skiver solsikkebrød med masse grønt og kalkunpålegg, en stor kopp te, tente noen stearinlys og koste meg inne, mens uværet herjet utenfor. Så det var en bra start på helgen! Og nå ser jeg faktisk et bittelite glimt av blå himmel utenfor...:)

 

Ønsker alle en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar

Da var jeg tilbake etter en kjempefin helgetur! Har kost oss masse, både med deilig mat, litt shopping og avslapning. I går kveld spiste vi nydelig lammestek med fløtegratinerte poteter og rødvin til middag. Utrolig godt, men sikkert ikke det sunneste..men det brydde jeg meg faktisk ikke noe om. Man må kose seg innimellom og! :) Etter middagen var det dessertbuffe, der man bare kunne forsyne seg med alle mulige godsaker, så da ble det favoritten min: karamellpudding! :) Det ble en del flytende kalorier og, og for ikke å snakke om hotellfrokosten idag..jeg elsker hotellfrokoster, og det var en fristende buffe med mye godt..det ble både egg og litt bacon, frukt og croissanter. Så det har nok blitt en del kalorier denne helgen, men det gjør meg ingenting.. Har kost meg skikkelig, og det var så fint å reise bort med min kjære, deilig å få ordentlig tid sammen i en ellers travel hverdag. :)

 

Men imorgen begynner internettkurs, og da blir det andre boller... Gleder meg veldig til å komme i gang! Det er jo veiedag for meg imorgen, så det blir veldig spennende med tanke på alt jeg har kost meg med i helgen..så er forbredt på en oppgang, men så lenge vekten er på rett vei igjen mandag om en uke, så er det helt greit..

Jeg er ihvertfall kjempemotivert og skal virkelig gjøre alt for å bli kvitt de siste kiloene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Godt å høre at du har kost deg på hotelltur. Det syns jeg virkelig du fortjente og så bra du ikke har noen dårlig samvittighet. :)

 

Lykke til med kurset du skal ta, og håper du oppnår det du ønsker. Håper kurslederen er flink og gir gode tilbakemeldinger!

 

I dag oppdaget jeg forresten den nye lettbaconen til Gilde, - genialt! (mener det var du som snakket om den?) Kunne jo spise så mye jeg ville nesten. Det er omtrent som å spise skinke sånn kalorimessig, men fikk likevel bacon-følelsen. og mens jeg er inne på nyoppdagede ting her; Polarbrød ekstrem er fantastisk godt og har få kalorier, og genialt som mellommåltid. Smakte det for første gang i går.. Ja, det var dagens reklame...:) Akkurat nå holder jeg på å bake rug-rundstykker, deigen står og hever på kjøkkenet og jeg bare gleder meg til å spise dem etterpå. he he. Det er deilig med helg! :)

 

Ha en fortsatt god helg og (nok en gang!) lykke til med internettkurset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid kjempekos å høre fra deg, Anneli! :)

 

Ja, ikke sant det lett-baconet er kjempegodt?? Og nesten ingen kalorier sammenliknet med vanlig bacon. :)

Jeg er også veldig glad i polar extrem! Apropo ny-oppdagede ting: i går smakte jeg pærecider uten sukker!! Alkoholprosenten var fortsatt like høy, mens kaloriinnholdet var mye mindre... :) Det er vel ca 350 kalorier i en vanlig boks (0,5 liter) med cider, mens denne uten sukker hadde bare 185 kalorier! Jeg synes den smakte bedre til og med, den var ikke så søt som den med sukker... et bra alternativ for sånne som meg som ikke er noe glad i øl. :)

 

Kos deg med rug-rundstykker, hørtes veldig godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hopper innom for å ønske deg lykke til med kursstart imorgen! Jeg har nå fått kursboken min i posten jeg også, og kan nesten ikke vente til neste mandag, og startskuddet!! Sak tjuvstarte denne uken da, for å være ordentlig innstilt og omstilt osv.. he he Dette blir knall!!!

 

Good luck :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Kris!! :) Jeg gleder meg til å komme i gang i morgen! Gøy at du har fått kursboken, jeg har lest masse i den og tror den blir bra å kikke i mens kurset pågår.

Jeg så forresten at "Slankekrigen USA" begynner på Tvnorge imorgen kveld, så det passer jo perfekt! Kursstart og slankekrigen på TV er ingen dum kombinasjon... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger slankekrigen!! Utrolig hva de kan få til på såpass kort tid... men de trene uhorvelig mye da, og har ikke mye annet liv ved siden av mens de holder på! Da er det sunnere slik som vi gjør det! Spent på å høre hvordan det har gått med deg ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang!! Og det føles kjempebra! Jeg har absolutt ikke følt at jeg går på noe slankekurs akkurat, har kost meg med masse god mat idag, og det var ikke noe problem å få i seg 1900 kalorier....:)

Dagen startet med God dag müsli og skummet melk, til lunsj ble det to tjukke brødskiver med makrell i tomat + en pære, mellommåltidet ble en yoplait blåbær m/müsli, til middag laget jeg en oppskrift fra kursboken: skinkesaus med pasta! Veldig godt! Jeg skal ha hele 600 kalorier til middagene, og det er veldig uvant for meg. Jeg pleier å bli veldig mett av middager på 400-450 kalorier. Tror jeg får problemer med å spise 600 kalorier hvis det f.eks er fiskekaker eller fisk som ikke er fet til middag.. Men i følge kursleder så er det visst bare å spise desserter eller bakst som det er oppskrifter på i kursboken, får å få riktig antall kalorier! :) Ikke hver dag selvfølgelig, men av og til...

Ellers har jeg spist STOR jordbær- og banansmoothie og 2 skiver med kalkunpålegg til kvelds, ellers noen frukter og yoghurter. Så jeg sulter ikke akkurat. :)

Jeg har gått meg en tur idag, så da ble det 1,9 trimpoeng.

 

Jeg tror dette skal gå strålende, jeg!!

 

Takk for "melding", Kris! Jepp, nå er det slankekrigen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Så flott at du har kommet vel igang.. :) Bare lurer på, ble du anbefalt 1900 kalorier av kurslederen din? Hva er utgangspunktet ditt, vekt og trimpoeng...arbeid osv.. Hva ble det regnet ut at du skal spise for å holde vekten, behovet ditt liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kursleder anbefalte meg 1600 kalorier først, beregnet ut i fra at jeg har en sittestillende hverdag (er student!), at jeg er 170 cm høy og veier ca 70 kg. Jeg trener ganske mye, så derfor kontaktet jeg kursleder og sa at jeg får ca mellom 16-22 trimpoeng i uken, og da ble kaloribehovet justert opp til 1900. :)

 

Når kurset ditt starter får du den berømte formelen på kursiden din, og da kan du plotte inn vekt, alder, trimpoeng osv og se kaloribehovet ditt. Så da kan man leke seg å se hvor mange trimpoeng du må ha for å spise riktig i forhold til menyen! Deilig å slippe og regne selv hele tiden. :)

 

Går det greit å ligge på 1600 kalorier så langt, eller er det litt lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at det er masse mat! Men rekker å bli sulten mellom måltidene, så da er det sikkert ikke FOR mye.. spennende å se hva resultatene blir etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke synes det er lite mat, Kris! :) Jeg hadde trodd 1900 kalorier skulle være for mye for meg, men det er det absolutt ikke...

 

I dag snikveide jeg meg etter 2 dager på kurs, og jeg kunne ikke tro det jeg så... vekten viste 1,1 kg mindre enn på mandag!!! :) Jeg veide riktignok en del mer på mandag enn på fredag pga hotellhelgen, men når jeg har en helg med mye mat så vises det alltid på vekten på fredagen etter, men nå har det forsvunnet allerede! Håper bare det fortsetter like bra til veiedagen på mandag. Ned 1,1 kg på to dager er uansett ny rekord for meg.. :) Jeg føler ikke i det hele tatt at jeg går på "slankekurs", jeg koser meg mye med mine alle mine 1900 kalorier!

 

Ønsker alle en kjempefin dag, her i Bergen skinner endelig solen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Kris! :) Får bare krysse fingerene for at resultatene er like bra på mandag.

I dag har jeg gått tur i det nydelige vårværet og forbrent såvidt over 800 kalorier! Det ble 4 trimpoeng, det gitt! :)

Foreløpig synes jeg dette går over all forventning. Ikke noe sjokoladesug, masse deilig sunn mat og morsom trening! På mandag skal jeg sende inn ukas dagsrapporter og resultater til kursleder, og da skal hun vurdere igjen om jeg ligger på riktig meny. Det håper jeg virkelig, jeg trives meget bra på meny 3! Tror det kan bli litt vanskelig å gå ned en meny nå som jeg blir så bortskjemt med så mye mat. Men jeg trener jo mye og, så da håper jeg at får forsette med 1900 kalorier.

 

I dag spiste jeg omelett til middag, og det ble utrolig mye mat for 600 kalorier: 3 egg, 4 skiver kokt skinke, 100 gram kokt fullkornspasta, 30 gram lett-ost, stor salat og 1 rundstykke. Og om en times tid er det kveldsmat, da blir det en stor jordbær-smoothie og en fullkorns-wrap med lett kremost, kokt skinke og masse grønnsaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så bra å høre du trives så godt med kurset og at ting går så bra både med maten og vekta! Endelig litt nedgang, gjett om du fortjente det da! :)

 

Det må være litt herlig også å kunne ha 1900 kcal å spise i løpet av en dag. Selv på 1600, som er en del, må man jo faktisk tenke seg om med en del matvarer, for plutselig har man gått over grensa. (mitt problem er ikke at jeg spiser for lite, men for mye, for jeg er så utrolig glad i mat :) he he, er derfor jeg er i denne situasjonen i utgangspunktet....:)) Håper du får beholde meny 3 da siden du trives så godt med det.

 

Hørtes så utrolig godt ut med jordbær-smoothie og fullkornswrap med lett kremost, kokt skinke og masse grønnsaker...så jeg ble inspirert til å lage wrap selv, men måtte nok droppe jordbærsmoothien :D men grønnsaker er det jo bare å lempe på, og det er så godt.

 

Ha en strålende kveld og håper godværet fortsetter i Bergen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige ord, Anneli! Ja, det var utrolig deilig med nedgang, men det er resultatet på mandag som "teller" så da håper jeg at det fortsatt blir et minst like bra resultat da. :)

 

Ja, det er herlig å ligge på meny 3! Jeg er nok ganske lik deg når det gjelder mat, jeg har overhodet ikke noe problemer med å få i meg alle kaloriene jeg skal ha. Det er også derfor jeg er her, jeg har aldri trøstespist eller brukt mat for å takle følelser, alltid spist sunt, men også en del usunt i tillegg da. Rett og slett veldig mat-glad! :)

Smoothien og wrapen smakte deilig til kveldsmat igår, tenkte jeg skulle prøve meg med fullkorns-wrap med lett kremost, spekeskinke, tomater og ruccola-salat en dag. Det må jo bli godt! :)

 

I dag hadde jeg egentlig tenkt meg på spinning, men det er fortsatt så utrolig deilig vær her, så da har jeg heller vært ute og gått meg en tur i sola. Får nyte været mens man kan, særlig på denne kanten av landet. Det ble ihvertfall 450 kalorier forbrent, så det er jeg fornøyd med. Hittil har det vært trening/tur hver dag siden kursstart, så jeg får prøve og fortsette like bra.

Til middag idag stod nybakte skinkesnurrer med salat på menyen, deilig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag igjen, men jeg skal jobbe i helgen så det blir ikke noe fri-helg på meg dessverre. Her er det fortsatt supert vær, og det er deilig når jeg jobber. Jeg går jo veldig mye ute på jobb, frem og tilbake til leilighetene til de eldre, så det er det en fordel at det ikke regner, haggler, blåser eller tordner... *grøss* har hatt et par sånne vakter.

Dette blir min første helg på kurs. Jeg sparer alle kosemerkene mine til imorgen. I kveld skal vi kose oss med kalkunkarbonader i runde solsikkebrød med litt lett-ost og masse salat! Jeg har spart nesten alle kaloriene fra melk-og fruktrasjonen idag, så da blir det eksotiske frukter som papaya, mango og granateple med yoghurt-is til dessert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kost meg med alle ukens kosemerker! Det ble en caramello-sjokolade og en halv pose popcorn + pepsi max. :) Synes jeg fikk spist mye godt for 350 kalorier. Vanligvis på lørdagene så har vi en skål med div. sjokolade/smågodt/vingummi, og jeg trodde jeg kom til å savne det nå som jeg går på kurs. Men gjett hva?! Jeg klarer meg veldig fint uten den godteskålen. Jeg skal ikke nekte for at det hadde smakt veldig godt med det, men den følelsen jeg har nå er verdt så mye mer. :) Jeg er passe mett, og føler at det er jeg som har kontrollen, og at det ikke sjokoladen som har kontrollen over meg!!!

 

Nå er det snart leggetid for meg allerede, jeg skal tidlig på jobb imorgen, og nå som vi skal stille klokken en time fram, så blir det en time mindre søvn på meg. Jeg pleier å få kjempemasse trimpoeng når jeg er på jobb (bruker pulsklokken på jobb), men idag forbrente jeg "bare" 536 kalorier. Ikke så verst, men i dag hadde jeg bil, så da ble det ikke så mye gåing rundt omkring som jeg pleier. Men imorgen har jeg ikke bil, så da blir det nok mange trimpoeng. :)

 

Nattaklem fra Bergen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir en spennende dag for oss begge imorgen, Kris! :)

 

I dag har det vært et helt vanvittig bra vær i Bergen! Ikke en sky, knallsol og 15 grader!!! :D Det er utrolig hvor fort været skifter her..det er ikke mer enn litt over en uke jeg klaget over regn og gråvær. Etter at jeg sluttet på jobb kl 15 idag, fortet jeg meg hjem og inn i dusjen, før jeg dro med samboern til byen for å nyte finværet. Der ble det utepils på Bryggen (ute-farris på meg :)) og det var så varmt at jeg satt i bare genseren! (Vel..ikke BARE genseren da..:) ) Nå er det ihvertfall skikkelig vår, og sommeren kommer nærmere og nærmere, så da er det bare å fortsette og trene og spise sunt, så jeg får en slank sommerkropp!

I dag forbrente jeg 896 kalorier, så totalt denne uka så har det blitt 22,1 trimpoeng! I kveld har vi kost oss med god middag og kesamlapper. Nam!

Da er jeg tilbake i morgen tidlig med kursets første resultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Anneli!! :) Håper du har hatt en bra helg! :)

 

Jeg sjekket forresten akkurat hvor mye jeg har spist i gjennomsnitt i uka som har gått. På mandag-torsdag hadde jeg et snitt på 1904 kalorier, og på fredag til søndag har jeg i gjennomsnitt spist 1853 kalorier. Tror det aldri har skjedd at jeg har spist mindre i helgen enn i ukedagene, men jeg fikk bare i meg 1648 kalorier idag, så det er nok derfor. Jaja, jeg ligger jo veldig nært det anbefalte inntaket på 1900 da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!!!!! Første kursrapportering og vekten viste -1,5 kg!! :) Helt utrolig fornøyd!! Midjen hadde krympet med 1,5 cm, i tillegg til bittelitt mindre armer, rompe og hals. Det er tydelig at jeg har spist altfor lite før, så nå regner jeg med at jeg får fortsette med meny 3! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...