Gå til innhold

Ned i vekt dagbok!!!


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Gjest Tistelen

..... er det verste jeg vet!!! Jeg har heldigvis ikke spydd, men det har heller kommet andre veien med turbotrykk! Stakkars småtassene mine har heldigvis ikke fått det så hardt, de kastet opp en gang og så var det resten på magen. Guttungen spiser vanlig igjen, mest redd for han ettersom han er under året! Jentungen kastet opp en gang i dag og har ikke spist idag, men i kveld fikk hun i seg 3 mariekjeks. Heldigvis har hun drikket en god del vann i dag! Den som fikk det verst var som vanlig sambo.....

 

En annen ting, før julaften hadde jeg gått opp 3kg på 1 UKE. Noe var da fortsatt vann fordi det uke 4 med p-stav mens. Det resterende var ubetenksom spising FØR jul. Var på vekta i dag, mangler 500g før julekiloene er borte igjen. Tror 4 dager omgangssyke gjorde underverker for vekta, ikke den mest behagelige måte å bli kvitt kilo på men nå er de snart borte og jeg ser atter livlinja minske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tistelen

Ungene driver og kvikner til og jeg har hatt min første gåtur siden 17 desember.

I dag orket jeg ikke mer og gikk ut mens ungene sov og gubben leste bok, det var deilig å få litt tid for seg selv ute i friluft!

Maten er det fortsatt litt tynt med, aner ikke hva jeg ligger på, men for mye er det ikke!

 

Trim: 1,2 poeng (234 kcal forbrent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

For et vær det har vært her i dag, skikkelig snøvær i ene øyeblikket og opphold i neste og slik har det variert i hele dag! Og gjett hvem som var ute og gikk tur midt i det verste snøværet, nettopp MEG! Sur vind og snø midt i fleisen, men det gikk det og!

 

Trim: 1,4 poeng (286kcal forbrent på gåtur + pilates)

Kcal: 2237 ( i meste laget, får ligge litt under i morra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

I dag har jeg ikke tellet kcal, men jeg har trimmet ganske mye da! Først en gåtur på formiddagen, og nå i kveld 20 min Kari Jackeson dvd og 10 min windsor pilates.

Må si meg fornøyd med dette!!!

 

Nå skal jeg innta sofaen foran tv! Det syns jeg at jeg har fortjent

 

Trim: 2,8 trimpoeng (558 kcal forbrent!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Mine mål (nok en gang kremt...)

 

Vekt:

 

Mandag 14 jan : 69,5

Mandag 21 jan : 69,0

Mandag 28 jan : 68,5

Mandag 04 feb : 68,0

Mandag 11 feb : 67,5

Mandag 18 feb : 67,0

Mandag 25 feb : 66,5

Mandag 03 mar: 66,0

Mandag 10 mar: 65,5

Mandag 17 mar: 65,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

En opptur og en nedtur i dag, først nedturen, jeg trodde jeg veide 69,5 men det gjorde jeg IKKE! Det lignet mer på 70,8, nå sant skal sies så har jeg vann i kroppen men det kjenner jeg er på vei ut (do do do do), så jeg kommer ikke ned på 68,5 som jeg veide før jul, denne uka! Men jula er over og det er også overfloden av mat! (og gotterier) Bra det er nesten et år til neste gang!

Oppturen i dag er mye trim og vekk med juleflesket!

 

Kcal: 2075

Trim: 2,5 poeng (491 kcal forbrent!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg har veiedag i morgen jeg da, og har fortsatt et ørlite håp om at julesjokolade skal være borte. Men en smule optimistisk å tro at 1,7 kg skal forsvinne i løpet av ei uke.

 

Trimmen har jeg kommet i gang med igjen også, det er så deilig å komme seg ut og gå. Men jeg føler at jeg ikke får opp pulsen skikkelig. Lite bakker, og selv om jeg går på alt jeg klarer i nysnø og med tunge vintersko så blir det liksom ikke den store kondisjonstreningen. Vogna mi egner seg ikke akkurat for jogging heller (store, tunge og stabile Brio'n min). Hva gjør du for å få opp pulsen når du triller? Tror jeg skal kjøpe meg joggevogn til sommeren.....

 

Lykke til i uka som kommer, snart er julekiloene borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

I dag skal jeg skryte masse av meg selv, har gått laaang tur og forbrent masse! Og om været er det samme i morra blir en laaang tur til!! Jeg og lilletass legger ut på tur når jentungen er på plass i barnehagen og guttungen sovner og jeg går så kjakene rødmer og pusten står som ei vindkule - neida er ikke så ille men jeg går ganske fort og i morra skal vi gå i de hardeste bakkene i området så det blir vel noen trimpoeng der også!

Nå skal julekiloene vekk!!;)

 

Trim: 3,6 poeng!!!! (713 kcal forbrent) :)

Kcal: 2114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Ut på tur aldri sur, men på vei hjem kan det hende man blir sur på seg selv, gnagesår på begge hælene, har nye vanntette støvler og disse har gitt meg gode gnagesår i dag tross flere par tjukke sokker oppi. Jeg har fått rasket til meg en del trimpoeng idag på denne turen og litt pilates, og det er jo positivt. Det som derimot ikke er positivt er at disse føttene skal ned i andre sko etterpå når jentungen skal hentes i barnehagen! Det kommer til å bli en mindre deilig opplevelse.

 

Trim: 3,8 poeng (767 kcal forbrent! ;))

Kcal: 2210

 

 

Jeg kommer til å satse på å spise 2100-2200 og ha 20 trimpoeng i uka, etter å ha prøvd forskjellig kcal inntak med lite eller mye trim ser det ut til at det er dette som passer best for meg. Og jeg ammer fortsatt 4 ganger om dagen med dette har jeg ikke tatt med i regnestykket så det jeg taper av kcal på det tar jeg som ren bonus!! Og det ser ser ut til at det virker denne gangen også for jeg snikveide meg i dag og på 2 dager har jeg mistet 600g av de 2,3 julekiloene. Så nå gjenstår 1,7kg og jeg håper på å miste 1 kg av dem de 4 dagene det er igjen til veiing. Mandag here I come!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Denne uka skal jeg foreta et lite eksperiment, jeg skal veie meg hver dag og se hvor fort julekiloene forsvinner!

 

Før jul veide jeg 68,5 og det er det jeg skal tilbake til fortest mulig og helst 3,5 kilo til!

 

Mandag: 70,8kg (+2,3kg)

Tirsdag: 70,6kg (+2,1kg)

Onsdag: 70,2kg (+1,7kg)

Torsdag:69,8kg (+1,3kg)

Fredag: 69,6kg (+1,1kg)

Lørdag: 69,6

Søndag: 69,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Trim: 3,8 trimpoeng (754 kcal forbrent!) ;)

Kcal: fikk ikke regsitrert alt, glemte å veie!

 

Hei og hopp! Dette har vært nok en aktiv dag og kroppen krymper i bredden for hver dag som går og det er jeg bare takknemlig for!!! Men jeg er sulten selv om jeg spiser 2200 kcal hver dag, men jeg tror det har noe med at jeg har startet på et veldig høyt aktivitetsnivå så kroppen driver å øker forbrenningen, så jeg tror vel at dette går seg til etterhvert!! Det hjelper nok når jeg slutter å amme for det har jeg ikke tatt med i utregninga at jeg fortsatt "halvammer", men fra 10 februar er det slutt, da er han ett år og da får det være nok! I tilegg er det slutt på permisjonen min 24 januar så da kan jeg ikke fly og amme hele tiden!

 

Imorgen skal jeg putte begge ungene i dobbelvogna og gå tur, det kan bli spennende, jentungen har lopper i bena så jeg er spent på hvordan det går!

Det ser ut til at jeg greier 20 trimpoeng denne uka og da er det bare å gyve løs videre også. Når jeg starter å jobbe skal jeg gå en av veiene, spørs på hvilken vakt jeg har!

 

Jeg er helt sikker på at at det ble litt mye kalorier i dag, men så mye som jeg har trent så gjør det sikkert ikke så veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim: 3' date='8 trimpoeng (754 kcal forbrent!) ;)

Kcal: fikk ikke regsitrert alt, glemte å veie!

 

Hei og hopp! Dette har vært nok en aktiv dag og kroppen krymper i bredden for hver dag som går og det er jeg bare takknemlig for!!! Men jeg er sulten selv om jeg spiser 2200 kcal hver dag, men jeg tror det har noe med at jeg har startet på et veldig høyt aktivitetsnivå så kroppen driver å øker forbrenningen, så jeg tror vel at dette går seg til etterhvert!! Det hjelper nok når jeg slutter å amme for det har jeg ikke tatt med i utregninga at jeg fortsatt "halvammer", men fra 10 februar er det slutt, da er han ett år og da får det være nok! I tilegg er det slutt på permisjonen min 24 januar så da kan jeg ikke fly og amme hele tiden!

 

Imorgen skal jeg putte begge ungene i dobbelvogna og gå tur, det kan bli spennende, jentungen har lopper i bena så jeg er spent på hvordan det går!

Det ser ut til at jeg greier 20 trimpoeng denne uka og da er det bare å gyve løs videre også. Når jeg starter å jobbe skal jeg gå en av veiene, spørs på hvilken vakt jeg har!

 

Jeg er helt sikker på at at det ble litt mye kalorier i dag, men så mye som jeg har trent så gjør det sikkert ikke så veldig mye...[/quote']

 

Du trenger ikke å slutte å amme selv om du begynner i jobb. Jeg ammet minsten til han var tre år og da hadde jeg gått i jobb i 21mndr. Men det begrenser seg selv når du begynner å jobbe. Minsten har sluppet billig unna sykdom så kanskje det er fordi jeg ammet han så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Du trenger ikke å slutte å amme selv om du begynner i jobb. Jeg ammet minsten til han var tre år og da hadde jeg gått i jobb i 21mndr. Men det begrenser seg selv når du begynner å jobbe. Minsten har sluppet billig unna sykdom så kanskje det er fordi jeg ammet han så lenge?

 

Jentungen er 2 1/2 år, henne ammet jeg til hun var ett år, hun har ikke vært mye syk, så tror det er like viktig hvor mye antistoffer melka inneholder, som hvor lenge de får den. Det med ett år er en grense jeg har satt selv, for jeg syns det er greit å sette en stopp på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen er 2 1/2 år' date=' henne ammet jeg til hun var ett år, hun har ikke vært mye syk, så tror det er like viktig hvor mye antistoffer melka inneholder, som hvor lenge de får den. Det med ett år er en grense jeg har satt selv, for jeg syns det er greit å sette en stopp på det tidspunktet.[/quote']

 

Hvis barnet er enig med deg er jo alt vel.

Jeg slet sånn med ammingen i starten så for meg var det ok å amme så lenge. På det tidspunktet var det jo bare kos;)

Lykke til med jobbstart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Hvis barnet er enig med deg er jo alt vel.

Jeg slet sånn med ammingen i starten så for meg var det ok å amme så lenge. På det tidspunktet var det jo bare kos;)

Lykke til med jobbstart:)

 

 

Tror nok guttungen min mer enn gjerne hadde hengt i puppen lengre enn ett år, men det er ikke opp til han å avgjøre. Jeg hadde ganske mye melk 12 timer etter fødsel, 24 timer etter var jeg helt sprengt. Så sånn sett har jeg ammet lenge, men har glemt å nevne at jeg har fryst ned en del melk og driver fortsatt pumper og fryser ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Uffamei for en dag, kaker og gotterier og ikke noe trim.... Jeg var på friskt driv ut ut på tur og etter 10 min sprakk en vannblemme jeg hadde på hælen, sokken var bløt, huden sår, for gnagesårplasteret ramlet av... typisk.... Da var det bare å snu og gå hjem som ei halt bikkje.... ( med 0,5 trimpoeng) Og helt typisk var det ingen fler gnagssårplaster igjen i skapet.... SUR SUR SUR! Dette var dagen, så kom natten og det ble ikke akkurat bedre, jentungen våknet 22.30, og nektet å sove igjen, da var det bare å ta med seg dyne og pute og kampere på gulvet hennes. Jeg våknet igjen 00.30 støl og stiv... 01.30 våknet guttungen, og han SKULLE amme, men jeg nektet, nok er nok, 11 mnd gamle barn nattammes IKKE! Han fikk vann, hyl og skrik og vekker selvfølgelig jentungen.... Ny runde med henne, til slutt ga vi opp og tok henne med inn i senga vår og så satt jeg ved senga til guttungen, til han sovnet sånn rundt tre.... Og jeg krysser fingrene for at ingen var ute og gikk natt tur, for det må ha vært galehus her, to vrælende unger og to voksne som øya går i kryss på... 06.00 våkner guttungen igjen og da var det greit å amme, men denne lille tølperen skulle ikke ha så mye, så skulle han sove.... Typisk, endelig får så skal han nesten ikke ha...... Knurrrrrrr......

 

Trim: 0,5 trimpoeng (98 kcal forbrent)

 

Håper dere har hatt ett bedre døgn enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

.......sukk....sliten kjerring sliten gubbe og slitne unger, alt sammen pga en natts megadårlig søvn, MEN vi bestemte oss for å gå tur i dag, for å få vekk litt begynnende hodepine og få litt frisk luft. Det virket forsåvidt det, pulsklokker hadde vi på begge to, så det ble noen trimpoeng. Men en stor trøtt jentunge som ikke ville sitte i vogn og sutret store deler av turen ble en utfordring....

Om vi skal ut på tur i morgen skal vi ta dobbelvogna istedenfor 2 enkle, da kan jentungen sitte på skuldrene til faren innimellom istedenfor å enten gå selv eller sitte i vogn, og eventuelt sove i vogna etterhvert.

Tror det blir tidlig kvelden i dag, helt sikker faktisk!

Tellet kcal har jeg ikke orket i dag, men tror ikke det er så galt, har ikke orket å spise så mye heller.....

Har foresten 18 trimpoeng nå så jeg trenger kun 2 i morgen for å nå målet mitt denne uka!!

 

Trim: 3,8 poeng (766 forbrente kcal ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Jeg hadde som må å komme meg opp i 20 trimpoeng, men jeg orker ikke å trene så mye i dag så jeg endte på 18,7 trimpoeng denne uka. Det er ikke så veldig langt unna det jeg hadde tenkt, men jeg gyver løs fra i morgen igjen!

I morgen skal jeg også på vekten og da blir det spennende å se hvor mye av julekiloene jeg har kvittet meg med! Veide 70,8kg :eek: for en uke siden og har gått jevnt nedover hele uka, så da gjenstår det å se hvor mye som er igjen til å kvitte seg med neste uke!

Målet er fortsatt 65 kilo og jeg gleder meg til å nå det målet!

 

Trim: 0,7 trimpoeng (177 kcal forbrent)

Kcal: 2038

 

Totalt trimpoeng denne uka: 18,7 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

....hjertesukk.... er det ikke det ene så er det det andre, hadde vært ute og gått tur og gikk i dusjen og syns at "understellet" føltes litt rart, joda en svær "blemme/myk kul" som dekket hele skjedeåpningen. I vant stil fikk jeg panikk, dro til legen og fikk diagnosen "nedfallen livmor grad 1-2":eek:. Arg! I det minste var det ikke noe kjempegalt, så for meg at den "blemmen" sprakk, men så viste det seg at det ikke var noen blemme.... Heldigvis! Uansett nå er det 3-6mnd ventetid for å få gjort noe med dette....

Vekta i dag var heller ikke snill ;), har veid 69,6 i 4 dager, i dag veide jeg 69,9....

Men det er 900g julemat som er vekk! Gåturen i dag var veldig ålreit og vi skal ut på tur i morgen og!!

 

Vekt: 69,9

Trim: 3,3 poeng (655 kcal forbrent)

Kcal: 2305 (dette gikk også galt... S-T-Ø-N-N.....)

 

I morgen atter en ny dag for Gry med mye trim og ligge under 2100 kcal... Nå har jeg nemlig gått ned fra 4 til 3 amminger pr døgn så da må jeg spise litt mindre også.....

 

Furteklem fra furtegry......;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Du har gått ned nesten en kilo jo!! Og dine veldig, veldig mange trimpoeng har gjort kroppen din enda litt sterkere og fastere. Dessuten, du er under 70 kg igjen. Min magiske grense;)

 

Men jeg vet, hater det når vekta ikke er like snill som jeg vil. Henger meg alt for mye opp i den vekta jeg. Jeg har smugveid meg i dag, og vekta viser at jeg har gått opp:-( Men så slapp jeg har vært de siste dagene så.... Men magen blir mindre, og det gjør "kjærlighetshåndtakene" også:-)

 

Nei, stå på du! Synes du er superflink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Ned er ned uansett hvor lite det er! Jeg har denne uka gått ned 300g, ikke mye, men er glad for at det er ned ettersom jeg ikke har vært flink med maten!:D

Guttungen snørrer og hoster litt fortsatt, jentungen er i barnehagen igjen! Egentlig skulle jeg ha vært ute og gått i dag, men venter til i morgen for da er sikkert guttungen enda litt bedre!

 

Vekt i dag: 69,6

 

Fortsatt 1,1 julekilo igjen, men jeg satser på at det forsvinner noe i løpet av denne uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...