Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest lottis75

Et beger mager kesam røde bær,en banan og 10 mandler. total sum 331kcal.

Har spist hele 768 kcal i dag og kl er 11.14:) Vært våken siden 0615....

Spiser de store summene tidlig slik at jeg har noe å forbrenne utover dagen.

Nå blir det en frukt i to tiden. middag og et lite måltid på kvelden.

Hvordan legger dere det opp?

 

Kos dere og nyt lunsj allesammen:)

 

LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar

Dere er støttende og herlige... :) Flott du tar det som inspirasjon Slank, men jeg må være realistisk å ikke håpe så alt for hardt at dette er et reelt resultat... Hvis vekta viser det samme på mandag... da først skal jeg slippe jubelen helt løs.. hehe... NÅ skal jeg komme meg ut og trene... blir nok litt jogging likevel... he he.. vanskelig å la være....

 

Lottis: Jeg har i dag spist tre knekkebrød med lett kremost og leverpostei (40g til sammen) med masse grønnsaker på til frokost. Til lunsj har jeg spist en skål med All Brain, 2 dl melk og deilig lett jordbærsyltetøy oppi.... nam nam... I tillegg spiser jeg ca 10 g cachewnøtter. kl halv tre blir det da et mellommåltid som er et knekkebrød med mager prim... så tar jeg gjerne en frukt til( som regel banan)... middagen i dag er fiskekaker og poteter... med masse grønnsaker... så blir det et kveldsmåltid som igjen er knekkebrød med noe spennende på, og en sans youghurt... og ligger jeg litt lavt i kcal blir det en youghurt til eller/og et lite eple

 

Ja, sånn ca blir dagens meny.. he he

 

- klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Lurer på om jeg også skal spise mer knekkebrød... Noen som mener dette har bedre effekt enn grovt brød? Hvilket knekkebrød anbefales?

 

Slanket meg en gang 8 kg. på 8 uker, spiste ikke et gram brød... Men var så lei knekkebrød etterpå at jeg får gåsehud av å tenke på det.. :)

 

Nå spiser jeg 1 brødskive til frokost, 2 til lunsj, 1 til mellommåltid, middag, 1 skive til kvelds. Tynne skiver vel og merke... :) Spiser for mye jeg vel ratt.. hehe.. iiiiiiiiiiiiiiik.....

 

Må jobbe litt og vel... hehe... hi..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk det samme hvilket brød eller knekkebrød du velger.. for en kcal er en kcal uansett (viser nyere forskning.. he he). Men, du må passe på at brødrasjonen til frokost og lunsj ikke overstiger 60g, eller 3 knekkebrød (ca 120 kcal +-) Mellommåltidet og kveldmåltidet skal helst være rundt 100 kcal , og middagen rundt 400 - 500 kcal. så kan du spise frukt som tilsammen blir 200 kcal pr dag og det samme gjelder melkerasjon som skal være på ca200 kcal(som er valgfritt mellom melk, youghurt, ost eller andre melkeprodukter)..

 

Nå er min trening over for i dag...og det ble en tur på over en time denne gangen...Jeg måtte stoppe å gå i de værste bakkene da musklene mine ikke ville mer... he he... Jeg kom på at jeg ikke får trent i mårra da jeg skal innover på HiAk hele dagen, og er alene med ungene på kvelden. Derfor tok jeg i litt hardt i dag også... :)

 

Nå skal jeg ha meg litt vann og et herlig eple...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da var det endelig hjemme igjen etter en herlig dag på jobb:) Har hatt med meg elevene på tur idag så vi har fått gått masse!

Det er min sønn (har jo noen til, hehe) som fyller 14 år på fredag men da er vi jo på hotell så vi skal feire imorra. Selv fyller jeg om noen dager så da blir det vel noe mere, men da blir det mat!

Jeg har alltid veid meg hver dag, men nå er jeg flink og veier meg kun hver mandag:p

Skal jeg lage mat kun til meg noen dager blir det alltid wok, hehe...nam nam... og enkelt og lite kalorier

Ojjjj Isabel, det var voldsomt til minsking på deg da!! Det er fordi du er så flink det:-)

Jeg spiser stort sett knekkebrød og frukt 3 ganger før middag, så masse middag, og kun frukt resten av kvelden jeg... Spiser ryvita rug eller finn crisp jeg..

 

Nå skal jeg igang med middagen før det er full fart til speideren med minstemann!! Kommer tilbake ikveld:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Ja, da var denne dagen også snart over. Her skal det kozes i sofaen ikveld, er full fart hver ettermiddag/kveld resten av uka...

 

Jeg har gått i superdupertempo i lysløypa idag, den er kupert og fin; 25 min. Situps osv. etterpå.. Så dagens innsats er unnagjort...

 

Middag til meg alene idag ble wrap med masse salat og litt kokt skinke, samt 1 ts yoghurt naturell 0,1.

 

God onsdagskveld.

Klm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. denne dagen også i havn... jeg kjenner jeg er skikkelig trøtt og sliten. Vært veldig sulten hele tiden i dag..men det har gått bra..ingen utskeielser..:)

Bra jobba slank30!! Du trener like bra du da...:) Tror jeg snart skal finne senga... for i mårra skal vi tidlig opp alle mann..

Jeg spiser også veldig mye finn crisp... det er jo så godt, og da får jeg liksom litt mer mat.. he he.. er jo kun 20 kcal pr knekkebrød... joho!!

Natta alle sammen....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg har akkurat kommet inn fra en time rask stavgang. Fant ut at jeg måtte variere litt i treningen. Før i dag var jeg ute med barnevogn i over en time på rask tur:) Vårværet må nytes....

 

Imorgen skal jeg veies på kurs igjen...begynner allerede å grue meg.

Tenk hvis det den har gått opp.Hjelpes som jeg kommer til å skamme meg da:)

Ja,ja..Det er i morgen. Idag har jeg iallefall gjort en innsats føler jeg og jeg har spist ganske nøyaktig 1400 kcal.

 

Nå skal jeg kose meg med en flaske med vann og en god kopp kaffe.

 

Ha en deilig kveld!!

 

Lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Du har helt sikkert gått ned Lottis, så ikke tenk på det!

Jeg er også trøtt og sliten, tror nok det er fordi vi er så aktive, hehe... har gått i noen timer idag jeg, og det er deilig. Ska ta situps og diverse nå etterpå så er jeg også i havn

 

Sove godt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en utrolig travel dag på jobb, og en jente på 6 år som skulle ta blodprøve i ettermiddag. Det gikk ikke så bra, og etter tre stikk, måtte de gi opp og vi skal prøve igjen i morgen. Uff, det tok på både for mor og barn, så vi skeiet ut på Dolly Dimple`s etterpå:)

Vanligvis spiser jeg tre finn crisp til frokost, tre til lunsj + en banan til mellommåltid. Middag spiser jeg til jeg er mett, men veier ris/pasta/potet. Kvelds blir somregel to knekkebrød og en gullerot. Ca 1400 ckal pr dag.

Hvis noen lurer på hvem jeg er: 33år, har en jente på 2 og jente på 6år+ mann:)

Er 67 kilo, men skal ned til 60, men målet er 63 til 17mai og 60 innen 1 juli. Jeg skal veie meg på mandager, og førstkommende blir min første...spennende.

Nå skal jeg ta mine 50 situps og kose meg med "ugly Betty"...snakkes i morgen.

 

Hvordan får dere smilefjesene ifra, får bare til oppe på tittelen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Hva skjer med tråden vår?? Den hadde jo forsvunnet laaaaangt ned på lista.. Jaja.. Vi er vel så aktive med jobb og trim, at vi har da ikke tid til å sitte ved pc'n hele tida... :)

 

Nå er det jobb som gjelder... Og jammen er ikke helgen snart like rundt hjørnet igjen, på en måte godt at tida går fort. Men iiiiiiiiiiiiiiiiik....... 17. mai kommer fort... hehe...

 

Smil til verden og verden smiler til deg... (hehe.. var det litt minnebok-aktig eller) hehe.. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Du klarte du det du Anne:p

Vi må passe på så tråden ikke forsvinner ja, hehe... og nå er jeg i full kakebakegang:)

Det ble bakt bløtkake igår (ikke til meg, hehe) Og nå er det baking sjokoladekake med jordbærkrem og appelsinkake og limesjokoladekake(og jeg kan spise litt av alle!! johoooo)

Nå skal jeg spise litt og begynne å vaske huset innimellom kakene, og så er det å hente ungene kl 14 så de får rydda litt ute, hehe:)

 

Klem så lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg tok på meg en dressjakke i dag som jeg ikke har hatt på meg på noen uker Det var faktisk den som fortalte meg at NÅ var det på tide med skjerpings.. Men ihvertfall den satt løst og fint:)Men den skal bli for stor:D Det er målet!!!!!

Jeg er klar til dommen i kveld. Kjenner på bukser og klær at noe har skjedd,men er ikke helt sikker på at jeg har gått ned i kilo.

Når jeg la meg i går kveld var jeg utrolig sliten...kvalm faktisk. Tror det har vært litt mye trening og lite mat i det siste...Men i dag er jeg i topp form:)

Hva skal dere ha til middag i dag?

Kanskje vi skal legge inn forslag når vi vet. Har gått litt tom for ideer.

Her blir det omelett med skinke tror jeg.Må ha noe lett og raskt skal jo på kurs kl seks.

 

God lunsj da jenter!

 

NYT MATEN:)

 

LOTTIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei på deg! Gled deg til å gå på vekta, du har helt sikkert gått ned så flink du har vært, og i tillegg merker du det på klærne:)

Idag blir det ikke middag her pga bursdag kl 17, men ungene skal få pasta og kjøttsaus fra igår, og mannen får noe ikveld, hehe..

Jeg har akkurat spist lunsj, salat med reker, deilig!!

 

Lykke til med kurset ikveld, det blir spennende

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende for deg i kveld, jeg krysser fingre og tær.

Jeg skal ha kylling i sursøt saus og ris. Bruker å kjøpe et glass, men har i ekstra grønsaker og kylling selvsagt, så veier jeg risen og spiser meg god og mett. Husk et stort glass vann før middagen.

 

Nå må jeg springe, skal til legen å ta blodprøve på min stakkars 6-årig:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Jeg er kjempespent på dine vegne Lottis.. :) Det går jo tydligvis rette veien, når du merker det på klærne.. Min ene kilo har nok ikke gjort store utslagene enda, men regner med det skal komme seg etterhvert. Ikke noe er bedre enn å føle seg vel i sitt eget skinn.. hehe....

 

Snart lunsj MÅ det bli her, er så hektisk på jobb at lunsj ofte blir forskøvet litt. Men nå er det jammen på tide.. Sulten som en ulv.. :) 1 knekkebrød til frokost 7.30 holder ikke evig gitt..

 

Må bli enkel middag her også, skal i besøk kl. 18, så det må gå unna.. Kanskje omelett her også ja.. Hørtes fristende ut.. yummmiiii... :D

 

Hørtes småfristende ut med alle disse kakene merwell, yummmiiiiii... Du får koze deg litt når du har vært så flink til å bake.... OG det er bursdag.. (er jo heldigvis ikke det hver uke.. ) :)

Husvask er også trening..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Kanskje jeg skal ha kylling i sursøt saus i stedenfor omelett....???

HAHAHA.. NÅ høres ALT fristende ut.... (men særlig de kakene da, merwell) hehe... hihi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hehe, de kakene ser virkelig gode ut!! Nå er sjokoladekaka ferdig stekt (ikke tatt på jordbærkremen enda), og appelsinkaka er i ovnen, og den ser også god ut:) Dette blir istedet for middag på meg idag, hehe. Hvert stk er ca 85 kalorier så det er ikke så galt.

På tide å spise Slank hvis det er alt du har spist idag, det er litt lite. Pass på å ta med deg noen frukt hver dag og spis innimellom, det hjelper:)

Lykke til hos legen Anne, håper det går bedre idag!!

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Alt under kontroll? skulle ha vært mulig og kunne lagt ut bilder her så kunnevi ha fått sett så flotte de er:)Kos deg i kveld og nyt det har du fortjent!!!

 

To timer til jeg skal på kurs. Har jeg gått ned skal jeg feire med en ekstra frukt i kveld:D og frukt er veldig godt det også..........

 

Ha en super kveld!

 

Klem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Lottis. Jeg er helt sikker på at det har gått bra siden du merker det på klærne :D

Merwell: du er helt rå!! bake så mange "slanke" kaker og spiser ikke mer enn du skal.. det står det respekt av :) Det hadde ikke jeg klart. Håper feiringen går fint .

Slank30: du skal faktiskt ha 3 knekkebrød til frokost (6 stk hvis det er FinnCrisp) ... he he... ett knekkebrød er ALT for lite til å få igang kroppen/ forbrenning.. for så å vente til nesten halv ett med påfyll... ta med deg noe frukt, youghurt eller andre lettvinte mellommåltider.

Dagen for meg har i dag vært meget hektisk, og ingen trening... snufs... :) Jeg prøver å komme i havn med bacheloroppgaven, og det er et lite stykke igjen... og fristen nærmer seg med stormskritt... I mårra blir det like hektisk.. og ingen trening.. og det plager meg litt...vil jo trene.. men men... sånn er det bare :)

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen...

 

- Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå har alle reist, venter bare en nevø som skal komme og spise kaker nå siden han har vært på trening. Kakene ble veldig gode, og jeg spiste 3 små stk, og det ble ca 250 kalorier:) Ikke verst!

Jordbærkaka så helt utrolig god ut, ungene gikk og sikla på den i 2 timer der den sto i kjøleskapet, hehe. Skulle vært bilder ja, så skulle dere fått sett:)

Du får bare stå på isabel, det viktigste er å komme i havn, og du er jo så flink til å trene ellers at det går nok helt fint!

 

Nå skal jeg se om jeg finner meg noe mat, er sulten, hehe..

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Da er jeg tilbake fra kurs

0,7 kilo er 0,7 kilo.....og en jentetur med mye alkohol er en jentetur med mye alkohol:)

Jeg gikk ned og hele 9 cm rundt livet på 2,5 uke...Det er vel bra:)

og har gått ned 2,8 kilo på 2,5 uke.

 

Nå skal dere høre jenter:

ny forskning har kommet frem til at når man skal måle magemål skal man trekke inn magen og måle ett par cm over navelen. pga magesekken er forskjellig str og det er fettet vi skal måle. deretter skal man ta sin egen høyde og dele på 2.Det blir maxgrensen på målet.Jeg er 176 og deler jeg dette på to blir det 88cm......Jeg er 91 cm altså ikke så utrolig ille allikevel...

 

Nå har jeg spist 2 dl havregryn og 20 hasselnøtter...en kesam med sitrus Og i da har jeg da spist 1499 kcal.

Håper alle har det bra!

Så fantastisk flink du er Isabel. Vet hvordan det er når man har en stor og krevene oppgave hengene over seg. Det tar all energi fra en. Tenk så deilig det blir når du er ferdig....:)

 

I morgen er det helg!!!

 

Deilig deilig deilig:)

 

Vi skal kose oss sammen. På lørdag skal jeg ha med den største datteren min på Spinning.Hun skal på kidz time..hun gleder seg masse.

Søndag er det Barnas holmenkolldag. Harepus løypa skal gjennomføres,og på kvelden er det fødselsdag hos tantebarnet vårt. Der blir det middag og kake. Det går fint. Ingen kake skal spises...Det går fint. har fortalt broren min om vår-rengjøringen min så de heier på meg;D

Imorgen skal jeg vaske huset og på kvelden skal jeg jeg ligge rett ut på sofaen. Treningsfri.

 

Håper bursdagen til Merwell ble vellykket. Ble det jubel over kakene?

 

Ha en deilig aften!

 

lottis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går veien... Du er bare kjempe flink :) på tross av jentefest... herlig...

 

Nå må jeg prøve å bli ferdig med en rapport... frist i mårra kl 1500.

 

Snakkes.... - klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...