Gå til innhold

* * * St. Hans jentene * * *


Gjest Carpa

Anbefalte innlegg

Gjest Guttemammaen

Så bra altså, åsså flinke til å hjelpe hverandre, snille dere er :) Åhoi har ikke tid til å lese gjennom alt, er jo hjemme med 3 barn, så her går det i ett. Prøver å stikke innom iblant. Her går åsså vekta nedover mer :) Gått ned 400 gram siden mandag da, dumt å veie seg hver dag, men klarer ikke la være :)

 

Er det noen som har lyst å regne ut for meg hvor mange kalorier jeg bør få i meg hver dag?

 

Jeg er 165 cm høy, veier 66,3 kg. Det jeg trimmer (fast) pr dag er som regel 45 minutter rask gange på sånn Trainer maskin (jeg er kliss klass når jeg er ferdig).

Ofte så triller jeg en tur også, men ikke alltid. Føler jo jeg får i meg de kaloriene jeg skal siden vekta går nedover, men hadde vært greit å sett å mye jeg bør ha i meg. Har jo sånn sett en aktiv hverdag med 3 små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 470
  • Created
  • Siste svar

Er det noen som har lyst å regne ut for meg hvor mange kalorier jeg bør få i meg hver dag?

 

Jeg er 165 cm høy' date=' veier 66,3 kg. Det jeg trimmer (fast) pr dag er som regel 45 minutter rask gange på sånn Trainer maskin (jeg er kliss klass når jeg er ferdig).

Ofte så triller jeg en tur også, men ikke alltid. Føler jo jeg får i meg de kaloriene jeg skal siden vekta går nedover, men hadde vært greit å sett å mye jeg bør ha i meg. Har jo sånn sett en aktiv hverdag med 3 små :)[/quote']

 

Jeg kan gjerne regne ut for deg og! :) Men jeg må vite alderen din, og hvor mange trimpoeng du har gjennomsnittlig i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen
Jeg kan gjerne regne ut for deg og! :) Men jeg må vite alderen din' date=' og hvor mange trimpoeng du har gjennomsnittlig i uken.[/quote']

 

 

Okei. Jeg må bare prøve å sette meg inn i de trimpoengene jeg, ikke gjort det enda jeg. Skal finne ut av det. Jeg er forresten 29 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen
Jeg kan gjerne regne ut for deg og! :) Men jeg må vite alderen din' date=' og hvor mange trimpoeng du har gjennomsnittlig i uken.[/quote']

 

Hm syns det virka så mye jeg, men la inn at jeg trener 6 dager i uka på Walking Crosstrainer og da står det at jeg forbrenner 1000 kcl på den. Åsså alt det andre så kom jeg opp i 37,7 trimpoeng ca pr uke. Hørtes så mye ut, vet ikke hva som er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm syns det virka så mye jeg' date=' men la inn at jeg trener 6 dager i uka på Walking Crosstrainer og da står det at jeg forbrenner 1000 kcl på den. Åsså alt det andre så kom jeg opp i 37,7 trimpoeng ca pr uke. Hørtes så mye ut, vet ikke hva som er vanlig?[/quote']

 

Det hørtes veldig mye ut med 37,7 trimpoeng i uka. Jeg trener ca 1 time om dagen (gåtur/crosstrainer/stepmaskin eller spinning) og jeg har ca mellom 17-26 trimpoeng i uken. Men er det crosstraineren som sier du forbrenner så mye som 1000 kalorier pr økt? Jeg vet at mange crosstrainere viser altfor mye forbrent fordi den ikke tar hensyn til kjønn, alder, høyde og hvor god form man er i osv. Før jeg kjøpte meg pulsklokke, pleide jeg å legge inn crosstrainer-trening som rask skigåing i dagsrapporten. Skal sjekke hvor mye mange trimpoeng 45 min av det 6 ganger i uka blir i løpet av en uke, så skal jeg sjekke ut kaloribehovet ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket litt, og hvis du legger inn 45 min rask skigåing 6 ganger pr uke, får jeg det til å bli 11,4 trimpoeng pr uke. Og når jeg legger inn tallene dine i kalkulatoren, så står det at du har et daglig energiforbruk på ca 2269 kalorier. Har man mellom 1900-2400 skal man ligge på meny 2 (1600 kalorier daglig), og har man mellom 2300-2800 skal man ligge på meny 3 (1900 kalorier daglig). Du ligger jo akkurat på grensen mellom de to menyene, så da ville jeg kanskje ha spist ca 1600-1700 kalorier daglig?! :)

 

Hvor mye pleier du å spise daglig forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen
Nå har jeg sjekket litt' date=' og hvis du legger inn 45 min rask skigåing 6 ganger pr uke, får jeg det til å bli 11,4 trimpoeng pr uke. Og når jeg legger inn tallene dine i kalkulatoren, så står det at du har et daglig energiforbruk på ca 2269 kalorier. Har man mellom 1900-2400 skal man ligge på meny 2 (1600 kalorier daglig), og har man mellom 2300-2800 skal man ligge på meny 3 (1900 kalorier daglig). Du ligger jo akkurat på grensen mellom de to menyene, så da ville jeg kanskje ha spist ca 1600-1700 kalorier daglig?! :)

 

Hvor mye pleier du å spise daglig forresten?[/quote']

 

Å tusen takk, syns det hørtes litt vilt ut med 37,7 trimpoeng flau :)

Jeg har ikke begynt å telle kalorier jeg, hmm bør kanskje det. Men setter opp min meny sånn ca:

 

Frokost: 1 skive med lett syltetøy(grovt hjemmebakt brød) 1 stort glass melk

Lunsj: 2 knekkebrød med 1 skive lett brunost

Middag: HM pleier å lage av oppskrift til GR, så spiser meg ikke stumett. F.eks 1 kyllingfilet og 150 gram pasta.

Kvelds: 1 knekkebrød med lett brunost/eller 1 skive med lett syltetøy

Frukt og grønt: 1 eple og 2 gulrøtter

Til alle måltider drikker jeg vann vann vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen
Det hørtes veldig mye ut med 37' date='7 trimpoeng i uka. Jeg trener ca 1 time om dagen (gåtur/crosstrainer/stepmaskin eller spinning) og jeg har ca mellom 17-26 trimpoeng i uken. Men er det crosstraineren som sier du forbrenner så mye som 1000 kalorier pr økt? Jeg vet at mange crosstrainere viser altfor mye forbrent fordi den ikke tar hensyn til kjønn, alder, høyde og hvor god form man er i osv. Før jeg kjøpte meg pulsklokke, pleide jeg å legge inn crosstrainer-trening som rask skigåing i dagsrapporten. Skal sjekke hvor mye mange trimpoeng 45 min av det 6 ganger i uka blir i løpet av en uke, så skal jeg sjekke ut kaloribehovet ditt. :)[/quote']

 

Ja det er crosstraineren som viser at jeg har forbrent 1000 kalorier (pleier å gi meg med 1000 :) ). Men har igrunnen tenkt at det nok ikke stemmer ja. Ja det blir jo mest som å gå på ski, så da vet jeg åssen jeg skal regne det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som du spiser altfor lite! Nå regnet jeg ut veldig grovt ut hvor mange kalorier det du skrev opp blir (førte det ikke inn, bare regnet ut ut i fra ca hvor mange kalorier f.eks et knekkebrød inneholder osv), så fikk jeg det til og bli så vidt under 1000 kalorier. Det kan jo hende det er mer hvis du legger det inn i dagsrapporten og får riktige tall for hva du har spist, men det hørtes veldig lite ut.

Du burde sjekke ut hvor mye det blir, og du trenger jo ikke telle kalorier hver eneste dag, men bare så du vet ca hvor mye 1600 kalorier er. Det er viktig at kroppen får nok mat, så ikke fettforbrenningen stopper opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen
Jeg synes det høres ut som du spiser altfor lite! Nå regnet jeg ut veldig grovt ut hvor mange kalorier det du skrev opp blir (førte det ikke inn' date=' bare regnet ut ut i fra ca hvor mange kalorier f.eks et knekkebrød inneholder osv), så fikk jeg det til og bli så vidt under 1000 kalorier. Det kan jo hende det er mer hvis du legger det inn i dagsrapporten og får riktige tall for hva du har spist, men det hørtes veldig lite ut.

Du burde sjekke ut hvor mye det blir, og du trenger jo ikke telle kalorier hver eneste dag, men bare så du vet ca hvor mye 1600 kalorier er. Det er viktig at kroppen får nok mat, så ikke fettforbrenningen stopper opp! :)[/quote']

 

Kanskje det er for lite da. Jeg skal ta å legge det inn på dagsrapporten å se hva jeg kommer frem til :) Tusen takk for hjelpa :) Hadde vært kjipt viss plutselig vekta stod stille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er for lite da. Jeg skal ta å legge det inn på dagsrapporten å se hva jeg kommer frem til :) Tusen takk for hjelpa :) Hadde vært kjipt viss plutselig vekta stod stille :)

 

Bare hyggelig å kunne hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen
Bare hyggelig å kunne hjelpe! :)

 

Vet du, nå har jeg regna det sånn ca ut, å det blir jo altfor få kalorier jeg får i meg. Må visst legge meg opp ett nytt opplegg her jeg, rart for jeg tar jo av meg åsså, hm. Var jo greit å finne ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest innlegg-stafetten til deg og Jente23 ang. crosstrainer/kcalforbrenning/kcalinntak, og er enig med Jente23 om at du inntar for få kcal per dag, og at man absolutt ikke kan stole på crosstrainer (eller andre apparater som viser kcal uten at man har pulsbelte på). Tips: Legg inn alt du spiser en hel uke, så ser du i hvert fall hvordan du ligger an. Jeg vil også anbefale å belønne deg selv med en pulsklokke, for der kan du plotte inn alder, vekt og høyde, slik at antall forbrente kalorier stemmer for deg.

 

Lykke til videre! :) Og forresten; jeg synes du er kjempeflink som trener crosstrainer 6 dager i uka! Jeg er imponert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du' date=' nå har jeg regna det sånn ca ut, å det blir jo altfor få kalorier jeg får i meg. Må visst legge meg opp ett nytt opplegg her jeg, rart for jeg tar jo av meg åsså, hm. Var jo greit å finne ut av det :)[/quote']

 

Da kan du glede deg til å spise mer mat! :) Jeg trener mer enn deg og skal derfor ha 1900 kalorier daglig, og her kan du se hvor mye mat jeg spiser idag:

 

Frokost: Ganske stor posjon havergrøt med blåbær

Lunsj: 2 tjukke brødskiver med soft light og kokt egg

Mm: 2 knekkebrød med kalkunpålegg og agurk

Mm: Fruktsalat (1 banan, 1 eple, 2 ringer ananas) med en lett-yoghurt

Middag: Kylling i sursøt saus (dvs ca 150 gram kylling, 150 gram kokt ris, et halvt glass sursøt saus, sukkererter, løk, vannkastanjer, babymais)

Kveldsmat: 2 ostesmørbrød

 

Dette utgjør 1900 kalorier, så da må nok du spise enn del mer enn det du gjør for å komme opp i 1600 kalorier. :) Bra du har klart å gå ned i vekt med så lite mat hittil, men det skal ikke gå mange ukene før det stopper opp.

Veldig enig med Juhuu, kjøp deg pulsklokke! Utrolig motiverende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttemammaen
Da kan du glede deg til å spise mer mat! :) Jeg trener mer enn deg og skal derfor ha 1900 kalorier daglig' date=' og her kan du se hvor mye mat jeg spiser idag:

 

Frokost: Ganske stor posjon havergrøt med blåbær

Lunsj: 2 tjukke brødskiver med soft light og kokt egg

Mm: 2 knekkebrød med kalkunpålegg og agurk

Mm: Fruktsalat (1 banan, 1 eple, 2 ringer ananas) med en lett-yoghurt

Middag: Kylling i sursøt saus (dvs ca 150 gram kylling, 150 gram kokt ris, et halvt glass sursøt saus, sukkererter, løk, vannkastanjer, babymais)

Kveldsmat: 2 ostesmørbrød

 

Dette utgjør 1900 kalorier, så da må nok du spise enn del mer enn det du gjør for å komme opp i 1600 kalorier. :) Bra du har klart å gå ned i vekt med så lite mat hittil, men det skal ikke gå mange ukene før det stopper opp.

Veldig enig med Juhuu, kjøp deg pulsklokke! Utrolig motiverende! :)[/quote']

 

WOW så masse, gleder meg til å spise mer jeg Igjen: Tusen millioner takk. Stor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å veie meg mandag, jeg... huff, he he. Tar det igjen på mandag, har store forhåpninger, er rimelig borte vekk i en fyr, og det er utrolig effektivt som slankekur! ha ha.... Står på denne uka og så "veies vi" mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye interessant lesning. Det er så flott at vi har fått til en så hyggelig og hjelpsom tråd.

 

Jeg er veldig ute å kjører om dagen men det hjelper å komme inn her å lese litt altså. Det blir masse jobbing, lite søvn og helt feil mat på meg om dagen så vekta på mandag blir spennende. I tillegg får jeg vel mensen til helgen.

 

Skulle så gjerne jobbet mindre og trent mer altså. Håper det blir roligere til uken.

 

Crosstrainer, hva er det?

 

Jente23. Tror herved du kan utnevnes til "kursveilederen" vår jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye interessant lesning. Det er så flott at vi har fått til en så hyggelig og hjelpsom tråd.

 

Jeg er veldig ute å kjører om dagen men det hjelper å komme inn her å lese litt altså. Det blir masse jobbing' date=' lite søvn og helt feil mat på meg om dagen så vekta på mandag blir spennende. I tillegg får jeg vel mensen til helgen.

 

Skulle så gjerne jobbet mindre og trent mer altså. Håper det blir roligere til uken.

 

Crosstrainer, hva er det?

 

Jente23. Tror herved du kan utnevnes til "kursveilederen" vår jeg :-)[/quote']

 

Hehe, takk for det! :)

 

Crosstrainer er det samme som ellipsemaskin, hvis det sier deg noe mer?!

Helt enig at det hjelper å komme inn hit å få motivasjon!

Det ligger en åpnet plate med sånn kjempegod appelsin-krokan-sjokolade i skapet her, og her om dagen stod jeg og luktet på den og hadde sååå lyst på. Men så gikk jeg inn hit, og så på vektoversikten du har laget, og fant ut at jeg heller vil ha et bra tall der til mandag enn å spise sjokoladen. :)

I går prøvde jeg noen sommerklær fra forrige sommer, og de var for store!!! Hehe, så fantastisk det føltes! Gleder meg til å dra på sommer-shopping i juni! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at det hjelper å komme inn hit å få motivasjon!

Det ligger en åpnet plate med sånn kjempegod appelsin-krokan-sjokolade i skapet her' date=' og her om dagen stod jeg og luktet på den og hadde sååå lyst på. Men så gikk jeg inn hit, og så på vektoversikten du har laget, og fant ut at jeg heller vil ha et bra tall der til mandag enn å spise sjokoladen. :)

I går prøvde jeg noen sommerklær fra forrige sommer, og de var for store!!! Hehe, så fantastisk det føltes! Gleder meg til å dra på sommer-shopping i juni! [/quote']

 

 

WOW! Så flink du er til å motstå sjokoladen som ALLTID ser god ut, lukter godt, og som man vet vil smelte på tunga - OG selvfølgelig ikke bidra til et fint tall på veiedagen... Jeg er imponert over din selvbeherskelse! :)

Og ja, nye sommerklær blir hææærlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Har ikke vært her på et par dager, men her har det virkelig vært aktivitet! :)

 

Jeg har vært litt frustrert over manglende vektnedgang og tenker også på om jeg må justere litt. Jeg trener mye mer nå enn til å begynne med, sist uke hadde jeg nesten 20 trimpoeng. Føler jeg spiser det samme som jeg gjorde i februar, men nå har det ingen virkning.

 

Hadde en bra dag i går. Telte kaloriene inn i dag og det ble ikke med enn litt over 1300. Kanskje er det sånn at man i sin iver etter å gå ned trener mer og mer og blir stadig flinkere på hva man skal spise og så plutselig så skjer det ingen ting. Har vært på vekta i dag da, og nå er jeg under 70 igjen. Vi får se på mandag!

 

Blir lei av å legge inn manglende resultater her hver uke, og forsøke å forklare hvorfor når jeg faktisk synes at jeg er ganske flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens! :)

Da var det helg og her i Bergen skinner solen! Jeg har ikke mange planene i helgen, eksamen nærmer seg, så det blir nok en lesehelg på meg... men jeg skal ihvertfall på spinning både idag og imorgen, og på søndag er det meldt knallvær her, så da må jeg nok få med samboeren på en liten tur ut. Man kan ikke lese hele tiden.. :)

Nå har jeg studert i snart 4 år, og ved hver eneste eksamen har jeg vært en svært god venn med kjeks og sjokolade. Men denne gangen skal jeg heller meske meg med oppskjært frukt, smoothier og grønnsaker og dipp. Jeg tror liksom at jeg må ha noe søtt når jeg leser, men jeg skal ikke gå i den fella denne gangen. Jeg får tenke på hvor mange fine sommerklær jeg skal shoppe etter eksamen, og prøve å ha det som motivasjon. :)

 

Jeg har vært litt frustrert over manglende vektnedgang og tenker også på om jeg må justere litt. Jeg trener mye mer nå enn til å begynne med' date=' sist uke hadde jeg nesten 20 trimpoeng. Føler jeg spiser det samme som jeg gjorde i februar, men nå har det ingen virkning.

Hadde en bra dag i går. Telte kaloriene inn i dag og det ble ikke med enn litt over 1300. Kanskje er det sånn at man i sin iver etter å gå ned trener mer og mer og blir stadig flinkere på hva man skal spise og så plutselig så skjer det ingen ting. Har vært på vekta i dag da, og nå er jeg under 70 igjen. Vi får se på mandag!

Blir lei av å legge inn manglende resultater her hver uke, og forsøke å forklare hvorfor når jeg faktisk synes at jeg er ganske flink![/quote']

 

Jeg skjønner deg veldig godt, Fridamor! Jeg hadde det akkurat på samme måte i januar, februar og mars. De fleste på tråden jeg var med på gikk ned i vekt, mens jeg stod stille omtrent hele tiden. Det er ikke noe gøy når det er sånn! Sikkert lurt å justere litt, ja. Jeg har også ca 20 trimpoeng i uka, men spiser 1900 kalorier. Det høres ut som du spiser litt for lite med bare 1300 kalorier?

Kjempebra at du er under 70 kg nå da! :)

 

Ønsker alle en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ofte det har skjedd at jeg har gledet meg til veiing på mandag, men akkurat nå gjør jeg det.. er storfornøyd med min egen innsats, og resultater - ikke minst - til nå.. ting går atskillig enklere enn jeg hadde trodd, og selv om jeg vet at det kan og vil komme platåer, så er det fryktelig deilig å være inne i en "nedgangsperiode":) Og det beste av alt.. er at jeg føler ikke jeg går glipp av noe, snarere tvert imot - det er helt fantastisk deilig å kunne gå rett forbi sjokoladehyllene på vei ut av butikken, og ikke føle et savn i det hele tatt.. atskillig bedre for budsjettet er det også.. hehe:) Og det å føle at buksa som i påska satt som et slangeskinn, nå sitter (nesten) perfekt = ubetalelig:)

 

Sånn.. da har jeg det på trykk til platåene kommer, så når/hvis de kommer får jeg bare finne frem denne godfølelsen igjen;)

 

Ønsker dere alle en sunn, god og strålende helg, så sees vi her på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Har vært på Danmarkstur og gleder meg ikke til veiingen i morgen. Jeg går alltid opp når jeg er på tur. Selv om jeg går ned igjen det meste ganske fort så er jeg jo på stedet hvil. 11 dager til jeg drar på en ukes ferie til Kreta, deretter hjemme 2 uke og deretter en uke ferie igjen. Ser jo nå at hvis jeg holder meg på 70 kg til sommeren er over så får jeg være glad! Dette blir jo bare opp og ned hele sommeren...

 

Jeg trener, jeg spiser stort sett det jeg skal ha. Synes jeg gjør det som tidligere, men ingenting skjer. Føler derfor at jeg mister kontrollen. Tidligere i venter så gikk jeg jo ned ca. halvkilo i uka og alt stemte i forhold til teoriene. Nå stemmer ingenting lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...