Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest umulius

Skjønte det var det du mente Linda, med brød vs knekkebrød. Og er enig med deg i det.

Har du fått intoleranse for melkeprodukter?

 

Hatt ei vennine på besøk i kveld. Holdt på med scrapping.. Moro med bilder :) Og enda mer moro å få de satt i album og ordnet litt med de... Er så koselig å se tilbake på!

 

Snakkes i morgen alle flotte og super flinke jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest juhuuu

Er enig i det. Et variert sunt kosthold med en real dose trim er nok det beste. Jeg skal uansett holde meg unna brød en hel uke, fordi jeg har fått opplyst at vi som har lavt stoffskifte ikke har så godt av gjærbakst generelt. Så jeg skal prøve å unngå gjærbakstknekkebrød også. Så det blir mye havregrøt og knekkebrød uten gjær denne uka. Ikke at jeg tror jeg merker stor forskjell på bare en uke, men jeg vil kjenne på hvordan det føles :) Jeg komme rnok aldri til å kutte noe mat helt ut, ikke is en gang, men alt i moderate mengder. I kveld har jeg spist appelsin og knekkebrød med kremost. godt! :P

 

Sov godt livsstilsendrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er å trøtt :)

 

Vil bare si at jeg synes dere er kjemekoselige og kjempeflinke, alle dere jenter her inne ! Trivelig å komme innom her og lese ! :P

 

Sov godt, Snupper !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Havregrøten putrer snart på komfyren, eplet er skåret opp, og jeg har inntatt snart en halv liter vann :) Herlig start på dagen!

 

Grått og regntungt her i dag, men jeg skal ut å gå tur i kveld uansett. Jeg synes det er så herlig å gå tur i regnet! Det føles så godt. Skal se an hvor sliten jeg er når jeg komme rhjem fra skolen, for hodepinen lurer. Men da er det i hvert fall godt å komme seg ut! :P

 

Ha en sprek og sunn dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

..har gått fint! Blitt fokostblanding og noen knekke brød og litt fullkornsris. Og magert pålegg og kyllingfilet. Ellers masse frukt.. Hatt en veninne på besøk, så vi har kost oss med vannmelon og gulrot med kesam-dip.. :) Mmm

 

Og i tilleg har vi syklet en tur, deilig!

Endte med 2,9tp i dag, super deilig! Fy søren å mye lettereog greier alt er når man har masse overskudd og flott ute vær!!

 

I morgen blir det lesing og jobbing på meg.. Såblir kun trim i sykkelturen til og fra jobb.. Men blie jo mer enn ingenting ihvertfall;)

 

Snakkes imorgen jenter! Og masse lykke til til dere som har veiedag imorgen!

Veldig glad for at dere er her alle samen, og bakker hverandre opp:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

En rolig dag for de fleste? Eller kanskje veldig hektisk?

 

Jeg har spist is i kveld... Det var godt! :P Kom innenfor dagens inntak likevel da, så da unnet jeg meg det.

 

Ble ingen tur ut på meg i kveld, har sovet masse og skal i seng nå. Sliten og lei, så det er bare å lytte til kroppen, tross alt... Synd den heller ville ha is enn å gå tur :)

 

Håper dere har det bra! Og lykke til de som har onsdagsveiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Innimellom trenger man å høre på hva kroppen vil, og ikke hva man burde... Vi jenter er alt for flinke til å gjøre det vi burde.. Og si ja og ja og ja til alt...

Må prioritere oss selv også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Jeg har fundert litt på akkurat det der i de siste dagene - hvorfor er vi jenter så omsorgsfulle og setter oss selv til side for at andre skal ha det bra? Og hvorfor skjønner ikke mannfolk i blant at det eneste vi trenger er at de holder rundt oss, eller ta oppvasken uten å bli spurt om det, eller overrasker med en massasje eller noe sånt... hm... Uansett, vi er nok flere enn meg her som må lære å sette oss selv mer i fokus, sant?

 

Ha en flott dag alle sammen! I dag skal jeg levere oppgava!!!!!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det er lurt å lytte til kroppens signaler og gi seg selv lov til å ikke gjøre alt helt riktig bestandig.. uten å få dårlig samvittighet !

Igår var en sånn dag for meg. Som oftest passer det best at jeg lager middagen, men igår kom jeg til dekket bord. Mannen hadde laget taco med mexicanske pitabrød. Og guri meg hvor godt det smakte og hvor sulten jeg var ! Hadde ingen aning om at jeg var så sulten, men syns jeg spiste og spiste uten å bli mett, og etter tre sånne pitabrød (de er jo ganske små da),sa samvittigheta mi at jeg måtte stoppe å spise, selv om jeg ikke var mett :) Men det var helt nyydelig, og det smakte sikkert ekstra godt siden jeg ikke lagde maten selv..

På kvelden sto jeg å lagde en iskake, og da kom det familie på besøk, med gave og kake. (Mannen min har nemlig rund dag i morgen, og vi skal reise til svigers og feire.)

Kaka var kjøpt på bakeri, en suksesskake men sjokoladetopp, og den var også bare helt nyyydelig ! Skulle bare ta en bit, men det ble mange, var like sulten igjen !

Vet ikke om det er fordi jeg akkurat har fått mensen at jeg er så kjempesulten, eller om jeg har spist for lite de andre dagene ? Iallefall, spiste nok altformange kalorier igår..men, jeg angrer faktisk ikke så veldig, for det var så utrolig godt ! :D

Så idag reiser vi altså bort for å feire mannens bursdag, og blir borte noen dager.

Det blir nok noen flere utskeielser i dagene framover, men skal gjøre så godt jeg kan !

Til slutt..har gått ned 800 gram denne uka. Er fornøyd med det. Kosa meg på 17.mai + igår, og i tillegg er tante Rød på besøk.

 

Skal se om jeg får lurt meg inn på dataen til svigers innimellom :P

 

Ha en fin onsdag alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Gratulerer så mye med nedgang Tupp1!

 

Hørtes deilg ut med dekket bord og middag.. Det er noe som hører til sjeldenheten her.. Men er veldig koselig når det skjer!

 

Hvis vi er litt mer beviste på hva vi vil, så håper jeg det ikke blir til at man sier ja til omtrent alt.. Og som dere har nevt, det at man hører på kroppen, og ikke hva man BURDE... Burde er et dårlig ord! Skal jobbe litt med det..

 

Ha en fortsatt flott dag! Skal tilbake til bøkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulius og Juhuuu !

 

Nå er jeg hos svigers. De andre ser fotballkamp, så jeg har sneket meg en tur på dataen !:)

 

Ble litt snop på bilturen, i morgen er det feiring, og gidder ikke spise egne knekkebrød når jeg er på besøk, så jeg får heller la vær å spise så mye til måltidene. Ikke så sunt, men for noen dager så går det vel bra !

 

Ha en fin kveld jenter, og bare la "gubbene" deres stå litt på for dere, det fortjener dere ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Fått lest masse i dag, og jobbet. Så ble 1,6tp på meg idag! Fornøyd med det;)

 

Og Tupp1, sikkert ikke så ille med noen dager uten knekkebrødene dine.. Må jo leve litt også:)

Ha en fortsatt fin tur hos svigers!

 

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Jeg har spist kjeks. Begynner virkelig å lure på om jeg "må" ha noe usunt hver dag, for jeg spiser ett eller annet nei-mat hver dag. I går var det is, søndag kaker og soft-is, i dag sjokoladekjeks. Hm. Kanskje jeg skal prøve å bare spise riktige kalorier i morra...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Kanskje du føler du må ha noe som du ikke får lov til.. Nesten som når man er liten.. Kjenner meg igjen.. Men har fått masse motivasjon i det siste. Så tar det f eks ikke så tungt om jeg tar f eks en is, bare det totale dagsinntaket blir om det skal. Må jo tenke på at vi skal leve også, og ikke bare spise det vi kan(såkalt ja mat) Må jo ha litt av litt- og nei-mat innimellom også! men prøver å ikke spise sånt hver dag da,, Vært flink i dag, men i går ble det en friskis! Nam

 

Men uansett bedre lykke imorgen! Vet du kan klare det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

takk umulius, for et spark i ræva - jeg skal klare hele dagen med bare sunne kalorier!!! Ikke noe godter, kaker eller desserter på meg i dag!!! :) Det er is som er den største fristelsen om dagen - mmmm..... Men i hvert fall ikke i dag!

 

Ha en superduper dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Sol og skyfri himmel sier jo IS!!

 

Men er jo en del saftis etc som ikke er så ikke da.. Så lenge det ikke blir softis og kroneis med sjokolade hver gang... Står en sånn oversikt på forsiden nå... Under der du har inntaket for de siste dagene.. Hvis du skjønner hvor jeg mener..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Ja, jeg leste den, og jeg prøver så godt jeg kan å velge saft-is når jeg spiser is, men det er bare det at iskrem er så mye bedre... :) I dag har jeg vært veldig flink. Bare spist sunne kalorier så langt, og jeg skal ut og gå tur med trim-venninnen min senere i dag. Veldig stolt over at jeg kalrte å si nei da ei venninne hadde kjøpt to sjokolader, en til meg og en til henne. Jeg sa rett og slett nei! :D Og kantinedama på skolen sa ti lmeg da jeg handlet et eple på slutten av dagen, at jeg var flink til å spise frukt!!! Jøss, ho har lagt merke til det! (kanskje i tillegg til en sjokolade i blant... )

 

Sola skinner, oppgaven er levert, jeg er sliten, og lader opp til jobbehelg... Føler meg ganske tom i hodet og kroppen etter at en oppgave jeg har jobbet med (i hvert fall i hodet) de siste 8 månedene er ferdig. Føles så godt! Hvordan går det med dine eksamener, umulius?

 

Hvordan går det hos svigers, Tupp1? Blir du overtalt til å smake alle kakeslagene p åbordet? :P Ikke lett å være på besøk sånn over flere dager - men stå på! Du klarer deg fint!

 

Noen som har store selskapsutfordringer i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Her er jeg igjen.. Full av energi:) Føler jeg stråler om dagen!!

Kan det ha noe med eksamensresultatet å gjøre.. :) Fått svar på den første, som ble "premiert" med toppkarakter! Så er kjempefornøyd! Har siste eksamen til tirsdag, så skal bli deilig å bli ferdig med det stresset som det bærer med seg.

Fått noen resultater du da Juhuu?! Deilig ¨å ha levert oppgaven nå kan jeg tenke meg:D

 

Er kjempe stolt av deg Juhuu, og alle dere andre som har klart å si nei! Både til usunn mat og andre ting..

Så koselig at noen legger merke til det da! Men litt flaut også kanskje..

 

Jeg for min del har sagt ja-takk baåe en og to ganger i dag til muffins og dumle... MM, var kjempe godt! Men synes jaggu jeg kunne unne meg det etter 1times sykkeltur for å komme på besøk der jeg ble servert usunnhetene...:P Og så 1times sykling hjem... Så her endte det på 3,8tp i dag!! Er superfornøyd etter å ha lagt 3MIL bak meg på sykkel idag! Har ei venninne å sykle med om dagen, så er veldig koselig! Bade trim, latter og moro på en gang...

 

Håper alt er vel Tupp1. Og at det går litt bedre med deg enn reklamen til SAS...

 

Hadet så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du og Juhuuu er kjempeflinke som klarer å fokusere så mye på slanking og sunt levesett midt i eksamensperioden ! Trimmer, sier nei til fristelser og blir lagt merke til fordi en kjøper mye frukt ! Det er jammen bra gjort av dere jenter !!

 

Her går det bra ! Vi har vært ute og spist idag. Det ble biffsnadder, pommes frites, bernaisesaus og litt salat. Smakte godt ! Så har det blitt litt kake ja, to store stykker,og ett glass champagne og litt chips. Og til lunsj..to hveteboller med melkesjokoladebiter. Maaase deilige kalorier ja, og masse kake igjen som skal spises opp :)

 

Kjenner det er godt med avbrudd i knekkebrødspisinga, var litt lei i slutten nå, men skal tilbake til gamle vaner igjen når vi kommer hjem !

Har spilt litt fotball sammen med gutta i det deilige været vi har hatt idag, kanskje jeg ikke forbrente så mye, men gøy var det iallefall !

 

Vi snakkes jenter, blir nok å lure meg inn her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden vår har jo havnet laaangt ned på siden, det går jo ikke ann :)

 

 

Går bra her. Har hatt lammesteik til middag idag, noe som jeg elsker, men forsynte meg mest av grønnsakene idag, og spiste meg ikke helt mett slik jeg pleier.

 

Er spent på hva vekta sier når jeg kommer hjem, men så lenge jeg ikke har gått så mye opp, så skal jeg være fornøyd !

 

Ha en fin fredagskveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

hallå!!

 

har vært uten data noen dager ( heilt forferdelig, fyttikatta!!)

 

uken som gikk, gikk greit , ned 0,8 kg :)

 

ellers friske og raske igjen- og det viktigaste vi e på nett igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Vi har savna deg, Linda! Nå er i hvert fall den harde kjerne samlet igjen! :P Men hvor er dere andre? Gi lyd fra dere - vi vil så gjerne vite hvordan det går med dere.

 

Og gratulerer med flott nedgang! Wow! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager at eg er treg, men blir få turer innom for tida, har fullt program heile dagane, nesten vanskelig å få tid til dei aller mest nødvendige tinga..

 

og... i går tok eg mot til meg og var til legen ang. henvisning til bukplastikk... var så nervøs at eg kasta opp heile morgonen, men fekk tilbakemelding om at han meinte at det var gode muligheiter for å få det dekt... så nå er prosessen igangsatt, så får vi sjå.. spennande iallefall.

 

har nok komt dit hen at eg er fornøgd med vekta trur eg, berre magen igjen for at eg skal kunne vere komfortabel med kroppen min, og ang. dei siste kiloa, så er dei nok plasserte akkurat der...

 

men eg blir med fram imot sommeren, om ikkje anna enn for å holde fokus og holde vekta, så vil eg sjølvsagt få med meg korleis det går med dokke som eg har fulgt ei stund no! :P

 

masse lykke til folkens, ser fram til sol og sommer no, håper det blir bra framover, så får vi nyte flotte fjellturer :)

 

ha ei god pinse alle sammen! her blir det festligheter i dag, vorspiel fra kl 18.. hihi, gler meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...