Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest juhuuu

ble rødvin på meg i går, og det er støtt og stadig noe som ikke bør inn i munnen som faller inn i munnen... hvor er motivasjonen som jeg mener er her? Hvorfor gjør jeg sånn mot meg selv? Ser for meg hvor lekker og smekker jeg kan være til sommeren, men det nytter ikke sånn som jeg spiser... sukk... Nuvel - skylder litt på stress, for ikke planlagt godt nok og roet meg... Men jeg skal trene i helga, så det blir bra! :) God fredagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest umulius

..Trodde dette skulle bli en fin kveld. Men nå har jeg trøkt i meg en rad melkesjokolade, noen gode never ostepop og attpåtil så fikk jeg med noen marsmellows... At det går an!! Irritert på meg selv!! :)

Vet egentlig ikke helt hva som fikk meg til det.. Men fikk liksom så lyst på no godt, etter å ha prøvd 2 bukser som jeg har i skapet. Og som ikke har vært i bruk på en stund.. Men passet ikke i dag heller gitt.. Den ene gikk på, men fikk så vidt igjen knappen... Surt! Så følte vel for å trøste meg selv litt da.. Men det er jo ikke rette tingen, burde mye heller ha gått meg en tur.. men det er jo ,lett å si etterpå.. Når man sitter med ekkel smak i munnen av alt sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Har som mål de neste ukene, å ikke veie meg annet enn mandager. Hadde så lyst i dag, for å se hvordan det var etter å ha prøvd de buksene.. Redd jeg kanskje har gått opp igjen det som ble borte forrige uke.. Arg:(

 

Og så skal jeg ikke prøve noe jeg tror passer, før vekta viser 65,**...

 

Akkurat nå er jeg veldig lei!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også, var mye flinkere ifjor når jeg skulle slanke meg de samme kiloene...Jeg var mye flinkere å trimme da, så da tenkte jeg meg veldig nøye om før jeg putta noe usunt i munnen, for da var liksom trimminga helt bortkasta. Skylder litt på det elendige været som har vært i Nord- Norge i år, har ikke vært så fristende å trø ut når det er regn og surt. Men idag har vi hatt strålende sol, men har likevel ikke kommet meg ut..har følt meg sliten og slapp, så har rett og slett ikke gidda..

Har stort sett spist sunt idag, men tok en lien bit sjokoladekake, og bittelitt chips ikveld..Jaja, i morgen er en ny dag jenter, og vi skal nok komme i mål til slutt..vi PRØVER jo iallefall :) Ha en fin fredagskveld !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedelig.... å sjå at så mange slit med motivasjonen... håper det snur for dokke snart!

 

sjølv er motivasjonen bra, men kjenner at eg tek det litt med ro i forhold til mine endelige mål, et sunt, skeier ut av og til med måte, men med mykje trening og fysisk arbeid med bygging av garasje, så skjer det vel litt av seg sjølv, og det er godt.

 

ser ut for at det blir mindre tid på treningsstudio framover, og dermed færre registrerte trimpoeng, men rekner med det blir litt likevel... med bygginga, så det får vere bra! vart 6,3 poeng i dag, og starter på trimtre nr. 3!

 

har rukke over mykje i dag på ein fridag, lang skogstur ilag med ungane, trilletur med ei venninne og den nye tantejenta, trening og muring! deilig hektisk! liker det når det skjer mykje... :)

 

ønsker dokke alle ei god helg, håper dokke finn att motivasjonen, for eg veit at dokke kan om dokke vil.. flinke damer!

 

masse lykke til, klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Så flott, uur, at motivasjonen din er bra! Vi er noen som sliter litt om dagen med den ja... Jeg har spist to sjokoladekakestykker i dag... :) Føler meg som ei oppblåst boble, og har gått opp sikekrt mer enn jeg veide på drit-dagen på mandag... Skal på trening i morgen, men likevel, det holder liksom ikke med 10 trimpoeng skal ejg forbrenne det jeg putter i meg i uka, må opp i 50, minst... Egentlig ville det vært flott om vi var en gjeng som kunne møtes ukentlig, sånn på ordentlig. Synd vi er spredt over hele Norges langstrakte land... Må finne meg en treningspartner... Kanskje jeg skal overtale sambo...? hmmm... jeg må klekke ut en plan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

å gu som jeg sliter for tiden!!! jeg tålte ikke den oppgangen dist uke- lufta gikk ut av meg, og hva skjer da- jeg glemmer å spise

også finner jeg mye annet rart å putte i munnen når blodsukkeret blir altfor laft, i dag ble det vaffler....

og jeg som ikke har spist vaffler siden aug i fjor- spiste ikke bare en eller to neida mange!!! og mange kcal!!

DRIT altså! :)

 

har gjort litt hage arb i dag men det er eneste trimmen på lenge

 

blir en ond sirkel dette,

må prøve å komme meg inn på rett spor på mandag..

 

lykke til jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

med trimpoeng på å klippe plen..... kan det være mulig??

 

holder på med sånn mose fjerner- og det er jo mye tyngre enn å bare klippe plen,

men jeg registrerer det på det. og fikk 5 tp på 1,5 time

 

og i dag har jeg reg 2 t ( skal holde på i heile dag- men må holde ett øye med ungene og da blir det ikke like effektivt- så derfor 2 t og 30 min raking)

og det ble 7 tp!!!!

 

aldri hatt så mange tp på ei uke!!!

 

i sommer er det iallefall jeg som skal klippe plenen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Da er det jo bare å klippe i vei da!! Så flink du er Linda!

 

Her er motivasjonen på vei tilbake! Litt grått i dag, så kan sitte og lese til eksamen med god samvittighet! Men skal ut en tur i dag, fpå med meg samboeren min og gå tur!

 

Nesten lit sånn at jeg gleder meg til veiing imorgen.. Vet uka ikke har vært som den burde, og får se imorgen hva jeg får igjen for det.. Spent!

 

HA en flott søndag alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Er skuffa over meg selv. Hvor skal det her enda? Jeg havna på grisefylla i går. Har ikke vært på skikkelig fest på mange måneder, så sånn sett var det jo kjempegøy - men den uka her har jeg ikke turt å renge kcal i det hele tatt! I morra kommer jeg til å veie det samme som i januar, det er joeg overbevist om.

 

Men det er en bra ting som har kommet ut av dagen-derpå da... Jeg føler meg så drit at jeg har lyst til å skrike!!! Lurer på om jeg skal sette opp en plan for aktiviteter og mat for hele uka som kommer, slik at jeg hver dag kan forberede meg og være flink! Og jeg skal handle inn enda mer frukt og grønnsaker, og prøve å finne den motivasjonen som går på ENDRING av livsstil, ikke bare "lure-meg-selv-og-tro-jeg-skal-klare-å-gå-ned-i-vekt" på en måte. Trodde jeg hadde en slik motivasjon førut også, men det viser seg at jeg bare har lurt meg selv - eller prøvd å gjøre det. Fysj altså - jeg føler meg som en hval!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

skjønner frustrasjonen, juhuuu

 

men sånne utskeielsa skal vi tøle, bare vi kommer inn på rett spor igjen

 

det er ikke gjort på 1-2-3 å endre livsstil, men vi skal heller ikke slutte å leve!

vi kan prinsippa, og vet hva vi skal gjøre- og vi er knallflinke!!!

 

morgen dagen kommer uansett, se heller frem til neste mandag med ny veiing

 

 

easy come- easy go

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Ikke bra.. Men da har du vel danset fra deg og brukt kroppen da Juhuu..! :) Må jo være lov å ta en skikkelig fest. Men nå kan det jo høres som om du er forsynt for en stund. Og kose deg med frukt og grønt istedenfor alkohol... *smiler*

Ikke tenk på vekta, men at du skal få det bere med deg selv enn før.. :) Så håper vi vekta kommer etter.. Er sikkert lurt å få en treningspartner.. Blir liksom til at man drar hverandre litt avgårde..

 

Men ang det å møtes en gang i uka.. Hadde vært moro å møtes en gang ihvertfall.. Men det blir vel kanskje vanskelig.. Mange som bor i nærheten av Oslo da? Eller et annet sted på Østlandet... Hadde vært moro å møtes før vi har nådd målene våre... :)

 

Har sett litt på de andre trådene også, og ser ut til å være synkende motivasjon blandt noen der også.. Men det er vel på vei til å gå over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette klarer du å snu vet du ! :) Kan du ikke lage deg en deilig salat med litt oliven, lettere fetaost og cashewnøtter i og ha stående i kjøleskapet ? Det synes jeg er nyydelig ! Fruktsalat er og deilig, og har du litt yogurt over (jeg bruker kruskakli på også, så blir det enda sunnere) blir det super godterierstatning !

Dagen min idag har gått ganske bra ! Har gått meg trimtur sammen med mannen og trent til en Pilates-dvd i 30 min., så da fikk jeg ca 2 trimpoeng. Lagde lasagne (med masse kalorier) til familien, men wocket grønnsaker til meg selv som jeg spiste isteden...Meen så lagde mannen deilige vafler til ungene som har vært ute hele dagen, og de klarte jeg selvfølgelig ikke å la være å smake på..to plater ble det, brunost og jordbæryltetøy med rømme..huff huff, at det skal være så mange fristelser rundt oss hele tiden ! Men i morgen er det ny uke, og dere som har veiedag da får ha lykke til, og starte med nytt mot ! Jeg har ikke veiedag før onsdag, så skal prøve å være hard mot meg selv fram til da..

Hold motet oppe jenter, dette SKAL vi klare !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Ble verken opp eller ned idag.. Likegreit... Ikke vært no flink sist uka, så fortjente det! Så målet for denne uka er å få litt flere tp og drikke mist 2liter vann hver eneste dag:)

 

Håper det har gått greit med dere andre også! Og så kommer vi alle sterkere tilbake neste uke!! (Fy søren å fort det egentlig gir utslag på vekta altså.. Blir helt matt jeg.. Krysser fingerne for at dette skal bli en bedre uke;))

 

Kos dere videre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

All heder og ære til dere alle - for en inspirasjon!!!

 

Det ble (som forventet) oppgang på meg, men jeg er ved godt mot. 74,6 kilo, og 4,6 fra målet - og jeg skal få sambo til å sette bort vekta helt til neste mandag. Jeg styres altfor mye av det tallet den viser (hver dag...), men jeg vil heller at denne livsstilsendringen skal være fokus på sunn krop og sjel, ikke et tall. For det tallet jeg vil se, kommer etter hvert...

 

Nå er middagen snart klar her i huset - vi har laget tortilla med avfettet karbonadedeig, med MASSE salat! Og jeg skal lage en god porsjon fruktsalat ti lkvelds, for jeg har igjen mange sunne kalorier. Og det er så godt at sambo er så glad i frukt og grønt også, og nå har jeg handlet inn masse godt og sunt! Ikke noe godter, selv om han gjerne vil ha noe å knaske på hver dag. Heretter kjøper jeg bare lørdagsgodter, så får han kjøpe det han vil ekstra hvis han vil det (vi her delt utgifter slik at jeg har ansvar for innhandling av mat - veldig kjekt nå!)

 

Jeg syklet til/fra skolen i dag - og etter middag (og en liten halvtime horisontal på sofaen), skal jeg og ei venninne ut å gå tur, i få varmegrader, grå himmel med regntunge skyer - blir deilig! :)

 

Ingen grunn til å gi seg, til tross for at jeg veide 0,8 mindre for 2 uker siden. Jeg har jo ikke akkurat vært så snill mot kroppen de siste 14 dagene akkurat, så det sier seg selv.

Nå er det middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Med god mat og masse sunn og god frukt på menyen. Hvem har sagt at det ikke går ann å få god og sunn mat.. Her blir det fullkornspasta med tomatsaus med karbonadedeig. Nam:)

 

Godt å se at motivasjonen er på vei tilbake!

Vi må legge det bak oss og bli sterkere på veien mot målene våre! Vi skal klare det alle sammen!

 

Nå begynner eksamnene for min del, første i morgen.. Så får ha med niste og litt lacryl, så er mye gjort.. Må liksom ha noe salt eller søtt på en sånn dag.. Og så er det tre til.. Det verste er egentlig når jeg sitter og leser til eksamen, blir så fysen.. Men skal prøve å holde fingrene borte fra sjokoladen.. Skal ta med masse god frukt! Blitt hekta på mango og jordbær;) Kjempe godt, og med litt vaniljekesam er det en super dessert.

 

Ha en flott kveld, og en fortsatt fin uke alle sammen! Får lade opp batteriene til imorgen jeg.. Har , bokstavlig talt, helt nedpå over 3 liter vann i dag!! *stolt* Og anskaffet meg 2,3tp! Kjempe fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boffen

Jeg er 157 cm høy, veier 70 kg og vil ned til trivselsvekta mi som er 58 kg, men jeg har del mål og første er 4 kg frem til 23 juni. Ønsk meg lykke til. har begynt å trene og er mer bevisst på hva jeg putter i meg, men sliter enda. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Så flott Linda! Den nye løypa og gressklipping fremover, så er du snart kvitt alt du vil og litt til.. Og blir lett som en fjær! :)

 

Velkommen Boffen og Monarit! Koselig at flere henger seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så flink idag..har ikke blitt tid til trim i ettermiddag, og ikveld er mannen på overtid, så kommer meg ikke ut nå heller. Men har avtalt lang trimtur med en venninne i morgen, håper det hjelper på, for har klart å få i meg litt snop idag og..uff, dårlig samvittighet nå ja, selv om det ikke var såå mye. Jaja, gjort er gjort og spist er spist :) Lykke til på eksamen i mårra da, Umulius !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Først og fremst: Lykke til med eksamen i morra, umulius! You go!

 

Jeg og venninnen gikk en tur på 1,5 time! Sanket 3 trimpoeng - hææærlig! Vi satte opp to faste tur-dager i uka - det er godt å ha noen faste avtaler! Og så trivelig selskap. :)

 

Og jeg og sambo har kost oss med fruktsalat og yoghurt i kveld. mmm...

 

Og selvfølgelig: Velkommen til nye friske puster! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...