Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest Linduskarmen

så koseligt! og så innmari kjekt når en endelig lykkes- det er ikke en selfølge å bli gravid i dag, selv om mange tar det for gitt..( snakker av erfaring....)

 

håper du får ett flott svangerskap, som du kan nyte..

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar

Deilig å tenke på at det er fredag, og fri i helga! Skal bli deilig! Nå skinner sola ute og gradestokken viser 14grader. Så blir nok en sykkeltur på meg snart! Har tatt litt fri fra lesinga i dag, begynner hardt på eksamenslesing fra og med mandag... Så blir deilig å koble litt av nå..

 

Tenkte jeg skulle rydde huset for helga så det bare er å nyte de neste dagene ute i det flotte været! :)

Skal i bursadg i morgen, da byr det selv vel noen fristelser. Men satser på at det er noen sunnere alternativer der også.. Så skal det nok gå bra (det er lov å håpe på det ihvertfall.. :))

 

Ha en fortsatt sin dag alle sammen! Håper det er flott utevær der dere er også jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lesing blir det alltids nok av... må nyte livet litt også!

 

har fri i dag, men har lite planer... pusle litt rundt i huset, lage god middag til mine kjære :) og på trening i ettermiddag, då... skal begynne å bygge garasje i helga, så då blir det nok full fres.. i en mnd framover iallefall... men det er det verdt!

 

får håpe veret held seg, så blir det nok bra :)

 

ha ei super helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonetralletonetroll

TEO: Gratulerer såå mye!!! Fikk helt klump i halsen når jeg leste hva du skrev...

Håper du kan komme innom en gang iblant selv om du ikke skal slanke deg mere, slik at vi kan få høre hvordan det går med deg. Har selv VELDIG lyst på barn, men jeg må vente til sambo er klar, og studiene er over. -Så kan ikke komme fra at jeg er litt misunnelig også. Du må kose deg i tiden fremover, og nyte hvert sekund, for den tiden som kommer får du ikke ofte oppleve her i livet.

 

Jaja, vi andre ikke-gravide får bare fortsette kampen mot flesket. Jeg skal ut å gå en times tur snart, for i dag er det middag hos svigermor, å det er ikke en lett opplevelse! Og ikke kan jeg si at jeg slanker meg heller for da er det enda mer masing om å spise ditt og datt. Hun vil det bare godt da. Skjønner ikke det der hun. Skrives!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, tonetralletonetroll: Jeg har også lyst på barn, men jeg og sambo må få studier ut av verden, og ha litt mer tid for oss selv. Men DA! :)

 

Jeg har stressa rundt i dag, og det har IKKE vært bra matmessig. Altfor lang tid mellom frokost og mellommåltis (rakk ikke lunsjen akkurat...), og det ble et par sjokoladebiter. Pytt - jeg skal på trening etterpå, etter en sunn og god middag. Kommer meg innpå igjen, men det er ikke bare bare å si på skole, jobb, til venner og bekjente, at: "Stopp en halv, jeg trenger ti minutter til å spise før vi fortsetter!" Ikke alle som skjønner det, og ikke alltid man har tid til det. Det siste i dag... Hepp hepp! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag... hadde den verste treninga på LEEEEEEEEEEEEEEENGE

det var så tungt, at eg kan ikkje få sagt det.. har pressa meg sjølv en del denne veka, med pers. i tid på roinga, og låra og hendene verker... hehe, trur eg skal skru ned litt tempoet, ja...

 

men det var gøy då... vi har så god stemning vi som er der, koser meg veldig!

 

i morgon er vi invitert på fest, første utskeielsen med alkohol sidan tidlig i påska, så det skal bli litt deilig... :) gler meg til det, så det blir ingen kalori-telling i morgon på meg.

 

håper dokke alle har ei trivelig helg foran dokke, blir godt med en ekstra fridag på tirsdag, den skal nytast!

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det har blitt 3,2 tp idag, men kunne sikkert ha vært mer i det fine været... Håper jeg klarer en god tur imorgen.... Med maten har det også gått greit de siste dagene, selv om jeg ikke skrev så mye. Har hatt mye arbeid, rettebunker uten end, så ordentlig fri og helg er det aldri hos meg...

 

Føler meg sliten tross det fine været, har bursdag på tirsdagen men jeg lurer på om jeg gidder å invitere noen venninner/kollegaer. Det må alltid gjøres en sånn stunt i husryddingen når man inviterer folk... Er det verdt å investere de neste to dagene med finvær i vasking og rydding eller burde man heller kose seg ute og endelig slappe av? Har Foreldrene mine på besøk og mannen har også fri på tirsdag, men det hadde også vært kjekkt med jentefest på mandagen....

Får tenke på det imorgen...

 

Natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det søndag igjen.. Snart tid for å entre vekta.. Får se hvordan det går imorgen.. Ikke vært helt i form denne uka, forkjølet... :)

Og i går ble det ikke no telling av inntaket heller, var bedt bort. Og hadde bestemt meg for å ikke skrive ned.. Hadde sikkert rundet 2000 glatt.. Så den nedturen trenger jeg ikke.. Godt med en rapporteringsfri dag, ikke sant Uur!

 

Så flinke dere er å får tp om dagen da.. Her har det blitt smått de siste dagene..

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen! Skal snart ut og nyte sola!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gruer meg litt til veiing i morgen... Har ikke vært så flink denne uka. Kjenner jeg er innmari sliten, og når jeg er det og trøtt, så blir kostholdet på skeiven også... ugh ugh! Dommen kommer i morgen - og da er det klart for ny start også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

det går "trått" her også.

 

dårlig med trimp også...gikk en halv time med minsta i meis, 12 kg- håper det hjalp litt..også har jeg raka plenen i dag, 1,5t arbeid

 

det er så kjekt å vere ute å nyte våren og finveret og da blir det lite mat og dårlig med trim- skjønner ikke dette, vet jo hvor fellene er men likavel blir det

sånn..

har drukket vatn iallefall :)

 

blir sikkert ikke noe positivt på vekta på onsdag..

 

jaja bare meg selv å takke, får prøve å gjøre en innsats snart..

det er vell fotball på tv'n i kveld-og da kan jeg stikke ut å gå...

( da sitter gubben i ro foran tv'n... hehe..- fin barnevakt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uka som gikk har formen vært dårlig, men har tvinget meg selv til noen tp de dagene jeg ikke har vært så dårlig. Og når jeg gikk på vekta i dag ble jeg super overrasket... Ned 0,8kg siden sist mandag! :) Så er kjempe fornøyd! Har prøvd å være flink med maten selv om det ikke har fristet så mye.. Så har blitt litt sjokolade også.. Men heldigvis har kcal-inntaket ikke blitt så mye mer enn det burde..

 

Håper det har gått samme vei for dere andre som skal på vekta i dag! Ikke gi opp hvis det ikke går rette veien. Vi vet jo så inderlig godt at det kan stoppe opp litt, eller gå opp... Men da vender vi det andre kinnet til og begynner på ny start, ikke sant?! :)

 

Blir jo god trening av å gå med minsta i meis da Linda! Får litt ekstra å bære på! Synes du er kjempe flink, og virker veldig aktiv! Et tips til når du holder på ute og sånn, er f eks å gjøre klar lunsj/mellommåltid når du holder på med frokosten.. Da er det lett å gå inn og f eks ta noen skiver eller knekke brød. Eller så er frisk frukt veldig godt! Og lettvint!

 

Her skinner sola i dag, så får se om jeg setter meg ut med bøkene i dag..

Håper dere får en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er bra med dere alle!

Føler vel at det er noen som har sluppet taket de siste ukene.. Ikke så mye aktivitet her om dagen.. Men dette kan jo skyldes det flotte været også da :) Detr er jo strålende sol fra skyfri himmel ennå, og flott temperatur. Syklet en tur i dag, 1,5tp.. Så er fornøyd med det!

 

Ha en fortsatt fin dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaaaaaah! Jeg måtte gå på vekte tre ganger i dag, men dessverre viste den det samme hver gang... Jeg har gått opp. Og ikke bare bittelitt. Noe så irriterende!!!!! Smugveide meg før helga (torsdag), og da hadde jeg tatt av meg enda en del siden mandag. Men likevel klarte jeg å snu alt i helga - med stress, jobb, dårlig matrutiner de luxe - og ja, det straffer seg... Skal veie meg igjen i morgen, og håper på et bedre resultat. Rapporterer det tallet uansett. Men dagens vil jeg ikke dele med noen. Jeg er deppa. Men jeg tar til meg ordene du skrev, Umulius, om å venne det andre kinnet til å starte på ny. Vi må jo tross alt bare det! Kan jo ikke gi opp!!!!

 

Og forresten: Gratulerer med flott nedgang, Umulius! Jeg skal sannelig jobbe for å joine deg med den nedgangen til neste uke! :)

 

Og jeg har trent i dag - 3 trimpoeng - en god start på uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har jo faktisk vendt det andre kinnet til, når du sanker noen trimpoeng istedenfor å stikke hånda ned i godteriposen! Stolt av deg! :)

Motivasjonen er noen som må jobbes med hele tiden, nå om dagen har jeg den på topp.. Noen dere merker kanskje, er jo super positiv... Hehe..

Har fått noen tilbakemeldinger om at det begynner å synes, og det er moro! Ikke fordi jeg vil slanke meg for noen, men er veldig alreight å få postiv tilbakemelding. Og se at det man gjør går i riktig retning.

 

Og Juhuu, rapporter imorgen. DA skal jeg nesten vedde på at det er bedre enn i dag.. Og hvis du får hivd nedpå noen liter vann også, så blir det hvertfall bra!

Og neste mandag er du på vei nedover igjen!

 

Krysser fingerne for deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får se, vi får se... Så lenge jeg veier mindre på mandag om en uke enn forrige mandag, så er jeg i hvert fall på rett vei! :) Jeg har to måneder igjen på å prøve å nå målet mitt, selv om jeg ikke vet hvor realistisk det er. Men på rapporten i morgen, skal jeg også sette opp en liten delmålsplan.

Hepp hepp! Full skjerpings!!!

 

og tusen takk for oppmuntrende ord... uten dere her kunne det godt tenkes at jeg plutselig hadde sutret med masse usunne kalorier i dag... Men tenk så flotte vi blir! Og så godt det er å høre at noen faktisk legger merke til det!!! vær stolt, umulius! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*smiler*

 

Et lite ordtak som mamma alltid sa når jeg var liten og ikke fikk til ting... "Det man vil, får man til" (Men må legge til at det kan være noen ting som er uoppnåelige da.. Alle kan ikke bli direktør i Statoil liksom.. :))

Men å få et sunnere liv og en flottere kropp som man trives med, det skal vi klare alle sammen!

 

Og om vi ikke kommer i mål til sommeren.. (Noe jeg ikke gjør ihvertfall.. Men håper å nå delmålet mitt da.. På 65..) Så er det jo ikke no iveien for å starte på ny frisk, med ny tråd, f eks i juli eller august.. :)

 

Må gå nå.. Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du er flink du også Juhuuu som trimmer og jobber med motivasjonen ! :)

Jeg har hatt besøk siden fredag,vi har feira bursdag og alt som har som har med slanking å gjøre har sklidd helt ut her denne uka..har spist kaker og snop,og det har blitt null trimming,foruten alt arbeidet med bursdagsforberedelser da..har snikveid meg litt,og har ikke gått opp i vekt,men det er ikke langt unna heller tror jeg..så nå må det bli full skjerpings her igjen ! Blir ikke lett,for har enda masse godsaker igjen i huset,men jeg MÅ bare klare det,for jeg SKAL ned noen kilo før juli begynner !!! Så nå er det bare å være streng med seg selv igjen,det er ingen bønn :)

Jada,jenter..Dette skal vi klare- det skal vi bevise for oss selv ! Stå på ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trilletralletulla

jeg må desverre slå følge med deg juhuuu! Det du skrev var akkurat slik det har vært for meg denne uka også. Jeg hadde og bestemt meg for ikke å raportere i dag,men vente til i morgen. Enda jeg har vært så flink hele uka..dvs man-fre...så var det div feiringer i helgen, og da ble det et skritt frem og to tilbake! Klarte målet med 10tp da..enda godt så har jeg noe å være fornøyd med! Lover å legge inn vekt i m.Samme hva! Men, denne uka skal jeg ikke stå på og være flink, for så å bare ødelegge det i helgen. Skal gi maks til og med søn!!!:)

 

*klapper* for dere som har klart det denne uka!! ikke gi opp juhuuu! vi kommer sterkere tilbake neste uke. Jeg har et ørlite håp om at det er mye salt mat som har gjort utslaget og at masse vann og te kanskje hjelper på.Men,det er kanskje bare å lure seg selv det oxo:confused:

 

Må forresten bare nevne at jeg har vært litt for opptatt med "Facebook" når jeg endelig har hatt tid til å sitte ved data`n,derfor så fraværende:o Men,det var litt moro å se så mange gamle kjente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overraskande, men nedgang på 0,5 kg. går nesten litt for lett viss en kan seie det då... har fått gode rutiner, og trener mykje, og då går det faktisk litt av seg sjølv.. deilig!

 

har jogga tur på en ås i dag, ca en halv time og var på trening, vart 4,3 poeng. er mykje på facebook eg også.. kjekt å finne gamle venner og studiekamerater!

 

syns dokke er flinke folkens, og føler det er lett å finne motivasjon i fint ver og sommerstemning! stå på, dette går rette veien!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var det 0,8 kg ned. Helt utrolig, har passet meg for maten, men ikke trimmet så mye som jeg hadde ønsket. Det er bare ikke sant hvor mye jobb det er på jobben for tiden...!

Håper det fortsetter slik med vekten og jeg klarer å trimme litt mer... Gleder meg til den neste uken og til å høre litt mer fra dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

så flinke dere har vært alle sammen, gratulerer med en en flott nedgang, jeg blir så imponert over alle trimpoengene deres.. jeg har noe å lære der he he

gikk en tur i går så jeg fikk da sanket 2 tp der..

vi skal male huset nå så jeg gikk inn bare for å se om det var noe å hente der :)

og det var det 3 timer med maling ga 4,7 tp ( og det var bare 3 timer)

Ha en kjempefin 1 mai

( vi skal grille, så da gjelder det å holde seg langt unna potetsalaten og heller fylle på med en god bl.salat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trilletralletulla

0,5 ned siden forrige man da. Og det er ca.1kg ned fra i går. Cm ligger på det samme.

 

Skal ut å gå en skikkelig tur snart..hele gjengen. Det er jo meldt så utrolig bra vær i dag :)

 

Ha en super-fin og sprek dag jenter!!

 

Ps.krysser fingrene for deg juhuuu;)

 

:pGratulerer med dagen Nickie!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Da var det ikke ille i det hele tatt da trilletralletulla, ned 0,5 er jo kjempe bra!

Så flink du er å går tur så tidlig! Jeg er tidlig oppe i dag, selv om det er fri..

Men hadde planer om å få gjort en eksamensoppgave fra i fjor.. Nå har eksamenslesingen begynt for fult her... 1 uke fra i dag så er den første eksamen her.. Har gått fort siden jul altså... *gru gleder meg*

Skal bli deilig å bli ferdig, samtidig som jeg gruer meg litt til å se eksamensoppgavene.. :)

 

Tp, oii Lille Heffalompen.. Hvis du skal male hele huset blir det sannelig noen tp på deg da!! Moro! Vi skal male litt vi også, men bare rundt vinduene.. Hadde ikke gledet meg så veldig til det.. Men nå når du viste meg hvor mange tp det blir så er det jo ikke så ille.. Får jo to ting på en gang! :)

 

Ha en flott dag alle sammen! Kommer nok innom litt etterhvert..!!

Og så krysser jeg også fingerne for at du ikke er like misfornøyd som i går Juhuu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag begynte dagen veldig bra, med sunn mat og trimtur. Men etter turen har jeg skeiet skikkelig ut, og spist masse snop etter bursdagsfeiringa. Nå tynger samvittigheita ja, og jeg føler meg nesten dårlig .Jaja, kan jo bare skylde på meg selv, og nå må jeg bare ta meg selv i nakken. Kjenner veldig godt på kroppen at den heller vil ha sunn mat, istedenfor sjokolade og potetgull ! I morgen er det veiedag, det blir spennende..har ikke spist så mye mat, så kan hende jeg "redder" meg p.g.a. det, men det er jo ikke akkurat rette måten å slanke seg på :) Rapporterer inn her i morgen jeg, uansett hva vekta sier..Snakkes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

har lovt rapportering. 0,2 opp fra forrige uke, men en del ned fra i går :) I dag har jeg vært på fjelltur i nesten to timer også, og maten har vært bra. Et lass med salat til to små pizzabiter, mens sambo fråtset, hehe. Følte meg veldig flink da. Skal prøve å ikke veie meg før mandagen igjen... Har vanskeligheter med å ikke veie meg hver dag. Vil liksom se framskritt HVER DAG!!!! hmpf.

 

Facebook ja - I know... Men jeg har ikke blitt heeeelt hekta enda. :)

 

Gratulerer til dere alle som har gått ned - kjempeapplaus til dere alle - og neste uke tar jeg imot også! :) Stå på! Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...