Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest juhuuu

Ettersom jeg ikke er sånn veldig fornøyd med resultatet, så har jeg satt meg opp noen mål for mai. Ny måned - nye muligheter, sant?

Vel, nå er jeg på 74 blank, og skal unne meg noe for hver hele kilo jeg passerer. Så når jeg ser

 

- 72,9 kilo eller mindre på en veiedag, så skal jeg koste på meg en times aromaterapi/klassisk massasje... Mål: Før 17. mai

 

-71,9 kilo eller mindre på en veiedag, så skal jeg klippe håret til sommerfrisyre. Mål: Før 1. juni. Den dagen leverer jeg nemlig bacheloroppgaven og er ferdig med studiet, og jeg drar på ferie i to uker! Tenk om jeg kunne veid under 72 kilo da??? Det er en måned til, burde være mulig med to kilo til da. Men jeg kan ikke huske hvor mange år siden jeg har vært under 73-tallet, så jeg er veldig spent. I fjor da ejg kom meg ned på 73-tallet, kom jeg på et platå o gstod stille - helt til jeg ga F og la på meg litt igjen... Men ikke denne gang! Vil veldig gjerne se 70 blank!!!! Har lyst til at det skal være til 1. juli, hvilket betyr 0,5 ned hver uke... Klarer jeg det ikke til da, så er jeg med på en tråd videre mot høsten. :) Ingen grunn til panikk - det er bare å stå på!

 

takk for alle oppmuntrende ord - dere er fantastiske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest umulius

Dette høres jo ut som et supert belønningssystem da Juhuu! Det hjelper jo på motivasjonen å ha noe man stekker seg etter! Så deilig å bli ferdig nå til sommeren da! Har et år ogjen jeg.. HVa får du bachelor grad i da?

 

Og synes du var veldig flink som spiste pizza med MASSE salat! Salat er godt det, men kan bli litt lei hvis det ikke er variasjon.. Liker ikke å putte oppi det samme hver gang.. Har fått litt dilla på feta ost nå.. Og det er ikke så bra, men unner meg litt da.. Så får det heller bli mindre av noe annet.. :)

 

Ha en flott dag alle sammen! Nå skal jeg snart grave meg ned i bøkene igjen...

Snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

.. Skjønner det er vanskelig å ikke veie seg hver dag.. men tror nok du blir mer fornøyd når du har ventet en hel uke med å gå på vekta! Og da får du deg en gledelig overraskelse på mandag vettu Juhuuu!

Veide meg hver dag en stund jeg også.. Og det styrte liksom hele dagen min, hva vekta stoppet på om morgenen.. Og det var ikke akkurat moro.. Lover deg at hvis du venter helt til mandag nå, så kommer du til å få en super uke! Og så kan du smile bredt på mandag:D (Krysser fingerne for deg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

Jepp, nå har jeg veid meg hver morgen lenge, og man blir litt sann besatt..., men skal nå prøve noe nytt. Vente helt til mandag før jeg veier meg igjen. Synes forresten det går kjempelett nå. Det er så lett å slanke seg når det er fint vér. Går masse tur og har piknik ute i det fri sammen med samboeren og jenta vår. Tar med god salat og også fruktsalat med vaniljekesam oppi.. Håper jeg kan surfe litt nå på den gode bølgen, for alt går da så mye lettere. Det blir en is og sann da, men så lenge det blir mye mosjon, så ser jeg resultater likevel. Har begynt å vente med frokost til jeg er på jobb. Har ca. 12 minutt å gå til jobb ( rask gange), også spiser jeg når jeg kommer på kontoret. Leste i det nyeste shape up, at det skal hjelpe på fettforbrenningen resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Gratulerer til dere alle som er så flinke å går ned, stå på til de som står stille eller har gått litt opp.

 

Jeg hører til gått litt opp snufs... opp de 400 g som jeg hadde gått ned i forje uke. Så det er vannstanden som har økt igjen. Følte meg så lett i forje uke, men ser at beina har hovnet opp.

Noe ekstra har det blitt i helga også, vi satte opp campingen og koste oss der i 3 dager. Klart det ikke blir like stramt som vanlig hverdag. Men har bestemt meg for at nå er det nok. Og får håpe at jeg går ned, ikke morro når du står stille i flere mnd, så ned og så opp alt sammen igjen. Riktig nok ikke mange kg jeg skal ha bort men det skal da ikke være så vanskelig vel.

 

Vi får se igjen neste uke.

Lykke til videre

 

Denne uken får jeg den laveste trimpoeng uken på flere mnd... 16 ca ligger vanligvis på 20-25-30 poeng i uka... Har fast trening og turgåing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er kjempefornøyd med det, siden jeg har skeia litt ut med snop denne uka. Men har tydeligvis ikke fått i meg flere kalorier enn jeg skal ha likevel. Hadde som mål å komme under 68 kilo til idag, men resultatet ble 68,2. Men nå er det på han igjen med sunn og mager mat + litt trim,så da håper jeg å veie litt under 68 kilo neste onsdag.

Ainae: opp med humøret ! Trasig å gå opp i vekt, men om du tror det er vann, så er det jo mye bedre enn om det er fett ! :) Du er jo utrolig flink til å trimme,så synes du skal være kjempefornøyd med deg selv jeg! :)

Høres deilig ut med godt vær Cafelatte ! Her i nord er det ganske surt og kaldt enda, og det har vært mye nedbør i form av regn og t.o.m. snø og sludd (er kjempelei, har såå lyst på sol og varme), så det har ikke frista så mye med trimtur hver dag enda, men det kommer nok etterhvert ! Alltids nok husarbeid å gjøre, og vi har mange trapper i huset, så litt trim blir det hver dag uansett ! Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

og jeg som trodde jeg var inne i en god steem.....men jeg datt fort ned- opp 0,8 (!!!) denne uka. det er ikke mulig!

 

jeg håper det en vann, spiste salt fisk- rød sei, ligget i lake i 1 år, nydelig godt men h****** salt!!! ( spises bare en gang i året)

også har det vært fint ver og ikke minst varmt- tillogmed solbrent, og da holder vel kroppen på veske

 

håper på bedre tider neste onsdag..

 

MEN dere er utrolig flinke her!!!!

masse nedgang, utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Virker som at veiingen denne uken har vist oppgang på flere av oss... Godt å få ut frustrasjonen til hverandre, og jeg gleder meg til å skrive på mandag at jeg har gått NED!!! (krysser fingrer på at det skjer da, hehe - skal være flink i hvert fall, og satse på at kroppen er med på nedgang!)

Jeg skal virkelig prøve å unngå veiing før mandag nå, for å veie meg hver dag styrer humøret. Og det er så kjipt å ha gått opp igjen til veiedagen fra et flott tall man har sett dager tidligere... Mandag er dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu
Dette høres jo ut som et supert belønningssystem da Juhuu! Det hjelper jo på motivasjonen å ha noe man stekker seg etter! Så deilig å bli ferdig nå til sommeren da! Har et år ogjen jeg.. HVa får du bachelor grad i da?

 

Og synes du var veldig flink som spiste pizza med MASSE salat! Salat er godt det' date=' men kan bli litt lei hvis det ikke er variasjon.. Liker ikke å putte oppi det samme hver gang.. Har fått litt dilla på feta ost nå.. Og det er ikke så bra, men unner meg litt da.. Så får det heller bli mindre av noe annet.. :)

 

Ha en flott dag alle sammen! Nå skal jeg snart grave meg ned i bøkene igjen...

Snakkes:)[/quote']

 

 

Blir bachelor i reiseliv - altså en slags reiselivspotet. Føler ikke at jeg blir noe som helst egentlig, har bare en bred plattform å stå på og bygge videre med. :) Enn din utdannelse?

 

Salat: I går hadde jeg fetaost i salaten for første gang på lenge... mmmm.. Det er sinnsykt godt, men dessverre litt for mange kcal til å fråtse... Noen tips til sunne, smakfulle, artige ingredienser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Bare ett innlegg til :) :

 

Har noen tips til hva man kan gjøre med brøddeigen for å ikke få så kjedelige brød? Sambo påpekte at brødene begynner å bli litt smakløse (kommer inn i et kjedelig spor vettu). Har aldri prøvd med kesam i - blir det syrlig da? Er det noen krydder som er gode å putte i? Grønnsaker? Kanskje jeg bare må eksperimentere litt, tar gjerne i mot tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat: I går hadde jeg fetaost i salaten for første gang på lenge... mmmm.. Det er sinnsykt godt, men dessverre litt for mange kcal til å fråtse... Noen tips til sunne, smakfulle, artige ingredienser?

 

Hei.

Du det fins fetaost m 3 prostent fett, der er det ikke mange kcal. Fins m 2 smaker og 2 andre m høyere fettandel. Arla mener jeg at merket heter. Den med hvitløk og persille er bare nydelig syns jeg. Hvis en liker hvitløk da med andre ord.

Litt pinjekjerner, advokado,kikerter er jo noe du kan ha i. ca 10 gr eller noe slikt. Godt er det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett innlegg til :) :

 

Har noen tips til hva man kan gjøre med brøddeigen for å ikke få så kjedelige brød? Sambo påpekte at brødene begynner å bli litt smakløse (kommer inn i et kjedelig spor vettu). Har aldri prøvd med kesam i - blir det syrlig da? Er det noen krydder som er gode å putte i? Grønnsaker? Kanskje jeg bare må eksperimentere litt' date=' tar gjerne i mot tips! :)[/quote']

 

Fikk tips en gang om at en kunne bruke buljong i stede for melk eller bare vann i. Kanskje litt raspa gulrot.. det er bare å prøve ut.. f. pizzakrydder.

:-) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Jeg har så lyst på sjokolade!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå har jeg drukket en halv liter vann på 1-2-3, og spist et grønt eple. Likevel er søthungeren der!!! Skal ta meg en brødskive med makrell snart. oi oi oi - har så lyst på... Ugh ugh! Jeg må vise motstand! JEG bestemmer over MEG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Ser ut til at dagen i dag har gått litt i bølgedaler for de fleste her.. Håper du klarte å styre unna sjokoladen Juhuu.. Men skjønner det godt hvis du ikke klarte.. Jeg har akkurat spist en muffins.. Bakte i går siden vi skulle få besøk.. Og så endte det med at de som ble igjen ble liggende... Og ikke kastet i søpla der de hører hjemme..(Ihvertfall for min del!!)

 

Ang salat, så er det godt med mais, ananas, agurk, paprika, druer, fetaost (som nevt tidligere!), ulike nøtter ol. Asparges, stekt sopp med litt salt og pepper på. Finkuttede sukkererter er også godt! Og det viktigste av alt, ikke bruke kinakål, men salat! Gjerne flere ulike slag, f eks Vestfoldsalat, hjertesalat, isberg, ruccola eller lollo. Da vlir det litt ulike farger og smaker!

Selv synes jeg det gjør mye at man ikke har i det samme hver gang. Selv er jeg glad i mais, men prøver å ikke ha det i hver gang.. DA går man litt lei.. Brød krutonger er godt på toppen da! Eller litt kokt pasta, de i fullkorn fra Barilla er gode! :)

Eller så er det mye godt man kan "krydre" med da.. Trenger ikke en fet dressing på for å få smak.. Litt balsamicoeddik med litt oliven olje, salt og pepper er knall godt:D Håper dette var til inspirasjon!

 

Så flink du er å baker brød selv.. Flere som gjør det? Har tenkt på å gjøre det mange ganger, og er egentlig veldig glad i å bake. Men blir liksom ikke til det.. ER så lettvint å kjøpe ferdig.. Men forslag til noe å ha i brødet.. Kesam eller naturell yoghurt er med på å gi en karakteristisk smak på brødet. Og så blir det saftigere. Eller så er det mange slag nøtter/frø man kan ha i, f eks solsikke, sesam, firkorn... Eller så er raspet gulrot godt! Hvis man ikke er så glad i frø, noe han jeg bor med ikke er.. Så går det fint å koke oppp vannet som skal i brødet, ha i havregyn og evt frø. Og la svelle(til de blir mye), og så blande dette i. Da får du et godt og saftig brød! Og så er det jo mange ulike slag mel man kan bruke..

Noe som er veldig godt er å ha sirup i, selv om det egentlig er litt fy.. Men gir super smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

...klarte ikke å styre unne sjokoladen helt... Klarte det så lenge jeg var på skolen, og spiste bare den brødskiva med makrell. Men på kvelden var slaget tapt. Sambo hadde en firkløver liggende på bordet - åpnet.. Tre biter havnet i munnen min. Og jeg ble så sint på meg selv!!! Nuvel, ny dag, nye muligheter.

 

Og i dag er jeg stolt allerede: Jeg klarte å IKKE gå på vekta for første gang på lenge!!!! :) Skal virkelig prøve å holde meg unna vekta til mandag.

 

Takker for masse tips til salat og brød. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Da er en ting overstått, og det styrker troen på en selv. At man overvinner noe!!

Litt må man unne seg, og hvis kcal inntaket ikke blir mer enn det burde så er det jo ikke no farlig. Fører du opp alt du spiser, for da er det jo lett å holde oversikten!

 

Kom forresten på at jeg ikke svarte på alt.. Holder på med Bachelor i Økonomi og Administrasjon, er ganske generell utdannelse dette også.. Så får se hva jeg gjør etter jeg er ferdig om litt over ett år.. Blir spennende;)

 

HA en fortreffelig dag alle sammen!! Sola skinner og bøkene kaller meg tilbake igjen.. Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius
og jeg som trodde jeg var inne i en god steem.....men jeg datt fort ned- opp 0' date='8 (!!!) denne uka. det er ikke mulig!

 

jeg håper det en vann, spiste salt fisk- rød sei, ligget i lake i 1 år, nydelig godt men h****** salt!!! ( spises bare en gang i året)

også har det vært fint ver og ikke minst varmt- tillogmed solbrent, og da holder vel kroppen på veske

 

håper på bedre tider neste onsdag..

 

MEN dere er utrolig flinke her!!!!

masse nedgang, utrolig bra.[/quote']

 

 

Kjedelig med tilbakegang, men kan nok være som du sier, salt mat og solbrenthet!

Krysser fingerne for at du, og alle andre som ikke synes vekta gikk rette veien denne uka får flotte resultater til neste uke!! Ikke gi opp, men stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spist sjokolade nesten alle dagene den siste uka..Kjøper aldri sjokolade til meg selv på ukedagene lenger (bare en liten en til helga), men så lenge jeg vet at det er sjokolade i huset (hadde mye småsjokolade igjen etter bursdagsfeiringa) klarer jeg ikke å la være å spise :) Er glad det er helg snart igjen, da skal ungene få resten av godteriet, så slipper jeg å bli frista av det mer ! :) og da skal jeg IKKE kjøpe sjokolade til meg selv i helga !! Helt utrolig hvor avhengig man bli av sjokolade forresten..andre godsaker kan gjerne ligge rett foran meg uten at det frister i det hele tatt, men er det sjokolade i huset, går jeg nesten å diskuterer med meg selv hele tiden,om jeg skal spise den eller ikke ! Og når man har spist får man dårlig samvittighet, og så må man jo la vær å spise skikkelig mat selv om man er sulten, så ikke kaloriinntaket skal bli for høyt ! Eller ta seg en ekstra trimtur ! Mye styr for noen sjokoladebiter ja !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

det er jo egentlig ikke verdt det. Mange unødvendige kalorier pga noen sjokoladebiter. Men jeg kan seriøst spise et lass med sjokolade, uten problemer - annet enn samvittigheta da... Akkurat som deg, Tupp1, kan jeg la andre godter ligge, men sjokolade... mmmm... Jeg tar krom hver dag, men det virker liksom ikke på sjokoladen. Jeg lurer på om jeg spiser sjokolade fordi jeg egentlig ikke har lov til det? At jeg blir som et lite barn, som vet jeg ikke bør, men som likevel gjør det... hmprf. Men i dag har jeg foreløpig bare vært sunn! Masse vann og gulerøtter! :) Men dagen er ennå ung... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må le litt her nå Juhuuu, for sånn er det med meg også føler jeg, at jeg spiser sjokoladen fordi jeg på en måte vet det er ulovlig ...også spiser jeg den fort også...sitter ikke å nyyter en bit,men spiser den i full fart, akkurat som om det ikke er så farlig da :) Huff, høres jo ut som om man har alvorlige problemer her, men nå må vi jo bare bevise at vi har viljestyrke nok til å unngå sjokoladen ! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

spiser litt sjokolade hver dag jeg. 2 ruter (ikke 2 rader....) med den kokesjokoladen som er 70 %, det har funka bra for meg. Ellers så lager jeg av og til mango og banan med litt sann mørk sjokolade på toppen, og litt vaniljekesam. Spiser seeeeeeeeeent, og bruker ikke f.eks en halv banan en gang, men det hjelper. Litt frukt med kesam på ettermiddagen om jeg skal trene litt sent.

En sann rute med sjokolade smatter jeg på til kaffien min :)

Men nå er det sann at jeg er en godteguri, og alternativet for min del hadde vært å gå på en kjempesmell sann av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Ble 2,2 tp i dag! Deilig å få brukt kroppen litt igjen! Endelig så slipper forkjølesen.. Lei av å være tett og snørrete..

 

Snakkes imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cafelatte

fikk ikke trent i går :) ettermiddagen bare forsvant. Det var nydelig vær, men ingen tur i skog og mark. Det positive er at jeg fikk laget kyllinglasagnen klar til i dag, så da har vi god middag på en fin fredag. Det er bra. I dag har vi engelsk konfekt her på jobben, i går var det ostekake og dagen før der igjen bløtkake.... Ka som skjer.... ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...