Gå til innhold

dagbok 2007 kurs 1


Gjest bella

Anbefalte innlegg

Gjest fullfres

Ja, internettkurs går kanskje uten stopp sommeren igjennom. Praktisk!

 

Det ble ikke noe av mine flotte planer om plenklipp og maling i godværet i går. Det viste seg å være ledig plass i en av bilene som skulle frakte minstejentas fotballag til bortekamp, så jeg ble med for å heie på dem. Det ble (igjen) et dundrende tap - men jentene mister heldigvis ikke motet. Og de spilte godt til dem å være - møtte bare et mye bedre lag.

 

Jeg har ellers vært travel med klesvask i det siste. Vasking som påskudd for å hive plaggene i tørketrommel.

Nå er det veldig mye som er slarkete og stort (luksusproblem!), men jeg har oppdaget at skjørt og bukser av dongeri og lin får en varig oppstramming av å bli heltørket i trommelen.

Enkelte forede skjørt må riktignok flikkes litt på etterpå, ettersom foret ikke krymper like mye som ytterstoffet, men det er stort sett raskt å ordne. Jeg er i hvert fall glad for å kunne beholde klærne. Mange favorittplagg!

 

Symaskinen har også vært framme flere ganger for å sy inn. Jeg innser at en flott kjole som jeg fikk i julegave fra mannen min neppe lar seg redde, men-men. Jeg er glad jeg snart er slank igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

I dag er det svarte meg torsdag alt å tiden den flyr alt for fort :) Det er knall være i dag å skal bli godt å varmt 27 grader i skyggen :) Ser frem til kl blir 3 for da skal jeg på skogtur med den storste tuppa mi å det er barnehagen som har det :) jeg er knall fornøyd med den barnehagen dem gjør alt for barna å dem er masse på turer. så skal vi gå hjem etterpå tar vel en time med henne hun blir 4 år hun er kjempe flink til å gå :) så i dag blir det en knall dag.

 

Dere skal bedrive tiden med da???

 

Ha en solrik dag!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var skogturen over for denne gang å det var deilig å komme hjem, tuppa ble sliten hun å gikk hele veien hjem å det tok 1 time 10 min ca så nå skal jeg få begynt på middagen og få satt vesle tuppene i badekaret for en skrubb :)

 

Forsatt ha en fin kveld alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var skogturen over for denne gang å det var deilig å komme hjem, tuppa ble sliten hun å gikk hele veien hjem å det tok 1 time 10 min ca så nå skal jeg få begynt på middagen og få satt vesle tuppene i badekaret for en skrubb :D

 

Forsatt ha en fin kveld alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

God kveld.

 

Høres ut som en koselig ettermiddag hos dere, bella!

 

Ettermiddagen min gikk med til plenklipp og annet utendørs arbeide - vi holder på å male hus. Ikke akkurat favorittsysselen :-( Men det blir jo veldig fint etterpå, da. Huset ser nesten nytt ut igjen!

 

I morgen skal vi ha grillfest i hagen med ti gjester; må pønske ut litt sunt tilbehør, pluss at jeg skal lage grillspyd med kyllingfilet. Så holder jeg meg på den smale sti.

 

Håper bare ikke jeg blir syk. Er ikke god i magen nå i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Neida, jeg ble ikke syk. Magen har roet seg ned i løpet av natta, og godt var jo det.

 

MEN: Dessverre har jeg havnet helt "på kjøret" mht snikveiing. Enda jeg vet hvor ødeleggende det er. Nå har jeg vært på vekta igjen, og blir frustrert over at den viser en bitteliten oppgang fra onsdag. Grrrr! Og jeg som gjør alt rett. Æsj!

 

Hvis dette er et såkalt vektplatå er det faktisk første gang jeg opplever det. Og jeg kjenner jeg må arbeide grundig med tålmodigheten for ikke å få panikk...!

 

Det aller verste er jo at denne manøveren viser hvor skjør selvtilliten min er mht kropp og vekt.

Viser vekta nedgang, er alt såre vel. Jeg føler meg fin og flott og klarer alt.

Oppgang vekker HELT motsatte følelser. Her sitter jeg føler meg bumsete og stygg.

 

Venner - har dere noen oppbyggelige ord i sakens anledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fæl til å gå på vekten flere ganger i uka. I dag gjorde jeg d også, for jeg syns jeg har vært så flink. Nå viste den 400 gram mer enn i går. Jeg skjønner ikke at d er mulig. Var ikke over 1400 kcal i går. Og jeg pleier å ligge på 11-1200. Men skeiet ut m cashew nøtter i kylling salaten i går... Jeg må ha dårlig forbrenning tenker jeg. Hvor mange kcal ligger dere på? Men klart nå har jeg vært syk, og ikke fått trent noe! :D

 

En annen ting. Da jeg gikk på kurs så skulle frokost ligge på 230kcal (+ melk som er egen rasjon) Og da mener jeg brød skulle være ca 40 gram, og en påleggsrasjon på ca 20 gram.

 

Men til frokost i dag spiste jeg 50 gram brød, og 30 gram Go og mager leverpostei, fra Gilde. Og dette ble jo bare 159 kcal. Hvor mye spiser dere til frokost? Lurer snart på om jeg gjør noe feil jeg men...

 

I morra er d utdrikningslag. Og i den varmen d er spådd, orker jeg ikke smøre m meg meg mat. Den vil bli lite apetittelig. Så jeg håper å kunne holde meg mest mulig i skinnet. Håper de har kylling eller salat på stedet vi skal spise middag. Også var d å styre seg unna alkoholen da... Det blir værre. Huff, det er disse dagene som er vanskelig syns jeg - ikke hverdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

vekt76:

 

En frokost på meny 2 (som er 1600 kcal pr. dag) skal inneholde ca. 220 kalorier.

Jeg spiser 2 brødskiver til både frokost og lunsj. Hver skive er 30 gram.

Pluss 20 gram pålegg på hver skive.

 

De dagene jeg vil knipe på kaloriene til brødmåltidene (for å spare litt til selskap, for eksempel) bruker jeg frukten som pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FULLFRES:

Huff slikt er kjedelig da! Men mye kan jo endre seg til Tirsdag så ikke ta sorgen på forskudd :D Veit ikke helt hva jeg skal si jeg for har ikke opplevd det ennå! Men nå er jeg stygg men jeg tok å snik veide meg i dag bare for å se å da fikk jeg sjokk men det kan jo endre seg til Mandag da hadde jeg gått ned hele 2 kg så nå viste 90 tallet seg :) :) men mye kan endre seg til mandag.

 

Vekt76:

Jeg ligger på 1600 kcal om dagen.

frokost og lunsj er på 220 kcal så er det 110 kcal for mellom og kveldsmat, middag er 400 kcal. Brødet er på 60 og 20 gr pålegg. jeg håper jeg fikk deg litt på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Bella - jeg er ikke mer fortvilt enn at jeg GLEDER meg på dine vegne! Sånn snikveiing er jo bare stas! Ha-ha! Vi krysser fingre og håper ditt resultat står ved lag til veiedag, og at mitt ufyselige tall trekker seg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så hittil i dag har jeg 570kcal, fordelt på frokost og lunsj. Så d er da altså ikke så ille? Da er dette inkl melk.

 

For da dere spiser 220 til frokost og lunsj så kommer melkerasjonen i tillegg? Ca 200 kcal på melk?

 

Syns nemlig bare jeg går ned så tregt, enda jeg ligger på 1100-1400(sjelden 1400) per dag. Så er redd jeg gjør noe galt uten å vite det. Og bikinisesongen nærmer seg nå gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

vekt76 - ja, melkerasjonen er 200 kcal daglig, frukt likeså, og kommer i tillegg til frokost og lunsj på 220 kcal hver, middag på 400 og to mellommåltider på 110 hver. Og 50 kcal til kosemerker.

 

Jeg syns inntaket ditt høres litt lite ut.

Har du brukt formelen som ligger ute i forumet et sted, for å beregne ditt daglige behov?

 

Spiser du for lite over tid blir kroppen veldig flink til å klare seg med lite, uten å gi slipp på det du vil bli kvitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant formelen. Og siden jeg har stilesittende arbeid, og for tiden ikke trener, så har jeg et forbruk på 1900 kcal per dag. Så da skal jeg ligge på Meny 1. 1300 kcal. Så da spiser jeg nok ikke for lite :D Kanskje for mye... :)

 

Huff nå ble jeg nesten deprimert... Håper formen snart blir bedre så jeg får trent litt iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tusseladd

Takk for at du svarte på innlegget mitt:D : Ned i vekt.

Det er sant at det er fin trim med riding:Trav, men er mest asfalt rundt her å da blir det mest skritting:/

Ellers foreslo du en tur på kveldingen med kjæresten, hadde vert veldig kjekt hadde det bare ikke vert for at han er nylig operert i ryggen.. =(

Men jeg finner nok ut av dette=D

Nå er det sommer og sol å jeg kan gjøre mitt beste for å tvinge meg på sykkelen i stedet for scooteren av gårde til stranden=D bading er jo også en god trim=D

Leste en del av innleggene her i dagboken din! Du har no vert kjempe flink da! Å alle de trimpoengene du har fått!:D Misunnelig*

Nei nå må jeg stramme opp tøylene her, for nå er det full slanke fres før syden turen i august!xD

Lykke til videre=D

Tusseladd**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at helgen har kommet igjen :D helt utrolig syntes det ikke er lenge siden at jeg hadde veie dag jeg! Det ser ut til at det skal bli like varm i dag som det var i går å her var det varmt det var over 33 grader i skyggen så det var ei pine å hente vesla i barnehagen!

Hva skal dere gjøre i helgen da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Fredagen er tilbakelagt, og godt er det. Jeg var ganske mat-stressa i går, fordi det var bursdagen min, med kake på jobben og grillfest i hagen om kvelden. Alt i alt berget jeg meg bra mht kalorier, og det ble en veldig koselig feiring, så jeg klager ikke. Men som jeg sa i forbindelse med 17. mai: Det er nesten forstemmende hvor fort kaloriene kommer så snart man beveger seg utenom det helt hverdagslige.

 

Vi hadde fisk og kyllingfilet på grillen, og noen gode salater, så det ble et prima måltid. Hadde også bakt en skremmende kaloririk kake, men bøyde meg med 2x2 cm av den. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Ellers, planer for helga: Pusle rundt i hus og hage, og olje terrassene som vi nå har utsatt og utsatt. Litt kjøligere vind i dag, så det innbyr til praktisk arbeid.

 

Pluss et par lange turer i skogen og sanke trimpoeng. Har bare fire så langt denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagen som var!!! Det er lov til å kose seg på en slik dag da :D Jeg skal ta det litt piano denne helgen siden jeg har 23 trimpoeng denne uken :) Her er det fryktelig varmt tittet nå å det var 26 grader i skyggen å sola den steike kan ikke gå med hundene en gang er alt for varmt å dra dem rundt stakkar!!!

Men nå skal vi ut å handle litt mat til helgen så du og dine får ha en fortrefflig helg :)

 

Bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til neste uke så håper jeg at 89 tallet kommer til syne på vekten. Dette har ikke vært vanskelig i det hele tatt, men det har vært takke være dere som har gitt spark bak hele veien. Fra mandag så må jeg klare meg selv frem til den 18 å det tror jeg går kjempefint så lenge jeg har dere :)Men jeg får vel lage en ny tråd snart for denne er snart full å jeg håper dere slenger dere med den å :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

God morgen!

 

Bella, tenk så spennende det blir å se åttitallet på vekta da, med det første. Kanskje allerede i morgen. Tjo-ho!

 

Jeg er enig med deg; dette har vært en hyggelig og støttende link å stikke innom. Kan av og til kjenne meg litt lei av å skulle være så veloverveid og snusfornuftig i matveien, men hver gang jeg er innom og leser innlegg fra dere, får jeg en påminnelse om hva målet var og hvorfor det var så viktig for meg å nå det. Så går jeg på med nytt mot.

Du klarer deg HELT sikkert brillefint mellom de to kursene. Vi er her, vi!

 

Og jada: Jeg henger meg på når du flytter til en ny tråd :-)

 

Jeg har nå kledt på meg hageshortsen og skal ut med hagesaksa og ta alt det gressklipperen ikke klarer å ta (inntil gjerder, terrasser etc)

Mannen min klatrer i stillas og maler høy, høy husvegg. Nervepirrende!

 

Ønsker dere en finfin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært deilig det om vekta viste under 90 kg i morgen men det kan den vel ikke gjøre av det jeg veit etter den sniken jeg hadde for noen dager siden å da hadde jeg gått ned 2 kg så jeg kan umulig gå ned mere enn det;) jeg har ikke vært på vekta i dag så jeg får vent til i morgen men lysta var der hehe prøver å holde meg litt i nakkeskinnet hehe.

 

Men nå er jeg ferdig med matplanen for neste uke så det er godt å være ferdig med den :D Men nå skal jeg snart ut i det fine været å gå litt hadde jeg tenkt, det er 25 grader i skyggen.

 

Ha en fin dag!!!!

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

bella - høres deilig ut med sydentemperaturene på dine kanter! Godt gjort at du kommer deg ut og gå når det er så varmt!

 

I dag våknet vi til regn. Det var nesten litt stas, for vi ble ferdige med all husmalinga i går, pluss har oljet en av terrassene. Da kan det bare regne :-)

Og naturen trenger uomtvistelig litt fukt nå.

 

Jeg har litt igjen å flikke på hagegjerdet, men det er rent kosmetisk og haster ikke. Og sommeren er jo enda ung.

 

Tenk at det er mandag igjen. Er spent på veiingen din, bella. Og min egen i morgen, selvfølgelig.

Snart er det bare ei uke igjen av kurset, men jeg frykter ikke fortsettelsen på egen hånd. For det første er jeg knall-knall-knallbestemt på at disse kiloene aldri skal på igjen, for det andre venter Hold Vekten-kurset til høsten, og for det tredje har også mannen min lyktes med å gå ned i vekt, og vi er like bestemte begge to at DISSE kroppene vil vi beholde. Godter til hverdags er ikke aktuelt, vil skal holde oss slanke.

 

Er knappe tre kg fra målet, og er forberedt på at de siste kg vil ta sin tid å bli kvitt. Men i løpet av sommeren...!

 

Jeg er veldig glad for å ha gått Grete Roede og lært hvor allsidig kost man kan ha selv om man skal passe vekta.

 

Lykke til i uka som kommer, både bella og vekt76!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og veie dagen har kommet, tro det el ei jeg har gått ned 2.4 kg denne uken å jeg er faktisk nede i 89,9 å jeg er bare så glad da. Men da var kurset over for denne gang så nå må jeg klare meg litt selv :D men det skal jeg klare.

Håper dere får en fin dag i varmen......

Nå skal jeg ut å samle hekken som vi kappet helt ned i går å det er bare så masse kvist hehe men hengeren kommer i ettermiddag så da blir jeg kvitt dritten.

 

Ha en kjempe dag!!!

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...