Gå til innhold

dagbok 2007 kurs 1


Gjest bella

Anbefalte innlegg

Så trist med regn da fullfres :D her er det 21 grader i skyggen alt så det blir vel like varmt som i går. Så flinke dere har vært da er deilig å bli kvitt det som må gjøres ute så man bare kan kosse seg resten av sommeren :)

 

Bella!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar
Gjest fullfres

Herlighet bella - for et resultat i kursets siste uke. Gratulerer - er SÅ glad på dine vegne. Tenk å få avslutte kurset med å se et nytt titall, da. Hurra for deg!

 

Vi holder kontakten og hjelper hverandre videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å vente m veiing til i morra eller onsdag. Vet jeg har vært uforsiktig med alkoholen i helga. Og jeg skal ikke ha i meg NOE ekstra før d går veldog galt. Så jeg orket ikke å gå på vekta i dag. Men håper kroppen har endret seg litt til i morra eller onsdag...

 

Men nå er endelig formen bedre, så i dag blir det spinning! Så det gleder jeg meg til, har vært alt for rolig de 2 siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei vekt76. Så godt å høre fra deg igjen. Ble nesten redd du hadde mista motet etter at du hadde beregnet kaloribehovet ditt.

 

Husk: En utskeielse ødelegger ikke alt. Den bare forsinker litt hvor raskt du når målet.

 

Nå som du er i form til å mosjonere igjen blir det lettere både å holde fokus, brenne kalorier og stramme opp kroppen. Stå på!

 

Jeg har veiing i morgen, og er veldig spent. Tror jeg har gått ned, men ikke mye. Merker at de siste kiloene sitter godt. Men nå er jeg så godt inne i vanen med å velge klokt og skille hverdag og helg, så jeg har det ikke travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppløftende ord. Jeg har det heller ikke travelt. Skulle jeg følt meg mer vel i bikinien så måtte jeg ha begynt før! Men jeg syns d er litt skremmende at d skal så lite til før kroppen legger på seg. Det er skremmende på den måten at, en dags skal man stabilisere vekta - det tror jeg nesten vil bli d vanskeligste..

 

Til middag i dag så skal jeg ha fiskekaker. Er ikke så mye man orker å kokkesere i denne varmen. Har en nydelig fiskebutikk rett ved jobben. Der har de nyydelige hjemmelagde fiskekaker. Vet ikke hvor mye kcal jeg skal beregne. De er laget av forsjellig fisk, og noen er det litt grønnsaker i. Tror du det vil bli riktig hvis jeg legger til 50% i forhold til de man kjøper i butikken?

 

Ha en solstrålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Neste gang du kjøper fiskekaker, kan du jo spørre om de er tilsatt fløte eller på annen måte er mer kaloririke enn andre. Kanskje du rett og slett kan få oppgitt hvor mange kalorier det er i 100 gram?

 

Jeg pleier å lage fiskekaker selv. Jeg regner med at spesialbutikkens fiskekaker - i likhet med mine hjemmelagde - først og fremst inneholder mer FISK enn industrifremstilte. Da kan du trygt beregne samme kaloriinnhold som andre kjøpte. Ikke usannsynlig at disse ekstra gode fiskekakene inneholder litt færre kalorier, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig grove og kompakte, så jeg tror de inneholder mest fisk ja. På lista lå d noe som het fiskekarbonader med bacon. Jeg brukte den jeg - tipper d ikke ble mye galt iallfall.

 

Nå er d smørbrød med fiskepudding og blåskjell - etter 60 min med spinning. Phuu.. sliten ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

God morgen, jenter. Tirsdagen er her, og med det: Veiedag. Er veldig, veldig spent på ettermiddagens GR-møte!

 

Jeg har ellers konkludert med at nå MÅ jeg nå målet mitt snart og få kjøpt noen nye bukser, for jeg har ingenting som sitter som det skal. Skal bli kjekt med noe nytt! Det som redder meg nå, er tørketrommelen. Der kan jeg tørke dongeribuksa og få den til å sitte noenlunde, sånn en dag i slengen. Men det er jo tungvindt å vaske buksa hver dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må si jeg ble litt lettet. Hadde jeg gått opp i cm også, da hadde jeg blitt veldig trist.

 

Men det er en vanskelig tid for slanking. Denne helgen er det sommerfest med jobben på fredag, og pappas 50 års lag på lørdag. Håper å sanke noen trimpoeng denne uka - satser på at det vil hjelpe litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Enig, vekt76 - det er mange ekstra utfordringer nå på sommeren, med grilling og is og festligheter. Jeg prøver å ikke bli så altfor stresset. Jeg sier til meg selv at litt slinger i valsen bare betyr at jeg når målet litt senere. Det betyr kanskje en omvei, men det betyr IKKE at jeg har sporet av.

 

Jeg forsøker også å huske hvor uhorvelig mye jeg pleide å trykke i meg av søtsaker og snacks, og beroliger meg selv med at jeg definitivt IKKE er tilbake der.

 

Men med sterkt fokus på kalorier og vektnedgang er det lett å bli på tuppa. La oss ikke få panikk! I tillegg til at vi akkurat nå arbeider for å komme ned i vekt er det jo også meningen at vi skal lære oss å omgås usunn mat med fornuft for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Her har programmet skåret seg totalt, fordi jeg helt uforutsett må steppe inn som møteleder i en forening jeg er med i. (Hun som skulle gjort det, ble syk, og jeg var den eneste som kunne trå til på kort varsel)

 

Men - min faste hjemmeveiing på morgenkvisten røpet at det går rett vei. Ned 0,7 kg fra forrige uke, så jeg får bare være spent på hva kursledervekta sier neste tirsdag. Det blir siste kurskveld. Som tiden har fløyet!

 

Og gjett om jeg ville tøvet vekk disse sju ukene om jeg ikke hadde meldt meg på Grete Roede. Hadde vel i beste fall veid det samme nå som jeg gjorde 1. mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist at du ikke fikk kommet på møtet ditt i kveld da, men da blir det dobbel spenning til neste tirsdag :) Du har jo gått ned bra i følge din egen badevekt da :) så gratulere så masse med det! Skiller det masse med din vekt og kursleders vekt?? Men da venter vi i spenning til neste tirsdag!!!! Jeg lurer på hvem dag jeg får veiing på nå jeg om jeg får beholde mandagen min :) det gjør jeg sikkert for kurset begynner på mandag. Gubben reiser på mandag til frankrike den slasken skulle ønsk det var meg jeg :D men jeg får jo goder av det etterhvert!!! Men han må bare komme hjem først hehe....

 

Ha en fin kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Ja, kjempe-ergerlig var det at jeg gikk glipp av kurskvelden.

 

Vekta hjemme og på kurs viser ulik vekt, men lik differanse, om du skjønner. Jeg veier jo mer på ettermiddagen med mat i magen og fulle klær, men for eksempel sist uke hadde jeg funnet ut på hjemmevekta at jeg hadde gått opp 100 gram, og det var samme resultat på kurs. Så jeg håper jeg kan stole på dagens hjemmemåling også. Det er mulig jeg ringer kursleder i morgen for å høre om jeg kan komme innom et av hennes øvrige kurs for å veie. Sendte henne bare en sms i dag med beskjed om at jeg ikke kunne komme.

 

Syns det er ganske fint å ha veiing rett etter helga. Det hjelper til at man holder seg på matta lørdag og søndag.

 

Jeg har aldri vært i Frankrike, men neste sommer har vi og en annen familie bestemt oss for å leie hus og feriere der. Drømme... Skal bestille i august.

 

Denne sommeren skal vi på "familie-turne" nordover og besøke slekt og venner, pluss ei uke i Alcudia på Mallorca i begynnelsen av september. Gleder meg veldig til begge deler! Og ikke minst skal det bli deilig å ha mange ukers sommerferie. Er litt privilegert der. Jeg pleier å ha fri stort sett hele skoleferien! Og denne sommeren har vi ingen store prosjekter på gang med ting vi MÅ har ferdig, så jeg ser for meg både sykkelturer, fjellturer og hjemmekos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok vist feil :D jeg har fått ny veiedag å det er tirsdag til uka :) ja ja men det går vel det å hehe! Nå skal jeg i barnehagen med hun alle minste frøkna her, det er jo bare besøksdag men det er litt rart alikevel for hun begynner i august å det er jo ikke lenge til det men nok om det! Hva skal dere gjøre i dag da jenter???? Sola den skinner som aldri før her i Drammen men det er litt kaldere i lufta enn det har vært på lenge men det er bare deilig for det har være j.....g varmt opp i 30 grader i skyggen å da begynner det å bli hot syntes jeg.

 

Ha en fin dag alle sammmen!!!!

 

Bella!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Tirsdag er også en bra veiedag, bella. Man våger ikke slå seg løs i helga med veiedag såpass rett rundt hjørnet ;-)

 

Da minstejenta vår begynte i barnehagen gikk det "helt av seg selv". Hun var kjent i barnehagen fra før, etter å ha vært med og hentet og levert storesøster, pluss spist mange frokoster der. Og så hadde hun jo storesøster innen rekkevidde - de gikk på samme avdleing det første året.

Jeg husker du skrev i et tidligere innlegg at du er veldig fornøyd med barnehagen. Det var vi også. Jeg kan fortsatt kjenne godhet i hjertet når jeg treffer de voksne som vi/jentene våre hadde tettest forhold til. Barnehagen var en viktig del av livet vårt de årene!

 

Ellers - planene for dagen er ikke så spennende: Sitter på jobb og har mest lyst til å ta sommerferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sant det da at tirsdag er en fin dag det å men nå er jeg så innkjørt på mandags veiing at det er litt rart men men det går :D

Det gikk kjempefint i barnehagen så dette blir bra skal dere se :) så da er det bare å vente å se hva oppstart datoen blir til høsten :)

ÅÅÅÅ nå gleder jeg meg til om en mnd da skal jeg få en valp av gubben skal begynne å trene blodspor med henne å greier skal bli gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dere bedrive ettermiddagen med da?? Nå er jeg i full sving med middagen den eldste har bestillt fiskepinner så da får hun det til mammas skrekk men men "spiser ikke fisk" :`( spiser det i nød!

Sola den skinner som bare det her men det blåser no j......g kaldt ute så det er liten fristene å gå ut. Får håpe det fine sommervarmen kommer fort tilbake igjen!

 

Vekt76: Hva var det jeg sa det forsvinner like fort som det kommer på! LYkke til vidre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en hektisk uke. Bare trent mandag :-) Tirsdag var d jentekveld (vi er en gjen som møtes hver 3. uke. Veldig hyggelig. Ble servert kyllingsalat, så d var je glad for!) Onsdga sov jeg to timer på ettermiddagen, helt ødelagt etter en uke med lite søvn. I går var d handling og baking til 50 års laget på lørdag. Og i dag er d sommerfest m jobben, som starter rett etter jobb. Vi skal spise Tapas. Nam Nam! Håper jeg klare å styre meg å ikke spise for mye. Skal spise en lett lunsj :-) Spare litt kcal til i kveld :-)

 

Måtte på vekta i dag og da... Ned noen 100 gram til :-) Men neste uke skal jeg ha det månedlige, og da eser je opp som en ballong, så blir litt vanskelig å vite om jeg har gått noe ned. Desto mer spennende til uken deretter!

 

Ha en strålende helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei-hei.

Stille fra min kant i går, fordi jeg var på farten fra morgen til kveld. Formiddagen brukte jeg til shopping, les: tapre forsøk på å finne meg en bikini. Prosjektet ble etter hvert skrinlagt - jeg var åpenbart for seint ute. De få modellene jeg kunne tenke meg å prøve fantes ikke i min størrelse. Får slite på den gamle fra i fjor!

 

Men handlerunden resulterte i to nye kjoler og ett skjørt. Nå må vi bare få skrudd på sommervarmen her, så skal jeg riktig sprade omkring.

 

Kvelden ble tilbrakt på en kjempekoselig sommeravslutning i "klubben", med spekemat og (for mitt vedkommende) alkoholfritt øl.

 

Og straks er det helg. Herlighet, hvor blir dagene av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Da har jeg vært hos frisør og fått en sneisen sommersveis som står mye mer i stil med mine nye, freshe sommerkjoler. Mens jeg før så ut som en lampeskjerm på hodet, fikk jeg nå en både tøff og søt frisyre. Føler meg fin, og begge jentene kommenterte det helt spontant da de kom fra skolen at de syns jeg var fin på håret. Koselig!

 

Nå gjenstår det bare å farge håret. Er blitt litt vel sølvgrå i toppen :-( Men jeg pleier å gjøre det selv; syns det blir litt dyrt å farge hos frisøren (må gjøre det ganske ofte), og resultatet her hjemme blir helt fint. Farger bare etterveksten, med samme farge som "alltid".

 

Ønsker dere god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...