Gå til innhold

hyfsans tråd for et bedre liv


Gjest hyfsan

Anbefalte innlegg

skal forsøke å bruke dagen på en god måte. etter det jeg kan se, er det i alle fall oppholdsvær og jeg skal ta meg en tur på skauen. det er visst meldt mer fukt i helgen, så viktig å bruke dagen i dag. har også noen ærend i byen, og så må jeg ta litt husarbeid.

 

ha en fin fredag alle sammen. jeg kommer helt sikkert innom i løpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Hei hei!

 

Håper du får en flott fridag :)

 

Her skal jeg på jobb, men har i hvert fall en kort dag om ikke annet...

Skal bli godt med helg!

 

Den dagboken du snakker om som fordeler kcl dine... er det en annen dagbok som man får når man går på kurs?

Jeg ser ikke den funksjonen i min dagbok tror jeg...

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du går inn på "min profil", vilde - og ser helt nederst så antar jeg at du finner rubrikkene der du kan legge inn ønsket vekt og hvilken meny du går på. da jeg la inn meny 2 der, så var kaloriene "fordelt" i hver overskrift i dagboka neste gang jeg gikk inn. prøv da vel, og så om det virker.

 

ha en fin dag, og kos deg i helgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobbrelatert. det er sånt jeg må tåle, men jeg merker jo godt hva det gjør med meg. jeg blir urolig, oppskaket, i ulage. en type angst kanskje? og hva skjer? jo, jeg tenker på sjokolade. jeg forstår hvorfor. jeg forstår at ved å spise sukker, skjer det kjemiske prosesser i hjernen som roer ned systemet igjen. det samme prinsippet som for dem som velger å ta en dram, eller som røyker med begge henda når de er stresset. for meg er det altså sjokoladen.

 

jeg må kunne klare å finne andre måter å håndtere ubehagelige følelser på enn ved å spise dem bort. jeg skal veie meg mandag og er ikke interessert i å få på et par kilo med væske og avfallsstoffer som følge av dette. jfr forrige gang dette skjedde. tenkte at ved å skrive det inn her, så er det en måte å få litt avstand til det. for det er det jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ja, jeg synes du tenker riktig! Skriv ut frustrasjonen her - IKKE spis sjokolade! Tenk så mange ganger du skal få telefoner og ubehageligheter i livet ditt, du må finne en annen måte å takle det på og jeg synes du er godt i gang.

 

Sånn apropos sjokolade - jeg jobbet sammen med en dame som sa hun hadde vært så forbannet på gubben sin kvelden før, han hadde sagt han skulle komme hjem til et tidspunkt på kvelden og hun hadde mekka en god middag. Han kom ikke og det kom ingen beskjed. Så sa hun "jeg var så forbanna at jeg gikk i skapet og fant en stoooor plate stratos som jeg spiste opp"! Og hun innrømmet jo etterpå at hun var enda mer forbannet på seg selv som hadde spist sjokoladen, hun straffet ikke mannen, men seg selv!

 

Håper du får opp dampen igjen!

 

Vi skrives - klem genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

ja da har jeg lest igjennom det meste av tråden din, iallfall dine innlegg og mange flere. Her sto jo det så mye at jeg sikkert har brent flere kcalorier bare på å lese, hehe.

 

Ser at du også har lavt stoffskifte, det har jeg hatt i mange år, mest trolig har jeg arva det fra min mor. bruker du mye levaxin? Visst det er lov å spørre da.

 

Jeg skjønner at det er det søte som du har mest problemer med. Jeg for min del sliter med det salte, ja også cola, men dety har gått bra sålangt:)

 

Prøv å gå av deg frustrasjonen du, det er det eneste som hjelper på meg.

 

Ha en strålende helg :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har helt rett, genialt. jeg trengte å få litt avstand og det skaffet jeg meg. har det helt greit nå. og det uten sjokolade :D artig historie om den damen og stratosen. jeg har ikke noe vansker med å få ut sinne, de gangene jeg trenger det. men jeg kjenner mange som gjør som damen i historien, vender sinnet inn mot seg selv og får det ut på en sånn litt selvdestruktiv måte.

 

fint forslag fra deg også, biggirl. det å få ut frustrasjon via fysisk trening er veldig nyttig. i dag hadde jeg ikke tilgang til sykkel, så jeg gikk en kjapp tur. alt sånt hjelper. du spurte om medisinene mine, og det kan jeg gjerne svare på. jeg bruker 1 tablett hver morgen, 50 mg. du da?

 

ha en god kveld videre dere. håper å se dere i løpet av helgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg tar ganske mye levaxin og har gjort det hele tide. Jeg tar 150 mg hver dag, og nå har jeg fått beskjed om å begynne å ta mer. Så da ble det 100 mg ekstra to dager i uken..

 

Flott at du klarte å ta ut frustrasjonen på en annen måte :( Stolt av deg!

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for støtte biggirl. i dag er jeg om mulig enda mer fornøyd med meg selv og dere enn jeg var i går kveld. det gir selvtillit og mestringsfølelse for hver gang jeg klarer å ri av stormen på en konstruktiv måte. og det gjør det forhåpentligvis enda et hakk lettere å klare det også neste gang stormen kommer. for hverdagsstormene kommer vi ikke utenom. ikke er det noe mål heller.

 

ser du bruker en del høyere dose enn meg, biggirl. men virker som du får god oppfølging av legen din?

 

i dag skal jeg ut på tur, lufte vettet og sanke trimpoeng. det er kaldt ute, kjente jeg i morges. i kveld er det sosialt med venner. jeg skal ikke drikke noe alkohol. alkohol betyr lite for meg, det er helt greit å avstå. jeg avstår ofte, og det har ingenting med kcal å gjøre. skal så lite alkohol til for meg før jeg blir uopplagt dagen etter, og jeg gidder ikke kaste bort en dag med "selvpåført" uggenhet. så i dag tror jeg utfordringen blir å få i seg nok kcal, siden vi ikke skal spise noe i kveld.

 

ha det fint i dag, jeg kommer innom siden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei hyfsan! Høres ut som du skal få en skikkelig koselig kveld. Så heldig du er som ikke bryr deg om alkohol, jeg er veldig glad i vin - ikke rusen direkte - men den gode smaken og kosen med et glass i ny og ne! Jeg klarer å avstå fra sjokolade og kaker uten å tenke på det, men det er verre med vin! Unner meg et glass eller 2 i løpet av helgen. Men jeg klarer også godt å være det foruten, hvis programmet tilsier det. Ikveld skal jeg kjøre og hente, derfor ble vinkosen min til pizzaen igår. Så blir det ikke noe vin før neste helg. Jeg skulle også egentlig reist med noen venner på vintur til Rhinen ihøst, men det passet ikke inn i opplegget mitt. Vi reiser hvert år til et sted i Tyskland og smaker på vin eller øl. Ifjor var det øl i Berlin og vi har også vært på helgetur til Mosel og Rhinen.

 

Ønsker deg en riktig hyggelig kveld - gleder meg til å se ditt veieresultat på mandag!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Vil bare ønske deg en strålende lørdag. Kos deg masse i kveld. Er kjempeglad for at du klarte å holde deg unna sjokoladen i går. Da vokser nok selvtilliten ja.

 

Vi skal kose oss med kyllingfilèt i dag, med ris og peppersaus til. Gleder meg :(

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... man ikke er svak for alle livets goder samtidig. biggirl sier noe om at hun er mest glad i det salte, genialt er glad i vin, og jeg higer mest til sjokolade/is/snop - altså det søte. jeg må jo bare si jeg er glad for at jeg ikke både er glad i vin, i det salte og det søte samtidig. da ville det blitt mange arenaer å slite på. :(

 

har fått vite vi skal spise litt i kveld. det tror jeg blir bra, ellers vet jeg ikke helt hvordan det skulle gått. mange timer uten mat....

 

har vært ute og gått en times tid, skal forsøke å få til en halvtime nå før jeg gjør meg i stand til å gå ut.

 

ha en fin kveld alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hyggelig, men det ble ikke mye mat på meg. det er min egen feil. den restauranten det var bestilt bord på, var ikke helt "my cup of tea" - mye feit mat. jeg har aldri vært glad i sånn mat. så jeg bestilte bare en forrett, og det var en skranten liten sak. jeg skulle ha spist mer før jeg gikk hjemmefra... får sette det på konto for læring, ikke mer å si til det.

 

i dag er en ny dag med nye muligheter.

 

nå blir det litt frokost, deretter skal jeg ut på tur for å klarne hjernen. merker jeg ikke er så tess til å være oppe halve natta lenger. (eller var jeg noen gang tess til det i det hele tatt....??) ha en fin dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Man lærer så lenge man lever, og det er det mye i. Og nå når vi skal legge om kostholdet er det enda mer nytt å lære.

Jeg har vært borte i hale dag, kom nettopp inn igjennom døren. Har vært å spillt KM i dart, så jeg har jo fått gått litt i løpet av dagen. Er ikke så sikker på om jeg kommer meg ut å gå i dag, har fått slik hodepine, i tillegg til at det pissregner, men er ganske sta, så toget er ikke gått ennå :(

 

Så nå var det bare å starte på middagen med engang, slik at den ikk blir altfor sen. Skal kose oss med biff i dag.

 

Ønsker deg en flott søndagskveld :D

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres ut som trim for meg. hovedsaken er at vi er i aktivitet, tenker jeg. gikk det bra da, biggirl? det høres ut som du er god i alle fall, når du er på et sånt lag.

 

i går fikk jeg mensen og det er jeg i grunnen fornøyd med. det kan være et slit enkelte dager mellom eggløsning og mens pga godtesug og trang til å spise hele tiden. vet det er hormonelt, men det er like slitsomt for det.... :D

 

nå er det søndag kveld og ei ny uke begynner. blir spennende med veiing i morgen. håper jeg i det minste klarer å holde vektreduksjonen fra forrige mandag. regner ikke med å ha gått noe særlig ned utover det. magen føles som ei tromme, har vel noe med mensen å gjøre kanskje. samt det faktum at jeg har drukket 6 dl vann og 3 dl cola max i løpet av 20 min. var så tørst.....

 

ha en fin kveld, dere. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Innom søndag kveld..

Du er veldig flink til å gå hyfsan, jeg liker ikke å gå ut om kvelden når det er mørkt lengre, uten hund. Vi har ikke hund lengre og da blir jeg plutselig litt "skuggredd" i mørket. Må gjøre unna utetrimmen i dagslys, og sykler innendørs hvis jeg er i modus til det.

 

Idag har jeg vært i skogen og sett etter sopp, men fant ingenting. Jeg kan bare 2 typer og det holder for meg. Kantareller og traktkantareller. De siste er sene og skal være på gang nå, og finner man først dem, er det kilovis. Men det var helt blåst. Vi fikk ihvertfall en fin tur i høstsola.

 

Er veldig spent på veiingen din imorgen hyfsan, jeg glemmer ikke dine 3 kg fra forrige uke. Jeg synes nå det er flott om du holder deg stabil der en stund!

 

Kommer innom imorgen og sjekker!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
det høres ut som trim for meg. hovedsaken er at vi er i aktivitet' date=' tenker jeg. gikk det bra da, biggirl? det høres ut som du er god i alle fall, når du er på et sånt lag.

 

i går fikk jeg mensen og det er jeg i grunnen fornøyd med. det kan være et slit enkelte dager mellom eggløsning og mens pga godtesug og trang til å spise hele tiden. vet det er hormonelt, men det er like slitsomt for det.... :D

 

nå er det søndag kveld og ei ny uke begynner. blir spennende med veiing i morgen. håper jeg i det minste klarer å holde vektreduksjonen fra forrige mandag. regner ikke med å ha gått noe særlig ned utover det. magen føles som ei tromme, har vel noe med mensen å gjøre kanskje. samt det faktum at jeg har drukket 6 dl vann og 3 dl cola max i løpet av 20 min. var så tørst.....

 

ha en fin kveld, dere. :([/quote']

 

Joda, det er jo litt trim i det også. Hadde på meg skritt teller i dag, mest for morro skyld, og den viste vel 9000 skritt etter at jeg kom hjem :) Jeg spiller vanligvis på kretslaget, men det var ikke det som var i ilden denne gangen, i dag var det kretsmesterskap, og der kan nesten hvem som helst delta. Men det gikk bra, jeg tok hjem nok en KM tittel, det har blitt en del opp gjennom årene.

 

Ellers er jeg skikkelig fornøyd, jeg kom meg ut på tur, en halvtime med staver, men jeg var søkk gjennomvåt når jeg kom hjem, men pyttsan det for heller være.

 

Er også spent på veiingen din i morgen, du gikk jo ned så mye sist, så jeg skjønner at du er litt usikker på vektnedgang denne uka. Men håper du får noen hekto iallfall, det gir inspirasjon det :)

 

Lykke til i morgen

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

resultat på vekta: - 1.2 kg. veier nå 88.4 kg. har gått ned tilsammen 15.2 kg siden jeg begynte, og -16 cm rundt midjen. jeg er bare så fornøyd, og selvsagt veldig motivert for å fortsette nå. skulle bare mangle :(

 

jeg er så og si halvveis nå, kan nesten ikke forstå og begripe det...

 

takk for lykkeønskninger fra dere, genialt og biggirl. håper jeg ser dere siden i dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er jo kjempesupert at du har klart det du har. Helt utrolig bra. Skulle virkelig ønske det var meg, men for meg virker det helt fjernt å klare det, Kan ikke huske sist jeg var under 95. Jeg veier foressten 99,4 så jeg har lang vei å gå. Det må være deilig og motiverende når resultatet blir slik som du har klart det. Det øker min motivasjon litt jogså når jeg leser det du skriver. I dag skal jeg være flink med kosten.

Ønsker deg en kjempedag. Det har du fortjent

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
resultat på vekta: - 1.2 kg. veier nå 88.4 kg. har gått ned tilsammen 15.2 kg siden jeg begynte' date=' og -16 cm rundt midjen. jeg er bare så fornøyd, og selvsagt veldig motivert for å fortsette nå. skulle bare mangle :(

 

jeg er så og si halvveis nå, kan nesten ikke forstå og begripe det...

 

takk for lykkeønskninger fra dere, genialt og biggirl. håper jeg ser dere siden i dag. :D[/quote']

 

Gratulerer så mye med ett kjempeflott resultat denne uken. Jeg er kjempe glad på dine vegne :)

Det er veldig motiverende å se at du fortsatt går ned så mye, når du har passert 15 kg.

 

Stå på videre denne uken, så snakkes vi nok underveis:)

 

Stor klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Helt utrolig hyfsan!!! 1,2 kg idag og 3 kg forrige uke!!!!!! Jeg besvimer nesten av beundring! Du må gjøre noe veldig riktig hele tiden!!

 

Jeg hadde ambisjoner om å ta deg igjen, men det kan jeg bare glemme, nå veier du nesten 10 kg mindre enn meg!!

 

Jeg bøyer meg i støvet!!!!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he. tusen takk jenter. det er så motiverende for meg også, å lese at dere heier fra sidelinja. og klarer jeg det, så er det håp for alle. :D

 

som sikkert noen vet har jeg hatt mange tunge dager siden jeg startet opplegget og tråden her. innimellom har jeg mistet fokus fullstendig, men jeg har tatt meg inn igjen - mye pga dere her inne. så jeg forventer ikke at ting skal gå på skinner, men når det faktisk gjør det så er det til gjengjeld så utrolig deilig!! da føler jeg virkelig at jeg får lønn for strevet. så dere må også stå på videre, så går det rette veien - selv om ting tar tid. :(

 

i dag har jeg hatt fri fra jobb og fått gått meg en god time på skauen. nå skal jeg ut og sykle. jeg har så menssmerter, og i stedet for å ta en smertestillende så prøver jeg endorfinene mine og håper det kan hjelpe en stakket stund.

 

ha en fin ettermiddag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å lese at du endelig får resultater hyfsan:) 4,2 kilo på to uker er jo bare råbra. Gratulere så mye:D

Ja det er sant det du sier om det å miste fokus...hvis man bare kommer seg inn her igjen, så finner man igjen fokuset.

Takk for koselig og oppmuntrende meld på tråden min. Er så godt å vite at man ikke er alene.

Klem fra Rina:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i kveld har forumet ligget nede for telling. jeg regnet sammen kcal jeg hadde spist, kom til 1457. så viste det seg nå som jeg skrev inn i dagboka mi at jeg kun har spist 1303 kcal. det er interessant, helt typisk meg. jeg er så glad i kalkulatoren her inne, den er uvurderlig for meg.

 

så må jeg bare si jeg savner jamba :(. hvor i alle dager er det blitt av deg, jamba?? om du sniker her som gjest, så se å kom deg på banen igjen. om du har mistet fokus, så finner du tilbake til det her inne vet du.

 

nå gjenstår i grunnen bare å si god natt. åååå, som jeg hater når forumet ikke funker. merker jeg er temmelig avhengig av å komme inn her daglig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...