Gå til innhold

hyfsans tråd for et bedre liv


Gjest hyfsan

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

kjente et slør av sug da jeg sto på kjøkkenet i sted. nå har jeg nix og nothing i skapene, klok av skade. men vi skal ut og handle etterpå. så nå har jeg sagt til hjernen min at det kun blir sunn mat i kurven i dag. det er tross alt bare ei uke siden jeg fråtset. blir ikke noe vektreduksjon på den måten. så nå må hjernen innrette seg etter forholdene :P

 

godt det er fredag, trøtt jeg. nå skal jeg slappe av litt i stolen før jeg går ut på tur. har syklet til jobb i dag, det ble 1.5 trimpoeng bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg aldri lærer. stol ble sofa etterhvert. når jeg våkner til liv etter en sånn middagslur så er jeg helt zombie, og veldig sugen på å spise noe. slår aldri feil. jeg går ut på kjøkkenet helt uten å klare å reflektere over hva jeg egentlig skal. i tillegg er jeg sur og fæl. det er nettopp derfor jeg unngår å sove annet enn om natten. jaja, det gikk nå bra i dag. jeg tok meg et speltknekkebrød og tvang meg ut på tur. brutal måte å våkne på, men jeg kvikner veldig til etterhvert da.

 

har vært og handlet inn masse frukt og grønt, og annen sunn mat. i dag ble det 2.9 trimpoeng. er godt fornøyd med det. god helg dere! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ikke bruke hodet, og la det gå 6 timer mellom lunch og middag er bare helt tåpelig. jeg svaiet som et strå i utskeielsesvinden og hadde de villeste fantasier om ekstreme innkjøp på vei hjem. kjøre innom butikken, lasse oppi handlekurven bare masse digg.... heldigvis klarte jeg å koble inn fornuft-gear og reiste rett hjem. nå har jeg spist middag, så nå begynner det å roe seg her. heldigvis. hjelper ikke akkurat at jeg er premenstruell (nå igjen???!!!!!??), da har jeg lyst til å spise det meste, i grunnen hele tiden. men jeg håper dagen i dag er reddet nå :P nå skal jeg se litt nyheter, og så skal jeg gå en god tur. nå regner det ikke lenger heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen å skylde på, bare mine egne dårlige valg. helga har vært som å kjøre bil med håndbrekk på, i alle fall lørdag kveld og søndag. å gi etter for impulser og tylle i seg snop er noe av det dummeste jeg gjør. og enda gjør jeg det.

 

nåvel, ny uke starter i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uka har gått ræva, for å si det som det er. jeg har sklidd rett utpå sjokoladeorgier igjen. ingenting å skylde på, mine egne dumme valg.... "gi meg krefter, gi meg styrke, gi meg mot..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det veldig normalt å ikke gjøre alt rett hele tiden, vi er jo bare mennesker.

 

Ha i tankene - det finnes ikke problemer, bare utfordringer - så ny utfordring nå blir å hanke inn og fortsette der du slapp!!!!!

 

Den positive loven

 

Tenk positive tanker

 

Si positive ord

 

Gjør positive handlinger

 

Og det positive gror

 

Stå på, kan ikke gi deg nå!!!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare enkelt dette Hyfsan...

Jeg har hatt en midt på treet uke selv... Og for første gangen siden jeg startet for 6 uker siden, så har jeg spist litt godterier...

 

Vi har hatt besøk hver dag (vi har valper - så det er valpekjøpere og venner her hele tiden) og jeg har selvfølgelig servert både kaker og is...

Jeg har ikke spist mye, men det har blitt en smak av lefse, en liten kule is i går, og en sjokolade på onsdagen når jeg fikk mensen.... Hjelpe meg, trangen til goderi når jeg får mensen... Den er nesten ikke til og holde ut...

 

Men, det er jo bare og ta seg selv i nakken og hente seg inn igjen! Jeg har i hvert fall ikke tenkt til og fortsette med dette... Jeg får heller slutte og servere alt mulig rart til alle som kommer innom.... Eller velge og servere ting som jeg ikke er så glad i * he he*

 

Ikke gi opp Hyfsan, dette klarer du!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så godt å logge seg inn og se at jeg ikke er aleine. støtten her inne er kjempeviktig.

 

jeg har vært bortreist noen dager, og det kostholdet har vært elendig. har vært sammen med noen syltynne venner som kan spise alt de ønsker (men de gjør jo ikke det da :)) men: jeg har tatt grep nå. veide meg i dag; gått opp 5.5 kg og 6 cm rundt midjen. jeg tenker: gjort er gjort og spist er spist.

 

for å få dette til må jeg veie meg en gang i uka. det er helt soleklart. har ikke veiet meg siden 13. august, og det er kjempedumt. heretter blir det hver mandag for meg.

 

ha en fin dag alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tror som deg Hyfsan, at det er viktig og veie seg regelmessig.

Jeg sklir i hvert fall rett ut om jeg ikke skal veie meg... Tragisk, men sant...

 

Så lenge vekten står fremme og "stirrer" på meg med sine lumske (store) tall, så holder jeg meg i skinnet og er forsiktig med hva jeg putter i meg... Men forsvinner vekta under kommoden - ja da er det liksom ikke så nøye...

 

Det er ikke mye fornuftig, jeg skal være den første til og inrømme det, men det er en realitet!

 

Det var synd du hadde gått opp igjen hyfsan, men det er bare midlertidig vet du. Nå er det bare og hive seg rundt og stramme inn belte igjen :)

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler jeg er i gang igjen. dagen i dag har gått helt greit. jeg har fått mensen, så det premenstruelle er over for denne gang. så i avisa en reklame for et naturprodukt som skulle hjelpe mot hormoner i ubalanse. kanskje jeg skulle forsøke det? noen som har erfaring med helsekostprodukter i så måte? lurer på om dette medikamentet het "femina" eller noe llignende.

 

håper de 5.5 kg for det meste er avfallsstoffer og væske. jeg forsøker å ikke tenke på denne vektøkningen, tenker fremover nå. jeg har ikke vært særlig lykkelig de dagene jeg har gått bananas, så det er ikke noe å hente på å velge usunn livsstil. den siste mnd har jeg hatt enkelte gode perioder, men også mange dager med tåpelige valg.

 

er det du er blitt av da, jamba?? ikke mye å se til deg her. håper på masse besøk i tråden, det blir så ensomt å være alene.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Hyfsan.:)

Skal komme innom engang imellom jeg:)

Får håpe du kommer deg på rett kjøl igjen nå. Noen perioder bare er sånn, men så må man liksom ta seg selv i nakken igjen, å komme på rett spor.

Det er jeg helt sikker på at du klarer.

Lykke til denne uka.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha rina :) det er koselig å se deg her.

 

dagen i dag har gått helt greit, jeg er glad for å være i riktig spor igjen. håper og tror jeg relativt raskt blir kvitt disse fillekiloene som ramlet på. noen ganger blir jeg oppgitt, synes målet mitt befinner seg i kina. det gjør det kanskje også, men jeg må arrestere meg selv i døra. på reisen til kina kan jeg jo nyte de ulike landene jeg må passere igjennom, uten å stirre meg blind i retning kina. :)

 

var innom en klesbutikk for "normalvektige" i går, og fant et par plagg jeg virkelig kunne tenke meg. det ene var en genserkjole, sjokoladebrun. det andre var en bluse i naturfarger, lekker. jeg hadde ikke lyst til å prøve, for jeg kunne se med et halvt øye at i alle fall blusen er for liten. og ikke gøy å befinne seg i ny sjokoladefarget genserkjole om man føler man ser ut som en banansjokolade i den. huff og huff. men inpirerende var det å kikke der inne.

 

ha en fin ettermiddag dere som måtte komme innom. og ikke vær redd for å legge igjen en hilsen, det er så hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er langt til Kina, men tenk så hyggelig man kan ha det på veien :)

 

Jeg var i konfirmasjon i helgen, og i konfirmasjon må man jo som kjent pynte seg... Og det er jo en sant mareritt hver gang spør du meg...

En ting og måtte finne noe som man ser sånn noenlunne presentabel ut, og føler seg vel i, men tynne strømpebukser.... Jeg er fullstendig overbevist om at tynne strømpebuker er oppfunnet av en mann som hatet damer! Jeg kan ikke fordra slike, og størrelsene er jo helt horrible! Stram opp og hold inn meg her og hold inn meg der... Det sier seg selv at strammer man vekk fettet ett sted, så MÅ det tyte ut ett annet sted!!!

 

jeg sjekket størrelse XL, uten hold inn, og den er passe til mennesker på 180 høy og 80 kg... Xl er altså til høye normalvektige kvinner (ja, er man 180 høy og dame så er man innen for normalvekt i følge BMI)

Hvilken størrelse er til oss andre da?

 

Jeg så også en masse lekre klær jeg kunne ha tenkt med på min skrekkpregede handletur to timer før vi skulle dra i konfirmasjon... Og en dag, om ikke så alt for lenge så skal vi passe inn i disse lekre klærne!!! sånn er det bare!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, veien til kina kan være hyggelig, men blir man sittende værfast i albania så.... :)

 

åååå, som jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av strømpebuksestyggedommen og angsten i forkant for selskaper der man må være pyntet. jeg er 176 cm høy selv, og ender alltid med skrittet i strømpebuksa omtrent 10 cm under der det skal være. fordi jeg trenger bredden, blir høyden desto kortere. offoffoffoff.

 

men faktisk så har jeg funnet en og annen strømpebukse i woolford som har vært ok i størrelse, så innimellom klaffer det. selv om valkene rulles oppover og tyter ut på merkelige steder :)

 

ja, her er ikke annet enn å stå på. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en elendig natt i natt, er så trøtt nå at jeg tror jeg kunne sovnet om jeg hadde lukket øynene....det må ikke skje, for det første blir jeg så ugrei når jeg kommer til meg selv igjen - for det andre må jeg spare søvnen til i kveld. skal heller legge meg litt tidlig.

 

snart ut og gå en tur i det flotte været, så våkner jeg nok :)

 

litt sånn uggen i dag, merket jeg. kom hjem og var kjempefysen på noe, ett eller annet. jeg laget en veldig enkel middag, da, så jeg fikk noe i gapet ganske umiddelbart. heldigvis hjalp det. men jeg merker at når suget kommer, så kommer en generell misnøye også. vet ikke helt hva jeg er misfornøyd med, men tolker det dithen at jeg er misfornøyd med at jeg da ikke er "fri" til å kunne gomle innpå et eller annet. med livets skjebne om å være overvektig kanskje. ikke vet jeg. fikk jo gomlet, men det var sunne ting. heldigvis.

 

ha en fin ettermddag/kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdager er egentlig ganske tøffe dager synes jeg... Jeg er ofte veldig fysen på onsdager av en eller annen grunn, og da blir jeg sånn som du sier Hyfsan :)

 

Litt "uggen", jeg kan fryse litt, bli litt sur osv... Om trent hver onsdag så lurer jeg på om det er verdt det :) Men jeg kommer heldigvis til fornuften da....

 

Det er godt du kom deg igjennom... Nå er det snart kveld, og i morgen er en ny dag!

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ganger lurer jeg også på det. det er alltid de gangene godtelysten regjerer. men når jeg tenker på de gode periodene i livet mitt der jeg har vært normalvektig, der jeg har kunnet velge og vrake i klær, slippe å gå i butikker/butikkrokene for store størrelser, føle meg vel etc - ja, så er jeg ikke i tvil. men det gjelder å holde ut og ha fokus. gjør vi det, så når vi målene våre.

 

nå er det fotball på tv, jeg ønsker meg en god film men er for lat til å gå ned og leie en. liten forumrunde nå, så skal jeg spise kvelds. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også til Kina!

Utrolig bra bilde Hyfsan; falt helt for det.

Vi får være tålmodige på reisen, og holde blikket stivt/stivest mulig på reisemålet.

 

Jeg som fikk så lyst å skrive en lten snutt her, etter å ha lest så mange hyggelig og inspirende inlegg på denne tråden, er en dame på 40 fra Oslo, som sliter med ca 15-20 kg for mye; er 84 kg nå og vil ned til under 70. Om Kina er 69 kg eller 67 kg får vise seg.

Skriver på en tråd under 10-20 kg, men synes det var veldig hyggelig å stikke innom her en liten tur:-)

 

 

Kos deg med kveldsen. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig med "nytt fjes" på tråden. vær velkommen til å skrive noen ord en annen gang også.

 

ja, som jeg skrev i går. å holde ut og fokus er viktige faktorer for meg. jeg innrømmer at jeg innimellom blir motløs og møkkalei, da er forumet her inne spesielt viktig å ha.

 

i dag er det torsdag og jeg har fri fra jobb. jeg sov hinsides lenge i dag, drømte merkelige ting - og våknet lettere fortumlet. deilig å kunne slappe av med kaffe og avis en liten stund da. nå skal jeg snart brette opp ermene og ta fatt på husarbeidet, ser lettere bombet ut akkurat nå... :)

 

ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mye positivt å komme med, jeg, i dag. er bare i så dårlig humør. fikk noen nyheter som gjorde masse med meg, og jeg har bare lyst til å proppe i meg. er lei alt akkurat nå. meg selv, mine problemer i livet, slanking, you name it. og da føles løsningen: å spise. merkelig, er det ikke? hvorfor vil jeg spise når jeg føler livet butter? særlig når jeg vet det butter enda mer etter spising. svaret må jo være at det er den beste trøsten jeg vet om.

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er en liten tur innom her og leser av og til, men første gang jeg legger igjen kommentar.

Føler med deg, den følelsen av at det hjelper å spise seg ut av dårlige følelser, hva er det med oss som gjør at vi tror på dette. Egentlig tror vi det vel ikke, men når alt virker meningsløst ellers, er det jo ingen vits i å slanke seg heller. Da kan vi likesågodt stappe i oss!

Nei hyfsan, prøv å tenke deg om 2 ganger, gjør noe annet - bli forbannet og si til deg selv at dette skal jeg heve meg over. Ingenting skal få meg til å gjøre noe som jeg egentlig vet er dumt for kroppen, jeg skal vise dem!!!

Sett på litt fin, høy musikk og dans, ring en venninne du kan gå en tur med..

Sender deg noen gode vibber.....imorgen er en ny dag..

 

Bildet med Kina var forresten veldig godt!

 

Klem fra genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...