Gå til innhold

hyfsans tråd for et bedre liv


Gjest hyfsan

Anbefalte innlegg

Gjest hyfsan

på å høre hvordan det har gått med deg, bick. siden uka har vært litt ugrei så er det jo bra om du har stått stille. hos meg skal det så utrolig lite til for å få væske i kroppen. om jeg er i selskap en kveld og spiser mye så veier jeg glatt et kg mer dagen etter. selv om det kun er væske, forsøker jeg å unngå det dagen før veiedag. det er så demotiverende.

 

i dag har jeg gått en drøy time, det har vært regnevær her og i grunnen greit å gjøre noe annet enn å fly timesvis på skauen. fikk tatt litt husarbeid, og har vært på besøk hos familie nå. der var det kake, is etc etc på bordet - men jeg ble så kvalm etter middagen at det å takke nei var ikke noe problem. i går var jeg også i selskap der det var kaker, is etc. at ikke folk kan finne på noe annet å servere, begriper jeg ikke. det er slitsomt synes jeg, i høytider, å gå fra kakebord til kakebord samtidig som jeg vet jeg må være nøye på hva jeg spiser. det er faktisk bedre for meg ikke å spise noe søtt, enn å ta en liten bit. jeg er veldig glad i søtt, nemlig. og så skal man forsøke å være høflig mot vertskapet - milde moses sier jeg bare. folk ser jo på meg at jeg trenger å gå ned, og jeg sier det - likevel kommer kakene frem. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Det gikk ikke så veldig bra, opp 0,7 kg. Merkelig nok føler jeg meg mer motivert nå enn da jeg hadde gått ned 2 kg, det var liksom for godt til å være sant.

 

Hadde gått inn på cm så helt galt er det ikke.

 

Jeg har det på samme måte som deg; ingen kake er bedre enn en bit og derfor blir jeg litt matt når vi får råd om å ta EN bit sjokolade f.eks. Det fikser jeg ikke, HELE sjokoladen takk! Kinderegg er jo takknemmelig i så måte... men mange kalorier lell.

 

Jeg har ikke klart å fylle dagskvotene mine med mat så uka som kommer skal jeg bli flinkere til å spise mer tidlig på dagen. Har tenkt å spise litt mandler sammen med knekkebrødene. Har en tendens til å samle opp kcal - er vist redd for å ikke ha noen igjen til middag (vi spiser veldig sent)...hehe, sånn kan man jo også lure seg selv. Men skal bli bedre. Ellers har det vel ikke gått så aller verst. I morgen begynner en ny uke med nye muligheter!

 

Krysser fingrene for deg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

vekt - 1.1 kg (totalt vektred.: -4.7 kg)

midjemål - 2 cm (totalt m,idjered.: - 5 cm)

 

 

jeg er kjempefornøyd!

 

det gikk vel ikke så aller verst for deg heller bick, og du vet jo hvilket forbedringspotensial du har! så stå på denne uka.

 

jeg er egentlig litt glad pinsen er over. to kaffeselskaper med kaker og is, nå vet jeg ikke om noe sånt på en stund.synes du var flink som klarte å stoppe ved ett kinderegg, bick. jeg eier ikke magamål når det kommer til søtsaker. utfordringen min (utenom å holde meg unna sukker), er å holde motivasjonen festet til dagen i dag. har altfor lett å være utålmodig og tenke x antall uker frem i tid. da mister jeg motet, og ved en eller annen pussig logisk svikt hos meg virker altså det igjen spisefremkallende. forstå det den som kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

ble det i dag. jeg valgte indisk, elsker sånn mat. og magert er det også. skikkelig fedon-mat. men nettet er så treeeeigt i dag, har ikke fått ført rapportene mine. noen av dere som har hatt problemer også, eller er det noe med maskinen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

i dag. fikk kjøpt speltknekkebrød, ingers rugbrød, fiskemat og økologisk kjøtt. pleier å handle en gang i uka i denne spesielle butikken, pga produktene de selger der. butikken er flott, men dyr. alt annet vanlig kjøper jeg på "rima". :)

 

har også vært på skauen halvannen time, har nådd pælen på 49 trimpoeng. lurer på hva som skjer når treet er fullt av gule epler. kommer det et nytt tre da, eller..? synes jeg ser en hel skog av epletrær til slutt. :)

 

jeg har tre ganger igjen av kurset mitt nå, så drar jeg på ferie. fikk vite av kursleder at hun har et par veiedager i løpet av sommeren. jeg håper dagene passer med mine sommerplaner, for jeg trenger nok litt struktur sommeren igjennom. rart å tenke på at det er 1. juni i morgen. det gjør liksom ikke så mye for meg at jeg er altfor tung nå i sommer, fordi jeg er i ferd med å endre livet mitt. flott julegave til meg selv i år blir det da - mye mindre av meg. hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

i dag. forsøker å trasse meg igjennom dagen og kvelden uten å spise godterier. jeg har vært ute og gått, skal ut en liten tur til - men i dag går alt så treeeeeegt. det regner ute, og jeg skulle helst sitte med snop i sofaen og gjøre ingenting. føler null motivasjon. skulle egentlig ikke gått på kurs heller, da hadde det vært fritt frem. ja, jeg innrømmer det. det er kurset som "holder meg i ørene" i dag (håper jeg). ikke mer enn en drøy uke siden jeg bøttet innpå med dette og hint, så i dag må jeg klare å stå over. huff og huff, håper resten av helgen blir bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

helg er vanskelig, sånn rent diettmessig. jeg får det ikke ordentlig til. i går spiste jeg ingen grønnsaker, ingen ordentlig middag. spiste ikke noe snop, og lå under det kaloriinntaket jeg egentlig skal ha. hvorfor skal det være sånn? jeg var så lei meg selv, synes jeg har vært på diett hele livet. fikk vel et anfall av motløshet, antar jeg.

 

de som ikke er overvektige, vet ikke hvor heldige de er. det er en stor byrde å leve et liv der man er i konstant kamp mot kiloene. og da snakker jeg ikke om kosmetisk overvekt.

 

i dag har jeg heller ikke fått til det jeg ville. ingen grønnsaker hittil, men jeg har gått lenger tur enn i går og drukket mer vann. det er da i alle fall noe. får bare sitte og vente på at mismotet går over.

 

skulle ønske jeg hadde noe inspirerende og oppmuntrende å komme med, men i dag er det tomt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble det i dag. jeg valgte indisk' date=' elsker sånn mat. og magert er det også. skikkelig fedon-mat. men nettet er så treeeeigt i dag, har ikke fått ført rapportene mine. noen av dere som har hatt problemer også, eller er det noe med maskinen min?[/quote']

 

Er indisk magert? Vi spiste nemlig det i går og jeg regnet veldig grovt ut at det ble ca 700 kcal på en porsjon (m/nan og uten ris). Men det var nøtter og greier i min saus så jeg tror kanskje det ble enda mer... Men så deilig! Indisk mat er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helg er vanskelig' date=' sånn rent diettmessig. jeg får det ikke ordentlig til. i går spiste jeg ingen grønnsaker, ingen ordentlig middag. spiste ikke noe snop, og lå under det kaloriinntaket jeg egentlig skal ha. hvorfor skal det være sånn? jeg var så lei meg selv, synes jeg har vært på diett hele livet. fikk vel et anfall av motløshet, antar jeg.

 

de som ikke er overvektige, vet ikke hvor heldige de er. det er en stor byrde å leve et liv der man er i konstant kamp mot kiloene. og da snakker jeg ikke om kosmetisk overvekt.

 

i dag har jeg heller ikke fått til det jeg ville. ingen grønnsaker hittil, men jeg har gått lenger tur enn i går og drukket mer vann. det er da i alle fall noe. får bare sitte og vente på at mismotet går over.

 

skulle ønske jeg hadde noe inspirerende og oppmuntrende å komme med, men i dag er det tomt gitt.[/quote']

 

Hei Hyfsan!

 

Jeg har vært uten nettforbindelse og derfor har jeg hverken fått lest eller skrevet noe. Ser at du sliter med motivasjonen men du er jo FANTASTISK FLINK! SÅÅÅÅ MANGE TRIMPOENG! Jeg har bare to epler... og denne uka ble det fattige 3,1 trimpoeng på meg så jeg må skjerpe meg.

 

Kjenner godt igjen godtesuget og de kjedelige grønnsakene. Jeg spiser gullerøtter hver dag, det er jo ganske godt. Skal prøve å skrelle noen ferdig å ha klar i vann i kjøleskapet sånn at det bare er å "snope" litt fra dem. Litt styr å skulle skrelle (men ikke mer styr enn å ta av papiret på en sjokolade egentlig..,?).

 

Jeg har spist kinderegg tre ganger. Og drukket vin tre kvelder. Det er kalkulerte sprekk. Etter kindereggene føler jeg meg nesten lurt for det er så mange kalorier for så lite! Ik! Tenker på hva jeg spiste før... huff og huff.

 

I morgen er det veiedag og jeg er spent. Gikk jo opp forrige uke og er usikker på om jeg har gått ned noe. Har vært flink å ikke snikveid meg, men tror jeg får mensen snart og i så fall har jeg garantert gått opp. Lite trimpoeng også, så i verste fall har jeg hverken gått ned eller inn... Det blir tøft, mannen min kunne fortelle at han har gått ned fire kg siden vi startet og han er jo ikke en gang med!

 

Ellers er jeg ved godt mot. Jeg er ikke så streng med meg selv, slet jo med motivasjonen og slakket litt på kravene (derav vin f.eks.). Det har gjort det enklere å fylle kcal kvoten og enklere å følge for meg. Så får vi se i morgen hvor lurt det egentlig har vært...

 

Jeg gleder meg til å høre hvordan det går med deg, jeg synes du er helt enorm med den turgåinga. Kanskje jeg også må ut å traske litt i kveld... Jeg kan jo i det minste gå og leie en film :)

 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

det har vært så stusselig her uten deg.

 

om indisk kanskje ikke er så mager mat likevel.....? hmm. der fikk jeg litt å tenke på, kom frem til at det kanskje er tilbehøret som bestemmer hvilken retning maten vipper på kaloristigen. jeg spiser ikke nanbrød når jeg skal ned i vekt (selv om bakervarer og ferskt brød er noe av det beste jeg vet - eller kanskje nettopp derfor). jeg velger grillet mat fremfor mat med saus. så jeg valgte tandoori mixed grill med ris og grønt til. tror ikke det er så mye kalorier i det.

 

det er veiedag i morgen men jeg har ingen forventninger. føler liksom ikke jeg har gått ned noe denne uka. men jeg har fått 15 trimpoeng, og ikke spist noe usunt. så jeg har i alle fall gjort det beste jeg kan. og det får jammen meg være tilstrekkelig. jeg har bikkje, bick. det forklarer nok alle trimpoengene. må jo ut og gå om jeg skal ned i vekt eller ikke. er ikke akkurat noe supertempo, men er i alle fall ute og går.

 

at mannen din har gått ned så mye er jo komisk. særlig når han ikke er med på kurset. det er helt utgjort, men ganske typisk. ikke mer å si om det.

 

synes du er flink jeg. at du klarer å ta ett kinderegg er jo kjempeflott. jeg hadde tatt hele pakka og mere til. så lettere for meg å unngå snopet akkurat nå. skal bli spennende å høre hvordan det er gått med deg i morgen. du virker å være romslig mot deg selv, og det er bra. lykke til i morgen du også.

 

ps. hvilken film leide du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har vært så stusselig her uten deg.

 

om indisk kanskje ikke er så mager mat likevel.....? hmm. der fikk jeg litt å tenke på' date=' kom frem til at det kanskje er tilbehøret som bestemmer hvilken retning maten vipper på kaloristigen. jeg spiser ikke nanbrød når jeg skal ned i vekt (selv om bakervarer og ferskt brød er noe av det beste jeg vet - eller kanskje nettopp derfor). jeg velger grillet mat fremfor mat med saus. så jeg valgte tandoori mixed grill med ris og grønt til. tror ikke det er så mye kalorier i det.

 

det er veiedag i morgen men jeg har ingen forventninger. føler liksom ikke jeg har gått ned noe denne uka. men jeg har fått 15 trimpoeng, og ikke spist noe usunt. så jeg har i alle fall gjort det beste jeg kan. og det får jammen meg være tilstrekkelig. jeg har bikkje, bick. det forklarer nok alle trimpoengene. må jo ut og gå om jeg skal ned i vekt eller ikke. er ikke akkurat noe supertempo, men er i alle fall ute og går.

 

at mannen din har gått ned så mye er jo komisk. særlig når han ikke er med på kurset. det er helt utgjort, men ganske typisk. ikke mer å si om det.

 

synes du er flink jeg. at du klarer å ta ett kinderegg er jo kjempeflott. jeg hadde tatt hele pakka og mere til. så lettere for meg å unngå snopet akkurat nå. skal bli spennende å høre hvordan det er gått med deg i morgen. du virker å være romslig mot deg selv, og det er bra. lykke til i morgen du også.

 

ps. hvilken film leide du? :)[/quote']

 

Nei, det ble ingen film engang! Vi har virkelig vært sløve denne helga. Sykkelen til mannen er ødelagt så vi har ikke syklet og heller ikke kompensert for de sykkelturene vi pleier å ta...Eh, føler meg faktisk veldig skulkete akkurat nå, godt å ha denne tråden. Skal bruke den mer og prøve å bli like flink som deg! Tandori uten saus og tur med imaginær hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta og den viste ned 1,1 kg! Det er jeg fornøyd med ettersom det ikke ble noen trimming på meg denne uka, selv om 0,7 av disse kiloene var de jeg la på meg uka før. Har ikke gått inn noe i cm men det er vel fordi jeg ikke har fått trimmet noe? Håper det blir en mer rørlig uke denne uka!

 

Er spent på å høre hvordan det har gått med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

jenta si det. du klarer deg bra. tenk bare når du begynner å trimme litt... da blir det enda mer fart i sakene. :) det gir god motivasjon når du går ned så mye som du har gjort nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

et kilo ned siden sist. jeg er veldig godt fornøyd med det. så har jeg gått inn 1.5 cm i midje.

 

totalt vekttap er 5.7 kg.

 

nå må vi bare stå på videre!!! ikke noe skulking med trimming bick, du får mekke sammen sykkelen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Over fem kg til sammen, det er jo enormt! Over dobbelt så mye som jeg har tatt av (har tatt av -2,5 siden start)... Fikk 1,5 trimpoeng på ellipsemaskina mi i morres så uka har i alle fall startet sporty :)

 

Så kjekt å gå inn på cm også, det håper jeg at jeg gjør neste uke sånn at jeg kan begynne å merke det på klærne kanskje?

 

I dag ble jeg skikkelig "kjøtthungrig" så vi hadde koteletter og linser til middag, pluss salat selvsagt. Det er jammen ganske mye man kan spise, jeg kom ikke opp til 400 kcal en gang og jeg pleier normalt å spise mindre kjøtt enn jeg gjore i dag. Litt morsomt å telle kalorier når man får sånne a-ha opplevelser også.

 

Lykke til med uken som kommer også Hyfsan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

lykke til du også bick. vi må bare stå på. jeg klarer ikke og skal heller ikke tenke for langt frem i tid, da mister jeg motet. forsøker å ha en dag i tankene om gangen - dagen i dag. synes det virker ufattelig langt frem til jeg kan føle meg mer vel. av erfaring vet jeg jo at det snur litt for meg om ca 15 kg. etter det vil jeg merke veldig godt at jeg går ned i vekt. foreløpig merker jeg ikke så mye, annet enn at buksene er litt romsligere rundt livet. og det er bra. jeg følte meg som sånne knakkpølser som henger sammen, fordi buksa skar seg inn i livet.:) huff og uff.

 

nå skal jeg psyke meg opp til ut og gå. er så trøtt, skulle ønske jeg kunne legge meg til å sove - men det går ikke. altfor tidlig for å ta kvelden, og altfor sent for middagslur. bedre å komme seg ut da, ja. har planer om å se de frustrerte fruene senere i kveld.

 

hei og hopp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld ble det bare tull, hoppet over middag for å gå på cafe og så passet det ikke å spise der og plutselig var klokka ti før jeg fikk noe å spise og nå er jeg for mett for kveldsmat. For få kcal inn, enda jeg snek til meg et lite glass rødvin på cafe :)

 

Ny dag i morgen og nye muligheter!

 

Jeg blir også helt matt hvis jeg tenker "30 kg". Det virker helt fjernt selv om jeg nå innimellom kjenner at jo, kanskje det faktisk går an. Fem kg er mer jordnært og egentlig enormt det også! Jeg gleder meg til å merke det på klærne jeg også Hyfsan, håper at livvidda krymper denne uka, skal ta noen øvelser i morgen hvis jeg får tid som strammer opp bilringene litt.

 

Forrige uke gikk jo fint, jeg levde mer som normalt og tok av likevel så jeg er ved godt mot. Du er så innmari flink med den trimmingen din Hyfsan, ble ikke noe trim på meg i kveld (bare snakketøyet).

 

Jeg har forresten ikke fortalt at jeg går på kurs til noen. Føler at folk kommer til å kommentere det jeg spiser hvis jeg sier at jeg er på slankern... Så langt har det gått fint for vi har vært helt usosiale den siste tida men sånn skal vi jo ikke ha det! Har ikke bestemt meg for om jeg skal si at jeg går på kurs eller om jeg bare skal dikte opp noe for at jeg spiser mindre/annerledes hvis noen spør... Vet "alle" at du går på kurs?

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

jeg svetter meg ihjel, det renner imellom alle mulige og umulige hudfolder. fytti!! ikke godt å være tjukk når det er så lummert.

 

jeg fikk ikke trimmet noe særlig i går jeg heller. og i dag tror jeg også det blir vanskelig. jeg får helt sperre når det er så varmt, da orker jeg ingenting. så jeg får se. får vel trimmet tommelfingeren litt med zappekontrollen i kveld. det er tv-kveld for meg med ugly betty og lost.

 

om alle vet jeg går på kurs? nei, det skal jeg love deg de ikke vet. jeg skammer meg ikke over at jeg går på kurs, men jeg orker bare ikke snakke om dette til alle mulige, jeg er en notorisk jojoslanker (dvs har vært - NB NB - denne gangen skal jeg lykkes). er så trøtt av meg selv, og trøtt av å prate med folk om dette. men jeg forsøker å tenke noen kloke tanker når jeg skal i selskap og folk nøder meg. hvem spiser jeg for - meg selv eller andre?? så jeg sier så bestemt jeg bare kan: nei takk, det holder med et lite kakestykke til meg. som du ser har jeg et vektproblem. eller: jeg tåler ikke sukker så godt. etc etc. da pleier folk å respektere det uten at jeg utbasunerer.

 

for til syvende og sist bick, det er bare vi som kan legge til rette for at vi skal klare dette. så enkelt - og så vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe trimming på meg heller, jeg har vært så lapp de siste par dagene (i går fikk jeg jo ikke noe mat så kanskje ikke så rart...) og det er varmt her også.

 

Jeg føler at andre hele tiden følger med på hva jeg spiser; hvis jeg unner meg noe er det galt, hvis jeg ikke spiser er jeg liksom på "slankern" og det var jammen på tide... Noe av mitt problem er nettopp dette, så jeg sier ikke til noen at jeg går på kurs, bare til søsteren min som selv har gått ned 20-30 kg de siste par årene. Hun er en flott inspirasjon, har gått ned uten GR eller noen annen kur, bare trening og omlegging av kost.

 

Ellers synes jeg det går fint så langt denne uka. Har ikke fått uhelbredelig godtesug, er ikke mye sulten og føler ikke at jeg forsaker en masse. Jeg spiser mer enn jeg gjore før kurset, det har sikkert en del å si.

 

Men nå skal jeg flate ut litt, er helt "kokt" i hodet! Ta deg en TV-kveld, det har du fortjent. Kanskje det blir en liten tur ut på deg etterpå? Nye (og gode) vaner kan jo også være vonde å vende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

ja, det er det jammen. jeg er lite glad i sånn varme, og det handler ikke bare om kg. but what can a poor girl do? må jo ta det som kommer når det gjelder vær og vind. :)

 

heldig du bick, som har en så flott søster. skulle ønske det var meg. men da får du dryppe litt inspirasjon over til meg også, når du inspireres av henne.

 

vi tolker våre omgivelser, vet du bick, utfra våre indre forutsetninger. våre sårbare punkter er nettopp det, sårbare. kneis med nakken, og tenk at de rundt deg ikke har noe med hva du spiser og når du spiser det. om du ikke gidder å kommentere når de sier noe, så mister de vel interessen etterhvert.

 

det er du som er viktig, du og livet ditt. vi er på vei mot noe.

 

i dag er det om mulig enda varmere enn i går. giiiiisp!! jeg var en tur og gikk tidlig i morges, før det ble for varmt. men nå vet jeg verken ut eller inn. bikkjene orker i alle fall ikke å gå noen tur nå. blir lite trim denne uka for meg også er jeg redd. men men.... jeg klarer meg greit i matveien i alle fall. i dag har vi vært og handlet inn mye god mat. en ørretside jeg skal bake i ovnen, ingers rugbrød og ingers speltbrød. speltknekkebrød, masse frukt og grønt, yoghurter, økologisk kyllingfilet etc etc. mmmm. ikke noe problem å finne på gode mattips i alle fall. forsøker å unngå mest mulig ferdigretter, pga saltinnholdet bl.a. stå på du bick. selv om det er varmt ute og du kanskje ikke er noen supertrimmer denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld gikk det fullstendig skeis! Ble sittende å se tv og drikke rødvin, alt for mye rødvin og så tok gubben fram grappa! hmfr. Enden på visa var at jeg ble skikkelig dårlig, og har vært uggen i hele dag. Har ikke vært flink nok til å spise, men fikk i alle fall trent (om enn meget motvillig).

 

Blir en stund til neste gang jeg skal drikke noe mer enn et glass, ja. Har ikke vært så flink denne uka. I morgen får vi middagsgjester så jeg skulle egentlig vært i full sving med å rydde men her sitter jeg, fremdeles sjaber og ubrukelig...

 

Varme ja, det kan være både og. På stranda er det jo fint at det er varmt! Jeg liker det imidlertid heller ikke noe særlig, svetter og peser... Og så var det de sommerklærne da, priser meg lykkelig så lenge det går å ha på dongeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

neida, bick. dette fikser du. det er ikke disse en- og-annen utskeielsene som er hovedproblemet, i alle fall ikke for meg. det er jo den daglige dont som teller.

 

huff og akk, så vondt å ha dagen-derpå. det har jeg ikke hatt på evige tider, for jeg drikker svært lite. jeg har tatt et og annet vinglass, men etter at jeg begynte på levaxin så tåler jeg så lite før jeg blir dårlig. så det er like greit å avstå.

 

det er så varmt at jeg nesten faller om. jeg går også i dongery. har forsøkt å finne noen lettere sommerbukser i stor str, men det er ikke så lett. fant noen til 800 kr, men det gidder jeg da ærlig talt ikke å betale nå som jeg skal ned i vekt. etter det jeg kan se blir de altfor store neste sommer da :D.

 

håper middagsselskapet ble vellykket, det gjorde det nok.

 

jeg skal bort i helgen, så jeg blir ikke å skrive noe her inne før søndag kveld nå. betyr altså ikke at jeg har takket for meg, bare så du vet det!! her skal det jobbes mot målsetting. det er snart ny veiedag... ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er levaxin? Vet du, jeg blir nesten aldri dårlig med denne runden tok fullstendig knekken på meg, jeg føler meg enda ikke helt restituert. Kanskje jeg begynner å bli gammel? hehe. Litt bittert å bli dårlig bare av en hjemmekveld, hadde jeg enda vært ute blant folk og festet litt;)

 

Nei sommerklær er et mareritt. Hvite bukser uten stretch... Haha, veldig morsomt. Så det blir de gamle jeansene og et skjørt hvis jeg MÅ. Blæh. Neste sommer, neste sommer... jeg har sluttet å tenke sånn for den sommeren har jo aldri kommet. Gidder ikke å tenke på neste sommer nå heller, jeg skal stille i badedrakt i år også, enda feitere enn i fjor (som normalt) men kanskje litt lettere på slutten av sommern?

 

Det gikk bra med middagen, spiste lite men med pannacotta til dessert (ren fløte med sukker!) er det nok bare å droppe kveldsmaten.

 

God helg! Vi snakkes på veiedagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jammen er det mandag igjen. jeg titter innom for å skrive noen linjer nå på morningen. har vært bortreist i helgen. ser når jeg går inn på elektronisk arbeidsbok, at jeg spiser altfor lite når jeg ikke har arbeidsboken til å hjelpe meg. enda jeg syntes selv jeg spiste ganske mye i helgen. snakker om kognitiv svikt. har litt å jobbe med der.

 

ja du bick. levaxin er medisin mot lavt stoffskifte. har gått på det et års tid. vet ikke om det er denne medisinen som gjør at jeg ikke tåler alkohol lenger, men merker i alle fall at noe har skjedd i forhold til dette. jeg får hangover av det minste. det er så fælt å være fyllesjuk, får håpe du har kommet deg nå i alle fall da.

 

like varmt er det ennå. jeg får ta meg en runde i noen butikker når jeg får lønn, mer er det ikke å si om den saken.

 

pannacotta er deilig dessert, jøje meg. synes du var flink som ikke spiste restene etter at gjestene gikk :D. får du ikke sukkerkick etter du har spist noe sånt? det er mitt problem. nå har jeg ikke hatt særlig sukkersug de siste ukene, tror det har sammenheng med at jeg spiser så mye mat. men jeg tør ikke vekke den sovende bjørnen.....

 

lykke til med veiing og ha en fantastisk dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja' date=' pannacotta er deilig dessert, jøje meg. synes du var flink som ikke spiste restene etter at gjestene gikk :D. får du ikke sukkerkick etter du har spist noe sånt? det er mitt problem. nå har jeg ikke hatt særlig sukkersug de siste ukene, tror det har sammenheng med at jeg spiser så mye mat. men jeg tør ikke vekke den sovende bjørnen.....

 

lykke til med veiing og ha en fantastisk dag![/quote']

 

Pannacottaen var hjemmelaget og kjempegod men kanskje ikke så søt? Jeg fikk ikke sukkerkick. Vi hadde bær til også, noen få til pynt. Jeg synes ikke det er vanskelig å styre seg egentlig, men tenkte på godterier og potetgull i hele går... fikk mensen dagen før så jeg vet hvorfor.

 

Denne uken: ikke fått i meg nok mat og egentlig ikke nok vann heller, det er vamrt her også. Men gikk ned 2 kg, det er det jeg pleier å legge på meg i forbindelse med mens. Gått litt inn i cm også. Er glad for at jeg gikk ned, fryktet oppgang!

 

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg Hyfsan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...