Gå til innhold

hyfsans tråd for et bedre liv


Gjest hyfsan

Anbefalte innlegg

ukene går fort unna, skjønner ikke hvor dagene blir av.

 

i dag har jeg fått gjort ganske mye, siden jeg har fri fra jobb. har allerede vært ute og gått en tur, det blir vel gjerne en tur til i løpet av kvelden. får se an skydekket hvordan jeg legger opp løpet videre.

 

fikk handlet inn mat til en del dager fremover også. jeg foretrekker å gjøre storhandel innimellom fremfor å småhandle ofte. har kjøpt ørret, kylling, sei, masse frukt og grønt, yoghurt og noen pepsimax. forsøker for det meste å drikke vann, men et glass brus i ny og ne vil jeg gjerne unne meg. nå så jeg på svensk txt-tv at forskerne mener sukkerfri brus er like ille for kroppen som ordinær sukkerbrus, men noen laster skal man jo ha. og jeg drikker ikke mye, kanskje et glass om dagen.

 

så har jeg kjøpt meg "omlegging-til-nytt-liv-belønning" på nett. veske. fikk den på salg, -40% rabatt. så da ble den, om ikke direkte billig, så i det minste til akseptabel pris. jeg er stolt av meg selv, hva jeg har fått til -og synes jeg fortjener den veska!!

 

hurra, gleder meg til jeg får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

har fått tatt litt husarbeid, vasket tøy bl.a. har også gått en tur på skogen, det var oppholdsvær og helt ok klima.

 

har fått spist litt lite i dag ser jeg i arbeidsboka. jeg får ta meg et par speltknekkebrød så jeg får opp kaloriinntaket. er redd for å spise for lite, regner med at nettopp det er årsaken til at jeg ikke har klart å holde vekta tidligere. og jeg ønsker ingen reprise av det.

 

ønsker dere en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i grunnen ikke så mye å skrive om i dag. det er det vanlige her, jeg klarer å holde meg til sunn mat uten nevneverdige problemer for tiden, og jeg får trimmet litt. skulle nok ønske jeg fikk litt mer "svett trening", men det er ikke så lett å få til når man ikke har en treningskamerat.

 

likevel - tror jeg må forsøke å legge en plan på dette med litt mer trim.

 

jeg har tillatt meg en liten ettermiddagslur i dag, det forsøker jeg vanligvis å unngå fordi jeg ofte blir så uopplagt etterpå. tror jeg ligger litt for lenge, men det er jo så deilig å sove litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan veske har du kjøpt?? Har de veskesalg et sted på nettet???

 

Etter en noe turbulent start på dette andre kurset er jeg igjen endelig på veg nedover: ned 0,6 kg denne uka. Det er deilig å gå riktig vei igjen.

 

Ang trimming er det sikkert lurt å ha en plan! Jeg bruker jo pulsklokke når jeg trener på ellipsemaskina mi. Har et fast program som er programert i klokka. Hver mandag får jeg statistikk over forrige uke og det er ikke så dumt. Man kan føle at man har trent lite en uke men bli positivt overrasket - og omvendt så klart :)

 

Jeg spiser mandler i tillegg til knekkebrødene mine til frokost. Det er en veldig grei måte å få opp kcal-inntaket på. Åtte mandler hver dag. Jeg fikser ikke å spise fire knekkebrød (to brødrasjoner) på en gang og i hvert fall ikke om morgenen. Hvem har tid til å gumle så mye brød? Men er du glad i nøtter er det altså mitt heteste tips.

 

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) det ble litt stusselig her på tråden helt alene.

 

0.6 kg er kjempeflott bick. veldig bra. hvor mye har du gått ned til sammen nå? det begynner vel å bli noen kg etterhvert.

 

jeg veier meg om to uker, har bestemt meg for å vente til da - og greier vel det. men i høst så vil jeg veie meg regelmessig igjen. blir liksom litt kjedelig ikke å kunne rapportere fremgangen. for det blir jo fremgang selvsagt :)

 

jeg har ikke pulsklokke, men forsøker å gå en time i skogen daglig. har nettopp kommet hjem nå. håper også å kunne begynne å sykle igjen etterhvert om helsa tåler det.

 

og ja - det var veskesalg via nettet. kjøpte en jimmy choo til en fordelaktig pris. det får være min belønning i det store og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har jeg gått ned 8,4 kg faktisk. Det er mindre enn jeg hadde håpet på men jeg er godt fornøyd etter forholdene :)

 

Du må ha bikket ti kg og vel så det? Blir spennende å høre om to uker. Skjønner ikke hvordan du klarer å ikke snikveie deg, du er jammen sta, hehe.

 

Skjønner at jeg må få et veskekurs av deg. Har ikke peiling på vesker og klarer aldri å bestemme meg hvis jeg finner noe jeg liker. Et håpløst tilfelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.4 kg er ikke å kimse av. kjempebra!! du kan jo ta en ryggsekk med åtte og et halv kg på ryggen så kjenner du selv du hva du har oppnådd.

 

synes jeg var modig som kjøpte veske på nett, uten å ha sett den irl. men ei venninne av meg kom med oppmuntrende tilrop, hun syntes også den var fin. siden den var på salg, kunne jeg ikke vente med å bestille den. det viste seg også at jeg fikk den siste de hadde, for den ble borte fra nettsiden idet den ble bestilt. nå er den kommet, men jeg får den ikke selv før om noen måneder. den ligger hos henne - den skal være belønning til et mål inn i fremtiden og gi et ekstra motivasjonskick for å klare det. og hun sier vesken er råtøff og verdt å vente på...:)

 

ha en super dag. her skinner solen og da er det bare en ting å gjøre på en fridag ----- komme seg ut og la seg begeistre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.4 kg er ikke å kimse av. kjempebra!! du kan jo ta en ryggsekk med åtte og et halv kg på ryggen så kjenner du selv du hva du har oppnådd.

 

synes jeg var modig som kjøpte veske på nett' date=' uten å ha sett den irl. men ei venninne av meg kom med oppmuntrende tilrop, hun syntes også den var fin. siden den var på salg, kunne jeg ikke vente med å bestille den. det viste seg også at jeg fikk den siste de hadde, for den ble borte fra nettsiden idet den ble bestilt. nå er den kommet, men jeg får den ikke selv før om noen måneder. den ligger hos henne - den skal være belønning til et mål inn i fremtiden og gi et ekstra motivasjonskick for å klare det. og hun sier vesken er råtøff og verdt å vente på...:)

 

ha en super dag. her skinner solen og da er det bare en ting å gjøre på en fridag ----- komme seg ut og la seg begeistre![/quote']

 

Jeg synes også du er modig - og tålmodig!!! Hvor lenge skal du vente på vesken?

 

Prøver å få meg meg guttungen ut men han har vist bestemt seg for å være inne i dag... hmfr. Her må det nok mild tvang til etterhvert.

 

Ha en fin dag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sesongavslutning i dag. jeg har klart å få med meg de fleste episodene denne sesongen og må selvfølgelig få med meg sesongavslutning. skjer alltid masse greier i sånne episoder.

 

er godt fornøyd med dagen. synes jeg har fått gjort en hel masse av det jeg hadde tenkt. i morgen skal jeg forsøke å sykle på jobb, det er jeg veldig spent på om jeg greier. har jo syklet massevis av ganger tidligere uten vansker, men det er denne skuldra da.....

 

hvor lenge skal jeg vente på vesken? ja, jeg skal vente til jeg er i nærheten av målet jeg satte meg. altså når jeg nærmer meg 30 kg vektreduksjon. kanskje når jeg har mellom 5 og 10 kg igjen. jeg får se, det kommer litt an på hva vekta viser om to uker.

 

håper du fikk med deg gutten din ut og at dagen ble god for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sånn følte jeg meg på sykkelen i dag. masse løsgrus på turveien jeg bruker og jeg er litt ute av trening, for å si det sånn. men jeg kom meg nå frem. det gikk sånn bob-bob med den skuldra. får se i morgen hvor godt jeg tålte den turen sånn sett - men resten av kroppen og hodet stortrivdes på sykkel. deilig. og sol var det også.

 

ellers lite nytt her. jeg skal spise kvelds nå. ligger litt etter skjemaet kalorimessig så det blir en stor kvelds med frukt, yoghurt og to skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guri malla. jeg tok selvsagt et tynt stykke. antar det er en porsjon, ca 80 gram. fikk helt sjokk da jeg kom inn på arbeidsboka og oppdaget hvor mye kalorier det er i et sånt stykke. er det mulig?????? jeg synes ærlig talt ikke kaloriene sto i forhold til smaksopplevelsen, og vil nok tenke meg bedre om neste gang. henger vel kanskje sammen med at jeg ikke er spesielt glad i bløtkake.

 

uka er så og si over, det er helg. meldt fint vær til en forandring. må passe på å få gjort litt småting ute da ja. ;)

 

ha en fin helg til dere som er innom tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er en del kalorier i kake, ja.... Særlig bløtkake kan jeg tenke meg!

 

Her humper og går det, har ikke vært superflink i matveien denne uka, men har fått trent litt. Må nok skjerpe meg med maten... Har gått lei knekkebrød og ikke funnet noen gode alternativer og da blir det mye tull!

 

I kveld blir det film og morgen skal det vist bli finvær igjen så da blir det nok badetur på oss.

 

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag. hadde planer om en sykkeltur, men magetrøbbel og kvalme ødela planene mine. har i alle fall fått gått en god tur, det er da noe. føler meg ganske kjekk nå :)

 

i dag blir det hvitløksmarinert scampi, fullkornris, grønnsaker og lettrømme til middag. håper magen tåler dette da :) jeg er i alle fall sulten, det må jo bety at jeg er i ok form.

 

det ble ikke det drømmeværet som ble forespeilet i dag. håper på litt sol i morgen, har litt jeg skal beise. må nesten le litt når jeg tenker på at jeg helt desperat sprang rundt for å finne ei lett sommerbukse i juni, jeg trodde det skulle bli en varm sommer. den lette buksa er blitt for stor for meg nå, fikk ikke brukt den mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i tvil om jeg skal begynne på nytt gr-kurs eller om jeg skal fortsette "solo". det har gått bra i sommer, synes jeg. men jeg har jo da hatt som mål å gå på ekstraveiing 13. august. må innrømme det har bidratt til at jeg har vært ekstra bevisst. så jeg er litt usikker. men det hadde jo vært gøy om jeg klarer meg uten kurs, jeg må tenke litt på dette i løpet av uka.

 

i dag har jeg trasket og gått i nesten to timer, og enda er ikke dagen over. sov så altfor lenge, men våknet veldig pigg. lurer på om jeg også skal ta meg en sykkeltur i løpet av kvelden, får se an været.

 

i morgen er det mandag og ny uke. snart halvveis i august, tiden flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hyfsan:) Skulle bare innom å si hei til deg.

Dette med kurs eller ikke skjønner jeg kan være vanskelig. Jeg har tidligere gått kurs, men ikke nå. Skal melde meg på hold vekten kurs når jeg engang blir ferdig.

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

don't let me get me

i'm my own worst enemy....

 

pms-sur og fæl. kjente det kom innover meg i går som skodda på havet. et langt slør av mismot, møkkaleihet og surhet. ikke noe bedre i dag. j

 

eg heiv meg på sykkelen da det sto på som verst og fikk ut litt steam. sånne dager som dette higer jeg etter å gumle snop og alt som kommer min vei av spisende partikler.

 

jeg skal forsøke å stå imot, særlig fordi jeg skal veie meg om ei uke. har ikke lyst til å la noe ødelegge for meg akkurat denne uka.

 

takk for hilsen rina. godt å vite man ikke er aleine med grublerier og møkkadager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg kjenner meg igjen... Dagen før dagen... jeg er sur, grinete, lei meg og ikke minst SULTEN ;) men du klarte og stå i mot, og fikk trim på kjøpet!!!

 

GODT JOBBET!!!

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hyfsan!

 

I dag var veiedag og jeg hadde gått opp 0,2 kg. Er relativt fornøyd med det for her har det blitt en god del nei-mat siste uke... is og potetgull!!!!! Så nå må det strammes inn. Men jeg klarte sju trimpoeng og det er jeg veldig fornøyd med, så noe riktig gjør jeg da.

 

Scampi høres kjempegodt ut, kanskje det blir middag i morgen?

 

Så flink du er som hiver deg på sykkelen i stedet for i matfatet...hehe, høres innmari kjent ut.

 

Det blir kjempespennende med veiing om en uke! Hvis du ikke skal følge flere GR kurs kan vi jo ha veiedag sammen, bare for å rapportere til noen. Jeg tror i hvert fall jeg skal ha en GR-pause etter dette kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen i dag ble noe bedre, heldigvis. tusen takk for sympatierklæringer. det var ganske deilig å se at jeg ikke er alene om å ha det så pyton innimellom. :) jeg drømte faktisk om overdådige forberedelser til en gigautskeielse i natt. husker jeg var litt bekymret et øyeblikk der om jeg ville klare å spise alt uten å bli dårlig, men jeg bare blafret bort den tanken. måtte jo le litt da jeg våknet. godt det bare var en drøm. ;)

 

jeg har enda ikke helt bestemt meg mht kurs, men beholder nok mandager som veiedager uansett.

 

200 gr opp er jo ingenting bick, ikke engang en fluelort på et papir. kan være avfallsstoffer i kroppen pga det du har spist. det er borte før du får sukk for deg.

 

i dag er jeg litt oppgitt over at det ikke er noe mer frustrerte fruer på tv. hva skal man da finne på fra kl 2145 - 2230. tips anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra!! jeg er godt fornøyd. siden mai har jeg "høstet" to trær og er nå i gang med det tredje. i dag har jeg både gått en time og syklet en time. jeg hoppet på sykkelen med en gang jeg kom fra tur, hadde veldig lyst på en sykkeltur men kjenner meg selv godt nok til å vite at dørstokkmila kan være hard. derfor tok jeg det med en gang. nå er jeg veldig fornøyd, selv om jeg nok ikke burde vært en time på noen sykkel mht skuldra mi. kjenner det trekker seg til, så får prøve å strekke ut litt.

 

i morgen har jeg bestilt meg en time massasje :) gleder meg til å bli tullet inn i frotte og dillet og dallet med. skal bli godt.

 

om jeg skal trekke frem noe som kunne vært bedre, så er det kaloriinntaket i dag :). i dag kom jeg ikke opp i 1300 kcal en gang, ikke bra - ikke bra. får se om jeg klarer ca 1500 i morgen, jeg bruker å ligge på over 1400 i alle fall.

 

ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svetter i varmen, men skal ikke klage. har ikke gått noen tur foreløpig, men har fått tatt husarbeid og vasket ned en platting ute. skal beise den i kveld når sola har roet seg litt. må nå være litt trim i det jeg har drevet med for svetten renner enda jeg har vært inne på badet og hatt hodet så og si under springen.

 

i dag blir det hvitløks- og urtemarinert laks til middag, bakt i ovnen. "jukseutgaven", dvs hentet i frysedisken. skal bare bakes i ovnen med andre ord :) kan ikke gå galt, tenker jeg da. har kokt fullkornris til, så blir det en dæsj rømme og grønnsaker. deilig sommermat.

 

i kveld lurer jeg på om jeg skal orke en tur på sykkel, kommer vel til å renne bort men det er nå litt deilig også da. stikker nok innom her en tur igjen siden i kveld. ha en fin ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...