Gå til innhold

hyfsans tråd for et bedre liv


Gjest hyfsan

Anbefalte innlegg

Ned -0,7 kg og -2,5cm. Er fornøyd med å gå gå ned når uka har bestått av det ene selskapet etter den andre. Men nå er det slutt på det for ei stund,heldgvis. Hvordan står det til med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

Da var det siste veiedag etter kurs 1 og jeg var spent for vi har hatt besøk siste uka og jeg har ikke ført en eneste kcal i arbeidsboka og følte at jeg hadde lagt på meg.

 

Men den gang ei! Ned 1,3 kg! Jippi!!!! Tilsammen har jeg gått ned 6,8 kg i løpet av dette første kurset, nesten en kg i uka som var målet. I og med at jeg gikk opp en uke er jeg veldig fornøyd med det! Har gått inn 30 cm i løpet av kurset også. I dag begynner nytt kurs og jeg håper å skrape sammen litt ekstra motivasjon til uka som kommer.

 

Gratulerer til deg mig, morsomt å gå ned selv om man har vært gjennom noen prøvelser!

 

Hyfsan: det er ikke så lett å holde motivasjonen oppe nå om sommeren, det kjenner jeg selv. Men tenk på hva du har prestert hittill og ikke minst; hva ville resultatet vært uten kurs...? Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

så gode resultater dere har! kjempebra! dere må sole dere i deres egen glans, det fortjener dere.

 

jeg har vært på tur i dag, rakk det akkurat før regnet kom. nå bøtter det ned her. har en del å gjøre i dag, for vi reiser på hytta i morgen. da blir jeg nesten to uker uten pc igjen, og får ikke rapportert her. men skal ta med meg deres begeistring videre i ferien. det gir håp for egen del også. det nytter virkelig, og man må bare godta at en livsstilsendring består av gode og mindre gode dager. sånn er det jo ellers i livet også.

 

stå på videre begge to. det samme skal jeg gjøre. jeg kommer nok innom her i kveld en tur også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gode resultater dere har! kjempebra! dere må sole dere i deres egen glans' date=' det fortjener dere.

 

jeg har vært på tur i dag, rakk det akkurat før regnet kom. nå bøtter det ned her. har en del å gjøre i dag, for vi reiser på hytta i morgen. da blir jeg nesten to uker uten pc igjen, og får ikke rapportert her. men skal ta med meg deres begeistring videre i ferien. det gir håp for egen del også. det nytter virkelig, og man må bare godta at en livsstilsendring består av gode og mindre gode dager. sånn er det jo ellers i livet også.

 

stå på videre begge to. det samme skal jeg gjøre. jeg kommer nok innom her i kveld en tur også.[/quote']

 

 

God tur til hytta Hyfsan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

helt grei dag. helt ok. kanskje ikke så mye trim, men dog... i morgen utpå dagen reiser vi, ja. takk for hilsen bick. jeg irriterer meg over tanken på å være uten nett i nesten to uker. denne tråden er viktig for meg, den hjelper meg til å tenke konstruktivt. særlig når jeg ser hvor bra dere andre klarer dere gjennom utfordringene.

 

nå skal jeg spise middag. sein middag i dag. ingenting kan gå galt, for det er fjordland sin kokte laks. gleder meg. mmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt grei dag. helt ok. kanskje ikke så mye trim' date=' men dog... i morgen utpå dagen reiser vi, ja. takk for hilsen bick. jeg irriterer meg over tanken på å være uten nett i nesten to uker. denne tråden er viktig for meg, den hjelper meg til å tenke konstruktivt. særlig når jeg ser hvor bra dere andre klarer dere gjennom utfordringene.

 

nå skal jeg spise middag. sein middag i dag. ingenting kan gå galt, for det er fjordland sin kokte laks. gleder meg. mmmmmmm[/quote']

 

Jeg skjønner at det er vanskelig uten nett, jeg er helt avhengig av å komme innom disse sidene og hente inspirasjon. Men jeg tror du klarer deg fint uansett, du har jo vært flink hittil og allerede klart deg en uke uten nett. Du får sende tråden din noen tanker hvis tungsinnet kommer over deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyfsan

kan du forstå hvor det kommer fra? ;) det som i alle fall er sikkert, er at det kommer og går. heldigvis for det siste. i dag regner det her, ikke noe nytt med andre ord. jeg får ta med meg regntøyet mitt, for ut og gå må jeg jo uansett.

 

ha det bra så lenge, vi "sees" om halvannen ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang med kurs nr. 2!

 

Syns det første kurset gikk merkelig smertefritt og fort så jeg håper at jeg klarer å holde koken videre utover i kurs 2... Litt spennende faktisk.

 

Her jeg bor er det bare regn og regn, litt sol i helgene, men ellers kaldt og surt. Så jeg er i passelig humør og i tillegg har jeg en gutt som har vært kjempesur i over en uke nå og som startet også denne dagen med et hyl... ouæ!

 

Men bortsett fra humøret gikk jeg ned 0,6 kg uka som var selv om jeg hadde "fri" fra kurs. Nå har jeg ikke skrevet ned det jeg spiser på over to uker så jeg er spent på hvordan det blir å skrive ned alt igjen. Fikk trent mye uka som var også; 3 x 45 min. på ellipsemaskinen min og det er bra til meg å være. Det blir nok kanskje ikke så mye trim denne uka.

 

Ellers vurderer vi om vi skal ta oss en uke med ferie nå i juli.

 

Fortsatt god ferie til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper været blir litt bedre. vi har hatt blandet vær, nå er ferien slutt og hverdagen kaller. været får man uansett ikke gjort så mye med, nytter ikke henge seg for mye opp i det :)

 

matmessig har det gått bra i ferien, synes jeg - bortsett fra siste uka. da foregikk det meste på matfronten. men jeg har tatt meg inn igjen, og fortsetter som intet har skjedd. he he, ganske greit - istedet for å bebreide seg selv. ingen vits i det, og ferie er jo ferie.

 

du har vært rasende flink, bick - er imponert over deg. bare fortsett i samme ånd, så når du målet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper været blir litt bedre. vi har hatt blandet vær' date=' nå er ferien slutt og hverdagen kaller. været får man uansett ikke gjort så mye med, nytter ikke henge seg for mye opp i det :)

 

matmessig har det gått bra i ferien, synes jeg - bortsett fra siste uka. da foregikk det meste på matfronten. men jeg har tatt meg inn igjen, og fortsetter som intet har skjedd. he he, ganske greit - istedet for å bebreide seg selv. ingen vits i det, og ferie er jo ferie.

 

du har vært rasende flink, bick - er imponert over deg. bare fortsett i samme ånd, så når du målet ditt.[/quote']

 

Hei Hyfsan og velkommen tilbake fra ferie!

 

Vi reiser ikke før i morgen tidlig. Har snikveid meg og målt i dag ettersom jeg ikke er hjemme på veiedagen og jeg har gått ned 900 g siste uka (-2 dager) og er fornøyd med det. Har vært veldig ferieklar leeenge, lei det meste, så det skal bli fint med litt forandring.

 

Ingen vits i å bebreide seg selv, nei! Du klarer deg nok helt fint du Hyfsan, du har jo bestemt deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går nedover, jevnt og trutt, med deg. det er godt jobba!! kos deg på ferie nå.

 

i dag har nettet vært en tålmodighetsprøve, det tar vinter og vår å få registrert noe som helst her inne. noen som har hatt samme problemet? jeg antar det må være noe med serveren, siden andre nettsider går helt som normalt. grrrrr. jeg haaaaaater det når nettet "krøller seg".

 

det har vært en sjelden solskinnsdag i dag, og jeg har vært i skogen på tur. må benytte muligheten mens den finnes. i morgen begynner arbeidshverdagene igjen for meg, ferien er slutt for denne gang.

 

det er deilig å ha tilgang til nettet igjen og dagboka mi, den har jeg virkelig savnet. synes den er et godt verktøy for å lykkes i kampen mot kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er det nå. så det var tidlig opp for å gå på jobb. jeg ble positivt overrasket da jeg kunne bruke en bluse som har hengt i skapet en god stund. det er godt med sånne hverdager. det gir håp om et enda bedre liv i nær fremtid.

 

jeg er i litt sånn limbo-land for tiden. vektmessig. merker såvidt at jeg er i nedgang, men har fremdeles så mange kg igjen at jeg merker det også. det er en litt kjedelig fase, men det er bare sånn. om jeg skal nå målet, må jeg gjennom denne fasen.

 

kanskje ikke den helt store trimmen i dag, men en time på skauen ble det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj og æsj, det er noe dritt. jeg har ikke lyst på godteri, men jeg er sur og sint i dag - det merkes. godt jeg er alene for øyeblikket, så kan jeg grrrrr'e meg ferdig

 

jeg burde håndtert hybelkaninger og støvbelegg etter ferien, jeg burde luket, jeg burde vasket tøy, jeg burde gått en lang tur, jeg burde laget middag, jeg burde fått plugget ihop lydanlegget, jeg burde vært i nettbank. men hva gjør jeg? jo, sitter i stolen og gjør lite eller ingenting. forstå det den som kan.

 

har i alle fall ingenting å skylde på. annet enn at jeg er tiltaksløs.

 

*sukk*. er det mulig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er over, sånn noenlunde i alle fall.

 

dagen ble ikke så aller verst likevel. jeg kan krysse av flg på lista mi:

- tatt husarbeid

- betalt regninger

- gått tur

- laget middag

- vasket tøy

 

restanse:

- luke bed

- plugge sammen anlegget

- vaske gulv

 

ikke så ille likevel. er i godt gjenge med måltidene mine etter ferien, men ser at jeg fremdeles ikke spiser nok. ligger på ca 1400 kcal på en god dag. det er i minste laget, og noe jeg må jobbe mer med.

 

nå er det de frustrerte fruene snart. hurra!! det hadde jeg glemt kom på tv i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har det vært i dag. heldigvis gjorde jeg grundige forberedelser, sånn at jeg planla måltidene mine. det er viktig for meg, så jeg ikke ødelegger unødig for meg selv. litt trim er det også blitt i dag. jeg er fornøyd med dagen.

 

nå skjer ikke så mye mer i kveld, annet enn litt småtteri. jeg og mannen har forresten fått koblet anlegget og han har vasket gulvet, så enda to oppgaver som kan strykes fra restanselista. deilig det. luke bed er et ikke-tema i kveld. ønsker alle her inne en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en tung dag på jobb. akkurat nå, i dette lille isolerte øyeblikket, skulle jeg ønske jeg kunne tygge meg gjennom en godtepose og en is. min måte å roe ned på, slik andre kanskje tar en røyk eller en drink. men: jeg har bestemt at dette ikke skal være min metode mer. som en røyker som slutter å røyke eller en som kutter drinkene til hverdags. fornuftig valg med andre ord. (men akk så kjedelig akkurat nå).

 

jeg har spist alle måltider bortsett fra kveldsen, lurer på hva jeg skal ha for noe.... blir vel et par brødskiver med ost eller makrell i tomat tenker jeg. eller kanskje en skive og en yoghurt. hmm... så får jeg bruke litt tid og krefter på å lure på det.

 

er så trøtt at jeg kunne besvimt i stolen. er det noe på tv i kveld som jeg bare kan dreise inn i ?? en dansk film et sted, tror jeg. jeg bruker å like danske filmer. i kveld ønsker jeg meg en snutt av en annens liv, og da er jo en film ganske genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig etter gårsdagens slitsomme økt.

 

den danske filmen var noe av det rareste..... jaja, jeg så den ferdig, ventet på poenget. tror den lå over min fatteevne for poenget tror jeg ikke jeg fikk med meg... :)

 

det er sol og deilig. jeg har fått vasket litt og totalt ignorert blomsterbedet som roper etter å bli luket.

 

har planer om å være litt aktiv i ettermiddag. skal først spise deilig indisk middag, hjemmelaget.

 

en god helg ønskes alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sov lenge i dag, fy filler'n - men har vært aktiv siden jeg kom meg opp av senga. i dag har det vært litt hagearbeid, fikk ganske mye trimpoeng for en svett time med gressklipperen. nå har jeg akkurat spist deilig pepper- og sitronmarinert ovnsbakt laks med fullkornris, rømme og grønnsaker. kokosyoghurt til dessert og litt frukt.

 

har i grunnen ikke så mange planer for kvelden, annet enn å gå meg en tur. ønsker meg en god film foran tv'en, men kan vel ikke tro på mirakler en lørdag midt i juli mnd.... kanskje leiefilm i kveld, får se hva jeg finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går kveld kom suget etter snop igjen. må bare avlede det, for et kosemerke etc har ingen hensikt for meg. har forsøkt, tro meg. fikk full tenning av det, så det beste for meg pr nå er å avstå fra snop hjemme. det å ta et kakestykke, spise en dessert etc i selskap gjør jeg jo, det er de spontane utskeielsene hjemme som har vært et problem.

 

anyway, der satt jeg og kjente på suget. valgte å gjøre alvor av planen om å leie film. fikk tak i en spennende og bra film, den varte i over 2 1/2 time heldigvis. da filmen var over, var suget borte også. :)

 

i dag har jeg gått en kjapp tur, nå skal jeg ta litt husarbeid før middag. det har vært en lat søndag, med aviser og et glass kaldt å drikke. deilig. jeg er glad for hver dag jeg har som jeg slipper å være godtsjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det forskes tydeligvis på dette også skal vi tro avisene. måtte trekke litt på smilebåndet, enda det som sto der ikke var morsomt. iflg forskerne er godtebegjær (som de kaller det i forskningen) veldig vanlig, og umulig å bli kvitt. når overvektige higer etter snop, så er det egentlig kalorier man higer etter - men man velger snop fordi man har en higen etter søtt eller salt snack.

 

jeg har ikke blitt forsket på :), men min erfaring er at jeg har mindre lyst på snop når jeg sørger for gode, hyppige måltider og når jeg holder meg unna snop over tid. jo mer jeg spiser av godterier, jo mer og oftere har jeg lyst på det. men det var lille meg, da...

 

artikkelen avsluttet med at de som klarte å temme begjæret sitt gikk ned i vekt, vs de som ga etter som ikke gikk ned... *gjesp* what's new....

 

dagen i dag har så langt vært grå, men det regner i det minste ikke nå. jeg skal fordøye middagen, i dag hadde jeg stekt seibiff med ris og grønnsaker og rømme. yoghurt til dessert. er godt fornøyd med kokkens innsats (= meg i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motivasjon, motivasjon kom til meg...

 

ja, snakker om sola så skinner den - jfr forrige innlegget mitt. jeg ble bare så godtesjuk. nå i kveld igjen. fatter det ikke.

 

hvor mye husarbeid går det an å ta på en kveld? hvor mye nettsurfing går det så an å gjøre? hvor mange bøker kan man lese?

 

ingen grense, har jeg funnet ut. men alt i stedet for å sitte med nesa i en godtepose. vil spare de kaloriene til jeg skal i selskap, allerede onsdag skal jeg bort til noen.

 

har til alt overmål funnet en megatøff veske på nett. jimmy choo. *sukk, ja - jeg vet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye å gjøre på jobb og ikke tid til å tenke på snop. i kveld er det de frustrerte fruene, jeg skal se det og deretter besvime til sengs. er trøtt kjenner jeg.

 

synes jeg er i godt gjenge med maten, men kunne vært flinkere mht grønnsaker. jeg er ikke helt fornøyd med meg selv der. skulle også ønske jeg kunne trimme littegranne mer. kan være det blir en ordning på det til uka, dersom det viser seg at jeg kan sykle litt. det får tiden vise.

 

dere som leser tråden: tar gjerne imot gode råd mht hvordan få i seg mer grønnsaker. jeg spiser salat hver dag så og si, men synes ikke jeg er flink nok til de andre måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

invitert til eldre familiemedlemmer til lunch i dag. det gikk greit. jeg forsynte meg som til en ordinær lunch. heldigvis ingen kaker eller lignende. helt greit.

 

kjenner jeg er litt frustert om dagene, synes jeg står stille. siden jeg ikke veier meg, har jeg ingen forutsetning for å mene noe som helst, men jeg er litt i i twilight zone fremdeles. jeg begynner ikke ordentlig å merke vektnedgangen før om noen kilo tror jeg. skal veie meg om tre uker, da er det "sommerkontroll" i regi av gr. blir spennende det., har ikke vært på vekta siden 18. juni. etter det må jeg bestemme meg om jeg skal fortsette høsten på kurs eller om jeg skal fortsette alene her hjemme. da må jeg i tilfelle ha vekt her for å kunne veie meg regelmessig. skal ikke være for lenge i twilight zone heller. det er jo en del av motivasjonen å følge med jevnlig, om ikke ukentlig så i alle fall hver 14. dag.

 

vi får se. jeg skal tenke gjennom dette nøye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe å gjøre med det. heldigvis ikke torden og lyn i det minste. fikk en frisk skogtur i godt driv. i dag merket jeg god at formen er adskillig bedre for jeg gikk samme rute som ved oppstart 14.5. da trodde jeg at jeg skulle dø, i dag gikk jeg opp uten problemer. det var deilig!

 

jeg registrerer at tråden leses av en del. det er jo hyggelig, men skriv gjerne inn en hilsen også. det setter jeg pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...