Gå til innhold

hyfsans tråd for et bedre liv


Gjest hyfsan

Anbefalte innlegg

Himmel så flittig du er Hyfsan!!!

 

Jeg er skrekkelig daff... og kan ikke skryte av noe godt kosthold for tiden heller. Huff og huff.

 

Neste uke reiser vi på ferie, så får jeg heller ta meg sammen etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Siste svar

opp med nebbet nå. du har klart masse. remember?? klærne passet og du var i siget. dette går bra, skjønner du. kos deg nå i den ferien og legg opp en plan for høsten som du kan klare å følge. god ferie til deg! håper den blir storveis :) jeg er her og venter på deg til du kommer tilbake :)

 

jeg har vært på beina i dag ja, men noen sykkeltur ble det ikke. er helt stiv i musklene etter denne dagen - og det uten sykkeltur :)

 

har fått beiset, det gikk som en drøm. trimpoeng fikk jeg også. men jeg ble litt fornærmet over å se at man ikke får trimpoeng for hardt husarbeid, mens man får det om man vasker bil. jaja, så barnslig går det an å bli. hovedsaken må vel være at jeg har fått gjort det jeg ønsket i dag og at jeg har vært masse i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått beiset' date=' det gikk som en drøm. trimpoeng fikk jeg også. men jeg ble litt fornærmet over å se at man ikke får trimpoeng for hardt husarbeid, mens man får det om man vasker bil. jaja, så barnslig går det an å bli. hovedsaken må vel være at jeg har fått gjort det jeg ønsket i dag og at jeg har vært masse i bevegelse.[/quote']

 

Nei, helt enig med deg i at det er noe man godt kan bli fornærmet av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt vi er flere som lurte på dette essensielle tema :) ny dag og nye muligheter for trimpoeng i dag i alle fall.

 

denne hersens beisen har jo ikke tørket skikkelig!!! jeg kjente det var helt klebrig da jeg gikk ut på altanen, så noe vasking der ute må bare vente. *sukk* må være luftfuktigheten som gjør dette, for jeg kjenner luften er stinn av væte. meterologene har jo lovet nedbør i løpet av dagen, litt friskere luft hadde jammen gjort seg. jeg ser ut som et takras bare jeg gjør den minste ting. veldig sjarmerende!!

 

har nå bestemt meg for ikke å melde meg på nytt gr-kurs. jeg satser på dagboka, arbeidsboka og dere her inne i stedet. veier meg på mandag som jeg hadde tenkt, så får vi se....

 

ha en fin dag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan hjelpe? jeg har knottet og trykket og plutselig fikk jeg se at trimpoengtre 3 var borte, og halve trimpoengtre 2 også - høstet og ribbet. hjelp, hvordan får jeg tilbake nr 3??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut av dette forbaskete treet selv. jeg har jo ikke rapportert inn noe siden 18. juni, og hadde endret startdato til 18. juni ved å knotte og trykke. nå har jeg lagt inn 14. mai som startdato igjen - og voila - tre nr 3 står i knopp, bare venter på at mine triminnslag skal smykke hver gren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk orden på epletrærne dine...hehe, ikke bra å bli utsatt for epletyveri!

 

Tror du klarer deg fint uten kurs, jeg. Du kan jo i hvert fall forsøke og så kan du jo alltids melde deg på et kurs igjen senere hvis du skulle trenge en dytt eller to. Jeg skal veie meg mens jeg er på ferie tror jeg, uten at jeg har noe håp om at det kommer til å bli noe festlig. I dag måtte jeg trene ekstra fordi jeg spiste en hamburger... HAMBURGER!!!!!!!! Æsj, skikkelig nedtur på matfronten altså. Det hjelper lite med nesten fire hundre brente kalorier når inntaket ligger på over tusen - til middag...

 

Ja, ja. Nå drikker jeg farris, ingen kalorier der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grått og regn. har vært ute og tråkket en time. himmel og hav så premenstruell sulten og snopesjuk jeg er.

 

har nettopp spist lunch, men sulten igjen.

 

hamburger, bick - det hadde vært noe nå.

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært en tur i byen og møtt en venninne. kjenner meg tom, lei og kjei. vet det er premenstruelt og at det går over, men det er trasig å ha det sånn halvannen ukes tid før mensen endelig kommer.

 

venninnen min har lagt sånn på seg, hun sliter veldig. jeg klarer vanligvis ikke å se sånt så godt på folk, men jeg la merke til det - så det er snakk om noen kilo. arme sjel, sier jeg bare. jeg er takknemlig over å være så godt i gang, for jeg vet jo hvor tungt det er å starte prosessen med å redusere vekt og legge om livsstil.

så kanskje jeg ikke skal sutre og klage over pms likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jeg si. i mitt vanlige turterreng var det tett tåke i dag, men gikk en time likevel - og det var faktisk forbausende mange ute og gikk. folk har vel skjønt de ikke kan sitte inne og vente på bedre vær :)

 

jeg har en pause nå i litt husarbeid, skal fortsette om et øyeblikk.

 

bare et spørsmål til dere som er her inne: noen av dere som har handlet noe på strawberrynet? jeg vurderer det, ser de tilbyr seg å tilbakebetale toll og avgifter for de kundene som får det. i norge er det jo strenge tollbestemmelser. noen som har bestilt noe fra dem og har erfaring?? virker jo nesten for godt til å være sant, for produktene er rimelige i forhold til pris her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok en helg overstått. synes jeg har fått gjort mye i helgen, kunne kanskje ha trimmet litt mer men har gått turer hver dag. får si det er godt nok.

 

i morgen skal jeg veie meg, blir spennende det. og godt å komme i veie-gjenge igjen. litt usikker på om jeg skal veie meg ukentlig eller hver 14. dag men tror jeg går for ukentlig.

 

nå skal jeg snoke litt i tv-programmet og se om det går en eller annen film som kan være aktuell å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo ingen grunn til å klage, men møtet med vekta gjorde noe med meg i dag. bare det å se disse tallene..... uff og huff. jeg er så lei av å måtte forholde meg til denne vekta. i sommer da jeg ikke veiet meg hadde jeg det faktisk ganske greit. kanskje det å veie seg en gang i uka blir for mye for meg?

 

åkke som, jeg kan jo ikke la et tall styre dagsformen min!!!??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det premenstruelle grøtomslaget er avviklet for denne gang :), and i can see clearly now, the rain is gone... så deilig å føle at trykket har lettet.

 

selvsagt er jeg fornøyd med det jeg har oppnådd. i dag må jeg riste litt på hodet av meg selv. er det mulig, liksom?!?!? tydeligvis så er det det :)

 

tusen takk for oppmuntrende hilsener fra dere. det er så hyggelig å gå inn på tråden og lese.

 

jeg må skjerpe meg litt mht å tåle å gå på vekta. kanskje er det lurt å veie seg en gang i uka, for å venne meg til det rett og slett?? hmmm, får lure litt på det resten av uka :D

 

ha en fin kveld dere. jeg skal kose meg med noe på tv, tenker det blir "grey's anatomy" i mangel av de frustrerte. men det mangler vel ikke på frustrasjon i den serien der heller, vel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har både fått syklet en time og gått en times tur, så jeg er fornøyd. det går stort sett greit med matinntaket, men jeg synes kanskje jeg ligger litt lavere i kalorier enn jeg skal. i dag havnet jeg på ca 1500 og det er jo ikke så verst.

 

ellers lite eller intet nytt herfra. jeg må passe meg for ikke å se for langt fremover, en dag om gangen er det beste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble meldt både det ene og det andre av fæle værfenomener i dag, men sola skinner og det er deilig ute nå. forstå det den som gidder, jeg tenker bare jeg nyter de fine timene. i går var det meldt ok vær, men da blåste og regnet det :(

 

jeg har fri i dag, skal forsøke å ta litt husarbeid. det er i grunnen bare å sette i gang, så hvorfor sitter jeg her på nett da??? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noe av det verste jeg vet. ofte kanaliseres den til spisetrang. i dag har jeg vært sulten, godtesjuk, eller har jeg egentlig vært det?? kanskje jeg heller har vært rastløs, psykisk stresset? jeg måtte virkelig sette meg ned og tenke igjennom hva dette handlet om. jeg vil ikke gi etter for spisetrang i første runde, i alle fall. så jeg satset på å få ut dette via bevegelse, mosjon. jeg har nesten 4 trimpoeng i dag, og har klart meg i matveien. så jeg er godt fornøyd med egen innsats :( en dag om gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har det vært i 4 dager nå. dro på familietreff fredag og kom hjem i dag. og jammen har jeg spist det meste - det meste av tiden. i morgen må jeg inn på stø kurs igjen. jeg er overrasket over at det går an å få i seg så mye på såpass kort tid.... helt utrolig. kanskje melde meg på i guiness rekordbok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å vite man ikke er alene. jeg begynner på jobb igjen i morgen, like greit..... merker faktisk at jeg er drøyere, kjenner det på klærne. det er vel mest avfallsstoffer og væske - men skremmende likevel. tror ikke det blir noe veiing akkurat nå, nei.

 

her får man bare brette opp ermene og gjøre en innsats. ha en fin dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si jeg imponerer i dag... går ikke særlig bra. jeg håper jeg kommer sterkere tilbake i morgen, for dette trives jeg ikke med. og likevel er jeg selv arkitekten bak elendigheten!! *vantro*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...