Gå til innhold

Sulten som en ulv


Gjest Magan

Anbefalte innlegg

Hah!

Det var en kjempegod idé!

Skal lese bruksanvisningen En gang til og se om det er noe jeg har oversett, men jeg er relativt sikker på at jeg til og med har lest det som har liten skrift....

 

Takk for tipset, Tone, det tenkte jeg faktisk ikke på.

Huff.. men det er jo litt flaut, da.. hvis det bare er jeg som er idiot....

 

Hva heter pulsklokka di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tone32

Antonia - hva så om de synes du er dum som ikke har funnet det ut selv? Det spiller da ingen rolle? :-) Ofte er det enkleste å spille dum og få hjelp, hehe...

 

Jeg har en Polar F5.

 

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - sant nok.

Jeg pleier ikke å være redd for å dumme meg ut, jeg... som regel. Det gikk bare litt prestisje i dette her, kjenner jeg. Det får jeg bare legge av meg :-)

 

Min heter F6.

De skulle ikke være så ulike.

 

Nå har jeg ihvertfall tenkt å la klokke være klokke og få meg en lang god natts søvn.

 

Nattaklemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg en smule irritert. Grunnen til det? Jo på jobb i dag var det selvfølgelig ett velmenende menneske som hadde bakt kake og tatt med seg hjemmefra. Når jeg kom inn på pauserommet viste det seg at de hadde spart ett stykke til meg. Jeg smakte en liten (veldig liten) bit siden den som hadde bakt kaka satt der og hørte på. Kaka var god den, men jeg sa at jeg ville ikke ha mer. DA ble et annet kvinnemenneske der drittsur, og sier blant annet at slankinga har gått til hodet på meg. Jeg måtte ta meg sammen og.... ja jeg husker ikke alt for jeg begynte å bli sånn passelig SINT. For det første så LIKER jeg ikke kake noe særlig. For det andre når man er på slank så må man la det gå litt til hodet på seg, ellers klarer man ikke målene sine. For det tredje spiser jeg hva faen jeg vil. Altså, nå ser de hva jeg spiser når jeg er på jobb. Jeg har aldri spist kake før, hvorfor skal jeg begynne nå???? Grrrrrrrrrr.

 

P.S når jeg sier at slankingen må gå litt til hodet på en, mener jeg at man MÅ tenke på hva man putter i munnen til enhver tid. Ihvertfall må jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESSSS!!!!

Det er dritbra, Magan!! Endelig hører jeg om en som tør å bli forbannet for andres utrolig tankeløse væremåter når det gjelder akkurat det der. Stå på og les dem teksten. Det er jo nettopp en av de tingene mange overvektige sliter med. En underdanig følelse av å "ikke kunne gjøre som alle andre", og dermed gi etter for ikke å føle seg "dumme" osv, istedenfor å sette dagsorden selv.

 

Stå på! :)

Du er et skikkelig forbilde der, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det er irriterende du også ja???? Det jeg glemte å si i natt, var at den der som var så "bekymret" for meg, har sluttet å røyke for 14 dager siden. Hun kan ikke på sommerfesten vi skal ha nå pga at hun er redd for å begynne å røyke igjen når hun får seg en dram. Jeg skal spørre hvorfor hun er så fanatisk tenkte jeg. Herre gud, det må jo gå an å ta èn røyk, ikke sant??? (spydig) HALLO jeg bare MÅ bli lettere på grunn av helsa mi. Likeledes som hun slutter å røyke på grunn av helsa si.... JEG har ikke tenkt og bli fornærmet på henne selv om om jeg røyker selv, ikke sant?? Nå setter jeg ting på spissen igjen, og er ganske barnslig kjenner jeg men jeg er fornærmet på alle oss som strever for legge om livs-stilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei heia Magan!!!! Du er flott!!!!!!

Yess, folk er dumme! Uvitende, uforstandige, javisst, men mest av alt dumme!

Hver gang jeg besøker min mor, så setter hun kaker framfor meg. jeg sier hver gang, ikke kom med kakene dine, please, men hun kommer med dem. Fryder seg når hun nøder meg til å ta et stykke, og så antyder hun etterpå at hun ser jeg ikke greier ta av. Jeg har vel aldri hatt viljestyrke, jeg nei.

Faen, jeg har hatt viljestyrke, ellers hadde jeg vært strøket med for lenge siden.

Med henne som mor! Da jeg var ung og hadde kviser, tok hun meg med til leger og satt og smilte og sa at det var så synd jeg ikke hadde fått hennes hud. I alle selskap fortalte hun at da hun var ung kunne mennene legge to hender rundt midjen hennes og nå rundt, det var trist jeg slekta på farsfolket, det de var klumpete og bomsete. Hun sa alltid til meg at det var synd at jeg ikke var noe å se på, slik som henne. Alltid henne i sentrum. Det skulle jammen mye sta vilje til å overleve en barndom i hus med den dama. Hver gang to pinner la seg i kors framfor henne la hun seg ned og hylte at hun ville dø. Der lå hun til noen ordna opp. Etter hvert ble det jeg som måtte ordna opp. Far stakk. Forståelig nok.

Nei Magan, dumskap skal søren ikke få lov til å få fritt rom. De som kommer med kaker og andre fristelser og ikke repskterer et nei, fuck dem!!!

Sint formiddagshilsen fra en som er drittlei dumme folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss og jøss, litt av en mor du har. Den moren er noe til egoistisk kjerring. Sette seg selv på en pidestall for å trøkke,( og det verste), barna sine ned i dritten. Kanskje man ikke skal si sånt om opphavet til folk, men himmel og hav ..... Får vel ikke lyst til å være så ofte på besøk der i gården. Du snakker om r...h..l Og bare det å kritisere folks utseende da, kan da ikke være noe galt med deg? Du har både mann og barn. Hvis hun ikke ville at du skulle bli lik din far så måtte hun knepet sammen lårene da det klødde som værst en viss plass, da kanskje!!!

 

Ang mat: Jeg lurer jaggu på om du ikke har rett. En form for sadisme, å få folk til å nedverdige seg selv til å trappe i seg mens mobben sitter og ser på og hygger seg i folks fornedrelse. Men da har de ikke kommet til rett addresse, ikke sant snuppelure? Vi må være sterke og si NEI, dette finner vi oss ikke i. Vi vil og vi skal, basta..... !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god samanlikning med røykarar. Skal huska på den' date=' for den kan bli nyttig. Stå på![/quote']

 

Jepp, har tenkt å teste den i dag om jeg får anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ja, Magan, min mor er et rææææævvvvvhooool! Hun har tyranisert en hel familie et helt liv. Og vi har latt henne få lov. Men ikke jeg lenger nå. Jeg øver meg i å bryte mønster og å ta vare på meg sjøl. Ikke lett. Hun har tråkka meg og min søster ned i dritten og prøvd å knekke all selvtillit for selv å stå der glitrende. Min søster sitter desverre fast i symbiosen, jeg har hatt for mye trass i meg. Dessuten er jeg den "lite pene" av oss. Den rulpne, i følge min mor. Jada, jeg har hatt to ektemenn (og diverse elskere he he) så helt håpløs kan jeg ikke se ut. Men jeg er ikke en liten lyshåra slank dukke som de andre. Neida, stor og mørk og frodig ble min sjebne. Min far var høy og slank og en meget pen mann, så jeg ligner ikke på han, bare på mora hans og søstera hans. Hadde han ikke vært "pen" mann hadde nok min mor knepet igjen ja. Snerpa. Hun knep vel stort sett igjen uansett antar jeg. Livskraften, frodigheten (ikke bare kroppslig) har jeg etter min farmor og tante på farssida. Flotte damer jeg er stolt over å slekte på nå når jeg har vendt blikket bort fra min barbiemor og barbisøster.

Nei, fy flate, om folk skal få nyte å fornedre oss, ikke faen!!!! Ta igjen, Magan. Jeg skal også ta igjen. Gjort er gjort og spist er spist, sier Bamsefar i Hakkebakkeskogen, MEN FRA NÅ AV....

Fra nå av skal ingen prøve å tråkke på oss eller gjøre oss små eller få oss til å føle oss mindreverdig. Basta bom!

Magan, du er topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Oj, oj, gjett om jeg ble engasjert av dere!

Jeg skal ALDRI mer være redd for å si nei, og si i fra om noen prøver å komme med noen spydigheter. Jeg er nemlig både ex-røyker og "ex-spiser" (hehe), så det så. Sist jeg var på jobb spiste jeg kake, for jeg klarte ikke å sitte der å ikke gjøre det, men vet dere hva? Den var ikke god engang! Jeg ble rett og slett kvalm. Æsj. De kan sitte der me den kaka si selv, det er andre boller her i gården.

Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre. Og døtre. Det er alltid vanskelig. Hvorfor? Fordi det alltid er minst fire mennesker med i ALLE diskusjoner og i ALLE måte rå gjøre ting på.

 

Det er datteren.

Den egentlige moren.

Datterens indre mor.

Og morens indre mor.

 

Den moren som sitter foran deg og "truer" er sannsynligvis ikke farlig lenger. men oppi hodet ditt, har hun fortsatt makt over deg. Derfor føler du deg som en tenåring på sett og vis, med en mamma som kan mobbe og som har makt. Slike mammaer kan ikke stoppes ved at du sitter og sier til deg selv og oss at "jeg finner meg ikke i det lenger! Basta bom! Nei, nei, nei og atter nei!! Jeg lar meg ikke tråkke på!" osv osv... Hvis du vil at hun skal slutte med det, må du faktisk fortelle det til HENNE.

Rolig, bestemt og myndig. Og når du har sagt det, må du ikke være til å rokke. Ikke EN eneste gang må du synde mot din egen avgjørelse, for da tar hun deg.

 

Vennlig men bestemt, se henne inn i øynene og si: jeg skal ikke ha noen av kakene dine, hvrken NÅ eller SEINERE. Det er helt slutt på at du sitter her og lurer i meg søppel, for deretter å håne meg for det samme. Dersom du ikke respekterer det, kan vi ikke spise sammen, eller gjøre ting som innebærer en fare for at vi må spise sammen. Og så må du IKKE GI DEG!

 

Det er helt og holdent opp til deg hvordan DU vil at utfallet av dette skal bli. Hvorfor? Fordi du kan ikke forandre henne. Du kan bare forandre deg selv - og måten du reagerer på henne på.

 

hun driver bare på med dette fordi hun kan gjøre det. Den dagen det ikke funker lengre, da må hun slutte. Rett og slett fordi det ikke funker lengre. Det er logisk :-)

 

Klem og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du har rett Anto, i alt du skriver.

Men når en forholder seg til mennesker med personlightsforstyrrelser, da er det ikke enkelt okkesom. De forholder seg ikke etter normalen, fordi de ikke har noen annen normal enn seg selv. De mangler innsikt i eget liv og egen adferd, de mangler empati og evne til å se andre enn seg selv. Når en selv endrer strategi, så endrer de også, og finner nye innfallsvinkler. De har en egen teft for å kunne såre og treffe under beltestedet, samme hvordan en prøver å beskytte seg. Og de gir seg aldri. Da må jeg i så fall vente til hun blir senil og en forhåpentligvis søt gammel dame :-))

Det er vondt, ja rett og slett jævlig å måtte erkjenne at slik er ens egen mor.

Det beste jeg kan gjøre er å holde meg borte fra henne, og det har jeg ikke greidd. Men jeg blir stadig flinkere.

Dette er min kamp. Men livet er heldigvis mye mer enn henne. Hun har fått altfor mye av energien min og kreftene mine.

I kveld har jeg tatt meg en tur ut på kafe for å glo. Har trengt litt tid til ettertanke. En dame jeg har hatt veldig mye med å gjøre skal begraves i morgen og jeg skal snakke i begravelsen. Det er noe med ens tid i verden. Kjenner en slags ydmykhet over muligheter en kan gripe eller la gå.

Ha en fin kveld dere fine jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.. jeg vet veldig godt hva du snakker om. Min mor har styrt meg hele livet... Det er fortsatt bare EN ting å gjøre, da. Med mindre man vil bryte kontakten helt, og det er å si klart ifra, og deretter holde fast ved standpunktet. Det er ikke en personlighetsforstyrrelse i verden som kan rokke ved noe dersom nei ER nei.

 

Det er vanskelig. Det er vondt. Og av og til er det helt nødvendig for å overleve.

 

Har hun virkelig en personlighetsforstyrrelse, eller er det dere som mener a thun har det? Kan det tenkes at hun rett og slett er slem, og har fått holde på med å være slem så lenge uten korreksjon at det fremstår som en personlighetsforstyrrelse? Eller er det en diagnose? Isåfall stiller jo saken seg ganske annerledes.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ingen diagnose. Den har jeg stilt :-)). Etter å ha lest en god del, etter å ha studert henne og hennes gjøren og laden, sett hvordan hun har tyrranisert en hel (vid) familie. Ser hva som er skjedd med alle rundt henne. Sjarmen og galskapen, teften for hvordan hun skal "ta" folk og få det som hun vil. Den totalt manglende empatien, kulden overfor andre sine følelser og reaksjoner.

Jaja, diagnose eller ikke. Farlig er hun for alle som er nær henne. Arbeidsliv, familieliv, i det hele tatt. En knuser av snille mennesker.

Men jeg holder avstand nå, og det har tatt laaang tid å komme dit. En blir fanga. Og jeg er den eldste og ble dressert først.

Men hun har kunnet drive det så langt fordi ingen har satt foten ned. far var for svak, resten "lurte" hun. (Lege, arbedsgiver osv.)

Slik er det, og ganske sikkert uforanderlig. Jeg kan bare ta vare på meg sjøl.

Og jeg prøver :-)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var sånn. Farlig for omgivelsene. Farlig tunge. Farlig dominans. Giftig som bare det. Det har jeg satt en effektiv stopper for. Med det samme sinnet som Magan nettopp oppviste i forhold til det å si nei til idioter på jobb. Og det funka. Neida, det holdt ikke med å si nei En gang.. eller to.. eller ti. Men når nei alltid er nei, og jeg aldri gidder å høre på nonsense, da kommer hun ikke gjennom med giftighetene sine. I det siste har vi hatt et veldig godt forhold, og hadde noen sagt det til meg for 10 år siden hadde jeg trodd de hadde gått fullstendig av skaftet.

 

Men det er klart.. det er fortsatt en kamp av og til, men med stoisk ro og en helt laid back attitude, vinner jeg, så klart. For jeg har bestemt meg for å vinne. Alltid. Damen er nøytralisert, og det skal hun forbli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Synes du er flink jeg snuppelure. Du virker som en utrolig fornuftig dame, som har funnet ut alt det der selv - og at du har skjønt at her må man bare ta ansvar for eget liv. Jeg er imponert over din kraft, for det er akkurat det jeg vil kalle det! Det kreves en enorm kraft til å innrømme for seg selv at det beste er å ta avstand til så nær familie, og det kreves enda mer for å faktisk klare det...Jeg vet en del om dette, av egne erfaringer. Min familie har ikke kontakt med halve familie-siden, og alt det ene og alene på grunn av en person som styrte alt. Trist, men jeg tror ikke hverken jeg eller du er alene om at dette faktisk hender i familier. Noen ganger er det til det beste. Om det er slik i ditt tilfelle, vil jeg ikke ta ta standpunkt til.

Bare stå på videre du, ta kontroll over det du klarer å ta kontroll over, og få veiledning der du trenger det. Støtt deg til din kjære - og pass på at du har det bra! Mange klemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Så utrolig deilig med støtte.

Det er nok bare å holde tunga beint i munnen og passe på seg sjøl i slike saker. Og så ta vare på de en er glad i som kan ta imot.

Ha en fin kveld, fine jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du fint snuppelure.

Du er virkelig sterk, og det er beundringsverdig. Det er tøffe avgjørelser, og tøffe tak.. det er IKKE lett å stå imot i en sånn situajson. Synes du er veldig sterk.

 

Jeg ønsker deg en kjempefin dag imorgen, med mindre smerte og mer glede du bare kan supe inn :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare innom for å sjekke om det er liv i dere, og det er det sannelig. Nå skal jeg se litt på tv før jeg legger meg, får aldri sove før etter et par timer likevel når jeg kommer sent hjem fra jobb. Men så har jeg fri i morgen og kan sove litt ekstra etter at jeg har sendt poden på skole.

 

Godnatt gjeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sulla bort hele dagen. Var på besøk hos dattera mi med en forsinket bursdagspresang, et gavekort til frisør for det trengte hun tenkte jeg. Angrer på at jeg ikke putlet meg avsted forleden dag, for hun hadde vært hos frisør igår...tabbe

Vel nok om det, nå er jeg så sulten at jeg holder på å dø. Har ikke spist mer enn ei ingers rug idag. Nå har jeg lyst på alt mulig godt og jeg som skal å handle...urk...dettan kan bli skummelt. Håper jeg får dvd-filmene som jeg har lånt, for da blir det filmkveld alene hjemme. Poden skal på lan. :) :)

 

Talast, Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så varmt det ble utover dagen. Skikkelig sommer, å så deilig. Egentlig liker jeg ikke varme noe særlig, men etter den tragiske våren vi har hatt er det godt å få tint opp skrotten.

 

I dag har jeg enkel middag: Brokkoliblanding selvfølgelig og pølsegryte (pose). Men istedet for pølser brukte jeg kjøttboller av kalkun. 136kcal pr. 100gr. Kan anbefales. Veldig gode på smak. Staur som lager dem.

 

Ellers tok jeg rotta på "kakedamen" på jobb i går. Gubben hennes spurte om hun hadde bestemt seg for å bli med på sommerfesten. Njaaaaa, hun var ikke så sikker på om hun turte det da, fordi hun var redd for å begynne å røyke når hun fikk seg en dram. Da benyttet jeg anledningen til å si: Du må for all del ikke bli fanatisk. Røykeslutten kan jo gå til hodet på deg. Du må jo ut blant folk du også, kan ikke sitte inne resten av livet. Så jeg fikk tatt igjen med samme mynt, og gubben hennes måtte gå seg en tur så hun ikke så at han holdt på å le seg ihjæl. Han er visst ikke vant til at noen tar igjen mot henne.

 

Nå mener jeg ikke å ødelegge for henne, all ære til henne hvis hun klarer å slutte.

Jeg har ikke tenkt å friste med røyk, men jeg presser ikke henne til å røyke og da trenger ikke hun å presse meg til å spise. (akkurat som noen trenger det hmhm)

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...