Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Denne rockeringen dere prater om.... Er det den som selges i GR-butikken?

Er det en effektiv måte å trimme på?

 

 

Nei det er ikkje den i Grete Roede butikken det er den ringen som ein får kjøpt hos Innersvingen. Adressa skal stå her ein plass (trur den stod på Queen sin tråd) Eller søk på nettet.

 

Effektiv ja, og morro. Lett å få "dreis" på rockinga. Kan anbefale ein slik ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back - til PCen anyways...

Jeg er fortsatt i Canada. Har det helt topp. Rocker og svinger meg og begynner aa kjenne det saftig godt paa midjen, som krymper og krymper... (med millimeter av gangen, but still ;))

 

Haaper dere hadde en fantastisk jul.

Min jul var kjempehyggelig og koselig og deilig og stille og rolig og helt fantastisk :)

 

Snakkes snart.

Naa stikker jeg tilbake til peiskos.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake :D

 

Hvordan har dere hatt det i jula alle sammen?

 

Jeg har hatt det helt fantastisk! Det har vært en kjempefin jul med masse kos og klem, god kjæreste med en god armkrok, lange turer, dovne kvelder, god mat, god vin, nyttig og unyttig lesning og et vær som har variert fra 1 meter snø med 27 veldig kalde kuldegrader til sol og vårfornemmelser og bare veier og hoder. Helt herlig, med andre ord.

 

Nå er jeg hjemme, har stupt rett inn i jobben igjen og stortrives med det, arbeidsnarkoman som jeg er. Nå får vi et superdupert treningsrom på jobben, så SATS får min avskjedssøknad, og foten min begynner å komme seg igjen etter at jeg endelig begynte med behandling for den. Nå som jeg kan begynne å trene hver formiddag om jeg vil, midt i lunsjen hvis det passer meg, så blir ting så mye enklere. Tenkte jeg skulle begynne å føre trimpoeng igjen, noe jeg ikke har gjort på en stund selv om jeg har trimmet.

 

Skal kjøpe meg ny pulsklokke. Min ble stjålet på SATS, borte vekk med hylster og det hele - som jeg er litt lei meg for å ha mistet fordi jeg arvet det etter en jeg var veldig glad i. Det var ikke dyrt eller noe (hylsteret, altså), men det hadde en spesiell verdi for meg. Oh well. Folk er klåfingra, og sånn er det, så det var jo dumt av meg å ikke sjekke 2 ganger om skapet var tomt. Neste gang gjør jeg det :-)

 

Det er så gøy med Rockeringen. Endelig noe vi kan snakke om i positive ordelag, endelig et sted der folk bare rapporterer om gøye ting. Det har jeg savnet. Topp at du startet den tråden, frøken.

 

Nå skal jeg rocke.

See you later :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, du er tilbake du også Anto, endelig begynner troppene og samles igjen. Er det noen vi mangler nå?? Nei tror ikke det.....

 

Jula her besto vel mest av potetgull og atter potetgull. Har vel spist nok, så det holder for resten av året. La ikke på meg I jula, men sånn rundt nyttårsaften DA... ble nok litt for mye fet mat noen dager der selv om jeg trodde jeg hadde sånn nogenlunde kontroll. Vel vel, ble vel en dram for mye også ... hm hm..... Men nå er jeg og flere med meg på tur nedover for fulle seil...kommer lett, går lett.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Digger å ha deg tilbake Anto!!! Det er så flott med sidevinklingene dine, de små stikka som får en til å våkne, din observasjonsevne, din klare tale. Har savna deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Så fint at du er tilbake hos oss, har savnet deg. Det er liksom noe som mangler når du er borte!

 

Høres ut som du har hatt det veldig fint og er tilbake med masse energi!

 

Jeg har klart meg bra i jula - har gått ned 1/2 kg totalt siden før jul og er veldig fornøyd med det.

 

Fint at alle er på plass igjen snart - savner igrunnen Jamba - noen som vet noe?

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magan minte meg på at jeg har vært her i ett år.

Den 15. januar begynte jeg på mitt første nettkurs ifjor.

 

Spookey.....

Ett år, ja... hva har skjedd på det året da?

 

Jeg har fått mange, nye, gode venner, noen av dere har jeg også truffet i virkeligheten, og det har vært utrolig koselig hver gang :D

 

Jeg har gått ned 7 kg - nesten 8.

Jeg drikker mye mer vann. Spiser mye mer grønnsaker og frukt og bær, rører ikke noe med noe slags mel (eller korn) i, toucher ikke mais eller hvitt sukker.

 

Jeg har fått ny stilling og tjener mye mer enn før. Vet ikke om det har noe med slankingen å gjøre direkte, men jeg vet at jeg har fått mye mer selvtillit og føler meg tryggere på meg selv. mindre selvopptatt i forhold til hvordan jeg ser ut - jeg begynner å bli mitt gamle jeg. Og mitt gamle jeg var slank og selvsikker, visste at jeg ikke var vakker men så helt ok ut og var happy med det.

 

Jeg har trent i helsestudio enda et helt år til.

Jeg har kjøpt meg min første pulsklokke og min første skritteller.

Og bruker dem!

 

Jeg har kjøpt min egen pilatesmatte som jeg tar med på trening, klarer å løpe 12 km i timen på tredemølle i 5 minutter i strekk x 5. Det er super intervalltrening, forresten.

 

Jeg sover bedre om natten, spiser mye sunnere, har funnet ut hva jeg tåler og ikke tåler, vært i Canada tre ganger, fått meg vaskehjelp så jeg kan digge arbeidsnarkomanien min med det jeg virkelig LIKER å jobbe med og jeg har kjøpt meg rockering.

 

Ikke verst?!

Jeg er veldig fornøyd med dette året! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det lørdag. Og jeg sveller som en tulling. Lurer veldig på hva jeg har spist nå, for jeg har svellet meg ut 2,5 kg på 3 dager. Hmm.. Tenker litt på det idag, men går til point zero - igjen - vann/kaffe/te, frukt, grønnsaker, nøtter og bær - og feit fisk/magert kjøtt. Punktum. Regner med at jeg har fikset meg selv tilbake til normalen i løpet av helgen eller tidlig neste uke.

 

Så etterpå skal jeg i butikken og fråtse i frukt- og grøntdisken. Kurven min blir fargerik og saftig idag :-) Jeg gleder meg allerede.

 

Jeg skal bare slappe av idag, gjøre ingenting - jo, forresten, jeg skal trene, da. Rocke og danse en runde. Skulle ønske jeg hadde pulsklokka mi nå. Kanskje jeg skal kjøpe en i sportsforretningen etterpå. Var veldig fornøyd med den jeg hadde her fra GR-butikken. Får se hva sportforretningen har å tilby. Kanskje den er like fin - og billigere...?

 

Ønsker dere alle sammen en kjempefin lørdag.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du er så utrolig flink, Anto!!!

Jeg har vaska yndlingsbuksa mi, og den strammer noe fælt rundt magen, selv om jeg har gått ned to kilo på vekta. Jeg som har kjent meg litt høy fordi vekta er gått ned, er tilbake i å føle meg kjempefeit. Men drit og dra, jeg skal en tur til byen. Surre rundt og fryde meg over at jeg er bedre av forkjølelsen, kjøpe meg kaffelatte på en kafe og glo på folk og kjenne at jeg lever. Kanskje jeg skal pynte meg litt i dag også... Lenge siden jeg har gjort det nå. Litt upraktisk når det er snø og kaldt. Nei, det blir den trange dongeribuksa og støvlene og den tjukke jakka i dag også :-)).

Men jeg er optimist. Fant en invandrerfruktsjappe i byen, der skal jeg innom, de bugna av godiser i fruktveien. For i går kveld ulte ulven i magen etter noe godt på kvelden, og har jeg ikke frukt da, og noen gode frukter litt mer enn elpe, da er jeg i faresonen for andre utskeielser.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste svellinga i kroppen... den kommer ikke fra hvetemel.

Joa, kroppen sveller litt av hveteallergi også, men hvete går mer på forbrenningen og gjør deg tjukk. Men den ekle svellinga. Den "ut gjennom stoffet i klærne svellinga", den svette, ekle svellinga som ligner symptomer på overgangsalder. Den er det hvitt sukker som har skylda for!

 

Mange protesterer på det, men det er sant. Sukkeravhengighet, sukkerallergi. Sånn er det.

 

:-) God lørdag

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig kult!

Fant den på et annet innlegg.. husker ikke hvem..

Men jeg har adoptert den, definitivt! :D

 

Det står ingenting om tid eller vekt i den telleren. Derfor må jeg vel sette på det selv... OK:

 

__________________________________________________________

 

Høyde: 164 cm

Startvekt: 15.12.2006 - 75,0 kg

Nåværende vekt: 15.01.2008 - 67,5 kg

Målvekt: 57 kg

Meny 2: 1600 kcal

 

weight.png

[/url]

 

__________________________________________________________

 

 

Og så har jeg ikke satt noen konkret måldato, for det fikser jeg ikke. Dette er ikke en slankekur der jeg skal "fortest mulig ned i matchvekt og bli der" (det høres ut som et strev). Nei, dette er en langsom prosess som innebærer en total omlegging tilbake til min gamle, sunne livsstil som jeg savner og ikke helt vet hvordan jeg mistet. Jeg har ingen "ned 10 kg før sommeren"-mål. Det er altså en langvarig - VARIG - mental prosess mer enn en slankekur.

 

Likevel er vekten en viktig indikasjon på hvordan det står til i så måte. Et par hundre gram opp eller ned er ikke noen krise. Ikke 2 kg heller, så lenge det går BÅDE opp OG ned. Likevel... jeg er på vei tilbake til meg selv. Dette er et "meg selv" jeg er glad i, derfor hjerterekka.

 

Jeg minner meg selv på hvem jeg var: en kjernesunn, slank 34-åring med en mengde sunne interesser og aktiviteter som jeg syntes det var GØY å drive med. Det var aldri et tiltak å komme seg ut. Jeg er altså på vei tilbake til meg selv, og første aktivitet ut idag er rockeringen. Skal rocke til 3 lange dancemelodier, og se hvor mange beinløft jeg greier uten at rockeringen tar gulvet.

 

Ha en super søndag, alle sammen :-)

 

KLEM fra anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle sammen da?

Anyways.. ønsker dere en superfin uke .-)

 

Klem fra anto

 

 

Er her eg. Du er kjempeflink med den rockinga di, gått og rocka av deg 600 kcal (det er jo berre kjempeflott)

Rocker du med pulsklokke??

Trur eg må vurdere å kjøpe meg ei ny, har lånt vekk mi F11 til dattera som går på skule. (skulle bruke ho i gymmen der)

 

Ha ei superfin rockeveke og ei fin vannveke.

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Flinke jenter. På meg ble det en liten gåtur i dag, men i morgen er det på skikkelig trening. Gleder meg.

Hei då!

PS. Har spist noe i dag som ikke er bra, vet ikke helt hva, har ikke helt kontrollen ennå på hva jeg skal passe meg for, men kroppen hyyyler med en gang så det er bare til å lytte :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, som du sikkert har kunnet tenke deg til så er jeg innom bloggen din av og til og snoker... og jo mer jeg leser jo mer imponert blir jeg. Du er utrolig stanhaftig. Men det er en ting til... jeg som deg sveller veldig noen dager, og jeg har lenge lurt på hva det kommer av. Kan fyke opp 2-3 kilo over natten- uten problem. Magen blir oppblåst, fingre og føtter sveller og jeg føler meg tung og hoven. Jeg tror ikke det er hvetemel, men kanskje? Derimot er det jo et forsøk verdt å kutte det ut en stund, men jeg trenger litt hjelp. Hva spiser du? Kunne du tenke det å skrive ned alt et par dager? Rett og slett dele menyen din? Hvorfor spiser du ikke mais? Har du testet deg, eller funnet ut av dette selv (du har kanskje skrevet om dette og andre ting jeg spør om før, men men...). Hva med melk? Eller hva med spelt?

 

Lyst til å belære meg litt?

 

Stor pågangsklem fra flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' som du sikkert har kunnet tenke deg til så er jeg innom bloggen din av og til og snoker... og jo mer jeg leser jo mer imponert blir jeg. Du er utrolig stanhaftig. Men det er en ting til... jeg som deg sveller veldig noen dager, og jeg har lenge lurt på hva det kommer av. Kan fyke opp 2-3 kilo over natten- uten problem. Magen blir oppblåst, fingre og føtter sveller og jeg føler meg tung og hoven. Jeg tror ikke det er hvetemel, men kanskje? Derimot er det jo et forsøk verdt å kutte det ut en stund, men jeg trenger litt hjelp. Hva spiser du? Kunne du tenke det å skrive ned alt et par dager? Rett og slett dele menyen din? Hvorfor spiser du ikke mais? Har du testet deg, eller funnet ut av dette selv (du har kanskje skrevet om dette og andre ting jeg spør om før, men men...). Hva med melk? Eller hva med spelt?

 

Lyst til å belære meg litt?

 

Stor pågangsklem fra flua[/quote']

 

Hei :-)

Du verden, dette var litt av en ære.

Selvfølgelig deler jeg gjerne menyen min med deg. Det er bare koselig, det.

 

Når jeg sveller, er det som oftest en trykkende følelse innenfra kroppen. Det kjennes som om jeg sveller "ut gjennom klærne". Alt strammer og borrer seg inn i huden, klemmer og skjærer. Jeg føler meg stiv og uopplagt. Verst er det i venstre kne. Der får jeg rett og slett "vann i kneet", hulrommene fylles opp og så trekker det ut i vevet. Jeg klarer ikke å bøye beinet, og kneskåla blir presset til siden. Det er smertefullt, rett og slett. Anyways.. nok om det.

 

Jeg har blitt testet på Balderklinikken for matvareallergi.

Jeg er hyperallergisk mot mais. Men det hadde jeg ikke behøvd å teste meg for. Spiser jeg noe med mais i, også maisstivelse, maissirup osv som ofte er tilsetningsstoffer i sukkertøy, mints osv, da får jeg en hoven, varm pressende føl else brystet og rundt hjerte. Det blir tungt å puste og jeg føler meg uvel. Første gangen dette skjedde trodde jeg at jeg fik hjerteinfarkt.

 

Ellers har jeg testet allergisk for alle typer korn bortsett fra spelt, melk (søtmelk), gjær og hvitt sukker. Og der har du svellesynderen: hvitt sukker. En liten bit (10 gram) vanlig melkesjokolade hver kveld til dessert, var nok til å skape den kjemiske reaksjonen i kroppen som er helt invalidiserende. Jeg trodde aldri jeg ville klare å la være å soise sjokolade, men det er ikke noe problem så lenge jeg ikke sveller.

 

OK, jeg må også drikke minst 2 liter vann om dagen.

På dager som denne, da jeg ikke kan bøye kneet nok til å gå ned trappa uten å "jumpe" ned, drikker jeg mellom 3 og 4 liter. Det har jeg syndet mot i jula, og her er straffen, da... Et kne som er nesten 5 cm tykkere enn vanlig...

 

OK, hva spiser jeg: Steinalderkost! Rett og slett.

 

Grønnsaker (kokte eller "simmered" i en liten teskje kokosolje)

Frukt (frisk og tørket)

Bær (friske og tørkede)

Nøtter (alle slag)

Feit fisk

Magert kjøtt

Syrnet melk, som f eks yoghurt

Mozarellaost

Fetaost

Oljer (Omega3, olivenolje)

 

Jeg bruker utelukkende kokosolje til steking av to grunner:

1) Den lukter ikke

2) Den omdannes ikke til transfett ved høy temperatur

 

Alle andre oljer heller jeg kalde over salater eller stuede grønnsaker.

 

Jeg krydrer med sort pepper eller finhakket, frisk rød chili.

Bruker fetaost eller mozarellaost dersom jeg får lyst på noe mer kremete i salaten.

 

Jeg spiser nok mye det samme, det er vanskelig å variere like mye som når du kan spise "alt". Men jeg varierer salatene en del med det som finnes for årstiden. Vi har en tyrker som driver butikk her jeg or, og det er stort sett der jeg kjøper frukt og en del grønnsaker. Han har gode råvarer og peiling på den typen mat jeg spiser, som er mye vanligere i hans land enn her, faktisk.

 

Når jeg blir skikkelig matlei, for det blir jeg (!) da bruker jeg en pose MealTech fra tn.no. Det er et fullverdig måltid som gir alt jeg trenger av vitaminer, mineraler, fiber osv osv. Jeg prøver å ikke ty til dette altfor ofte, men særlig på dager jeg trener er de gode å ha. Da faller jeg ikke for fristelsen til å spise det de andre spiser fordi det er lettvint.

 

Håper dette er en hjelp :-)

Stor klem, og takk for tilliten.

 

OK, dagens meny kommer i neste innlegg, jeg må bare løpe og kopiere det fra planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalt inntak: 1600 kcal

Sum kcal: 1472

 

Frokost 181 (ca 06.30)

1,5 dl a 100 gram Sans yoghurt vanilje 90

0,5 porsjon a 2 dl blåbær 24

1 glass a 1,5 dl Appelsinjuice 67

Kaffe med splenda og litt melk (søtmelk i små mengder i kaffen går bra)

 

 

Mellommåltid 301.6 (ca 09.00)

80 gram MealTech 301.6

 

 

Lunsj 367 (11.00 - 11.30)

20 gram Yberra Extra Virgin olivenolje 180

1 stk a 122 gram kyllinglår uten skinn 158

60 gram agurk slange 6

6 stk a 11 gram cherrytomat 9

60 gram salat diverse sorter 9

50 gram stangselleri 5

 

 

Mellommåltid 203 (ca 14.00)

1,2 porsjon a 100 gram banan 108

1 beger a 125 gram Mild & Lett Blåbær 95

 

 

Middag 259 (17.30 - 18.00)

1 stk a 122 gram kyllinglår uten skinn 158

60 gram agurk slange 6

6 stk a 11 gram cherrytomat 9

3 ss a 10 gram Caesardressing Idun 72

60 gram salat diverse sorter 9

50 gram stangselleri 5

 

 

Kvelds 161 (ca 20.30)

Litt Sans Kesam Vanilje (aldri mer enn 1/3 beger) 113

1 porsjon a 2 dl blåbær 48

 

 

Jeg spiser to mellommåltider.

De gangene jeg ikke tar en MealTech, spiser jeg f eks 35 gram nøtter/tørket frukt (Småsulten) og en stor appelsin til et av mellommåltidene.

 

Jeg prøver å legge de måltidene som monner til tidlig på dagen. Det samme med vannmengden. Da fyser jeg ikke så mye på ting om kvelden.

 

Hvis jeg jobber seint, spiser jeg tre mellommåltider, og så spiser jeg heller middag til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...