Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

Ja, og kanskje kommer kongen ;)

 

Vet du hva? Jeg har byttet nick, jeg. I tilfelle ingen har lagt merke til det. Jeg bruker jo bare anto anyways, så da tenkte jeg at det holdt lenge med anto, så jeg byttet. Det så litt kort ut, men jeg skal nok bli vant til det sånn litt etter litt.

 

Jeg er liksom mer en anto enn en antonia, antonia høres ut som en myk, mørk dame med spennende utseende og eksotisk fortid, mens jeg er jo bare ei lita lys guttejent, så jeg tenkte anto passet bedre. Så her er jeg: bare anto.

 

OK, jeg er selverklært frisk, offisielt tilbake på jobb, og dermed har jeg heller ingen unnskyldning for ikke å rocke, så idag har jeg forsøkt meg litt forsiktig til høyre og venstre, og det gikk fint. 5 minutter på hver side som en liten start på dag 1, og imårra er jeg STØL! Det blir deilig. Jeg elsker å være støl. Da kjenner jeg at jeg har et panser av muskler, og det digger jeg.

 

Har ellers gått ned enda en halvkilo, og har nå en halv kg igjen til der jeg var før denne hersens svellinga tiltok. Den kan det forresten hende vi har funnet både årsaken til og kuren for, endelig, men det kommer jeg tilbake til. Det er jo bare å håpe, ikke sant. Hadde vært kjempedeilig å bli kvitt det, og dermed kanskje også ganske mange av matvare"allergiene", som kanskje slett ikke er allergier, men en reaksjon på noe annet som herjer i kroppen min. Og da kan jeg kanskje rett og slett gå ned i vekt like enkelt som dere andre. Det er jo en helt fantastisk drøm i så fall. Jeg knytter fingre, armer bein og tær og håper håper håper :D

 

Yep. Da er det helg.

OG jeg er selverklært frisk. Så hva skal jeg bruke helgen til?

Lage nye netttsider? Gå en tur i snøværet og bli våt og kald og komme hjem og drikke en varm kopp Options? Fotografere rare ting og manipu lere (haha det ordet ble sensurert) bildene i photoshop etterpå? Lage en ny flash-greie, kanskje... skrive noen nye tekster, se på såpe på TV. Hmm... definitivt trene pilates, kanskje spille på noen hester og se om jeg vinner. Det er så mange ting man kan gjøre, og det er så herlig :)

 

Kos dere med helgen, alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia "bare Anto". Jeg er med å krysser fingre armer og tær og det som ellers krysses kan for at du har funnet svaret på hva som feiler deg.

 

Jeg er også selværklært frisk, for nå gidder jeg ikke flere doktorbesøk og handlingsplaner eller når jeg skal begynne på jobb om dagen og/eller tidlig om morgenen/kvelden. Har vært delvis sykemeldt siden Juli i fjor og nå er jeg LEI. Det blir 100% frisk fra Mandag. Så....jeg vil være frisk!!!!

 

Du får nyte helgen og ta vare på helsa (ikke bli for våt og kald når du er ute) og nytekoppen med Options, så skal jeg nyte en drink ... med pledd og Barnabye og fyr i ovnen i kveld. Livet er herlig.

007.GIF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige helgeplaner dere har! Jeg synes det er ekstra deilig å være inne under teppet og titte ut på snøen som laver ned. Tenne te-lys og gjøre ingenting.

 

Eller det vil si, jeg har en hel masse å lese gjennom på trådene deres, må oppdatere meg litt. Selv om jeg har vært lenge borte, har jeg tenkt på dere hver dag. Helt sant!

 

Det rekker jeg å gjøre før TV`n får kloa i meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt nick, tada:)

 

Variasjon er livets krydder. Selv blir jeg nok bare queen. Var så glad når det var ledig, den gangen jeg svingte innom vektklubben. Og ingen andre skal få det, he, he. Ego, ego....;)

 

Ja, hva skal man gjøre i helga. Jeg skal gå en runde i nabolaget. Må få kroppen igang igjen. Det er jo snart vår. Vi skriver jo februar i dag.

Ellers se en god film. Lese litt. Se etter leilighet tilsalgs på nettet. Jeg vil flytte på meg. jeg vil, jeg vil, og er det ikke da man får det til..?

Besøke min mor kanskje.

 

Kose med Findus. Vet du, jeg tråkka på halen hans i dag, så han skrek. Jeg har aldri hørt han skrike før. Stakkars, stakkars pusen min. Jeg ble så lei meg. Tenk om han blir lei meg etter dette her.

 

Da vet jeg ikke hva jeg skal finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Dere er så flinke!!! Jeg har gått tur i dag og er fornøyd med det. Treninga har det sklidd ut med, har stupt inn i arbeidet og bodd der, til langt på natt hver dag. Men i kveld har jeg tatt fri, og i morgen, og så drar jeg bort nesten en uke igjen. Og det gjør ikke godt for vekta mi. Jeg gikk ned to kilo før siste reise, var borte en uke og la på meg igjen et og et halvt, har greidd å slite med ned igjen, men nå bærer det vel rett til værs igjen. Skal bo på hotell med god mat og god drikke og masse godt selskap. Puh, livet mitt passer ikke til matomlegging. Jeg er ikke sta og bestemt nok, og det gjør det så forbaska slitsomt.

Men jeg biter meg fast til dette forumet her for ikke å miste grepte helt.

Ha en flott helg. Jeg er her i morgen, men så er jeg borte til neste fredag.

Kos dere, enten dere er ute og drikker vin med venner eller er hjemme under pleddet med te-lys, eller hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup ;)

Har drukket vel 2' date='5 liter.

Imorgen går jeg for 3.

 

:-) Har du det bra?

Er du fornøyd med uka?[/quote']

 

Ja, eg er fornøyd med uka, og veit du kva? eg har med meg rockeringen på jobb, så her blir det rocking i løpet av natta. Spiste ein sjokolade i går. Fy meg, vart bydd ein av mannen min til kaffien men eg takka fint nei. :D

 

Har det veldig bra vil eg seie, du og?

Korleis går det med svellinga di??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takka nei, men spiste den likevel?

;)

 

Svellinga min er der den, men nå har jeg erklært solid og ettertrykkelig krig mot den, og vil være kvitt hele fadderullan før sommeren - om det går.

 

I mellomtiden rocker jeg.

For det kan jeg gjøre selv med opphovna knær og legger og lår.

Hui hvor det går :D

 

Så flink du er som rocker til og med på jobb. Kan unne seg en sjokolade da, du har jo kosemerker.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takka nei' date=' men spiste den likevel?

;)

 

Svellinga min er der den, men nå har jeg erklært solid og ettertrykkelig krig mot den, og vil være kvitt hele fadderullan før sommeren - om det går.

 

I mellomtiden rocker jeg.

For det kan jeg gjøre selv med opphovna knær og legger og lår.

Hui hvor det går :D

 

Så flink du er som rocker til og med på jobb. Kan unne seg en sjokolade da, du har jo kosemerker.

 

KLEM[/quote']

 

 

Takka nei til den mannen min bydde meg, så eg spiste ikkje sjokolade då. Spiste ein kvikklunsj kvelden før her på jobb.

 

Var berre nett innom her og kikka, søren og samvittigheten stakk meg. No går eg ut i bilen og henter ringen.:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!

Jeg skal rocke litt mer idag jeg også. Må få opp energinivået litt, det er litt brakk etter influensaen. Men nå må jeg se å komme meg igjen, sett sånn latskap ;)

 

OK, da skal jeg på handletur og så kommer jeg og sier hallo når jeg kommer hjem igjen.

 

Klem og god lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere her som noengang har hatt vann i kneet?

Har dere fått tappet væske ut av ledd noen gang?

Hvordan er det...? Det høres så vondt ut, men det spørs om ikke det er det som må til med meg denne gangen. Jeg er ikke spesielt redd, men veldig nysgjerrig på hvordan det er, og litt usikker på om væsken bare vil sive tilbake i leddet etterpå?

 

Noen som vet?

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere her som noengang har hatt vann i kneet?

Har dere fått tappet væske ut av ledd noen gang?

Hvordan er det...? Det høres så vondt ut' date=' men det spørs om ikke det er det som må til med meg denne gangen. Jeg er ikke spesielt redd, men veldig nysgjerrig på hvordan det er, og litt usikker på om væsken bare vil sive tilbake i leddet etterpå?

 

Noen som vet?

 

anto[/quote']

 

Har ikkje hatt vatn i kneet, men har hørt om dei som har hatt det. Veit ikkje om det er vondt å tappe, men væska kan komme tilbake (gjorde vertfall det hos ei venninne).

 

Får håpe at noken med erfaring kan gi det eit betre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh well. Jeg drikker vann - og drikker vann - og drikker vann. Men det jeg virkelig trenger, er å drikke noe som er vannDRIVENDE. Jeg trenger jo alt det vannet jeg drikker men jeg trenger noe som kan drive vannet ut av kroppen også. Skal prøve kamille-te. Har hørt at det skal hjelpe. Hvis ikke får jeg ringe legen imorgen og se om det går an å tappe det kneet. Kanskje de kan sette på en kran?!

 

Bortsett fra det har jeg gått ned i vekt. Jeg har gått ned alt jeg svellet og la på meg som følge av svellinga, + 300 gram. Er nede i 67,2 og det er jeg superfornøyd med. det betyr at jeg kanskje endelig er på vei nedover vekta igjen - jeg krysser ihvertfall fingrene for det. Har stått stille i 5 måneder, så jeg synes det er min tur nå ;)

 

Ha en kjempefin uke alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann i kneet, ja. Det har jeg aldri hatt, så jeg vet ikke helt hva det innebærer. Men uansett høres det kjedelig ut for en energibunt som deg, Anto!

 

Forresten kult å høre om ditt supre år i 2007. Godt å kunne se tilbake, klappe seg selv på skuldra og virkelig være tilfreds. Alt er selvfølgelig ikke perfekt året rundt, men at man kan føle man har utviklet seg, oppnådd noe etc. er jo så flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så deilig å se tilbake og se at trenden peker samme veien selv om det har vært skjær i sjøen. Joda, det er skjær i sjøen også for meg, og jeg har også dager da jeg synes alt er vanskelig. Det er de dagene jeg ikke skriver her, stort sett.... eller bare skriver noen lunjer og stikker igjen.

 

Men summa sumarum, er hele 2007 sett under ett en ganske stor suksess, etter mine begreper. Neida, jeg har ikke rast ned 15 - 20 kg og gått fra null trening til masse trening. Men jeg har endret livsstilen min til noe som er permanent, noe som føles veldig bra, og som kjennes som om det kan forbli permanent. Jeg tror det viktigste jeg har funnet i 2007 er balansen.

 

Det er her jeg altså faktisk må berømme de som eier dette forumet vi skriver og skriver på. Hadde det ikke vært for konsulenten i GR som har støttet meg gjennom internett-kurs etter internett-kurs, så hadde jeg ikke vært der jeg er idag. Jeg følte i utgangspunktet ikke for å "klare dette aleine", og det er jeg glad for nå. Her har ingenting vært jo-jo, jeg har faktisk oppnådd resultater og føler at jeg er på rett vei. Jeg har hat svært få tilbakefall, og har jeg hatt tilbakefall har de aldri vart mer enn en dag eller to. Hun har vært som en PT i kosthold for meg, og hun har vært en utrolig flott diskusjonspartner. Akkurat der er GR-opplegget suverent, og min konsulent har i særdeleshet vært en engel :D Joa, jeg har gjort det sjøl. Men den støtten jeg har fått har vært helt uvurderlig.

 

Igår fikk jeg en slags diagnose. Den er ikke endelig. Og står det til meg, skal jeg finne årsaken og eliminere hele greia. Men jeg har da omsider fått kanskje den mest logiske diagnosen av alle: lymfødem. Jeg gikk selvsagt straks på nett og leste alt jeg kom over, og det stemmer relativt bra, og langt bedre enn alle andre forsøk på diagnose fra legenes side. De er forøvrig pinlig lite opplyst om denne kroniske sykdommen som for lengst er anerkjent av trygdekontoret og andre offentlige instanser. Jeg skal ringe en fysioterapeut som er spesialist på området idag og se om hun er enig. Ikke det jeg ville høre, men ok, er dette det jeg skal forholde meg til, så gjør jeg det. Det gjør kosthold dobbelt viktig, det er mange med denne sykdommen som mener at et liv uten sukker og stivelse er et relativt bra liv tross alt. Og hittil har jeg ihvertfall klart å gå på beinet for egen maskin - uten krykker - og det er jeg glad for :-)

 

Nå skal jeg jobbe for å bli kvitt ødemene i beinet så jeg kan begynne å trene igjen. jeg har hatt en høst relativt blottet for trening av beina, det har blitt mye armer. Men det tenker jeg at jeg skal gjøre noe med nå.

 

Hmm... det å slanke seg handler om å gå fra ubevisst til bevisst. Fra planløshet til planlegging. Fra tafatthet til vilje. Jeg tror kanskje en kronisk sykdom ofte gjør akkurat sånne ting lettere, fordi man er nødt til å være bevisst.

 

En av de tingene som ofte går med kroniske sykdommer av enhver art, er en ekstrem trøtthet - fatigue, kaller de det, men det betyr jo egentlig bare sliten på fransk, så ekstrem trøtthet eller slitenhet er helt gangbart på norsk, mener jeg... anyways.. det er en av de mest fremtredende og slitsomme symptomene med en hel haug med kroniske sykdommer. Og her mener jeg at man kan gjøre noe selv. For eksempel vet de fleste at ved kronsike sykdommer tappes kroppen lettere forvitaminer og mineraler. Så det blir viktig å få i seg nok av det, få det sjekket hos lege først, deretter sørge for tilskudd. Søvn er viktig, og gode søvnvaner enda viktigere. Med en kronisk sykdom er det lurt å være litt A-menneske og komme seg inn i solide rutiner. Begge disse tingene bidrar til en friskere tilværelse med mer overskudd til å takle både sykdommen og livet generelt.

 

Og så er kosthold viktig. Det er viktig at kroppen ikke livnærer seg på dårlige ting som sukker og stivelse, men får grove kornsorter, karbs med lav GI og sunne friske grønnsaker, frukt, bær og oljer. Alle disse tingene jeg blåste av da jeg var yngre og tenkte at dette handlet ikke om meg! Heh! Ikke handlet om meg?! jeg tenker DEN slo meg i bakhodet så det sang?!

 

Likevel har jeg vært heldig. Hadde det ikke vært for en av jentene på jobben hadde jeg aldri funnet dette forumet. Og hadde jeg ikke funnet dette forumet hadde jeg ikke gått på GR-kurs. Og uten GR-kurs hadde jeg ikke vært såpass frisk og slank som jeg er idag. Så jeg har vært heldig.

 

Jeg håper dere alle sammen får en superfin dag :-)

Jeg skal ut og gjøre begrepet "kronisk" til skamme, hadde jeg tenkt.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...