Gå til innhold

Jannes skriblerier i dagboka si


Gjest Janne1

Anbefalte innlegg

  • Svar 792
  • Created
  • Siste svar

PMS spising

Av: Julia

Dato: 05/06/2007.

 

"Hei,

 

Først og fremst vil jeg takke for et flott kurs. Er inne på min 4:e uke og er veldig fornøyd med kurs og kursleder. ;)

Noe jeg sliter med er spising, motivasjon og fremfor alt ork før og under menstrasjon. Er det noe spesielt som man kan spise som gjør at man kan holde seg unna dette? Høres ut som en drøm, men kanskje noe som kan hjelpe til å forhindre det? Føler meg HELT utmattett dager før menstrasjon og under. Pga dette blir det lite/eller ingen trening i denne period, noe som jeg gjerne vil endre på.

 

Takk for svar!"

 

Svar:

Hei

Vi blir alle påirket forskjellig rundt menstruasjon. jeg tror det beste du kan gjøre er å gi kroppen den maten g næringen den trenger, og passe ekstra godt på å spise regelmessig, slik at du får nok mat jevnt fordelt utoverdagen - det kan gi deg det lille ekstra.

Jeg vet at når jeg er sliten, så er det lettest å sette seg til, men de gangene jeg klarer å komme meg ut, så gir det faktisk mer energi!

Diskuter det på kurs neste gang. Kanskje kurslederen eller de andre i gruppen har noen erfaringer og kloke råd!

Ellers takk for hyggelig tilbakemelding på kurs og kursleder!

 

Hilsen Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste meldingen din inne på tråden min og som jeg svarte der, må jeg bare si at du (og Vilde) har reddet dagen min. Nå er smilet tilbake på plass og latteren sitter løst. Jeg har ledd godt og lenge av innleggene deres, de var morsom. Det er virkelig godt å ha dere, det er sikkert. Har sikkert sagt dette mange ganger før, men jeg er bare utrolig glad for at jeg oppdaget disse sidene, slik at jeg kunne bli kjent med slike fantastiske personligheter som dere er. Dere får meg til å le, hvis dere er lei, blir jeg lei med dere. Det rareste av alt, er at jeg egentlig ikke kjenner dere. Håper virkelig vi treffes en dag, det hadde vært utrolig fint å bli skikkelig kjent.

 

Okidok. Nå MÅ jeg begynne på den oppgaven. Jeg utsetter og utsetter og hvis jeg utsetter mer nå, så.......går det rett på rævva. ;)

 

Håper du får en kjempefin dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler masse masse...dere er toppers ;)

Vi kvinner må slite med mye ja,mens,ekser,ja...tenåringer når den tid er/kommer.

Men det må jo pappsene også,så det er neppe kvinnerelatert. Det skal foresten være ett "villkvinneseminar" i nabokummunen om ei stund. Der skulle vi vært å fått ut litt galskap.

Men jeg tror ved nærmere ettertanke det handler om kvinner av samiske,indianske,osv...opprinnelse. Har samiske aner,så jeg kan sikkert få plass.

 

Så slanking:

Går rimelig greit,spiste litt for mye middag,og feil mat.

Ja...jeg vet egentlig ikke om jeg husket at jeg skulle være flink og sunn...var ute og jobbet i sola,..så kom skolebilen plutselig...og ungene...Dagen hadde fløyet avgårde,og vips...så hadde jeg glemt å ta opp middag fra frysern.

Pleier å ha middag klar når mine kjære kommer fra jobb og skole.

Jeg lagde pannekaker i full fart.

Spiste selv,..og dem var gode,...men kalori...!!!???

Får vel fylle ut raporten da...har ikke gjort det.

Men til kvelds ble det 4 ryvita m magerost og ei gullerot.

 

Jeg skriver mere i morra :)

Ha en fin og go kveld i stuene rundt om i landet

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn,regn,regn.................kunne vi ikke fått hatt bare noen få dager m oppholdsvær.

Jeg er blitt lei regnet,rett og slett.

Fort,frem m Rinametoden.Er det noe positivt v regn?

Vi slipper skyhøye strømregninger.

Det kommer som regn,...ikke snø.

 

Der er d stopp.

 

 

 

***************************************************************

Hei og god morgen.

Føler meg tynnere i kroppen,angrer på at jeg ikke tok målene mine,fordi jeg har minket i cm...bra mye tror jeg.Kjenner det på klærne. ;)

Ellers så sitter jeg nå å ramser opp masse positivt ved meg selv,...med litt hell,så har jeg pene øyne,fint hår,helt greie bryst,pene legger,fått bra sterke lange negler,takket være arbeidshanskebruk .

Pene tenner,...snille unger,og snill mann,snille gode hunder,snart små kyllinger,hvis allt går som det skal,pene tupper og hane i fjøset,snill go hest,snille naboer,tett på taket :) må ha m allt,...har en gang i mitt liv opplevd at taket ble lekk...sjokk midt på natta da sønnen min kom listende...mamma,...det drypper i senga mi...nok om det,var konstruksjonsfeil. Men man skal sette pris på allt :)

Jeg og vi bor i ett land som har det greit for det meste.,vi har ikke diktaturstyre.

Listen kan bli enda lengre,men jeg stopper her :)

 

Nå ble det ei blå stripe innimellom tunge skyer.

Ha en fin dag alle sammen,og spis sunt.,og drikk vann.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne:)

Ja, det er viktig å bruke Rinametoden som du sier. Mitt mantra idag får bli at jeg er glad for at jeg kan tenke... De fleste gjør jo det. Men jeg/Vi er faktisk så heldig at vi kan tenke og ta våre egne valg. Både ang mat og røyk. Så Jippi jeg er et tenkende menneske. Som skal velge rett idag.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går bledet lite trening m sykkel,tiden ble ikke prioritert.

Nå har jeg trent en halvtime,litt sykklig på ergometersykkelen,litt jogging på stedet,m armsving og tøy og bøy.,så litt sykkling i full fart. Tilsammen en god halvtime.

Må av sykkelen i blant,får så vont i bake,men det blir vel træl etterhvert der også,ikke bare i nevene.

 

Så dere frokost tv nyhetene. Så på dem mens jeg trena. Fedmeopperasjoner er

mangedobblet,og dem vet ikke helt hvordan det kan bli å være opperert om 20-30 år...langtidsvirkningen.

Nei stå på og trim.

nå hører jeg lillemor er våken,så ha en fin dag ;):)

Sola kom faktisk og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink med trening, jeg. :) Har ikke trent i går og det blir nok ikke i dag heller. Er ikke ferdig med oppgaven, fikk gjort 2/3 av den, så i dag er det "bare" siste spørsmålet igjen. (Og selvfølgelig det vanskeligste) Skal på jobb i dag også, men skal bare spise litt frokost, ta meg en dusj og så setter jeg meg til maskinen igjen og skriver til det er på tide å gjøre meg klar til jobben. Så kanskje jeg ikke trenger å sitte utover natten i dag, det hadde vært supert (og første gang ;) )

 

Nei, nå må jeg komme igang.

 

Håper du får en super og sunn dag, Janne.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dagen din vært i dag da? Er kyllingene kommet??? :) Ååå, skulle ønske jeg kunne se dem! Jaja, kanskje jeg får selv en dag, det er jo i grunnen for det meste opp til meg selv. Hvor mange er det dere får?

 

Er det en stor gård dere har eller? Jada, jeg er en nysgjerrigper ;)

 

Ok, jeg skal innom flere her og lese litt, hente litt inspirasjon fra deg og noen av de andre "nettvenninnene". I dag trenger jeg det kjenner jeg.

 

Håper du får en fin kveld og natt, Janne.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

nå er det to kyllinger på tur ut...ett bittelite hull i to egg.Har 39 egg i rugemaskinen. Men det kommer ikke til å bli kylling i alle...blir spennende.

 

Neida Trude,vi har ikke stor gård,eller det vil si stor i omkrets,35000 mål,m fjell og fiskevann.Men selve husdyrsbruket er nedlakt for lengst.Vi har bare hobbydyr nå.

Går i skogbruk og fjellturisme. Leier ut til jakt og fiske.

 

Gleder meg sååå til å finne ut hva som er inni eggene,har ett fasanegg...og litt av hvert av masse rare hønseegg.

Tar kvelden nå.Ha en fin kveld.

Trude...ikke sjei ut,stå på...skal tenke ekstra på deg ;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgenhilsen fra meg.

 

Det høres så koselig ut med disse kyllingene.

 

I dag er min fri dag, har tenkt å benytte meg av treningssentret litt i dag, været ute innbyr ikke akkurat til noe ute aktiviteter, håper det blir bedre utover dagen. Må nå prøve å få samla litt skritt i dag også, har vært ute å gått hver da denne uken, prøvd å få te en litt lengre tur og en kortere, er så motiverende med skrittelleren. Mange trim poeng har det også blitt av det, får bare håpe at vekten er snill med meg på mandag når jeg skal på veiing.

 

Ha en fin dag og en sunn og fin helg.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å registrerte trim,ble ett poeng i dag og,men det satses på ett til før dagen er over.

Takk for hilsen Evelyn,går nok fint på mandag,du har jo vært kjempeflink ;)

Stor motiverende klem fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare inom her for å ønske deg en fin uke og en fin veie / kursdag i morgen, er spent på å høre hvordan det har gått med deg.

 

Selv sitter jeg her med litt bange anelser for denne vekta i morgen, sitter her med hovne ben og ankler, hovne fingrer så det spørs nå hvordan det går i morgen......

 

Det spørs om det er trimmen som virker inn litt i dag har jeg nå vært på fjelltur, og hele denne uken har jeg gått minumum 1,5 timers tur hver dag, har samla skritt til den store gullmedaljen, i går så stoppa den på 25 000 skritt, ellers så har den hele uka ligget mellom 12000 og oppover hele uka. Så denne uka har stått i trmmens tegn.

 

Kjempe klem fra Evelyn

 

Ps. koselig å høre fra deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en rask tur innom for å ønske deg en kjempefin høstuke! Håper det går bra med deg og med mat og trim, med alle kyllingene ;)

 

Lykke til med veiingen, jeg gruer meg, tror ikke den blir oppmuntrende, nei.

 

Okay, ha en riktig god natt.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hælsninga.

Har hatt ei travel helg,mye folk,og masse greier som har opptatt meg/oss ;)

Har bestemt meg for å slutte kurset.Jeg har en greie.....noe jeg har slitt med på de andre kursene jeg har gått også.Den dagen,og dagen før veiing...føler presset over å skal prestere en fin vektnedgang så stort,,...at det blir en ekstra ....ja jeg vet egentlig ikke,men jeg vet flere tidligere kurs at det har resultert i "trøstespising".

Men jeg har også ett stramt ettermiddagsprogram fremover,og i dag,så det er flere årsaker til at jeg slutter

 

I dag var jeg på vekta,138,5

En fin vektnedgang,men litt lite,var 139,0

Men jeg vet det er anbefalt bare 500 gr-1kg pr uke,så det er greit.

Så har jeg jo trimma bra,hatt ett trimpoeng nesten hver dag,av og til to.

 

Men ellers så må jeg få si at det er trivelig på kurskveldene,hyggelige folk,og sosialt.,bare så det er sakt.

Skal si til min kursleder,at hvis hun vil kan hun jo følge med på dagboka mi,hvis hun er innom sidene her,og har intiresse for hvordan det går.

 

 

**************

Kyllingprat ;)

24 nøster som småpiper fra buret sitt.De er inne i huset,og er familiens,venners kose-kluper

Har dem i det store hundeburet vårt,med ei rød rugelampe over.De må bli litt større før jeg har dem i fjøset.

Nesten som undulater foreløbig.,.og de er så kosete og fine at mmmm

Lørdagskvelden satt jeg og ei venninne som fødselshjelpere for de som strevde for å komme ut av skallet.,varmet og tørrket dem etterhvert.

********************

 

Ellers håper jeg det går bra med dere,skal lese litt når jeg har fått ungene avgårde på skolen.

Klem fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det med kurset da, men du har jo en super vektnedgang da. Du sier det selv at ned er faktisk ned så dette må du være fornøyd med.

 

Det høres så koselig ut med de kyllingene. Kose deg nå som de er så små og søte.

 

Jeg ønsker deg en fortsatt fin dag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å tastet inn dagsraporten min,er litt greit å se hvor mye man har spist og slikt.

I helga da jeg ikke hadde tid å skrive,ble det litt sånn....ja,var ikke helt oppdatert på hvor mye,eller lite man hadde fått i seg av kalorier.

Sjerpings ;)

Syntes nok det var lite ned,....men motiverer meg v å lese....May sitt 100 tall gav en ekstra kikk....dit vil jeg.jeg vill jeg vill.....to ll i vill??...hmmm nei, vil til 100 i ei vill fart,men fatter det tar tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også til 100 og under i en vill fart, men dette tar tid for oss begge 2, sant. Hvis vi støtter hverandre etter hvert, tror jeg at dette vil gå supert. Nekter å gi opp, selv om noen dager virker målet mye lenger vekke enn på gode dager.

 

Gratulerer med vekttapet. Nedover er nedover, sier det alltid. Må si det til meg selv også innimellom.

 

Jeg kan forstå det med kurset, men hva med internettkurs da? Da slipper du å møte opp, eller er det hele konseptet med kurs som blir som en sperre? Uansett må du gjøre som du føler hjelper og ikke det andre mener. Gi i hvertfall ikke opp. Jeg har funnet ut at for meg hjelper det å komme innom disse sidene og lese hva dere sier, mener, oppmuntringer osv. Jeg har ledd og ledd og latter er en god løsning på mye og virker utrolig motiverende. Er man glad blir alt mye enklere.

 

Håper du får en super uke! Gi alle kyllingene en klem fra meg ;)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så sent før jeg kom meg hjem i går,så jeg var for trøtt til å skrive logg

Stort sett så er det jo greit å ha noen "som holder deg i nakken"

Føler man det ikke går så fort,som mange muligens forventer når man er så stor,så kan man miste litt motet før man skal på kurs.Jepp,jeg vet det er bare jeg som føler det slik,og at de som er på kurs har seg selv å passe på.

Men denne gangen,...husk i sommer var 47 tallet på vekta....jeg er så redd for å miste motivasjon,at når jeg følte det slik,og likedan har det så travelt,så skal jeg heller slutte selve kurset,og heller konsentrere meg om å holde motivasjonen oppe her.

Jeg kan komme til kursleder for å veie meg innimellom hvis jeg vil.,vi skal ha kontakt for å fortelle hvordan det går. Håper jeg kan glede henne med mange kg som blir borte etterhvert.

 

Dagen i går,den ble bra matmessig,var i underkant av hva jeg skulle ha,1900 kalorier. Så---men jeg fikk ikke tid å trimme,og det jeg jobbet med i går på formiddagen,var ett rolig arbeid,så ingen poeng å hente der.

Skal få min andre halvdel til å lage ett fjell med ved som jeg kan rydde vekk å stable...go trim det ;) Man kan da vel fylle vedlagre for flere år bare for å få den trimmen ;)

 

Ellers så håper jeg det gikk bra med resten av dere som dro på veiing i går :D

Skal inn å lese litt før jeg vekker ungene.

Ha en knallfin dag,vi tastes :)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart deg inne på min tråd også, men jeg vil bare si at angående å slutte i kurset, så hvis du bare er flink å komme innom her, slik du har vært hele tiden, er jeg sikker på at dette skal gå bra. Du får IKKE gi opp, uansett hvor lei du skulle bli innimellom, det blir vi alle. Lov meg at du kommer innom daglig, så lover jeg det samme. Vi må hjelpe hverandre og du har allerede hjulpet meg flere ganger og jeg ønsker å gjøre gjengjeld ved å være her og oppmuntre og heie, slik vi alle gjør for hverandre her. Synes dette er topp, jeg. Og jeg går ikke på noe kurs, bruker kun disse sidene, og det fungerer helt fint. ;)

 

Ok, nå MÅ jeg begynne dagen min, har allerede kjørt 3 barn til sine forskjellige skoler, så nå skal jeg ha meg en kopp kaffe og så setter jeg igang.

 

Håper du og alle andre får en strålende dag.

 

Stor klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...