Gå til innhold

Ned 30 kg på 10 mnd


Gjest stafettpinnen

Anbefalte innlegg

Gjest stafettpinnen
Jeg håper og tror at dette bare var en slags nødløsning nå i jula.

Hele mnd har jo handlet om mat og snop og kaker.

Hva jeg kan spise og ikke spise.

Blir sprø av dette.Så håper at alt roer seg når denne fæle mnd er over.

Du fikk meg til å tenke litt mer positivt da du skrev det' date='at ting blir bedre når desember er over.

 

Jeg forstår ikke helt dette vi strir med stafettpinnen

Vi vilø jo ned i vekt,men at det skal være så vanskelig noe som vi vil så stærkt!

 

Jeg går jo ned i vekt,men føler jeg ikke er flink NOK.

 

Uff dere må jo tro at jeg er helt psyko eller noe,som har så mange følelser og tanker rundt mat og slanking hehe[/quote']

 

Tror ikke at du er psyko :-) Når du skriver om følelsene og tankene dine kjenner jeg meg stort sett igjen... og det er jeg nok ikke alene om!!

 

Nei, jeg skjønner heller ikke at det skal være så vanskelig å få til når vi ønsker det så sterkt og sliter for det.

 

For noen dager siden spurte dattera mi(9år) meg: Mamma, hva ønsker du deg mest i verden. Den første tanken som slo meg var selvfølgelig å bli SLANK. Hadde ikke lyst til å si det. Men hadde jeg truffet på ånden i lampen og kunne ønske meg et egoistisk ønske er jeg ikke i tvil hva jeg ønsker meg mest av alt.

 

...ellers har jeg det jeg tenger, en frisk datter, familie og venner,en grei jobb, en grei leilighet, bil, er ikke blakk.... :-) (mann har jeg ikke lyst på før jeg blir slank igjen)

 

Etter en stund sa jeg det til henne. Da fikk jeg til svar: Ja, men det kan du jo bli!

(jeg veier nesten 100 kg så hun ser jo at jeg veier for mye, og jeg prøver å fokusere på at det er bedre for kroppen å veie mindre) Det har hun jo helt rett i. Det er jo ikke et uoppnåelig ønske jeg har, men jeg må regne med å slite for å nå det. Men det vil helt sikkert bli verdt det.

 

Da jeg spurte hva hun ønsket seg svarte hun: Å møte Tshawe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 709
  • Created
  • Siste svar

Hehe så koselig:)

 

Det har datteren min og lyst til

Datteren min har jo fått meg seg att jeg er på slanken,men jeg har bare sagt at jeg spiser snnere og at jeg trener for å få mer muskler i armer og bein.

Guten min på 5 år sa her ein dag:

mamma eg hørre at du slanke deg litt,men se ,du har jo ikje det,du har store mage!

Haha ,da måtte jeg le litt.

Synes du er så flink stafettpinnen!

 

Og oppmuntrene og god:)

 

Mange klemmer fra meg:)

 

Venter besøk kl 18,så nå skal jeg stelle meg litt og kutte opp kålerabi,gullerøtter og blomkål.

Skal ha dip m kesam

og vann med lime skiver;)

 

 

ha en fin lørdags kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Nå har mannen min og jeg funnet ut at jeg må slutte å tulle med maten og veiinga mi.

Det nyet året som kommer skal jeg fokudere på å bli sunn.

Slutt på telling av kcal ,og slutt på sulte slanking ,for og så frotse og bli kvalm.

Dette har gått helt til hodet på meg.

Blitt rett og slett sykt.

 

Så fra tir så kommer jeg ikke til og legge inn hva jeg har spist for kontrollere kcal inntaket.

Men jeg skal spise 5 måltider til dagen.

Jeg vet jo sånn ca hvor mye jeg skal spise til frokost foreksempel,så vet jo sånn noen lunne hva jeg får i meg.

Så blir nok liggende på 1400-1600 kcal.

 

Har vært så slakk og sliten i det siste,for jeg har spist alt for lite til hvert måltid.

Så tror ting blir bedre nå.

jan mnd er målet og gå tur 2 ganger i uken.

Ikke mål om skritt eller i min,men så langt og fort jeg har lyst å gå.

Vil ikke presse meg for mye.

 

Regner med at jeg vil gå opp litt i vekt igjen,siden jeg skal øke kcal inntaket.

Men jeg skal bare veie meg 1 gang i mnd.

Veier meg nå på tir og så tir om 4 uker.

Mannen min skal ta ut batteriene av vekta.

 

Jeg må rett og slett slutte å fokusere på vekt,mat ,slanking.

Skal fokusere på å leve sunt,med en sunt og godt kostold,og frisk luft til sinnet;)

 

 

 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Dette høres veldig fornuftig ut! Bra at du har en forståelsesfull mann. Dette skal nok gå bra :-)

 

Det aller viktigste er jo å vende seg til å få et fornuftig forhold til mat... som vi kan leve med. Ikke så lett det heller, men kjempe viktig på sikt.

 

Kjenner meg som vanlig igjen i det du skriver :-) Det var jo derfor jeg måtte ta en pause nå. Kjempe flink i noen dager - sprekk - dårligsamvittighet - spise ennå mer... Blir veldig sliten (og ødelagt?) i hodet av slikt. Har jo holdt på sånn i 9 år nå... Får jeg det ikke til denne gangen må jeg gå til legen å søke hjelp av en "ernærings psykolog". Det er jo i hodet problemet sitter.

 

Du har jo klart å kvitte deg med mange kilo dette året, så det gjør ikke noe om det går litt seinere med de neste kiloene.

 

Jeg har dessverre alt for mange kilo å kvitte meg med så jeg må være streng, men skal passe på å få i meg nok næring!

 

Godt å høre at du har en fornuftig plan. Blir spennende å følge med. Tror helt sikkert at du vil få det mye bedre med deg selv :-)

 

Godt nyttår!

 

Klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut stafettpinnen

Veldig slitsomt og tøft og ha det sånn.

ja jeg tror det ødelegger veldig mye,både helse og psyken å holde sånn.

Alltid et nederlag visst vi har spist for mye.

Sånn skal det ikke være.

Er så stolt av deg som er så åpen og har selv innstinkt!

Da er eg sikker på at alt blir bedre for deg:)

 

Tror nok alt kommer til å gå bedre med meg og nå,har vært på "bånn",så da er det bare en vei ...opp igjen:)

 

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen

Da var de på an igjen!

Vekta viste 97,5kg i dag

 

Var såååå fornøyd 24.09.07. Da veide jeg 88,3. Hadde gått ned 10 kg.

Nå er dessverre nesten alle kiloene tilbake igjen... på 3mnd.

 

Håper og tror at de første kiloene forsvinner tålig fort, men jeg må selvfølgelig jobbe for det.

 

Er heldigvis veldig motivert til å ta fatt på oppgaven :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg hiver meg på denne gruppen hvis det er ok?. Dere virker aktive og gode motivatorer.

 

Jeg er 25 år og i går viste vekta 89,1 kg!! og målet mitt er 60 kg. Jeg er 164 høy, så dette burde være en bra vekt for meg tror jeg. Hvor lang tid jeg skal bruke på dette er litt usikkert, men skal ihvertfall med 10 kg innen sommeren. Helst mer selvfølgelig. Jeg velger å ta det rolig og setter mine mål langsiktige. Da er ihvertfall sjangsen for å gå opp igjen mindre.

 

Jeg har prøve å slanke meg før, men da gikk jeg på kur. Da veide jeg litt over 90 kg og gikk ned til 81, men dessverre kom alt på igjen. Så nå er det nytt år og nye muligheter:-)

 

Jeg har godteri avtale med 2 venninner og skal ikke spise godt frem til sommeren. Dette gjelder også is og kaker (bortsett fra i konfirmasjoner). Ellers skal jeg prøve å trene 3 ganger i uka og gå tur de dagene jeg ikke trener. Jeg vil prøve spinning og styrke. Så abonerer jeg på Iform og satser på noen bra råd der..

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
Dette går bra skal du se;)

Blir du med å gå tur 2 ganger i uka?

 

Klem

 

Kan jo ikke si nei til det :-) Frisk luft 2 ganger i uka høres bra ut. Er alt for lite ute nå om vinteren. Hjelper nok med en liten avtale :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke si nei til det :-) Frisk luft 2 ganger i uka høres bra ut. Er alt for lite ute nå om vinteren. Hjelper nok med en liten avtale :-)[/QUOT

 

Flott!

Når starter vi?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg hiver meg på denne gruppen hvis det er ok?. Dere virker aktive og gode motivatorer.

 

Jeg er 25 år og i går viste vekta 89' date='1 kg!! og målet mitt er 60 kg. Jeg er 164 høy, så dette burde være en bra vekt for meg tror jeg. Hvor lang tid jeg skal bruke på dette er litt usikkert, men skal ihvertfall med 10 kg innen sommeren. Helst mer selvfølgelig. Jeg velger å ta det rolig og setter mine mål langsiktige. Da er ihvertfall sjangsen for å gå opp igjen mindre.

 

Jeg har prøve å slanke meg før, men da gikk jeg på kur. Da veide jeg litt over 90 kg og gikk ned til 81, men dessverre kom alt på igjen. Så nå er det nytt år og nye muligheter:-)

 

Jeg har godteri avtale med 2 venninner og skal ikke spise godt frem til sommeren. Dette gjelder også is og kaker (bortsett fra i konfirmasjoner). Ellers skal jeg prøve å trene 3 ganger i uka og gå tur de dagene jeg ikke trener. Jeg vil prøve spinning og styrke. Så abonerer jeg på Iform og satser på noen bra råd der..

 

Lykke til alle sammen[/quote']

 

 

 

 

hei og velkommen hit til oss:)

 

Høres ut som en kjempe plan du har;)

Blir spennende å følge deg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg hiver meg på denne gruppen hvis det er ok?. Dere virker aktive og gode motivatorer.

 

Jeg er 25 år og i går viste vekta 89' date='1 kg!! og målet mitt er 60 kg. Jeg er 164 høy, så dette burde være en bra vekt for meg tror jeg. Hvor lang tid jeg skal bruke på dette er litt usikkert, men skal ihvertfall med 10 kg innen sommeren. Helst mer selvfølgelig. Jeg velger å ta det rolig og setter mine mål langsiktige. Da er ihvertfall sjangsen for å gå opp igjen mindre.

 

Jeg har prøve å slanke meg før, men da gikk jeg på kur. Da veide jeg litt over 90 kg og gikk ned til 81, men dessverre kom alt på igjen. Så nå er det nytt år og nye muligheter:-)

 

Jeg har godteri avtale med 2 venninner og skal ikke spise godt frem til sommeren. Dette gjelder også is og kaker (bortsett fra i konfirmasjoner). Ellers skal jeg prøve å trene 3 ganger i uka og gå tur de dagene jeg ikke trener. Jeg vil prøve spinning og styrke. Så abonerer jeg på Iform og satser på noen bra råd der..

 

Lykke til alle sammen[/quote']

 

Hei!

 

Velkommen skal du være:-)

 

Klem Kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Takk:-)

 

Er kjempe spennende å følge med på dere også. Jeg har også veie dag på tirsdager.. Gruer meg til første veie dag. Er ikke så lett dette her. I dag var jeg på treningsstudioet da.. Så har vært litt flink. Ellers spist 5 ganger i dag..Håper bare jeg ikke har spist for mye. Er det som er mitt problem..Spiser ofte litt for mye til middag. Men i dag hadde vi wok med scampi og fullkonsris..er jo sunt det håper jeg.

 

i morra blir det taco..ikke bra men.. Er min yndlingsrett..må bare begrense rømma og osten så burde det bli litt sunnere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Takk:-)

 

Er kjempe spennende å følge med på dere også. Jeg har også veie dag på tirsdager.. Gruer meg til første veie dag. Er ikke så lett dette her. I dag var jeg på treningsstudioet da.. Så har vært litt flink. Ellers spist 5 ganger i dag..Håper bare jeg ikke har spist for mye. Er det som er mitt problem..Spiser ofte litt for mye til middag. Men i dag hadde vi wok med scampi og fullkonsris..er jo sunt det håper jeg.

 

i morra blir det taco..ikke bra men.. Er min yndlingsrett..må bare begrense rømma og osten så burde det bli litt sunnere..

 

Hei!

Taco er sunt og godt. Du kan spise 3 skjell eller 1 lompe. Bruk kesam istedenfor rømme og mindre ost. Advocado er hjertegodt... Kan det bli bedre.

Kos deg:-)

 

Klem kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo emdaju og stafettpinnen

 

Hvordan går det med dere?

 

Klem kjomsa

 

 

 

Hei:)

Joda alt bra her.

Har ikke komt igang med turene mine...

I dag har det vørt liten storm her,så har ikke vært utforbi døren i dag.

Men tenkte tur dagene mine skal være tir og tor,og blir det en tur med familien i elgene så blir jo det en bonus.

 

Maten har det gått bra med denne uka.

Utenom i går da,da lagde vi boller,spiste 4 av di,men lagde di små sann at d ble ca 2 i vanlig str.

 

I kveld har vi tygd sukkerfri tyggi hehe

Kjøpte 6 forskjellige ekstra pakker,så vi har rett og slett vært en tyggis familie i kveld.

Ungene syns jo det var litt morsomt da;)

 

 

Ungene og jeg har blitt enige om at lørdagene i 2008 så skal vi tenke litt fornuftig når vi handler lørdags godt.

 

Far pleier å ha 1 stor firkløver og 1 chipspose.

Mor pleier å ha 1 stor firkløver og 1 chips pose(ivertfall di lørdagene jeg gir f...)

Og ungene plukker små godt eller andre ting for 50 kr.

 

Nå skal vi ha 1 chips pose i skål på bordet og 1 stor sjokolade i biter i skål

eller vanilje is med nonstop og peanøtter.

 

Er jo helt sprøtt hvor mye vi har trykt i oss.

 

Har jo avogtil handlet dette inn på fredag etter jobb,er jo meningen at det skulle være lørdags godt.

MEN har jo spist det på fredagen og kjøpt nytt på lørdagen hehe.UFF!

 

 

Hvilke vaner har dere ang lørdags godt og mengder?

Vær helt ærlig nå;)

 

Klemmer klemmer klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Takk:-)

 

Er kjempe spennende å følge med på dere også. Jeg har også veie dag på tirsdager.. Gruer meg til første veie dag. Er ikke så lett dette her. I dag var jeg på treningsstudioet da.. Så har vært litt flink. Ellers spist 5 ganger i dag..Håper bare jeg ikke har spist for mye. Er det som er mitt problem..Spiser ofte litt for mye til middag. Men i dag hadde vi wok med scampi og fullkonsris..er jo sunt det håper jeg.

 

i morra blir det taco..ikke bra men.. Er min yndlingsrett..må bare begrense rømma og osten så burde det bli litt sunnere..

 

 

Nei det er ikke lett,grusomt å skulle snu livstilen.du har sikkert lest innleggene mine...

Opp og ned og opp og ned,både i humør og vekt.

Men har bedre tro på 2008;)

Så flink du er som har komt deg oppi 5 måtider,det er bra.

Er ikke lett å stoppe å spise visst middagen er go nei.

Men jeg har en litt lur regel.

Forsyner meg aldri mer enn 1 gang.

Tar oppå det jeg har lov å spise ,når jeg er ferdig ,men fortsatt sulten ,så reiser jeg meg og går fra bordet.

Eller så gir jeg mannen min tallerken min når jeg er ferid og spise.

Da kan jeg ikke forsyne meg igjen

Strengt,men det må det være.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
Kan jo ikke si nei til det :-) Frisk luft 2 ganger i uka høres bra ut. Er alt for lite ute nå om vinteren. Hjelper nok med en liten avtale :-)[/QUOT

 

Flott!

Når starter vi?

Klem

 

Kan vi ikke starte neste uke? På tirsdag, når vi har veiedag. Har vært utrolig trøtt de siste dagene. Tøft å begynne på jobb etter 11 dager med ferie :-)

 

Vi har jo disse fine trenings-apparatene våre hjemme. Skal begynne å bruke den 3 ganger i uka. Må komme litt i form før jeg tropper opp på Spenst på høypulstimene. Formen er elendig nå! Bruker du din?

 

Har hvilepuls på 90. Det er selvfølgelig alt for høyt. Er det noen av dere andre som har målt deres hvilepuls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stafettpinnen
Hallo emdaju og stafettpinnen

 

Hvordan går det med dere?

 

Klem kjomsa

 

Har slitt med å slutte med Pepsi Max igjen denne uka. Hadde begynt å drikke ca. 3l igjen om dagen. Har klart det, så langt, men har hatt fryktelig vondt i hodet. Har ikke blitt noe trening. Har vært tålig flink med maten, men ikke kjempe flink. Klarer ikke begge tingene på en gang. Har vært utrolig trøtt også de siste dagene etter ferien. Er ikke vant til å stå opp så tidlig. Det er vondt å være så trøtt .... å holde ut på jobb. Endelig helg :-)

 

Skal bli streng til uka :-)

Regner med at den værste hodepinen har gitt seg da, og at ikke jeg er så utrolig trøtt.

 

Håper det går greit med deg. "Julekiloene" er nok på vei bort :-)

Får du trent noe?

 

Emdaju, hvordan går det med deg og Pepsi Max drikkingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stafettpinnen

 

Ikke kommet igang med trening ennå jeg heller.

Men julekiloene er borte. veide 300gr mindre i dag enn før jul Veldig fornøyd med det.. De sitter ihvertfall ikke hardt....

 

Det betyr for meg at når jeg er kvitt mine overflødige kiloer, er det bare å passe på og ta kiloene med en gang de kommer.

 

Man kan dra på ferie og kose seg, men bruke hode....

Være strenge når man kommer hjem så er de borte på en uke...

 

Det betyr at man kan leve.... Lærdom for meg dette her....

 

Klem kjomsa:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke lett' date='grusomt å skulle snu livstilen.du har sikkert lest innleggene mine...

Opp og ned og opp og ned,både i humør og vekt.

Men har bedre tro på 2008;)

Så flink du er som har komt deg oppi 5 måtider,det er bra.

Er ikke lett å stoppe å spise visst middagen er go nei.

Men jeg har en litt lur regel.

Forsyner meg aldri mer enn 1 gang.

Tar oppå det jeg har lov å spise ,når jeg er ferdig ,men fortsatt sulten ,så reiser jeg meg og går fra bordet.

Eller så gir jeg mannen min tallerken min når jeg er ferid og spise.

Da kan jeg ikke forsyne meg igjen

Strengt,men det må det være.

Klem[/quote']

 

 

Ja jeg har også stor tro på 2008..Tror dette blir et fint år..Jeg kommer snart over store utfordringer..Jeg skal til Til Amerika om en mnd...Huff..Men de jeg reiser med er også veldig opptatt av kosthold så satser på at jeg er flink når de er flinke og at vi hjelper hverandre til å ikke proppe i oss der borte:-)

 

Så lurt tips..Det skal jeg også begynne med.

 

Ha en god helg..Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen' date=' kce :-)

 

Ser ut som du er godt igang. Koselig at du vil være med her :-)

 

Lykke til![/quote']

 

 

Tusen takk:-) Første veiing til tirsdag..Gruer meg og gleder meg...Blir spennende å se om jeg gjør noe rikig..

 

Ha en god helg..Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med å slutte med Pepsi Max igjen denne uka. Hadde begynt å drikke ca. 3l igjen om dagen. Har klart det' date=' så langt, men har hatt fryktelig vondt i hodet. Har ikke blitt noe trening. Har vært tålig flink med maten, men ikke kjempe flink. Klarer ikke begge tingene på en gang. Har vært utrolig trøtt også de siste dagene etter ferien. Er ikke vant til å stå opp så tidlig. Det er vondt å være så trøtt .... å holde ut på jobb. Endelig helg :-)

 

Skal bli streng til uka :-)

Regner med at den værste hodepinen har gitt seg da, og at ikke jeg er så utrolig trøtt.

 

Håper det går greit med deg. "Julekiloene" er nok på vei bort :-)

Får du trent noe?

 

Emdaju, hvordan går det med deg og Pepsi Max drikkingen?[/quote']

 

Godt å se at det er flere som sliter med pepsi maxen..Jeg er avhenging..Jeg elsker pepsi max til frokost blant annet..Ikke bra. Jeg har også mye vondt i hodet. En gang kuttet jeg ut all pepsi max i 4 uker og da hadde jeg ikke noe vondt..Men begynte så klart igjen og nå har jeg en del vondt i hodet igjen..hmm...

 

Er jo forsket på søtningsmiddelet i den, og at det ikke er bra. Er mange som har fått flere plager av det stoffet. Leste om det i en magasin, men husker ikke hvilket. Så lønner seg å kutte litt ned..Jeg skal prøve å bare drikke et pr. glass på kvelden i første om gang, og i helger da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...