Gå til innhold

En ny slankedagbok


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest Tistelen

Heihei! Svarer deg her inne :-) Jeg prøver 36 buksene mine hver uke, og de aller fleste får jeg fint over rumpa, men mitt store problem er magen, mangler ca rundt 7 cm for at buksene skal sitte pent. Trening og ned 4,6 kg til så tror jeg det går greit! ....håper jeg da....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Gjest HelleDudena

400 gram opp:-( 72,9 kg

 

Men vet jo grunnene: lite trim, uregelmessige måltider og litt ekstra. Men kjenner meg mer motivert igjen. Og så kom jeg til å tenke på at sambo og jeg har et sykt veddemål. Jeg skal under 70 kg (jeg selv som har bestemt det) og han under 86 kg innen 12. mars. Ingen premie til den som klarer det, men en sjuk, sjuk straff til den som ikke klarer det. Så da har jeg vel egentlig motivasjon nok;) Men andre grunner er:

 

- bare det å se 6-tallet først på vekta

- kunne komme inn i hvilken som helst bukse i str 40

- se bedre ut i bikini

- bli i enda bedre form

 

Og når man har satt seg et mål, bør man vel sette seg delmål også. So here we go again:

 

30.01: 72,3 kg - 71,3 kg (1 kg foran skjema)

06.02: 71,9 kg

13.02: 71,5 kg

20.02: 71,1 kg

27.02: 70,7 kg

05.03: 70,3 kg

12.03: 69,9 kg

 

Og hvordan skal målene nås:

- minimum 7 tp i uka

- minst 5 måltider hver dag

- kalori-inntak på ca 2000 kcal (mindre amming fra februar siden jeg skal jobbe da)

- skrive hver dag de neste 3 ukene, men ha en kosedag i uka. Denne uka blir det kosedag i morgen siden vi skal feire at pappa blir 55 år da

- masse vann

 

I helga skal vi være hos mine foreldre, dvs på søndag formiddag reiser vi hjem jentene og jeg. Ingen trilletur da siden tvillingvogna er ødelagt:-( Tror ikke sambo rekker å se på den heller før søndag kveld. Så denne ukas tp skal oppnås med trilletur torsdag, fredag, lørdag og mandag pluss styrke søndag og tirsdag og eventuelt fettforbrenning mandag.

 

I helga har leverandøren av hyttekjøkkenet sagt at han skal komme og montere det. I tillegg skal svigers, svogeren min og samboeren hans lute hytta. Sambo skal vel legge membran pluss lakke gulv pluss lute. Så etter denne helga er vi et stort skritt nærmere å bli ferdige. Listing, flislegging på badet og ganggulv er de store tingene som gjenstår. I etterklokskapens navn må jeg bare si at bygging og små barn er en dårlig kombinasjon. Sliten pappa siden han bruker nesten hver helg på hytta og sliten mamma som blir mye alene med to små. Men nærmer seg ferdig:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Har vært veldig bra, ca 2200 kcal og litt over et trimpoeng.

 

Strømbehandling har jeg også hatt i dag. Denne uka skal jeg jammen veie meg torsdag, fredag, mandag, tirsdag og onsdag for å se hvordan vekta utvikler seg.

 

Liten utfordring i helga, men men.....

 

Torsdag: 72,9

Fredag: 72,4

Mandag: 72,0 :-) (kanskje det blir gym-matte allerede på onsdag?)

Tirsdag: 70,9 (et døgn med omgangssyke har tømt kroppen)

Onsdag: 71,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Så da går trilleturen i dag i vasken siden tvillingvogna mi er ødelagt.

 

Storesøster har skikkelig vondt i halsen, og har klaget over det i hele natt. Urolig søvn igjen, med andre ord.

 

Ja ja, det kommer ikke an på hvordan man har det, men hvordan man tar det. Så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg syns det er veldig effektivt, MEN den eneste jeg mener fungerer er den som heter Winsor pilates. Jeg blir støl i hele mageregionen etter en slik trening. På hver DVD følger du Mari Winsor og noen av instruktørene i hennes studio, Mari står og forklarer mens instruktørene demonstrere. Veldig bra syns jeg.

Det som er viktig med pilates er å puste riktig og gjøre sakte bevegelser og det er noen harde øvelser innimellom. Klarer ikke alt ennå, men har forhåpninger;)

 

De jeg har er Winsor Pilates: "AB sculpting" (mage, 22min), "The Back workout" (rygg og noe mage, 20min) og "Upper body sculpting" (mye armer og skuldre, 22min)

Det eneste stedet jeg vet om at de blir solgt er på TVSHOP. http://www.tvshop.no

 

Jeg er kjempefornøyd og jeg begynte å bli fastere rundt magen etter 3 uker med 4 ganger i uka:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

En fin helg, selv med en syk 2 åring på fredag som heldigvis kviknet til ut over dagen. Særlig etter at vi kom til momom og morfar. Bursdagsfeiring med rådyrstek, fløtegratinerte poteter og kaker. Jeg er stolt av meg selv, for jeg spiste ikke mer enn det jeg kan og bør. Et lite stykke kake ble det. Det beste av alt var at jeg etter middag og kaker fant frem refleksvesten og gikk meg en tur.

 

Lørdag gikk jeg tilsammen halvannen time, og var flink med maten.

 

I dag har jeg ikke trimmet. Minsta kastet opp to ganger i natt, og i dag har all mat bare rent rett igjennom henne. Så vi har kost oss inne i dag, mens størsta har vært på tur med momom og morfar. Og fremtiden i norsk langrenn er reddet i følge min far. Han har, helt objektivt selvfølgelig, aldri sett en 2 åring med større talent på ski. Nåja;) Hun prøvde iallefall skiene for første gang i dag, og hun hadde fått teken på det med en gang. Litt trist at jeg ikke fikk sett det.

 

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med helga som har inneholdt mange fristelser som jeg har sagt nei til. Målet var 6 tp, og min slankeuke har igjen 2 dager og jeg har allerede 6:-). Jeg har også satt meg opp belønninger for de 3 siste kiloene som skal av. Første kg: gymmatte, andre: kul drikkeflaske og tredje: Rønnisch treningsbukse.

 

Nå skal jeg finne igjen senga, ingen vet vel hva natta bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Gårsdagen tilbrakte jeg sammenkrøpet på badet.... Au au... Og husket så innmari godt hvorfor jeg synes det er kjipt å være gravid. Kramper hver eneste gang jeg tok en liten slurk vann, for ikke å snakke om mat.

 

Nåja, formen er mye bedre igjen i dag. Og aldri så galt at det ikke er godt for noe, vekta viste jo faktisk under 71 kg i dag. Men....... Det er jo langt i fra reellt da. I dag blir fokuset å prøve å få i meg litt mat. Fortsatt kramper, om enn litt mildere, når jeg spiser og drikker så tror menyen stort sett vil bestå av salte kjeks. epler og farris.

 

Og nå begynner sambo å bli dårlig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HelleDudena! Du er jammen utholdende og god!!!! Her er jeg innom for å skryte i veieskjemaet at det har begynt å gå nedover igjen. Ble litt lei av å notere samme vekta hver uke litt før jul så jeg har tatt meg en god veiepause og vektklubben.no pause.

 

Men du har virkelig stå-på-vilje, ikke minst når det gjelder trening. Og jeg er sikker på at du er like flott som samboeren din sier!

 

God bedring til deg. Kanskje jeg popper innom oftere nå i dagboka di? Det kunne jo vært fint å slå følge om de siste kiloene før vi begge er i mål?

 

Hilsen fra Mummy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Hei HelleDudena! Du er jammen utholdende og god!!!! Her er jeg innom for å skryte i veieskjemaet at det har begynt å gå nedover igjen. Ble litt lei av å notere samme vekta hver uke litt før jul så jeg har tatt meg en god veiepause og vektklubben.no pause.

 

Men du har virkelig stå-på-vilje' date=' ikke minst når det gjelder trening. Og jeg er sikker på at du er like flott som samboeren din sier!

 

God bedring til deg. Kanskje jeg popper innom oftere nå i dagboka di? Det kunne jo vært fint å slå følge om de siste kiloene før vi begge er i mål?

 

Hilsen fra Mummy[/quote']

 

Det var like før jeg sendte en etterlysning etter deg. Jeg har lurt fælt på hvordan det går med deg.

 

Med meg har det gått litt trått siden før jul, litt opp og ned. Men nå er jeg "back on track".

 

Kom innom så ofte du bare vil, alltid koselig det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg skal bare sende inn kursrapporten med vekt og mål i morgen, og så er jeg på egenhånd.... Skummelt, og føler kanskje egentlig at jeg burde gått et kurs til sånn at jeg kommer helt i mål, men det var det med lommeboka da. Prøver meg på egenhånd. Tross alt er det ikke langt igjen.

 

Jeg har lagt opp en slagplan, som skal revideres ukentlig ift vektmål og trimmål for uka som kommer. Det her er min siste uke hjemme, mandag begynner jeg å jobbe igjen i 4 uker. Da må jeg få plass til litt trim om kvelden, pluss kanskje i lunchen. Får skylde på at jeg har masse ærender, og gå 20 minutter i hver lunchpause. Ta trappa i steden for heisen (4. etasje). Enkelte dager må jeg dessuten ta toget, og da trille til barnehagen for å levere storesøster (2,5 km). Jeg skal klare 7 tp i uka da også. Gir meg ikke nå.

 

Ikke veldig spent på vekta i morgen siden jeg vet at jeg har gått ned. Midjemålet er mer spennende. Målte alt unntatt midjemålet nå i kveld, har faktisk gått ned en cm rundt låret den siste uka. 2,5 cm rundt brystet, men det er jo litt avhengig av hvor melkestinn jeg er. Rompemålet er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Og midjemålet er det samme som før jeg ble gravid første gangen. Men problemet er løsskinnet under navlen på en måte. Må bare le av det. Ganske tøylig mage for å si det sånn. Ja, ja, noe merker må man jo få etter to tette svangerskap med rimelig heftig vektøkning! Selv om alt er borte nå pluss litt til.

 

71,3 kg betyr jo at det bare er 1,4 kg igjen til målet? Uff, meg og mål da..... 69,9 kg er veldig nærme 70 kg, fort gjort å sprette over igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Storesøster har hatt fri fra barnehagen i dag. Så dagen har vi fylt med sang og lek pluss en trilletur til og fra biblioteket, tilsammen 5 km og over 2 trimpoeng til meg:)

 

Matmessig har det nok blitt litt lite i dag også, men men....

 

Jeg har begynt med krom forresten, og jammen hjelper det ikke. Jeg har ikke søtsug i det hele tatt. For en fantastisk opplevelse. Jeg kan gå i butikken og se masse sjokolade uten å bli nevneverdig fristet. Jippi!!

 

Jeg har bestilt meg hoppetau i dag. I morgen skal jeg prøve å få kjøpt meg gym-matte. Og så er jeg klar for en skikkelig treningsrunde i morgen. Etter jobbintervjuet. Kryss fingrene for meg! Ikke veldig nervøs ennå, men det kommer vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Det ble en times trilletur i dag også. Deilig! Virkelig mentalhygiene å komme seg ut og gå. Så enkelt! Sur vind og snø, men det finnes som kjent ikke dårlig vær;)

 

Jeg har laget meg en motivasjonsplan. Der har jeg satt opp målene for ukene frem til bursdagen min. Den reviderer jeg hver onsdag etter hva vekta viser. Med det gode resultatet jeg hadde sist uke, trenger jeg bare å gå ned 250 gram i uka for å nå målet mitt til 12. mars:-) Men like viktig som vekta er det faktisk for meg at jeg trener/trimmer. 7 trimpoeng i uka er mitt ganske så beskjedne mål. Fra og med mandag og fire uker frem blir det kun trening etter at ungene er i seng siden jeg jobber. Da blir nok 7 tp utfordrene nok.

 

Så langt denne uka har jeg 4,5:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Er nettopp ferdig med dagens økt. Jeg har fått i stand pulsklokka, og selv om jeg drypper av svette så har jeg bare forbrent 200 kcal på en halv time.... Lurer litt på de trilleturene mine jeg. Om jeg egentlig lurer meg selv. Det teite med pulsklokka mi er at den blir helt tullerusk når jeg setter meg ned etter at jeg har trent, da viser den sinnsykt høy puls. Litt irriterende når jeg vil følge med på hvordan pulsen roer seg.

 

Uansett viste klokka at jeg hadde en puls på under 60 da jeg så på tv, og det er jo brukbart siden den "ekte" hvilepulsen er når man nettopp har sovnet og hos "normalt" trente folk ligger denne på rundt 60. En digresjon, men da jeg var gravid med eldstejenta hadde jeg en hvilepuls på 80-90, og på rundt 100 når jeg satt oppreist. Ikke mye som skulle til før jeg var totalt utslitt...

 

Uansett, var på seminar i dag. 45 minutters lunch. De brukte jeg som følger 15 min spise, 15 min rask gange og 15 min til pumping. Så mens de andre spiste dessert, trimmet jeg;) Klarnet hodet, og fordøyde det vi hadde lært i før lunch. Tror jammen at jeg faktisk skal prøve å bruke lunchen på jobben til uka på nettopp å gå meg en kjapp tur. Brødskivene mine kan jeg faktisk spise mens jeg jobber. Tirsdag tenkte jeg faktisk å trille store til barnehagen før jeg tar toget til jobb.

 

Nåja, ble calzone til middag/kvelds og Malaco truely, men har jo forbrent noen kcal i dag og da. I morgen er det barnebursdag og fastelaven. Jeg elsker fastelavensboller. Men skal ta med meg minsta og vogna på laaaaang tur i morgen. Og bare en bolle. Vekta skal ha gått litt ned på onsdag.

 

Trimmål frem til onsdag: 7 tp

Oppnådd så langt: 6 tp:-)

Så kanskje målet skal økes til 9??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Takk for hilsen i tråden min:)

Må bare si at du er så flink til å få trim inn i hverdagen, og hvis jeg har dårlig motivasjon, er det bare å gå inn hit å lese, da kjenner jeg motivasjonen komme sigende! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Og jeg har faktisk ikke overrapportert noe særlig, på en times trilletur forbrenner jeg ca 450 kcal. I tillegg har jeg en tur på 45 minutter i dag også, så tilsammen i dag har jeg forbrent over 700 kcal:-) 3,7 trimpoeng for å være helt nøyaktig. Fornøyd med meg selv i dag!!

 

Så får det heller være at det ble litt is, en bolle (uten krem, men med melis) og en tynn flis med sjokoladekake.

 

I morgen er det jobb på meg. Gleder meg, er veldig glad i jobben min. Jeg har bestemt meg for å takke nei til den andre jobben. Jeg kjente på det da jeg satt i intervjuet at jeg ikke vil bytte bort det jeg har i denne omgangen. Så når de ringer meg i morgen, må jeg bare si takk, men nei takk.

 

Spent på vekta på onsdag. Jeg håper iallefall at vekta har gått litt ned. Uansett så føler jeg meg bra, og de 10 trimpoengene jeg har samlet så langt denne uka har faktisk gjort meg i enda bedre form og enda litt fastere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg samler sinnsykt på vannet om dagen. Vekta viser iallefall ingen nedgang i morgen:-( Blæh!

 

Første dag på jobb gikk bra både hjemme og på jobb. Ingen trim i går, vi får se i kveld.... Kanskje en tur i akebakken med ungene, det blir litt trim iallefall, men jeg burde kjøre en styrkedvd.

 

Vi snakkes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Vekta viste opp en halv kilo:-( Blæh....

 

Nå blir det veiing hver morgen for å se om det går nedover igjen. I dag stoppet altså vekta på 71,8 kg. Men midjemålet holdt seg på 72 cm. Andre mål har jeg ikke tatt.

 

Gikk meg en tur i går kveld på 45 minutter, litt slapp så orket ikke å trene styrke. Litt den samme følelsen har jeg nå, men jeg må trene litt styrke nå når jeg kan. Gubben reiser bort i morgen ettermiddag og blir borte til søndag, så det blir begrenset med trimmuligheter de neste dagene. Fredagen blir kurs fra tidlig, tidlig om morgenen til jeg kommer hjem i sjutida.

 

Litt mindre aktiv her inne gitt nå som jeg er i jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Uff! Magen er i ulage, og jeg småspiser litt for mye. I tillegg bør jeg sikkert strengt tatt gå ned en meny siden jeg ammer mindre og iallefall skrive og veie. Får ta meg selv i nakken på mandag, selv om det blir småstressende dager siden jeg skal ut på kundebesøk 4 av 5 dager. Men tror det er type ha med matpakke selv, så da går det ganske greit. Ja, det er jo faktisk mye bedre enn kantine. Men det innebærer at jeg må handle på lørdag slik at jeg faktisk har noe å lage matpakke av.

 

Uansett far og barn koser seg hjemme, vi er i diskusjonsfasen om han skal ta 2 uker ekstra utover hans 6 obligatoriske. Forsåvidt greit for meg. Jeg er veldig glad i jobben min, pluss siden det har ganske mye å si for lommeboka mi at jeg jobber ift 80% (vi har sånn halvveis separat økonomi).

 

Ingen trim i går:-( I dag gikk jeg til toget, en tur som tok 20 minutter. Bedre enn ingenting. I morgen reiser jeg hjemmefra halv åtte og er ikke hjemme igjen før sju. Da er foreldrene mine samt søs med mann her. Tror kanskje jeg skal spørre om søs vil være med å gå en tur når ungene er lagt.

 

Lørdag skal jeg prøve å få til en times trilletur med begge jentene, det samme på søndag. Samt at jeg må komme meg igang med styrketreningen igjen. Har jo gym-matte og nå:D Så starter jeg med nye ark igjen på mandag.

 

Blir så sur når magen min er oppblåst og ekkel sånn som nå, den er liksom så stooooooooooor. Vil at den skal fungere som normalt.

 

Nei, jeg må vel prøve å rydde litt, sånn at jeg kan slappe av litt senere i kveld. Ingen trim i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Såvidt.

 

Vekta har gått litt opp, så jeg har meldt meg på nytt kurs. Vil så gjerne i mål.

 

Jobber masse om dagen med kundebesøk, og sitter mye i bil pluss rolig på kontoret. Lite trim. Hmm... Uff!!

 

Skal prøve å komme sterkere tilbake i kveld med en litt lengre "blogg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Først, ukas resultat er så dårlig at jeg ikke orker å skrive det en gang. F altså. At det går an. "Bare" på grunn av litt småspising her og der, mindre amming og mindre aktivitet. Og muligens søvnunderskudd. Det merker jeg best. Minsta tar igjen med å spise omtrent annenhver time om natta. Jada, jeg vet at hun kan nattavvennes nå, men man skal tross alt ha litt overskudd til å gjennomføre det også. Vond spiral det der.

 

Trimmen har blitt byttet ut med å være sammen med barna noen timer om ettermiddagen, snakke med sambo og sove. Dessuten har jeg vært så mye alene med ungene. Ingen unnskyldninger. Mine egne prioriteringer, men akkurat nå er dørstokkmila uttrolig lang for min del. Egentlig er jeg ganske skuffet over meg selv. Blæh! Ikke mye motgang som skal til. Synes liksom så synd på meg selv og for at vekta går opp selv om jeg egentlig ikke gjøre så store feil. Men jeg gjør jo feilene så da må jeg jo ta konsekvensene også. Innimellom har jeg ganske beksvarte dager, og i dag er en av disse. Og da hjelper det liksom ikke en gang at et skjørt jeg kjøpte da jeg var på mitt slankeste før jeg ble gravid. Eller at jeg får masse komplimenter om at jeg har blitt så slank og ser bra ut. Vekta styrer helt klart humøret mitt om dagen og det får meg til å bli enda mer "deppa" at jeg ikke klarer å løsrive meg.

 

Nei, nå vil jeg skrive om noe mye hyggeligere. Som at da jeg ringte sambo i dag tok eldstejenta på 2 år og 3 måneder telefonen og sa "Glad i deg mamma!". Smelt!! Hun er så flink til å snakke. Morsom lita frøken som trekker egne konklusjoner på det meste. En anelse sta, men det er da jammen jeg også. Vi er ganske like i temperamentet. Minsta er om mulig enda hissigere, men samtidig enda gladere. Så vi tre jentene her i huset er skikkelige berg-og dalbaner når det gjelder humør. Stakkars mannen i vårt liv, som selv har mye grunnere daler iallefall selv om de kanskje er bredere;).

 

Nå sporet jeg egentlig av fra det jeg skulle skrive. I morgen er det 3 år siden jeg stod alene på et hotellrom i Oslo med en positiv graviditetstest i hånda. Jeg er ikke av typen som klarer å holde på sånne store hemmeligheter, så jeg ringte selvfølgelig sambo, som da satt på et hotellrom i Steinkjer, og jeg bare gråt. Han trodde jo at noe helt forferdelig hadde skjedd, men jeg var jo bare så lykkelig og så klarte jeg omsider å få fortalt det.

 

Det er egentlig helt utrolig at jeg ble gravid, januar 2005 sov jeg hjemme 4 netter ellers så var jeg bare borte på jobb.

 

I dag ble det mye barn og lite slanking. Jeg skal komme mye, mye sterkere tilbake. 4 uker igjen til jeg aller helst vil komme under 70 kg. Skal iallefall gjøre så godt jeg kan. Og så får det faktisk være bra nok. Jeg må jo ikke være best alltid.

 

Bare kom på en bitteliten ting til, egentlig veldig personlig, men bare for å fortelle hvor god min bedre halvdel er. I dag tidlig fortalte han at han hadde ligget og sett på meg da jeg sov i natt og tenkt på hvor pen han synes jeg er. Bedre Valentines gave en den kommentaren kan ikke jeg tenke meg.....

 

Så happy valentine alle dere flotte jenter som leser dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Igår begynte jeg på kurs IRL. Nå er det slutt på tullet!

 

Jeg har nullstilt profilen min, nytter ikke å surfe på gamle resultater. Men nå må jeg forholde meg til en kveldsvekt med klær, så den er ikke direkte sammenlignbar med min tidligere morgenvekt i nettoen. Så søren heller, da tar jeg i litt og sier at 70 kg er den magiske grensen uansett. Dit er det 4,4 kg.

 

Kurset er slutt 1. april, dvs uka etter påske. Seks uker, 4,4 kg... Tja, tøft med en kjærlighetsweekend og påske i løpet av perioden....

 

Uansett, her er målene mine:

26.02 - 73,4 (satser på en flying start:-)) Faktisk: 73,6 kg

04.03 - 72,7 Faktisk 73,1 kg

11.03 - 72 Faktisk 71,7 kg

påske

25.03 - 71

01.04 - 70

 

Hjelpes. Men dette skal jeg klare. I påsken skal jeg trimme minst en time hver dag. Jeg er dessuten hjemme i hele mars. Så da er målet ti trimpoeng i uka. Første uka nå skal jeg klare sju. I dag er jeg hjemme med syk baby,men tror jeg skal ta sjangsen på å trille en lang tur.

 

Wish me luck!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

I natt sov jeg fire timer.... Forrige natta 5-6. En bitteliten joggetur er all trim så langt denne uka. Snuppelure har innimellom opp til 40 i feber, så unngår å dra henne ut. I tillegg sovner hun knapt før jeg legger meg, så rekker ikke trimme da heller. I går endte jeg med å legge meg før henne. Jeg blir så frustrert. Og sur og grinete. Føler at "alt" motarbeider vektreduksjonen min. Statoil også, f... ta de vannvittig gode sjokolade bollene de har. Eneste fornuftige jeg gjorde var å kjøpe to for 20 (en til sambo og en til meg) i stedet for tre for 25,-.

 

Ja ja, alle uker resten av livet mitt blir jo ikke sånn som denne. Ungene må da sove rundt en gang i sine egne senger. Neppe så kult når man nærmer seg konfiramasjonsalderen å dele seng med oss foreldre. Så da har vi vel bare sånn ca 14 år igjen. Hey, jeg kan satse på å bli en sprek 45-åring!

 

Dagens klagesang. Eller litt mer må ut. I natt er jeg alene om frustrasjon, byssing, synging, bønnfalling om at minsta skal sove, vugging, synging, byssing, nevnte jeg byssing? Så da får søren meg den forbaskede, pardon my french, håndtverkeren komme som avtalt i morgen siden sambo har reist på hytta pga av han. Han kom ikke sist... Prøvde å ringe i dag. Med min tlf, sambo sin og med skjult id. Ikke noe svar. Blir nok IKEA kjøkken og bad på oss.... Heldigvis har vi ikke betalt noe.... Så, har egentlig lyst til å legge ut navn og nummer, men for holde med forbrukerombudet. Eller TV2 hjelper deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Eller rett og slett dummest! Det er meg det. At det går an. Fikk besøk av ei venninne i går kveld som hadde med seg is, non stop og peanøtter.

 

Jeg er jo helt ærlig om at jeg slanker meg. Skulle liksom bare ta litte grann. Eier jo ikke magemål heller da.

 

Sånn da har jeg fått ut det. Kaloriene, iallefall noen av dem, skal jeg trimme bort så snart lille vennen bli trøtt igjen. Helt nydelig vær så da skal vi trille langt og fort. I kveld skal jeg til svigers, og de har trimsykkel. Siden de ikke ser på farmen skal jeg gå ned til trimsykkelen og svette meg igjennom farmen;)

 

Så får jeg prøve å holde meg til kaloriene mine i dag. Kosemerkene er iallefall brukt opp....

 

Men forresten; den sinnsykt trange buksa jeg kjøpte meg før jul må snart pakkes bort selv om jeg egentlig ikke har gått ned så mye siden da har jeg tydeligvis blitt mindre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...