Gå til innhold

En ny slankedagbok


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest HelleDudena

Uff! Jeg var så flink i går, ungene var lagt, joggeskoene på, dvd'n, Kari og jeg i full gang med oppvarmingen. Og hva skjer?? Et vræl inne fra soverommet, tror du jeg vil ligge her liksom? Halv elleve var det endelig kvelden for minstejenta. Og bare mamma er bra nok. Jeg orker rett og slett ikke trene når hun da bare gråter/klager når hun ikke er hos meg. Dermed ble det 15 minutter, ikke 45 minutters trening på meg i går.

 

Utleverer meg selv litt nå, men er litt lei av å bare være mamma. Minsta er totalt avhengig av meg, så det siste halvåret er det lengste jeg har vært ute av huset uten barn 90 minutter. Og da med en nervøs knute i magen, hvordan går dette?? Når minsta setter i gang, finnes det bare en ting som kan stagge gråten: pupp! Ikke tutte, ikke flaske, ikke bamse, ikke vugging/byssing/bæring. Jeg har bitt tenna sammen og tenkt at bare hun blir 6 mnd så kan jeg begynne med litt fast føde, så er det iallefall ikke fordi hun er sulten at hun gråter/skriker. Derfor brast det litt for meg når vi etter en uke med grøt-prøving fortsatt bare opplever at jenta brekker seg og spytter ut igjen grøten. Og jeg blir sur, sur, sur. I tillegg sov hu så lite i går, og skulle bare sitte på armen. Uff, vil ikke være sur. Tåler ingenting fra sambo og eldstejenta, og føler meg litt mislykket som mor.

 

Sånn da var det ute av kroppen. Sier vi. På den andre siden har jeg to fantastisk fine jenter som elsker meg uten forbehold. Jeg får all den gode kosen med minsta, og hun får virkelig en god morsmelk start på livet. Hun bør ha fått i seg en del antistoffer nå:) Jeg kan være hjemme og kose meg med jentene mine. Og faktisk så er de babyer bare en kort, kort tid. Min tid kommer, om kanskje det er litt lenger til enn jeg hadde håpet. Ingen unger er like, og selv om storesøster overnattet borte allerede da hun var 5 mnd og vi var borte en langhelg da hun var 6 mnd kan jeg ikke forvente at lillesøster skal være lik. Jeg får kose meg med den siste babyen min. Trimmen får jeg ta igjen i dag, ut på tur i tåkehavet, og male litt i kveld. Og så skal jeg unne meg en hudpleie-time snart. Bare sambo ikke er borte en lørdag, så skal jeg ha både hudpleie og frisør-time tror jeg.

 

Stakkars kjæresten min fortjener noe bedre enn at jeg er så sur. Han er jo bare god, og så får han bare sure svar. I går sa han: "Hvorfor skal du egentlig slanke deg mer? Du er jo perfekt nå. Skjønner ikke vitsen jeg." På fredag var han på hytta og snekret, og på kvelden var han alene (noe som nesten aldri skjer, det er stort sett en fest med kompisene når han er der). Han hadde slappet av og sett på tv, og tenk: "Hm... Dette hadde Helledudena mi trengt!". Og hva får han tilbake?? Ei sur megge.

 

Så til den/det/de som deler ut godt humør: GI MEG EN STOR DOSE!! Eller la meg bare bli meg selv igjen. Det holder kanskje lenge det....

 

Puh! Mye slagg som skulle ut i dag gitt, kanskje det hjelper på vekta i morgen;)

 

Hva er deres beste tips for å komme i godt humør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Gjest HelleDudena

Det stemmer jammen!! I overkant av en times tur med tvillingvogna gjør underverker på humøret. Og over 2,5 tp også! Så da kommer jeg jammen over sju trimpoeng denne uka også (siste dag i dag). Må male litt i kveld, så da kompenserer det litt for at det ble litt lite trening i går.

 

Så jeg tror fortsatt at det kan bli ny body lotion på meg til uka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Gratulere så masse:D Gøy når det er sånn:)

 

 

Jeg blir så glad, selv om det kanskje ikke er helt fortjent. Men det øker iallefall motivasjonen min. Siste uke på dette kurset nå, skal bort noen dager, men skal klare å gå ned litt denne uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Gratulerer!!!!! Fortsetter du sånn de neste ukene kan du gå på julesalget og shoppe!! :) (det skal ihvertfall jeg!!)

 

Jeg har da iallefall "tjent" meg 8.500,- å shoppe for;) Restverdien ernå 6.000,-. Men ingen shopping før jeg ser 60-tallet. Og det blir vel litt tøft å klare på litt over en måned med jul og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært utrolig god - gratulerer! Og du - det er lov å bli lei innimellom :)

 

Lykke til med de siste grammene! Men husk, når kjæresten din sier at du er perfekt, så mener han det :)

 

Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Du har vært utrolig god - gratulerer! Og du - det er lov å bli lei innimellom :)

 

Lykke til med de siste grammene! Men husk' date=' når kjæresten din sier at du er perfekt, så mener han det :)

 

Lene.[/quote']

 

Hyggelig melding!

 

Humøret er så mye bedre nå enn det var for et par dager siden. Hjelper alltid å få trene litt.

 

Kjæresten min er veldig god da, han har holdt sammen med meg i tykt og tynnt. Jeg har vært nesten 20 kg tyngre enn jeg er nå utenom svangerskapene. Og det var han ikke fullt så fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Nå blinker det siste eplet på trimtreet mitt! Så da har jeg i snitt hatt 7 tp i uka siden jeg begynte på kurs.

 

Og nå har jeg startet litt mer innsats når det gjelder trim, særlig etter at jeg merket hvor store underverker det gjør for humøret;) I dag har det blitt 4,3 tp. Hjelpes, enkelte uker har jeg ikke hatt mer.

 

For min egen del tror jeg det har vært bra å ha det utgangspunktet at 7 tp i uka er bra nok. Da ligger jeg på et nivå som jeg klarer å leve opp til når jeg begynner å jobbe igjen om et halvt år også. På tidligere kurs har jeg hatt tp i bøtter og spann til å begynne med og så har det bare dabbet av. Det blir det jo ingen gode vaner av.

 

Nå skal jeg kose meg med en yoghurt og få med meg siste del av fotball-kampen. Kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som liksom skulle være såååå flink i november etter at du utfordra meg kommer nå snikende med uoppfylte trimpoeng og veldig rolig vektnedgang. Men du holder virkelig tempoet oppe, og det skal du jammen ha skryt for oppi all grøt-elendigheten!

 

Men endelig er jeg nede på 77,6 etter 3 uker på 78,4 - så hurra for det. Har skjerpet meg denne uken og i slutten av forrige, så nå håper jeg og fortsette mot målet som er 72. Kankje jeg klarer 75 innen jul? Hadde vært supert.

 

I morgen skal jeg til frisøren og jeg gleder meg utrolig mye. Og som deg sparer jeg tusenlappene litt til......til kleskjøp mener jeg.

 

Ha en fin dag i morgen og nyt syn av et gyllent epletre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Jeg som liksom skulle være såååå flink i november etter at du utfordra meg kommer nå snikende med uoppfylte trimpoeng og veldig rolig vektnedgang. Men du holder virkelig tempoet oppe' date=' og det skal du jammen ha skryt for oppi all grøt-elendigheten!

 

Men endelig er jeg nede på 77,6 etter 3 uker på 78,4 - så hurra for det. Har skjerpet meg denne uken og i slutten av forrige, så nå håper jeg og fortsette mot målet som er 72. Kankje jeg klarer 75 innen jul? Hadde vært supert.

 

I morgen skal jeg til frisøren og jeg gleder meg utrolig mye. Og som deg sparer jeg tusenlappene litt til......til kleskjøp mener jeg.

 

Ha en fin dag i morgen og nyt syn av et gyllent epletre![/quote']

 

Du har nå bra resultater uansett da, skal gå med 2,5 kg ned til jul. Halvkiloen i uka går bra vet du, med litt innsats;) Jeg setter lista for meg sjøl der, da er jeg nede i 71 (!!) til jul.

 

Håper du ble fornøyd hos frisøren! Alltid gøy med litt fornyelse!

 

Lykke til i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Og jammen har jeg ikke klart 17 tp i løpet av de siste sju dagene.

 

Og det til tross for tette melkeganger og et par dager med feber pga det. Trodde liksom det var slutt på dette tullet nå, etter seks mnd og en uke med fullamming. Men neida. Og jeg har antagelig mer morro i vente når lille begynner med fast føde. Nå var det nok med ei natt hvor hun spiste lite pga forkjølelse, og vips så kom ikke all melka ut.

 

Uansett det blir belønning på meg i morgen! Ny bodylotion og napping av bryn hos hudpleier. De er nemlig litt ute av form.

 

Brukte litt penger på meg selv i går (og de går ikke av slankepengene har jeg bestemt meg for, jeg måtte nemlig ha ei ny bukse). Bukse i str 40 på VeroModa. Det er jeg ganske fornøyd med. Men min rare kropp slår til igjen, buksa er ganske pølseskinn i låra og så må jeg nok bruke belte på den. Dama i butikken mente den ville gå ut en halv størrelse. Det har den nok også gjort, bare ikke i låra..... Men den blir vel mer passe der etterhvert uansett.

 

Det har vært veldig motiverende å ha en trimplan her inne, så jeg prøver meg denne uka også.

 

Mandag: 1 time trilletur + 45 minutter styrke

Tirsdag: 1 time trilletur + 1,5 time maling

Onsdag: 45 minutter spinning + 30 min styrke

Torsdag: 1 time trilletur

Fredag: 0,5 time trilletur

Lørdag: 1 time trilletur

Søndag: 1 time trilletur eller 1 time spinning

 

Jeg har ikke regnet ut hvor mange trimpoeng dette gir, men regner med at det blir en del. Målet er 17 tp eller mer, og belønningen er.... tja, det tror jeg at jeg må tenke på.

 

Nå får jeg vel se om lille vil ha mere mat, for sove vil hun visst ikke:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg beveget meg ut av huset iført mine nye, pølseskinntrange bukser puttet ned i støvlettene. Jeg syntes selv det så helt ok ut, men er jeg blind for egne feil? Viser speilet mitt sannheten, eller hadde motepolitiet tatt meg hvis de hadde sett meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Både ute og i humøret mitt...

 

Ingen trim i går. Minsta er armunge om dagen, skikkelig hylgråting når hu ikke får sitte på armen min. Ingen mulighet til å få lagt før etter ni iallefall. Ender med at jeg kapitulerer og legger meg jeg og. Når hun da i tillegg sover særdeles lite på dagen innebærer det omtrent null barnefrie armer i løpet av dagen. Jeg til og med støvsuger med henne på armen. For ikke snakke om spise, rydde osv. Skuldera mi er ikke det spor bedre etter tre tusen kroner brukt på behandlinger. Og da er det ekstra fint å gå rundt og bære på nærmere åtte kg hele dagen.

 

Og så tråkket dumme meg på vekta i stad. Og det var heller ingen positiv opplevelse. Men veiedagen er i morgen så får vi bare satse på å drikke bøtter med vann i dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Lille babyen min tok sine første ordentlige krabbesteg i stad!! 6 mnd og 9 dager gammel! Flinke lille jenta mi. Mulig det er grunnen til hennes dårlig humør, frustrasjon over å ikke få til å krabbe mener jeg.

 

Mammaen ble blid nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Hvorfor er jeg så j....g opphengt i hvilke tall vekta viser? Hvorfor kan jeg ikke bare være fornøyd når jeg er fornøyd med det jeg ser i speilet? Hva betyr egentlig tallene vekta viser, det er jo cm og det som alle andre ser som egentlig teller....

 

Hele gårsdagen var en gedigen nedtur. Spinningen gikk i vasken pga litj`frøkna bare vil være hos mammaen sin og hylskriker når hun ikke får det. I tillegg sover hun lite om dagen, og sovner ikke før halv elleve-elleve. Da er det ikke mye tid igjen for meg.... Hverken til det ene eller andre. Jeg orker rett og slett ikke å prøve å prioritere trimmen en gang. Bare meg selv det går utover. Men en vakker dag har jeg ikke syke barn lenger;) Eller baby som bare vil være hos mammaen sin. En vakker dag er hun ei voksen, selvstendig jente som ikke har noen som helst planer om å sitte i fanget til mammaen og kose. CARPE DIEM!! Lev i nuet og nyt det du har, Helledudena. Lett å si og skrive, litt vanskeligere å etterleve. Jeg trenger virkelig å lære meg å bare være til stede her og nå, og gjøre det beste ut av situasjonen.

 

Vektmessig gikk jeg på en gedigen sprekk i går. Mamma baker verdens beste kake. Den minner litt om "Verdens beste", men med vanlig krem i stedet for vaniljekrem, mer marengs og med hasselnøtter. Pinoccio-tårte. Nam-nam. Og tre biter koste jeg meg med. Pluss en nydelig elgstek med gulrotstuing, pasta (jeg er sær, liker ikke poteter) og saus. Og jammen noen skiver loff med pålegg senere på kvelden også. Toppet det hele med to glass Hamar-julebrus (den beste julebrusen, ingen over, ingen ved siden av). Var det verdt det? JAAAAAAAAAAA!! Så får den hersens vekta vise hva den vil på onsdag, men en kveld ødelegger ikke for resten av uka. Dessuten var kakebitene fliser, elgstek er magert og jeg skulle jo uansett ha kveldsmat.

 

Jeg gir ikke opp altså, men er jo ganske fornøyd med kroppen min nå, så får det ta den tiden det tar å gå ned de siste 4,7 kg. Krysser jo fingrene for at vannet forsvinner relativt fort da, så kanskje jeg ser 73-tallet igjen på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Har det vært siden forrige onsdag. Jeg har tatt noen dager fri fra hele slankingen, ikke med overspising, men mere spise det jeg har lyst og ikke la maten være i fokus hele tiden.

 

Hentet meg inn igjen i går, og nå er det tre uker med full innsats. Vekta på lillejuleaften skal vise 72,5 kg eller mindre.

 

Lørdag hadde jeg barnefri for å kjøpe meg juleklær. Ja, ja, eneste som kom ut av det er at jeg nedentil nå er en str 40+, kanskje 41;). Oventil preges av to store fordeler så der er jeg en str 42. Uansett begynner det å bli ganske greit. Gubben og jeg er enige om at nå str 40 passer greit uansett butikk så kanskje det er på tide å gi seg. Hm.... Vil jo gjerne under 70 kg da men.....

 

Tror ikke alt jeg hadde lagt på meg i forrige uke er borte, men satser på at vekta viser 73 komma et eller annet på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Av klær her i huset. Ingen av oss trenger egentlig noe nytt. Eldstedatteren min har f.eks. to vinterkåper, 3 dynjakker, 4 fleecejakker osv. Rekker jo ikke bruke alt en gang. Trøster meg med at jeg har ei til som kan bruke det etterhvert.

 

Jeg har en full garderobe av klær jeg nesten hadde glemt at jeg har. Masse fine klær. Trenger strengt tatt bare noen nye jeans. Og det skal jeg kjøpe meg bare jeg blir ferdig med å slanke meg.

 

Lite trim i dag også, men går greit med maten. Laks er bare favorittmaten min om dagen. Spiste det i dag igjen. Og forresten, på fredag spiste jeg røkt og speket villsvin. Det er også veldig godt:-)

 

På onsdag skal de ha julekabaret i barnehagen, gleder meg til å høre og se jenta mi og de andre opptre. Hun elsker å synge og danse. "tycker du om mig?" går det i her om dagen og "nå er det sent, nå er det tidligt".

 

Krysser bare fingrene for at vekta går riktig vei, vil komme meg ned til 72,5 til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Ungene mine har også masse klær, jentungen har skapet fullt og jeg har ingen som kan bruke dem når hun har vokst ut av det... Syns jeg ser lilletass i klær med jentepynt på..... eller nei! Du er heldig som har en jente til som kan arve! Jeg har tatt vare på de peneste klærne som begge har vokst ut av, for det kan jo hende at jeg etterhvert får tantebarn! Håper jeg! Søstera til gubben er jo gift så da kan det jo hende at de prøver etterhvert!

 

Forresten lykke til på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Heihei! Ungene mine har også masse klær' date=' jentungen har skapet fullt og jeg har ingen som kan bruke dem når hun har vokst ut av det... Syns jeg ser lilletass i klær med jentepynt på..... eller nei! Du er heldig som har en jente til som kan arve! Jeg har tatt vare på de peneste klærne som begge har vokst ut av, for det kan jo hende at jeg etterhvert får tantebarn! Håper jeg! Søstera til gubben er jo gift så da kan det jo hende at de prøver etterhvert!

 

Forresten lykke til på onsdag![/quote']

 

Det hjalp tydeligvis;) Vannet er borte til tross for noen dårlig dager med lite trim. Nå er det full skjerpings frem til jul. Har en kilo til som skal bort innen den tid. Minst.

 

Jeg sparer alle klærne etter jentene som fortsatt ser hele og pene ut. Jeg vil, vil, vil snart bli tante. Både søs og svigerinna mi er 26 år. Søs giftet seg for halvannet år siden.... Svogeren min, altså gubben til søs, var bråkjekk da vi fikk eldstejenta, de skulle ikke bli sååå gamle som oss før de fikk første barnet. Vel, jeg var 27 og sambo 29. De er 26 og 27 år nå..... Nå ja, tiden vil vise. Søs er kaptein på håndball-laget sitt og ikke helt klar for å ta et hvileår ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Og den har gått kjempe bra, har ikke skrevet og regnet med vet at jeg har holdt meg innenfor mine 2300 kcal. Bakte pepperkaker i dag med store og tremenningen hennes. Ungene dyttet innpå deig, med litt uheldige konsekvenser for magene..... Store fikk sånne små pepperkakeformer i kalenderen i dag, og synes det var ganske lurt for da kunne jeg smake på en pepperkake eller to uten å bruke alt for mange kosemerker;)

 

Ingen trim dog, men med en 2 åring og ei på 6 mnd som har begynt å krabbe så vidt, så sitter man ikke mye rolig i løpet av en dag.

 

Har funnet frem rockeringen min, så nå skal det rockes. Vil ha slankere midje, og vet at rockering da har vært effektivt tidligere.

 

Sambo begynner å synes at det er nok med slanking, han er ikke enig i at jeg skal gå ned 4 kg til. Men...... Jeg vet jo selv at jeg jobbet ganske hardt med å holde vekten da jeg veide 72-73 kg sist, men jeg tror jeg har kommet lengre mentalt nå. Dessuten ble jeg jo ganske fort gravid etter at jeg hadde kommet ned til den vekten, og fikk aldri muligheten til å begynne på hold vekten. Nei, fullfører dette kurset jeg. Og satser på at mest mulig forsvinner. Tror jeg.

 

I morgen skal lille få vaksiner. Håper ikke hun reagerer nå heller, gjorde ikke det sist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo begynner å synes at det er nok med slanking' date=' han er ikke enig i at jeg skal gå ned 4 kg til. Men...... Jeg vet jo selv at jeg jobbet ganske hardt med å holde vekten da jeg veide 72-73 kg sist, men jeg tror jeg har kommet lengre mentalt nå. Dessuten ble jeg jo ganske fort gravid etter at jeg hadde kommet ned til den vekten, og fikk aldri muligheten til å begynne på hold vekten. Nei, fullfører dette kurset jeg. Og satser på at mest mulig forsvinner. Tror jeg.[/quote']

 

Hei! Måtte bare si noe, samboeren min også syns at jeg er slank nok nå, men jeg er ikke fornøyd ennå for det er det jeg ser i speilet som gir meg et spark bak til å fortsette, jeg er vel ganske kritisk til egen kroppsfasong, men jeg er så kort i livet at om jeg ikke går ned 4-5kg til så har jeg ikke en midje....(bilring....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...