Gå til innhold

En ny slankedagbok


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest HelleDudena
Hei! Måtte bare si noe' date=' samboeren min også syns at jeg er slank nok nå, men jeg er ikke fornøyd ennå for det er det jeg ser i speilet som gir meg et spark bak til å fortsette, jeg er vel ganske kritisk til egen kroppsfasong, men jeg er så kort i livet at om jeg ikke går ned 4-5kg til så har jeg ikke en midje....(bilring....)[/quote']

 

Du er jo noen kilo letttere enn meg og et par cm høyere mener jeg å huske. Men man ser vel sine egne feil best selv;) Jeg selv er skrudd feil sammen. Rompe, lår og legger har alltid vært og er kraftige, mage har jeg nesten ikke hatt bortsett fra under svangerskapene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Du er jo noen kilo letttere enn meg og et par cm høyere mener jeg å huske. Men man ser vel sine egne feil best selv;) Jeg selv er skrudd feil sammen. Rompe' date=' lår og legger har alltid vært og er kraftige, mage har jeg nesten ikke hatt bortsett fra under svangerskapene....[/quote']

 

 

Tror aldri man blir fullstendig fornøyd med seg selv, til og med disse modellene som jeg syns ser flotte ut (ikke de radmagre!!) streber etter å bli tynnere penere osv. Min fasong er c-strl oventil (endelig har jeg blitt c istedenfor d, vanskelig å finne topper som sitter pent når man ikke får dratt dem over puppene), total mangel på midje, og megalange bein, må ha bukser som er minimum 86 cm i beninnerlengde, jada mange misunner meg disse beina, men de skulle bare ha visst hvordan det er å gå inn i en butikk og vite at de aller fleste bukser ikke er lange nok i beina.... Så jeg er også skrudd feil sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel alle skrudd sammen litt annerledes enn vi gjerne kunne ønske.... jeg er veldig spent på hvordan kroppen min kommer til å bli nå etter to svangerskap. Jeg har jo innsett at hvis jeg ikke vil slite med både det ene og det andre når jeg blir eldre, er det nå jeg må begynne! Er 34 år og har tenkt å bli sprek og se sprek ut, slik at jeg i årene fremover kan drive med vedlikehold og ikke må ta så drastiske skritt. Deilig å høre at det er andre også som ikke fikser alt perfekt, hverken med barnepasset, eller huslige sysler...:-) Hørtes veldig koselig ut med pepperkakebaking, så det vil jeg i hvert fall prioritere før jul, så får det heller være litt støv i krokene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Ute på date med gubben på fredag....

 

På venninnebesøk med knallgode vafler i går.

 

Og så blir det middag hos svigers i dag.

 

Ja ja, jeg bestemmer jo selv hva jeg spiser;) Dårlig med trim også. Mange dårlige unnskyldninger, men er jo bare meg og kroppen min det går ut over. Nå må det ryddes og vaskes klær. Skittentøyskurven min må være et teknisk vidunder. Kanskje den kloner mennesker også hvis jeg setter meg ned i? Skulle gjerne vært to innimellom, så kunne meg nr 1 kjørt store i barnehagen mens meg nr 2 var hjemme med lille;) Det er mitt store stressmoment i hverdagen siden lille velger omtrent akkurat fem minutter før vi skal dra til å begynne å hylskrike (uansett om vi drar halv åtte eller kvart over ni). Skriker da gjerne hele turen også....

 

Hm... nå kom store inn, ville ikke leke ute med pappaen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Storesøster begynte å hoste stygt i natt og hadde feber. Var feberfri i dag tidlig, men hun har slappet av hjemme sammen med meg og lille i dag. Jeg sov ca 4 timer i natt, og det var langt i fra sammenhengende.... Så nå er begge jentene i seng, og jeg er stuptrøtt. Regner med at store skal være hjemme i morgen også, dvs vi reiser å besøker ei venninne av meg som bor 10 mil unna hvis det er ok føre.

 

Denne uka har vært rar, jeg glemmer av å spise, så det blir få måltider. Første delen av uka var kaloririk, mot i underkant nå. Ingen trim. Søvn prioriteres høyest nå.

 

Det som er veldig gøy nå er at folk begynner virkelig å kommentere at jeg har gått ned i vekt. Sagger jo med omtrent alle buksene mine nå. Pølseskinnet som jeg kjøpte for 2 uker siden må jeg kjøre i tørketrommelen for at den ikke skal være alt for stor. Så om det hverken synes på vekta eller på målebåndet (vel, forrige uke forsvant 2 cm fra rompa), så skjer det masse med kroppen min. Hver dag forbereder jeg meg mentalt på jula. Fordelen med å så og si fullamme ennå er jo at det blir ikke et-to-tre glass vin til maten og en øl etterpå. Skal på en fest i jula. Har forberedt svigers på at de neppe kommer til å sove mye den natta. Men de vil så gjerne.

 

Jeg må ut og kjøpe meg noen klær til jul også. Og sambo er borte hele neste helg, så da må jeg prøve å få gjort det en ettermiddag. Nytter ikke med ungene på slep iallefall.

 

Som vanlig er jeg spent på vekta på onsdag. Håper jo at jeg har gått ned litt selv om jeg ikke er superflink om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Er det mest sannsynlig at store har. Fin form om dagen, bare litt mer sliten og ikke spesielt matglad. Natta er bare hostekule på hostekule. Ikke morro for noen av oss. Tett som ei potte. Stakkars liten!! :-(

 

I morgen tenkte jeg at vi iallefall skal reise på Luciafrokost i barnehagen. Så ser jeg an litt der om hun blir noen timer eller ikke.

 

Jeg har knapt tid til å tenke på meg selv om dagen, så da går det litt på halv tolv med alt. Men jeg er iallefall fornøyd med at det ikke blir noen kjappe løsninger med sjokolade osv. Jeg prøver å spise mest mulig riktig. Ser jo det at det krever mer energi å fullamme ei på 8 kg ift ei på 4 kg. Tror det er det som "redder" meg nå om dagen. Vi får liksom ikke helt dreis på det med spising, en kvart porsjon med grøt er det meste hun har spist. Pga storesøster er også natta mer urolig, og puppen er ofte fremme.

 

Nå skal jeg finne senga, de siste tre nettene har jeg vel tilsammen ca 15 timer søvn. Litt lite for ei som før måtte ha minst 8 timer hver natt for å fungere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Hva er det med meg og sjokolade?? Eller med samboeren min? Han kjøpte en stor pose med sjokolade til oss i dag. Og jammen ble den ikke borte....

 

Men, men.... Du skal få en dag i mårrå som blank og ubrukt står. Så får jeg sørge for å itte gjøre oppatt alle feila fra i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom her med en liten førjulshilsen til deg i fra meg, ha en fin fredag og helg og prøve å nyt den og kos deg.

 

ikke enkelt dett når man får syke barn, men håper det vill rette eg eter hvert-

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med meg og sjokolade?? Eller med samboeren min? Han kjøpte en stor pose med sjokolade til oss i dag. Og jammen ble den ikke borte....

 

Men' date=' men.... Du skal få en dag i mårrå som blank og ubrukt står. Så får jeg sørge for å itte gjøre oppatt alle feila fra i går.[/quote']

 

Heihei! Den sjokoladen var sikkert fortjent for du har jo vært så flink med vektnedgangen ellers, og så rekker den sjokoladen "å bli tappet ut i melka" før neste veiedag:D !! Jeg skal på vekta i morra med blandede følelser, noen dager med for mye mat og noen med altfor lite, håper det går opp i opp!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Hm.... Har akkurat drukket kaffe og lest avisen i et helt stille hus. Gubben er på jobb, store i barnehagen og for en gang skyld sover lille alene. Jeg tente til og med et duft lys for meg selv. Så stille og deilig. Sånne stunder er så sjeldne i mitt liv at de blir små diamanter som virkelig gir meg masse energi. Etter en litt tøff tid med syke barn er det deilig å bare ha litt tid for seg selv og egne tanker.

 

Jentene er fortsatt småsyke med snørr og hoste. Og fryktelig avhengige av mammaen sin. Noe som kan være slitsomt. Men det er vel noe som heter det kommer ikke an på hvordan du har det, men på hvordan du tar det.... Så jeg prøver å snu på det, og tenke hvor utrolig heldig jeg er som har to jenter som elsker meg uten forbehold. Så får det så være at jeg ikke får dusjet eller trent eller gått på do alene. Om noen år kommer jeg til å savne denne tiden, så jeg må sørge for å leve her og nå og nyte hvert minutt sammen med ungene mine.

 

I dag er lille sju måneder:-) Og fullammes så og si ennå, en kvart porsjon med grøt er alt.... Tror det er fullammingen som gjør at jeg går nedover i vekt hvis jeg gjør det. Er så lite flink om dagen. Dvs mandag, tirsdag og onsdag går som regel bra, men så sklir det ut. Spent på vekta i morgen, men håper jo å se 72 komma et eller annet.

 

Og så kommer jula... Men hvorfor i huleste skal jeg grue meg så innmari til den? Og være redd for å gå opp i vekt? Eneste forskjellen er jo at det er høytid og gubben har fri. Vel, så er det mange fristelser. Men ærlig talt det er det hver dag ellers i året også. Jeg klarer det jo stort sett bra ellers. Nei, denne jula skal jeg ikke gå opp, tror nesten at jeg skal ha som mål å gå ned litt fra i morgen til den 2. januar. Galskap? Kanskje. Men da jeg startet denne dagboken skrev jeg også at det å komme under 70 kg var en drøm, en uoppnåelig sådan. For seks dager siden var jeg 3,1 kg unna.... Jeg er sjef over min egen kropp. Med gubben hjemme har jeg dessuten mye bedre mulighet til å få trimmet litt også.

 

Kommer tilbake med resultat i morgen tidlig:-) Ned er ned uansett nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du har skrevet her ser det ut som om du koser deg, nyt disse stundene og kos deg sammen med barna, den tiden får du aldri tilbake, de blir fort store:)

 

Lykke til med veiing i morgen, dette klarer du:)

 

Ha ei flott førjulstid

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Ja, ja fort går det ikke, men ned er ned. Inne i noen bra dager sett ift maten, så fortsette slik frem til juleaften. Og er da bare 300 gram tyngre enn da jeg ble gravid med storesøster for ca 2 år og 11 mnd siden. På den tiden har jeg gått opp ca 53 kg og ned igjen ca 52,7 kg. Så i slutten av januar når det er 3 år siden jeg ble gravid skal jeg være enda litt lettere.

 

Jeg har et stort nyttårsforsett og det er at i januar skal minst 28 dagervære helt ihht boka;) klarer jeg det når jeg nok målet mitt i løpet av januar. Forutsatt at jeg ikke går opp i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

I natt når jeg prøvde å få min søte lille nattrangler til å skjønne at det var natt satte jeg meg følgende mål for vekta:

 

Lille juleaften: 72,6 kg

4. dag jul: 72,5 kg

2. januar: 72,4 kg

 

Ikke veldig spenstige mål, men klarer jeg det så tror jeg nesten det blir noen gledestårer ref min redsel for å legge på meg i jula. Dette innebærer - 0,5 kg på 14 dager. Det må jeg da klare.

 

Uka som gikk endte jo med bare 100 gram ned. Blir alle ukene i 2008 slik møter jeg jo 2009 over 5 kg lettere enn jeg er nå. Så det så. Håper jo selvfølgelig at det skal gå litt fortere da;)

 

Vurderer sterk å ta ti behandlinger med strøm for å se om det strammer meg opp litt mer. Dyrt.... Men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Selv om jeg er langt fra ferdig, har julestemningen sunket inn over meg. Mangler egentlig bare å pynte, handle inn til julemiddagen og griljere juleskinka. Ja og så dra over gulvene da, men det gjør jeg ikke før på julekvelden.

 

I morgen blir det en del bilkjøring og besøk til familie og venner 10-15 mil herfra. Blir vel nok kaffedrikking.... Men koselig blir det helt sikkert. Skal besøke farmora mi også som det er en god stund siden jeg har sett. Eldstejenta har hun ikke sett siden i juni, og det har skjedd mye på det halvåret. I dag så hun på meg og smilte og sa: "lille vennen mamma mi". Så herlige to-åringene er:-)

 

Nå skal de siste julegavene pakkes inn.

 

Så ha en riktig god jul alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

romjulshilsen med ønske om ei fortsatt God JUL og Godt Nytt år:)

 

Ja de er herlige disse små, jobber nå selv på en småbarnsavdeling og det er mange herlig gullkorn som kommer i løpet av en dag.

 

Vi skrives

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

At det går an å være så tjukk i hue.... Sist jeg var på vekta hadde jeg gått opp 2 kg. Så sånn gikk det. Men nå er det snart nytt år med nye muligheter. Jeg er helt klar for å komme i gang igjen, og gå ned de siste kiloene. Jeg har bestemt meg for å ta strømbehandlinger. Sist jeg gjorde det gikk jeg veldig bra ned i cm, og det er tross alt det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Vekta viste i dag 74,6 kg, dvs 1,7 kg opp de siste to ukene. Og det etter et døgn med omgangssyke det siste døgnet.... Uff og uff! Og den eneste jeg kan skylde på er meg selv. Ja, ja spist er spist og unnasluntring med trim koster. Men jeg har vært flink så langt i det nye året.

 

Jeg har akkurat kommet inn igjen etter en 70 minutters tur med vogna. Deilig! Og etterpå skal jeg ha strømbehandling. Kick-starte kroppen litt, sånn at iallefall halvparten av det som har kommet på de siste ukene er borte igjen på onsdag. Nå biter jeg tenna sammen, og satser på å klare nesten en kilo, minst 700 gram, i ukene som kommer. Pappaperm her i huset i februar, så da blir det litt vanskeligere med trimmen, men samtidig litt lettere med maten på en måte for da går jeg ikke hjemme og blir fristet hele tiden.

 

4,7 kg til målet.... Og 10 uker. I prinsippet holder med en halv kilo i uka da.

 

Vi reiser forøvrig til Tallin på bursdagen min. Jippi!! Så da blir det minimalt med shopping før den turen, slik at jeg har masse penger å bruke på meg selv:-) Dessuten skal vi bo på spa-hotell, så nå er det bare å spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg har kjøpt den nyeste kokeboka til Jeanette Roede, "Sunt - ikke sant". Og der er det jammen masse godt. Pølsesuppe, grove vafler, lakseputer og tortilla ruller er det vi har prøvd så langt. De grove vaflene fallt virkelig i smak hos eldstejenta som vanligvis ikke er noe glad i vafler. To hele plater spiste hun!! Like mye som mammaen;-) Og det skiller vel sånn ca 60 kg mellom oss.

 

Ellers går det veldig greit om dagen, så jeg bare håper på at vekta sier det samme. Fullt kjør med juletrefest i dag, men jeg spiste ingen kaker:-) Hos mamma i går lagde jeg maten, og holdt meg langt unna godteskålene som jeg raidet i jula. Kort sagt back on track, og har tenkt å bli her:-) Lenge! Iallefall til jeg har kommet meg under 70 kg.

 

Nyåret er jo tiden for kataloger som dumper ned i postkassa. Har fått både H&M og Ellos. Mye lekkert gravidtøy, men det er jo typisk at jeg synes det når jeg ikke trenger det mer ever. Ellos imponert også med mange sider stor-mote. Men hipp hipp hurra, størrelsene begynner på 42 der og det er endelig litt for stort:-)

 

Nei, har besøk av mamma, så nå skal jeg nyte en kald cola light.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Nesten da... Og det har vært ei sunn og god uke for min del. For en gangs skyld skal jeg gjøre noe jeg ikke bruker å gjøre, nemlig å veie meg i morgen. Håper å få enn da litt mer kick til å stå på. Skal ha strømbehandling igjen i morgen også. Gleder meg. 45 minutter til å kose meg med ei bok, selv om det er litt ubehagelig også.

 

På juletrefesten i går vant vi forresten en produktpakke med bla 6 desserter. Så langt har jeg spist en. Kosemerkene mine må jo brukes;). To igjen i kjøleskapet, men satser på at sambo tar de.

 

Ingen trim i dag, bare bittelitt snømåking. Har kjørt masse bil på uggent føre i dag, og med en skrikende baby i baksetet svettet jeg godt. Var på håndball-kamp med begge jentene (tapte:-(), spennende kamp samt underholde og holde styr på to små krever også sitt. Men ingen trim nei.....

 

God natt!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Så i dag har jeg også måkt snø:-) Fikk også gått meg en tur etter at begge jentene var si seng. Veldig deilig!! Halvannet trimpoeng sånn ca i dag. Det er greit det når mage, rompe og lår har fått kjørt seg skikkelig på fettforbrenningsprogram med strøm. Hele meg lå og ristet.

 

Vi har spist laks til middag i dag. Det er favoritten til sambo og meg, og i dag spiste storesøster masse også. Og jammen meg spiste hun ikke en hel god morgen yoghurt rett etter middagen. Vi har nemlig ei som går og forsyner seg i kjøleskap og matskap selv. Bra hun har næringsvett;) Så er det bare for oss voksne å sørge for at den maten hun finner er ok, og ikke kjeks, kaker osv.

 

Dagen startet med at eldstejenta klaget over vond hals, men ingen feber, godt humør og matlyst, så hun har vært i barnehagen i dag. Full fart hjemme også etter at jeg hentet henne klokka to. Hes, så jeg tenkte mitt. Og jeg fikk rett, mens jeg var ute og gikk hadde hun nattens første krupp-anfall (falsk sådan). Nå sover hun på sofaen ved siden av oss, hører det surkler i hele jenta. Uff:-(

 

Tråkket på vekta i dag tidlig og den viser at det går rette veien iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Jeg tenkte det var lettere å svare deg på sida di. Jeg bruker pulsklokke og og går på, ligger på 60-70% av makspuls. Har også Brio vogn (kombi 2004 modell), men har offroad dekk på den og da tar vi oss fram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Og vekta vil i morgen gi meg fasiten, men jeg synes det har gått veldig bra. Det er jo lov å håpe på at iallefall en kilo av julesjokoladen er borte. Selvfølgelig skulle jeg ønske at vekta viser 72,9 eller mindre, men.....

 

Det er bare 3 uker igjen av dette kurset nå. Og det blir nok mitt siste før hold vekten kurs. Selv om jeg kanskje ikke har nådd målet mitt helt den 30. januar, så får jeg ta de siste grammene for neimen om det skal være mer, i ukene frem til midten av mars. Tipper jeg begynner på HV kurs hos en kursleder hvor jeg faktisk fysisk møter opp.

 

I dag har lille og jeg trillet i tre kvarter. Det er så deilig. Håper vi får gjort det i morgen også, men store er tett og lille skal ha vaksine igjen i morgen, så da får vi se hva dagen bringer.

 

Nå skal jeg prøve å sove litt, og vente i spenning på hva vekta sier i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Åh, for en deilig start på morgenen. Syk stor jente med en urolig og feberhet jente til tross, vekta stoppet på 72,8 kg!! Dvs det minste den har stoppet på siden jeg siden jeg ble gravid. 200 gram igjen til vekta jeg hadde før jeg ble gravid i det hele tatt:-)

 

Midjemålet er nå nede i 73,5 cm, har igjen halvannen cm til der jeg var før svangerskapet. Men jeg har mer løsskinn nederst på magen nå enn for tre år siden da.

 

Tror jeg har hatt veldig god effekt av strømbehandlingen, og jeg har bare hatt to av ti behandlinger. Plutselig så virker ikke 69,9 kg så langt unna. Det er jo under 3 kg til!!

 

Jeg har tre uker igjen av kurset, og målet mitt er å være under 71 kg når det er slutt. Ikke veldig ambisiøst, men tror at 700 gram i uka er mer realistisk enn nesten en kilo.

 

Glad ble jeg iallefall!! Nå skal jeg kose meg med jentene mine, mamma kommer etterpå og passer eldstejenta mens minstejenta skal få vaksine. Og jeg skal suge litt på den karamellen det er at all julesjokoladen pluss 100 gram ekstra faktisk er borte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Så fort middagen var fortært og alle unger var mette hoppet jeg i joggeskoene og tok meg en liten jogge/gåtur. Formen er faktisk bedre enn jeg fryktet:-)

 

Nå er faktisk begge ungene i seng også, så da skal jeg ta litt styrkeøvelser på gulvet med liten ball. Spent på hvordan det er. Må minne meg selv på at jeg må kjøpe ny gymmatte. Først tegnet eldstedatteren min ned hele med tusj som svertet hver gang den ble fuktig, men som var umulig å vaske bort. Så fikk hun diare mens hun lekte på den.....

 

Blir barn hele dagen i morgen også med mindre storesøster plutselig ikke hoster i det hele tatt i natt og er feberfri, og så skal jeg på symøte i morgen kveld, så tror det blir litt dårligere med trimmen i morgen. Men men.... Jeg får iallefall brenne noen kalorier nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...