Gå til innhold

En ny slankedagbok


Gjest HelleDudena

Anbefalte innlegg

Gjest Hybelkanin

Følger litt med over alt, og synes du gjør en sinnsykt bra jobb! Får mange gode tips og blir i godt humør av å lese bloggen din;)

 

Men nå et tips fra meg.... Never ever tren styrke etter kondisjonstrening... Du ødelegger utrolig nok kroppen din faktisk... Her er grunnen til at du bare må varme opp 5-10min med kondisjonstrening før styrke (finnes masse om det på nettet, om du vil lese mer (og er veldig mange som gjør denne feilen))... Det tar omtrent 30min med moderat trening for å "bruke" opp energien som allerede er i blodet/magen, det er på disse 30min at du bør gjøre styrke, fordi styrketrening trenger MASSE energi, hvis du går mye utover 30min så ødelegger du faktisk musklene dine... Når du ikke har mer energi igjen og du fortsetter å trene styrke så skulle man tro de tok fra fettlagrene, den gang ei, de tar fra musklene... Derimot, kondisjonstrening tar fra fettlagrene når de har brukt opp energien (om du da ikke sulter deg selvfølgelig)... Derfor, bruk opp energilageret ditt på styrketrening og fortsett så med kondisjonstrening som bruker energi fra fettlageret ditt:) Gjør ingenitng om du har 45min styrke (det gjør jeg), men dumt om du har gått/jogget i en time, halvannen også 45min styrke! Særlig hvis du gjør det ofte... Bytt om på de to:)

 

Ha en flotters dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar
Gjest Hanne1969

Hei alle sammen.

Jeg har bare skummet litt igjennom linken her, og ser det er mange som sliter med søtbehov. Sjokolade osv. Vil bare fortelle at for min egen del, så fungerer det veldig bra med å ta Crom tabletter (vet det ikke fungerer på alle). Men det må være Bio-Crom. Ikke Crom m epleedikk og alt mulig rart.

Dette er et helsekost produkt som stabiliserer blodsukkeret, og ikke skadelig i det hele tatt. Jeg har fortsatt å ta det nå når jeg er gravid også.

Bare et lite tips, for de som ikke har prøvd det. For meg har det vert rene viunderkuren. Etter et par uker på Crom, har jeg ikke lyst på søtt i det hele tatt!!!

Og jeg har vert sjokoman!!

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Følger litt med over alt' date=' og synes du gjør en sinnsykt bra jobb! Får mange gode tips og blir i godt humør av å lese bloggen din;)

 

Men nå et tips fra meg.... Never ever tren styrke etter kondisjonstrening... Du ødelegger utrolig nok kroppen din faktisk... Her er grunnen til at du bare må varme opp 5-10min med kondisjonstrening før styrke (finnes masse om det på nettet, om du vil lese mer (og er veldig mange som gjør denne feilen))... Det tar omtrent 30min med moderat trening for å "bruke" opp energien som allerede er i blodet/magen, det er på disse 30min at du bør gjøre styrke, fordi styrketrening trenger MASSE energi, hvis du går mye utover 30min så ødelegger du faktisk musklene dine... Når du ikke har mer energi igjen og du fortsetter å trene styrke så skulle man tro de tok fra fettlagrene, den gang ei, de tar fra musklene... Derimot, kondisjonstrening tar fra fettlagrene når de har brukt opp energien (om du da ikke sulter deg selvfølgelig)... Derfor, bruk opp energilageret ditt på styrketrening og fortsett så med kondisjonstrening som bruker energi fra fettlageret ditt:) Gjør ingenitng om du har 45min styrke (det gjør jeg), men dumt om du har gått/jogget i en time, halvannen også 45min styrke! Særlig hvis du gjør det ofte... Bytt om på de to:)

 

Ha en flotters dag![/quote']

 

Og for "skryt"!

 

Koselig med hilsen og tips i dagboka mi.

 

I går så gikk det noen timer i mellom jogge/gåturen min og de femten minuttene med styrke som jeg gadd... Er det greit? Eller bør jeg alltid trene styrke først hvis jeg skal gjøre det samme dag?

 

En annen ting, og det henger nok sammen med det du sier. Før syntes jeg ikke at jeg fikk noe særlig synlig resultat av styrketreningen. Trente på treningssenter og løp 20-40 minutter først, for så å ta en lang styrkeøkt etterpå.... Nå når tiden er mye knappere blir det kort oppvarming før det blir ganske komprimert styrketrening uten apparater på gulvet hjemme. Og jeg kan faktisk ane magemusklene under skrukketrollet (les:mageskinnet). Armene har blitt mye mer definerte, men jeg bærer jo alltid på minst en unge så det er nok hovedårsaken til sterkere armer og en anelse bredere skuldre.

 

En annen ting er at jeg er mye mer bevisst på rygg/mage når jeg trener uten apparater. Det er et tips til andre;). Korsettet trenes uansett hvilken hovedmuskelgruppe man trener "frittstående" siden det må stabilisere kroppen. Er man bevisst og trener med lett spenning i mage og ikke minst bekkenbunn får man bedre resultater. Uansett jenter, knipeøvelsene er de viktigste øvelsene man gjør.

 

Ha en fin dag du også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Hei alle sammen.

Jeg har bare skummet litt igjennom linken her' date=' og ser det er mange som sliter med søtbehov. Sjokolade osv. Vil bare fortelle at for min egen del, så fungerer det veldig bra med å ta Crom tabletter (vet det ikke fungerer på alle). Men det må være Bio-Crom. Ikke Crom m epleedikk og alt mulig rart.

Dette er et helsekost produkt som stabiliserer blodsukkeret, og ikke skadelig i det hele tatt. Jeg har fortsatt å ta det nå når jeg er gravid også.

Bare et lite tips, for de som ikke har prøvd det. For meg har det vert rene viunderkuren. Etter et par uker på Crom, har jeg ikke lyst på søtt i det hele tatt!!!

Og jeg har vert sjokoman!!

 

Hannemor[/quote']

 

Det tror jeg jammen meg jeg skal prøve:-) Når jeg slanker meg og har kontroll på meg selv klarer jeg stort sett åholde meg til kosemerkene mine. Men det kommer en tid når vekten skal stabiliseres også, og gi litt slipp på veiing og skriving. Kan jo ikke gjøre det resten av livet;)

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hybelkanin

At det går noen timer mellom gjør ingenting, men da mister du litt effekt og... Det går ihvertfall bra hvis du spiste mellom:)

 

Effekten på kroppen kommer MYE tydeligere frem hvis du har 5-10min oppvarming, løpe opp og ned en trapp, ta en runde rundt huset, eller stepmaskin som jeg gjør;) Styrkeøvelser i 30-45min etterpå, ALDRI mer enn 1 time, også 1/2 time med utholdenhet (dette kan være vanlig gange, må ikke løpe, beste er å ligge på 70% av makspulsen, det er jo da hvis du vil gå ned i vekt, men skal du ha bedre kondisjon må du jo legge inn noe tøffere for å utfordre deg selv) Det anbefales også å ha styrke på kvelden, da du er varmere i kroppen enn om morgenen, men det har ikke mye å si da, bare pass på å varm opp godt slik at du ikke skader deg selv...

 

Trener du over lengre tid så ha alltid med næring, selv om du går med vogn i 2 timer, så spis/drikk noe med energi i, en liten brødskive med brunost/leverpostei eller energidrikk, jeg sverger til brødskive med egg selv da (siden det er masse proteiner)... Og etter trening er det viktig å få i seg et proteinrikt måltid maks 1/2t etter treningen, dette for at kroppen skal kunne bygge opp musklene sine igjen:)

 

Høres ut som om du har fått til mye av tipset helt naturlig og så bra at det merkes og synes! Dette er faktisk utrolig viktig, og leser ofte her inne at mange tar utholdenhetstrening også styrketrening så det er et ganske stort problem...

 

Ha en superduperkveld! Og lykke til med treningen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Fikk klærne, inkludert bikinien, som jeg bestilte meg i dag. Og alt passet:-) Bikinien også. Trusa i str 40, overdelen i str Pamela som venninna mi kaller det. Buksa også i str 40 passet med en bitteliten fat roll som ikke synes med en litt løs topp over. Og som jeg sa til sambo, bedre at den er litt for trang, for magen skal jo bli enda litt mindre. Dessuten går jo alle bukser litt ut. Og jeg prøvde den på nå i kveld, og magen er også alltid størst på kvelden.

 

Fikk lurt med meg mamma ut på en liten trilletur i dag også. Hun har vært sykemeldt pga prolaps i nakken i en evighet nå, men er på bedringens vei og har fått beskjed om at hun må komme seg i aktivitet. Foreldrene mine bor noen mil herfra og i litt mer kupert terreng. Siste del av turen i dag bestod av 800 meter halvbratt oppoverbakke. Jeg var god og svett på ryggen etter å ha dyttet tvillingvogna med egenvekt på 17-18 kg, ungene som veier over 20 kg pluss et par kilo med klær, poser, skinn osv. Klappe meg selv litt på ryggen:-)

 

Treningslysten og -gleden har for alvor kommet til meg igjen. Elsker å kjenne at jeg er litt støl, da vet jeg at musklene har jobbet. Nå reiser vi til Oslo i morgen, så da blir det litt roligere tror jeg. Litt shopping kanskje, men ingen lang tur.

 

Tilbake til magen. Jeg har skiftet fasong etter at jeg fikk barn. Ammingen har tatt rompa og lårene mine, så jeg som alltid måtte bruke belter på buksene pga smalt liv ift lår og rompe er nå mere "riktig" eller til og med at buksene sitter perfekt i rl-området, men er litt trange i livet.

 

Nå er det nytt på nytt! Og jeg skal le litt og kose meg sammen med sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

sitter jeg på nettet;)

 

Så da får jeg skrive litt mer her da. Meldte med svigerinna mi i stad, og vi dropper shoppingen i morgen og går lang tur med ungene i stedet. Mine unger altså, de har dessverre ingen ennå. Jeg har så lyst til å bli tante:-)

 

I dag har jeg slurvet litt mer med maten. Dumt, men sant. Så trilleturen er nok dessverre ikke nok til å veie opp for dagens dumheter. Og verre blir det vel. Men skal prøve å være ganske flink selv om vi er borte. Søndag blir det middag hos tanta til sambo. Hun lager sinnsykt god mat som ikke akkurat er figur friendly som Rachael Ray sier. RR er forresten ei snerten dame. Slank, men med former. Ellers så kunne jeg godt ha tenkt meg kroppen til Carolina Klûft (7-kamp jenta), men uaktuelt å trene så sinnsykt mye. Så man får vel den kroppen man fortjener.....

 

Ny runde med strøm har jeg hatt også. Kjørte opp skikkelig så jeg ristet nesten ut av benken. Fikk kjørt seg musklene mine. Regner med at jeg kjenner det i morgen.

 

Dere må ha ei fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Lørdag morgen var jeg ganske sliten siden det 3-4 timers søvn pga urolig baby som også vekket søsteren. Så minsta og jeg sov helt til sju;-) Kom oss til slutt av gårde, måtte bare innom og kjøpe bleier og gubben skulle fylle vindusspylevæske. Joda, i det han går fra bilen med motoren i gang for å kaste noe søppel hører han at motoren dør..... Jeg ble så sur, minsta var overtrøtt og sur, størsta skulle til tante og onkel og bare survet. Vel....

 

Glad jeg er sammen med en helt genial mann<3 Han fant ut hva som var galt, og fikset det. Så vi fikk reist til Oslo om noe senere enn planlagt. Surt og snøen lavet ned, så vi endte på lekeland i stedet for på tur. Begge jentene hadde dessuten sovet i bilen og var ikke klare for flere lange lurer.

 

Fajitas og masse smash på kvelden. Sånn kan det gå. Nok en natt med lite søvn. Minsta har hatt ganske høy feber, så da de andre gikk ut for å ake i dag ble vi to igjen inne. Familiemiddagen var sinnsykt god, men det var frikasè, men ikke blandet. Jeg øste på med grønnsaker, litt høne og lite saus. Nam-nam! Desserten var bær og is. Masse bær og litt is. Men alt i alt har nok denne helga vært ganske kaloririk. Og uten trim. Jeg får ta igjen det med trimmen i morgen.

 

Håper på en rolig natt i natt! Og størsta skal i barnehagen igjen i morgen. Hun trenger å bruke litt energi til tross for helgas utflykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Fytti, nå har jeg prøvd treningsdvd'n som var med siste nummer av IForm. Den var jammen effektiv! Her snakker vi øvelser som virkelig svir i musklene. 5 minutter oppvarming og 20 min styrkeøvelser. Og så uttøying. Veldig effektiv trening på en halv time. Regner med at den er mer fettforbrennende enn vanlig styrke også siden så og si alle øvelsene trener mer enn en muskelgruppe.

 

Når det gjelder maten har det bare blitt rør i dag også. Inkludert non stop. Kroppen min sier litt stopp etter 3 døgn med lite søvn pga at minsta er syk. Da er det så fryktelig oppmuntrende å lese at en viktig forutsetning for god fettforbrenning og vellykket slanking er nok og god søvn:-p. Ja, ja, jeg hadde vært syltynn med andre ord hvis jeg hadde hatt 8 timer søvn hver natt de siste årene.

 

6 trimpoeng så langt i min slankeuke som slutter i morgen. Må se an om minsta har feber i morgen, vil ha henne feberfri før jeg drar henne ut på trilletur.

 

I morgen er en ny dag med blanke ark, så da satser jeg på et mer ryddig og ordentlig kosthold. Og da skal jeg skrive og veie også. Krysser alt jeg har for at vi får en bedre natt i nattxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Så det hjalp å krysse fingrene:-)

 

Men når jeg tenker etter så ble det knappe seks timer i natt også. Og det var ikke sammenhengende. Pyttsann. Detaljer, ikke sant? Jeg klarer meg på seks timer, men mindre enn det er for lite.

 

Magen slo krøll på seg på morgenen i dag:-( Fikk for nesten ti år siden diagnosen irritabel colon. Jeg er stort sett bra nå, bortsett fra under svangerskapene og noen få "anfall" i løpet av året. I dag er en av de dagene.....

 

Jeg har iallefall orden på de to første måltidene i dag. Lurer litt på å lage wok med kylling til middag. Det er veldig godt:-)

 

Strømbehandling i dag, men lite trim tror jeg. Minsta er fortsatt i dåårlig form, magen min har roet seg, men.....I tillegg er det forferdelig glatt ute. Jeg får eventuelt se i kveld etter at ungene sover om jeg skal finne frem en dvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Eller egentlig ikke, men ofte er veien til målet tøff. Ikke bare når det gjelder slanking, men i høyeste grad barneoppdragelse også. Vi har slitt mye med søvnen til eldstejenta, og nå gjør vi et desperat forsøk på kanskje litt bedre netter. Men det innebærer at hun bare får sove 1 time på dagen i barnehagen, noe som igjen har gjort de to siste ettermiddagene skikkelig pyton:-( Sammen med en syk baby tærer det ganske hardt på meg med en skikkelig trassen 2-åring. Hun er egentlig verdens skjønneste, men i ettermiddag startet det med å hive seg på gulvet i barnehagen da vi skulle hjem fordi jeg sa at hun ikke fikk pastiller når vi kom hjem.

 

Så gikk det slag i slag. Hjalp litt da mormora og morfaren kom, men etter en stund var det like ille igjen.

 

Skal gi det en sjangse, men hvis det ikke bedrer seg i løpet av neste uke må vi tilbake til at hun sover så mye hun vil på dagtid. Foreløpig har det ikke hatt noen effekt på natta heller.

 

Ingen trening i dag. Skal unne meg resten av kvelden på sofaen;)

 

Så xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx for at vekta er snill med meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Eller egentlig ikke' date=' men ofte er veien til målet tøff. Ikke bare når det gjelder slanking, men i høyeste grad barneoppdragelse også. Vi har slitt mye med søvnen til eldstejenta, og nå gjør vi et desperat forsøk på kanskje litt bedre netter. Men det innebærer at hun bare får sove 1 time på dagen i barnehagen, noe som igjen har gjort de to siste ettermiddagene skikkelig pyton:-( Sammen med en syk baby tærer det ganske hardt på meg med en skikkelig trassen 2-åring. Hun er egentlig verdens skjønneste, men i ettermiddag startet det med å hive seg på gulvet i barnehagen da vi skulle hjem fordi jeg sa at hun ikke fikk pastiller når vi kom hjem.

 

Så gikk det slag i slag. Hjalp litt da mormora og morfaren kom, men etter en stund var det like ille igjen.

 

Skal gi det en sjangse, men hvis det ikke bedrer seg i løpet av neste uke må vi tilbake til at hun sover så mye hun vil på dagtid. Foreløpig har det ikke hatt noen effekt på natta heller.

 

 

Ingen trening i dag. Skal unne meg resten av kvelden på sofaen;)

 

Så xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx for at vekta er snill med meg i morgen.[/quote']

 

 

Hei! Vi har hatt det samme problemet med vår to og et halvt åring. Men det er visst nok slik at 70% av alle toåringer vekker foreldrene om natten... Det retter seg etterhvert ihvertfall, jentungen sover ikke på dagen lenger (er 32mnd nå).

MEN jeg merket stor forskjell på jentungen når hun kun fikk sove 1 time og aldri mer på dagen, det tok ca 1 uke og så sov ungen ihvertfall 8 timer i strekk. Nå våkner ho en gang om natten stort sett, og enten får vi henne til å sove videre i sin egen seng eller så må vi ta henne inn til oss. Alt ettersom... Dette var kanskje ingen trøst, men et lite medfølelsesukk fra en "medmor"!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Hei! Vi har hatt det samme problemet med vår to og et halvt åring. Men det er visst nok slik at 70% av alle toåringer vekker foreldrene om natten... Det retter seg etterhvert ihvertfall' date=' jentungen sover ikke på dagen lenger (er 32mnd nå).

MEN jeg merket stor forskjell på jentungen når hun kun fikk sove 1 time og aldri mer på dagen, det tok ca 1 uke og så sov ungen ihvertfall 8 timer i strekk. Nå våkner ho en gang om natten stort sett, og enten får vi henne til å sove videre i sin egen seng eller så må vi ta henne inn til oss. Alt ettersom... Dette var kanskje ingen trøst, men et lite medfølelsesukk fra en "medmor"!

 

Klem[/quote']

 

Faktisk mye trøst å lese at det ga seg etter en uke.

 

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Kl 05.00 i dag veide jeg 72,5 kg. Ned tre hundre gram. Etter nok en nesten søvnløs natt betyr vekta minimalt:-(

 

Må ringe legen i dag, finnes jo en mulighet for at det ikke er virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Har vært våken siden halv fire. Så nå er jeg gått gjennom alle fasene, trøtt, trøtt og oppgitt, trøtt og sint (sambo sov jo, måtte jo skjønne at han måtte ta ansvar også:D), trøtt og effektiv (ryddet kjøkkenet, traktet kaffe, spist frokost med jentene) og nå når lille endelig sover og jeg egentlig kunne lagt meg ned litt er jeg lysvåken. Typisk!

 

Når det gjelder vekta så var resultatet omtrent som forventet og fortjent. Går ikke an å tro at man skal gå ned en kilo uten å gjøre en ordentlig innsats. Men mine 300 gram ned innebærer at vekta er det laveste den har vært ikke bare i løpet av dette året, men også i løpet av dette årtusenet;) Senere i dag skal jeg jammen finne frem skinny-jeansen også. Har krympet 1,5 cm denne uka, fordelt på overarm, midje og lår. Midjen min er 1 cm større enn før jeg fikk barn, men problemet er egentlig litt sør for midjen. Fortsatt en liten hengemage som jeg vil ha bort. Tror strømbehandlingen hjelper.

 

Når jeg ser meg i speilet, så shit au, begynner jeg faktisk å bli ganske fornøyd. Å prøve bikinier har aldri vært min favorittsyssel, men da den nye bikinien min kom nå så syntes jeg at jeg så ganske bra ut. Skikkelig vinterblek (vi snakker hvitere enn snø), med passe ragg på leggene og generelt tørr på hele kroppen. Så litt body lotion og skrubb, barberhøvel og brunfarge så blir det egentlig ganske bra. Er bank i bordet så godt som cellulittefri også. Igjen tror jeg det skyldes strømbehandlingen.

 

En fantastisk følelse å se seg selv i speilet og faktisk overse de små feilene her og der, og være ganske fornøyd med det man ser. Men ikke helt fornøyd, 2,6 kg til skal bort (ja, jeg er opphengt i å komme under 70-tallet) og muskler skal tones og defineres. Samt at litt løst skinn her og der skal strammes opp. Og så får vi se om det blir et brystløft om et par år. Men det finnes utrolig mange bra bh'er også. Og det er mye billigere. I dag skal jeg plukke ut spa-behandlinger til vi skal til Tallin. Gleder meg vanvittig mye. En romantisk tur med verdens beste mann. Tross alt stod han opp et par ganger i natt med minsta. Han kommer for sent til jobben i dag pga han kjører storesøster i barnehagen. For at den sure "kjerringa" hans skal få mulighet til å sove litt.

 

Så kanskje jeg skal gjøre nettopp det. Sove altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hybelkanin

Blir så nysgjerrig når du snakker om de strømgreiene... Virker det? Hvorfor gjør man det? Koster det mye? Blitt litt keen (interessert) i teste noe sånt ut, evt bare vanlig massasje eller sånn kuldeting jeg leste om på side2.no... Men orker ikke kaste bort masse penger hvis det ikke virker...

 

Håper du sov godt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Blir så nysgjerrig når du snakker om de strømgreiene... Virker det? Hvorfor gjør man det? Koster det mye? Blitt litt keen (interessert) i teste noe sånt ut' date=' evt bare vanlig massasje eller sånn kuldeting jeg leste om på side2.no... Men orker ikke kaste bort masse penger hvis det ikke virker...

 

Håper du sov godt da:)[/quote']

 

Strømbehandlingene jeg tar er Tei. Visstnok er det mer effektivt enn Bailaine, men jeg har ikke prøvd sistnevnte. Det har en oppstrammende og figurformende virkning samt at det iallefall på meg reduserer cellulitter. Det gir ulike former for støt til musklene som virkelig jobber i løpet av de 45 minuttene som en behandling varer. Men er man veldig flink til å trene styrke og tar en detox-kur er det mye mulig man oppnår samme effekt. Jeg tok 20 (!) behandlinger etter at jeg hadde fått eldstedatteren min samtidig som jeg slanket meg. Jeg syntes det var veldig effektivt. Fjernet løsskinnet på magen. Det er mange ulike programmer å velge mellom, jeg veksler mellom et etter-fødsel program og et fettforbrennings program.

 

Men et spørsmål til deg siden jeg glemte å spørre hun jeg går hos; strømbehandlingen gjør at mage-, rompe- og lårmusklaturen jobber intenst. Dvs som en god styrketreningstime. Ergo er det kanskje ikke lurt å trene styrke dagen etter eller før disse behandlingene siden man vel bør ha en dags hvile....

 

Såkalt dypmassasje skal visst også være effektivt......

 

Det ble halvannen time med søvn....

 

Pris: 3900,- for 10 behandlinger her jeg bor iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Jeg er bare nødt til å skrive her på siden din.. Har faktisk (i rykk og napp) brukt dagen på å lese hele dagboken din! Jeg føler nesten at jeg kjenner deg nå, så jeg var bare nødt til å skrive.

Syns du har vært så utrolig flink! Du har jo faktisk nådd målet ditt, som du satte på første side, jeg er litt imponert. Det er veldig motiverende å lese denne "bloggen", spesielt for en som meg som lenge har vært plaget med overvekt.

Kjenner meg veldig godt igjen i hverdagen, man er mye sliten og dagene går fort, og nettene sakte. Men syns du har vist stor viljestyrke! Måtte bare skryte litt, håper du ikke syns det er rart at det kommer fra en fremmed :D)

 

Selv har jeg et barn på 1,5, en stesønn på 6 og en spire i magen(10 uker nå)..

La på meg sist sv.skp. 25 kg, og det var vel mye syns jeg. Var fra før overvektig da... Rakk så vidt å sneie Før-Gravid-Vekten før testen viste to blå igjen :D)

Tenkte derfor å (inspirert av denne tråden..) prøve å passe meg litt denne gangen...

Men tror jeg må innom her litt i ny og ned, mange gode tips til etter fødselen da! :))

 

Du får ha en fin natt-til-torsdag, og go natt! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Det ble en god morgen til slutt, selv om minsta bare sov fra 23-04.... Vi var oppe i to timer før vi la oss igjen. Og underenes tid er ikke forbi, for første gang på en evighet sov store til over sju:-) Ser nesten ut til at reduksjonen av luren på dagen har effekt allerede. Blid var hun i går også. Hun var på svømming med pappaen, mens jeg var på legevakta med lille. CRP tilsa at det bare er virus, så vi får bare holde ut.

 

Fikk trent 20 min til KJ i går, mye bedre enn ingenting;) I ettermiddag skal vi på 60 år's lag hos svigermor, men vi blir sikkert ikke veldig sene så jeg satser på å trene styrke når vi kommer hjem. Og kanskje en liten trilletur, men det er skikkelig holke.....

 

Begynt å skrive igjen i dag. Jeg har bare to uker igjen på kurs. Gulp! Jeg kommer meg ikke helt i mål.... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Ta et kurs til eller prøve meg på egenhånd. Hva hadde dere gjort?? Skal etterhvert på hold vekten, men skal jo under 70 kg først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg sendte en mail på en jobb i stad. Det tok under en time før daglig leder ringte meg, og sa de er svært interessert:-) Jeg har vært i samme jobb i 6,5 år, så det er kanskje på tide å gjøre noe nytt. Hvis jeg får den andre jobben blir det snakk om å utforme stillingen i stor grad selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

ah, var i seng 22.30. En liten tur oppe og gikk i to-tiden, resten av natta fikset puppen;) Og store sov til over sju i dag og. Så nå er jeg rimelig uthvilt og ser litt lysere på livet.

 

Men kvelden i går.... Svigermor baker sinnsykt god amerikansk ostekake. Og sambo stekte seg en grandis da vi kom hjem halv ti. Ingen trim. Ikke spesielt smart jeg.... Men men. Spist er spist!

 

Reiser bort etterpå og blir borte til søndag. Skal klippe meg i morgen. På tide, har ikke klipt meg siden august.

 

Litt som må fikses før jeg skal møte ei venninne etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Og jeg ble veldig, veldig fornøyd. Så får det så være at pannluggen nå krever litt føning for å se fin ut... Sambo, som har visst hvem jeg er siden jeg var 13 år, sa følgende på lørdag: "Jeg tror du nesten aldri har vært finere enn du er nå!" Hmm.... Veldig koselig kompliment synes jeg.

 

Vi har jo vært sammen en mannsalder da, faktisk gikk det opp for sambo i stad at han nå bare er fire år yngre enn mamma var da han og jeg ble sammen.

 

Og forresten i tråd med koselig ting, jeg kjøpte meg nye bukser i dag. På Neste Stopp. I str M!! Og enda en ting (det her blir litt sånn American Pie - one time, at band camp - ja dere som har sett filmen skjønner), iallefall, jeg hadde på meg et par pysjbukser i går. Litt store, men jeg ble litt furt, for jeg mente at de var i str 42/44. Sjekket i dag, jammen var de ikke i str 40/42. Og da er det greit at de bare var litt store.

 

Jeg er litt lite motivert for å gå ned i vekt nå, frykter litt at vekta har gått opp igjen litt. Lite/ingen trim, og litt mye mat og godis. Bare litt over en uke igjen av dette kurset, og jeg skal prøve å stå på ut dette kurset. Eller ikke prøve, jeg skal stå på ut dette kurset. Så tror jeg at jeg skal slakke litt av på kravene til meg selv. Finne en spiserytme og mengde som gjør at jeg ikke går opp i vekt, altså stabilisere enn periode. Jeg er egentlig ganske fornøyd med resulatet nå. Er bare litt oppstramming som må til. Så får jeg heller se om lysten til å ta de siste par kiloene kommer tilbake etterhvert.

 

Reiser bort igjen i morgen, så blir ikke veiing på meg før torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Heihei! Kan jo hende at de siste kiloene blir omdannet til muskelmasse med de strømgreiene du holder på med og da vil det jo se ut som om du har gått ned enda mer for det forsvinner naturlig nok cm da og det er jo det som virkelig syns!

 

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...