Gå til innhold

Lena 73


Gjest Lena73

Anbefalte innlegg

Hei Lena. Så kjempe bra da. Gratulere så masse. :)

Mage målet mitt er det som faktisk er tyngst å gjøre noe med. Der sitter det som det aldri har sittet før. Har aldri gått ned så lite rundt magen som denne gangen. Og skjønner heller ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 787
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for koselig hilsner. Jeg syntes et faktisk er ganske rart det med magen selv. Jeg har jo også begynt å trene magen på helsesentert også. Jeg har avtale med treneren min til torsdag så jeg får spørre han.

 

Har netopp vært å trent og det gikk ikke fult så lett i dag. Pusta og pesa som en hvalross. Men det er jo litt opp og ned på treningene. Fikk tatt litt vekter da.

 

Skal snart kjøre min venninne til Fredrikstad ho skal ta eeg pga epilepsien og ho fikk ikke ta tabletter føre så ho ville helst slippe bussen. Må jo stille opp for hverandre. Viktig det.

 

Ellers så håper jeg dere andre får en super mandag. Og i særp så er det overskyet, men det regner ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med oss kvinner og magene våre? Ser det på min også, alt annet går inn og den nederste delen av magen bare blir værende "der ute", hengende nedover. Som brystene har den flyttet sørover.

 

Du som er så flink å trene Lena, vil vel etter hvert merke forskjell, selv om det ikke går så fort med magen som med resten av kroppen. Det har kanskje med det å gjøre at når man blir gravid, så deles musklene midt på magen, og trekker ut til sidene. Hvis man skal ha dem sammen igjen, må man operere dem sammen. Kjenner en som har tatt den operasjonen. Hun er topptrent men ble aldri fornøyd med magen sin. En dyr operasjon, men hun syntes den var verd pengene.

 

Synes uansett du er kjempeflink. :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken jobber gubben natta og det blir så rart når han drar 21:30. Bruker litt tid på å roe meg ned da ja.

I dag føler jeg at jeg har gjort noe hele tiden, men vet ikke helt hva jeg har gjort.

Laga middag og hent opp og brettet klær, moppet over gulvene og kjørt 10 åringen på discobursdag i Fredrikstad. Den begynte 17:30 og slutta 20:00 så da gikk jeg på litt vindusshopping. Mye fint jeg har lyst på når kontoen en nesten tom, men når jeg har penger og skal ut å handle klær finner jeg ingenting.

 

Eller så har jeg slitt på sofaen og sett på 71 gr nord. Syntes det er morsom å se på.

 

Nå er jeg så trøtt at jeg bare skriver feil her. Vet ikke hvor mange ganger jeg har gått tilbake å retta meg selv.

 

Ønsker dere alle en deilig natt og håper at dagen i morgen blir fin. Husk: drikk masse vann.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta stoppet på 121' date='8 så det er ned 1,2 kg. Er bare superfornøyd. Men det jeg ikke skjønner er at jeg ikke blir mindre rundt magan. Der er jeg opp 1 cm.

Ønsker dere masse lykke til med veieng i dag

 

Klem Lena[/quote']

 

Kjempegratulasjon

Du er kjempeflink,og snart nede på 120....litt til nå så :)))

Håper du får en fin dag videre,både du og dem rundt deg

Klem fra meg :)

 

Superduper nedgang altså :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og hjemme fra jobb. Aleksander møtte meg med det glassblikket til morgenen. Det var å ta tempen det og den viste 39. Han har nesten ikke stemme heller. Så nå er ifa kjøpt pg han ligger rett ut på sofaen.

Stakars liten gutt. Får masse kos da. Han blir veldig kosete når han er syk.

 

Takker så mye fo hyggelige hilsninger og jammen har jeg sovet som en sten i natt. Deilig, men klokka ringte så altfor tidlig.

 

Håper dere alle får en fin dag med masse vann og deilig sunn mat.

Nå skal jeg kose meg med litt kaffe. Snart ferdig.

 

Stor klem til dere alle. Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat denne uken, det fortjente du, du har jo vært så flink.

Så dette var absolutt fortjent :)

 

Håper ALeksander blir bedre, ikke noe kjekt med syke barn.

 

Når det gjelder cm rundt magen, så kommer det nå etterhvrert det er jeg sikker på, men kanskje du skulle prøve å gjøre noe øvelser for maven/midjen, kanskje gjør du det allerede?.

 

Ha ei flott uke og så skrives vi

 

Klem fra evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Aleksander! Håper legen klarte å hjelpe ham! Ingenting så skremmende som når ungene får slike problemer. Skikkelig skremmende er det, og spesielt for mor.

 

Håper han kommer seg raskt. Masse god bedring tanker sendes herved til deg, de kommer med il-post. :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg alt startet å fortelle på bloggen til Hilde om mitt værste bardomsminne. Fra jeg var ca 6-7 år ble seksuelt missbrukt av min onkel. Det ble veldig godt gjemt i mitt hode helt til jeg traff Ole Morten som er mannen i mitt liv. Jeg var da 18 år. Da dukket det plutserlig opp. Jeg brukte mye tid på krisesenteret for å bearbeide det jeg hadde opplevd. Og fikk veldig god hjelp. Så jeg har lært meg å leve med det som skjedde meg for så mange år siden. Det har satt sine spor. Jeg har mine begrensninger når det gjelder sexlivet og jeg har også en misstanke om at min overvekt er en sammenheng med den erfaringen. Og en ting er helt sikkert. Hadde jeg gått med en ladd pistol til daglig og møtt denne onkelen så hadde nok han vært drept for lenge siden.

 

Det er jævlig bittert å tenke på hvilken makt voksne har ovenfor barn. Barn er så sårbare. De må passes godt på og de må bli lært til å sette sine egne grenser. Mine barn lærte tidlig at kroppen din den er bare din og ingen får lov til å ta på deg. Vi koser og klemmer og stryker hverandre vi som alle andre, men barna setter selv grenser her for kosen. De blir ikke dratt ned på fanget om de ikke vil.

 

Den største feilen som mine foreldre gjorde når jeg var lita var at vi gjør som de voksne sier. Det har ikke mine barn blitt opplært til ihvertfall. Her får de si sine meninger, men en god tone og god oppførsel krever jeg og det går alle veier.

 

Håper jeg ikke har skremt vette til noen nå.

 

Ellers så har jeg det faktisk veldig bra og har en super fantastisk mann som virkelig forstår meg og vi kan prate om det som plager meg.

 

Ønsker dere alle en fin kveld selv om det dere leser er vel kvalmt

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollunge

Hei Lena

 

Her er jeg 111 kg og nybegynner på GR. Dette er faktisk bare andre dagen....

Sitter her og leser forskjellige inlegg, og ville bare gi et lite tips... og dette høres kanskje rart ut.

 

Jeg prøvde akupunktur for å slanke meg for et år siden og det funka!! Tok av 24 kg på 3,5 mnd! Grunnen til at jeg har lagt på meg igjen er at jeg har driti meg ut som de sier. Trøstespising er min store last! Hadde jeg istedet for å spise chips, begynt et kurs, så hadde jeg kanskje vært 95kg ennå. Holdt faktisk vekten i ett år, men så skeiet jeg skikkelig ut.... litt deppa!

 

Akupunktur virker slik;

En blir stukket med disse nålene både i ryggen og i brystet og magen. 2 ganger i uken, i tre uker. Da skal en faktisk bare spise en frukt eller grønnsak til dagen! Høres sprøtt ut, men en er ikke sulten! Og får utrolig energi! Så den fjerde uken skal en spise normalt men det er viktig å ikke legge på seg. På en mnd skal en minst ta av 5kg, hvis ikke, får en ikke forsette.... dette er kostbart ca 800 i uka, men en trenger jo ikke mat. Og det er få som driver med det....

 

Er ikke her for å si at det er bedre enn alt annet, men d er så få som vet at det går ann. Nå er det også blitt godkjent slik at en får 125,- for hver behandling på medisinkortet. Slik at en kan trekke det av på skatten.

 

Synes bare at dette er en bedre løsning enn operasjon....

 

Trollunge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Lena. gråter noen tårer for deg og dine grusomme opplevelser som barn. Blir så sinna når jeg leser om sånn, samtidig som jeg blir fortvilet på dine vegne. Så flott at du her en fantastisk mann. Dette med kropp og barn er kjempe viktig. har fokusert på det her også, men skal gå gjennom det flere ganger med unga.

Tror absolutt vonde opplevelser fra barndommen, har gjort det vanskelig i forhold til overvekt. Har selv en del ille opplevelser, å har også vært innom den tanken. For overvekten blir jo en måte å beskytte seg selv på. Kanskje også for at man ikke vil føle seg atraktiv. Sier ikke nå at alle overvektige mennesker har opplevd noe grusomt, men tror en del har gjort det. Det kan så klart også være på det psykiske plan, som opplevelse av svik og andre tunge ting.

Det som er viktig, å som jeg tror du har klart, er å gjøre seg så ferdig med det, som det går an å bli. Har for så vidt også gjort det. Men det er defor jeg har begynt å skrive denne epistelen min. For nå vil jeg bli ferdig med ting, tilgi og gå videre. Ikke at jeg mener at du skal tilgi. Men du skjønner hva jeg mener håper jeg.

Men nå er vi klare til å gå videre i livet våres. Bli ferdig med overvekten også, for den beskytter oss jo ikke. Blir bare i veien egentlig.

Så lykke til videre:)

Stor klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena. Jeg så ikke det innlegget ditt om overgrepet før jeg leste svaret til rina. Jeg må innrømme at jeg gråter selv her jeg sitter, kan ikke forestille meg noe verre. Blir kvalm av slikt, kan ikke fatte hva som bor i slike udyr som det der.

 

Det virker tross alt som at du har blitt et sterkt menneske som er ressurssterk til tusen og det beundrer jeg deg virkelig for.

 

Er glad du har fått deg en god og snill mann, det fortjener du.

 

En god klem fra meg til deg.

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og takk for deilige ord. Ja det er noe herk å oppleve noe sånt. Det som har skjedd er skjedd og jeg må bare gjøre det beste utav det. Føler jeg takler det bra. Jeg har vel hatt en litt deppe dag med tanke på Aleksander som er syk og har hatt tid til å tenke litt. Det dukker opp innimellom likevel. Det som også har reddet meg litt tror jeg er at jeg har vært veldig åpen om det. Er ikke redd for å fortelle om det. Men jammen er det rart å skrive om det.

Det varmer veldig den omsorgen jeg får fra dere. Håper virkelig vi treffes en gang.

 

Ang akupunktur så er det veldig spennende, men jeg har prøvd så mye forskjellig at jeg bare har troen på sundt kosthold og trening. Jeg SKAL ha en varig slank kropp når jeg har gått ned disse 50 kg og gå ned så mange kg så fort det tror jeg ikke er bra for kroppen vår. Jeg har alt klart opp i topplokket at jeg skal bruke 2-3 år på denne vektnedgangen og omleggingen av kosten er noe jeg skal ha med meg resten av livet. Jeg vil være Lena i en sund kropp jeg selv kan være stolt av.

 

Nå skal jeg legge meg inn til Aleksander som har tatt plassen til herr olsen i natt.

 

Takker så mye igjen jeg. Dere gir meg mere enn dere aner. Dere er alle gull verdt.

 

Klem fra en rørt Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena, nå skulle jeg hatt ett sånt *gir-deg-en klem-smiley" her, men det finnes jo ikke. Utrolig leit å lese historien din, ingen barn fortjener å oppleve sånt. Det er så urettferdig og grusomt som det kan få blitt.

Takk for at du deler alikevel, det sier mye om hvor langt du har kommet i prosessen å leve med det. Du imponerer meg - igjen! Veldig bra at du har funnet en mann som er forståelsesfull, han virker som en knakandes kjekk fyr :)

 

Ja, du har rett....vi må lære ungene våre at de selv kan sette grenser for kroppen sin...utrolig viktig!

 

Håper du får sove godt i natt, og at gutten din føler seg bedre snart.

 

Go klem til deg Lena

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Hilde det er mye rart ute på gatene. Denne bleiemannen vet ungene godt hvem er. Jeg er så gal at jeg har peka på denne mannen ovenfor barna mine og sagt at han er farlig, også så han hørte jeg sa det. Sånt bryr jeg meg ikke noe om. Barna mine skal ikke bli til noe offer for sånne syke personer. Jeg beskytter mine barn og sånn er det. De er umistelige.

 

Jeg hadde egentlig lagt meg men så hørte jeg et kjempebrak. Bunnen på senga til rebecca gikk rett igulvet. Jeg skvatt så skikkelig at jeg må roe meg ned litt. Nå er alle de hersens plankene skrudd fast.

 

Egentlig har jag sittet mye her forran dataen i dag. Jeg har skrevet agenda for styremøte neste torsdag og jeg har skrevet en velkomsthilsen til konserten korpset skal ha til søndag. Har evaluert diverse dugnader som jeg skal legge frem på styremøtet. Jeg har også skrevet ned mine tanker for driften av korpset nå og hvordan jeg ser det for meg. Har også startet planleggingen av foreldremøte vi skal ha. Blir en del tenking som er greit å få på papiret eller dataen i dette tilfellet.

 

Nei nå må vel snart søvnen hente meg inn igjen vel. Skal jo for rakkern opp igjen i morgen ogå.

 

Natta igjen. Takker for godord Hilde. Ja en klem hadde vært kjekt nå. Sender over en herfra nå.

Klem Lenamorra galepetra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eksta stor , god og varm klem til deg, som deler din historie med oss, jammen med det er du tøff, slike ting er vondt og trasig, og ikke enkelt å bli kvitt, men din ærlighet overfor dette og oss imponerer meg, du er kjempe tøff :)

 

Ting som en opplever i barndommen er ikke enkelt, og slike ting skal man som barn slippe og oppleve, kjenner at jeg får frysninger, kjempe bra at du har fått den en fin fammelie og at du har det bra , selv om du sier at det kommer tilbake innimellom likevel, kjempe bra at du har noen å prate med om det i alle fall.

 

Du er bare helt super:)

 

Ha en fin dag, Lena, nå må jeg stikke på jobb, de søte små venter på at Evelyn skal komme på jobb.

 

Håper det går bedre med Aleksander

 

Tenker på deg

 

En stor og god klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Lena!

 

Herlighet, gikk det bra med Rebecca når sengebunnen klappa sammen? Huff, håper hun ikke ble like skremt som a mor :) Godt du fikk skrudd den sammen igjen.

 

Det med å beskytte ungene sine tror jeg de fleste foreldre automatisk gjør. Og føler man seg truet av en avviker i nærmiljøet så gjør man det man kan for å holde ungene unna vedkommende. Det er jo ingenting som betyr mer enn barna våre....hadde noen lagt hånd på de så hadde jeg fått rulleblad for å si det sånn.

 

Så flink du er med alt du er med på! Kan tenke meg det er mye jobb med alt som skal forberedes til møter, dugnader osv osv.

Mine foreldre stilte aldri opp på noen av de fritidsaktivitetene jeg var med på som liten.....husker jeg tenkte at de andre barna var heldig som stadig hadde foreldrene sine med. Mine stilte kun opp på det de absolutt måtte. Det var et savn husker jeg, så nå engasjerer vi oss i alt våre er med på. Håndball, fotball, verv i barnehagen og på skolen. Viktig å være en del av miljøet til ungene :)

 

Ok, vi snakkes Lena, håper Aleksander er bedre i dag.

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Lena. gråter noen tårer for deg og dine grusomme opplevelser som barn. Blir så sinna når jeg leser om sånn' date=' samtidig som jeg blir fortvilet på dine vegne. Så flott at du her en fantastisk mann. Dette med kropp og barn er kjempe viktig. har fokusert på det her også, men skal gå gjennom det flere ganger med unga.

Tror absolutt vonde opplevelser fra barndommen, har gjort det vanskelig i forhold til overvekt. Har selv en del ille opplevelser, å har også vært innom den tanken. For overvekten blir jo en måte å beskytte seg selv på. Kanskje også for at man ikke vil føle seg atraktiv. Sier ikke nå at alle overvektige mennesker har opplevd noe grusomt, men tror en del har gjort det. Det kan så klart også være på det psykiske plan, som opplevelse av svik og andre tunge ting.

Det som er viktig, å som jeg tror du har klart, er å gjøre seg så ferdig med det, som det går an å bli. Har for så vidt også gjort det. Men det er defor jeg har begynt å skrive denne epistelen min. For nå vil jeg bli ferdig med ting, tilgi og gå videre. Ikke at jeg mener at du skal tilgi. Men du skjønner hva jeg mener håper jeg.

Men nå er vi klare til å gå videre i livet våres. Bli ferdig med overvekten også, for den beskytter oss jo ikke. Blir bare i veien egentlig.

Så lykke til videre:)

Stor klem fra Rina:)[/quote']

 

Hei Rina.

Det er trist at sånt skjer og ihvertfall med barn. Det jeg på en måte trøster meg med er at det er ikke jeg som er syk. Det er faktisk han. Han har også en skade på lillehjernen ikke at det gjør saken noe bedre.

På min måte så har jeg nok tillgitt handlingene men ikke han. Det tror jeg nok aldri jeg klarer. Jeg skjønner godt hva du mener da. Det viktigste med denne opplevelsen er at jeg har lært meg å leve med den.

Det var godt å skrive om det her inne. Så tusen takk for varme og trøstende ord.

Stå på videre rina dette klarer du. Fettet skal bort og vi skal bli sexy.

Håper du får en fin dag.

KlemLena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena. Jeg så ikke det innlegget ditt om overgrepet før jeg leste svaret til rina. Jeg må innrømme at jeg gråter selv her jeg sitter' date=' kan ikke forestille meg noe verre. Blir kvalm av slikt, kan ikke fatte hva som bor i slike udyr som det der.

 

Det virker tross alt som at du har blitt et sterkt menneske som er ressurssterk til tusen og det beundrer jeg deg virkelig for.

 

Er glad du har fått deg en god og snill mann, det fortjener du.

 

En god klem fra meg til deg.

Trude[/quote']

 

Hei Trude

Nei hva som skjer i hodet på sånne folk er jammen ikke godt å si. Jeg fikk et såkalt tilbakefall når denne bleiemannen plutserlig kom til barnas skole og gikk veldig mye i området her. Da tok jeg med meg barna ut og peka på denne bleiemannen og sa til ungene at han er farlig. Ole Kristian som bleiemannen heter hørte jeg fortelle dette til mine unger. Hva skal man gjøre da. Jeg vil heller beskytte mine barn en han. Ringe også til politiet jeg ang denne bleiemannen.

 

Kjenner jeg tar helt av her jeg nå.

Jeg har mine meniger om diverse ting se.

Håper ihvertfall at det går bra med deg da Trude og at formen kommer og smerten forsvinner.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg, tror nok du fikk deg en støyt i går ja, da det braket løs med sengebunner. Hvordan gikk det med datteren din egentlig? Ja de barna våre er flinke til å holde sine mødre på tå hev.

 

Er gutten din blitt bedre i dag? Feberen gått ned?

 

Blir imponert over å høre om alt du er med på, jeg styrer unna alt slikt og har gjort det bestandig, har ingen tro på meg selv på det området, og bare tanken på å stå foran en forsamling gir meg vondt i magen. Niks selvtillit på det området, så jeg blir full av beundring når jeg leser om deg, om hvordan du styrer på. Du er flink, ingen tvil om det.

 

Håper solen har dukket opp hos dere. Den har vært her frem til nå, men nå kommer skyene og solen går i skjul.

 

Håper du får en fin dag, Lena. :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena' date=' nå skulle jeg hatt ett sånt *gir-deg-en klem-smiley" her, men det finnes jo ikke. Utrolig leit å lese historien din, ingen barn fortjener å oppleve sånt. Det er så urettferdig og grusomt som det kan få blitt.

Takk for at du deler alikevel, det sier mye om hvor langt du har kommet i prosessen å leve med det. Du imponerer meg - igjen! Veldig bra at du har funnet en mann som er forståelsesfull, han virker som en knakandes kjekk fyr :)

 

Ja, du har rett....vi må lære ungene våre at de selv kan sette grenser for kroppen sin...utrolig viktig!

 

Håper du får sove godt i natt, og at gutten din føler seg bedre snart.

 

Go klem til deg Lena

 

Hilde[/quote']

 

Å ja en sånn klem hadde jeg trengt i går. Da deppa jeg for det meste.

Det var faktisk veldig godt å få det skrevet ned. Det var også en ny erfaring for meg. Jeg føler at jeg har kommet veldig godt utav denne opplevelsen.

 

Så bra at politiet tar dette så alvorlig da. Det er utrolig viktig. For man vet aldri hva som skjer eller kan skje. Barna må beskyttes sånn er det bare.

 

Joda det gikk bra med rebecca. Så nå detter ho vel ikke noe mere i gulvet håper jeg. Ho var en smule forfjamsa når jeg kom inn.

 

Ja noen må jo bidra i styret. Jeg gikk av som leder i korpset til årsmøtet i mars og ingen ble valgt til ny leder så jeg tiltrådte 23.september igjen.

Måtte ha litt pause. Var veldig sliten da ja.

 

Uansett tusen takk for varme ord og trøstende ord.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...