Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Heeeeeiiiii Sans1

 

Så godt å se at du fortsatt holder koken.

 

Jeg skulle egentlig innom og si hei til Mamsen og spørre om vi bare skulle erklærer tråden død.... selvom det er litt trist, men så var det altså litt liv her likevel.

 

Herlig med nye klær, skryt og komplimenter. Sånt liker vi Sans1. Du har jammen meg vært standhaftig denne gangen også. Respekt! Jeg var litt redd du hadde gått på en skikkelig smell siden vi ikke hørte fra deg. Det har vel skjedd før...

 

Denne gangen kom ikke krypende tilbake, men med rak rygg. Bra. Du virker SÅ målbevisst og det digger jeg :D

 

Selv har jeg vært mye syk i det siste, og jeg har slett ikke fokus. Neste mål er å komme i gang med trening igjen. Jeg har ikke en gang kunne gå til og fra jobben pga magen min. Ting er bedre, men jeg manger overskudd og må sparke meg selv i gang igjen - for med trening og bevegelse kommer overskuddet også.

 

Nå reiser vi snart avgårde. 2 uker i bushen i Afrika blir nok bra. Jeg gleder meg veldig. Og når vi er tilbake igjen så er det vår for alle penga og jeg kan finne frem sykkelen. DET blir deilig det!

 

Og da er det ingen vei tilbake. Jeg skylder både meg selv og mannen min å se bedre ut enn dette!

 

Hvordan går det med deg mamsen?

 

Klem fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Å, så bra å se at dere er her!!!!

Og, sans, så bra at du holder koken, og står på! Vel fortjent å få skryt da, når du endelig kommer inn i nye bukser, og mindre str:)

 

Mimi, huff, håper formen din blir bedre nå, og at du går ferien, og våren frisk i møte! :D

 

jeg har bestemt meg for full giv idag, og skal registrere alt jeg putter inn, holde meg på 1300 om dagen, og ingen snop før påske, men derimot litt trim hver dag!! Blir nok hardt, men det MÅ jeg klare;)

 

Ha en flott ferie Mimi, kos deg masse!!!!

Kom gjerne innom du da Sans:D

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann:)

Igår var min nest eldste 16 år, og han skulle feire bursdag hos sin far. Men, siden han har en høygravid samboer, havna de på sykehuset, og fødselen var igang... Det endte med at jeg tok ungene med ut og spiste pizza og feira, så jeg endte på ca 1500 kalorier... De fikk forresten en gutt, samme dag som broren:)

Fikk rocka litt igår, så litt trim ble det:p

Idag skal jeg få gått meg en tur mens minsten er på fotball, og så skal jeg rett på ungdomssklubben til datra mi for å være vakt, så det blir nok ikke så mye mere enn gåturen idag... men skal begynne med 30 situps frem mot påske nå, og så øke etter det....

 

Nydelig vær her idag, håper noen flere får kost seg ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Mamsen!

Høres ut som om du har brettet opp ermene (og ikke armene som noen sier... hehe, dem trenger du :)) Og med tanke på at du var ute og spiste, så høres 1500 kcal fornuftig ut. Litt av en bursdag og litt av en bursdagsgave for sønnen din!

 

Jeg har lagt alt litt på hyllen og på vent. Nå skal jeg jobbe som en gal hele uka, holde meg så frisk så mulig og på lørdag drar vi! Det kommer til å gå fort, og kjære vene så deilig det skal bli med ferie :)

 

Når jeg kommer hjem derimot - sa SKAL jeg ned i vekt. Det er ikke noen bønn en gang...

 

Jeg kommer nok innom før jeg drar, hvis ikke; hold liv i leir'n så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, skjønner at du venter til etter ferien med å starte:p

Jeg skal holde liv i tråden, og gleder meg til å høre hvordan du har hatt det

 

Kos deg masse, og GOD TUR!!!!!!!!!! :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har fått litt ny motivasjon mamsen, det er bra!! You go girl!

 

Så deilig med ferie, Mimi. Håper dere får det kjempefint..

 

Det er så merkelig med meg.. De dagene jeg skal spise riktig sliter jeg nesten med å komme opp på 1200 kcal. Men jeg regner med at det er litt olje her og der som ikke blir registrert. Så det går nok greit allikevel..

Jeg ødelegger veldig mye for meg selv om dagen.. Som nevnt sist så har jeg hatt bursdag og jeg tror tydligvis at det skal feires hele måneden til ende! Søndag røyk jeg utpå smågodtet igjen og mandag gadd jeg ikke trene, men holdt meg unna kake på jobben. Tirsdag røyk jeg imidlertid på et restestykke av samme kaka, bare for å finne ut at å spise et stykke IKKE stopper lysten på kake. Resten av dagen hadde jeg bare lyst på mer. Så gammel kunnskap er fortsatt mest riktig; Total avholdenhet er det eneste som funker :)

 

Jaja, resten av uka har vært bra ihvertfall (eeh, det vil da si i går og i dag, haha)

I morgen skal jeg få inn en god treningsøkt etter jobb! Lørdag skal jeg møte gamle kolleger fra den forrige jobben min. Har en mistanke om at det serveres litt godsaker der. Men jeg får bare vært flink, for på kvelden skal jeg ut igjen :S

 

Mimi, jeg skal hjelpe Mamsen å holde liv i tråden, så gleder vi oss til du er tilbake og klar for å gyve løs :)

 

Det er hver øyeblikk vår jenter!! Det er NÅ det gjelder :)

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, helt riktig som du sier, det er NÅ det gjelder ja:)

Og, hvis du får trimmen din idag, så kan du kose deg med bedre samvittighet;)

Og, du er jo flink også da!!

 

Bra at du hjelper meg å holde liv i tråden:D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så flink du var da!!!! :)

 

Håper du har kost deg i helga:)

 

Stille og rolig hos meg, men kost meg med god mat på lørdag, men ingen snop/snacks.... det skal jeg vente med til påske:p

 

Helga har gått med til fotball-cup, og hus-rydding, og vasking.

Idag skal vi feire bursdag hjemme for min 16 åring og meg. Skal lage middag og ha kaker, men ingen snop:p Setter frem endel frukt istedet

 

Ha en super dag!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

hei, bursdagen gikk fint, men tok både et stykke marsipankake og et stykke gulrotkake, og koste meg:p

 

Sola skinner, håper den gjør det hos deg også sans:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, nå har jeg vært ute og gått 45 min med 9åringen og hunden, og godt var det Sol og nydelig!! Var egentlig bare trøtt og kunne tenkt meg å ligge på sofaen, men da kan jeg gjøre det nå, hehe... må bare henge ut noen klær først..

Er kjempesliten og trøtt idag, det må være alderen... Ble 40 igår... huff!!

Skal på et møte etterpå(på en kafè), og da blir det kun en cola-light på meg, har spist kake nemlig (det kom som et sjokk vel? ) Men, har landa på 1285 så langt, og da gjør det ikkenoe... Får knaske noen gulrøtter til kvelds, og noen druer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da er jeg hjemme igjen etter vandring i ørken og savanne, blant elefanter og giraffer, sanddyner og strutser.

 

Har hatt det fantastisk, men er redd jeg veier mer enn noen gang. Fikk kjenne litt for godt hvor trange sommerklærne mine har blitt og har blitt litt deppa av å se meg selv på bilder.

 

Fordelen med dette er jeg er mer motivert enn på lenge. Når klærne er vasket og huset er ryddet skal jeg lage en skikkelig plan... Veie, måle og skrive ned, samt planlegge mat og trim fremover. Det trengs!

 

Håper dere andre har hatt det like bra :)

Jeg kommer snart innom igjen!

 

Sunne kalorifrie påskeegg fra meg til dere!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg altså, mamsen.. Her var jeg overhodet ikke noe flink til å hjelpe deg å holde tråden oppe.

 

Men gratulerer med vel overstått dag! Håper du ble feiret som du fortjente :)

Og velkommen tilbake fra ferie Mimi.. Ikke bare du som har fått på deg noen feriekilo.. Det klarer man fint i den norske fjellheimen også.. haha. Nå er det leeeeeeeeenge siden jeg har veid meg og jeg tror at på torsdag bare MÅ jeg på vekta for å se hvor galt det egentlig har gått den siste mnd..

 

Jeg blir så utrolig sur på meg selv når jeg lar det skli ut sånn.. Jeg hadde (forhåpentligvis HAR) jo kun et par kg igjen..

Men nå er det full fokus frem til neste torsdag, da er det jentetur til Amsterdam. Der skla jeg kose meg litt med øl og vin, men prøve å styre spisingen litt. Fordelen er at jeg skal reise sammen hun jeg støtter meg litt til. Bakdelen er at hun også har sklidd ut siste mnd, haha.

 

Etter AMS turen er det ca 5,5 uker til jeg reiser på sommerferie og jeg burde klare å utrette litt på de ukene. Problemet er bare at mnd heter mai og da skjer det jo alltid så mye. Men der får jeg tar noen valg rett og slett.

 

Jeg hadde håpet å være ferdig slanket til april, sånn at jeg kunne bruke mai på å komme meg litt opp i kalorimengde innen jeg reiser. Men sånn går det nok ikke, desverre..

 

Jaja, vi gir ikke opp, gjør vi vel jenter?? Neeeeeida, her er det bare å gi full gass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp, opp, opp.. Ja, tråden altså :)

 

Første dag med skjerpings har gått bra, men det regnet jeg egentlig med. Når jeg bare bestemmer meg kan jeg få til det meste.

 

Regnet forresten ut trimpoeng for den ene langrennsturen i påsken. Vi gikk i 1 t og 45 min og det ble over 900 kcal!! og da valgte jeg Ski, rolig. Pokker, jeg visste at langrenn brant mye, men ikke sååååå mye.. Det skal jeg huske på til vinteren :) Mulig jeg kunne regnet det ut på annet måte og fått et mer eksakt tall.. Vi gikk 1,5 mil - da på 1,45. Aner ikke hvor fort jeg har gått da, haha, matte er ikke min sterke side.

 

Har allerede nå fått "tilbud" om litt morro i helgen og jeg er så i tvil hva jeg skal gjøre. Jeg burde IKKE drikke, men med den gjengen der er det ikke noe alternativ å la være (og jeg har jo lyst, så jeg er da lettere å overtale) må tenke litt på den. Tror jeg skal la være.

 

Håper dere har kommet godt igang igjen etter påsken. Jeg har hentet ut Vespa'n min i dag (Hurra!!) så jeg mister et par automatiske gåturer i løpet av uka, men jeg får bare være flink med trening og gåturer.

 

Schnakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, velkommen tilbake fra en herlig ferie skjønner jeg!! Høres ut som om du har kost deg, og at du er skikkelig motivert for å komme ordentlig igang, og det er bra!! :)

 

Sans, du får være flink til å trene siden du ikke skal gå så mye, men det klarer du nok! Og, du klarer nok de siste par kiloene før AMS-turen.... der er det fiiint... skulle gjerne vært en tur til der:p

 

Har nok blitt litt opp her også, men skal NED!!!!!!!!! Liker ikke når det går gærne veien:( Så, får være flink fra idag...

Gikk også litt på ski i påska, og mere får det bli til neste år hvis det brenner masse;) (lenge å vente da men... får gjøre litt annet imens, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kort innom før leggetid.. Jeg har vært på vekta og det var ikke noe hyggelig.

Den o'koselig marsmåneden har gitt meg 2 kg tilbake..

Fader altså, så utrolig unødvendig.. Men jeg vet hvorfor og hva jeg kan gjøre med det, og jeg er i gang! :)

Jeg får veie meg på onsdag igjen før jeg reiser på tur torsdag, så får vi se om jeg er i siget igjen!

 

Håper dere har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk

 

Hektisk uke, men jeg har i alle fall spist ganske sundt - bortsett fra at sjefen satte frem twist på alle bordene i går og det klarte jeg ikke å motstå. Trening derimot, det kan jeg ikke skryte av. Men det SKAL jeg kunne etter helgen. Bare MÅ, bare MÅ

 

Små steg om gangen. Nå gjelder det å kommer skikkelig i siget, for her har det meste gått galt vektmessig.... Tror aldri jeg har veid mer, og fra å måtte ned 5 kg er det nærmere 10 kg som bør bort. Det er ikke noe særlig.

 

75,8 kg (eller var det 76,8... nå ble jeg i tvil. Hjælpe meg....)

 

Første mål er å komme ned under 70 - så får jeg ta resten derfra. I dag skal jeg skrive opp alt jeg spiser, regne ut og planlegge hvor mye og hva jeg skal spise i tiden fremover.

 

Finner ikke målebåndet mitt, så da får jeg kjøpe et nytt. Denne gangen har jeg lyst til å ha mer fokus på cm'erne. Det er tross alt dem som teller aller mest.

 

Godt at du sender oss oppover en gang i blant Mamsen :-) Jeg skal bli flinkerer til å komme innom oftere. LOVER!

 

Ikke så moro med de ekstra kiloene Sans1... tror du ikke snart du må begynne å stabilisere? Man pleier jo å gå ned et par kilo da også, og jeg tror det er viktig å stabilisere mens man fortsatt er full av motivasjon og pågangsmot. Hvis ikke tror jeg den jobben er veldig vanskelig!

 

Nå må jeg løpe.Skal på kurs.

Vi tastes!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei hei, vi er i samme båt alle 3, selv om det er liten trøst... Var over 65 denne uka jeg også, og ikke noe ned denne uka, det merker jeg, og vet, siden jeg ikke har vært flink.... Men, fra mandagen av skal jeg ordentlig igang, og da skal jeg igjen registrere alt også, og måle cm jeg også... Kommer med nøyaktig vekt da...

Sola skinner og været er strålende her, hele helga er det meldt, så håper på å få vært litt ute:) Er så utrolig trøtt og sliten for tida, så har nesten ikke ork til noe...

 

Ha en fin helg, kos dere masse, og nyt våren:D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiaiai, ja her er vi i samme båt gitt. Så nå får vi stå på noen uker og komme i siget igjen.

Jeg føler jeg er godt i gang. Spiste lunsj på restaurant i dag, ikke noe fan av det, men det var koselig og god mat. Valgte en club sandwich, men tok bort endel brød og baconet. har regnet ut at det ble ca 300 kcal. på grunn av trening måtte jeg spise 2 istedenfor 1 knekkebrød til mellommåltid, så nå sitter jeg her og er litt over 1200 kcal og egentlig litt sulten.. hmm. Lage meg en kopp chai te tror jeg. Søtt og godt :)

 

Hadde besøk av en venninne i går som nå har nådd bunn mht vekt og vektnedgang. Nå har hun nesten bedt meg på sine knær om å hjelpe henne. Og det skal jeg! Vi snakket masse om dette i går.. OM motivasjon, om å slanke seg 24/7 og ikke bare noen dager i uken. Om å virkelig VILLE dette hvis man skal klare det. Om å komme seg gjennom de pyton første ukene der du egentlig bare er forvirret.

Jeg ga henne tre ting å starte med: Spise hver 3-4 time, begynne å drikker mer vann og å lese første del av min kursbok nr 1 mange ganger. Gjør hun det tror jeg hun er godt i gang. Hun er desverre ikke noe særlig på internett, ellers skulle jeg seff dratt henne inn her. Jeg vil så gjerne at hun skal klare dette!

 

Og Mimi - mht stabilisering.. Jo, jeg kunne nok kanskje begynt med det snart nå, men det har jeg tenkt å gjøre på kurs og der blir man "straffet" hvis man går ned mer enn 2 kg i løpet av et år. Da mister jeg 6 mnd gratis oppfølging og den vil jeg gjerne ha med meg. Jeg føler at jeg har så mye psykisk iforhold til dette med mat at jeg vil gjøre det ordentlig denne gangen og da vil jeg gjerne ha stabiliseringshjelp i 1,5 år og ikke bare 1. (for å si det på den positive måten; holder man seg innenfor +-2 kg får man 6 mnd ekstra:) )

 

Nei, nå må jeg se enda en episode av biggest loser.. har dilla og følger med på 2 sesonger paralellt :)

 

Ha en strålende helg dere.. Det er sol, det er vår og VI bestemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, det er så riktig det du sier, det er faktisk VI som bestemmer:D

Det med stabiliseringa på kurs, sånn du beskriver det, høres kjempefornuftig ut!!

Og, du har fått en super 'jobb' med venninna di, for nå må du jo vise hva du kan, og det klarer du!!!!!!! For en erfaring å få hjelpe henne også, og det klarer du helt supert, du vet jo hva som skal til;)

 

Sola skinner her idag, og det er allerede noen varmegrader, så dette blir en flott solskinnsdag:D

 

God helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt nyyydelig Mamsen!

 

Jeg har spist sundt, drukket svært lite alkohol (0,5 glass hvitvin fredag og 1 øl lørdag!), til gjengjeld ble det ikke noe av å jogge slik jeg hadde planlagt.

 

Derimot har jeg vært i hagen hele helgen. Jeg føler jeg har blitt skikkelig vokser/gammel - jeg har aldri synes hagen var noe gøy... men nå som den er min er det plutselig arti at allting spirer og gror. Får håpe det teller litt å jobbe i hagen også. Ikke desto mindre trenger jeg et spart bak, så jeg kan komme meg ut og jogge.... Jeg var SÅ flink en gang... tsk tsk. Ikke bra

 

Håper dere har vært flinke og hatt det bra.

Vi tastes!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...