Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Huffda sans! Men, du lærte ihvertfall, og noen dager innimellom går vi på en smell, og tar oss isammen igjen... og det viktigste er jo det, å ta seg isammen igjen:)

 

og jeg var jo hos psykologen med sønnen idag, men istedetfor å starte opp å bli tørr om natta, blir det opstart av adferdsterapi, for det trengs jo også, og et sted må vi begynne. Kanskje det kan være en liten sammenheng også... han har jo opplevd veldig mye som barn ikke skal oppleve...

 

Stille og rolig kveld her på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Skjønner ingenting jeg.... vekta har jo gått opp:( Æsj!! Enda jeg er flink og tilogmed registrerer....:)

 

Det rare er at på 2 uker så har midjen gått ned fra 77 til 71, kan det gå an da samtidig som vekta har økt? Huff.... mister hele lysta til å fortsette......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .... bare en kjapp tur innom...

 

Mamsen - du er jo beviset på at vi skal stole mer på målebåndet enn på vekta. Jeg skjønner frustrasjonen, men gi blaffen i vekta og gled deg over centimeterne i stedet. Jeg kan godt veie 100 kg hvis jeg fortsatt får på meg str 38/40. Og det er ikke noe interessant å veie 65 kg hvis jeg skal bruke str 44.... Satt litt på spissen vel og merke!

 

Nå har vi bare to netter tilbake i leiligheten og deretter er vi på plass i vårt nye hjem. Gleder meg!

Da lover jeg å bli litt mer aktiv her igjen!

 

Lykke til!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var det torsdag igjen og jeg har vært på vekta.. Pga søndagen var jeg veldig spent, men forberedt på stillstand. Men det gikk akkurat nok ned :)

-200 gram, så da rundet jeg endelig 10 kilos merket..

 

HURRA FOR MEG!!!!!!!!!!!!!!!

 

Med det regimet jeg lever etter om dagen skulle jeg ønske det var litt mer, men ned er ned så da får jeg bare håpe det blir litt mer neste uke!

 

Enig med Mimi, mamsen.. Nedgang på målebåndet er jo veldig positivt, men jeg skjønner allikevel frustrasjonen din. Jeg var jo der mange ganger i fjor vår.. For min del var det nok styrketrening som gjorde det.. Vet ikke hva slags aktiviteter du driver med nå? Men hold ut!! Kanskje du får masse igjen for det neste uke!

 

Ukens tall:

Jan: 83,1

28/8 : 77,1 kg

4/9 : 77,6 kg

11/9: 76,7 kg

18/9 : 77,4 kg

2/10: 76,4 kg

9/10: 76,4 kg

16/10: 76,4 kg

5/11 : 76,6 kg

13/11: 75,9 kg

20/11: 74,8 kg

27/11: 74,8 kg

5/12 : 74 kg

11/12: 73,8 kg

15/1: 73,2 kg

22/1: 73 = 10,1 kg totalt :)

 

3 kg igjen til målet!

 

Ha en fin kveld dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre, så det går framover selv om hosten høres ut som om det er "tæring" men det går nok over det og....

Det er ikke lett når vekta går opp, men jeg hadde nok som de andre ventet litt før jeg ga meg:-) Hadde det samme i fjor en gang, og tenkte hva er vitsen, men det hadde iallefall ikke noen effekt...... derfor er jeg jo her igjen:-)For psykisk støtte.

 

Lurte fælt på hva vekta ville vise etter ei uke på sofaen med disverse lindrende drops, men heldigvis stort sett vanlig mat, men ingen trening i det hele tatt, men for en overraskelse jeg fikk. Både ned i vekt og livvidde.

 

Det ga meg nok et ekstra puff,men i kveld er det vin/ølklubb med gode venner, så det kan nok bli noe utskeielse.Da får resten av helga bli sunn,satser på iallefall. Her er resultatet

 

1.veiedag - 66,4kg........ livvidde:84cm

2.veiedag - 65,3kg........ livvidde:83cm

 

 

:-):-)Syns jeg har vært flik jeg. Ha en flott dag alle sammen, nå skal jeg ta på skrittelleren og starte rengjøringen før det blir en lett spasertur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tusen takk dere, skjønner jo det at cm er viktigst.... og skal stå på videre...

Når det gjelder trening er jo ikke jeg den mest aktive, men har blitt flink til å rocke, og tar 10 min hver dag, stort sett, så det blir litt... Hele forrige uke var jeg flink til å gå turer, men her er det så mye snø, slaps og vann nå, at det blir ikke noe.... og idag kommer det mer..... hadde vært greit med snøen, men det snør noen timer, eller et par dager, så regner det og blåser:(

 

sans, så utrolig bra jobba!!!!! Over 10 kg nå:) Dette kan du jammen meg være stolt av!!

 

Mimi, kos dere siste natten, og NYT dagen imorra som blir den første i det nye huset:) Lad opp til litt mere aktivitet her inne, hehe

 

anne, så bra! at du hadde gått ned selv om du har liggi stille og vært syk på sofaen!!! Det er bare helt supert;)

 

Ha en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Klarte 2 liter vann igår også:D

 

Noen som bruker blender og lager smoothie? Send gjerne oppskrift med kalorier:p Vurderer å kjøpe meg det nemlig, hehe... hvis det ikke da blir til at jeg får i meg for mye frukt igjen da, har nemlig trappa ned;) Mye kalorier nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er her jeg:-) iallefall av og til. I morgen er det veiedag igjen og jeg gruer meg, for flink kan man vel ikke si at jeg har vært.

 

Bursdager og lite trening vil nok vise igjen, men jeg skal iallefall gå hjem fra jobb idag og det tar ca.50min så det hjelper jo. Ha en fin dag og så får vi se hva resultatet blir i morgen:-)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

anne, så koslig å se at du er innom:D

 

Jeg rakk ikke å veie meg idag, glemte det litt også. ble stress som bare det, så må gjøre det imorra....

Lykke til på vekta, krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere ser rett. Tenk smilefjes. Jeg som var så redd for at det ikke gikk nedover på vekta etter denne uka, men det gjorde det. Jippi! Så noe rett har jeg vel gjort allikevel.

 

Denne helga blir bra, fint vær og snø i hytta, så da blir det skitur. Gleder meg til det.

 

Nå skal jeg igang med husarbeid og deretter en tur:-) Kommer kanskje innom igjen her i ettermiddag. Hvis ikke må dere alle sammen ha en riktig flott helg. Lykke til.

 

klem

 

1.veiedag - 66,4kg........ livvidde:84cm

2.veiedag - 65,3kg........ livvidde:83cm

3.veiedag - 64,6kg........ livvidde:81cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

anne, grattis, du har jammen vært flink alikevel:)

Ned 200 gram her, og veier nå 64,1 og midjen er 70 cm

 

Vi har helt barnefri i helga, og eldstemann skal jobbe, så håper på masse kos og stille og rolig;)

 

Ha en super helg:) Kos deg masse på hytta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye:-) Det blir stille og rolig for oss og, men vi skal ha med eldstemann. Han er så rolig så det blir masse avslapping pluss altså skitur.

 

Du e flink du og. Misunne deg målet på midjen din. Det klarer ikke jeg uansett hvor mye jeg tar av, men det har jo noe med hvordan vi er bygd

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Anne, håper dere koser dere masse på tur, og at været er bra:)

 

Vi er forskjellig bygd ja, men det viktigste er at vi kan være fornøyde med oss selv. Har alltid vært smal rundt midjen, er større over enden og låra jeg, så du er nok smalere der, så det kan jo jeg misunne deg;)

 

Skyet og litt surt her idag, så er bare inne enda jeg... ikke ork el lyst til noe, men gjør litt i huset da:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, litt sent ute med resultatene denne uken og det betyr jo stort sett bare en ting - ingen nedgang.. haha, jeg er enkel å lese sånn.

Det var stillstand, men det går bra.. Jeg holder jo nå på med de siste kiloene, så jeg vet jo at jeg må være 100% fokusert for å få resultater. I ukedagene går det veldig fint, men vinterhelgene innbyr til festing, så det er vanskelig å si nei :)

 

Denne helgen har jeg forsåvidt vært flink. Det ble 4 pils på fredag så jeg endte på 1800 kalorier. Klarte ihvertfall å holde meg unna nattmaten og gikk rett i seng.

Med daglig inntak på 1200 kan det være nok til å ødelegge neste ukes resultat også, men jeg skal holde fokus og trene, så kanskje det blir litt ned allikevel.

 

MEN, for det er et kjempestort MEN her.. Jeg sitter med et kjempestort smil om munnen og klarer ikke slutte. For i dag kom jeg meg endelig på loftet for å hente målbuksa mi - håper dere har fått med dere at jeg har snakket om den før?? En leebukse i str 31 som jeg sist brukte for godt over 2,5 år siden. OG DEN PASSER!!! det er helt utrolig.. Får litt "overheng" når jeg lukker den, så jeg er ikke helt i mål. Men jeg kan helt fint bruke den nå. Jeg er så lykkelig!! Det morsomme er jo at da jeg kjøpte den veide jeg 67-68 kg men var utrent, så der ser vi hvor mye treningen har å si på kroppsfasong.

 

Gratulerer Mamsen og Anne med nedgang. Godt å se at dere har kommet inn i siget igjen :)

 

Nå er det dags for litt lunsj her. Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, så utrolig herlig at buksa passer:D Jeg husker den ja, hehe... så nå skal du jammen være stolt! :)

 

Og, med festing og kos sånn i helgene er det kjempebra at du klarer stillstand! Det betyr at du går ned i uka, og legger litt på i helga, så da vet du at hvis du kutter litt fest innimellom går du ned;) Men flink som droppet nattmaten:p

 

Er på jobb jeg, så kommer tilbake senere el imorra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg Sans1. Har noen plagg hengende i skapet som jeg gjerne ville hatt på meg, men de er nok noe for stramme enda.

 

Blir litt sånn for meg og, at det går fint i ukene, men så er det hytteturer og fester i denne årstiden og da blir det både god mat og god vin, men vi får være positive. Vi går iallefall den rette vedien både på vekta og når det gjelder sola:-)

 

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, det med sola er ihvertfall oppkvikkende:D Herlig at det er februar, da nærmer det seg våren;)

Har noen klær i skapet jeg også som strammer mer enn det er fint, som jeg vil bruke:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

 

Jammen tar det tid å flytte, og når man endelig har flyttet skal man vaske ut av det gamle hjemmet - og DET er kjedelig det!!! Leverte nøkkel fredag kveld og siden da har det unektlige vært lettere å normaliserer et nytt liv og finne rytmen i vårt nye hjem.

 

Huden min ser ikke ut. Det kan ha sammenheng med at jeg ikke har spist så sundt i det siste, men at jeg har sluttet på p-piller har nok vel så mye å si. Ellers er magen min strålende fornøyd med at jeg igjen spiser ordentlig og får i meg fiber i form av grønnsaker.

 

Jeg har ikke veid meg på flere uker og det kan bli en vond opplevelse på torsdag, men det må jo gjøres. Om ikke annet så er vi i gang med å spise ordentlig igjen og i helgen var jeg både på joggetur og ute på skøyter. Vi bor rett ved en opplyst bane, så det er lettvint å komme seg ut. Og så er det SÅ moro. Jeg er dessuten overrasket over hvor mange kalorier klokka mi sier man forbrenner av å kose seg på skøyter!

 

I går var jeg ute for å kjøpe joggesko med pigger (det er jo SÅ glatt for tiden), men det var utsolgt i min størrelse :) Jaja... det får ikke være noen unnskyldning!

 

Jeg har ikke fått lest alle innleggene dere ennå, men jeg har fått med meg at du får igjen buksa Sans1. Hehe ... hurra :( Snart kan du begynne å stabilisere vettu, de fleste går litt ned da også. Det blir spennede. Stabilisering er dessverre halve jobben.

 

Jeg lover å komme innom oftere, men om jeg ikke er 100% på plass ennå så skyldes det at vi ikke har fått nett hjemme ennå, og det begrenser seg hvor lenge jeg kan skrible på jobben.

 

Håper dere har det bra. Ønsker dere en fortsatt sunn uke!

 

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen

 

Ja, da var det bare å se sannheten i øynene. Det er ille, men om ikke annet så ha jeg gått ned siden januar. Dét er jeg fornøyd med!

 

09.01: 75,5 (gisp!)

04.02: 73,9

 

1,6 kg ned på 3 uker med litt for mange lettvinne løsninger og uten å skrive opp eller være streng nok med seg selv. Det ække gæren't.

 

Lykke til dere andre :P

Vi tastes,

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

GRATUERER Mimi, med både flott nedgang og kun ett hus igjen:D

Dette skal du være fornøyd over!!

Jeg sto stille, men hadde vel ikke venta annet heller siden jeg har kost meg litt for mye de siste dagene etter å ha vært flink i helga.. Får bare ta meg isammen....

 

Her er det kaldt om dagen, og er ikke altfor mye ute, men det heldigvis mot lysere tider;)

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var dagen her. Syns dere er flinke jeg.

Nedgang for meg også denne uka. Kunne kanskje vært mer, men i går kveld var det hjemmelaget pizza på menyen, og da ble det nok litt mye ja, men pytt:-) Noe kos må man ha.

Denne uka har jeg vært på morgensvømming 2 dager. Fantastisk start på dagen, så det blir nok en fast greie. Iallefall fram til sykkelen kan ats fram. Alt for glatt til det nå, for piggdekk på sykkelen, se det har jeg ikke.

Helga skal tilbringes hjemme, med litt maling av badet.........

 

 

Så jeg kommer nok til å stikke innom i løpet av helga. Ha en fortreffelig dag alle sammen.

Min mål idag er:

1.veiedag - 66,4kg........ livvidde:84cm

2.veiedag - 65,3kg........ livvidde:83cm

3.veiedag - 64,6kg........ livvidde:81cm

4.veiedag - 64kg............livvidde:80cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kimse av 600 gram eller 0,6 kilo Anne. Synes det var bra jeg. Særlig i kombinasjon med minus 1 cm.

 

Der må jeg bli flinkere - til å skrive opp cm. For til syvende og sist er det jo det som teller.

 

Morgensvømming høres herlig ut. Det blir nok ikke aktuelt for min del, men jeg nyter virkelig å gå 30 min til jobben om morgenen - også selv om det laver ned!

 

Bedre lykke neste uke Mamsen! Du hørtes ikke så frustrert ut :D

 

så var det Sans1. Er du ute og flyr, eller er det det evige tegnet på dårlige nyheter at vi ikke hører fra deg :P

 

Heia heia!

Og gooood helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, mamsen. Nei, denne gangen var jeg faktisk ute og fløy :D

 

Ned 0.7! Strålende fornøyd med det. Er nok treningen som har gjort det iom forrige helgs utskeielse.. så det ble feiret med middag på indisk restaurant og sjokolade :S Pokker ikke lett å velge sunn mat på indisk! 90% av sausen hadde fløte. Så jeg valgte en av de det ikke sto noe om fløte.. men om det var det i allikevel vet jeg ikke. Det positive var jo at sausen ble servert ved siden av, så da kunne jeg ta litt mindre.

 

Anne, 0,6 er jo kjempebra. Jeg er fornøyd med alt over 0,5.. Har stor tro på at det beste er å ta dette over litt tid. Men man vil jo gjerne at det skal gå fort når man først er så godt i gang.

 

Mimi, du har jo fått en flott nedgang tiltross for at du ikke har følt at du har gjort det rett.. Men da blir det bare enda lettere når når du kan få 100% fokus igjen.. Føler på meg at du egentlig har ganske lett for å gå ned bare du gjør jobben din :)

 

Mamsen, da vet du hva du må gjøre :P Men viktig å kose seg litt også.

 

Jeg har ingen planer i helgen - annet enn å få ryddet og vasket hjemme.. Det ser ikke ut nå. Skal tvinge meg selv på trening etter jobb.. Blir vel ikke mer enn en halvtimes rask gange på tredemølla, men det er bedre enn ingenting

 

Har så lyst på noe god mat i dag, men jeg orker ikke lage.. Må prøve å pønske ut noe lurt der.

 

Ukens tall:

Jan: 83,1

28/8 : 77,1 kg

4/9 : 77,6 kg

11/9: 76,7 kg

18/9 : 77,4 kg

2/10: 76,4 kg

9/10: 76,4 kg

16/10: 76,4 kg

5/11 : 76,6 kg

13/11: 75,9 kg

20/11: 74,8 kg

27/11: 74,8 kg

5/12 : 74 kg

11/12: 73,8 kg

15/1: 73,2 kg

22/1: 73 kg

29/1: 73 kg

5/2: 72, 3 kg = 10,8 kg totalt :)

 

2,3 kg igjen til hovedmålet!

 

Ha en strålende helg alle sammen.. Jeg titter nok innom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...