Gå til innhold

For oss over 40 år!


Gjest Cathy49

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

..... så hyggelig at du har lyst å slenge deg med da Anonitota, kjempekjekt at flere kan stå på sammen! Ønsker deg lykke til med kurset ditt. Når har du veiedag da? Vi prøver å følge med så godt vi kan - i tillegg til at vi jo er nysjerrige på hverandre også. Vil jo så gjerne at vi kan lykkes sammen :-)

 

For egen del går jeg ikke på GR kurs, men har holdt meg krampaktig til denne tråden siden juli. Med egen standhaftighet og de andre på tråden som har klappet og backet meg opp, har jeg beholdt motivasjon og stå-på-vilje noe som har resultert i at jeg har minket; - fra 82 til 67 kg. Så stå på du også - vi prøver å støtte så godt vi kan :-)

 

Ja, jeg gikk også tur i går, Sebra. Det ble en halvannen times veldig rask gange ig det beit i leggene. I dag skal jeg ha en times tur og i morgen blir det belønningstur med sol igjen.

 

Så flinke vi er - :-)

Ønske om en fin dag til dere fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 994
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

God morgen!

Ja, da ble det en tur på ca 8 km i går også. Slapsete føre, men med kjetting gikk det likevel bra. Et ekstra tak for legger og lår i slikt føre, men det MÅ da være bare positivt :-)

 

I dag er det meldt nesten storm her på nordvestlandet, så jeg får se om det blir soltur i dag. Gubben skal i møte så han kan ikke hente meg, hvis jeg ikke går senere da vel å merke. Og det kan jeg jo! Er kommet inn i en god gjenge nå, og da er det viktig å holde koken og humøret oppe.

 

Og i morgen er det veiedag og helg :-) Hvordan går det med dere da?

 

Vi snakkes! Klemz fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Veiedag i dag og vekta viste 66,7 kg! 1 kg ned siden forrige fredag - Hurraaaa :-)

Jeg er rimelig fornøyd med deg selv i dag. Har butta noen uker nå, men så kommer belønningen og alt er bare sååå braaa. Det blir nok ei fin helg vil jeg tro.

 

Ha en fortreffelig fredagskveld og så snakkes vi.

 

Klemz fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Krepsedama.

Så flink som du er til å trimme og passe deg , så skulle det bare mangle. Dette har du fortjent!!

Ha ei fin helg , med masse frisk luft og fine turer!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

... det samme til deg, Sebra!

Du har en stor del av æra vet du som har fulgt opp og backet meg opp :-) :-)

 

Og turer skal det bli i helga også. Får nok kanskje i meste laget med friskluft her oppe i disse dagene da, men med gode klær og ståpåvilje blir det bare herlig ... grrr...

 

Ha en strålende og positiv helg - med klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.... med nye muligheter!

 

I går ble det ikke tur på meg. Det var et innmari trasig vær; sludd og regn, slaps og skikkelig blåst - nei det fristet ikke overhodet.

 

Ligger hvitt utafor døra i dag og så vidt over null, men det er ikke noe vind så dette kan se ut til å bli en fin turdag. Men det blir ikke sjokolade i sekken nei..!

 

Ja, hvordan går det da jenter? Noen som har veid seg, eller er det noen som har laget noe magert og godt ? Jeg, er lutter øre og venter på innspill.

 

Søndagsklem fra Krepsedama :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,Krepsedama.

Det er visst bare vi to på tråden , ser det ut som.

Jeg har gått meg en times rask tur i dag , i tillegg til snømåking en halv time.

I går ble det ingen tur for meg heller. Var i idrettshallen hele dagen , så det ble da litt trakking rundt omkring.

I morgen er det veiedag for meg, så wish me luck!!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, her er jeg igjen Sebra - ja, det ser ut som det blir oss to, men det er da hyggelig det :-)

... og ja - jeg ønsker deg lykke til med veiinga i moregn. Skal følge med på tråden jeg må vite. Men med den aktiviteten du har så er det jo bare topp; nedgang eller ei. Du blir i alle fall i tipp topp shape!!

 

Jeg har også hatt en lang og god tur i dag. Det ble "soltur" for min del i dag - 1 mil tilsammen med sol og etterpå ba gubben ut på middag. Ja, jeg spiste bare en liten kyllingsalat, men det ble 1 glass rødvin da. Det bestilte han før jeg rakk å summe meg. Men godt var det og koselig :-)

Gode dager for gode jenter - sånn skal det være.

 

Vi snakkes - klmz fra Kremsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til Cathy49 og fettmot. Er klar over at det er mye kalorier i roseiner og nøtter' date=' men det var det som var litt av poenget. Hadde problemer med å få i meg nok kalorier i løpet av en dag, og kursleder ba meg spe på med det. Det ble visst imidleetif for mye, for det ble nesten hver dag. Har nå kuttet det ut helt, og skal heller ligge på 1400 kalorier.

 

Synes dette er veldig vanskelig, for som det blir skrevet over skulle jeg også egentlig ligget langt over det i kalorier, da jeg har mellom 20 og 30 trimpoeng hver uke. Problemet er at jeg har lavt stoffskifte i tillegg, så er vanskelig å beregne. Får se på veiedagen til torsdag.

 

Ellers vil jeg anbefale å lage skinkesnurrene. Synes de ble veldig gode, og er lettvint å ta opp fra fryseren ved behov.

 

Lykke til videre alle sammen[/quote']

 

Et par store glass appelsinjuice, og vips har du inntatt 180 kcal ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er det er flere enn meg over 40 her, og trivelig er det. Håper dere har plass til en til. Jeg er 43 år, og bor midt i landet med mann og nesten voksen datter. Foreløpig viser vekta 80,4 kg, men har store ambisjoner om å komme tilbake til mitt gamle jeg, som enda er ca 15 kg unna. Registrer at noe skjedde etter fylte 40. Kiloene har limt seg fast, og slipper ikke så lett taket. Det går sent og sakte. 2,5 kg på 4 uker. Men så lenge det går nedover så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hyggelig å se at andre også finner tråden vår! Det er bare å henge med - vi er spent på alle som kommer innom med - ja, hva det enn skulle være.

 

Og - Svada - 2,5 kg på 4 uker; det er bra det da :-) I gjennomsnitt blir det 625 gram pr. uke og det er bra! Hvis du tenker videre blir det 6,25 kg på 10 uker - 12,5 kg på 20 uker og på 25 uker har du gått ned over de 15 kiloene du har som mål! Under et halvt år og det er da ikke så lang tid - tenk juli måned du! Shopping og ny badedrakt (får håpe det blir badevær :-)). Nei stå på - dette kommer til å gå bra det skal du se.

PS - Ikke drikk for mye juice da - du ser kalorimengden....

 

Venter på deg Sebra - har du stått opp eller...!

 

Klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt ar du følger med Krepsedama!Joda,stått opp har jeg,men jeg veier meg om kvelden. Fortsatte med det etter GR -kurset,for å ha samme tidspunkt.

Gikk meg en tur etter jobben og tok veiinga etterpå. Ikke så værst denne uka. Ned 800 gram , så nå er det "bare" 200 gram igjen til jeg er tilbake til julaftenvekta. Skikkelige godt satt det, det der juleflesket,men nå skal det få bein å gå på!Nå er jeg i gang igjen(kjepphøy nå da)Nå har jeg tatt 9.4 totalt. Har som mål å passere 10 før midten av februar.Tør ikke å satse for høyt nå ,for jeg merker at det sitter hardere inne . Får vel kanskje regne over dagsbehovet mitt igjen ...Håper å nå målet som er 14-15 kg til ferien

Velkommen til deg Svada!

Kjempefint å få flere på tråden her.Joda det siger vel som regel på litt ekstra etter fylte 40.For min del har jeg slutta å røyke for ti år siden . Det har satt sitt preg på vekta.Ellers så lærer man seg flere gode matoppskrifter etterhvert,så kiloene kommer. Nå har jeg for min del starta en ny epoke, der trim og små sunne måltider er en del av hverdagen.Satser på å fortsette .........

Ha ei fin uke!!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Grattis til deg, Sebra! Der kan du se - lykken står den tapre bi :-) Dette går rettveien du - flott er det rett og slett. Nei, dette var kjekt.

 

Ja, veien til et lettere liv; den er vi inne på nå føler jeg. Og til ferien? Ja, da tror jeg vi er der.

 

Snakkes senere! Natta fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, her på denne tråden er vi ikke mange med lenger, men likevel føler jeg at vi har noe her som virker. Hva sier du Sebra? Vi er jo flinke til å holde koken; det synes i alle fall jeg :-)

 

Det ble litt sent i går kveld så jeg skrev ikke mye, men måtte bare inn og se om du hadde vært innom med veieresultatet ditt og det hadde du. Flotte saker :-) :-)

Jeg hadde vært ute og gått tur halvannen time ca ei mil og var nok litt sliten - og så trøtt som jeg plutselig ble. Sov som en stein i natt da.

 

Og i dag er det nok på'n igjen, kortere tur i dag da. Blir vel en times tur/ca 6 km i dag. Må henge med jeg også - så her er det bare å lange i vei. Regn og sludd her, men desto friskere blir det.

Har vært til legen til ettersjekk i dag og lungebetennelsen ser ut til å være helt borte. Prøvene var fin, men jeg må likevel til røntgen; slik var prosedyren sa han. Så da så....

 

Vi tråkker trøstig i vei videre - så heng med - med klemz fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Må en liten tur innom tråden.

Har hatt meg 1 1/2 time ute på glattisen. Det var skikkelig skummelt ute i kveld. Etter å ha plaska ned i flere dager , slo det om til kaldere vær. Det blir til at jeg går med hjertet i halse. Gikk heldigvis fint denne gangen også. Må si du går lange turer Krepsedama. Du er sikkert den sprekeste dama i 60 åra på mils omkrets. Her er det bare å stå på, skjønner jeg.

Ha en fin dag,så snakkes vi nok snart!

Klem Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og neier for oppmuntrende ord fra Krepsedama og Sebra. Kjenner igjen problematikk både i forhold til gode matoppskrifter og røykeslutt ja. Har nok brukt røykeslutten som unnskyldning for vektøkning ei stund, men etter tre år er vel det toget gått. Savner ikke røyken så mye som midja da, heldigvis :))

 

Vært litt tungt å starte med kcal-telling og trening, men føler jeg er godt i gang. Trener styrke og sykler/tredemølle, tre ganger i uka. Travle dager som hos de fleste vil jeg tro, men prioriterer å trene på kveldene. Hadde en skikkelig nedtur forrige uke, vekta viste nemlig en vektøkning på 4 hekto, trodde jeg var klar for å kjøpe tau på nærmeste butikk, men heldigvis var den ned 1,2 denne uka, og dermed skal det jo ikke mer til før å finne drivet. Blir spennende å følge dere. Alle gramtap tas mot med takk. Dette får ta den tiden det tar, jeg gir meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her ble det liv i leiren, gitt! Dette var jammen koselig og her blir det nok skikkelig driv ja - det føler jeg på meg.

 

Glattisen Sebra - den kan være farlig; det vet jeg alt om! Kjøp deg kjettinger på skoa om du ikke har! Kjettinger er slik: metalltråd tvinnet og lagt i åttetallsmønster under sålen. Kjempebra altså. Kan ikke brekke ankler nå som vi er så godt i siget vettu... :-) Men du - sprek eller ei - jeg er, når sant skal sies (og det skal det jo), sprekest på bortovervei. Men vi får trene pusten i fjellsidene når det begynner å våres...

 

Og Svada, den med at du savner midja mer enn røyken syntes jeg var en artig formulering :-) og dette både forstår jeg og føler for. I've been there myself......

Sluttet også å røyke for over 3 år siden - august 2004 - og det blir litt lett å ta seg til andre vaner - som å spise for eksempel.

Men du er jo skikkelig spreking da! Vekter og all ting. Og 1,6 kg på 2 uker er det kjempebra:-) Her på tråden blir det resultater som sier sex, tror jeg..

 

Men apropos slankeoppskrifter; strikking (eller annet håndarbeid også for den saks skyld) er også et kjempegodt slanketips! Noen andre som har prøvd det? Jeg har strikket kjempemange par tovede tøfler og gitt bort. Har også mange par selv som jeg bruker til gjestetøfler. Ikke dumt.... jeg blir nemlig veldig ivrig og kommer ikke engang på å sjekke kjøleskapet. Noen knep funker for noen...

 

Forresten, hvordan får du til å legge andre ikon enn vanlig smileys i meldingen din, Svada? Jeg er ikke kommet så langt enda jeg...

 

Takk for praten, jenter - dette var kjekt!

 

Skikkelig stå-på-klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg skal i mitt barnebarns 18-årsdag i dag :-) og trenger noen til å krysse fingrene for meg slik at jeg greier å motstå alle de søte fristelsene... Blir ikke trimtur på meg i dag heller og i morgen er det veiedag :-(

 

Men nå som jeg har sagt det til dere så kanskje greier jeg å holde stand likevel.

 

Takker på forskudd jeg og håper dere krysser i vei. Tror nok ikke at det finnes et kalorifattig alternativ der.

 

Klemz fra Krepsedama :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Krepsedamen for at avkommet har kommet i myndig alder. Det er en merkedag. Håper dagen og feiringen gikk fint. Verden går ikke under fordi om en spiser litt ekstra en dag. Har ikke gått opp på grunn av enkelte festdager, det er jo tross alt flest hverdager i livet da.

 

Sovna av i morges, hater slike dager, våkna en time for sent, det er bra sjelden det skjer, men sånn blir det av og til. I alle fall har det seg slik at alt blir gærn't resten av dagen. Mye kunne man ha regulert selv, sånn som når man i stedet for å ta seg bryet med å lage middag fordi man jobber sent, drar innom nærmeste pizza-sjappe og tar med seg litt for mange kalorier hjem. :D. Litt flau for den da, men jeg dro på trening da, selv om det bare ble 40 min styrke og ingen sykling i dag, rett og slett for treg. Ja, ja, vi tar det med et smil og regner med at dagen i morgen er fri for bekymringer, utfordringer og fristelser.

 

Og Krepsedamen, når det gjelder smileys er det vel egentlig de samme som du bruker på mobil og ellers, i stedet for parentes bruker du f.eks o, eller s eller semikolon vil jeg tro, ren flaks at det funka. Den som intet våger osv.

 

Ha det fint så lenge damer.

 

;) Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

......egentlig ikke grunn til solbriller i dag; ikke er det sol og vekta var da ikke såå ille :-) Vekta viste 66,3 kg og det er jo 400 gram ned - jiippii.....

 

Jo, takk for det - datterdatteren var fornøyd med gaver og alle gjestene som kom. Det var familie i går på selve dagen da. Vennegjengen skulle ha helgefeiring som seg hør og bør.

 

Pizza - ja, det er jo godt da - en sjelden gang må en unne seg no' godt (og raskt). Men styrketrening du - jeg er imponert jeg. :-s Synes jeg er flink med mine 15 situps og pushups, men det blir jo heller pinglete i forhold. Men, men, det er bedre med noe eller ingenting ;-o (Tror ikke mine variantsmileys funker skal du se...)

 

Ha en fin dag dere - hilsen fra en fornøyd Krepsedama :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, det var jo ikke verst nedgang det da. Veier meg på søndager jeg da. Så jeg venter et par dager til, tror jeg sånn nogenlunde har holdt meg i skinnet hva gjelder kcal selv om det ble litt på kanten med pizza. Kunsten er å ikke spise alt alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

... for det Svada! Nei, faktisk er det vel ganske bra; må vel være fornøyd med nesten halvkiloen.

I går kveld hadde vi noen gjester til rakvisk med dertil hørende tilbehør og drikke, så den ligger nok i utover i uka vil jeg tro.

Er nok på lag med pizzaen den, men hvis det er bare det skal vi kanskje ikke tro det verste.

 

Jeg ønsker deg lykke til på vekta i morgen :-)

 

Og Sebra hvor er du - hoi-hoi? Du er med du, er du ikke? Vi venter på reusltater vettu... :-)

 

Ha ei fortsatt fin helg med klemz fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.Nå må du være tålmodig Krepsedama.Min veiedag er på mandag,så det kommer ingen resultater før det.

Gratulerer med flott resultat både Svada og Krepsedama!Dette står det virkelig respekt av.Vet at dere har fortjent det!!

Har nettopp hatt en times trimmetur sammen med gemalen.Alltid hyggelig å være to på tur. Her er det kommet nysnø på ettermiddagen, etter en fantastisk formiddag med sol og blå himmel .Har hatt en liten tur på kafe idag. Det ble et deilig horn m ost og skinke.Håper det ikke ødelegger altfor mye for veiingen på mandag. I morgen går hele dagen m til handball for minstebarnet vårtHun er 13).Får kanskje til en trimmetur utpå kvelden dersom jeg har ork igjen til det.

Nå gjenstår det bare ukas vanskeligste kveld for oss slankere,så stå på jenter.Kos dere med måte og fornuft i kveld!

Ha ei fin helg!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent er jeg også på ukas resultat.

 

Høres deilig ut med tur i det fri, Sebra. Her er det bare å stå. Tviler på at et horn gjør utslag. Uansett, skal man først skeie ut så hvorfor ikke nyte det. Det er vel summen av ei uke og snittet av det som teller, ikke om du ligger 50 kcal over eller under på en dag. Sånn tenker jeg. Kniper litt i begynnelsen av uka, så kan jeg i alle fall ha en dag hvor jeg kan være vill og gal, og kanskje unne meg et glass rødvin.

 

Livet er til å nytes, men det var det med balansen da. Ha ei fantastisk helg.

Skal bli artig å høre hvordan det går med veiinga til Sebra og Krepsedamen på mandag. Har ikke mer spenning i hverdagen enn det en lager selv vettu ;)

 

Tvi, tvi.

 

Svada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei jenter! Ny uke med nye muligheter og godt er jo det.

 

Ja, jeg var også ute og gikk en god tur i går; det ble langtur med soltime i enden som tidligere og det var kjempegodt ettersom det snødde hele veien og snøen kom imot....... Men jeg er like blid :-)

 

....og det er dere òg! Fantastisk med slikt humør og den gleden dere sprer er kjempegod. Jeg blir i godt humør :-) rett og slett!

 

Ja nå er det heldigvis ikke veiing for meg før på fredag - og godt er det. Her har det vært litt for god helgestemning er jeg redd for, men med dere til hjelp så får jeg i det minste trøst...... Slikt er også godt å vite. Men jeg håper det går kjempefint med veiinga for dere.

 

Krepsedama ønsker dere en knall-uke uten knall og fall :-) Hei sveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...