Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

et par ting må jeg få mene:

 

men først: han ekspeditøren hos lefdal, kanskje han har en liten dukke av deg og pc'en din som han stikker nåler i. :) synes jeg ser han. men det kan jo forklare en rekke hendelser her. som f.eks de smileyene dine. jeg så de plutselig var borte forstår du...

 

så til bmi. bmi synes jeg er en veldig rigid måte å måle folks helse på. den tar utgangspunkt i høyde og vekt. de av oss som er her inne, vet jo at vi er for tjukke. og vi ønsker å gjøre noe med det. men tenk de som har veldig mye muskler, grov benbygning - da kan bmi bli litt feil. den tar ikke hensyn i det hele tatt til individets forskjellighet.

 

for min del er normalvekt fra 62 kg ca og oppover til ca 70 kg (mener jeg å huske). men om jeg veier 62 kg, ser jeg sjuk ut. altfor tynn!! i ungdommen ble jeg faktisk sjuk fordi jeg ble for tynn, var da nede i 59 kg. så nedre del av bmi-skalaen... hallo???!!!

 

nei genialt, frigjør deg fra bmi tall. tenk sunn mat og sunn kropp heller. kreft er noe dritt. moren min døde av det, forholdsvis ung. så jeg vet hva kreft er. og det er klart at noen kreftformer til en viss grad kan skyldes usunn livsstil. men så finnes det andre former for kreft som har lite eller intet med livsstil å gjøre. så sånne artikler som du viser til der, får jeg litt piggene ut av. den bare skremmer folk, og noen vil kanskje spise bare enda mer fordi de gir opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Først Lefdal, idag har jeg vært hos Lefdal igjen og levert inn printern i enkelte deler! Og nok engang sagt hva jeg mener om dem, og ekspeditøren var ikke der, han hadde sannsynligvis fått nervesammenbrudd, men jeg snakket med en annen dame som hadde hørt om meg! Jeg byttet til en annen printer som kostet nøyaktig 2 ganger det den forrige kostet. Så nå er det hjem igjen og dra ut av bokhyller og flytte disse for å skjule ledingene igjen!

 

e040.gif

 

Så til bmi, jeg er igrunnen ikke så opptatt av bmi, men jeg får jo en vekker iblant når jeg ser sånt som dette. Mitt problem er at jeg igrunnen synes jeg er grei som jeg er, føler meg ikke feit før jeg tilfeldigvis ser et bilde av meg eller lignende! Men jeg husker jeg veide 67 for 30 år siden, og jeg følte meg igrunnen ikke tynn da heller, drev på helsestudio for å slanke meg.(OPS det er en kilo per år i tillegg det!!) Nå er det min sunne fornuft som sier at jeg bør gå ned i vekt for helsas skyld, hadde mor som fikk dårlige knær etc av overvekt. Det har jeg bestemt meg for at jeg skal unngå, begge mine foreldre døde av kreft i løpet av 13 mnd - så jeg vet også hva det er.

 

Men jeg blir faktisk inspirert til å ta vare på helsa mi når jeg leser sånt om at kreft er en risiko ikke en skjebne. Da tenker jeg at her har jeg muligheten til å gjøre noe faktisk.

 

Ellers fikk jeg brev fra legen igår med alle prøvesvar, flotte prøver skriver han, stoffskifte er i orden og alt mulig annet. Han tok veldig mange prøver, det burde han for konsultasjonen kostet kr. 900! Men det er ihvertfall ikke noe galt med meg, bare litt feit! Han sier jeg ikke bør få 3-sifret vekt, men ellers lykke til!!

 

Dette må jeg jo være glad for!

 

Skrives senere mot helgen - Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Ja du klarte å lure meg med :)

 

Kjempeflott at helsen din er så bra da. Ikke alle som er i så bra form som du da.

 

Ønsker deg en strålende og sunn helg :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viktigste er i grunnen at du har klart for deg hva som gjorde at du i fjor - lille julaften 2006, var det ikke? - meldte deg inn i vektklubben. noe var det vel som trigget behovet ditt for å bli slankere. jeg har også i perioder hatt en følelse av min egen kroppsvekt som ok - og da helst når jeg har kjøpt bukser i en litt romslig størrelse..... så fort noe strammer, så blir jeg minnet på at jeg jo egentlig burde ha gått ned i vekt. og hver gang det er selskap på gang. hater strømpebukser og skjørt for å si det sånn....

 

men jeg er helt enig i resonnementet ditt om at man må ta vare på helsa si. det er viktig. uten den er vi ute på tynn is, for å si det sånn.

 

nå må du ha en fin fredagskveld, og være flink jente i helgen med å føre opp det du spiser. supermnd du, vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Syklet til jobb idag, litt glatt enkelte steder, men nydelig høstvær. Jeg synes det er en så flott start på dagen, får liksom igang kroppen og føler meg frisk og fin. Andre som kommer på jobb, går og småfryser pga høsten, men jeg har det helt fint fordi forbrenningen er satt i gang med syklingen og jeg er varm. 2 fluer i et smekk.

 

Ingen større planer for helgen annet enn å få montert den printeren!

 

Kommer innom siden.

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Takk for at du følger med hyfsan - på mine trivialiteter, ja nå har jeg pakket ut printeren og koblet til strøm, den virker som kopimaskin, jeg har ikke prøvd CD'n med driver enda, er helt utslitt etter å ha flyttet bokhylle for å føre ledning bak, og så var ledningen for kort slik at jeg måtte flytte bokhylla tilbake og legge ledningen i kvas foran. Nice!

 

Men, tross alt, humøret er ikke så værst, jeg har en god feeling denne gangen og printeren ser mye mer proff ut enn den forrige.

 

Har som snarest lagt inn trimmen idag, jeg gikk 1,5 time raskt med en venn og 2 hunder. De er ganske spreke alle 3. Og jeg har nådd ukesmålet mitt med 20 trimpoeng! Kjempeflott!

 

Må forresten rapportere at jeg har trøbbel med å komme inn på nett nå - må gå via bakveier for å få det til. Skal tenke stygt på han på Lefdal.

 

Kommer tilbake senere!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det gikk bra med printern!!!! Den funker!!! Men jeg har seriøse problemer med internettforbindelsen og menyer og linjer etc. Men det tror jeg at jeg tar en annen dag. Tør ikke tenke på å legge på noen smilier her nå! Da kollapser vel alt!

 

Nå skal jeg snoke litt rundt her før middag (lutefisk, ertestuing, bacon og munkholm)

 

Fortsatt god kveld!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som du er veldig datakyndig, genialt. jeg mener: bakveier for å komme inn på nettet. woow!! jeg hadde bare slått av maskinen og gitt opp. han på lefdal har nok reist på langtidsferie nå. må vel bare bort pga vanskelige kunder :)

 

 

bra jobba mht trimpoeng. det er sterkt! og så har du vel fått forbrent litt fett på bokhylleflytting og tilrettelegging for ny printer også.

 

ha en fantastisk kveld, og nyt maten din. jeg må si jeg har store fordommer mot lutefisk, men det er meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O misunnelse... jeg har ingen fordommer mot lutefisk.. namme... husker vi hadde lutefisk da jeg var ung... av svære klippfiskstykker og hjemmelaga lut og greier... sukk... det var tider det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det har vært en grei helg bortsett fra litt datatrøbbel. Fint vær og passe med trim og avslapning.

 

Kjører til jobb idag, litt glatt i bakkene hos oss, kan ikke risikere skader med å sykle. Får begynne å vurdere stavgang til jobb i stede for sykkel. Men imorges kl 7 var det både mørkt og kaldt og bilen sto der og ropte på meg!

 

Veldig godt med lutefisk igår, årets andre lutefiskmiddag i heimen.

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte 100 gram ned! Det er jo nedover! Føler egentlig at kroppen er litt i samlemodus, holder på alt - får bare fortsette, vente og se. Gir ikke opp - når jeg ser på totalbildet- iår i forhold til for et år siden - er det skjedd mye i min bevissthet og handlemåte.

 

Jeg var en tur på trimsykkelen igår kveld, 10 km - nå har jeg 420 km igjen til Trondheim. Rekker jeg fram før jul?

 

Gubben ligger fremdeles under dynen og er syk, jeg har sjekket at han puster - virker som det er ordentlig influensa. Føler meg usmittbar, har ikke tenkt å bli syk!

 

Ja hyfsan, jeg er ikke helt trygg på denne dataen her nå, føler han på Lefdal sender vibber enda - må trikse for å komme på nett etc. Er nok noe med at innstillingene ble forandret da jeg innstallerte printer nr. 1 og 2. Nr. 2 er helt super og fungerer perfekt!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram ned altså. om du er skuffet nå, så skjønner jeg det. men jeg synes du er fantastisk flink til å se det positive i det. 100 gr ned er jo faktisk 100 gr ned. du lever mye sunnere, du trimmer og kroppen responderer positivt på akkurat det. kan jeg spørre om hvor mange kalorier du spiser hver dag? burde du vurdere å spise enten litt mer eller litt mindre? virker som om kroppen går på sparebluss. kan være du faktisk burde spise litt mer og se hvordan det går. jeg antar du ikke spiser for mye, men dette vet du jo best sjølv. her må ingen stein være usnudd. du skal ned om jeg så skal bli din personlige trener. da blir det tyttebær til frokost, lunch og middag og maraton i pausene ;)

 

denne lefdal-mannen; vibb tilbake da vel. vibb at han får en dårlig dag på jobb. vis deg i døra der nede når han minst venter det. tenker han får den store skjelven da :)

 

kan ikke si annet til deg enn at du er ei flott dame, du gir ikke opp og du må selvsagt bare stå på videre. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Har startet dagen med en kopp kaffe, 10 km på trimsykkelen, og havregrøt med bananbiter og melk til frokost. Føles helt perfekt, 410 km igjen til Trondheim.

 

Ja hyfsan, jeg har lagt inn det jeg planlegger å spise idag, og det blir 1559 kcal totalt. Regner med at jeg tar en neve mandler og nøtter i tillegg og eventuelt en frukt. Og jeg har ikke veid meg idag, det er slutt på veiing hver dag. skal sykle til jobb om en stund og til yoga i kveld.

 

Dager som denne er helt greie, jeg tror jeg kommer litt ut av kurs når jeg har det kjempetravelt og tar tingene litt på feelingen. Prøver å finne ut av hvor det skjærer seg.

 

Merker det har skjedd mye med tenkemåten min, nå er det helt uaktuelt å kjøpe noe usunt som f.eks. is til helgen, det eneste jeg unner meg i helgene er rødvin som jeg registrerer kalorier på. Ellers blir det mye fruktsmoothies med vaniljekesam og fruktsalater etc. Jeg savner ingenting og er aldri sulten! Dette må jo gi resultater i det lange løp, ikke sant?

 

Idag gikk gubben på jobb med en hel bærepose med remedier.

 

Neste uke skal vi ut på peppes pizza med jobb, og jeg har planlagt å spise en salat.

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Som du sier selv, det må jo løsne snart. Og 100 gr ned er ned og ikke opp, sant vel.

Men skjønner jo at du skulle ønske det bittelitt fortere iallfall, selv om du synes du har god tid.

 

Jeg hadde ikke villet hatt hyfsan som personlig trener visst det var slik hun skulle gjennomføre det, hun høres jo ut som mr. Gestapo him self :)

 

Ellers så ser jeg at du nærmer deg Trondheim for hver dag som går. Så dit kommer du nok før jul ;)

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei biggirl! Takk for trøst, jeg er enig med deg om hyfsan som personlig trener. Ikke mye slakk der nei, hun tar jo et par tre kilo i slengen hver uke! Jeg sykler langt unna der hun befinner seg!

 

Ellers er jeg ved friskt mot, tok faktisk treningsfri igår - jeg hadde litt vondt i kneet! Tror jeg begynner å bli overtrent!

 

Takk for support alle sammen!

 

Genialt

n055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skynde deg å gjemme deg for Adolf Hyfsan, ikke mye slaraffenliv og sjokolade der i gården nei. Du må nok trø hardt på sykkelen for å komme deg unna.

 

n065.gif

 

Husker du vi snakket om hobby og håndarbeide? Jeg har strikket nesten en hel labb i dag jeg..... røyka mye mindre har jeg også gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Magan, så gøy at du har strikket! Man har liksom noe i hendene, og så er det så tilfredsstillende å lage noe, synes jeg.

u045.gif

Da er det faktisk også greit å kaste bort tiden på å sitte foran TV av og til.

b035.gif

Idag har jeg syklet 10km hjemme før jobb 400km igjen til Trondheim (100km syklet) 1/5 av veien er tilbakelagt.

 

Var på yoga igår, nest siste gang før jul. Vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av noen CD-er med avspenning og lett program for hjemmebruk.

a065.gif

Hyfsan puster meg i nakken hele tiden, så jeg tør ikke sluntre unna med trimmen!

3,9 poeng idag. (Hittil puh...!)

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dere kan få sagt det. til info kan jo nevnes at adolf i går hadde 0 trimpoeng og et heller høyt inntak av ulike typer kalorier. is, sjokolade og loff. alt gikk ned. huff og huff.

 

synes du er står på som en løve, genialt. himmel og hav som du trimmer for tiden. det må være den supermånedstråden som har slått inn her.

 

krysser fingre for deg. unner deg så veldig å få en skikkelig medvind nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså Hyfsan du ga etter for søtsuget???? Fy på deg.... Jeg kan melde at jeg var på tur for å kjøpe meg potetgull i dag.... men snudde faktisk inne på butikken og gikk ut. Og det til og med etter at jeg hadde potetgullposen i hånda til og med... Jeg satte den pent fra meg og gikk... slå den du ;) DET hadde jeg IKKE gjort for ett år siden. Da kjøpte jeg tre poser i slengen og åt de opp samme kveld ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså Hyfsan du ga etter for søtsuget???? Fy på deg.... Jeg kan melde at jeg var på tur for å kjøpe meg potetgull i dag.... men snudde faktisk inne på butikken og gikk ut. Og det til og med etter at jeg hadde potetgullposen i hånda til og med... Jeg satte den pent fra meg og gikk... slå den du :) DET hadde jeg IKKE gjort for ett år siden. Da kjøpte jeg tre poser i slengen og åt de opp samme kveld ....

 

 

Den heilomvendingen du gjorde på butikken var flott.

Bra gjort Magan. Men chips e ikkje godt, men derimot grønnsaker og dip det er godt det ;)

 

Skal strikke meg votta i natt, sånne som eg skal tove:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså Hyfsan du ga etter for søtsuget???? Fy på deg.... Jeg kan melde at jeg var på tur for å kjøpe meg potetgull i dag.... men snudde faktisk inne på butikken og gikk ut. Og det til og med etter at jeg hadde potetgullposen i hånda til og med... Jeg satte den pent fra meg og gikk... slå den du ;) DET hadde jeg IKKE gjort for ett år siden. Da kjøpte jeg tre poser i slengen og åt de opp samme kveld ....

 

Er imponert Magan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heilomvendingen du gjorde på butikken var flott.

Bra gjort Magan. Men chips e ikkje godt' date=' men derimot grønnsaker og dip det er godt det ;)

 

Skal strikke meg votta i natt, sånne som eg skal tove:)[/quote']

 

Takk skal du ha Rina og Fjellgeita, er imponert selv også.

 

Chips er ikke godt...chips er ikke godt... chips er ikke godt....grønnsaker er godt... grønnsaker er godt... grønnsaker er godt.... har spist grønnsaker med dip i 4 dager ...vrææææl....

 

e010.gif

 

Nå blåser det så fælt her at parabolen har konka ut også... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...