Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar

Nestkomanderende er ikke hjemme... så jeg får breie på meg mine to dyner og lese litt. Har forresten nesten strikka ferdig en labb til i kveld, men så måtte jeg gi meg, hendene nekta å fungere. Så nå har jeg en ferdig labb og to halvferdige. Grunnen til at jeg har to halvferdige er at jeg kunne for mitt bare liv ikke huske hvordan jeg laget hæl... den første labben strikket jeg nemmelig ferdig tidligere i sommer, før hundebittene, og det er jo lenge siden for en senilifix som meg. Men i kveld kom søstersen og frisket opp hukommelsen min, så da ble det hæl.... Nå er det bare å strikke i vei for jeg har kjøpt en haug med garn på Rema.... lilla labber, det frisker opp. Kanskje jeg ikke tenker så mye på mat......

 

u045.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

med så mye aktiviteter på tråden min! Den har levd sitt eget liv ser jeg, mens jeg har strevd og gått ute i sludd og storm.

r020.gif

Imorges var jeg parat 6.30 med masse klær, refleksvest, refleks rundt beina og staver og gikk 45 minutter til jobb, det var sludd og storm og brillene var ikke mulig å se igjennom. Friskt kan man si, men noen trimpoeng!

 

Brukeren min er også bortreist med jobb - Golsfjellet i snøstorm. Jeg kaller meg selv for personlig assistent - forkortet PA - og han for bruker. Han kommer vel hjem idag med en nye og velutviklet influensa igjen!

 

Flott Magan at du snudde i butikken, du bør være stolt!

 

Flott at du er på banen igjen Hyfsan, jeg kjemper mot badevekten hver morgen - skal ikke veie meg før tirsdag! Igår følte jeg meg radmager og tok fram den buksen jeg har i skapet i str 46, og den var like trang! Men jeg lurer på om jeg begynner å få den konglefasongen du snakket om - at beina er blitt tynnere og magen bare er Michelin? Målte magen og med godvilje var den 1 cm mindre - så vi får se til uka!

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt sinnsykt lenge på å gå ned rundt livet. Men nå ser det ut som det slipper litt ihvertfall. Men ikke mye av gangen. Tålmodighet er en dyd...

Så sprek du er som vasser av gårde i ett sånt vær.;) Ha en fin dag og helg.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff jente det, som vaser avgårde i snø og sno. det er friskt. men faktisk synes jeg det er deilig også, om jeg først kommer i gang.

 

magan var imponerende oppegående da du snudde ryggen til potetgullet. jeg var ikke så oppegående, nei *henger med hodet*. men det var i forriggårs. og godtesuget har faktisk lagt seg pent ned etter det stuntet. gudskjelov.

 

genialt, det heter brukerstyrt personlig assistent. men jeg forstår deg godt at du velger bort begrepet brukerstyrt i dette tilfellet. siden det er mannen din mener jeg ;) kanskje du skal lage en omsorgsplan for han også, når du først er i gang. så må du fakturere han for timepris, vet du. sånn er det i dag. egenandel, kalles det :)

 

håper helgen blir bra og at kongledyrfasongen avtar i styrke. støtter meg vilt og uhemmet på det rina skriver, at det tar tid men at fasongen går seg til etterhvert. håper nå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en liten tur innom for å registrere mat og trim. Fikk en tankevekker i posten idag. Fikk innkalling til mammografi og det fulgte med et lengre spørreskjema som skulle krysses av. Bl.a. hvor mye jeg mosjonerer og så kom det: hvor mye jeg trener????? Dette var delt i 2. Og jeg krysset av på at jeg mosjonerte ca 6 timer per uke og trener ca. 2-3 timer.

Mosjon er definert som: Lette gå- og sykkelturer, arbeid i hagen, snømåking og lignende. Trening er definert som: Regelmessig aktiviteter med høy intensitet av minst 1/2 times varighet hver gang f.eks. aerobic, løping, sykling.

 

Jeg tror nesten alt jeg driver med hører til mosjon, jeg svetter sjelden i en halv time av gangen. Kanskje jeg skal legge om litt til hardere intensitet? Hva sier dere om dette? Hvordan definerer dere det som registreres som trimpoeng?

 

Ja Rina - det med livvidden er relativt nytt for meg - har noe med alderen å gjøre. Jeg har alltid vært bred over baken og inn i livet, men nå ser det ut som det blir omvendt og det er jo bærre lækkert!

 

Takk for oppmuntring eve, og hyfsan du ga meg noe å tenke på med den faktureringen. Men jeg har fri disposisjon over bankkontoen hans på nett så jeg kan jo bare ta litt der innimellom!

 

Ha en fortsatt fin helg alle sammen!

 

Genialt (Nå skal jeg ut og gå med kjekk "ung" mann med hunder, brukern er ute og jobber)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ER en forskjell mellom trening og mosjon. trening driver jeg med når jeg går power-walks, og svetter meg oppover bakkene. mosjon er som i dag, en time med medium tempo.

 

men tror ikke vi skal være så opphengte i dette til vanlig. all bevegelse er godt for kroppen. grunnen til at spørreskjema var som det var, er vel fordi intensiv trening virker forebyggende på brystkreft.

 

så ingen dårlig samvittighet, genialt. men det er klart - kroppen har godt av variert trim, både lav og høyere intensitet. så det er fritt frem.

 

ha en fin helg videre. :)

 

ps. et lite spørsmål. du mener det er noe med alderen at du nå blir bred i livet og smalere over rompa. jeg har alltid hatt "guttekropp", relativ smal over hoftene og rett i livet. tror du jeg nå får timeglassfasong? ;) i så fall.... høres ikke så ille ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en liten tur innom for å registrere mat og trim. Fikk en tankevekker i posten idag. Fikk innkalling til mammografi og det fulgte med et lengre spørreskjema som skulle krysses av. Bl.a. hvor mye jeg mosjonerer og så kom det: hvor mye jeg trener????? Dette var delt i 2. Og jeg krysset av på at jeg mosjonerte ca 6 timer per uke og trener ca. 2-3 timer.

Mosjon er definert som: Lette gå- og sykkelturer' date=' arbeid i hagen, snømåking og lignende. Trening er definert som: Regelmessig aktiviteter med høy intensitet av minst 1/2 times varighet hver gang f.eks. aerobic, løping, sykling.

 

Jeg tror nesten alt jeg driver med hører til mosjon, jeg svetter sjelden i en halv time av gangen. Kanskje jeg skal legge om litt til hardere intensitet? Hva sier dere om dette? Hvordan definerer dere det som registreres som trimpoeng?

 

Ja Rina - det med livvidden er relativt nytt for meg - har noe med alderen å gjøre. Jeg har alltid vært bred over baken og inn i livet, men nå ser det ut som det blir omvendt og det er jo bærre lækkert!

 

Takk for oppmuntring eve, og hyfsan du ga meg noe å tenke på med den faktureringen. Men jeg har fri disposisjon over bankkontoen hans på nett så jeg kan jo bare ta litt der innimellom!

 

Ha en fortsatt fin helg alle sammen!

 

Genialt (Nå skal jeg ut og gå med kjekk "ung" mann med hunder, brukern er ute og jobber)[/quote']

 

Jeg kaller det trening når jeg svetter skikkelig... det betyr at hvis jeg går en tur - selv om den er lang - dersom det er et bedagelig tempo, så noterer jeg det IKKE som trimpoeng. Hvis jeg har gått fort, fått opp pulsen over tid, da fører jeg det opp.

 

Trening for meg er en time oppvarming/styrketrening eller en time pilates/kampsport eller en halvtime kjapp gange på ellipsemaskin kombinert med en halvtime skyggeboksing bare for å ta noen eksempler. Jeg fører ikke opp gressklipping og snømåking som trimpoeng dersom jeg ikke har svettet ordentlig i minst 30 minutter, og det gjør jeg sjelden når jeg måker snø, det er rett og slett ikke nok snø.

 

Som en tommelfingerregel fører jeg opp alt jeg tar på meg pulsklokka for. Og den tar jeg bare på for den timen med trening eller halvannen. Og så fyker den av igjen.

 

Men det er sikkert mange andre som gjør det helt annerledes. Vet ikke helt hvor grensen går, men jeg er ikke SÅ opptatt av å telle trimpoeng at jeg gidder å telle mer enn det jeg driver med av "organisert" trening. Er naturlig lat... haha.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker så mye for meldinger ..blir så glad av og se at det er kommet noen til meg..syns du er kjempeflink jeg

 

det heter ikke brykerstyrt personlig assistanse lengre det heter borgerstyrt..jeg jobber som det har gjort det en mnd nå noen av dere som gjør det har ikke lest hele tråden..

 

er det noe sa om mannen din genialt er så trøtt nå så orker ikke og blaa bakober og studere,,

 

er så koselig her inne dere er jammen flinke alle mann tenk når jg kommer så langt at jg har 10-20 kg hmmm..jeg å jo ned 40 uff hørtes helt horibelt ut men en kilo er en kilo ned så..

 

tenk i dag hadde jg handla inn chillinøtter,cassew og kvikklunch littt kjips til gutteneog frkna og litt smågodt sonn ca 20- 30 ting..vet dere jg er i sjokk

smakte på smågodte en ting mn var ikke noe godt spiste noe nøtter to striper kvikklunch og et halt eple og en clementing ,,,for en forandring i huet på to uker woooow..hadde besøk av svigerinna mi i kveld hu lurte på hva det gikk av meg ....ler for et komplement..tjohhooooo her kommer jg..

 

 

ønsker deg fortsatt en strålende kveld og helg

 

har du msn eller dere som skriver her liker og kunne snakke litt mere direkte også..klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med så mange inspill på tråden. Jeg har tenkt mer på dette med mosjon og trening. Det kommer selvfølgelig an på nivået man ligger på, alt er bedre enn ingenting, men en som er veldig aktiv, må skru nivået opp for å svette og tilsvarende for en som er inaktiv, skal det ikke mye til før man svetter. Enhver må finne det som passer en selv best, men artig med slike innspill som får en til å vurdere ting på nytt.

 

Antonia, du er jo kjempesprek - men du har jobbet for det! Og alle dere andre gjør jo det beste dere kan på deres nivå. Jeg har nå tenkt å utvide ergometersyklingen min som jeg svetter av, jeg driver vanligvis på i 20minutter hver gang. Det blir 10km i snitt 30km/t, skal utvide ihvertfall til 30min - altså 15km - da kommer jeg jo også raskere til Trondheim (400km igjen)!

 

Hyggelig at du fant meg maysa, jeg synes du er kjempeflink, nå har du skrudd på bryteren i hodet og begynt å tenke og handle sunt. Jeg er ikke på msn, men du kan jo skrive personlige meldinger på siden her!

 

Jeg foreslo engang et nettparty her, men tror det vil bli for vanskelig å få til. Vi er inne her til forskjellige tider alle sammen, og det fungerer igrunnen greit som det gjør synes jeg!

 

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg er av typen som registrerer trimpoeng for alt som kan kalles trim, selv om det ikke er nødvendigvis trening. Jeg tar på meg pulsklokka og skritteller når jeg går utomdørs, om det er for å måke snø, gå til og fra jobb, til og fra barnehagen eller rett og slett gå en hard trimtur spiller ikke så stor rolle. Det er noe motiverende med alle disse trimpoengene, noe som også er grunnen til at jeg startet "Eplehagen". Jeg har regnet ut mitt energibehov basert på lav hverdagsaktivitet før trim, og for at det skal bli realistisk inntak av mat da, så synes jeg det er viktig å se hvor mye jeg faktisk bruker. Og når jeg tar en skikkelig treningsøkt ute eller på treningsstudioet så har jeg på pulsklokka da også.

 

Pulsklokka er en fantastisk ting. I og med at jeg vet maxpulsen min kan jeg se på klokka om jeg har en puls som er høy nok til å få uttelling i form av bedre utholdenhet, jeg kan pushe på mer. Det er også godt å se at om jeg spaserer en rolig tur med lillegutt i vogna en times tid, så blir det jammen en del trimpoeng på det også. Det er da man ser svart på hvitt at alle monner drar. Skrittelleren sier meg noe om hvro mye jeg har vært i aktivitet i løpet av en dag. Den må over 10 000 skritt for at det skal være helsebringende i følge LHL, så det er et minstemål.

 

Så ja, det er stor forskjell på trim og trening, men begge deler er med på å gi oss en bedre hverdag, og har man kalkulert med lav hverdagsaktivitet, så synes jeg (om man skal få i seg rett mengde mat) at det er oversiktlig, og også Veeeldi motiverende å notere trimpoeng ;) Alle monner drar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg "tyner" meg nå, syklet til jobb i kuldegrader på holke - men er veldig fornøy når jeg kommer fram frisk og rask!

 

Syklet 10 km på trimsykkelen før jeg dro - nå er det 375km igjen til Trondheim!

 

Har hatt en ok helg trim og matmessig, igår ga jeg litt ekstra "jern" på trimsykkelen og syklet 15 km, halvparten på ganske høy intensitet! Svetta skikkelig!

 

Ja frøken, du er en veldig aktiv dame - jeg synes det også er veldig motiverende med skritteller. Prøver å få til 10000 per dag, men skriver dem ikke opp lenger. Har pulsmåler på ergometersykkelen og bruker denne innimellom for å se intensiteten.

 

Er helt i villrede når det gjelder vekt og mål nå, første uke på det jeg kan huske som jeg ikke har mellomveid meg. Imorgen er veiedag! Føler at jeg begynner å komme i bedre form, igår kveld hadde jeg faktisk lyst til å gjøre noen øvelser og tok litt yoga på kvelden. Noen øvelser er veldig fine til å styrke kjernemuskulaturen og andre til å strekke og myke opp muskler.

n055.gif

Ha en fin dag alle sammen og stå på videre!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og ned 0,7 kg!! Det er stort for meg! Vekt er nå 95,2 - 103 rundt livet.

(Start 100 - 110) så det går fremover! Er så glad jeg har funnet en livsstil jeg kan leve med - mye mat og sunnt, og mye bevelgelse. Den siste uka har jeg drevet med supermåned og trimmet mer enn vanlig og det har gitt resultater. Jeg føler meg også i bedre form og synes ikke mosjonen er noe ork. Klærne begynner så smått å bli løse - det er bare å stå på videre!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flott med en nedgang på 0,7 kilo ;) Er det ikke deilig å dra å trimme nå når dørstokkmila er borte vel? Det synes iallfall jeg.

 

Må bare si at jeg har hatt det veldig travelt i det siste, og at jeg ikke er på dataen på jobben om dagen, så da har jeg ikke så mye tid å skrive her inne.

 

Håper du får en fantastisk flott og sunn uke

 

Stor klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oppmuntringer. Innom for å registrere mat og trim. 4,5 poeng idag. For første gang på et år har jeg tatt stavene fatt og gått ut og gått tur alene om kvelden. Gikk en time og 10 min på opplyste gangstier og så verken bjørn eller elg. Veldig rart å gå kveldstur uten hund, men ganske ok egentlig. Lenge siden jeg hadde gått denne "hundeløypa" det var kommet noen nye hus der siden sist!!

 

Føler at jeg har spist mye idag egentlig, men når alt er registert, ble det ca. 1900. Litt i overkant, men jeg har bakt scones (grov spelt, nøtter og aprikoser) og vi har spist gammel ertesuppe fra frysern! Nå kommer grisen snart, så vi trenger mer plass!

 

Har akkurat sett Greys og skal legge meg etter dette, ha en god natt!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRAVO, Genialt, du er kjempeflink.

5 kg ned tilsammen allerede er supert!

Prøv å løfte på en 5 kg's vekt, om du har tilgang til en. Det er ganske tungt, det!

Jeg vet at noen sammenligner med smørpakker, men det får sånn ekkel fettfornemmelse av, så jeg sammenligner med vekter, jeg.

 

OK, frokost-time :-)

 

Stå på videre.

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere følger med meg! Tidlig oppe idag, og klar for en lang arbeidsdag med yoga etterpå. Siste gang på kurset før jul! Har gått 10 ganger og føler at jeg har lært mye, mye som jeg også kan drive litt med hjemme. Skal forresten på alternativmessen i Oslo i helgen, får se om jeg finner noen fine dvd-er med yoga der.

 

Har sekken full av mat, frokost, lunsj og middag - er ikke hjemme før nærmere 22! Skal si jeg er godt forberedt!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

g030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...