Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

... at det ikke er så lenge siden du hanket inn stor seier på det området du også. sto så å lese i tråden dini :)

 

synes du gjør en super-innsats genialt. vet ikke om jeg hadde vært like kjekk om jeg hadde stått stille en stund, for å si det sånn. du har en ukuelig stå-på-vilje, og du kommer langt med den vet du. :D

 

enig med dere i at å ta noen drag med ostehøvel eller amputasjon neppe er noen farbar vei. ikke fettsuging heller, skrekk og gru. nei, vi får vel satse på "gamlemåten", og stå på videre. ha en fin dag genialt. lykke til med yoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Syklet til jobb idag, og det begynner å bli litt friskt tidlig om morgenen. Men kler meg etter forholdene, nå er det ullstillongs - leggings- vanter - ørevarmer etc. og refleksvest! Ser nok ut som en ball der jeg sykler, men det føles godt!

 

Idag var jeg en snartur på vekta...og 0,3 kg ned fra tirsdag. Håper det varer til neste tirsdag, det gir meg ihvertfall litt ekstra energi til å stå på! Jeg har jo satt meg som mål ca. 0,5 kg per uke fram til jul - nå er det 9 uker igjen - og jeg har 5,7 kg igjen til jeg ser 80-tallet! Det bør gå, dette skal jeg klare!

 

Yogaen på onsdag var også deilig for kropp og sjel - vi får "verktøy" til avspenning og hvile i hverdagen. Og en større kroppsbevissthet, konsentrere deg om innvollene dine og kroppen din ....og kjenne etter hvor du har blokkeringer - og prøve å løse disse med pusten .... når gjorde du det sist????

 

Ha en fin dag alle sammen - stikker innom i helgen..

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du glemte å opplyse omverdenen om hvor du har funnet smileyene hen - og hvordan du får brukt dem her i forumet. så vennligst.... :)

 

jeg bommet noe alvorlig i morges da jeg skulle sykle på jobb, ingen hansker - eller lue - eller noe som helst. og det var kaldt ja. du skjønner det er vinter når hestemøkka er frossen og du vingler over som om du kjører på ei spikermatte :)

 

men jeg kom meg nå frem.

 

ha en fin helg genialt. stå på videre. tenk at du snart er på 80-tallet, det er jo skrekkelig bra jobba!! vi må kunne tillate oss å feire litt på forskudd innimellom, synes du ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Smitta av din entusiasme i dagformiddag gikk jeg ut i dagen, og den ble god. Faktisk veldig god, trass i smerter og all dritten. Jeg har smilt til verden og fått smil tilbake.

Heia dere verdens flotteste jenter. Tror jeg har tatt av minst fire innbilte kilo i dag, av ren glede. Kjenner meg lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

http://www.cosgan.de/smilie.php

 

Dette er adressen til smiliene! a010.gif

 

Så klikker du på ønsket smilie, kopierer ved å klikke på musetasten og limer inn adressen her. Når du forhåndsviser dette, kommer de fram - jippi!!

k020.gif

 

Dette har jeg funnet et par steder på sidene her, hos Magan, tror jeg.

 

d080.gif

 

Jeg har også syklet til jobb idag i full habitt! Friskt! Har litt vondt i rygg og armer for tiden, har bestilt legetime til uka, skal også ta blodprøver og ta smøring og oljeskift!

 

Ha en fin dag alle sammen..kommer innom i løpet av helga!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

a015.gif

 

Vi har tenkt oss på OKTOBERFEST idag som arrangeres i et telt i distriktet her. Det er jo en tradisjon i tyskland å feire høsten og avlingen og ølet, så her blir det svineknoker, øl og ompa. Får se om de har noe spiselig uten for mye fett - og de har vel alltids farris (hvis jeg ikke tar en øl da!).

 

Synes det er positivt når det arrangeres noe i nærmiljøet og vil gjerne støtte dette.

 

Ha en fin helg!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Har nå lagt inn alle trimpoeng for uka og kommer til 16,2 - dette er nok det nivået jeg ligger på, ikke ca. 25 for da registrerer jeg alle skritt og alt annet. Nå har jeg bare tatt det som er trim, sykling til jobb, yoga, tur søndag og det ble altså 16,2. Er fornøyd med det!

 

Det ble ingen oktoberfest i helga, jeg var for trøtt til å gå ut på kvelden. Slappet av hjemme i steden. Har ikke vært så flink med maten, det sklir ut litt når jeg ikke registrerer kalorier. Jeg spiser ikke snop og sånt, men for mye mat. Og i helga ble det noe rødvin.

 

g010.gif

 

Men, idag er ny uke nye muligheter. Skal til legen torsdag og da blir jeg også veid - tror jeg er på omtrent samme vekt som sist jeg var der.

 

Ha en fin uke!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det som gjør at du ikke registrerer i helgene? kanskje du ikke har tilgang til data? hvis du har det, anbefaler jeg deg å gå inn og skrive selv om det er helg. da har du en viss oversikt over inntaket.

 

håper du får ei god uke. det er bare å stå på videre, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Joda hyfsan, jeg har datatilgang både her og der. Du fikk meg igjen til å tenke ordentlig etter hvorfor jeg ikke registrerer noe særlig mat i helgene, og som jeg har oppdaget tidligere, gjelder liksom en timeplan i uka og en helt annen i helgene. Jeg er fjernere fra datamaskinen og mer rundt omkring. Jeg tror jeg skal begynne å planlegge helgen litt på forhånd slik at jeg har rammer å holde meg til! Takk for inspill!

 

Men jeg må fortelle noe, idag har jeg spist noe som var helt fantastisk godt til lunsj. Vi hadde noen rester hjemme, lomper og røkt ørret.

 

1 lompe

1 ss snøfrisk med dill

1 skive røkt ørret eller lax

litt grønn salat

litt slangeagurk opphakket

 

Dette ble en slags wrap, og var utrolig godt og heller ikke så kaloririkt! Er sikkert også godt med løk og avocado i wrapen. Dette skal jeg lage mer - og enkelt å ha med seg.

 

k055.gif

 

Ha en fin kveld!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Har veiet meg idag, står på det samme som for 2 uker siden. Egentlig er jeg fornøyd med det, har spist litt mye i helgen - kanskje jeg skal veie meg på onsdager heretter? føler at kroppen er blitt litt mindre, men kanskje på feil steder, buksene er blitt videre i beina, men ikke rundt livet!! Hvordan skal jeg få bort den michelin- ringen rundt magen? Jeg kjenner at kroppen er på vei nedover i vekt, det går bare så veldig sakte - jeg slår meg til ro med skilpaddefart!

 

Idag har jeg bakt 6 brød (grovspelt og frø + div) Da har vi brød til matpakker etc. i ca. 2 uker. Jeg bytter ut brødet mye med knekkebrød og rugsprø, men noen skiver blir det jo. Sambo har med seg store matpakker, han har mild diabetes 2 og må ha mange måltider fordelt utover dagen. Han er ikke overvektig, er typen som glemmer å spise!! (Er det mulig?)

 

Nå skal jeg sykle til jobb i sol og nydelig høstvær. Har laget matpakke med omelett + en liten boks med middagsrester fra igår. Skal jobbe seint og trenger ordentlig mat. (Hvis ikke går jeg bananas når jeg kommer hjem)

 

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan tenker du når du vurderer å begynne å veie deg onsdager? du ønsker da vel å gå ned i vekt, og ikke å spise så mye i helgene at vekta stagnerer? så tenk nøye igjennom motivet for å skifte veiedag, om du velger å gjøre det. så snart du får inn rutine på registrere i helgene, så går du ned - sakte, men sikkert.

 

jeg vet for min egen del at jeg ikke kan spise noe ekstra i helgene, uten at vekta stopper opp. sånn er det bare, dessverre. når jeg kommer til vektstabilisering, må jeg se litt på spisemønsteret mitt. da kan jeg sikkert spise noe ekstra, siden jeg ikke skal lenger ned. men jeg skal jo ikke opp heller, da - så det blir en oppgave for seg. men den tid, den sorg (eller glede) :)

 

så flink du er til å prøve ut nye oppskrifter, og til å bake selv. jeg spiser ingers rugbrød, men sper på med speltknekkebrød. de er kjempegode. fåes bl.a på ultra. du får dem med frø og smeltet ost, bare med frø, eller med müsli. nam-nam. de er dyre, men vel verdt prisen.

 

nå må du ha en fin dag genialt. flink jente det, som planlegger måltidene nøye når hun skal jobbe seint. ta vare på deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hyfsan, jeg er nok en struts som stikker hodet i sanden. Jeg tenker jo selvfølgelig det at hvis jeg venter til onsdag så veier jeg enda mindre og da er jeg jo blitt slankere!!! Ikke sant?? Det begynner nok å demre litt for meg nå hva som gjør at vekten står stille!!

 

Ellers har jeg hatt en fin dag matmessig, de wrapsene var så gode at jeg har vært ute og kjøpt mer ingredienser. Kjøpte virkelige wraps, men jeg tror jeg liker smak og konsistens på lomper/lefser bedre.

 

Matpakke imorgen blir wraps med

 

snøfrisk med dill

røkelaksskiver

tynne purreringer

tynt skåret isbergsalat

avocado i skiver

hakket slangeagurk

 

Tror jeg skal prøve meg på en variant med kylling neste gang, så greit å ha med som niste i alle sammenhenger.

 

Imorgen blir det yoga om kvelden rett etter jobb, og det gjelder å ha nok mat som er lett og ikke sitter som en klump i magen.

 

Idag rakk jeg heldigvis Grey's og er faktisk våken enda!

 

God natt og sov godt!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det er en helt grei dag idag...skal på yoga 19.30 - 21.00. Gleder meg til det - håper kroppen er samarbeidsvillig og myk!

 

Sykler fremdeles til jobb, men synes det er litt kjedelig når det er mørkt om morgen og om kvelden når jeg skal hjem. Tyr noen ganger til å bli hentet med sykkel og hele sulamitten (f.eks. etter yoga ikveld)

 

Skal jobbe halv dag imorgen, skal til legen og sjekke kroppen først og deretter i "klubb" til en venninne.

 

Blir nok ikke så mye skriving imorgen!

 

Ha en fin dag - vi skrives på fredag!

 

n010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart med slike wraps med forskjellige ting inni. Har du prøvd å steke dem i former i ovnen?? Jeg kjøpte meg noe som ligner på muffinsformer, eller kakeformer (runde)

passe store slik at det går an å putte wrapsen oppi sånn at den blir formet som en kopp, så steker jeg den (eller de, hvis jeg lager flere)... blir litt brune og sprø, følger med hele tiden for de har lettt for å bli brent. Så er det bare å putte alt mulig rart oppi ... jeg bruker skinke - pastrami - reker - kylling- kjøttdeig, hvis jeg har det til middag med tomat-agurk-salat-mais- annanas- løk-bønnespirer. Det er bare fantasien og hva man har i kjøleskapet som bestemmer. Råbra.... prøvde lompewrapsen din, den er både god og mettende, skal lages flere ganger til kvelds. Anbefales....

 

h045.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei er som snarest innom... takk for tips Magan, skal prøve det med steking i former også.

 

Ja Rina, jeg hadde det veldig fint på yoga. Har nå vært der 7 av 10 ganger. Igår var jeg slangemenneske igjen, klarte veldig mye og kroppen føltes myk og god. Vi brukte mye tid på å "vri" alle musklene i ryggraden begge veier og løse opp blokkeringer der. Lå på siden med øverste kne bøyd i gulvet over det andre benet som var rett. Øverste arm i gulvet bakover (motsatt av kneet) og hodet vridd mot armen. Bølgemusikk, bare levende lys - slik lå vi i mange minutter på hver side med pusteøvelser. Og det gjorde virkelig godt! Var det noen som forsto noe av dette?

 

s045.gif

 

Ha en fin dag alle sammen, snakkes imorgen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Bølgemusikk og levende lys og bevegelser, vet du, det høres nydelig ut.

Hadde trengt litt til å roe "sjela" ned litt. Føler mitt indre turtall er vel høyt for tida.

Ha en fin dag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...